6 Temmuz 1932 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

6 Temmuz 1932 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

6 Temmvz I Devlet Demiryolları Ûânları I 1200 çift cebire ve 194,000 adet ergonun kapalı zarfla ve takas kaydı ile münakasası 28 temmuz 932 perşembe günü saat 15,30 ta Ankara'da idare binasmda yapılacaktır. Fazla tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde beşer liraya •atılan şartnamelerde münderiçtir. * ** 1 Ankara Kayseri hatti üzerinde Şefaatli civarînda km. 244 deki ocaktan çıkarılacak 4000 M3 balast. J 2 Konya Yenice hattı üzerinde Hacıkîrî civarînda km. 305 "900 ve km. 311 deki ocaktan çıkarılacak 7000 M3 balast kapalı zarfla mü nakasaya konmuştur. 4000 M3 balastın münakasası 20 temmuz 932 çarşamba günü saat 15 te. 7000 M3 balastın münakasası 15 ağustos 932 pazartesi günü keza saat 15 te Ankarada Umumî müdürlük binasmda yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde her biri beşer liraya satılan şartnamelerde yazılıdır. • * * I HA5ARATI GLDÜRÜR Beyoğlu biricni tulh hukuk hâkimli > ğinden: Haydarzade Mahmut Efendinin Beyoğlu'nda Tekke caddesinde Yörük çıkmaz sokağında 3 numarah dük • k&nda icrayî tan'at eden Andirya usta aleyhine ikame eylediği alacak advasının cari muhakemesinde tebligata rağmen gelmediği cihetle senet ibraz ve i» • tiktap talep ve gelinmediği takdirde istik taptan istinkâf etmiş addolunduğundan bahisle H. U. M. K. N. 405 ve 377 inci maddelerine tevfikan 30 gün müddetle gıyap kararmın ilânen tebliğine karar verilmis ve yevmi muhakeme 129932 saat 9 buçuğa talik edilmiş olduğundan müddetinde itirazen yevm ve vakti mezkurda isbatı vficut edilmediği tak • dirde vakıalar kabul edilmiş addolunarak davanın intaç edileceği tebliğ ma kamına kaim olmak üzere ilân olunur. îstanbul mahkemei asliye birinci ti caret dairesinden: Marlam Satenig'in tstanbul Bahkpaz&r Aliçelebi Künkçüler, Limoncular caddesi 812 numarada İsak Mesulam Efendi aleyhine 932675 dosya No. sile ikame eylediği 2133 lira alacak davasından dolayı müddeaaleyh tsak Meşulam Efendiye tebliği muktazi evrakın ikametgâhı meçhul olduğu cihetle tebliğ edilemediginden hukuk usulü muhakemeleri kanununun 141 inci maddesi mucibince ilânen tebligat ifasına karar verilerek tebliği muktezi evrak mahkeme divanhanesine talik kılınmış olduğundan müddeaaleyh İsak Meşulam Efendinin tarihi ilânın ferdasından itibaren 2 ay zarfında mahkemeye müracaatle dava arzuhalîni tebelluğ ve cevap lâyihası vermediği takdirde hakkmda muameli gıyabiye îcra olunacağı ilân olunur. ^ Emlâk ve Eytam Bankası İlânlan 1 Kiralık dükkân ve arazi ^^^^^^^^^^^^^^^mm Limanımızdan hareket^ edecekvfipurlar Esas Mevkii ve nev'i Teminat 408. Silâhtarağa ahır, samanlık ve odalar. 10.202. Gatata Kuledibi 3 numarah hane. 15.436. Büyükada Karanfil mahallesi Timyano sokak. 15. No. 23 hane. 87. Çırpıcıçayın otlakiyesi. 10... Balâda yazılı emlâk birer sene müddetle bilmüzayede kiraya ve rileceğinden talipferin 7/7/932 perşembe günü saat on altıda sube mize müracaatleri. * ** I TAV1LZADE VAPURLARI I Ayvaiık ekspres postası SELAMETI vapuru her perşembej 17 de Sirkeci'den • hareketle I TAKSİTLE SATIÎJK V0LÎL.ER E«as Mevkii ve nev'i Teminat 341 Kınalıada Taş iskele volisi 35 342 Kınalıada Jardenönü volisi 65 344 Burgaz Manastır volisi 25 345 Burgaz Köyönü volisi 75 346 Kınalıada iskele volisi 75 347 Kınalıada Manastır votisi 65 348 Kınalıada Yanık volisi 65 406 Burgazadası Petriç volisi 125 Balâda yazıh voliler sekiz taksitle bilmüzayede satılacağından taliplerin 27/7/932 çarşamba günü saat 16 da şubemize müracaatleri. 