6 Temmuz 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

6 Temmuz 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

?Cumhuriyet 6 lemmuz ALHAHVE FtAM/IZ ?. CA/U/LAKI AtA/IHDA Mnharrın: Bınbaşı Ladoux Sehir ve memieket haberieri ~) Şiyasî icnıal Nakül: Abldın Daver 27 bpanya'dan kendisile beraber gelen raporu Marfc ha'ya gösterdim. Bir an düşündü, belki de kızdı Yaptıklarımı hulâsa edeyim: tlk seyahatim: Kraut beni, Halphen'den uzaklaştırmak istiyor. Halphen beni Kolberg'e götürüyor. Kolberg, kendisile beraber çalışmak istediğimi görünce benden emin değil amma gene beni şahsî ve hususî hizmetinde kullanmak için can atıyor. İkinci seyahatim: Pedroso, mahirane ihbarı sayesinde, beni taras • auda metnur edilen polisi tanımamı temin ediyor. Polisi atlatmak için Kolberg'in karısına gidiyorum ve kocasının bana vaki olan taarruz larına karşı bu kadmda gayrime mul bir yardımcı buluyorum. tşte ilk dört aylık mesaimin bilân. çocu. Şüphesiz, hayli zayıf, fakat ne yapayım, daha fazlası elimden gelmiyor. Bilâkis hayli mühim; emin olun ki bu neticeden memnunum. Fakat işin kâf i derecede sür'atli yürümediğine kanisiniz. Hızlı gitmek için, casuslan, usulleri, faaliyet vasıtaları, icraat sistemlerile Almanların tspanya'daki bütün teşkilâ tının aynını vücude getirmek lâzımdır. Görüyorsunuz ya dersimi iyi ezberlemişim. Bütün bunların arasında, benim küçük güzellik miieue sem, baron gibi sizin üzerinizde de ayni tesiri hasıl ediyor. O da mütemadiyen, bu talon kâr getirmiyecek diye söylenip duruyor. Halbuki pekâlâ kâr getiriyor. Şimdiye kadar 200,000 peçeta temin etti. Gerçi bu paranın hepsi, istihbarat teşkilâtının kasasından çıkmadı amma oradan çıkan miktar Baron'a biraz f azla geldi galiba. Çünkü, Kolberg yalnız teşkilâtın kasasmı değil kendi keıesinin de ağzını açmağa mecbur oldu. Enayiler için hazırladığun kafes sayesinde Baronu, karısmı ve ziyaretime gelen Halphen'i hatta o mü. kemmel Kauffman'ı bile avcumun içinde tutuyorum. Palace otelinden gelen siparişlerin yüzde yirmi beşini kumıuyon olarak şişman kapıcıya vadettiğimdenberi herif, artık .y.ejnhl ederken bile benim başıma yemin ediyor. Martha bir noktada aldanıyo, sunuz. Pek ağır yürüdüğünüzdt dolayı size kat'iyyen kızmıyorum, bılâkis ihtiyatlı davranmanızı tavsiye etmek istiyorum. Sizinle beraber İspanya'dan gelen şu raporu okuyu mız, anlarsınız. diği limanlar arasmda ve işlettiği limanlar arasında makineli, maki • nesiz deniz vasıtasile nakliyat icrasına şamil değildir. 3 Devlet idaresi muntazaman seferler yapacağı limanlar ve iskelelerin isimlerini tesbit ve ilân eder. Bunlardan ilân dahilmde olup ta idarenin sefer yapmadığı veya ya pamadığı yerlerle esasen tesbit ve ilân haricinde kalmıs olan yerlerde 2 incî maddenin son fıkraiinda yazılı hükme göre hususî vapurların »eyrüseferleri serbesttir. 4 Hükumet geçen 3 maddede mahiyet ve hududu tesbit olunan posta seferleri hizmeti görecek olan umum müdürlüğün teşkilât kanun lâyihasını 933 senesi gayesine kadar Meclise arzeder. Ancak bu lâyihanm Meclisçe kabulile meriyete girmesine kadar yukarıda beyan edi len posta seferleri hizmeti Seyrisefain umum müdürlüğü tarafından gorülür. 