25 Mayıs 1930 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

25 Mayıs 1930 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

Cumhnriyeİ 25 Mayıs 1930 VüKUAT Kaza mı cinayet mi Geçen hafta «Şperling» isminde Âmerika'lı bir doktorun «Asrî hıfzıssıhha» ismindeki kitabını oku yordura. Muhterem hekim orada sabah kalkar kalkmaz îsveç jimnastiğinden büsbütün başka tarzda yapılacak kol, bacak, gövde hareketle rini tarif ettikten sonra: «Bilhassa, diyordu, yüzünüzün buruşmamasım, sinirlerinizin bo zulmamasını isterseniz jimnastiğinizi bitirir bitirmez aynanın karşısma geçin, yüzünüze memnunane, mes'udane bir gülüş verin ve bu tebessümü çehrenizde yatıncıya kadar muhafaza edin?» Fazla şişmanlamamak, göbek sa lıvermemek için profesör Şper ling'in tarif ettiği hareketleri mecburi olarak yapmağa başladım. Fakat o son söylediği güler yüz mes'elesi harpten sonraki hayatı • mız için tatbiki kabil olmıyan bir şeydi. Buna rağmen: Bir tecrübe edeyim! Dedim, bir kaç gün evvel aynaya yaklaştım. Dudaklarımı müm kün olduğu kadar yaydım, yanak lanmı zorla çukurlaştırdım, gözlerime Tayyare piyankosunu ka zanmış, yahut dostlanmdan hiç biri kazanmamış gibi bir ifade izafe ettim, yemek odasına girdim. Bütün aile masa başındaydı. Tatlı tatlı selâmlaştık.Daha süt f incanını ağzıma götürmemiştim ki büyük kız kardeşimin çocuklan fekerin irisini: Sen almıyacaksm! Ben alacağım! Diye kavgaya tutuştular. Anneleri onları susturmak için hızla ayağa kalkarken masa örtüsünü de beraber süriikledi. Fincanlar, ta baklar altüst oldu. Sütler yere döküldü. Tereyağınm içine tuzluk devrildi. Ben, önümde sanki hiç bir gayritabiî vak'a cereyan etmemiş gibi beş dakika evvel takındığım güler yüzlülüğü muhafaza ediyordum. Annem, kızmayışıma şaştı. Ben ona kahkahayla cevap verdim: Olagan şeyler.. Çtkarken teyzem dedi kî: Bugün havagazi gelecek.. Hesabımız 16 lira 57 kuruş tutmuş.. Ne az.. Hemen parayı çıkarıp verdim. Küçük kız kardeşim atıldı: Ağabey kostüm tayyörümü hâlâ terziden alamadım.. 25 lira dikiş parası lâzım.. Pekâlâ.. Ona da yirmi beşi bayıldım. Onlar benim bu iyiliğimden memnun, ben doktor Şperling'in tavsiyesi mucibince neş'eli sokağa fırladım. Yokuşu indim. Tramvay beklerken eski aşinalardan birü. Vay efendim.. Maşallah.. Sormağa hacet yok.. Çok iyisin.. Yüzünden sıhhat akıyor, gözlerinde sevinç parhyor. Tramvaya bindik. Biletçiye li rayı uzattım. Baktım dostum al dırmıyor, onun da biletini aldım. Kondoktör: Bir dakika müsaade edin! Dedi, biletin arkasına bir çeyler yazıp uzaklaştı. Ahbabımla lüzumlu lüzumsuz konuştuk. Bir aralık kulağıma iğildi: Beş lira lutuf buyurulur mu? Dedi, çok sıkıntıdayım, aybaşı behmehal takdim ederim Hay hay.. Parayı verir vermez dostuma veda edip Sirkeci'de indim. Fakat beş liranın acısıyla biletçiden Iiranm üstünü de istemeyi unutmuş tum. Yazıhaneye gittim. Kapı duvar.. Daha ne hademe gelmiş, ne de kâtip.. Tüccar arkadaşlardan birrnde biraz alacağım vardı. O gün için söz vermişti. Hazır şu işi bitireyim! Dedim. Ben içeri girdim. Selâmımı bile güç aldı. Kâtibiyle bitmez tüken mez bir hesaba daldı. Aradan üç çeyrek geçmişti. Çok şükür hesap bitmişti. Fakat bu sefer de başını koca man bir dosyamn arasına soktu.. Uç çeyrek te öyle geçti. Birader, dedim, şu bizim parayı.. Bomba gibi patladı: