5 Nisan 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

5 Nisan 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

Camhurîyet Nisan 1931 Artık Elbiselermizı terziye ısmarlamıya lüzum vok Çünkü: RADYONUN EN MUH.M NOKTASI, IÇERiSiDiR!.. & \ \ 0 EKSELSİOR Erkek ve çocuklara mahsus en mükemmel kumaş'ardan en son modaya muvafık ve kusursuz o'arak imal editmiş Galata'da Karaköy'de börekçi fınnı ittisalindeki büyük mahallebicinin üstünde kâin PHILIPS RADYOLARINN düyük Elbfse Fabrikası 5^> Kos ütn ve Pardesüler n Müntahap çeşitlerini emrinize amade bnlundurmaktadır. Hammlara mahsus mantolar, pardesüler ve trençkotlann zarif çeşitleri dahi vardır. Meşhur CHARLES SEMON LTD. Fabr.kasının 20,000 atfet Şık ve her renkte gabardin PHILI ESYA mükemmel imalâtı sayesinde fevkalâde bir istima temin ettikleri gibi kulanılışı dahı basittir. ftrin DEMtR ve BETON ARME İNŞAATI Müteahhitliği Teshinatı Umumiye Tesisatı Tamirat Proje Keşifname Ekspertiz Yazıhane: FERUM Bekâr Sokak No. 10 • Telefon Beyoğlu 34 36 • PARDESüLERi geim'ş ve 19,50 llraya saölmağa başianmıştır. TED1YATTA BÜYÜK ADA'DA BÜYÜK TESHÎLAT BÜYÜK İSPİLANDİT ETRANJE OTELLERi Birinci sınıf mutfaktenkitsiz hiztnet nisanın birinden teşrinievvele kadar açıktır. FİATLAR EHVENDtR Telefon: Büyükada 1822 Sahibi BİBİ ARGİRO U L O S ve Iktisat Vekâletînden: Ankara'da Tavukçuluk Enstitüsü binası civarında inşa edilecek olan 9473 lira 73 kuruş bedeli keşfi bulunan kümesler inşası bir talibe verilmek üzere kapalı zarf usulile münakasaya çıkanlmıştır. Münakasa müddeti (21) gündür. Evrakı fenniye ve projeleri vekâlet muhasebesine verilecek (5) lira mukabilinde Ziraat Enstitüleri inşaat heyeti fenniye«i tarafindan verilmektedir. Zarflar 18/4/931 tarihine müsadif pazar günü saat 16 da Iktisat Vekâleti Ziraat müstesarhğı kısmında komisyon tarafindan açılacağı ilân olunur. Satılık hane «Üsküdar» Ruml Mehmet Paşa ma hallesinde Doğancılar caddesinde 23 numaralı ve Uncular sokağmda 60 numaralarla murakkam lkl sokağa nazır 260 arşm arsa üzerinde ahşap üç katta ikisi küçük olmak üzere on iki oda üç sofa iki taşlık bir tulumbalı fruyu ve üç yüz arşın bahçeyi havi iskeleye beş dakikada rnesafede elektrik tesisatile mücehhez bir bap hane satıhktır. Talip olanlarm mezkur hane deru nündekilere müracaatleri. EKZEMA [ YARALARA L iyi ilâç Dermos merhemidir. ve • Kirahk depo •• Haliç Fener'inde, sahilde üç bln metre murabbaı genlşliğinde ve aynca yazıhanelerl muhtevl üç katlı modern bir depo kiralıktır. Tallp olanların hergün saat 10 ile 12 arasında 22492 numaraya telefon et melerl. •i" BAKTERİYOLOO ^ Aydın Nafıa Başmühendisliğinden: 1 (25456) lira 3 kuruş bedeli keşifli Nazilli Alaşehir ödemiş yolunun 0 + 261 8 + 768 inci kilometrolan arasında imalâtı sınaiye inşaatı yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya vaze • dilmiştir. 2 Taliplerin münakasa ve müzayede kanununa tevfikan ihzarına mecbur olduklan vesaikle yüzde yedi buçuk teminat akçesini havi teklifnamelerini yevmi ihale olan 14 nisan 931 sah günü saat on beşe kadar Vilâyete tevdi etmeleri. 