17 Eylül 1943 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 14

17 Eylül 1943 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 14

Allah onun her işini kolaylaştırır. Allah adı her işin başı olunca O işin sonu kötü olmaz. Her nefeste Allah adını an! Her iş Allah adile tamamlanır. Dil bir kerecik aşkla (Allah!) dese, Bütün günahlar hazan yaprakları gibi dökülür. > LE Onu ilk defa andık, o ki evveldir... O, evvellerin evveli... O, sonların sonu... Allah evvelâ ne yarattıysa, Bütün yaratılmışların evvelinde, (Mustafa) nurunu yarattı. Ve o nuru sevdi. #4 Bütün gizliler ve belirliler O'ndan oldu. Arşta, Ferşte, yerde, gökte ne varsa hepsi O'ndan... Eğer Muhammed belirmiyecek olsaydı; Ne yeryüzü belirirdi, ne de gökyüzü... İşte o Resul sebep oldu diye, Hak, insan oğlunun tövbesini kabul etti. Eğer Muhammet gelmeseydi âleme, Üstünlük tacı insanın başına konmazdı. Nuh O'nun için boğulmaktan kurtuldu. O'nun için mucizeler göründü. Hem de Musa'nın elindeki asâ, O'nun yüzü suyu hörmetine ejderha oldu. Ve İsa'nın ölmeyip gökte bulduğu yol, O'nun ümmetinden olmak içindi. Mevlüt—Süleyman Çelebi—Osmanlıcadan Türkçeye.M. K. BİZİM ÇİZGİLERİMİZLE: KARİKATÜR NE ZAMAM SANATTIR? e SOXKR A”'IMın Müdafaasından Kendiniz söylüyorsunuz ki, ben, ruhani varlıklara inanıyorum ve bu imanı başkalarına talim ediyorum. Pekâlâ; ruhlara ait şeylerin varlığına inanıp da ruhlara inanmıyan adam olabilir mi? Ruhlar mabutların eseriyse, mabutların eseri olduğuna, fakat mabutların mevcut bulunmadığına inanmak; at ve eşeklerden doğan yavru- lar, yani katırlar bulunduğuna inanıp da, at ve eşeklerin mevcut olmadığına inanmak kadar saçma olmaz mı? vk Ben ne gibi bir cezaya mı müstahakım ? Ömrüm bo- yunca dilimi tutmadığım için... İnsanlardan çoğunun de- ğer verdiği şeylere aldırmadığım için... Paraya, mala, askeri rütbelere, hatipliğe ve memlekette durmadan or- taya çıkan türlü türlü rütbelere, entrikalara ve fırkalara bağlanmadığım için... Bu gibi faaliyetler altında yaşamayı kendime yakıştıramadığım, kendimi böyle bir hayat sür- miyecek kadar şerefli saydığım için...Kendimi böyle şeylere verecek olursam, ne kendime, ne de size bir faydam olur diye onların hepsinden uzak kaldığım için... Faydalı bil- diğim şeyleri her vatandaşa öğretmeğe kendimi vakfet- tiğim için... Bütün bunlar için ben ne gibi bir cezaya mı müstahakım ? »“v. Besbelli bir şey ki, savaşlarda çok kere insan silâ- hını atıp da düşmandan merhamet dilenmekle ölümden kaçabilir. Bin bir tehlike mevzuunda da, eğer insan bir şey söylemek veya bir şey yapmak isterse, ölümden kaç- mak için bin bir yol vardır. Fakat ey Atinalılar, ölümden kaçmak güç bir iş değil, kötülükten kaçmak güç iş... Kötülük ölümden çok daha hızli koşar. İşte şimdi ben, ihtiyar ve yavaş hareket eder bir insan olduğum için ölüme tutuldum. Beni suçlandıranlar da, kurnaz ve çevik oldukları için, ölümden daha hızlı koşan kötülüğe tu- tuldular. Apolocya — Eflâtun — Fransızcadan Türkçeye — M. K. ONLARIN ÇİZGİLERİLE; Harp meydanında İngiliz ve Yerli...