10 Mayıs 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

10 Mayıs 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

Cumnuriyet 10 Mayıs 1935 «En çok sinirlendiğim şey kıymık beyinlerile bana akıl öğretenlerdir. Herkes beni uysal bilir, fakat benîm sükutum isyanımdır» Mahmud Yesariye: Hususî hayatında en fazla neye sinirlenirsin? diye sorduğum zaman evvelâ bu sualime sinirlendi: Allah, Allah, dedi, bu da ne biçim sual?.. însanın umumî hayatı, resmî hayab, hususî hayab diye birkaç tane hayatı mı vardır? Insan baloya giderken esvab değiştirir gibi evinin haricine çıkarken de hayat mı değiştirir? Hususî hayatım yoktur. Şimdiye kadar hayatımda memur filân da olmadığnn için resmî hayabm da yoktur. Bana ne sual soracaksan doğru sor. Peki eanım sinirlenme, dedim. O halde söyle bana dünyada en çok neye sinirlenirsin? Soğuğa! En çok sinirlendiğim kıştır. Artık bir de insanlann soğukluğuna ne hale gelirim, sen bir düşün!.. Sonra yolda giderken adımlannı benim admnlanma uydurmuş olan bir adam mütemadiyen arkamdan yürürse bu şey benim sinirimi fena halde bozar. Meselâ bir kahveye oturur yazı yazanm. Birisi gelir gözünü kâğıdıma diker... Tabii insanın içindcn ne gelir.. Al adamın kafasına bir şey vur değil mi?.. Bir lokantaya giderim, faraza iştihalı bir günümdür de; ben listeye bakarken yanımdaki masada olan bir adam bana bir yemek tavsiye eder. Yahut karşıma biri gelir oturur ve çiğnediklerini göstere göstere yemek yemeğe başlar. Buna da fena olururo. Kirli elli hizmetçi, ayak bilekleri kalın kadın, yaralı yüzlü ahçı, eline iş yaraşmıyan insan beni sinirlendirir. Yalnız benim sinirim bir vak'a, bir hadise şeklinde gözükmez, ben kendi kendimi yerim. En çok sinirlendiğim şey kıymık beyinlerile bana akıl öğretenlerdir. Onlan sadece dinlerim. Ha, ha, ha, derim. Herkes beni uysal sanır. Fakat benim sükutum isyandır. Bir yerdeki yok nağmeni takdir edecek guş Tazyii nefseyleme tebdili makam et Galiba bu hikmettendir ki teşbihte hata olmaz, ömrüm Tanntaalâ gibi lâmekânlıkla geçiyor. Peki dedim, ya büyük dünya hîdiseleri içinde seni ne sinirlendiriyor? Memleketi bu sualden hariç tutalım. dedi. Nelere sinirlenirsîniz? ( Ş e h i r ve Memleket Haberleri ) Siyasî Mahmud Yesarî ((Soğuğa, diyor, Toros ekspresinin Mekteblerde yapılacak Uzakşarka proğramı değişti en çok kızdığım kıştır!» imtihanlar sarpa sardı A îzmir Ankara yolu da 24 saate îndirildi Devlet Demiryolları tarafından yapılan yeni programa göre, ayuı on altısından itibaren Toros ekspresi gidiş ve gelişte Ankaraya da uğraya caktır. Alınan tertibat neticesinde 36 saat olan Ankara tzmir yolu 24 sa ate indirilmiştir. Diğer taraftan Yatakh Vagonlar şirketi günden güne ehemmiyet kes betmekte olan Toros ekspresindeki yataklı vagonla yemek salonu mık tarını fazlalaştırmağa karar vermiş tir. Ilkbahar başlayalıdanberi bu hatta işliyen eksprese yeni birer araba ilâve edilmiştir. 