3 Fazla malumat almak istiyenlerin Başmühendisliğe müracaatleri BAKTERİYOLOJİ LÂBORATÜVARI Umum kan tahlilâtı. Frengi nok tai nazarından (.Wasserman teamülü) kan küreyvatı sayüması, tifo ve ısıtma hastalıklan teşhlsi, idrar, balgam, carahati, kazurat ve su tahlilâtı, Ültra mikroskopl, hususl aşılar istihzan. Kanın üre mlktannın taylni ve kanin sedimaitation sürati. Divanyolu'nda Sultan Mahmut türbesi No. 189. Telefon tst. 20981. Istanbul mahkemei asliye biıind tlcaret dalreslnden: Galata'da Agopyan hanmda Hans Frank ve şerlkl Deutz Humbold makine şlrketi vekill İstanbul Sadıkıye hanmda avukat Ismall Agâh Beyin mahkemeye vaki müracaatlnde müekkilinin hâmili bulunduğu Türkiye Seyrisefaln idaresi tarafindan muta ve Karadeniz vapuru ile Giresun'a sevkedilecek olan 1180 kilo sikletinde 8 sandık derunünde mevcut mo tör ve teferruatına ait 5/2/931 tarih ve 1473 numaralı konşimento zayl edildiğinden iptaline karar itası talep edilmesi üzerlne mezkur konşimentonun kimin yedinde ise 45 gün zarfında mahkemeye ibrazım ve ibraz edilmediği takdirde iptal edile ceği lüzumunun gazetelerle ilânına mahkemece karar verilmiş olduğundan Türk ticaret kanununun mad dei mahsusasına tevfikan ilân olunur. Dr. İHSAN SAM1 Zonguldak Naf ıa Başmühendisliğinden: Zonguldak Devrek yolunun 2 + 775 6 + 500 kilometrolan arasındaki kısmının tamiratı esasiyelerine muktezi (8075) lira (80) kuruş bedeli keşifli (2980) metro mik'ap ham taşm ocaktan ihraç ve yol boyuna nakli ve istifi 21/3/931 tarihinden itibaren 11/4/931 tarihine müsadif cumartesi günü .saat 15 te ihale edilmek üzere yirmi bir gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taş bedeli 931 bütçesinin mevkii mer'iyete vaz'ından sonra tediye ye başlanacaktır Talip olanlarm tafsilât almak üzere Nafıa Başmühendisliğine müracaatleri ve münakasaya işştirak için de mezkur günde vakti muayyeninde teklifname ve yüzde yedi buçuk teminat akçesile birlikte Vilâyet Daimî Encümeninde isbati vücut etmeleri ilân olunur. tstanbul Yenî Postaha ne karşısında Eski Zaptiye caddesi 22 Şapkacıların nazari dikkatine ! Erkek, kadın ve çocuklara mahsus hasır ve fötre şapkalarınızı mubaya* etmezden her halde rekabetsiz fiatlarla satan YILDIZ Şapka Fabrikasına Müracaat ediniz. Beyoğlu Istiklâl caddesi Posta Sokak No. 12 ^ | Haseki'de Kocamustafapaşa caddesinde 85 numaralı hanede mukim iken elyevm ikametgâhı meçhul bulunan Sürgünköy'lü Rasim Ef. Sultanahmet 3 üncü sulh hukuk hâkimliğinden: Müskirat inhisar müdiriyeti tarafindan aleyhinize açılan da • vadan dolayı ilânen tebliğat ic rasına karar verilmiş ve muha keme.de 26/3/931 tarihjne talik edilmişken yevmi mezkurda mahkemede hazır bujunmadığınızdan gıyaben muhakemenizin icrasına ve müddei davasını kaydi resmiye istinat ettiğinden bahisle hakkımzda muameleli kararı gıyabinin tebliğine karar verilerek yevmi muhakeme 7/5/931 saat 14 tarihine talik olunmakla yevmi mezkurda mahkemeye gelmediğiniz takdirde muhakemeye kabul olunmıya cağınız gibi vakıaları