16 Eylül 1931 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

16 Eylül 1931 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

16 Eylul 1931 Cumhuriyet SON TELGRAFLAO M. Briand'ın mühim bir nutku «Kanlı harp timsalinin boğazmdan tutularak yere çarpılması lâzımdır)) Cenevre 14 (A.A.) Beynelmilel yavaş sıynlmış ve sulh fikri ağır ağır gazeteciler birliği tarafından Cemikütlelere nüfuza haşlamıştır. Bu zihyeti Akvam meclisi azalanna veri • niyet bugün umumun hissiyatı taralen bir öğle ziyafeti esnasında kalafından kıskançlıkla muhafaza edi • balık bir aamiin kütlesinin vaki olan len bir emanet halini almıştır. Mil • ricalanna muvafakat eden M. Bri letlerin harbi uzaklaştırmak için sarand, sulh için sarsılmaz muhabbetini sılmaz arzuları vardır. Harp gibi bir izah i!e ezcümle şunları söylemiştir: fecaat fikrinin tamamen kaybolması « Kuvvetle sulhe müteveccih ove hatta bu kanlı timsalin boğazın Iarak bana karşı yapılmağa uğraşı • dan tutularak yere çarpılması l i • lan istihzalara rağmen sulh yolunzımdır.» daki propagandalarıma devam edeAlman Hariciye Nazırının ceğim. Harbi ve facialarını gördütn. Ve kendikendime karşı sonuna kacevabı dar tutacağım şu taahhütte bulun • Cenevre 14 (A.A.) Gazeteci dum: Harbin avdetine mâni olmak Ierin verdikleri öğle ziyafetinde, M. intizamsızlık ve zâfın devamına rağBriand'ın söylediği nutka karşı men, hUsiyatım şu merkezdedir: yapılan alkışlara roukabele o Iarak Sulh teşkilâtı büyük terakkiler yapM. Curtiüs, M. Briand sulh yolunda mıştır. Sulh muadelesi uçmakta bubizim şefîmiz ve rehberimizdir, delunduğu esrarengiz havadan yavaş miftir. KÜÇÜK KÖŞE: Mes'ele teşkil etmemeli! C. H. Fırkası içinde yeni bir fikir cereyanı vardır demek nasıl doğru değilse, C. H. Fırkasında yeni bir fikir cereyanı yoktur demek te yan lıştır. Bir «içinde» kelimesi bütün ma> na ve mahiyeti değiştirir. «Fırkanın içinde» denilince zümrevî bir ayrılış hareketi gösterir ki şimdilik böyle bir belli belirsiz kıpırdanış bile yoktur. Şimdilik diyorum, çünkü yarın her hangi bir tahammürün karşı sında kalmıyacağımız iddia edile mez. En yakın misal S. Fırka değil midir? «Yekpare fikir» den itizal etmelerine kim ne dedi? Olur a, bir gün gelir «Mutedil sağcılar» diye bir fikir zümresi de peyda olabilir. Ne ve nasıl olursa olsun fırkamızın kül teşkil eden dinamik mahiyetine halel getirmez. Fakat bugünkü haki kat şudur ki fırkamızın içinde her hangi bir «ayrılış» veya bir «başkaIık» fikri yoktur. Zaten böyle bir şe« yin peşine düştükleri söylenenlerin isimlerine bakıhnca bunun ne kadar aykırı olduğu anlaşılır. Fakat bizden statik bir vaziyet, bir, yerinde kakılış beklemek... Bu bize en büyük iftiradır. İyi, güzel ve yeni f ikirler yolumuzda daimî meş'alelerdir. Biz hep bu f ikirlerle büyük inkılâbı yaptık ve bunlarla ileri götüreceğiz. En yakın, tarihimizin her safhası buna en kat'î birer şahit ve delildir. Hareketlerimizin ve işlerimizin her günkü neticelerini dikkatle müşahede ve mütalea etmek usulünden ayrılmıyan fırkamız, niçin alacağı neticelere göre yeni yeni müsbet hamleler ve fikirlerle daha iyi te cehhüz etmesin ? Fırka azasinın bir kısmı veya bir çok kısmı neden, meselâ millî inkı • lâpta terbiye sistemleri hakkında yeni fikirleri.. Mutedil devletçilik hakkında yeni noktai nazarları.. tktisat için yeni buluşları kürsümüze çıkarmasmlar? Elbette çıkaracaklar, müzakere edecekler, fırkanın ana e