15 mayıstan itibaren Yataklı Va gonlar İzmir hattına haftada iki defa mutfakh vagon servisi, Elâziz hattına da servis vagonu koyacaktır. Her iki hatta işliyecek olan bu yemekli va gonlarda İstanbulun mutavassıt lo kantalanndaki ucuz tarife tatbik e düecektir. Gerek îzmir hattına, gerekse Elâ ziz hattına yemekli vagon servislerinin konulacağı seferlere yataklı va gonlar da ilâve edilecektir. icmal bir bakış İstanbuldaki bütiin muallimler seferber edilse bile talimatname ahkâmı tatbik edilemiyor Lise ve ortamekteblerle muallim mekteblerinde bu sene yapılacak olgunluk imtihanlarınm, ne suretle yapaılacağı hakkmda Kültur Bakanlı ğınca tanzim edilen, talimatname nin şehrimiz Kültür Müdürlüğüne bildirildiŞini yazmıştık. Büttin lise, ortamekteb ve muallim mektebleri müdürleri, talimatname hükümlerine göre imtihanlann ya pılabilmesi imkânlarını tesbit etmek üzere, besinci toolantılannı da dün Kültür Müdürü Eminin başkanlığında yaptılar. Fakat altı ay evvel yapılmış olan ve yalnız idare âmirlerinin noktai nazannı ihtiva eden bu talimatname bütün maddi imkânlan selbettigi için dünkü toplantıda da bir karar veri lememiştir. Altına toplanü yann yapılacak, bu toplantıda da bir karar verilemezse mevcud talimatname ile imtihanlann vamlamıyacağı Kültür Bakânlığına bildirilecektir. Mevzuu bahsolan bu talimatname den evvel lise ve ortamekteblerde son îV'flardan gayri olan sınıflar, sene ortasmda ahnan notlarla sınıf geçerlerdL Bu notlarla sınıf geçemiyen talebe yeni ders senesi başmda bir ikmal imtihanına tâbi tutulurdu. Yalnız lise ve ortamekteblerin son sınıflan bakalorya imtihanlanna tâbi tutulurdu. Bu imtihanlan yapmak için, sımf mualliminden gayri harieden gelecek iki mümeyyiz ve mekteb mü düründen ibaret olmak üzere komisyonlar teskil edüirdi. Halbuki yeni talimatname butün sınıflan hem sene ortasmda, hem de sene sonunda, imtihanlara tâbi tut maktadır. Fazla olarak ta bakalorya smıflannı üçüncü defa olarak olgun!uk imtihanına tâbi bulundurmak tadır. Fakat iş tatbikat sahasına dökülünce talimatnamenin tayin ettiği zaman içinde ve emrettiei şekilde bunun mümkün olmıyacağı anlaşıl maktadır. Talimatname .sehrimizde mevcud olan dokuz lisenin, on dört ortamektebin ve iki muallim mektebinin 35 bine vakın talebesinin imtihanlan mn, 13 günde yapılmasını emretmektedir. Halbuki buna maddeten imkân görülememektedir. Gene avni tali matname mucibince bu imtihanlann, sınıf mualliminden gavri iki mualli min de iştirakile tesekkül edecek imtihan komisyonu tarafından yapıl ması lâzım geliyor. Talimatnamenin bu maddesine uy gun olarak imtihan komisyonlan teşkiline çalışıhrken mevcud muallim lerle değil, bütün yüksek muallim mektebi talebesi, bütün azlık mektebleri muallimleri seferber edilse bile bu işe yetişemivecegi ve imtihanlann on Qç gün içinde bitirilemiyeceği görülmektedir. vrupa kıt'asmda sulhu hır tarmak için yapılan büyük mucadeleler bu kıt'anm dışmdakî siyasî hareketleri gölgede bırakmakta, nazan dikkatin bunlar üzerinde temerküz eylemesine mâni ohnaktadır. Halbuki Asyada, Afrikada ve Amerikada cihan tarihi üzerinde derin izler bırakacak teşebbüs ve hareketler vuku bulmaktadır. Bu cümleden olarak Tokyodakî Sovyet sefiri Panpasifik kulübünde verilen ziyafette bir nutuk söyliyerek Sovyet hükumeti namına Japonyaya bir ademi tecavüz misakı akdini teklif etmiş ve Mançuri Sovyet hududunda bitaraf bir mıntakanın vücuda getirilmesine Sovyet hükumetinin hazır bulunduğunu bildirmiştir. Bugün bu hudutta dünyanm en bü« yük iki ordusu tepeden tırnağına kadar asrî silâhlar ile müsellâh bulunduğu halde karşı karşıya bulunuyor. Herhangi bir hâdise. iki taraf diplomatlanna müzakere ve uzlaşma için vakit ve fırsat bırakmıyarak ordulan çarpışnrabilir ve tarihin en kanlı bir harbine sebeb olabilir. Işte Sovyet hükumeti bu tehlikenin önünü almak için iki taraf ordusunun arasında geniş bir bitaraf mıntıka bulundurulmasını yalnız Japonya hükumetine değil, elçisine söylettiği nutuk ile ayni zamanda Japon efkân umumiyesine teklif etmiştir. Bitaraf bir mıntıka tesisî, iki taraf ordulannm, yahut bir taraf ordusunun şimdiki mevki ve mevzilerini bırakarak muayyen bir hatta kadar gerilemesi ve orada durması demektir. Böyle bitaraf bir mıntıkamn tesisi Uzak Şarkta yeni bir şey değildir. Şimdiki Mançurinin cenub hududu ile şimalî Çin arasmda bitaraf bir mıntıka vardır. Fakat bu mıntıka Çin kuvvetlerinin kendi arazilerinde gerilemesi şeklinde tesis edilmiştir. Moskova gazetelerinin UzaV Şarktan aldıklan son haberlere göre Japon kuvvetleri Çinin zâfmdan istifade etmijler ve bu bitaraf kıt'anm işle Mahmud Yetarî Peki dedim. Geri kalanlan söylemekliğime siyasî nezaketim müsaid değildir! Kıyamet kopsa bana meselâ Hitlere sinirleniyorum. Meselâ Musoliniye hiddetleniyorum. Meselâ Gandi âsabımı bozuyor dedirtemezsin. Canım esasen bunlar umumî sinirlenmek bahisleridir. Esasen bizi en ziyade sinirlendiren hergünkü hayatımızı kuran ve göze görünmez gibi olan ufak tefek hurda şeylerdir... Ey artık bitti inşallah... Hayır, dedim. Bir de gazeteler var... Fakat s*"a gazetelerde ne sinirine dokunuyor diye sormıyacağım. Çünkü sen de muLarrirsin, yalnız şunu sormak istiyorum. Meslekte en ziyade seni sinirlendiren şey nedir?. Bu sualine cevab vermiyeceğim, beni mazur gür... Ayni yolun yolcusu, yani aşağı yukan kapı yoldaşı olduğumuz için sen de bu susuşumu tabii bulursun. Neme lâznn, belki zülfüyara dokunurum. Halbuki içimizde kimsenin kınldığını, alındığını istemem. Şayed günün birinde bir banka direktörü olursam. *"* Rr"lr»%v Haya! bu ya!.. diye duşündum. Kıymetli romancı devam ediyordu. Yahut bir meclisi idare azalığına geçersem, yahut ta mühim bir müessesei maliyenin başmda bulunacak olursam o zaman gelir beni bulursun. Makamımda beni ziyaret eder ve cevabsız kalan bu sualinin tam ve samimî cevabmı o zaman benden alırsın. Üstad bana bu sözile; halk lisanmda kullanılan (balık kavağa çıktığı zaman) tarihinin manasını öğretmiş oldu. SUAD DERVİS ŞEHİR ÎSLERt Atatürk köprüsü Atatürk köprüsünü yapmak için müracaat edenler artmaktathr. Şimdiye kadar 16 şirket namına Belediyeye müracaat edilmiştir. Bir ayda 15 tramvay kazası Son bir ay içinde on beş vatanda şın tramvay kazası geçhdiği istatis tiklerden anlaşılmıştır. Keyfiyet dün akşam Kültijr BakanlıŞma telyazısile bildirilmşitir. Ko misyon yann son bir toplantı daha yapacak ve meseleyi bir daha gözden geçirecektir. Kontrol saatleri Kadıköy cihetinde çok katlı bîna » Iarda mevcud su saatlerine ilâveten bir de kontrol saati konulduğunu ve bunun için kira alındığını nazan itibare alan Bayındırlık Bakanlığı bu gibi kontrol saatleri için müşterilerden para almaması hakkmda Kadıköy su şirketine tebligatta bulunmuşrur. Peşte ile anlaşma Rus artistleri Bloke paralanmız klering Bu akşam ve pazartesi hesablarma yatırılacak akşamı konser verecekler Evvelki gün Izmirden şehrimize gelen Rus san'atkârlan dün îstanbulun bazı yerlerini gezmişlerdir. Belediye san'atkârlann