5 Türkiye limanları arasında posta seferleri yapmak işinin devletleştirilmesi dolayısile şimdiye kadar bu işi yapmakta olan hususî vapur sahiplerinin vapurları aşağıda yazılı şerartle hükumet tarafından satın ahnır. A ~ Satın alınacak gemiler evvelâ yolcu ve yük taşımak ve muntazan posta seferleri yapmağa elverişli evsafta bulunmak noktasından tasnif olunur. B Tasnif neticesinde postacılığa elverişli olarak ayrılanların seyrü sefer kabiliyetleri derecesi tayin ediltnek üzere muayeneye tâbi tutulur. Vapurların vaziyeti umu • miyesi mevcut envanterlerile birlikte tesbit olunur. A. B. E fıkraları mucibince postacıhğa elverişli ve seyrü sefere salih elduğu tesbit edilen gemilerin hü • kumetçe mubayaasında esas tutulmak üzere E fıkrasında yazılı he yet tarafından hali hazır kıymetleri takdir olunur. E Mubayaa edilecek vapur ların hali hazır bedelleri îstanbul'da ki İngiliz Loidi mühendisinin iştirakile îkisİ İktisat Vekâletinden, ikisi hususî vapur sahipleri tarafından müntahap 5 kişilik bir ehli vukuf tarafından takdir olunur. Ancak işbu takdir edilen kıymetlere itiraz edenler Jstanbul birinci ticaret mahke mesi reisliğinin hakemHğine müraeaat edebilirler. Hakem kararları kat' îdir. Mubayaa bedellerini gösteren Alman casus teşkilâtında işler kızıştı. Ordu istihbarat şaben âmiri binbaşı Von Straıse, arkadaşı bahriye istihbarat şvıbesi âmiri Von Kolberg'in gizli harp hazineaindeki mü«terek tahsisatı fazla sarfettiğinden müftekidir. Dün, Alman sefarethane»inde, iki meslektaş arasmda şid detli bir münakaşa olmuş ve binbası, arkadaşımn arkasmdan, bahriyenin tahsisatı ile casus bulmak için açılmış olan güzellik müessesesinin yalnız 6u işle mesgul olmadığını ima etmiştir.» Martha, raporu dikkatle okuduktan sonra, bir an düşündü, belki de kendisinden başka bir memurıımu zun İspanya'dan bu kadar sarih malumat vermekte olmasına kızdı. Sonra, gayet tabiî ve sade bir lisanla dedi ki: Bu rapor beni endişeye düşürmedi. Hatta, zannediyorum ki bu sayede işlerimi daha ileri götürece ğim. Bana bir lutufta bulunmanızı rica ederim. Benim eşim olan casus tayyareciye emrediniz. Şimdiye kadar tspanya'daki Alman teskilâtı nın pek makbulüne geçen bahr! haberieri her hangi bir bahane ile kemiyet ve keyfiyet itibarile azaltsın, bilmükabele orduya ait bir kaç mühim haber göndersin.» Akşam üstü, Martha gene İspanya'ya gidiyordu. Çalıkuşu'nu istasyona kadar götürdüm. Casusumu zun gizli harp nakliye kolunu teş kil eden iki otomobü dolusu eşyasım trene yüklemek için kendisine yardım ettim. Bunların bir kısmı, sürü sürü son moda tuvalet esyası ve şapkalardı ki Kolberg'in karısına götürüyordu. Bir kısmı da güzellik müessesesine giden mühimmat ve harp malzemesi idi. Bu paketleri bağaj vagonuna yüklerken kendi kendime düşünüyor dum: Eski fenni harp muallimlerim şu halimi görseler, acaba ne der lerdi? Martha gittikten sonra, daha on beş gün geçmemişti ki kendisinden taahhütlü bir posta paketi aldım. Bu pakette üstü