10000 ton kömürün havzai fahmiyeden, Derince Haydarpaşa ve Mersin limanlanna nakli münakasası kapalı zarf usulile 25/7/932 tarihinde Ankara'da Umumî Müdürlük binasmda yapılacaktır. Fazla tafsilât, beşer liraya Ankara ve Haydarpaşa İdare veznele • rînde satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. 10000 ton Tâve maden kömürü kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 24/7/932 tarihinde Ankara'da Umumî müdürlük bina sında yapılacaktır. Fazla malumat, Ankara ve Haydarpaşa İdare veznelerinde 5 liraya satılmakta olan şartnamelerde yazılıdır. culannı trene yetiştirir ve Ayvalık yolcularını ayni gün akşamı Ajrra Iığa çıkarır. Yolco bileti vapurda da verflir. Adres: Yemiş'te Tavilzade Mustafa biraderler. Telefon: 22210 Gelibolu, Çanakkale ve Körfez tarikile Ayvalığ'a azimet ve avdet edecektir. Dikkat: Cuma günü Edremit yol * ** Mustafa Cemal vapurları Bartın İnebolu posfası vapuru 6 temmuz Satıhk haneler Esas Mevkii ve nev'i Teminat 408 Alibey köyünde Silâhtarağa'da 2 0 2 1 2 2 2 5 numa rah iki dükkân, samanlık ve ahırı müştemil hane. 30. 436 Büyükada'da Karanfil mahallesinde Timyano sokak 23 No. hane. 55 . Balâda yazıîı emlâk bedelleri peşmen tesviye edilmek şartile bilmüzayede satılacağından taliplerin ihaleye musadif 28 temmuz 932 perşembe günü «aat on attıda şubemize müracaatleri. • •• INIiltifer Çarşamba Kırklareli Vilâyeti Daimî Encümeninclen: 1 Keşif bedeli (6672) lira 68 kuruştan ibaret Babaeski Burgaz yolunun 75 787 76 + 338 inci kilometrelerî arastnda (770) metre tulündeki kısım şosenin tamiri. 1 2 Bedeli keşfi (6247) lira 64 kuruştan İbaret Kırklareli Vize yolunun 55 + 250 • 69 + 627 inci kilometreteri arasında sekiz parça şose tamiri kapalı zarf usulile ayrı ayrı münakasaya konmuştur. 3 Münakasaya iştirak edeceklerin ehliyeti fenniye vesikaları Vilâyet Nafıa Başmühendisliğince musaddak olacağı gibi ticaret vesikatarını ve sahibi sermaye olup bu gibi inşaattan anlamadıkları takdirde inşaatın hitamına kadar refakatlerinde kezalik ehliyeti fenniyesi Nafıa Başmühendisliğince musaddak bir fen memuru bulunduracaklarlna dair noterden musaddak bir taahhütname itasına mecburîdur. 4 Zarflar müzayede ve münakasa kanununun onuncu maddesi *micibince ihzar edilecektir. ^ v .. 5^şbu yollara ait tamir müddeti 15/12/932 tarihine kadârdır. 6 Şartname ve keşifnameleri görmek ve suretlerini almak istiyenlerin Kırklareli Nafıa Başmühendisligine müracaatleri lâzımdır. 7 lşbu tamirden Babaeski • Burgaz yolu 20 temmuz 932 çarşamba günü saat on beşte ve Kırklareli Vize yolu tamiri 20 temmuz 932 çarşamba günü saf t on altıda Kırklareli Daimî Encümeninde yapı • lacaktır. günü akşam saat 18 de Sirkeci nbb mından hareketle Ereğli, Zonguldak, Barhn, Cide, İnebolu, Evrenye, İlije, | Abana'ya azimet ve ayni iskelelere uğrıyarak Istanbul'a avdet ede . cektir. Tafsilât için Galata küçük Rıhtım Han 45 numaraya mü racaat. Telefon 913. Üsküdar Tapu Başmemurluğundan: Göztepe'de Çiftehavuz'larda Bağdat caddesinde kâin eski 72 yeni 242 244 numarah 155 dömim tarlanın iştirak hissesi mukabitinde Emlâk ve Eytam Bankasına devredilmekte olan Hazinei Maliyeye