saslanna uygun olanları alınacak, olmıyanlan reddedilecektir. Alınanlar ana esasa mal olur, alınmıyan lar da alınmadıkları için itizale se bep, vesile olmaz. Nitekim yüz elli yaşındaki ihtiyar liberalizma ile pa • nayır demokrasisini masasına koydu ve kendi gepgenç ve dipdinç mahi yetile mukayese ve mütalea ederek bugünkü neticeye vardı: Tek var lık, tek fikir, tek yol, tek hedef ve yekpare varış... Bu ölü mevsimde gazetecilik canlılığı yapmak istiyenler tarafından çıkarılacak şayialarm hiç biri mes'ele teşkil etmemeli. Meslektaşlarımız varsınlar bu mevsimin icaplarmdan olan ikramiye, müsabaka, bilmece, roman, piyango gibi sürüm çeşitle rine fırka tevatürleri de katsmlar. Ve Ankara böyle düşünüyor. AKA GÜNDÜZ NALINA MIHINA Et 30 kuruşa inecek! Bursa'da teşekkül eden cemiyet çok faydalı işler yapmağı düşünüyor Bursa (Hususî) Bursa'da tktisat Vekâletinin tensibi ve teşviki üzerine (koyun yetiştirme ve koyunculuğu himaye) namile bir cemiyetin teşkil edildiğini haber vermiştim. Bu cemiyet Türkiye'de ilk defa olarak kurulan yepyeni bir teşekküldür. Cemiyetin istihdaf ettiği gaye lerden biri memleketimizde (Meri • nos) koyunlarının teksirini temin • dir. Halk nedense bu cins koyun • lara şimdiye kadar lâkayt kalmış tır. Halbuki Merinos koyunlan ge rek etleri, gerekse yünleri itibarile yerli koyunlarımızdan daha kıy metlidir. Esasen Merinos koyunlarının vaktile Anadolu'dan İspanya'ya geçirildiği tarihen müsbet olduğundan bu cinsin memleketimizde teksiri pek kolay olacak, topraklarımız bu ko yunların şeraiti hayatiyesine tamamen muvafık gelecek, demektir. Cemiyetin ikinci gayesine gelince: Bu evvelkinden daha müşkül ve memleketin umumî iktisadiyatı hesabına daha mühimdir. Çünkü: Dahilde fazla koyun ye tiştirdikten sonra bunları harice satmak suretile memlekete para getir mek başlı başına bir mes'eledir. mızın ıslah ve teksirine muvaffaki yet hasil olduğu zam&n bu miktar bittabi bir kaç misli artacaktır. Geçen sene Yunanistan'dan gelen askerî müteahhitler bu havaliden (2) milyona yakın kuzu mubayaa ederek memleketimize bir hayli para bıraktılar. Eğer geçen sene Yunan müteahhitleri gelip kuzu satın al mamış olsaydılar Bursa havalisinde koyun etinin okkasını şimdiki gibi 60 kuruşa değil, 30 kuruşa yiyecektik. Fakat buna mukabil de memleke timize para girmiyecekti. Koyunlarımız teksir edildiği takdirde bittabi bu vaziyet hasıl olmıyacaktır. Yani hem harice koyun satacağız, hem de dahilde ucuz et yiyeceğiz. Bu suretle iki tarafh istifade mümkün olacaktır. Cemiyet bu gibi işlerle de uğraşacak, hariçten memleketimize gele cek müteahhitlerin arzuları ve hareketleri ile alâkadar olacaktır. Cemiyet; eylulün 13 ünde Bur sa'da bir kongre aktedecektir. Bu kongre mukarreratı koyunculuğu muzun inkişafı için mühim esaslan ve temenniyatı ihtiva edecektir. Cemiyetin kâtibi umumisi olan Kara cabey harası koyunculuk mütehassısı Nazım Bey kongreye ait raporları hazırlamağa baslamıslardır. Bu, ne istical A benim efendim ?! Dün Anadolu Ajansı gazetelere şu haberi tebliğ etti: Tevfik Rüştü B. Venedik'te Roma, 14 (A.A.) Türkiye Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey elyevm Venedik'te bulunmaktadır. Halbuki Türkiye Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey, bu haberden daha evvel tstanbul'a geldi ve gazeteciler Ajansm yukarıki telgrafını almadan evvel Tevfik Rüştü Beyle gö > rüştüler, matbaalarına geldikleri