kabul et miş addoluncağınız hukuk usulü muhakemeleri kanununun 405 inci maddesine tevfikan karar verilmiş olduğu ilân olunur. İstanbul asliye mahkemesi bhincl ticaret daireslnden: Mukaddema mahkememiace ilânı iflâsuıa karar verilen Asmaaltın'da Camlı han 7 numarada Fercullah ve İs kender Anti Efendiler şirketinin ala caklılarile aktetmiş olduğu konkordatonun tasdiki taleblnin yevmi tetkiki olarak 16/4/931 perşembe günü tayin kılınmış olduğundan konkordatoya itiraz edecek alâkadaranm yevmi mez kurda saat on buçukta Birinci Ticaret mahkemesinde isbaü vücut etmeleri lüzumu llftn olnnur. Zonguldak Nafıa Başmühendisliğinden: 125 kuruş yüzü ile kuştüyü yastık tstanbul'da Çakmakçılar'da kuştüyü fabrikasında yüzile şilte 12 liraya, yüzile yorgan 15 liraya, yağlıboya yastık 5 liraya, kuştüyünün kilosu 125 kuruştan baslar. Kuştüyüne mahsus kumaşlar çok ucuz satılır. Tel. tst. 3027 İstanbul birinci iflâs memurluğun dan: Müflis: bir şirkete alt olup vaz'ıyet edilmiş olan 17 inci ve 18 inci asra ait Çin, Japon, Viyana, İtalya, Rus ve Fransız Sevr mamulâtından muhtelif şekil ve cesamette 30 adet kıymettar vazolar Ayvazofski, Volkof ve Doroguf nammdaki ressamların yedi kıt'a nefis yağlı boya tablolan ve Biyelâ ve daha bazı nadide eşya işbu 12 marttan berl teşhir edilmekte olan eşya 9 nisan 931 perşembe günü tstanbul Sandal Be desteninde Şehremaneti Müzayede salonunda saat 14 te mahalli mezkurda bilmüzayede satılacagmdan taliplerin şimdiden mezkur eşyayı ziyaret etmeleri, ve yevmi mezkurda Sandal Be desteninde hazır bulunmalan ilân olunur. Piyanko müdürlüğünden: 10 nuncu tertip ikinci keşidesine alt olup (1000) lira isabet eden 16445 numara ve C serili bilet sahibine bayii tarafindan 100 lira verilmesi lâzım gelirken sehven (20) lira verilmiş ve müdürlüğümüze de o suretle gönderilmiş olmakla mezkur bilet sahibinin ikramiye farkı olan (80) li rayı almak üzere sahibi olduğunu isbat edecek vesikalarile birlikte mü dürlüğumüze müracaatl ilan olunur. Asari Atika meraklılarına müs tesna bir fırsat Ereğli Devrek yolunun 3 4 + 1 3 7 37 * 647 kilometroları arasmda şose inşaasma muktazi (7932) lira (60) kuruş bedeli keşifli (3510) metro mik'ap ham taşm ocaktan ihraç ve yol boyuna nakli ve istifi 21/3/931 tarihinden itibaren 11/4/931 tarihine müsadif cumartesi günü saat 15 te ihale edilmek üzere yirmi bir gün müddetle kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Taş bedeli 931 senesi bütçesinin tasdik ve mevkii mer'iyete vaz'ından sonra tediyeye başlanacaktır. Talip olanlarm tafsilât almak üzere Nafıa Başmühendisliğine müMektebin mayis 931 gayesine kadar olan iaşesine ait et, ekmek, yaş racaatleri ve münakasaya iş&rak için de mezkur günde vakti muay sebzenin kapalı zarf usulile ihaleleri 16/4/931 perşembe günü saat yeninde teklifname ve yüzde yedi buçuk teminat akçelerile birlikte 4 te icra olunacağından tal'plerin yüzde yedi buçuk teminatı muvakVilâyet Daimî Encümeninde isbati vücut etmeleri ilân olunur. katelerini Iktisat muhasipliği veznesine vererek