20 Temmuz 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

20 Temmuz 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

23 Temmuz ı;35 Î KUçilk hikâye Denizde boğulan adam Duymadıklarımız ve bilmediklerimiz UET26ÜN BÎ Karı Koca hikâyeleri Viktor Hiigo ve sevçilisinin hesabı Viktor Hügonun hatırasmı }rer yer anmakta hâlâ de vam eden Fransızlar, bu münasebetle, bu büyük şaire dair birçok hikâ yeler anlatıyorlar Bu arada Hügo nun, Matmazel Druola olan münase betinden bahsederlerken, bu kadının tuttuğu masraf defterinin de sözü ge çiyor. Matmazel Druonun 1841 eylu lünde tuttuğu hesab defterinin ırad kısmında şu kayidler görülüyormuş: Sevgilimin kazandığı para 47,10 frank Küçük adamımın kazandığı para 66.10 > Yiyecek masrafı 100 » Masraf tarafmda da şu kayidler: Yiyecek ve şarab (Toto ve Kler için) Besbelli Kler hizmetçi kadın olacak. Toto dedıği de Vıktor Hügodur! Serginin ikinci günü çok hararetli ve parlak geçti Hele Inhisarlar paviyonunda; idarenjn 10 yıllık inıtihanı nasıl parlak geçirdiği apaydın görünüyor tıyor. Inhisarlar idaresi modern teknikle işlıyen bir makinedir. Inhisarlar, hazneye temin ettikleri varidattan başka birçok' kurumlara da yardımlarda bulunur: Yalnız Malulgaziler için on senede 18 milyon lira vermiştir. Bu idarenin uyandırıp genişlettiği iş hareketi, köylü, işçî ve memur gibi yüz binlerce aileyi geçindirir. Bütün bu hakikatler kuru bir söz olarak değil, rakamlarile, tablolarile, mukayeselerile, vesikalarile, sergide bütün yurddaşların gözü önüne konulmuştur. Inhisarlar sergisinde, yalnız paviyonlan dolduran kalabalığın akışını kovalamak bile geziciye çok şeyler öğretebilirı Bu yapı, boydanboya duvgu ve heyecanla kurulmuş gibidir. Hele tuz paviyo * nunda bir bayrak olarak dalgalanan sa* dece heyecandır. Inhisar paviyonlan, inkılâb ülküsüne yaraşır bir sezgi örneği de vermiş oluyor. Yeni olan herşey dev gibi cüsseli ve ayaktadır; yıkılan cüce eskiliğin karşısmda gelişip yükseliyor. Her taraf bu canh mukayeselerle ayrı bir heyecan kaynağı halindedir. Paviyonlarda bir tek lüzumsuz çizgi bile görülemez. Her unsur bir tek maksad uğruna harekete geçmiştir. Çeşidli örneklerin, sade güzelliklerini saçmak ve dünya üriinlerine üstün oldaklarını göstermek için sıralanmadıklan ilk bakışta görülü * yor. Sergide bu örneklerin, yurda fay daları da ölçülerek asıl değerleri anlatılıyor. Burada, bir tek tütün yaprağı bile, sadece nefis ve eşsiz olduğu için ortaya çıkarılmamıştır. Türk tütününün eşsizlıği bütün dünyanın da bildiği bir hakikattir. Sergi, gezicilerine, başka bir hakikatten de bahsediyor: Bu mis kokulu yaprağı, daha çok sevmeğe, beğenmeğe, öğmeğe ve daha iyi yetiştirmeğe mecburuz. Bu yaprak, ekonomik alanda, yetiştiği Türk toprağı hesabına döğüşen çok faydalı bir yurddaştır! Her vatandaş tabakasını, her zaman kinden daha keyifle çıkarabilir. Içtiği sigara, duman olup gitmiyor. Yurdun baymdırlık ve ulusun korunma işlerinde bir tek sigaranın bile payı var! Devlet bütçesinin alnda blrlnden Tazla gelirini Inhisarlar idaresi, bu sergi ile, on yıllık imtihandan alnı ak olarak çıkmayı nasıl hakkettiğini de göstermiş oldu. Sevellecte havadis gayet çabuk ya yıldı. Jean Francois bulunmuş.. Cesedi, daha doğrusu cesedinden kalan parçaları deniz sahile atmıştı. 