deri, içi ipek sık bir küçük kutu vardı. Kutunun içinde kristal bir lâvanta şisesi yatıyordu. Ecza depoları Azalacak Depolardaki satışlar menedilecek Maliye Vekâleti Gayrimübadilleri Himaye etmelidir Kaçakçılık Iflâs etti Halep tacirlerinden edenler çoğaldı Kaçakçılık sıkı bir tarassut ve takibe uğrayınca cenup hududumuza yakın Akçakale ve Arappına r'ında depolar tesis eden Ermeni tacirler ve kaçakçılar artık bir şey yapamıyacaklarını anladıklarından oralrdan çekilmişlerdir. Hatta bunların tesis ettikleri depoların, evlerin bile yerlerinde yeller esmekte dir. Kaçakçılık karşısında geçilmez bir duvar bulunca Halep tacirlerindfi çoğu da iflâsa başlamışlardır. Çünkü Halep'te ticareti faaliyete getiren sebep ancak kaçakçılık idi. Dört yüz küsur kilometre tutan hududun çöl mıntakasmda ancak geeeleri, o da tek tük olmak üzere bazı kaçakçılık hâdiseleri vuku bulmatadır. Son zamanlarda Urfa vilâyetinin Pirecik ve Yaplak kaza larında elekten elenir gibi her taraf taharri edilmiş ve köylerde kaçak olarak hiç bir şey bulunamamıştır. Aîmanya'da dahilî Gerginlik azaldı Almanya'nm devlet kabinesî tamirat ve terki teslihat gibi memle • ket için hayatî ehemmiyeti haîz baricî büyük mes'eleler etrafında devletler ile mücadele ederken diğer taraftan dahilde dahi Almanya'nm birliğini tehdit eden gayet büyük tehlikeler ile uğraşıyor. Bu met'elelerin en mühimmi siyasî fırkaların bir nevi askerî usulde olan teşkilâ tına ve bunların mensuplannın üni> formalı olarak gezmelerine ve toplu olarak açık havada tezahürat yapmalarına müsaade edilip edilmeme* si hakkında Almanya'nm devleti ittihadiyesi ile bunları teşkil eden hükumetler arasında zuhur eden ihtilâftır. Devlet kabinesinin tavsiyesi üzerine Reisicumhur Hindenburg neşreylediği bir emirname ile Almanya'nm her tarafında siyasî fırka mensuplannın üniforma ile gezmelerine müsaade etmiş idi. Fakat basta Bavyera olmak üzere cenup hükumetleri bu emirnameyi kendi hudutları dahilmde tatbik etmek istemediler. Bu suretle devleti ittihadiyenin nüfuz ve hakimiyeti büyük tehlike karşısında kaldı. Alman hükumetlerinin ittihadında inhilâl alâmetleri göründü. Hatta Bavyera da Almanya ittihadından ayrılarak krallık ilân edilmesi lehinde bir cereyan peyda oldu. Bu tehlikenin önünü almak için devlet kabinesi ile Cenup hükumetlerinin kabineleri arasında Berlin'de cereyan eden uzun müzakerelerden sonra üniforma giymek müsaadesinin devlet kanunu şeklinde Almanya'nm her tarafında cari olması ve yalnız hükumetin müdahaleaini icaı eden hâdiselerin çıktığı yerlerde mahdut bir mıntakaya münhatır kalmak şartile üniforma giyilmesi nin ve siyasî tezahürat yapılması > nın men'i için hükumetlere salâhi yet verilmesi hakkında Reisicumhurun yeni bir emirnamesi neşredildi. Bu emirnaraeye karşı Cenup hükumetleri bilfiil mukavemet etmek teşebbüsünde bulunmamışlar ise de kanunî şekilde haklarının müdafaasına çalışıyorlar. Bavyera hükumeti devleti ittihadiye R^isicumhurunun böyle bir emirname neşretmeğe kaklrı Aİm.J.