24 Ekim 1947 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 16

24 Ekim 1947 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 16

Büyük Hiciv Nümuneleri | ! Ankara namını andıkça gönüller titrer, Anla efkârı ahalideki izmihlâli ! Arkasından gelecek mahkemesi zannederek Korkusundan alamaz ağzına istiklâli ! Hüseyin Rifat Tesir ve telkin Recep Peker bir resim an gezmekte... Mev- sim, . Gölgede 37 de. rece Me Tesadüf bu ya, teşhir edilen resimler- den birinde, müthiş bir kış levhası; her noktasından buzlar sarkan bir manzara... Recep Peker, yanında hür. metle duran ressama di- yor ki: — Sizi tebrik ederim; resminiz © kadar çete ki, ona bakan bu şiddetli İl Dai bile tutulabilir. Doğrusu, sanat tesir ve telkini, ancak. bukadar olur Recep Peker'in yanında, Mayra divan vaziyetinde bir C. H. P, şairi. bu nazik vesileyi kaçırmamak istiyor: — Aman efendim; asıl sanat zatı devlerindel.. Siz. herhangi bir fikir mesele- sinde 'bir tahta parçasını elinize alsanız da her tara: fını kaya parçası şeklinde boyasanız ve suya atsanız, su bile onun taş olduğuna inanır ve tabta parçası ar! e Vurgunculara İsterseniz atın bizi, isterseniz satın Bin yılda misli geçmez ele böyle fırsatın | İnsafı, hakkı, hufrei nisyana fırlatın, Halkın elemli rühuna hengâmeler katın | urdun harâbesinde çubuk tüttürüp yatın ; İsterseniz satın bizi, isterseniz atın | Lâzımsa en nefisi eğer kaymağın, yağın, Millet verimli bir sürüdür, durmadan sağın! Kaydında olmayın, acı duymak denen bağın | o korkmayın ki, yok, yaşamak hakkı arkağdu n yılda misli geçmez ele böyle fırsatın ; İidöteğii atın bizi, isterseniz satın | Halk, işçiniz ; vatan, satılık mâlikâneniz ; Mahvolsun ünlü ülke, şen olsun da haneniz | Bildik : Kazâ birâderiniz; yâ belâ Bastırsın âhu vâhını halkın, teraneniz ! İnsâfı, hakkı, hufrei nisyana fırlatın ; İsterseniz atın' bizi, isterseniz satın ! Sönmüş ocaklar üstüne kâşâneler kurun, Söyletmeyin şikâyeti, feryadı susturun | Kanunu çiğneyin, sayısız partiler vurun ; ş Hep kalbgâhi milleti hançerleyip durun ! Halkın. elemli rühuna hengâmeler katın ; İsterseniz atın bizi, isterseniz satın | Ankarada bir okuyucumuzdan gelmiştir. Soz ia vi dini tezyif (1) maddesinden muhakeme | gün mahkemenin kapisındaki liste | 71 Emel nunlara sövmek İ 181 Sabri Hırazlığa teşebbüs | 218 Mehmet İftira İ 218 Osman Dolandırıcılık | 46 Fatma Fuhşa teşvik İ Durmuş Mecruhiyete sebebiyet 21 Hasene İzalei bikir 2 Nezaket Fuhşa tahrik 200 Rukiye Dolandırıcılık 813 Emin Irza*tasaddi 10 Nermin Suç tasnii 65 Emin Dolandırıcılık 212 Necip Fazıl Dini tezyif i MÜRETTİB SEVABI Di ri mürettip ) erler.. Süleyman Nazif, Babıâ- liden ağır ağır yukarı 'çı- karken, yukarıdan aşağıya heyecanla inen Abdullah Cevdet'e rastlıyor. Abdul- lah Cevdet atılıyor : — Sorma, sorma başıma geleni ! — Ne olmuş? — Mürettip bir şiirimde- ki (Ben vatanın bir öksü- züyüm...) . mısramı, (Ben vatanın öküzüyüm) dizme- sin mi — Ona (Hatayı mürettip) Cevap İsmail Habibin Anadolu- ya ait yazılar yazdığı bir hengâmede, Yahya Kemali, Galatada, İzmirden gelen bir vapurdan çıkarken gör- müşler : — Hayır ola, üstad, ne- reden böyle ? — İzmirden geliyorum! — Ne yapmıya gittiniz İzmire ? — İsmail Habib yazma dan İzmiri bir göreyim dedim 11! neniz ?' * KÜRKÇÜOĞLU