zaman da kaplumbağalarla yarış eden bu haberi masalarının üstünde bularak hayrette kaldılar. Ajansın haberlerinde bazan vu zuhsuzluk, manasızlık, tercümelerinde yanlış ve karışıklık oluyor; hoş görüyoruz. Fakat Türkiye Hariciye Vekilini, tstanbul'a geldikten saatlerce sonra,hâlâ Venedik'te gösteren haber lere de eyvallah diyemiyiz, ya! Tayyarenin saatte 600 kilometre sür'atle uçtuğu, telsizin zaman ve mesafe mefhumunu ortadan kaldırdığı bir zamanda, telgraf haberleri bu kadar geç kalırsa, bu, ne istical a benim efendim, sonra başınız döner, demeğe hakkımız yok mu? * ** Ziraat Enstitüsü açılıyor Tedrisata gelecek ay içinde başlanacak Ankara 15 (Telefonla) Uzun bir miiddettenberi inşaatı devam etmekte olan ziraat enstitüsü binaları îkmal olunmak üzeredir. Binalarda yalnız kalorifer tesisatının ikmali kalmıştır. Bu da teşrinievvel orta larında ikmal olunacaktır. Ziraatimizin inkişaf ve terakkisî husunda enstitülere büyük ehemmiyet verilmektedir. Bu yüzden müejsesenin hiç olmazsa ziraat kısmının bir an evvel faaliyete başlaması ve muhtaç olduğumuz ziraat eleraan larını yetiştirmesî için azamî gayret gösterilmektefjjr. Getirilmesi tekarrür eden mütehassıslar birer birer gelmeğe başlamışlardır. Tedrisata teşrinievvel ortasında, olmazsa teşrinisani iptidasında başlanacaktır. Avusturya'da Sükun Son vekayi ile alâkadar olanlar tevkif ediliyor Viyana 15 (A.A.) Avusturya'nın her tarafında sükun vardır. Heimwehren'in sabık kumandanı Prens de Stahremberg ile tstirya'daki Heimwehren'lerin erkâni harbiye reisi M. Rauter, tevkif edilmiştir. Gazeteler, hareketi idare etmiş olan Pfriemer'in Italya'ya kaçmağa muvaffak olmuş olduğunu zannet • mektedir. Viyana 14 (A.A.) Heimwehr'~ Ierin Viyana ve Klostermeuburg'daki eslâha ve mühimmatları müsadere edilmiştir. Stumde gazetesine nazaran Loeben'de Heimwehr'lerden 3 mitralyöz zaptedilmistir. Gratz'da Heimwehr'lere ait binalarda taharriyat yapılmıştır. Starhemberg Prensinin şatosunda prensi ithama medar olacak bir takım vesaik müsadere edilmiştir. t Değişiklikler! Bilmem, muhterem karilerimin hatırında mıdır, Belediye taksi fiatlarını 40 kuruştan 20 kuruşa indirdiği zaman otomobil sahipleri kıyameti koparmışlardı. Nihayet 26 kuruşa çıkarılmıştı. Bu 26 kuruşu da az bularak asgarî 30 kuruş olmasım istemişler, fakat Belediye bu talepleri dinlememiş, 26 kuruşta karar kılmıştı. O vakittenberi işler ne kadar de» ğişti. Şimdi otomobilciler, 10 ku ruşa adam taşımak istiyorlar, tek başınıza binerseniz muayyen mesafelere 40 kuruşa götürüyorlar. Fakat şimdi de Belediye, bu fazla ucuzluğa razı olmıyor. fmtiyazlı şirketleri de düşünmeğe mecburum, diyor. Bana kalırsa Belediye, imtiyazlı şirketlerden evvel, halkı düşünmeğe mecburdur. Pahalı şeyMri ucuzla tamıyoruz, bari ucuzlıyan şeylerin önüne geçmiyelim. Bugün cemiyetin teşkilât yaptığı Fransız konsolosluğa Balıkesir, Çanakkale ve Bursa VilâBursa'daki Fransız konsolosluğu yetleri dahilinde Karacabey harası lâğvedilmiştir. Konsolos M. Bakueran da dahil olmak üzere aşağı yukarı yakında buradan hareket edecektir. (3) milyona yakın ve belki de daha fazla koyun mevcuttur. Koyunlan I MUSA Koleraya karşı Adalarda elektrik Basra'dan meyva ve saire Tesisat bitti, ay başında ithali menedildi cereyan veriliyor Basra'da hüküm süren kolera hastalığı münasebetile Basra'dan gelecek olan bütün taze meyva ve sebze ve saire ile taze ve kuru hurma ve emsali gıda maddelerinin memleketimize ithali menedilmiştir. 