28 Mayıs 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

28 Mayıs 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 4

'Cumlnuivef' Galatasaray Fener maçı ve Cumhuriyet turnuvası tafsilâtı edilirse ilk devre Galatasaray'ın le • hine tecelli etmîştir. Tevfiğ'in ya ralanmasile hâsıl olan vaziyet te Galatasaray'ın mağlubiyetinde âmil değilse bîle müessir olmuştur. Galata saray'ın üç orta muhacimi, merkez, sol muavmleri, Fenerbahçe'nin iki müdafii ve muavin hattı çok güzel islemiştir. Asıl şayani tetkik olan sey Galatasaray'ın ilk devrede çok sis tematik bir oyun oynaması, Fener J müdafaasının da buna muvaffakiyetle mukabele etmis olmasıdır. Hakem, bu defa maçı arzu edil diği kadar vukufla idare edememiş, îki taraf ra da bir çok hatalarını gö rememiştir. AHMET İHSAN Cumhuriyet turnova maçları Gazetemizin tertip ettiği turnuva maclanna dün Çukurbostan'daki Halk stadyomund? devam edildi. İlk maç. saat on birde Beyazıt Asrî Spor'Ia • Sirkeci İdman Yurdu arasında yapıldı. Takımlar su şekilde sahaya çıktı: Asrî spor: Koço, Nikolas, Mircan, Şavarş, Hariçni, Mişel, Paras, Polo, Şavars, Hoyyaz,. Hayık. Sirkeci İdman Yurdu. Tarago, Ce mal, Refet, Angel, Rifat, Muhittin, Barkev, Refik, Niko, Jozef, Süreyya. Hakem Refik Osman Beydi. Oyun mütevazin bir şekilde başladı. Sirkeci. İdmanın muhacim hattı güzel kombi nezonlarla kaleye kadar iniyorlar, fakat kuvvetli şut atan olmadığı için yap tikları akınlar neticesiz kalıyordu. Asrî. spor yaptığı bir akının hatalı durdurul masından verilen bir frikikten ilk sa • yılarını yapblar. Haftaym bu şekilde bir sıfır Asrî Sporun galebesile bitti İkinci haftayımda hakem Asrî Spordan Mircana kasden tekme vurduğundan çı • kardı. Biraz sonra Asrî Spor ikinci golünü de yaptı. Hakem Asrî Spordan iki oyuncuyu daha çikardı. Bu suretle seDünkü Cumhuriyet turnavanna iştirak eden takımlar kiz kişi kaldılar. Bir gol daha yaptılar. [Yukarıda ayaktakiler Ortaköy, oturanlar Fethiye Gençler Btrlığı, Ortada ayaktakiler Buna mukabil Sirkeci İdman da ceza vuruşundan bir sayı yaparak ogun 31. Karagümrük, oturanlar Beyazet Türk Spor, Aşağıda ayaktakiler Beyazıt Asrî Spor, oturanlar Sirkeci İdman Yurdu takırrüari] Asrî Sporun galibiyetile bitti. İkinci müsabaka diklerini söylemekte ve Vefik Beyi her lüğü; hanımların (B) tertibinde İkinci müsabaka Ortaköy Fethiye vakit için maça davet eylemektedir. EMelâhat İhsan Şükrü H. birin Gençlerbirliği arasında yapıldı. ğer hakikaten böyle bir haksızlık var •. ciliği. Nedret Hanım ikinciliği; sivil Takımlar sahaya şu şekilde çıktılar: sa bu, tamir edilmeli, üç senedir şamerkeklerin (B) tertibinde mualllim Ortaköy: Nuri, Adil, Muammer, Abdi,. piyon olan kıymetli bir güreşçinin hakkı Muhsin Bey birinciliği, Nedret HaIhsan, Ekrem, Cafer, Münir, Hayri, Ca zayi olmamalıdır. nım ikinciliği, İlhami Bey üçüncülühit, İhsan. ğü; zabitlerin (C) tertibinde muhaSaim, Yusuf Aslan'a galip . gelmiş, Fethiye: Settar, Hüsnü, Garam, Na Nuri Bey rakipsiz kaldığından galip ilân fız süvari bölüklerinden mülâzim ci, Cahit, Nazım, Foti, Şinasi, Muh • edilmiş , Faik ve Mustafa Beyler arasın Eyüp Bey birinciliği; zabitlerin (A) terem, Zühtü, Kâmil. tertibinde muhafız süvari bölüğü daki müsabakada da kat'î bir netice zabitlerinden mülâzim Eyüp Bey alınamamışhr. Oyunun ilk anlarında . Ortaköy'ün birinciliği, binicilik mektebinden Fethiye'lilerden .