Yahu ama da sabırsızsın!. Bir buçuk saattir bekliyonım. Para alacak adam bir buçuk saat değil bir buçuk gün de bekler.. Ya..a.. Lâkin şu işi bir intizamına soksak!. lntizama mintizama sokula maz.. Aklına estikçe uğrarsm.. Oturur saatlerce beklersin.. Ne zaman para olursa alırsın~ Lâkin bu sefer yüzümde sabahleyin takındığım gülüşten filân ser kalmamıştu Açtım ağzımı yumdum gözümü.. * *• Oradan çıkar çıkmaz doktor Şperling'i de giyaben mükemmel bir kalayladım.. Nemize âlzım bi zim öyle «Asrî hıfzıssıhha!» Var mı, kavga, gürültü, dövüş, dayak!. Afyonculuk İtîna istiyen bir ticaret şubesi İstihsal ve satış gittikçe azalıyor 3 sene evvel 4000 sandık olan afyon mahsulü 19291930 da 2500 sandığa düşmüştür Yumuıta istihsal ve ihracında teşkilât lâzım Öteder leri bizîmle mupme'e yapan, ahiren Samsun'a gelen Isviçıeli M. Biankininin şayanı dikkat fikirleri Memleketimiz kümes hayvanatı yetiştirmek ve ynmurta ticaretinden büyük istifadeler temin edebilmek için müsait şeraiti haizdir. Fakat nedense ne yumurta ticaretinden ve ne de kümes hayvanatı ihracatından lâyıkı veçhile fayda görmüyor. Hali hazırda senevi yumnrta Ihracatımız azamî 400 bin sandığı geçmemektedir. Beher sandıkta 1440 yumurta bulanduğunu ve beher yumurtanuı fiatı 2 kuruş olduJnınu kabul edersek senevt ynmarta ihracatımızdan 11 milyon küsur lira temin etmekte olduğomuz anlaşılıyor. Bu miktar ihracatı iki üç misline çıkarmak ve bu sayede yalnız yumurta ihracatından 30 milyon lira elde etmek mümkün olacaktır. Bunun için de yumurta ticaretini asri ihtiyaçlara ye fenni usullere göre yapmak zaruridir. Ötedenberi memleketimizle de muamele yapan tsviçre tüccarlanndan Mösyö Biankinl yumurta mubayaa edip Avrupa'ya sevketmek üzere ahiren Samsun'a gitmiştir. Yumurta ve kümes hayvanatı ticaretinde yüksek tecrübesi olan Cenevreii misafir, bizde yumurta ticaretinin şimdiki halde pek noksan ve kusurlu bir şekilde cereyan ettiğini ve bu yüzden Almanya ve İsviçre'de Türkiye yumurtalarının rağbetten düştüğünü söylüyor. M. Biankini yumurta ihracatını inkişaf ettirmek için ittihazı muktazi fennt tedabir hakkında şu vesayada bulunuyor: c Zamanunızda ticaret, sür'at, nefaset ve ucuzluk istilzam eder. Yumurta işinde ise bilhassa şu noktalara dikkat edilmelidir: 1 Köylüler, yumurtalarını taze iken pazara sevketmelidir. Bir haftadan fazla muhafaza edilen yumurtayı ihraç etmemelidir. 2 Ecnebi memleketlerine çıkanlacak yumurta tertemiz olmalıdır. Bunun İçin malı ve yumurta temizlensin diye yıkatavukların kümeslerini temiz bulundurmamalıdır. 3 Küçük alıcılar da taze yumurta almak, ispekülâsyon yaptnayıp ve malı, fiatı yükselsin diye saklamayıp büyük tacirlere taze olarak satmahdır. Fena mal ihraç edilirse hem satan ve hem de alan zarar görür. 4 Büyük tacirler, yumurtaları smıfIara ayırmalı, küçük ve pis kabuklu yumurtaları Avrupa piyasalarına göndermemelidirler. Yumurtalarını istandartize eden Lehistan ve Danimarka gibi memleketlerin eserlne iktifa etmelidir. Buralardan ihraç edilen yumurtalar sevkedilmezden evvel alâkadar ticaret odaIan tarafından kontrol edilmelidir. Matluba muvafık görülmiyen yumurtalarm ihracına müsaade edilmiyor. 