ait arazinin tapu kaydı olmadığı muhabere neticesinde anlaşılmakla senede raptı için 19/7/932 tarihine musadif salı günü saat on birde mahallen tahkikat yapıtacağmdan arazii mezkure ile alâkai tasarrufiyesi olanların yevmi mezkurda mahallinde tapu memuruna ve bu tarihe kadar da Üsküdar Tapu idaresi başmemurluğuna müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Sadık Zade Biraderler Vapurları: Karadeniz Postası DUMLU PINAR İstanbul 5 inci icra memurlu • ğundan: Beyoğlu'nda Hamalbası'nda 15 No. iu hanede mukim iken elyevm ikametgâhı meçhul madam Kornelya'yaı Bodosaki ve madam Despina'nm mü • teveffa Niko Koçidi velet Hristo Koçidi Efendmin Beyoğlu 3 üncü Noterliğinden verilmis 22 kânunusani 928 tarihli ve 1632/83 numarah senetle matlup lan olan 3500 liranın tahsili hakkmda Niko Koçidi zevcesi müteveffa Kostan tinya'mn mirasçısı Efrosini H. ile aley • hinize ikame ettikleri dava fizerine tst. Asliye 4 üncü hukuk mahkemesinden istihsal ettikleri 2 4 mayıs 932 tarihli bir kıt'a ilâm mucibince (3500) liranın temîni tahsil için dairemize vaki mü • racaatleri üzerine namınıza doldurulan ödeme emrinin ikametgâhınızın meç huliyeti hasebile tarafuuza tebliği ifa edilememiş ve mubaşirin yazdığı der kenar ile zabıtadan gelen tahkikat ev • rakında ikametgâhınızın meçhul bulunduğu anlasılmış olduğundan ödeme emrinin bir buçuk ay müddetle ilânen ta* rafınıza tebliğine karar verilmiştir. Tarihi ilândan itibaren 30 günün mürurundan ilk yedi gün içinde dairemizin 9322158 numarah dosyasile daire • mize müracaatle tesviyei deyin ve yahut sayanı kabu' bir itirazda bulunmadıği nız takdirde bir buçuk ayın hitarranda borcu kabul eylediğiniz addedilerek haczi ihtiyatî kararile mahcuz paranm alacaklılara verileceği malum olmak ve ödeme emrinin tebliği yerine geçmek üzere ilânen tebliğ olunur. Perşembe günü akşam saat 18 de Sirkeci rıhtımından hareketle Zonguldak , inebolu, Ayancık, Samsun , Ordu , Girestra , Trabzon, Rize'ye azimet ve avdet edecektir. • .Uı, \ 7 Temmuz * ** İstanbul Tapu Başmemurluğundan: Edirnekapl'da Karabâş mahallesinin Cambaz sokağında 34/106 numarah karakolhanenin iştirak hiscesi mukabilinde Emlâk ve Eytam Bankasına devri taîep editmiş ve yapılan taharriyatta tapu sicillinde kaydı olmadığı anlasılmış olmakla bu yerin tasamıf u ile alâkası olanların ellerindeki tasarruf vesikaları ile birlikte tarihi ilândan 15 gün zarfında İstanbul Tapu Başmemruluğuna bizzat ve bilvekâle müracaatleri lüzumu ilân olunur. Fazla tafsilât için Sirkeci Meymenet Hanı altında acentalığına müracaat Tel. 2 2 1 3 4 Hantalzade Haftalık İstanbul C. Müddeiumumiliğinden: Istanbul umumî hapisane ve tevkif ane hastaneleri için muktazi süt, yoğurt münakasaya vazedilmiştir. Taliplerin şartnameyi görmek üzere Adliye levazımına ve münakasaya iştirak etmek üzere 27 tem • muz 932 çarşamba günü saat 15 te Defterdarlıkta müteşekkil komisyonu mahsusuna müracaatleri. Izmir postası Üsküdar Tapu Başmemurluğundan: Göztepe'de Çiftehavuz'larda Bağdat caddesinde kâin eski 76 yeni 221/223 numarah 22 dönüm 1222 arşın tartanın iştirak hissesi mu kabilinde Emlâk ve Eytam Bankasına devri icap eden mezkur gay rimenkulün tapu kaydı olmadığı bilmuhabere anlaşılmakla senede raptı için 19/7/932 tarihine musadif salı günü saat 11 de mahallen tahkikat yapılacağından mahaTli mezkur ile alâkai tasarrufiyesi o lanlann yevm ve