13 yaşmdaki Katil tevkif edildi Ankara 15 Esat'lar köyünde 13 yaşında Agâh adlı bir çocuk on iki yasında Fatma'yı tabanca ile öldürmüştü. Agâh ahiren muayeneye sevkedilmiş, doktorun «farik ve mümeyyizd'r» diye verdiği rapor üzerine tevkif olunarak hapisaneye gönderilmiştir. Agâh mütereddi çocuk tipinin tam bir nümunesidir. Bu kadar küçük yaşına rağmen sigara ve esrar içtiği, bu yüzden bir kaç kere evinden koğulduğu anlaşılmıştır. Cinayete sebep Agâh'ın Fatma'yı cebren iğfale kalkışması ve kızın razı blmamasıdır. Küçük katil kendisi ile konuşanlara hâdisenin bir kaza e seri olduğunu, askerlik oynarken elindeki boş tabancanm patladığını anlatmaktadır. Emniyeti Umumiye Mildür muavinlijjı Ankara 15 (Telefonla) Emniyeti Umumiye müfettişliğine tayin edilen Müdiri Umumî muavini Suphi Beyin yerine henüz kimse getiril memiştir. Şark Demiryolları Hakkında tahkikat Edirne tacirleri ve halkı öteden • beri Şark Demiryolları idaresinden şikâyet ediyorlardı. Bu şikâyetleri mahallinde tetkik etmek üzere Devlet Demiryolları umumî müdür muavini Naeım B. ahiren Edirne'ye gitmiş, Edirne Ticaret Odasında muhtelif müesseselerin murahhaslarını ve tacirlerini dinlemiştir. Nazım B. pek berbat bir hale gelmiş olan yolcu vagonlannın teşrinievvele kadar değiştirileceğine dair kumpanya tarafından söz verildiğini söylemiştir. Nazım B. tetkikatını ikmalden sonra Vekâlete bir rapor verecektir. Halkın istediği, Edirne iktisadiyatının inkişafı için tenzilâtlı bir tarife yapılması, yaş yemiş, kesil miş hayvan ve yumurta gibi maddelerin Yunan arazisinde bekletilmemesinin temini ve hafif seyir nakliye ücretinin tatbik olunmasıdır. edilmiş, 80 ralebeden ancak dördü nün muvaffak oldukları anlasılmıstır. Talebe bu neticeyi kabul etmek istememekte, imtihan kâğıtlarının tetkik olunmadığını söylemektedir. Mektep müdiriyeti tarafından ken dilerine böyle bir şeyin varit ola mıyacağı cevabı verilmiştir. rasim salonuna geçtik. Bu salon Şuvarçenberg prenslerinin cenk yadigârlarile ve Ming'in yaşadığı devre ait fevkalâde kıymetli iki mavi ejderha ile süslenmiş, duvarları halılarla kaplanmıştı. Lolâ Montez'in yanına oturdum ve Antil denizlerinden Vlâta'ya ka dar uzanan bir muhavereye giriştim. Rusya'lı Katerina'nm cevap vermediği veya ver mek istemediği bir sualimi Lolâ Montez'e tekrarlamağa karar verdim: Şu halde, doktor Şomberg'in çatısı altında tam ve tatlı bir ahenk içinde yaşıyorsunuz ? Evet, tam ve tatlı bir ahenk içînde. Hem niçin başka türlü olsun?. İnsanlar arasında ahenksizlik ne vakit hükümran olur? Erkek ve kadın bir arada olunca değil mi? Burada, on kadınız. Ve hiç birimizin diğerimizi çekememesi için bir sebep ve vesile de mevcut değil. On Hariciye tayinleri Ankara 15 (Telefonla) Berlin Büyük Elçiliği Başk&ibi iken merkeze tayin olunan tnayetullah Hayri Bey Başkâtipliği tercih etmiştir. Köstence kançıları Mahmut Celâ • lettin Bey müstafi addedilmiştir. Cenevre konsolosluğu kançiları Mazlum Bey Beyrut Başkonsolosluğu kançılarhğma tayin olunmuştur. Muallimlere mühim bir tamim Maarif Vekâleti bütün muallim lere hitaben mühim bir tamim göndermiştir. Bu tamimde inkılâbın ve zaferin halk tabakalarına nasıl îzah edileceği ve muallimlerin millî va zifeleri izah edilmiştir. Ankara'da şöpheli bir ölüm Ankara 15 Ankara'da ölen ve gömülen bir amelenin cesedi müd • deiumumiliğin gösterdiği