5 Yumurtalar, sıklet üzerine tasnif edlUr. Meselâ 1000 adedi 49, 50, 52, 54, 56, 58 ve yahut 5860 kilo olanları ayrı sandıklara koymalı, bu sandıklar üzerinde marka ve sıkleti, sandığm tarihi sevkini göstermelidir. Bundan maada sandık içine yumurtayı sevkeden ticaretanenin Bir kadın tabanca kurşunu ile öldü Karagümrük'ün Sultan mahallesin de oturan bahçıvan Arslan'ın amuca çocuğu Hacı Cemal, tabancasını karıştırırken silâh patlamış, çıkan kurşun Arslan'ın zevcesi Kâmile Hanımı böğ • ründen yaralamıştır. Kurşun mideyi parçalamış ve kadıncağız derhal 51 müştür. Hâdisenin bir kaza veya kast eseri olıip olmadığı henüz anlaşılamamıştır. Hacı Cemal yakalanmıştır. Müddeiumumî Hikmet B. tahkikata vaziyet etmiştir. Bir kız yüzünden bir genç iki rakibini birden yaraladı Evvelki akşam Yenikapı'da bir hâdise olmuş, bir kadın mes'elesi yüzünden bir genç diğer iki rakibini yaralamıştır. Yenikapı'da oturan Vaharşak, Ojeni isminde bir dikişçi kızla nisanlanmış tır. Ojeni nişanlısına eskiden Miço isminde bir gençle görüştüğünü, Miço'daki resmini almasını söylemistir. Bunun üzerine Vaharşok, Miço ve kardeşl Yorgi'den Ojeni'nin resmini istemiştir.. Bu hâdise Ojeni'nin eski âşıklarını kızdırmış ve kavga başlamıştır. Neticede Vaharşok Miço ve Yorgi'yi yarala miştir. Bir kız bir pehlivanı üç ye rinden yaraladı M. Biankini ismini. yumurtanm sevki tarihini ve ambalâjmın imzasını havi bir bordero koymalıdır. Bu sayede ihraç mahallerinden şikâyet vuku bulduğu zaman bordero, malın mensup olduğu Türk Ticaret odasına irae ve bunun sebepleri izah edilebüir. 6 Ambalâj asri şekilde olmalıdır. Her sandığa, şimdi Turkiye'ye yapüdığı gibi 1440 değil, yalnız 720 yumurta yerIeştirilmelidir. 7 Bazı kimselerin Avrupa piyasala Ömerli Beykoz yolunda bir rına çürük ve bozuk yumurta göndercinayet meleri Türk yumurtası için fena reklâm Ömerli'den Beykoz'a gitmekte olan olmuştur. Mehmet, Ahmet tarafından yolda pusu8 Yumurta sevkinde tahmil ve tahya düşürülerek katledilmiştir. Ahmet liyeye fazla dikkat etmelidir. Manipufirar etmiş ise de bilâhare yakalanmışlâsyona da ayrıca itina olunmalıdır. 9 İyi yumurta elde etmek için ta tır. vuklan sabah ve akşamlan hamur kepek, mısır unu ve tanelerile ve onları bütün gün tarlalarda ot yemek üzere serDepoyu soyan bir hırsız best bırakmalıdır. » yakalandı M. Biankini bu vesayadan sonra diyor ki: Ortaköy'de Kuşçu oğuUarınm tütün « Yugoslâvya, Lehistan, Danimarka, deposunda evvelki gece bir kaç el silâh Bulgaristan ve Belcika Türkiye yumur atılmıştır. Bunun üzerine zabıta kuv talarma rakiptir. Bu memleketler, yu veti depoyu kuşatmış ve içeriye girmişkarda saydığım hususata göre ihracat tir. Zabıta içerde depo bekçilerinin içeryapmaktadır. Belçika evvelleri ihtiyaca de bir hırsızı yakalamakla meşgul ol tma kifayet etmiyecek yumurta yetiş duklarını görmüşler ve Mehmet Durtirirken şimdiki halde senevi 15 milyar muş ismindeki sabıkalı hırsızı yakala ihraç etmektedir. Türkiye tüccarları, mışlardır. münferiden hareket etmekte ve mallarını komisyon suretile, bilhassa Marsilya'ya göndermektedir. İyi teşkilâtlan olsa kuvvetli şirketler halinde, peşin para ve iyi fiatla satış yapabileceklerdir. Şimdi ise hep ecnebi komisyoncuları va Galatasaray'lıların seyahati Galatasaray kulubü, haziranın üçüncü sıtasile iş görmekte ve bazan da Avrugünü merkezi Avrupa'da bir fotbol seyapalı müşterilerin hosuna gitmiyecek mal göndermektedirler. Bu; Türk