ğ. î/1» Seferden menedilen otobüsler (Mabadi var) 1 reunî ve musaddak vesaik hüku metçe tetkîk edilerek ayrıca mubayaa bedelleri tayin ve tesbit olunur. Bu suretle tesbit olunacak mubayaa bedelinden mubayaadan itiba ren geçen her sene için yüzde beş amorti tenzil olunur. Ten zilden sonra elde ediiecek ba kiye ile takdir edilmiş olan hali hazır kıymeti yekununun yarısı geminin hükumet tarafından satın alma bedeli olarak gemi sahibine tediye olunur. Her halde işbu miktar takdir edilmiş olan hali hazır kıymetten dun olamaz. 6 Gemi sahipleri işbu kanu • nun meriyete girdiği tarihten itibaren iki ay zarfında gemilerini satıp satmıyacaklarını hükumete bir beyanname ile bildirmeğe mecburdurlar. Verdikleri beyanname ilk mubayaa bedelini gösteren re&mî evrakın noterlikçe musaddak suretlerini raptedeceklerdir. Beyannamenin Hası tarihinden itibaren azamî bir ay zarfında hü kumetçe muamelesi tekenunül ettirilerek mubayaa ve teslime hazır bulundurulması meşruttur. Birinci fıkrada yazılı iki ay zarfında beyannamesini vermemiş olanların gemileri satın alınmıyacağı gibi muahharen vaki olacak müracaatler dahi kabul olunmaz. 7 6 ıncı maddede muamelesini tekenunül ettirip mubayaa ve teslime hazır bulundurulan gemilerin bedelleri verilir, seferlerine müsa ade edilmez. 8 Seyrisefain idaresinin posta vapurculuğuna tahsis ettiği gemi lerle yukarıdaki ahkâm dairesinde hükumetçe mubayaa olunan gemi lerin takdir olunacak hali hazır kıymetleri hisse senetlerile temsil olunur. İcra vekilleri heyeti kararile işbu hisse senetleri mülhak bütçeli ida releri tarafından mubayaa olunur. 9 Bu kanun neşri tarihinden itibaren muteberdir. Lâyihanın perşembe günü Mec liste müzakeresi muhtemeldir. Ziraat Bankası gayrünübadil bonoları mukabilinde taliplerine Bir müddettenberi eczacılarla ecza deihale edilecek emlâkin müzaye • poları sahipleri arasında ihtilâfı mucip desine devam ediyor. Fakat a • olan depo sahiplerinin perakende cele yapılan müzayedeler, iha satış yapmaları mes'elesi nihayet îeler her manasile gayrimübadil hal safhasına girmiştir. Bir kısım lerin menafii aleyhindedir. Elin • halk depolardaki bilhassa müstahde on on beş bin liralıktan aşağı zeratın daha taze ve ucuz olduğu bono bulunan her hangi gayrimüna kani olduğundan eczane badilin bu gidişle ev, bark, tarla, lerden ziyade depolardan almağı bahçe sahibi olması söyle dursun tercih ediyorlardı. Eczanelerin tahbir karış yere bile malik olamıyadidi kararından sonra dükkânları cağı şek ve şüpheden aridir. kapanan bir kısım eczacılar ıtıryat Senelerdenberi mallarından, veya ecza deposu namı altında ma ^ intifaından mahrum kalarak her ğazalar açarak perakende satış yaptürlü sıkıntıya, sefalete hatta acmakta, eczane sahipleri ise depolalığa, sürünmeğe maruz kahmş rın perakende ecza satmalarının olan bu vatandaşların mümtaz men'ini istemekte idiler. bir hakka malik olduklarını ka • Aldığımız malumata nazaran bul ve teslim etmeliyiz. GayrimüSıhhiye Vekâleti bu mes'eleyi köbadillere ihale edilmek üzere mükünden halledecek bir talimatname zayedeye konulan emlâk ve em hazırlamıştır. Ecza depoları namı val uzerinde hükumetin hiç bir