lüzum ü • zerine mezarından çıkarılmıştır. Amelenin sokakta elektrik tesisatı ile uğraştığı bir sırada cereyana dokunarak öldüğünden şüphe edilmek • tedîr. Şirket bu esnada cereyanı kestiğini iddia etmektedir. Morg aksini bildirirse şirket hakkında kanunî takibat yapılacaktır. EDEBİ TEFRtKA: 26 izmir'de yeni komünist beyannameleri tzmir 15 Biri on bir, diğeri dokuz yasında iki çocuk halka komünist beyannameleri tevzi ederlerken yakalanmışlardır. Zabıta bunları iatiçvap etmiş, her ikisi de beyanna meleri sinema ilânı zannile dağıt • tıklarını, bunun için siyah ceketli ve çizgili pantalonlu iki kişiden yirmi beşer kuruş aldıklarım söylemişlerdir. Bu işi yapmakla maznun Recep ve Alâettin namında iki kişi tutul • muştur. Büyükada'nm elektrik tesisatı ikmal edilmiştir. Elektrik şirketi teşrinievvel iptidasında buraya cereyan verecektir. Şirket tesisatı bir ay evvel bitirmiş ise de muhavvele merkezi ittihaz edilen yerler hakkında Belediye ile şirket arasında çıkan ihtilâf yüzünden cereyan verilmesi bir ay gecikmiştir. Ahiren Belediye ile şirket bu hususta uyuşmuşlardır. Büyükada'da şimdiden 600 abone kaydedilmiştir. Bunlarm ekserisi de elektrik tesisatını yaptırmışlardır. Ada aboneleri Is tanbul elektrik fiatından yüzde beş fazla vereceklerdir. Bu faz • lalık kilovat başına 70 paradan ibarettir. İstanbul'da beher kilo vatına 17,5 kuruş verildiği halde Ada'da 19 kuruş 10 para verile cektir. Bu f azlalık şirketin tesisat için sarfettiği 50 bin lirayı ödi yinceye kadar devam edecektir. Heğbeliada'ya gelecek sene cereyan verilecektir. Şirket şimdi Çengelköy ve Beylerbeyi'ne cereyan vermektedir. Erenköy ve civarına ne zaman cereyan verile ceği henüz belli reğildir. Dahiliye Vekili Ankara'ya gitti Bir müddettenberi şehrimizde bulunan Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey dün akşamki trenle Ankara'ya gitmiştir. Vekil Bey Haydarpaşa istasyo nunda Vali muavini Fazh, Polis Müdürü Ali Rıza Beylerle şehrimizde bulunan meb'uslar tarafından teşyi edilmiştir. Tevfik Rüştü B. geldi ( Birinci sahifeden mabait ) mize dönecektir. Haber teyit ediliyor Cenevre 14 Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Bey buradan hareketi zamanına kadar çok mühim temaslarda bulunmuştur. Siyasî mehafilde Türkiye'nin Akvam Ce miyetine gireceği rivayet edil mektedir. Bu itibarla Tevfik Rüştü Beyin hareketi dikkatle takip edilmiştir. Bura mehafili Türki ye'nin Cemiyeti Akvama girmesini Rusya'mn da iyi telâkki edeceği kanaatindedir. ayet ettiği en esaslı kaidelerden biri de sıkı bir ketumiyettir. Şayet yeni bir hasta buraya müracaat etmiş ise, kendisini bugünlerde behemehal akşam yemeğinde görürüz. Ve doktorun yeni bir minnet daha kazanmış olacağını da size şimdiden temin edebilirim. Daha fazla bir şey öğrenmek kabil olamadı. Ev sahibimiz yanımıza gelip oturdu. Lolâ Montez'e sordu: Söyleyiniz bakalım, madam, sefaret kâtibi beyefendi igfal silâhlarını sizin üzerinizde de tatbika çalıştı mı?.. Mösyö Jak Mond Fransızdır. Ve Fransızların üç meziyeti vardır: Hoşa gitmeği, iyi harp etmeği ve kazandıkları zaferi berbat etmeği iyi bilirler... Hakk.nız var doktor. Ancak sulhten istifade etmek için, onu yalnız başına imza etmeli. Mabadt var * Kadrolar mekteplere geldi Lise ve orta mektepler kadrosu tebliğ edilmiş ve muallimler maaşlarını almışlardır. Bu mekteplerde cumartesi gününden itibaren tedrisata baslanacaktır. Vefa orta