ticaretine hatine çıkıyor. zarar iras eder.» Takım, evvelâ Bükreş'e giderek 5 haziran günü orada Yuventes ismindeki Halil Mithat Romen takımile bir maç yapacak, oradan Lehistan tarikile Almanya'ya geçe rek 8 de Beuten şehrinde ikinci müsabakasını icra edecektir. Üçüncü maç 10 haziranda Dresden'de yapüacaktır. Takım müteakiben Viyana'ya dönerek 12 veya 14 ve 15 haziranda iki maç yapaeakır. Bir Amerikan kumpanyası Avdet Sofya tarikile vaki olacaktır. sütleri kâğıt şişe içinde tevzi Sofya'da Bulgartarla bir maç yapılması ihtimali de mevcuttur. etmeğe başladı Galatasaray takımı bu seyahate iki 1dareci ve 15 oyuncu ile çıkacaktır. Son Ticaret vasıtaları daimî surette zamanlarda takımın federasyondan izin değişmekte ve tekemmül eylemek ahp almaması mes'elesi hayli dedikodutedir. Bu tekemmül sanayide de in yu mucip olmuştur. kılâp husulünü intaç etmektedir. Galatasaray kulübü, Alman federasAlman'Iar ve Amerika'lılar bu in yonunun müracaatı üzerine Türkiye kılâbm başındadır. Ahiren Şimalî futbol federasyonu tarafından, tstanbul Amerika'da süt koymak için cam futbol hey'eti vasıtasile kendisine gönşişe yerine kâğıt şişe imaline baş derilen tezkereye 5 mayısta cevap verlanmış ve Nevyork'ta dünyanın en miş, yapacağı maçlar için müsaade isbüyük süt kumpanyası olan şirket temiştir. Binaenaleyh mes'ele yoktur. . Evvelki gece Kadıköy'ünde bir hâdise olmuş Hatice isminde bir kız, Ahmet isminde bir pehlivanı bıçakla üç yerin den yaralamıştır. Hatçe ismindeki kız alelâde bir se bepten dolayı bu pehlivanla kavgaya tutuşmuş ve pehlivan Ahmed'e hücu ma başlamıştır. Ahmet bu kadının hücumlarına aldırmamıştır. Fakat bir türlü hırsını yenemiyen Hatçe evinden bir ekmek bıçağı alarak Ahmed'i üç yerinden yaralamıştır. Bu kadın hak kmda tahkikata başlanmıştır. Ahmet Hidayet Bir idam kararı CBlrinci miştir. Raif ağa beraat karan alsaat dörtte tefhim edileceğini bil masına rağmen çok müteheyyiç olmuştur. dirmiştir. Karar okunduktan sonra reis Gerek sabah celsesinde ve gerek Hasan Lutfi B., maznuna hitaben: akşam celsesinde samiin birer bi Mahkeme senin hakkında irer taharri edildikten sonra salodam cezası verdi, asılacaksın. Fana alınmışlardır. Bu suretle her kat şimdiden müteessir olmağa lühangi bir hâdisenin önüne geçil zum yoktur. Evrakın temyize gönmiştir. Kararın tefhim edildiği celderilecek, orası da tetkik edecektir. se çok kalabahk olmuş, bu acıklı Me'tanetini muhafaza et. Demiştir. cinayetin safahatını takip edenler Sabri, bu sozleri de sükun ve imaznun hakkında nasıl bir karar Komşu millet, 3 ay zarfında tidal ile dinlemiş ve jandarmalarm verileceğini merakla beklemişler 8 milyon küsur kilo tütün önüne düşerek salondan çıkarıl • dir. sattı miştir. Heyeti hâkime, saat 5 te reıs * « Hasan Lutfi, aza Nusrat ve Asım Musadere edilen morfinler Bu senenin kânunusanisinde BulBeylerden mürekkep olarak salo Komünistlerin muhakemesi garistan'dan tütün ihracatı Teşkilâtı esasiye kanununu teb Ahiren Nevyork şehrinde zabıta me 2,851,446, şubat ayında 1,811,464 na gelmişlerdir. Maznun Sabri ve Raif te üç jandarmanın muhafaza dil ve tağyir için aralannda gizli mnrlan Üede France transatlântiğinin ve mart ayı içinde de 3,672,548 kibir cemiyet teşkil edip teşkilât yanaşmış oldugu nhtıra üzreinde 500,000 lograma baliğ olmuştur. Bu rakamsı altında getirilmişlerdir. dolar kıymetinde iki sandık morfin Makamı riyaset kararın okuna yapmak cürmile zabıta tarafından mnsadere etmişlerdir. Sandıklar Ame lara göre Bulgaristan bu senenin tevkif edilen Hasan, Şerif, Ramacağını, ayağa kalkılmasını emretrika gazetelerile örtülmü; ve yolcn eş ilk üç ayında 8,335,458 kilo tütün zan ismindeki üç komünist maznu yası gibi gösterflmek istenilmiştir. ihraç etmiştir. Geçen senenin ilk miş, maznunlarla beraber samiin nunun muhakemelerine dün ikinci üç ayında ise ihracat daha az olde ayağa kalkmıştır. Zabıt kâtibi ceza mahkemesinde başlanmıştır. Veli B. kararı okumağa başlamışgeldiğini, paketi aldığmı ve paketi muştu. bu yeni şişelerle müşterilerine süt Maznunlar, orak çekiç damgalı Ankara at koşulart tır. Bulgar tütünleri Avusturya, Bel tevziine başlamıştır. Bu yeni usul Ankara 23 (A.A.) İlkbahar at ko ve bütün dünya işçilerini birleşme Abbas'a verdiğini söylemistir. Kararda hâdise tafsil edilmekte, ğe davet eden beyanname dağıt Beyannamelerden onlar da bir çika, Almanya, Yunanistan, Mısır, sayesinde süt satışı bilhassa mek şularınm ikincisi bugün yapılmıştır. Bin esbabı cürmiye ve delâiliye birer makla ittiham Şheffield metrelik mesafeli erkek tay koşusunda edilmektedirler. şey anlamamışlar, Sonra yakalan Italya, Polonya, Cemahiri Müttehi teplerde çoğalmıştır. dei Amerika, Fransa, Holanda, Ç birer zikrolunmakta idi. kumpanyası az müddet içinde Settar Efendinin Lâtif isimli tayı birinBunlar dört kişi olup Musolini Ah mışlardır. koslovakya ve Macaristan'a sevke 4,000,000 kâğıt şişe kullanmıştır. ci, Ali Beyin Hadid'i ikinci gelmişlerdir. Esbabı cürmiye sayıldıktan son met namile anılan Ahmet hali fi Badehu polis tahkikatı okun dilmiştir. Bulgaristan'ın en büyük Dört halis kan tngiliz atları arasınra tayini ceza cihetine geçiliyordu. rardadır. muştur. Bu evrakta Pendik'te kah müşterisi Almanya olup üç ay için Şişeler sütle dodurulduktan sonra daki 1200 metrelik bu koşuda birinciliği Veli B. ciheti cezaiyeyi okuyacaMaznunlar dün isticvap edilmiş vecilik eden Musolini Ahmed'in üç de 1,136,618 kilo tütün celbetmiş üzerine tarihi gösteren damga vu Celâl ve Nafiz Beylerin Vrai Gascon, ğı sırada birdenbire sesine bir tu lerdir. Bunlardan Hasan, Kara rulmaktadır. ikinciliği Babanzade Fuat Beyin Rejaay evvel fırkadan imzasız mektup tir. İkinci derecede Polonya gel tukluk anz olmuş, bir kaç saniye köy'de Ahmed'e rasgeldim, şu pane'i kazanmıştır. lar aldığı, bir şahsın kendisini Hay mekte olup 640,112 kilo Bulgar tü Skoda fabrikası temettüatı müteakıp cümleleri okuyamamıştır. keti Şerif'e ver, dedi, götüdrüm ver1000 metre mesafeli dişi tay deneme Çekoslovakya meşhur Skoda şirketiNihayet, maznun Sabri'nin ceza dim. Komünistlik filân bilmem. darpaşa'da beklediğini ve bunun tünü almıştır. Mart ayında ihraç koşusuna 3 hayvan iştirak etmiştir. I V L nin neşredilen muamelâtı hesabiyesine olunan tütünden bir milyonu 1924 kanununun 450 inci maddesinin Demiştir. Diğer maznun Şerif de, Ia müteaddit defalar görüştüğü ve Binns ve Seferaff'ın Sunlight'i birincl nazaran 1929 senesindeki temettüatı ve 1925 mahsullerine ait idi. beşinci fıkrasına tevfikan idamına Hasan bana bir paket getirdi, yeni sonra tevkif edildiği, tevkiften son67,080,872 Çek kronuna baliğ olmuştur. çıkmıştır. ra «Bebek'te mezarlıkta birisi be1928 senesinde temettüat miktarı hükmedildiği ve Raif ağanın da yazılarla bir şeyler yazılı idi okuHalis Kan 3 tngiliz atmın girdiği 2000 Swedish match 53,362,745 kuron idi. ni bekliyor, oraya gideyim ,onu da metre mesafeli Çankaya koşusunu Akif beraat eylediğini okumuştur. yamadım. Sonra polisler evime geİsveç kibrit grubuna dahil Belçikaiı Beyin Andronicu'sü kazanmıştır. 