altındaki bu talimatnameye nazaran hakkı yoktur. Çünkü o emlâk depoların miktarı tahdit edilecek gayrhnübadillerin Yunanistan'da ve sermayesi beş eczanenin asgarî terkettikleri emlâkin mukabili sermaveleri olan beşer bin liramn bulunduğundan tamamile gay • mevcudu olan 25,000 liralık mal rimübadillere aittir. bulundurmıyan ecza depoları sed • Müzayedeye çıkarılan emlâ • dedilecektir. Kanunen depoların ke. araziye keyfi mayeşa ve hatperakende satış yapmaları ise zaten ta hakikî kıymetinin beş on mismemnudur. li fazla kıymet konulması, kırıl • Bu suretle tahdit yapıldıktan sonmış bonolarla cüzdanını şişirmis ra bittabi depo sahipleri ufak satışmuhtekirlere müzayede kapılarıtan ziyade toptan satışa ehemmiyet nın hâlâ açık bulundurulması elverecekler ve perakende satış yapdeki mallvm gayrimübadillere mıyacaklardır. tevzi ve taksünine mani olmak • tndır. Gayrimübadillere ait emlâkin müzayedeye çıkarılması demek bir mülke ancak ve münha • sıran gayrimübadillerden kim çok kıymet verecek olursa o malı iki gündenberi devam eden otoona vererek keyfî tevzi ve taksibüs muayenesi neticesinde talimatmi her türlü şaibei tarafgiriden name ahkâmına riayet etmedikleri kurtarmak için ittihaz edilmiş bir görülen on beş otobüsün plâkaları kaide demektir. Şündiki tarzı müalınmıştı. Bunlar birer ay müddetle zayede ve ihale ise bu kaideyî seyrü seferden menedilmişlerdir. Bir kökünden ve temelinden sarstığı ay sonra plâkaları iade edilecektir. ve yıktığı için maksadın zıttı ve Bir kısım otobüslerin muayenesine hilâfı vukua gelmektedir. Halbudün de devam edilmiştir. ki gayrimübadiller ellerindeki bonolarla mal alamıyacak olurlarsa bunlar a karşı hükumet borçlu kaYeniden açılacak yerlerden alı la.cağından şu tarzın hazine mennacak küşat harçlaTi için belediye ' faati aleyhine olduğu da aşikâr daimî encümeni tarafından bir tarife dr. tanzim edilmiştir. Buna nazaran badema açılacak birinci sınıf oteller. Binaenaleyh gayrimübadiller den yüz, kahvelerden on iki buçuk, namma elyevm Ankara'da Mali şerbetçi dükkânlarından an, sinema ve Vekâleti ile hali temasta bu ve tiyatrolardan seksen, berberler lunan murahhaslar mevcut oldu • den yirmi, hanlardan on, hamam ğundan Maliye Vekâletince bu lardan on beş, meyhanelerden elli, bapta nihaî bir karar verilinciye barlardan yüz lira resim alınacaktır. kadar müzayedelere devam edilmemelidir, diyoruz. iskenderiye'de veba Veba hastahğından, tskenderi • ye'de, 5 1 1 haziran 932 zarfında iki musap, bir vefat görüldüğünden, muvaredatına muayenei tıbbiye ve itlâfı far tedbirleri konulmuştur. italyan filosu bugün 6eçiyor Varna limanını ve bilâhara limanımızı ziyaret edecek olan ttalya filosu yarın limanımızdan geçecektir. ttalyan filosu Varna'da bir hafta kalacak, aym on dördünde buraya gelerek Dolmabahçe önünde demirliye|ek ve limanımızda dokuz gün kadar kalarak ayin yirmi üçünde Brer/».zi'ye avdet edecektir. Lâğvedilen konsolosluklar Barselon, Amsterdam, Anvers, Kermanşah, Meşhet konsoloslukla • rile, Napoli, Cenova, Burgaz, Peşte muavin konsoloslukları lâğvedil miştir. Napoli