musaddak ticaret vesaikile Gümüşsuyu'ndaki mektep mubayaat komisyonuna müracaat eylemeleri ilân olunur. Et,EkmekYaş sebze mubayaası Nafıa Fen mektebi mubayaat komisyonundan: İttihadı millî Türk sigorta şirketinden: 28 mart 1931 tarihinde alelâde ln'ikat eden hisedaran heyeti umumiye sinde şirketimiz hisselerinin 10 numaralı kuponu mukabilinde ve kazanç vergisi hini tediyede tevMf edilmek üzere hisse başma 350 kuruş temettü tevzii takarrür etmiş olduğundan 8 nisan 1931 tarihinden itibaren Galata'da Ünyon hanmda kâin şirketimiz veznesinden tediyatta bulunulacağı hissedarlanmızm nazan ittibaina arzolunur. Kadıköy birinci sulh hukuk mahkemesinden: Kadıköy'ünde Moda'da Rıza Paşa yokuşu sokağında 15 numaralı hane de mukim iken elyevm ikametgâhı mechul olan Leylâ Hanıma: İstanbul Defterdarlığı tarafindan aleyhinizde ikame edilmiş olan şapka ve elbise avansından mütevellit alacak davasından dolayı ilânen vuku bulan tebligata rağmen muayyen günde mahkemede isbati vücut etmemiş olmanıza binaen hakkımzda gıyap kararı verilerek otuz lira avans aldığınıza dair ibraz edilen resmi vesika tetkik edilmiş olduğundan ilân tarihinden itibaren bir ay müddetin hitammdan sonra beş gün içinde itiraz etmediğiniz surette 20/5/931 çarşamba günü saat 10/30 da gıyabınızda muhakemeye devam olu . nacağı ilân olunur. Bedeli keşfi 466,326 kuruş olan Yalova Hamam yolunun tamiri Afyon Şuhut yolunun 22557 lira bedeli keşifli 2 4 + 1 4 0 30 + 000 pazarlıkla yaptırılacaktır. Taliplerin şartnameyi ve keşif evrakım görkilometrolan arası tamiratı 24/3/931 tarihinden itibaren 20 gün müdmek için her gün, pazarlık için de 350 lira teminat akçelerile beraber detle 12/4/931 tarihinde saat 14 te ihale edilmek üzere kapalı zarf usu7 nisan 931 sah günü saat on beşe kadar Levazım müdürlüğüne mü lile münakasaya konuldu. racaatleri. 1 Ehliyet vesikası almak ve kaydettirmek için münakasa seraiti umumiyesinin 1 inci ve 2 inci maddelerinde yazıh vesaikin münakasa gününden lâakal sekiz gün evvel Vilâyet Başmühendisliğine tevdii. 2 Münakasa tafsilâtile şartnameler sureti musaddakalarınm Vilâyet Nafıa Başmühendisliğinden ahnabileceği. 3 Münakasaya iştirak edeceklerin münakasa ve ihale kanunu île fstanbul'da Küçükçekmece'de 4319 dönüm araziyi ve bazı harap şartnameler ve tef erruatı dairesinde hazırlıyacakları teklif mektuplannı çiftlik ebniyesini Şamil Ali Bey çiftliği peşin para ile satıhktır. İhale 12/4/931 tarihinde saat 14 ten evvel Vilâyet Encümeni riyasetine ver 20 nisan 1931 pazartesi günü Ankara'da Banka Idare Meclisi huzurile meleri. icra kıhnacaktır. 4 Mütaahhidin fen memuru iş hususunda mütaahhit derecesinde Teminat (2500) liradır. Bu hususta talimat almak istiyenler İstanbul mes'ul olacağindan mukavelenameye mütaahhitle beraber imza etme ve lzmir şubelerimize veya Umum Müdürlük Emlâk tdaresine müra1 leri lâzım geldiği ilân olunur. caat edebilirler. (253) • » Afyon Nafıa Başmühendisliğinden: I tstanbul Beledivesi İlânları I Emlâk ve Eytam Bankasından: Satıhk Çiftlik Mes'ul Müdürü M. Agâh