3 Mayıs 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

3 Mayıs 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 5

3 Mayu 1931 Camhartyeii 1 Genç kız Tuvaletlerî Nasıl olmalı ? ingiüz modaları fransızlaşıyor!.. ÇOCUld Çocuğa yapılacak banyoların envaı Çocuk doğup göbeği düstükten sonra hergün muntazaman çocuğa banyo yapmalıdır. Çocuğu kastii sabunu ile yıkamak müreccahtır. Bu banyonun derecei harareti 93 farnihayetten aşağı, 100 farnihnyetten yukan olmamalıdır. Bebek üç dakikadan f azla suda kalmamahdır. Üç dort aydan sonra suyun harareti 90 veya 95 ten fazla olmamalıdır. Bu devirde beş dakika suda kala bilir. Bu devirde çocuğa geceleri banyo yapıp yatırmak daha muva fıktır. Sabahları leğen içinde yıkamak kâfidîr. Çocuk bir yaşına gel • dikten sonra sıhhatli bir çocuksa suyun harareti 90 dan 80 e kadar in • melidir. Odanın harareti 76 farni hayetten 86 ya kadar olmalıdır. Banyo yapılırken kapı ve pencereler kapanmalıdır. Çocuk banyodan çıkınca iyice kurutmalı ve cildinin üzerine podra dökmelidir. Banyo yaparken sünker kat'iyen kullanma malı. Banyodan borkan çocuklar Bazı çocuklar banyoya girince korkar ve ağlarlar. Bu sebeple banyo YEMEK Yumurtalı bezelya Üç yumurta Yüz dirhem bezeiye EIIi dirhem süt Bir çorba kaşığı un Yumurtaların ikisini gayet katı haşlamalı. Bezelyeleri de hasladıktan sonra, küçük toprak çanağm icerisine döşemeli. Yalnız ortasını boş bırakmalı. Katı haşlanmış yumur talan ortasından ayırıp çanağm ortasına yerleştirmeli. Badehu bîr yumurtayı iyice çalkayıp unla ezdikten sonra, tuz ve sütü ilâve ederek hafif ateşte koyup bir terbiye pisirmeli. Bu terbiyeyi çanaktaki bezelyelerin üzerine dökmeli. Yumurtalar meydanda kalmalıdır. Badehu fırına sahp terbiye pembe pembe kızardıktan sonra çıkarıp yemeli dir. Kaç kişî varsa, o kadar çanak hazırlamak icap eder. Yufkalı tavuk nun üzerine bir havlı örtmeli, çocuğu havlının üzerine oturtarak, ya • vaş yavaş suya sokmalıdır. Banyoların envaını tedricen bu sütunlarda anlatacağız. Bu sene İngiltere hemen aynile Paris modasını kabul etmiştir. İn • giliz'ler spor elbiselerinde hâkimi yet kendilerinde olduğunu iddiı etmekte, fakat ince tuvaletlerde Pa • ris'i kabule mecbur kaldıklarını itirafa mecbur olmaktadırlar. Bu sene Ingiltere'nin en büyük tuvalet rnü • kadifedendir. Boyun sargısı ayni esseselerinin kabul ettiği modeller danteldendir. Güller pembedir. den bir kaç nümune: (Soldan sağa 3 San hareli taftadan aksam doğru). tuvaleti. Yukansı Bolero seklinde 1 Yeşil Şarmözden elbise. Ar fakat elbiseye dikilmiştir. Kloslar kasındaki volan ve parçalar tıpkı taftada fevkalâde zarif durmakta önde olduğu gibi gayet edalı düş • dır. mektedir. Kumaştan başka hiç bir garnitörü yoktur. 4 Pembe jorjetten çay elbisesi. 