şehrimizde kaldıklan müddet için bir proaranv Ekonomi Bakanlığı Macaristanda ki bloke Türk paralan hakkmda Ma • car hükumetile yapılan anlaşmayı a Belediyeden avans alanlar lâkadarlara dün bildirmiştir. Bu an Malî sene sonunun yaklaşmış olma laşmaya göre Macaristan oradaki Türk sı hasebile belediye, 1935 jnlı hazirabloke paralannı klering hesabm* Manından evvel avans almış olan bütün' • car millî iankasma yahTacakrıf. memurlarla idarî şubelerin 31 mayıs Macaristanda bloke paralanmızın 935 akşamına kadar hesablannı kes300 bin lira kadar olduğu tahmin e melerini, aksi taktirde haklannda ka dilmektedir. nunî takibatta bulunacağım bütün şu belere tamim eylemiştir. ADLtYEDE yapmiftır. Beyoğlu evlenme memurlan Dünkü gazeteler, bazı yolsuzluklardan dolayı Beyoğlu evlenme memuru îsmet ile muavini Galibe işten el çektirildiğini ve gene Beyoğlu temiz lik memuru Hayri hakkmda da idarî tahkikat yapılmakta olduğunu yazıyorlardı. Dün bir arkadaşımızın bu mesle hakkmda yapbğı tahkikata nazaran böyle bir işten el çektirme meselesi vaki olmamışür. Filhakika mesai saati harieinde evlenme muamelesi yaptığı iddia edilen evlenme memuru îsmet ile muavini hakkmda bir müddettenberi tahkikat yapılmaktadır. Bu tahkikat henüz bitmediği ve bir netice elde edilmediği için bu her iki memur da yerlerinde ve vazifeleri başında bulunmaktadırlar. Dünkü gazetelerin verdikleri haber hilâfına olarak Beyoğlu temizlik işleri memuru Hayri hakkmda bir müddettenberi yapılmakta olan tahkikat bitmiş, Hayrinin benzin işinde ve amele yevmiyelerinin tevzii meselesinde bazı yolsuzluklanna tesadüf edilerek kendisine işten el çektirilmiştir. Hayrinin yerine de memurlardan Emin vekil olarak tayin edilmiştir. Artin mahkum oldu Mahmudpaşada bir atelyede çah • şan Marya isminde bir kızla ayni atelye müstahdimlerinden Artin arasmda bundan bir müddet evvel bir kavga çıkmış ve Artin jiletle Maryanm yü zünü kesmişti. Bu hususta üçüncü ceza mahkemesinde devam etmekte olan muhakeme dün bitmiş; Artinin bir sene iki ay hapse konmasma ve üç yüz lira da manevî zarar vermesine karar verilmiştir. KÜLTÜR İŞLERI Okuma çağına giren çocuklar Şehrimiz Kültür Müdürlüğü bu sene okuma çağma girecek çocuklann miktannı Nüfus Müdürlüğünden sormuştur. ECNEBİ MEHAFÎLDE Çin elçisi Çin elçisi General Ho bu akşamki ekspresle Ankaraya gidecektir. Reddi hâkim talebi Bundan bir buçuk sene evvel Beyoğlunun Foto bannda yapılan bir cinayetin davası şayanı dikkat ve adliye tarihimizde az görülmüj bir safhaya gir miştir. Bu davanın Ağırcezada görülen son celsesinde suçlu Âdil kendisinm istediği bir keşfin yapılmamasından dolayı bir istida vererek reddi hâkim talebinde bulunmuştur. Bu taleb üzerine mahkeme heyeti derhal mahkemeyi bıraka rak dosyanm müddeiumumüiğe iadesine karar vermistir. Ceza mahkemeleri usulü hakkmdaki kanuna göre davacının red sebebini isbatı lâzımdır. Eğer isbat edemezse beş yüz liraya kadar para cezası verir. Bu davanın temeldir. en yakın Ağırceza mahkemesi olan Kocaeliye nakli muh 700 İngiliz gezgini Yann Roma vapurile şehrimize 700 İngiliz gezgini gelecektir. Ayın 20 sinde de Orford vapurile 375 Amerikalı gezgin gelecektir. Bunlardan başka önümüzdeki hafta zarfında Balkanlardan da yeni gezgin kafileleri beklen mektedir. Meslekî Tedrisat Müdürü Bir müddettenberi