çok kuvvetli olduğu Şilt dömi fianli için İstanbulspor • birinci mülâzim Cevat Bey ikinciliği, gözüküyordu. Nitekim çok geçmeden Süleymaniye takımları dün . Kadıköbinicilik mektebinden mülâzim SabeDi oldu. Yekdiğerini takiben birinci yü'nde tekrar karşılaşnuşlardır. İstan lâhattin Bey üçüncülüğü; zabitlerin haftayımda beş, ikinci haftayımda üç gol bulspor bu maçı 30 kazanarak finala (B) tertibinde binicilik mektebinatarak maçı sekiz sıfır gibi mühim bir kalmıstır. den mülâzim Saim Bey birinciliği, farkla kazandılar. Ortaköy'den: Cahit,. binicilik mektebinden birinci mülâEkrem, Adil, Abdi, Fethiye'lilerden izim Cevat Bey ikinciliği, binici mekkinci haftaym oyuna dahil olan kaleci tebinden birinci mülâzim Salâhat • Hasan, Muhterem, Şinasi çok muvaffak Sipahi Ocağı konkor ipiklerinin tin Bey üçüncülüğü kazanmışlardır. oldular. ikincisi dün yapılmıştır. Müsaba Sipahi Ocağında hiç müsabaka kaÜçüncü müsabaka kalarda Maarif Vekili Esat Bey ve zanmamışlar (A), müsabaka ka Üçüncü maç güniin en mühim ve kuv ikinci Ordu Müfettişi Fahrettin Pş. aznmışlar (B) tertibinde idiler. Zavetli takımlan olan Karagümrük Türk ve bir çok zevat hazır bulunmuştur. bitan (C) tertibi hariçten gelen zaspor arasında yapıldı. Hakem Süley Bu hafta sivil ve hanım müsababitan için idi. maniye'Ii Hüsnü Beydi. Takımlar şu şe. kacıiarın adedi 35 kadardı. Müsa • Gelecek hafta müsabakaları geçen kilde sahaya çıktılar: Karagümrük ta • bakalarm neticesinde: hafta ve bu hafta derece alanlara kımı: Miço, Ali, Mustafa, Şiikrü, Mü • Hanımların (A) tertibinde Fa • mahsus kudret müsabakalarıdır. fit, Hikmet, Süreyya, Mustafa, Enver, zilet Hanım birinciliği; sivil erkekBu müsabakanın sonunda kaza Rahmi, Refail. lerin (A) tertibinde Salâhattin Sananlara muhtelif hediyeler ve bazı Türkspor takımı: Ahmet, Salih, Re. mi Sabit Bey birinciliği, Turgut Cemüesseseler tarafından hedile edilen şit, Cemal, Hasan, Hakkı, Kâmil, Ra lâl Bey ikinciliği, Hicri Bey üçüncükupalar tevzi edilecektir. sim, Ruşen, Kemal, Sait. Oyuna çok sert ve büyük bir heye • canla başlandı. Tarafeyn tehlikeli hücumlar yapıyor. Türkspor sağiçi yaptıkIarı güzel bir hücumda iyi bir şutla bu. mühim maçın ilk ve son sayısını yaptı. Birinci haftaymın kırkıncı dakikasmda Karagümrük'ten sakatlanan bir oyuncunun yerine diğer bir oyuncunun dahil. olmasından çıkan ihtilâftan Türkspor galip bir vaziyette iken sahayı terket mekle en sarih bir hakkını kaybetmiş ve Şehrimizde çıkan Ermenice ga • Ankara'daki harp malulleri kendi bu suretle hakemen mağlup addedilmişzeteler Amerika Ermeni murahhaaralarında toplanarak merkezi An • tir. Bu gibi vaziyetlerde takımlar sahayı terkedecekleri yerde maçtan sonra alâ. kara olmak üzere «Malulgaziler Ce sası Geont Turyan başpeskoposunun