7 Haziran 1946 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 4

7 Haziran 1946 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 4

Dı | EMİ İK ER <A İK EK EK EA İMA ZE gm eni İ HAKİKAT | DEVLET BÜYÜKLERİ - İŞ VE IDARE ÖLÇÜSÜ Ölçülerin ölçüsü: 52 — Allahın en sevdiği cihad, cevr ve zulmü temsil eden büyüklere karşı doğruyu söylemektir. Ölçülerin ölçüsü : 53 — Devlet büyüğünün hediye kabul et- mesi kazançların en habisi, kaza mevkiinde- kinin rüşvet alması da küfürdür. Ölçülerin ölçüsü: 54 — Allah, hayrını murad ettiği devlet bü- yüğüne sadakatli bir yardımcı verir: oda büyüğü bir şeyi unutunca hatırlatır ve hatırlatılanın yapılmasına yardım eder. Allah, hayrını mu- rad etmediği devlet büyüğüne de kötü bir yar- dımcı verir; oda unutulanı hatırlatmaz ve ha- tırlananın yapılmasına yardım etmez. Ölçülerin ölçüsü: 55 — İşler ehliyet sahibi olmayana verilin- ce artık Kıyameti beklemek lâzımdır. Ölçülerin ölçüsü : 56 — Allah, hayrını murad ettiği kimseyi, halkın ihtiyaçlarına merci kılar. Ölçülerin ölçüsü : 57 — Ceza ölçülerini Müslümanların üzerin- den mümkün olduğu kadar uzak tutunuz! Bir Müslüman sanık üzerinde suçsuzluk delilleri bulur bulmaz hemen onu serbest bırakınız! Ve biliniz ki, emir selâhiyetinde olanların af yoliyle hataya düşmesi, ceza yoliyle hataya düşmesinden çok daha hafiftir. Ölçülerin. ölçüsü : ye — Bundan sonra Ümmetimin şu üç hale irincisi, başındakilerin GOvr ve zulme sürüklenmesi... İkincisi, yıldız- lara ve batıl şeylere inanmaları... Üçüncüsü, kaderi yalanlamaya kalkmaları... di Ölçülerin ölçüsü : 59 — Allaha itaat etmeyen kimseye itaat olunmaz. Ve ölçülerin ölçüsiyle midi istikbali keşif bakı- mından mucizelerin mucizesi 60 — Halkın içine öyle bir fitne ve fesat düşeceği bir zaman gelecektir ki, o zaman, dinin muhafazası için sabretmek, avuç içinde ateş parçasını gizlemekten farksız olacaktır. kana | HİLM - TEENNİ - TEVAZU - TAHAMMÜL Kâinatın, onun aşkına yaratıldığı Peygamber, bi sahabisine hitap ederken, Allahın sevdiği iki hasl bildirdi : 48 — Sen, hilm ve teenni, yumuşaklık ağırbaşlılık gibi, Allahın sevdiği iki haslet malik bulunuyorsun... Lik İslâm ahlâkının, ana direklerinden biri olan hil sürekli ve derin çilelerden sonra ele geçer 49 — Çok defa ayağı sürçenlerdir ki, hil sahibi olur; defalarla tecriibeden tecrübe dolaşanlardır ki, hilmi kazanır. Biz, ağırbaşlılık, soğukkanlılık, hesap ve ihtiyatı yani teenninin Rahmani, bunun aksi olan acele ve yi lâşın da Şeytani olduğu düsturuna malik bulunanlarız 50 —Teenniile iş görenler isabete yaklaşır- lar; acele edenler de hatanın yakınına düşerle ve bu nokta cemiyetimizin kopmaz perçin yeridir : 51 — Nefsin için neyi seviyorsan, halk “Mw de onu sev Hilmin ruhu, herkesi nefsinden farksız ipi CN Aynı hikmetin devamı : 52 — Mücahit, Allah için nefsiyle sava- şandır. e Tek kelimeyle nefs kavgası diye hulâsalandırabi leceğimiz ahlâkımızda, en tesirli ok, tevazudur : 53 — Allah için tevazu göstereni, kendisini küçük göreni, Allah yükseltir. Ve ibadet, işte bu ruhla meydana gelendir 54 — Tevazu sahibi olmadıkça zühd İV olamazsın. Bütün bu ahlâk zincirinin bir halkasını öbür halk takip edecektir; derhal yine tahammülün sırrına geldik 55 — Musibet zamanında sabrederek ge- nişliği beklemek, ibadettir. Çünkü ilâhi hikmet ve rahimeti en derin duyduğ muz ân, kalplerimizin hüzün yüklü olduğu zamandır: 56 — Allah, kalbi hüzün dolu olanları sever. İçi hüzün ve dışı hilm kaplı insan, başkalarını şiddetine karşılık vermek hakkını kendinde bulmaz : — Sende mevcut olan bir ayıpla sana sövene karşı, sen onda mevcut olduğunu bi senin siikütunun ecri sana ve onun tecaviz nün günahı sana ait... diğin başka bir ayıpla karşılık verme; XI AA NUR HARMANI — Tertipleyen : Hikmet Sahibinin — Abdinin — Kölesi 4 ŞA a