saati mezkurda mahallinde Tapu memuruna ve o vakte kadar Üsküdar Tapu Başmemurluğuna müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. Her Seyyar vapuru çarşamba günü Saat 18 de Sirkeci nhtımından hareketle Gelibolu, Çanakkale'ye uğnyarak cuma günü sabahı İzmir'e anroet ve cumartesi «aat 18 de İzmir'den hareketle Çanakkale, Gelibolu'ya uğrıyarak pazartesi sabahı tstanbul'a avdet eder. Yolcu bileti vapurda verflir. Tafsilât için Eminönü Rıhhm Han No. 5 Telefon: 21977. Baro Riyasetlnden: Ruznamei müzakerat: 30/6'932 tarıhlı heyetı umurrme içtımaının de\amı 7 temmuz 932 tanhıne müsadif perşembe gününe talik edilmiş olduğundan yevmı mezkurda saat 15,30 da rüfekanm baroyu teşrifleri rica olunur. 1 931 senesine ait hesabatın tetkik ve ktbulü. 2 Hesap müfettişlerinin intihabı. 3 Temmuz 932 tarihinde müddetleri hitam bulan iki aza yerine yenilerinin intihabı. İstanbul Vilâyetinden: Erzincan Kelkit Gümüşane yolunun 0,613 ujıcü kilometrosundan 0,651 inci kıiometrosuna kadar yeniden yapılacak olan 26010 lira 26 kuruş bedeli keşifli şosenin inşasma ait kapalı zarf usulile yapılan münakasada verilen bedeî haddi lâyık görülmediğinden münakasa müddeti 25/6/932 tarihinden itibaren 15 gün temditle, pazarlık suretile ihalesi takarrür etmiş ve 10/7/932 tarihine musadif pazar <?ünü saat 16 da Erzincan Vilâyeti Daimî Encümeninde ihale&inin icrası mukarrer bu'unmuştur. Taliplerin derecei iktidarlannı gösterir ma hallî ticaret odası ve ehliyeti fenniye vesikasile bedeli keşfin % 7,5 nisbetinde teminatı muvakkate akçesni nakten vilâyet etnıme Ziraat Bankasına veya malsandığına teslim eylediklerini mübeyyin makbuzu vilâyete ibraz etmek üzere yevm ve vakti muayyenine kadar müracaatlerinin ve şartname hakkmda fazla tafsilât almak istîyenlerin deme zkwr V:l~vet Daimî Encümen kalemine müracaat eylemeteri ilân olunur. SEYRİSEFAÎN Menek acenta: Galata Eöprüba;ı B. 2363 A. Sirkeci Mühürdar zadp H. 2, 274C Zonguldak Vilâyeti Defterdarlığmdan: Amasra'da karaya düşen ve derunünde Kasaptarla ocağı malmdan (650) ton Tüvenan maden kömürü bulunan (466) Rejistre tonluk Rize vapuru limanlar kanununun yedinci maddesi mucibince kapalı zarf usulile müzayedeye çıkanlmış ve 18 temmuz 932 tarihine musadif pazartesi günü Zonguldak'ta ihalesi mukarrer bulunmuştur. Talip olacakların müzayede şartnamesini görmek üzere Ankara'da MilFî Emlâk Müdürlüğü ile İstanbul, Zonguldak ve Beyoğlu Defterdarlıklarına müracaatleri ilân olunur. Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Ayşe, Sadiye H. larla îsmail Beyin 29/5/932 tarih ve 1541 hesap No. lı deyin senedile istikraz eyledikleri altı yüz liraya muka bil Sandığımız namına terh'.n ettikleri Fatih'te Hoca Hayrettin mahallesinde, Süpürgeci sokağında eski 39, 41 yeni V,, 37 numa rah iki dükkânm tamamı bort.un vadesinde ödenmemesinden do layı satıhğa çıkarılarak ilân varakasile ihbarnamenin tebliği için yapılan tahkikat npt'cesinde borclulardan Sadiye Hanımın Bulgaristanda ikamet eyledipi anlastlmış ise de mahalli mezkur kon solosluğumuz vasıtasi'.e kendine tebligat icrası için yapılan muhaberat ve teşebbüsatımız neticesiz kalmış ve mezkur emlâkin 4 ağustos 932 tarihinde kat'î kararının çekilmesi mukarıer bulunmuş olduğundan borç tamamen ödenmediği takdirde bilmüzayede satılacağı hukuk usulü muhakemesi kanununun mevaddı mahsu sasına tevfikan tebliğ makamma kaim