muavin konsoloslu ğunun defterleri ve evrakı Bari muavin konsolosluğuna, Anvers'in muamelâtı Brüksel maslahatgüzarlığı konsolosluk şubesine, Buragaz'ınki Varna'ya, Peşte muavin konsoloslu. ğunun evrakı Bükreş elçüiğine, Bartelona'nm muamelâtı da Madrit elçiliği konsolosluk şubesine nakledilmiştir. Yeni açılacak yerlerin harcı Doğru değil mi? | Sahte yaver tevkîf edil di Bir kaç gün evvel Üsküdar adli yesinde kendisine Reisicumhur Hz. nin yaverlerinden birisi süsünü vererek bir evrak takip ederken bir şahıs yakalanmıştı. Bu adam hakkında tevkif kararı verilmiştir. Ayni za manda bu adamın takip ettiği ev. rakın sahibi olan kadın da tevkif edilmiştir. Bunların muhakemele rine Üsküdar ceza mahkemesinde bakılacF%ktır. zig âli mahkemesine racaat etmiştir. Maahaza asıl inhilâl tehlikesi şimdilik bertaraf olmuştur. Artık M. Von Papen kabinesi dahilî gaileler ile çok meşgul olmıyarak mesaisini haricî mes'elelere hasrede bilecek bir vaziyette bulunuyor. Lâkin bunun için dahilde yeni büyük hâdiselerin çıkmaması şarttır. MUHARREM FEYZİ 170 lik Temo aga bir genç kızı seviyormuş! Bitlis'te Temo ağa isminde ihtiyar bir adam bulunduğunu, bunun yaşça Zaro ağadan da büyük olduğunu yazmıştık. Bu ihtiyar hâlâ zindedir, süt dışleri çıkmak üzeredir. Adının Mehmet iken vücutçe demir gibi olduğu için babası tarafından takılan Demir isminin döne dolaşa Temo haline gelmesinden müştekidir. Hayatında 4 defa evlenmiş, ikinci karısından 3 kızı, üçüncüden 3 erkek, bir kızı, dördüncüden 5 kız, bir erkek çocuğu olmuş, onların evlâtları ve torunları derken bugünün ahfadı altmışa baliğ olmuştur. Temo ağa şimdi genç bir kızla sevişmekte ve evlenmek üzere imiş. Bu habere de: Elbette ya... Ben sizin gibi zamane gençlerinden değilim! diyor muş. Temo ağa, Zaro'nun kendinden çok küçük olduğunu, kendisine evlât nazarile baktığım, Türkiye'ye geldiği zaman elini öptüreceğini söyliyormuş. Çok sevdiği et ve şekeri son zamanlarda pek bulamadığın dan şikâyet ediyormuş. Fenerbahçe... Teberru listesi Fenerbahçe teberru Iistesine kayıt hararetle devam ediyor. Bu değerli spor kulübünün yardımma 100 lira gibi bu zamanda çok ehemmiyetli bir miktar ile koşanlar da vardır. Kendilerini takdir ve tebrik ederiz. GayrimObadillerin yeni müracaati Mecliste Meclisin haftaya cumartesi veya pazartesi günü tatil yapacağı anlaşılıyor. Arpanın Fransa ticaret muahedesinden çıkarılması İktisat en cümenince kabul edilmiştir. Sanayi kredi bankası lâyihası Mcelis ruznamesine alınmıştır. Yarın müzakeresi ihtimali vardır. 42 inci ilk mektebin be Vali Bey Ankara'ya gitti şinci sınıf tale » Vali ve Belediye reisi Muhittin B. leri sene so dün Ankara'ya hareket etmiştir. Vali B. Dahiliye Vekâletince tetkik enu münasebetidilmekte olan Belediye bdtçesine dale muallimle ir Vekâlete bazı izahat verecektir. rile birlikte Bü yükdere'de bir Sovyeı neyefi gidiyor gezinti yap Sovyet hükumeti tarafından he. ' mışlardır. Bir diye edilen teraktör ve diğer ziraat ' senelik muvaffaalât ve vesaitini hükumetimize teskiyetli bir ça lim etmek ve bunların işletme tec rübelerini