16 ağustostu. Güneşli bir gün. Jean Francoisnin cesedmi denizden çıkarjjılar.. Böyle bir bayram günü onun bulunması hakikaten garib bir tesadüftü. Allah Sevelleci takdis ettiğini bu suretle gösteriyordu. Jean Francoisnin cesedıni deniz sa hile atmış... Jean Francois bundan on beş gün evvel sandalile tek başına denize çıkmış ve bir daha dönmemişti. Acaba Moine kadar mı gitmişti? Nerede başına bu kaza gelmişti? Kimse bilmiyordu. Onun için onu aramıyorlardı. Ayaklarında kalın ağır kunduralar olduğunu biliyor lardı. Kim bilir nerede ta denizin di bine batmıştı. Hem o akşam arkadaşlarına selâm bile vermeden denize açıl dığı akşam onun biraz içmiş olduğu da bıliniyordu. Artık suların lutfedip te onu kıyıya atmasmı beklemek icab edıyordu. Bu can sıkıcı bir şeydi. Bir an evvel re sedinin bulunması lâzımdı. Aksi tak dirde bu şey bırçok insanın lüzumsuz iç üzüntülerine sebebiyet verecekti. Çünkü o bulunmadıkça başına gelen kazanın kimse şahıdı olmadığı için onu kanunen kaybolmuş telâkki edeceklerdi. On beş gun kaybolmak ölmek değildi ve bunun için de bir adamın kütük teki isminin yanında ölmüştür, diye yazılamazdı. Beklemek lâzım gelıyordu En aşağı altı ay beklemek, zavallımn ruhu için bir âyin yapabilmek için bile altı ay beklemek... Bu şey pek sıkıcı bir şeydi. Hakikaten cesedm bugün ortaya çıkması büyük bir talıhti. Çok büyuk bir talıh... Cesedi kumların ustünde yatı yordu. Bütün onu tamyanlar, hatta tanımıyanlar, sahile koşmuşlardı. Ustü çuvalla örtülmüş, bu kısa vücudü seyrediyorlardı. Cesedi neden böyle kısa idi. Bunu birisı izah etti: Başı bulunmadı, çürümüş, kop Onu yerine bıraktılar. Ve Sevellecte muş, olacak. hayat eski geklmde devam edıp gitti. Kadmlar korku ile haç işareti yaptıFransızcadan çeviren lar... Bu havadis köyü dolaştı. Sar SÜVEYDA H. dalye fabrikasındaki işçiler, hatta ara lannda şaka yaptılar. Jean Francios kafasız doğmuş.. Kafası olsa dünyaya tekrar döner miydi?. Kafasını belki de yengeçler yemişti. Fakat onun olduğu muhakkaktı. Üstündeki Mavi gömlek mayosu. hatta göğsündeki dövme yazı (Tahiti 1882) bunu isbat ediyordu. Evvelâ kocaman beyaz sakallı dok tor geldi. Sonra da ihtiyar karısı onu tanımakta tereddüd etmedi. O, muhakkak, o, dedi; artık zil. zurna sarhoş olamıyacak ve evde para yüzü göreceğiz.. Bunu söyledikten sonra çekildi, gitti. Artık iş yoluna girmiş, yetimlerin hayatı temin edılmişti, dayak ta bitmişti. Eve sallana, sallana gelip sağı, solu tokatladıktan sonra bir kenara düşüp horhya, horlıya sızmıyacaktı. On beş günlük gaib adam