miyeti»» namile bir cemiyet kurmuş Türkiye lehinde vuku bulan bazı bekadar heyete müracaat ederek haklannı yanatını Amerika'daki Ermeni ga • lardır. aramalıdırlar. Her ne suretle olursa olzetelerinden naklediyorlar. Piskopos Cemiyetin gayeleri şunlardır: sun sahayı terketmek, mağlubiyeti karahiplerin siyasî mahiyeti haiz iç 1 Yardımsız yaşıyamıyacak ağır bul etmek demektir. maluller için, içinde ömürlerinin so timalara iştiraklerinin niçin mene • dildiğini şöyle anlatmıştır: nunu huzur ve sükunla bekliyecek t En büyük reisi ruhanimiz leri bir «Maluller Yurdu» açmak. Milli güreş takımmın son seçme müolan Eçmiazin Katogikos bize siya kın olan şehit yavrularını korumak. sabakalan dün yapümışhr. İlk olarak. Münir Beyle Vefik Bey karşılaşrmştır. 2 Malullere herkesten daha ya sî îşlerle iştigalden içtinabı kat'iyyen Hakem heyeti Vefik Beyi galip ilân et3 Memleket kanunlarınm ma emretmiştir. Zaten benim de kanamiştir. Fakal Münir Bey, bu neticenin lullere bahşettiği hakları aramak ve atim budur. Yüz bini mütecaviz ırktısımız Türkiye'de Cumhuriyet idahaksız olduğunu, hakemlerin vaziyeti. malulleri terfih etmek. ress altında rahat yaşamaktadırlar. iyi göremeden ve ekseriyetle karar verMaluller bize gönderdikleri bir Şu halde ecnebi memleketlerde bumektupta diyorlar ki: lunan Ermenilerin neşriyat suretile « Vatanın müdafaa ve kurtuluşu veya filen Türkiye aleyhinde her için ağır surette malul olan arka hangi bir tezahürde bulunmaları daşlarımız için yapılacak «Yurt» ve fena bir tesir yapabilir. Ben milli • çalışacak vaziyette olanlarm terfihi, yetperverlik tashyarak akılsızca haordu saflarmda vazife bekliyen arreket etmekten ise Türk muhibbi olkadaşlarımızı müsterih ederse o saf mayı müreccah addederim.» lardan talihin ve memleket müdafaaBu münasebetle şehrimizde çıkan sının ayırdığı bizler manevî hazların Nor Lur ve Jamanak gazeteleri neşen büyüğünü tatmış olacağız. Haklarımızı kuvvetle aramak, va rettikleri makalelerde Amerika muzifelerimizi daha salâhiyetle yapabil rahhasarmın bu hareketini takdirle mek için malullerin bir merkez etra karşılamaktadırlar. L Fenerbahçe maçtn'da leyîrcîlerden btrer kSşe.. Mütevazün şekil bir müddet de ( Birind sahifeden mdbait ) vam ettikten sonra Galatasaray tekhim günlerinden birmi geçirmiştir. rar ağır basmağa başlıyor. Devrenin Dort binden fazla bir seyirci, her neicesine beş dakika varken Fener tarafı doldurmuştu. Hem bu defa muhacimlerini tekrar akın yapar seyirciler, ilk maçta olduğu gibi ken görüyoruz. Açıklar vasıtasile karışık bir vaziyette oturmuşlar, sağ idare edilen buhücumlar cidden tehve sol cenahlardaki mevkilerine yerlikeli oluyor. Niyazi 43 üncü dakileşerek oyuna karşı cephe almışlardı. kada ilk golü yapıyordu, top, Ga Takımlar saat beşte sahaya gellatasar?y kale direğini yahyarak diler. Dizildiler. Fenerbahçe takı dışan gitti. Bu sırada Galatasaray'ın mının yenî şekli anlaşıldı: müdafii Tevfik Beyin kolu sakat • Hüsamettin, Yaşar, Ziya, Fikret, landı, oyundan çıktı. Yerine Mithat Muzaffer, Cevat, Niyazi, Alâettin, geçti, Kemal Faruki de