19 Aralık 1947 Tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 15

19 Aralık 1947 tarihli Büyük Doğu Dergisi Sayfa 15

| | | RÖPORTAJLARIMIZ A RAE IŞ Mevsiminin eşiğmde plâjdan bahsetmek belki biraz gariptir ; fakat bu yaz birkaç plâjda ( Büyük Doğu ) sahibinin tenbihiyle yaptığım roportaj ve (Büyük Doğu) fotoğraf- çısının objektifle tespit ettirdiğim birkaç resim, mevsimlere bağlı ol. mıyan ahlâk ve cemiyet dâvamızı bü- yük mikyasta delillendirse gerektir. İlk ve kat'i hüküm; Plâjlarımız ve plâj hayatımız baş- tan başa cinsi ahlâk sukutumuzun panayırı; ve az masrafla birbiriyle buluşmak, bir hücreye kapanmak ve böyle hücrelerin gayesini istismar etmek isteyenlerin, kapalı değil, ap- açık faaliyet sahasıdır. Bunun dışın- dada, sırf denize girmek, denizden faydalanmak ve mümkün olursa çıp- lak insanlar cemiyeti içinde bazı alâ- kalar devşirmek isteyenlerin, sade gözle iştirâk ettikleri, yine ve daima aynı fil... Bu mevzuda bir muadele kurmak istersek şöyle diyebiliriz : Plâjlarımı- zın müsavisi, fili zina yeri olmak Vm al A D. N. ALTUNCUOĞLU veya bu file doğru henüz göz saf- hasında araştırma ye Kem işinin Vadrosunu teşkil e Susuyoruz ; hiçbir salt ve taf- silât vermiyor ve vr ye zin tetkikini rica ediyo Çirkinliğin, Kkicdpmiliğ ei zevksiz. liğin, kabalığın, 'müstehcenliğin, aile ve dost eğlencesi şeklinde bile kafa kafaya ve çırılçıplak cıvıklığın bu derecesi, kâbuslar âleminde bile gö- rülmemiştir ; ve bunun ismi ee nizm). Garpçılık gayreti ve meden yettir, Garbın en afif milletlerinden olan Şimal kavimleri, Cermenler ve nglo - Saksonlar bir tarafa, sızlar, Yunanlar, İtalyanlar gibi en açıklarından ve en serbest düşünceli bir adam, bizim plâjlarımızda göre- ceği manzaramizın hailevi delâleti önünde hayretten donabilir. 18 mil- onluk necip Türk milletinin belki 15 milyoniyle birden, dünyanın en garip levhasına bakar gibi haşyet ve nefretle seyrettiği ve hiçbir ba- kımdan yanına yaklaşmadığı bu manza- ra,işte bu asil milletin istismarcısı mev- kiinde, kökünü ve ruhunu kaybet- miş bir sınıfa; ve farkında olmadan onlara iştirâk eden bir takım başı- boşlara aittir. İstanbulda mevcud plâjların lev- halarına bakan garsonları, şöyle arka- daşça ve gizlice istivap edecek olur- il Tate Fran- ; sanız, kırmızı fener taşıyan evleri -bile hicaptan kıpkırmızı kızartacak işler nerede ve nasıl geçiyor, anlarsınız, — Nereye dostum? — (.) pilâjına! N — Ne yapmaya? — Hem kadın, hemde yer bul. maya! Tablo, bütün dehşetiyle budur! ti