olmakla, denizde boğulmuş bulunmak arasında çok büyük bir fark vardı. Çünkü karı sına aylık bağlanacaktL Jean Francois artık bir işe yaramış olacaktı. Hem Jean Francois altmış yaşına yaklaşmıştı. Hepimiz öleceğiz!.. Bir denizci için denizde ölmekten daha şerefli hangi ölum vardır. Onun dul karısına günde bir frank, yani senede 360 frank vereceklerdi. Çocuklara da para verile cekti. Ailesi onun hayatmda görmedikleri rahata kavuşuyorlardı. Bütün o civarın insanları bdyle konuşuyorlardı: Tembelin, haylazın, sarhoşun bi riydı. Çocuklarına ekmek yerine tokat vetirdi. Pârasıni yalniz1 me^harielerdte bitirir, çoluğunu, çocuğunu aç bırakırdı Ölumü pek yermde oldu. İyi ki bu kaza onun başına geldi... Onu gömmek için, usulen bir de jandarmanın gelmesi lâzımdı. O da oldu. Daha iki gün tahkikat yapıldı. Nıhayet Jean Francoısnın gömülmesms musaade edıldi. O gün bütün köyun kadmları başlarmda beyaz bo neleri, üstlerinde siyah elbıselerıle Jean Francoisnin dul karısmın etrafını aldılar ve bir atın çektıği eski bir arabanın üstünde onu mezarlığa götürdu ler. Dedektifin marifeti Amerikada NoelCharlesScaffa is minde bir dedektif, kaybolan, çalınan mücevherleri bulmak hususunda bü yük bir ihtısas sahibi olarak tanınmıştı. Gerçi, mücevher hırsızlarını zabıta da ekseriya yakalamakta ise de, mücevherleri ele geçirememektedir. Halbuki bu dedektif, çalınan her mücevheri buluyordu. Şimdiye kadar, meydana çıkardığı mücevherlerin kıymeti 1.490,000 dolar kıymetindedir. Kendisi de bu yüzden senede 25,000 dolardan fazla para ka zanmıştı. Bu adamın bu fazla becerikliği zabı tanm gözüne çarpmış, işi biraz kurca lamışlar, niahyet mesele anlaşılmış. Scaffa, sigorta şirketleri hesabına çalışırmış. Bir mücevher çalınınca, Scaffa bunu, çalan hırsızdan, çalınmış mah satın alan hırsız yataklarının veremiye ceği kadar yüksek bir bedel mukabilinde satın alıyormuş. Sigorta şirketi de, çalınan malın sahibine daha fazla taz mınat vermeğe mecbur olacağı için, Scaffanın hırsıza verdıği bedeli seve seve kendisine ödüvormuş. Meselâ, Scaffa 100.000 dolarlık bir mücevher için hırsıza 10,000 dolar verınce hırsız memnun,~Yüz bin dolar tazminat yerine on bin dolarla kurtulan sigorta kumpanyası memnun, malını eline geçirdiği için mücevher sahibi memnun ve malın kıymetine göre yüzde şu kadar komusyonunu alan Scaffa memnun! Fakat Scaffa, lüzumundan fazla zeki olduğu için hapse tıkılmış. Herifin birinin gayet huysuz bir kans varmış. Kan ölmüş. Cenazesini kaldıracaklan vakit imam, alelusul: Ey cemaat! Şu hjıtunu nasıl bilir(Baştarafı 1 ineî tahifede) siniz? Sadık Hanın sözleri Diyince, herif: Dost memleket elçisı ulusal endüstri Be adam! Cemaat ne bilsin? Ba sergisi hakkındaki duygularmı gazetecilena sor!. demiş. re şöyle anlatmıştır: *** « Ulusal endüstri birliğinin geçen Bir fakir çingene ölmüş. Cenazesini seneki sergisini görmemiştim. Fakat bu yılki sergi ile evvelki yıllarda açılan