şehrimizde bu lunmakta olan Kültür Bakanlığı, Meslekî Tedrisat Umumî Müdürü Rüştü, dün Ankaraya dönmüştür. Profesör Rit istifa etti Kültür Bakanlığı tarafından kütüphanelerhnizin ıslah ve tasnifi için Al manyadan davet edilmiş olan profesör Rit istifa etmiştir. Aldığımız malumata nazaran kendisinin kütüphanelerimizde tesadüf etti|> ği bazı eski ve nadir kitablann fotoğraflannı aldığı öğrenilerek Kültür Ba kanlığına bildirilmiştir. Kültür Bakanlığı profesöre yaptığı tebligatta yaptığı işin memnu olduğunu bildirmiş, fakat profesörün nefis kitablar karşısmda kendisini zaptedemiyerek bunlann fotoğraflannı almağa devam ettiğini goriince şiddetli bir ihtar ve tembihte bulunmuştur. Bundan müteessir olan profesör istifasım vermistir. îzmir bağcılan kükürt bekliyor tzmir (Hususî) Kükürt, göz taşı meselesi, çok yıllarda olduğu gibi, bu yıl da endişe ve münakaşalara yol açtı. Hem kükürt, hem göztaşında sıkıntı çekildi ve çekiliyor. Meselâ göztaşı varil fiatinde sekiz liralık bir fark var. Piyasada kükürt yok. Gelmiş olan birkac parti, Ziraat Bankasma verıldi ve banka, bunu kredi kooperatiflerine dağıttı. Fakat bu miktar kooperatif ortaklarını bile tatmin edemedi. Geriye kalan bağcı nın vaziyeti ise büsbütün fena.. Hariçten getirilecek kükürtler için henüz fiat bile takdir edilmemiştir. Mal geldikten sonra bir de fiat tak diri beklenecek olursa, bağcının fer yadını o gün dinlemelidir. Keçiborlu fabrikasının, îzmir icin hazırlanan kükürtleri, «yanhş oldu» diyerek îstanbula göndermis olması sıkıntıyı artıran sebeblere dahildir.. Halbuki îstanbul, biraz daha bekli yebilirdi. Alâkadarlar, bu işi tanzim etmeli dirler. Kükürt, göztaşı en mühim mahsulümüzün en ileri bir zaruretidir ki yanlışlığa, ağır davranmağa tahammülü yoktur. Bu programa göre, san*atkârlar bu1 akşam Fransız tiyatrosunda Eminönü kazası Kızılay Kurumu menfaatine bir konser vereceklerdir. Cumartesı günü müzeleri gezecekler, pazar gü nü de vapurla Büyükadaya giderek bir gezinti yapacaklardır. Artistler pazartesi akşamı saat 5 te gene Fransız tiyatrosunda halka bir konser vereceklerdir. Bu konser parasız olacakbr. Çarşamba günü akşamı Belediye tarafından san'atkârlar şerefine bir zi yafet verilecektir. 14 mayıs salı günü akşamı san'at kârlar Rus konsoloshanesinde bir konser vereceklerdir. îstanbul Halkevinden: Misafir dost Sovyet san'atkârlan, biri 10 mayıs cuma günü saat (20,30) da ve diğeri 13 mayıs pazartesi saat (17) de olmak üzere Belediye şehir tiyatrosunda iki konser vereceklerdir. Herkesin dinliyebilmiseni temin için bu konserler Îstanbul Radyo şirketi tarafından da yayılacaktır. Yurddaşlann bu gün ve saatlerde radyolanndan isb'fade etmelerini ve kazino, kahve gibi umumî müessese lerden radyosu olanlann da hopar lörlerini dışanya vennek suretile daha çok kimselerin faidelenmelerini müm kün kılmalannı dileriz. yet aimışlardır. Şarkî Asyada sulhu kurtarmak için fevkalâde fedakârlıklar yapılmasını muhik gösterecek başka sebebler de yok değildir. Japon efkân umumiyesi bugün çok gergin olup bu gferginlik mütemadiyen kuvvetlendirilmektedir. Çuşima deniz muharebesinin 27 mayısa tesadüf edecek yıldönümü için şimdiden yapılmakta olan büyük hazırlıklaı münasebetile halka dağıtılan beyannamelerde Şark denizlerinde Japonyanm mutlak surette