mektebinde bir hâdise Vefa Orta mektebi son sınıf ta lebesinden 80 efendi haziran mezuniyet imtihanlarmda fizikten ikmale kalmıslardı. Bu imtihan ahiren icra ediyor. İpnotizma ile mi? tpnotizma ve telkin. Kudretli bir seyis halis kan atlarla uğraşır. Bir manyatizmeci karşısındakileri, bunların gösterebilecekleri kabiliyete göre, üç günde veya üç ayda yetiştirir Esasen doktor, kudretli himayesinin sahasına herkesi ithal etmez. önce sıkı bir seçme yapar. Bu şeytan adamın kendisine müttefik olarak münakaşa götürmiyecek derecede güzel ve cazibeli kadınları intihap ettiğini görüyordum. Bunu anlamak için kâhin olmama lüzum yoktu. Başımı yalnız sağa ve sola çevirmek kâfi idi.Ötede Alp'ların buzlu şahikalarının derinliklerinde keşfedilebiler bir mavilikle pırıldıyan gözlerile, sinsi ve korkulu bir iğfal ve izlâl kudretine malik bir Slâv. Berîde, irî koyu renkli gözlerinin ateşli kudretile sizi on adımdan yakabilecek kadar muhteşem bir Kübalı! Yemek masasından kalktık ve me Sahte menşe işaretli emtea Ankara 15. (Telefonla) Sahte menşe işareti taşıyan emtea için sahte menşe şehadetnameli emtea misillü muamele yapılması Gümrük Umum müdürlüğünce bütün güm • rüklere tamim edilmiştir. kadın ve en ufak şüpheli bir harekete veya sui zanne delâlet ede bilecek bir söz sarfına hiç bir zaman ve hiç bir suretle tenezzül etmiyen fevkalbeşer bir adam. Bu tarzı hareket mükemmel bir ahenk ve itilâf havası yaratıyor. Saray larda niçin cinayetlere tesadüf e dilir ?.. Çünkü gözdeler var, burada gözde yoktur. Burada yalnız, iyiliğimizi istiyen ve cinsî bayağıhkların fevkmda yaşıyan bir adama, iradelerini teslim etmiş on mes'ut kadın var. Burada yalnız on kadın mi sınız ? Şu saatte evet... Olabilir ki yarın, yahut bir hafta sonra ken disini doktorun tedavisine arzedecek bir hasta daha çıkagelir. Bundan takriben üç hafta evvel, şatoya geldiği söylenen, genç bir Viyana'lı kadından bahsedil diğini duymadmız mı? Hayır... Doktor Şomberg'in ri Kadife alev nüfuz sayesinde şeytanî rezaletlerine ve hayasızlıklarma gem vurulamıyan canî papazdan da bahsetmişti. Şomberg, niçin, ruhî benliklerini irade sine terkedenler için bir sıyanet meleği olmasın? Doktor, bir adamdan MAURICE DEKOBRA'dan çok büyük fenalık görmüştü. Ma lik olduğu o kudretli telkin hassa • Hürriyete henüz hürtnet esından istifade ederek niçin eline dilen Fransa'ya gideceğün ve geçen kadınları erkeklere fenalık orada yaşıyacağım... İstediğim yapmak için silâhlandırmasm ? Bugibi yaşıyacağım... Eskî benliğimin şayani teessüf inhiraflarile hayatımı rada, tabiatinin harikulâdeliğile imheba etmiyerek yaşıyacağtm. Doktor tizaç eden hudutsuz bir dimağ in celiği vardı. Doktor, kaba yontul Şomberg, uzaktan, bana nezaret e muş bir dimağın kabaca intikam aldecek. mak usulünü değiştirerek kendi zekâÇok kuvvetli bir cazibeye malik sının kudreti nisbetinde bunu mu olan ve şayani teessüf inhivaflarile azzam, mürekkep ve büyük men kalbinin intihap ettiği erkeklere, zevk mefhumunun ne demek olduğu zilli bir şekle sokmuştu. nu, öğrettiğine emin bulunduğum, Tarzı tedavisini hastalarına bu güzel Rus kızının kanaati daha nasıl tatbik ettiğini sorabilir miyim madam? doğrusu imanı, beni, Şomberg'i daha büyük bir hayretle mütaleaya sev • Muayyen bir tarzı yok. Daha kediyordu. Petroğrat sarayının yükdoğrusu karşısındakinin kuvvei asek kadınları üzerinde tesis ettiği sabiyesinin derecesine göre hareket İ