serkaldırırlarken, kansı: Ah benim çuha şalvarh, sırma ye giler arasında büyük farklar gördüm. Yedinci Yerli Malar Sergisi, mallann lekli kocacığım! gösteriliş biçimi bakımından evvelki serDiye bağınrmış. Birisi: gilerden daha çok güzel. Üzerinde çok A kadın! Kocan fakir bir adamdı. Çuha şalvar, nrma yelek giydığini uğraşılmış, özenilmiş paviyonlar var. Bu arada Inhisarlar îdaresinin ve ulusal engördün mü ki böyle bağınyorsunî düstri birliğinin paviyonlannı çok be Diyince: ğendim. Herşey çok güzel yerli yerine Giymezdi ama, giymeğe özenirdü. konmuş ve öğrenilmesi gereken bilgiler Cevabını vermiş. iyi bir biçimde gösterilmiştir. Bu sergide *** Vaktile bir kızı kocaya vermişler. Kız, Türk endüstrisinin genişleyiş yolu ko gelin giderken garibsiyerek ağlamağa layhkla görülmektedir.» başlamış. Bu hali gören babası müteesYerli Mallar Sergisinin açılışı yazın sir olup ta: eğlencesizlikten bunalmış olan halk için Gitme kal! de bir fırsat doğurmuştur. Diyince, kız gözlerını silerek: Galatasaraydaki büyük sergi içinde en Zaran yok babacığım! Sen bana san'atkârane şekilde hazırlanmış olduğu bakma.. demiş. Ben hem ağlar, hem herkes tarafından tasdik edilen Inhisargiderim. lar sergisi beş ağustosa kadar açık bulunÖTVKÇÜ durulacaktır. Yüklük altmdan çıkan define Konyada evvelce bir Rumun sakladığı paralar bulundu Konya (Özel) Eskiden Konyadan Yunanistana gitmiş olan Mihal oğlu Yani Artapolos hükumetten aldığı izinle şehrimize gelmiş ve burada, giderken saklamış olduklan parayı çıkarmıştır. Yani Konyada bir yere para saklamış olduklarını ve bunu çıkaracağını hükumete bildirmiş olduğundan kendisine Dış ,e îç İşleri Bakanhğmca bu parayı çıkarmak üzere izin verilerek yaruna konsolos Muammer kahlmış ve böylece Konyaya gelen Yaninin parayı cıkanrken yanında bulunmak üzere bir de heyet teşkil edilmiştir. Habeşistan varidatı Habeş Hükumetinin, varidat temini hususunda çok basit bir usulü vardır. Habeşistan ırmaklarında bol miktarda altın vardır. Ecnebilere bu altmlar için imtıyazlar verilır. İş, yürümeğe başlayınca, hukumet mızıkçılık çıkarmağa başlar. amele vermez ve imtiyaz sahibi, hayatının bile tehlıkeye girdiğini gö rünce kaçmaktan başka çare bulamaz. İmparatorun elinde işte böyle hiçe mal olmuş sayısız tesisat vardır. Yeni ölen bir İtalyan milyoneri, ga yet garib bir vasiyetname bırakmıştır. Bu vasiyetname mucibince, milyo ner, 20 milyon lirete baliğ olan serve tini, hayatta bulunan torunlarmm doğmuş veya doğacak çocuklarına, en son torununun öldüğü gün verilmek şartile terketmiştir. Bu hesaba göre, bu miras, en genc varisin yirmi bir yaşma bastığı gün verilecektir. Konya Yerli Mallar Sergisi bir iş görmeden kapandı Vasiyet böyle olur ! Kısa dalgayla zlraat \ Bir Rus âlimi, kısa radyo dalgalarile bir tarla dolusu patates ve domates yetiştirmeğe kalkmış ve muvaffak olmuştur. Netice hayret edilecek kadar par laktır. Patates mahsulü. normal