2 Siyah dantelden eteği iki • Göğsünde ve eteğin altındaki parça katlı ve kloslu elbise. Kemeri siyah krep birmattan yapılmıstır. Tavuğu iyice kızarttıktan sonra taze domatesle kaynatmalı. Bes yufkayı tepsiye yayıp tavuğu ortasına koymalı, sajçasını da yufkalann üzerine dökmelL Yufkalan tepsiye açarken her yufkayı ayn ayrı yağlamak lâzım. Badehu yufkalann uçlarını tepsinin ortasmda birleetirerek bir bohça gibi sarmalu Fırına sahp kızarttıktan sonra sofraya getirmeli. Tavuğu tabaklara taksün ettikten sonra üzerine yağlı sıcak tavuk suyu dökmelidir. Çocuklar nicin mütecessis olur? Genç kız tuvaletlerinin nasıl ol • ması lâzım geldiği hakkında sinema artistlerinden birinin fikrini geçen hafta neşretmiştik. Bugün de bir başkasınınkini dercediyoruz: Genç kız tuvaletlerine dair June Mac cloy de diyor ki: «Genç kız elbiseleri muhakkak masumiyet telkin etmeltdir. Beyaz veya mavi kadife bir esvapta raasumiyet yoktur. Fakat üıce bir kumas veya krep damurdan bu şekü bir tuvalet elbisesi tam bir genç kız elbisesidir.» Kaysili yoğurt Kuru kaysı da adet üzere kom • posta pisirmelL Yoğurdun üzerine bu kompostoyu dökerek yemelidir. Kadmlarda yeni bir spor! Ev kadınmın bileceği şeyler Cildudâ nasd muhafaza edebi • lirsiniz? Cildin çatlak ve buruşuktan muhafazası güzelliğin en birinci sartıdır. Cildinizi muhafaza etmek için yemek arasmda az su içiniz. Suya sabah kalkınca, ve yemekten sonra bol bol içiniz. Cildi yağlı olanlar yemek arasmda bol su içebüirler. Elbiseleri nasıl temvzlemeli? Şimdi yaz geliyor. Geçen seneder kalan yazlık ipekli kumaşları te • mizlemek lâzım. tpekli kumaşları temizlemek için iki çare vardır. Biri lüks sabununu ıhk suda köpirrt • tükten sonra her elbiseyi ayrı ayn yıkarsınız. Her elbise için suyu ve sabunu değiştirmek lâzım. Bol soğuk suda çalkadıktan sonra asar, nemli iken ütülersiniz. tkinci çare de her elbiseyi bir kilo benzinde yıkar asarsmız. Benzin ile yıkanan elbiseleri ütülemek icap etmez. Güzelleşmenin Denizde balığın yiizmesi, kusun şakıması ne kadar tabiî ise, çocu • ğun mütecessis olması da o kadar tabiidir. Dünya ve eşya çocuk için es rar dolu bir âlemdir. Bu sırları keşfetmek için merak etmek, aratnak, sormak en büyük ihtiyaçtır. Bazen çocuk hakikati buluncuya kadar saçma sualler de sorar. Büyüklerin bu suallerden rahat sız olup çocuğu azarlamağa hakkı yoktur. Çocuğun zekâsı daima işliyen bir makinedir. Muhitinde, etrafında görüp anlamadığı şeyleri öğrenmek için ilk müracaat edeceği menba ailesidir. tşte terbiyenin ilk basladığı yer burasıdır. Çocuğun tahsil ve terbiyesî yalnız kitap ve muallimin isi değildir. Çocuğun ilk hocası annesi, babası ve etrafındakilerdir. Çocuğun bu dünyayı anlamak için sordırju suallere, saçma dahi olsa cevap vermemek, çocuğun cehale tini ve zekâsımn işlemesine mâni olmağı kabul etmek demektir. Tecessüs çocuğu umumî malu • mat almağa ve ayni zamanda hususî malumat almağa ve taklit etmeğe sevkeder. Bu suretle çocuk muhakemeye alışır, mantık yapar, netice çıkarır. Zaten çocukta tecessüs zekâya delâlet eder. Bunu kabahat telâkki ederek boğmak, çocuğun ze • kâsmı boğmak demektir. Sırrı nedir? Ğey.nmede yedi esasL • •• ı» . Kız Darülfünunlular Holivod'un meşhur berberi Max Factor diyor ki her kadın güzel olabilir. Sinemada gördüğünüz Nens Karol, Meri Briyan, Cesin Artor gördüğünüz kadar güzel midirler zan • nedersiniz?. Onlar da sizin gibi a • lelâde güzeldirler. Diyeceksinîz ki, pekâlâ, o halde nasıl güzellesebtli yorlar? Evvelâ şunu unutmıyınız ki, güzelliğîn en birinci şartı, sizin gü • zel görünmek temayülünüze bağlı • dır. Eğer güzelleşmek isterseniz, buna muktedirsiniz, kendinizi