hâkimiyetini tesis etmesi taleb olunuyor. Bundan başka Japonyanın deniz ve kara kuvvetlerini tahdid edecek herhangi beynelmilel bir anlaşmaya dahil olmaması şiddetle ihtar ediliyor. Bu gibi propagandalar ve Japonya hükumetinin Rus tekliflerine cevab vermemesi bu memlekette ordu ve donanma erkânımn efkân umumiyeyi ve memleketin mukadderatmı elinde bulundurduklanna ve fevkalâde hâdiselere hazırlandık'anna şüphe bırakmıyor. Muharrem Feyzi TOGAY SAĞLIK İŞLERt Haseki hastanesinde Belediye, Haseki hastanesine 26718 lira sarfile bir çamaşırlık ve yeniden modern bir mutfak yaptırmasma karar vermistir. ÜNİVERSİTEDE Ecnebi diller dersleri kesildi Universıte ve yüksek mekteblerde okutulmakta olan ecnebi diller tedrisau dünden itibaren kesilmiştir. Dün bu hususta her sınıfın ilân tahtasına lisana devam edip te imtihana girebilecek talebelerin listeleri asılmıştır. LİMANDA Vapurculuk Şirketinin fener rüsumu Yakm zamana kadar Fenerler idaresi Deniz yollan idaresinin vapurlanna fener rüsumu için yüzde 50 tenzi lât yapmakta idi. Vapurculuk Anonim şirketi de kendi vapurlan için fener rüsumunun yüzde 50 nisbetinde alınması hakkmda hükumete müracaatte bulunmuşrur. Hükumet ve Fenerler idaresi vapurculuk şirketinin bu arzusunu kabul etmistir. Bundan sonra şirket vapurlanndan da fener rüsumu yüzde 50 nisbetinde alınacaktır. Almanyadan beş profesör daha getirilecek Sağlık Bakanlığı Ankarada açı lacak Tıp Fakültesinde çalışmak üzere Almanyadan beş profesör doktor getirmek için alâkadarlarla anlaşmıştır. Doktorlar haziran bidayetinde gele ceklerdir. Ve şimdilik Ankara Nümune hastanesinde çalışacaklardır. Bu doktorlann başmda operatör profesör Milih bulunmaktadır. Bir piyango bileti davası Avukat Rifat isminde biri bundan iki gün evvel Tayyare piyang müdürlüğüne bir protesto çekerek kendisinin îlk keşidedenberi takib ettiği biletin son keşidede bayii tarafından verilmediği, halbuki bu bilete 20 bin lira çıktığı zikredilerek Piyango müdürlüğünden zarar ve ziyan istenmektedir. Piyango müdürlüğü bu hususta yapbğı tahkikatta avukatm bileti son keşidede almadığı, ancak ikramiye çıkbktan iki saat sonra müracaat ettiğini öğrenmiştir. Mesele adliyeye edecektir. intikal Rektör geliyor Seyahati hakkmda izahat vermek ve Üniversite işlerile temaslarda bu lunmak üzere geçen hafta Ankaraya gitmiş olan Üniversite Rektörü Cemil Bilsel yann sabah îstanbula dönecek Hırsızların muhakemesi lstanbulun muhtelif yerlerinde muhtelif zamanlarda yirmi bir evi soymak suretile hırsızlık yapmakla suçlu Yaşar, tbrahim ve Hüseyin isimlerinde ki üç sabıkalınm üçüncü ceza mahkemesinde devam etmekte olan muhake\' meleri dün bitmiş; iddia makamı suçlulann tecziyesini istemiş; müdafaalar yapılmış vt karar rerilmek üzere dava başka güne kalmıştv. GÜMRÜKLERDE Müsteşar gitti Bir müddettenberi şehrimizde bulunan Gümrük ve înhisarlar Müsteîan Âdil Okuldaş dün Ankaraya avdet etmiştir. Gümrük ve Înhisarlar Müsteşan şehrimizde bilhassa gümrüklerde yapılacak değişiklikler üzerinde tetkikat yapmış ve bu hususta alâkadarlardan malumat almıştır. Nüshası 5 Kuru?tur Ab0n8 1 TOrkiyc Harîç şeraitii kfr W» Soy adı Gazetemiz yazanlanndan Rüitü Bekir soy adı olarak «Sezgin» i almıştır. Senelİk 1400 Kr. Î700 Kr. AJb «yhk 750 1450 Üç ayhk 400 800 Bir ayhk 150 yoktur