yetişme tarzına nazaran on yedi defa fazla, domates mahsulü de bir mislidir. Radyoya yepyeni ve istifadeli bir tatbik sahası daha bulundu demektir. Günün birinde: Radyo mahsulü fasulye diye yazılı yaftalara tesadüf etmeğe başlıyacak mıyız dersiniz? Konya Yerli Mallar Sergisinden bir köşe Konya (Özel) Konya Dördüncü Yerli Mallar sergisi gününü bitirmiş olduğundan kapandı. Sergimizin bu yıl hemen hemen hiçbir işe yaramıyacak gıbi açılıp kapanması bu yolda çalışmış olanlarm ilgi sizliğinden, işi benimsememiş olmalarından ileri gelmiştir. Halbuki Konya, böyle sergiler için çok elverişli, aranıp bulunamıyacak yerlerdendir. Konya sergisi açılıp kapandığı halde uzak iller şöyle dursun, Konya ilçelerinden bile çoğunun haberi olmamıştır. Sergi işi kazanc işinden çok bir tanıma ve ta nıtma işidir. Tanıma ve tanıtma işi de herşeyden evvel sıkı bir ilgi, sağ bir bilgi, sürekli bir giricilik ve propaganda ister. Bu yılki sergimiz bunlarm hepsinden uzaktı. Böyle hazırlıksız, böyle propagandasız kurulan bir ser M beklemeğe hakkımız olur. Yerli mallar, az zamanda büyük ilerlemelere uğradı. O kertede ki artık yâdellerin mallarına karşı başımızı çevirmeden, bakmadan geçebiliyoruz. İş böyle iken Konya sergisinde bunlar dan bir parçasını olsun göremedik. Sergiler, halka ekonomik ilerleyişimizi anlatacak, gösterecek, öğretecek tek yerlerdir. Onlarm Konya sergisi gıbi cüız ve gösterişsiz olması faydadan çok zarar getirir. Bereketversin bu yılki sergimıze bir kehribar kurumu girdi de bir köşeyi süsledi. Eğer bu da ol masaydı sergimizin belediyesiz bir şarın düzensiz dükkânlarından farkı ol mıyacaktı. Bu yıl geçti. Fakat gelecek yıllar için sergimizi böyle güdük ve cüce bı rakmamak için ne lâzımsa şimdiden onları yapmalı ve bu işi bu işten anlı yanlann eline bırakmahdır. Dört kumarbaz yakalandı Tepebaşmda, Markonun kahvesinde kumar oynıyan Nesim, Danyal, Yasef ve Yako suç halinde yaaklanmışur. Bir teşekkür Kızılay cemıyetinlden: Doktor Said Kurşuncunun anneleri Bajran Naciye Kurşuncunun ölümü dolayısile Yeşilköy Rum ortodoks cemaati tarafından gönderüecek çelenk parası olan beş yüz kuruş Kızılay Kuıumuna bağışlanmıştır. Teşekkür olunur. M. AYSEL Heyetle beraber parayı sakladıklan yere giden Yaninin gösterdiği yer kazıhr kazılmaz bir cam kavanoz içinde bulunan paralar meydana çıkmıştır. Bu yer Konyada Gazilemşah manalledaha ziyade kuvvet bulduğunu söyle (Baftarafı 1 inei tahifede) sinde Kürkçü sokağmdaki 17 numaralı itaat etmektedir. Çaldarisin vaziyete ta miştir. evdedir. Bu Rumlar giderlerken bu paEleftron Vima gazetesi Kondilisin îrayı bu evin yüklüğü tahtaları altmdaki mamile hâkim olduğu yeni kabineyi teşt?' ^da ve Bledde eski Kral hanedamnkil etmekle bir daha anlaşılmışrır toprağı kazarak içine gömmüşlermiş. dan Jorjun amcalarile konuştuğunu ve Kralltk cereyanları Bu ev mübadıllerden Ahmed admda Belgraddan Londrada (Deyli Telgraf) Atina 