yapmak üzere Ankara'ya lışmadan son • gitmiş olan Sovyet heyeti, vazif esini ra tatillerine bitirdiği için dün şehrimize avdet kavuşan yavruetmiş ve Büyükdere'deki sefarethalar istirahat ayneye misafir olmuşlardır. rız. Heyet bu hafta içinde Odesa'ya hareket edecektir. Yeni gayrimübadiller id*are he yeti, cemiyet vaziyetini tetkikten sonra bir istida ile Riyaset Cumhu • ra, Başvekâlete, Meclis Riyaaetine ve Maliye Vekâletine müracaat etmiştir. Bu istidada, kedilerine verilen yüzde yirmi bonoların ev . Ankara'da kaçakçılık cürnıile mu velce takdiri kıymeti yanhş yapılmış olduğundan haddi zatında yüzde on hakeme edilen muallim Sabri Güzel olduğunu, emvali metruke satış fiBeyle refikası Aliye Hanım, Remzi Bey ve Münire Hanım haklarındaki atlarınm çok yüksek takdir edildimahkumiyet kararı temyizce nakğini, bu itibarla bonolarla müzayezedlldiğinden ihtisas mahkemesinde deye girilirse yüzde yirmi bono kıytekrar muhakeme edilmişlerdir. Maz metinin yüzde ikiye indiğini ve bo nunlarm kaçakçılıkla alâkaları ol . noların itfa müddeti temdit edilmemadığı tebeyyün ettiğinden bcraat diği ve faizleri olmadığı için yüz likararı almışlardır. ralık bir bononun 17 lirv'a düştüğünü söyliyerek bonoların faizli olmasını, devlet mezatlarında depo. zito akçesi makamında kabulünü, vergilerde yüzde 50 nisbetinde naKad'kby'ünden Eminönü rnerkez memurluğuna tayin edilen '<ıy • Ikit olarak kabulünü istemektedirler. metli zabıta memuriarımızdan Yunus Vehbi B. vazif esine başlatnışiır. Yunus Vehbi Beye yeni memuriye . tinde de muvaffakiyet temenni ede Beraet kararı Te'erru listesi Esamî L. Evvelki yekun 1069 Tüccardan A. B. 100 Standard Ovil gaz kum 50 panyası memurları Kadıköy'Iü Enver Niyazi B. Kadiköy'ünde terzi Tire bolu'Iu Ali Ef. Yekun 1220 K. 40 20 25 85 Yunüs Vehbi Bey Bir ana ve Babanın cînayeti Akhisar 1 Evvelki sabah bir Be. lediye komiseri bir köpeğin ağzında yeni doğmuş çocuk cesedi görerek takip etmis ve yapılan tahkikat ne ticesinde köpeğin bu cesedi Kanarya sokağmdan geirdiği anlarılarak zavalh yavruya ait bir iz bulunmak üzere oraya gidilmirtir. Kanarya sokatında, bir hendek içinde diğer bir köpetin, bir kundak içinde başka bir yavruyu yemekte olduğu haşyetle görülmüs ve köpeğin ağzından alınmıştır. Tahkikat bu iki cesedin ikîz iki çocuğa ait olduğunu, doğar doğmaz göbekleri kesildikten sonra öylece bırakıldığmı ve hatta ikisinin de eğe kemikleri arkasına birer bıçak saplandığını göstermiştir. Zabıta etrafh bir tahkikata gi rişmiş ve kocası tarafından bir kaç senedenberi yalnız bırakılan bir kadmı maznun olarak yakalamıştır. K^. dınn zevci Akhisar'da bulunuyor muş. Günahkâr valide cürmünü iti raf etmiş, sonra şeriki cürüm olarak Sülek Süleyman nammda birisini göstererek ondan olan bu gayrimeşru çocukların gene kendisi tarafından öldürüldüğünü söylemiştir. Hain ana, baba tevkif edilmiştir. • ^mm . » . Küçük mekteplilerin gezintileri larınm bu ilk gününü tabiatin kucağmda sevinç ve neş'e içinde geçl.mişlerdir. P.esmmiz küçük mekteptileri heo bir arada Fıstık «uyunda eğlenirken gösleriyor.