Mithat'ın Zeki, Hadi. yerine geçti, Zarif te sağiç mevki • Galatasaray takımında büyük bir inde yer aldı. Bir dakika sonra da tebeddül yoJ&uT'Yaînız bacağmdan ilk devre sıfır sıfıra bitL rahatsız olan Bürhan'ın yerinde, Galatasaray kulübüne yeni giren eski İstanbulsporlu Tevfik vardı. İkinci devrenin ilk dakikaları da Yeni takım şu şekilde idi: Avni, mütekabil akınlarla geçti. Bu arada Vahi, Tevfik, Mithat, Suphi, Kemal Rebii güzel bir şüt çekti, Hüsamet Şefik, Rebii, Mehmet Salim, Kemal tin bunu müşkülâtla kurtardı. Maa Faruki, Celal Şefik. mafih aradan beş dakika geçtikten Oyunu gene Mr. Allen idare edisonra Galatasaray muhacim hat yordu. Fener'liler güneşi ileriye alatının ilk devredeki incisamını kaybet rak oyuna başladılar. Fener'in ilk tiği görüldü. Tevfiğ'in yaralanma akını soldan giderek taç oldu. Gasile hâsıl olan bu vaziyet, Fener'li latasaray'ın müteakıp hücumu da lerin evvelâ nisbî bir hâkimiyet te avutla neticelendi. Oyunun ilk daki min etmelerini temin etti. Mithat'in kaları iki tarafı da seri akınlar ya müdafaa hattına alınması, muavin pıyor, maamafih üçüncü dakikadan hattını da zâfa uğratmıştı. Buna musonra Galatasaray hatlarmda bir inkabil Fener muavin hatı çok iyi iş sicam belirmeğe başladı. Kemal Faliyor, Muzaffer mütemadiyen muha • ruki ilk sayı fırsatını burada ka • cîmleri besliyordu. Galatasaray muçırdı. Mehmed'e pas verecek yerde hacim hattının üç ortasıriın yaptığı kendisi avuta attı. akınlar da Ziya Yaşar hattında taDakikalar ilerledikçe Galatasaray mamen akim kalıyordu. batları arasındaki ahenk kuvvet Yirminci dakikadan sonra Fener'bulunuyor, bühassa sol ve merkez mu liler hâkimiyeti almış bulunuyor avmlerin güzel oyunlan muhacim Iardı. Artık akınlarım daha kolay • hattını mükemel surette yürütüyor. lıkla yapıyorlar, muavin hattını ko Fenerbahçe takımında yapılan çok layhkla geçebiliyorlardı. Nitekim isabetli tadilâta müsmir neticelerini 25 inci dakikada gene böyle güzel bir göstermektedir. Fakat, merkez muhücum esnasında Zeki, Alâettin'e avîn mevkiinde hakikaten iyi oynı güzel bir pas verdi. Alâettin, eski yor, Fikret te ileri ve geriye yardımı şutlarını hatırlatan bir şiddetle topu He tehlikeli vaziyetleri kurtarıyor. Galatasaray ağlarına takarak dün kü müsabakanın yegâne golünü yapFakat asıl şayani dikkat olan şey, tı. Fenerbahçe takımmın iki müdafiinm çok şayani takdir bir oyun gösBu gol, azim tezahüratla tes'it ediltermesidir. Ziya ve Yaşar Beyler, di. Galatasaray hatlarmda derhal «fiin yirmi iki oyuncu içinde bilhassa tebeddülât yapıldı. Kemal Faruki mutemayüz etmislerdir. hacim hattına, Zarif muavin hattına geçtiler. Galatasarav'hlar, mağlu Galatasaray takımı, sistematik bir şekilde Fener müdafaasmı yarmağa biyetten kurtulmak icin azamî kudretlerini sarfederek Fenerbahçe ka uğrşmkla beraber Fener müdafaası Iesine yükleniyorlar. Fakat Ziya bunları defetmekte o kadar müş Yaşar hattı o kadar emin oynuyor ki, kfilât çekmiyor. Maamafih 7 inci dabunu bir türlü geçemiyorlar. Maa kikada Fener'e arka arkaya iki f aul mafih açık oyuncularm fena oynaöluyor, neticesiz kalıyor. 