19 (Özel) Bazı gazetelerin birine verilmiştir. Ahmed muhtac bir halgazetesine çekilen bir telgrafta Sü Bade ve hapishanededir. Evde kansı Na ordu kumandanlarının ansızın eski Kralı getirmek suretile rejim işinin zor kulla kanının Yunanistandaki cumhuriyetçiledide oturuyor. re karşı îtalya ve Yugoslavya hükumetleToprak kazılırken kavanoz kınlmıştır. ılarak hallini istemekte oldukları hak rinin yardımlarını istediği bildirilmekte oikındaki haberlerini Başbakan yalanlıyav ıkan paralann müfredatı şudur: rak bilâkis bütün kumandanların hü duğunu yazıyor. 300 altın lira üç buçuk îngiliz, 7 Alkumetin kararlanna itaat edeceklenni Atina 19 (Özel) Kralcı Tanm man, otuz yedi buçuk Fransız alhnı, 1 1 kendisine temin ettiklerini söylemiştir. Bakanı ile geçenlerde kabineden çekilen zinet altını, 13 beşibiryerde altın, bir iki Tanm Bakanı Teodokis ile diğer Kral gene Kralcı Mavromihalis dün Kondilis buçuk liralık altın, 3 kramis, bir Venizelos altını, 3 altın saat, 7 köstek (altın) cı Bakanlann kendisini rejim hakkında ile uzun boylu konuşmalarda bulunmuşbirkaç yüzük Rus manatı ve drahmi. ki duygusunu söylemek için yazyik et lardır. Gazeteciler Kralcıların ikiye ayÇıkan para bir zabıt varakasile tesbit o mekte bulunduklan hakkındaki gazete rıldıklannı bir yanın hemen Kralın getihaberlerine de şimdiye kadar kimsenin rilmesini öteki yanın da genoyun sonucun lunarak hükumete teslım edilmiştir. beklenmesini istemekte bulunduklanm yaPara olduğunu haber veren Yaniye böyle bir müracaatta bulunmadığını ve zıyorlar. kanunen alması lâzım gelen miktarı ve hükumetin siyasasmı tayin etmek hakkı Neos Kosmos gazetesi Kondilis gelir rilip üst tarafı hazine namına irad kay doğrudan doğruya kendisine aid bulunmakla kimsenin müdahalesi caiz olamı gelmez Kralı getirip zorla tahtına oturtdedilecektir. yacağını söylemiştir. mak için Kralcılann hazırladıkları plânın Bu evde oturmakta olan Nadidenin Başbakan Çaldaris tamamile vaziyete akim kaldığını yazıyor. bu yüklüğü tamir ettirmeğe niyeti vardı. hâkimdir. Çizdiği programı asla değiştirAtina 19 (Özel) Atina ajansi Bu tamir işi yapılsa para daha evvel buunmuş olacaktı. Yüklüğü tamir ettirmek miyecektir. Pazar günü de Almanya bildiriyor: için beş liraya ihtiyac vardı. Bu beş li kaplıcalanna gidecektir. Gazetelerin elde etmiş olduklan bil * rayı tedarik eylemiş bulunan Nadide Kumandanların kanaati geye göre rejim meselesinin biran önce 'üklüğü tamire başlıyacağı sırada haAtina 19 (Özel) Deniz erkâmhar kotarılması için plebisit ağustos ve eylul pishanedeki kocası para istemiş olduğunbiye başkanı Amiral lkonomunun eski aylan içinde yapılacaktır. dan ikisini ona göndermiş ve para eksilkralın hemen getirilmesine taraftar buKondilis ne diyor'i diği için tamiri yaptıramamıştır. unduğunu fakat hava kuvvetleri genel General Kondilis bugün yeni bir diyev kumandanı General Reppas ile genel vererek Romada ne Akdeniz