4 ve Amerika'da petrol fiatı Ayakta kararı dinliyen maznun erek aradılar, bir şey bulamadılar. yakalayınız» dediği ve bunun üze ünion ollumetiere Bolivya'da 20 senelik daha yukan yaştaki halis kan Arap at Sabri, idama mahkum edildiğini Ben de paketi Ramazan'a vermiş rine serbest bırakıldığı ve sonra bir kibrit inhisarı tesis etmek üzere Bo Standard oil, diğer bazı petrol şirketve kısraklara mahsus handikap koşu lerile ayrılarak, antrepolarda teslim oluduyunca zerre kadar metanetine im. Ben ekmek parasım çıkanna bir daha görünmediği bildiriliyor livya hükumetile mukavele aktetmiştir. nan petrol fiatlarının halen galonuna 9 suna 5 hayvan iştirak etmiştir. Mesafesi Union allumetiere Bolivya hükümetine sent zammetmiye karar vermiştir. Bu halel getirmemiş, bunu gayet basit ğa bakıyorum, komünistlik ile alâ du. 2000 metre olup Kemal Efendinin Za senevî tahminen 275,000 sterlin tediye bir iş, işlediği feci cinayetin bir kam yoktur demiştir. Muhakeme şahitlerin celbi için edecek ve %7 faizli 2 milyon dolarlık bir ereffü Amerika'da fazla petrol sarfiya fer*i birinci, Akif Efendinin Yavnzu imm başlamak üzere bulunmasından kinci, Ahmet Efendinin Tayyarı üçünkefareti olmak üzere telâkki et < Ramazan da Şerif e çarşıda ras başka güne talik edilmiştir meblâğ ikraz eyüyecektir. Afyon istihsalâtî cihetinden de zengin olan memleketimiz, afyon hakkında mevzu beynelmilel tahdidat dolayısile bu mahsulden dahi lâyıkı veçhile istifade görmiyor. 19291930 mahsulü beher sandığı 60 okka olmak üzere 2500 sandık raddesinde idi. Daha evvelki mahsul miktarı 4000 sandık idi. Yeni sene mahsulü ise ancak önümüzdeki hazirandan sonra çıka caktır. Geçen senelerin mahsulü henüz tamamen satılmamif olduğu cihetle hali hazırda 400 sandık kadar bir istok mevcuttur. Yeni mahsulün az olacağı tahmin edildiğinden geçen rekolteye ait afyonlar 28 ilâ 45 lira arasında muhtelif fiatlarla kısmen satılmıştır. Fakat son üç ay zarf ında bazı tüccarlann yaptığı muameleler neticesinde ve Avrupa'da mevzu memnuiyetler hasebile afyon fiatı da düşmüştür. Afyon, kısmen Istanbul'da müesses üç eczayı hbbiye fabrikasında istimal olunmaktadır. Memleketimizin afyondan senevî temin ettiği hasılat miktarı 6 ile 8 milyon liradır. Bilvesile söyliyelim ki tzmir civarı, Balıkesir, Eskişehir, Kütahya, Afyonkarahisar, Akşehir, Ilgın ve Konya kaba tabir olunan ve ihtiva ettikleri morfin miktarı %1012 olan afyonlan yetiştirmektedir. Hacıköy, Amasya, Tokat, Merzifon, Zile, Yozgat afyonlan piyasada ince mal namını alır ki ihtiva ettikleri morfin miktan %1012 raddesindedir. Malatya cinsi zayıf morfinli olup %910 nisbetindedir. Rumeli'den gelen muhacirlerin bazısı afyon zeriyatına yardun ettiklerinden afyon istihsalâtî çoğalmaktadır. c Bulgar'ların tütün Cam yerine kâğıtihracatı arlıyor tan şişe yapılıyor Ueri geliyor ı cü ffelmişlerdlr.