ihmal ederseniz sizin için güzellesmek mümkün değildir. Güzelleşmenin yeni sırrı Max Factor'un kşsfettiği yeni bir boyanma şeklidir. Boya renklerinin a • henktar olması şarttır. Pudra, kırmız, dodak boyası, sürme kadırun tabiî renklerinin ayni veya ayni aileden olmak üzere biraz daha ko • yusu olmalıdır. Cildinize en iyi gi • den pudra ve kırmızı bulmak için evvelâ cildinizin ve çehrenizin renklermi kendiniz tetkiL etmeli, ona göre intihap etmelisiniz. Kadınlar tenis, jimnastik sair bir çok sporlardan sonra ok ve yay at mağa başladılar. Bu hareketlerin vücut üzerinde fevkalâde müessir bir tesiri varmış. Hareketlerde ahenk hayatın kanunlarından biridir. Eğer hareketlerimizi ahenktar bir şekilde tesbit edecek olursak, yorulmadan bir çok hareketler yapabiliriz. Bundan başka hareketlerin ruh üzerinde de tesiri vardır. Asabî, gayrimuntazam idmanlar bir çok kereler aksi teeirler yaparlar. Ahenktar bir surette teneffüs ediyor musunuz? Eğer bareketlerinizi, nefsinizi a henktar bir şekilde yaparsanız az enerji sarfederek vücudünüzün güzel liğini temin edebilirsiniz. Bu resimdeki pozları tetkik ediniz. Tedricen bir hareketten ötekine geçiniz. Bu hareketleri yaparken şunu da nazari dikkate alınız ki bu harekerterin her bîfi, gayet nefis birer tablodur. Eğer her gün bu hareketleri tatbik ederseniz teneffüste bir huzur duyduğunuzu, hareketIerinizin gittikçe ahenktar olduğu nu ve dimagımzın dahi huzur his • settiğini görürsünüz. Kadınların ok ve yay idmanı en zryade harekette ahenk ve teneffüste kolaylık temia etmektedir. Carole Lombard nasıl giyînir? Karol Lombar'ın yedi noktai nazarı var. Bu yedi noktai nazar şunlardır: 1 tki parça jaket ve etekten mürekkep elbise. Fakat bunun iki parça olduğunu siz zannedersiniz, bu tek bir elbisedir, iki gibi görü nür. 2 Kısa bir jaket. Yalnız jaket değil, kollar da kısa veya üç çey rek. , 3 Yakası ve kolları krizeli bülüz. 4 Bunun bülüz olduğunu siz zannedersiniz. Bu bülüz değil, yal,mz yaka ve kol kapaklarıdır. Ja ketin altından bülüz gibi görünür. 5 Elbise yün, züvit veya erkek kumaşından olmalıdır. Organtin veya diğer bir süsle kadın elbisesi olduğu anlaşılmalıdır. 6 Kısa kol, uzun eldîvan. 7 Şapka, inoe, düz, tıpkı kü oük bir zarf gibi olmalıdır. Yeni moda kol çantaîarı Yukarıdaki dört model, bu senc . aris'in sonbahar ve yaz elbiseleri için kabul ettiği modellerden dört şekildir. Soldaki iki çanta Dunhill müessesisinin teşhir ettiği çantalardır. Yukarıdaki beyaz süedden yapılmış kahve rengi deri ile süslenmiştir. 1kincisi zeyitn yeşili deriden yapıl mıştır. Sağdan birinci çanta chanel müessesesinindir. Kahve rengi, ve güneş sarısı jerseyden yapılmış, üzeri koyu kahve rengi deri ile süslen miştir. Aşağıdaki Germain Guerin müessesesinindir. Kahve rengi Antelopedendir. EIi altından ve zincirlidir. •c Oksford Darürfunutf taîebesi mektep kıyafeti olarak bu pelerât ve şapkaları kabul etmişler. Oto • mojbili olmıyan kızlar, bîsiklet ve motosikletle mektebe gelmekte ve bisikletin üzerine yaptırdıkları bir sepet içinde kitaplarını taşımaktadırlar. Her sabah Oksford Darülfünunun kapısı bu bisikletli ve o • tomobilli talebe ile dolmaktadır... Acaba darülfünun mu, opera binaM •!?... J