9 uncu damaları da bunda âmil oluyor. Bir arakikada Kemal Faruki ikinci bir sayı lık Rebii açığa geçti, gene bir şey yafırsatını da kaçınyor. pamadılar. On beşinci dakikadan sonra Ga Fenerbahçe'liler, ekseriyetle topu latasaray, kendi oyunumı hasmına taca atıyorlar ve vakit kazanmak is kabul ettirmiş, vaziyete hâkim oltiyorlar. Halbuki oyun üzerinde iyi rauştu. Nihat, çok güzel oynıyor, bir hâkimivet tesis etmislerdi ve bu Mithat, ileri geri gidip gelmelerle vaziyette daha gol yapabilirdi. Faher tarafa yetişiyor. Yalnız sağ ve kat, bir sayılık galibiyeti kâfi göre sol açıklar, tahminin fevkinde fena rek oyunu bu netice île bitirmeğe oynıyorlar. çalısıyorlar. On beşinci dakikadan yirmi al Oyunun son dakikaları hep Fe tıncı dakikaya kadar devam eden ner'lilerin hâkimiyeti altında gecti ve Galatasaray'ın kuvvetli hâkimiyeti müsabaka 01 F*»nerbahçe'lilerin galebe3e Fener müdafaası karşısmda eri sile neticelendi. dikten sonra vaziyette tekrar bir teFenerbahçe takımı kaptanı, dün vazün hâsil oldu. Hücumlar müte • tecrübesinde muvaffak olmuştu. Takabü bb sekii aldı. Fenerbahçe mii kımda çok canlı bir muavin hattı vülıacim hattı, muavin hattından kuvcude getirmis, kendi ifadesi mucibinvet alarak gol yapmağa uğraşıyor, ce bîraz hafif olan muhacim hattı, rauvaffak olamıyor. Fikret, çok defa kuvvetli muavinler sayesinde mu yerioi terkederek merkez muavin, vaffak olmuştur. soliç gflu oynıyor. Oyunun heyeti umumiyesi mütalea lalatasaray İSTANBUL: 18 Gramofon 19,30 Hafız Ahmet Bey heyeti 20,25 Ajans haberleri, doğru saat20,30 Müderris Ismaü Hakkı E. tarafından konferans 21 Hafız Ahmet B heyeti 22 Orkestra: 1 Le petit duc. 2 Orientale (C Cui). BERLİN: 16,05 Gramofon 17,25 Konferans 18,10 Konser 20,05 Haftanm hikâyesı 21,15 Piyano konserı 22,05 Viyana'dan nakil 24,05 Ecnebi matbuatının Adlon otelindeki ziyafeti Müteakıben havadisler ve dans BRESLAV16,10 Gramofon 18.35 Berlın'den na kil 19,35 Konferans 20 30 Konser 21.25 Hafıf musiki 22.05 Viyana'dan nakıl 24,05 Havadisler 24,35 Dans mu sıkisı LÂYİPZİG: 19.05 Konser 21,05 Musahabe 2135 Neş'eli Fantoma hikâyeleri 22,05 VJ yana'dan nakil 24,10 Havadisler ve dans musikisi. VİYANA: 17,25 Gramofon 18,35 Helene'e sonnet' ler P Ronsard'ın şiirleri 3P05 Hafıf musiki 21,05 Şarkılar 21,50 Havadis ler 22,05 Konser 24 05 Havadisler24 25 Dans musikisi BUDAPEŞTE: 19,05 Tsigan mosikisı 20 25 Koro kon serı 21.50 Orkestra 23 05 Opera or kestrası tarafından konser Müteakıben Tsigan musikisi Suvarenin hıtamında takriben 1,05 Dans musikisi (2,35 e ka dar). BÜKREŞ: 20 15 Orkestra 21 05 Konferans21.45 Plâk 22,05 Tıyatro 22 35 Kuartet konseri 23,05 Romen musikisi. VARSOVA: 19,25 Gençlık için konser 22,20 Hafıf musiki 2415 Chopin'in eserlerinden konser 24.55 Dans musikisi. ROMA: 19,35 Şarkı konseri 19 50 Muhtelif konser 22,05 Gramofon 22,50 'Le barbier de SevilleSevılle berberi) 3 perdelik lirik komedi. PALERMO: 20.05 Çocukar için 22 25 Gramofon 22,50 (Prenses Çardas) Kalman'm opereti. BELGRAT: 21,35 Bir komedi 22,15 Keman ve pi yano ile Fransız