olmak üzere ilân olunur. Trabzon Postası (Karadeniz) 6 temmuz çarşamba 18 de Galata nhtımından kalkar. Istanbul dördüncü icra memurluğundan: Tamamıns 3332 lira kıymet takdir edilen Eyüp'te Davutağa mahallesinin Davutağa sokağında atik 11, 11 mü kerrer cedit 11, 13 numarah maabahçe iki bap hanenin üç hisse itibarile bir hissesi bu kere açık arttınmya vaıedilmis olup 177932 tarihinde fartnamesi divanhaneye talik edilerek 118932 tarihine musadif perşembe günü saat 14ten 17 ye kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde açık arttırma ile satılacak tır. Arttırmıya iştirak için % 7 teminat akçesi alınır, miiterakim vergüerle belediye rüsumu ve vakıf icaresi müşte riye aittir. İcra ve iflâs kanununun 119uncu maddesine tevfikan haklan tapu sicillerile sabit olmıyan ipotekli alacakIılar ile diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarmı ve hususile faiz ve rnasarife dair olan iddialannı ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı miisbitelerile bildirmeleri lâzımdır. Aksi balde haklan bu sicillerle sabit olmıyanldr satış bedelinin paylaşmasından hariç kahrlar, alâkadaramn isbu maddei kanuniye ahkâmına göre tevfiki hareket etmeleri ve daha fazla malumat istiyenlerin 930246 dosya nor marasile müracaatleri flân olunur. Benzin müesseselerinin nazari dikkatine: Istanbul Vilâyeti Defterdarlığından: 15 santigrat derecei hararette kesafet derecei 0,780 den aşagı olan benzinin beher kilosu 2029 numarah kanun mucibnce bir kuruş 80 santim dahilî istihtâk vergisine tâbidir. Binaenaleyh benzin müesseselerinin (müteferrik surette benzin satan ve benzin müesseselerinden madut olmıyan mağaza ve dük kânlarda mevcut perakende benzinler için sahiplerinden beyanname istenilmez.) Depo ve ardiyelerinde ve Belediyenin gaz depolarında bulunan bu kabil benzinlerin miktarını, kaplarının nev'i ve adedini ve bulunduğu mahalli ve müessesenin isim ve adresini gösterir bir beyannamenin tanzimile mezkur kanunun neşredildigi 2/7/932 tarihinden itibaren 15 gün zarfında mensup oldukları Maliye şubeleri ta hakkuk memurluklarına ve şube teşkilâtı olmıyan kazalarda malmüdürtüklerine makbuz mukabilinde vermeleri ve müddeti zarfında beyanname vermedikleri takdirde vergilerinin bir misli zamla tahsil *e 1718 numarah kaaun hükümlerinin tatbik olunacağı alâkadarlann nazari dikkat ye ıttılalarına vazplunur. Türkiye Ziraat Bankasından: Ziraat Bankası müfettiş namzetliği için 20 temmuz 1932 çarşamba günü sabahı Ankara ve İstanbul Ziraat Bankalarında bir müsabaka imtihanı açılacaktır. İşbu tahrirî imtihanı kazananlar Ankara'da yapılacak şif ahî bir imtihana tâbi tutulacak ve bunda da ihrazı ehliyet eyliyenlerden altı müfettiş namzedi ahnacaktır. Müsabakaya iştirak edeceklerin Mülkiye mektebi, Hukuk veya lktisat Fakültesi veya Ulumu âliyei ticariye mektebi mezunu ve yahut son sınıf müdavimi olması lâzımdır. Diğer fakülte veya yüksek mektep mezunlarının müsabakaya iştirak eyliyebilmeleri için en az iki sene malî müesseseferde çalışmış olmaları şarttır. îmtihan programı ve şeraiti saireyi havi matbualar Ankara, Istanbul ve İzmir Ziraat Bankalarından tedarik edilebilir. Talipler bu matbuada yazılı fotoğraf ve vesikaları bir mektuba leffen Ankara'da Ziraat Bankası teftiş heyeti müdürlüğüne nihayet 14/7/932 akşamına kadar bizzat vermek veya göndermek suretiîe müracaat etmiş bulunmalıdırlar.