paktı ne de Kızılay Kurumunun danslı donanma kumandanı Amiral Sakallariunun hükumet kararlanna itaat etmekte Habsburg meselesi hakkında îtalya ile hiç çayı bir konuşmada bulunmadığını söylemiştir. Kızılay Kurumu üyeleri için bir ker bulunduklarını bazı gazeteler yazıyormes (dansh çay) hazırlamakta olduğu ar. nu yazmıştık. Kondilisin izahati Yeni kabinenin listesl Kermesin 7 eylul cumartesi gün ve Atina 19 (Özel) General Kongecesi Taksim bahçesinde yapılması kaAtina 19 (Özel) Reisicumhur dilis buraya gelir gelmez Başbakanı zirarlaştırılmıştır. yeni teşekkül eden kabine listesinı tasdik Şehrimizin tanınmış kadın ve erkek yaret ederek Roma ve Yugoslavyada lerinden mürekkeb bir komite çok zen hükumet adamlarile yaptığı konuşmalan etmiştir. Yeni kabine şu zevattan teşekgin bir program projesi hazırlamıştır. anlatmıştır. Resmî çevreler Başbakanm, kül etmiştir. Proje, şimdiye kadar görülmemiş birçok Kondilisin gezi hakkında verdiği izahatÇaldaris: Başbakan, Maksimos: Dışoyun ve eğlenceleri bir araya top'amak an memnun kaldığını sö^JpTnektedirler. bakanı, Kondilis: Sübakanı, Dusmanis: General Kondilis gazetecilere rejim Bahriyebakanı, Nikolaidis: Havabakata, bu oyun ve eğlenceler bahçenin muhtelif taraflarında 14 paviyon ve ça işi için takib edilmekte olan siyasada Baş nı, Seyyas: Nafiabakanı Pesmasoğlu: dır, 2 küçük köşk, ateş oyunlan için bakanla tam bir uygunluk halinde olduk Ekonomibakanı, Teodoridis: Ziraatbayerler, Kermes radyosu, küçük sahne annı, genoye (arayı umumiyeye) mut kanı, Romanos: Adliyebakanı, Hacisler, Lünapark yeri gibi ağır tesisatın aka başvurulacağını tekrar ederek dış kos: Maarifbakanı, Stefanopolos: Finans yapılmasına, kurulmasına şimdiden başmemleketlerden dönerken Yunanistanda bakanı. lanmıştır. Kralhğm yeniden yerleştirilmesi fikrinin Bu zevatm ekserisi Kral taraftarıdır,. Dün sergiyi gezen halka Inhisar işyarlan tarafından tütün, müskirat, tuz ve barut işlerile devlete temin edilen varidat ve memleket ekonomisine, ziraatine ve endüstrisine yapılan hizmetler üzerinde İzahat verilmiştir. înhisarlar sergisinin özelliği Inhisarlar sergisi tam manasile başa nlmış bir eser olarak açıldı. Yığmlarla halka, înhisarlann ekonomik alandaki önemli yerini tanıtıyor. Her yurddaş bu sergiden faydalanacaktır. Hatta hiç vakti olmıyanlar da gelip gezebilir. Günlerce uğraşarak verilemiyecek bilgileri bir çırpıda öğreneceklerdir. Inhisarlarla ilgili her iş burada ölçüye vurulmuş, bu ölçü üzerindeki değerile hesablanmıştır. Bu ölçü: Yurdun genel yaşayışıdır. Denılebilir ki Inhisar, bu güzel yapıyı kendi kendisi için bir imtihan yeri haline getirmiş, halkm gözü önüne bu sergiyle çıkmıştır. Sergi, Inhisann on yıllık çalışmalannı, doğruya olanca uygunluğile gösteriyor. înhisarlar geliri yıldan yıla artan bir kurumdur. Türk ürünleri kadar onlann şlenmesindeki inceliği de dünyaya tanı Yunanistanda parti manevraları Son dakika