musikisi «3,05 Havadisler 23,25 Tsigan musikisi. LENİNGRAD: 20,35 Bir piyes 21,35 Konser 24,05 Havadisler ve gramofon. PRAG: 17,35 Halk şarkılan 22 05 Konser22 35 Koro konserı 24,05 Son havadisler 24 35 Havadisler 24 25 Ostraw'dan nakil: (Bir radyo komedisi) n^vmro 2S Mayıs 1932 Muhendis mektebi bütçesi Yüksek Muhendis mektebi bütçesi, Meclis Bütçe Encümeninde tet kik edilmiş, barem cetveline 20 müderris muavinliği konulmuştur. İkinci dereceden bir, üçüncü dereceden üç, dördüncü dereceden beş, beşinci dereceden altı müderrislik ve beşinci dereceden beş, altıncı dereceden on, yedinci dereceden on, on birinciden bes muallhnlik olduğu gibi beş mü • derris ve muallim muavinliği ile sekizinci dereceden on beş müderris ve muallim muavinliği vardır. ikinci devre • Sipahi Ocagmda atlı müsabakalar Amelî Hayat talebesinin dünkü müsameresi Amelî Hayat mektebi talebelerî dün saat 16 da Erkek Muallim mektebinde senelik müsamerelerini vermişlerdir. Bir çok muallimlerle ta lebe velileri bu müsamerede hazır buiunmuşlardır. Dünkü müsamere İstiklâl marşı ile başlamış, bazı talebelerimiz ta rafından zeybek raksı yapılmıştır. Kız talebelerden 5 hanım «Kilitteki Dişler > isimli bir komedi temsil et . mişlerdir. Erkek talebeler tarafın dan «Otello» diye şarkılı bir ko medi temsil olunmuş, «Onun İçin» hitabesilc bir tablo gösterilmiştir. Maluller İttihadı Amerika Ermeni Cemaati Reisi Ankara'da merkezî bir «Ben Türk dostu olmayı tercih ederim..» diyor cemiyet tesekkül etti M. Heriot'un müşavereleri Paris 27 (A.A.) M. Heriot'nun etrafında bulunanlar, müstakbel kabinenin terkibi hakkında neşredilen işaatı mevsimsiz gibi telâkki etmek • tedirler. M. Heriot'nun muhtelif teşrii şahsiyetlerle olan mükâlemeleri umumî nizam dahilinde istişarî mahiyeti haiz mükâlemelerden ibarettir. Göreş müsabakaları Müessef irtihal Abdi Fuat Bey, tütün ticarethanesi İslanbul mümessili Osman Mehmet Bey ve refikası Nasibe ve Hasan Akif zade Nuri Bey hemşiresi Fatma Hüsnü, ve Osman Mehmet Bey valdesi Safinaz. Hanımlar; bu kere kısa bir hastalık neticesinde ağuşu şefkatlerinden ayırdığı yavruları ve hafitleri Hüsnü Osman'ın. cenazesi bugün (cumartesi) saat on dörtte Şisli'de Dere sokağında Refik Bey apartımanının 3 numaralı daire . sinden ka'.dırılarak Maçka kabristanına defnedîleceğinden akraba, eviddalarmın işbu cenazc merasiminde huzurlannı rica ederler. fında toplanmalarını faydalı buldu • ğumuzdan memleketin muhtelif köşelerinde tesekkül etmîş bu mahi • yette cemiyetlerin heyeti umumiyelerini toplıyarak haziran sonunda toplanacak kongreye murahhaslarını seçuayrifedere kulüpler arastndaki Cumhu < melerini ve îsimlerini bildirmelerini riyet turnuvasımn yazudığı levha j rica ederîz.» Kadın boksörler İki gündenberi geceleri Beyoğ lu'nda Grand salonunda ispirtizma, manyatizma, boks ve güreş müsabakaları yapılmaktadır. Kadınlar tarafından yapılan boks ve güreş ler alâka ile seyredilmektedir. Sahir Opereti Primadonna: Nuvart H. 30 mayıs pazartesi akşamı Kadıköy Sürc ^ sinpmasında ŞEN MÜLÂZİM Operet 7 sahne Müzik: Oskar Ştrav»