1 Ekim 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

1 Ekim 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHTJRİYET 1 Birineiteşrîn 1935 SOGUK ALANLARA PiMANOL Vücudü kızdınr. Kınklığı, siyatik ve romatizmayı derhal geçirir. lstanbul HASKAL Eslci Feyziati Gündtlz ve yatı Eczanelerden isteyiniz. Ağrıları dindirir. Fakat ne kalbi ne de mideyi yorar. İN Kız ve erkek Sürp Agop Hastahanesi Baş Hekimliğinden: Eski Başhekitn Vensan Kasapyana yediadillikçe işten el çektirilmesi ü . zerine Taksim bahçesi karşısındaki Sürp Ajjob hastane ve darülâcezesi Başhekimliğini iizerime aldım ve arka<faslanm mütehassuları seçerek işe basladun. Parasız bir bakım kurumu olan bu hasta ve aceze evine usulü dairesinde herkesin bafvjurabileceğini ve dışarı dan ayakta geleceklerin de aşağıda gösterilen giin ve saatlerde parasız tedavisine bakılacağı ilân olunur. Başhekim: Kâzım Nuri Saatler Iç hastahklar Pazartesi 10.12 > Perçembe 1012 Cerrahî hasialıklar Cumartesi 1012 > Çar^amba 1012 Pazartesi Sinir hastalıkları 23 Persembe 23 Röntgen Sah 1012 Cuma » 10.12 Sah Göz 1112 Persembe 1112 > Kulak 2 3e kadar. TÜRK ERMENi KATOLiK Boğaziçi Liseleri Bogaziçinde, Arnavudköyünde, Çifte Saraylarda Kız ve erkek için ayrı bölüklerde kurulmuş, teşkilâtı tam ulusal bir müessesedir. Kayid için herjjün mekteb yönetimine baş vurulabilir. Istiyenlere tarifename çrönderilir. Telefon: 36 210 YUCA GECEL GüNSEL ( E S K I ÜLKÜ I N K I L A B ) LİSELERİ lk LİS ? ta Kuvvetli bir talim heyetine maliktir. Resmî okullara muadeleti tasdiklidir. Kayid için hergün müracaat olunabilir. Istiyenlere mufassal tarifname gönderilir. ^ H ^ H H ^ Cağaloğlu Yanıksaraylar oranı Telefon : 20019 ^ ^ ^ H ^ ^ M H ^ M ^ a a H Beşiktaş Yıldız, Telefon: 4.2282 Kuranı, Direktörü : NEBiOGLU HAMDİ ülkümen birinci derece ipotekli yeminli üç ehli vukuf tarafmdan tamamına 28,485 lira kıymet takdir edilen Hocapaşada Hüdavendigâr cadde sinde eski 36 Mü. 36 yeni 17, 19, 19/1, 7 numaralı maadükkân ve bodrum kârgir Reşadiye otelinin tamamı açık arttırmaya vazedilmis olduğund,n 18/11/935 tarihine musadif pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Ajttırma be deli kıymeti nuıhammenenin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranm taahhüdü bakı kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdid edile rek 3/12/935 tarıhyıe musadif sah günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttırmasmda arttırma bedeli kıymeti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde satış 2280 numaralı kanun ahkâmma tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya iştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhammenenin % 7,5 nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacaklar da diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarmı ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet yirmi gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit olmıyanlar satış bedelinin pay laşmasından hariç kalırlar. Miktarı şartnamede yazılı müterakim vergi, tenviriye, ve tanzifiyeden mütevellid belediye rüsumu ve vakıf icaresile bunların üstünde bırakılma kararı tarihine kadar işliye cekleri müşteriye aid olup onun tarafından v^rilecektir. Daha fazla malumat almak istiyenler ilân tarihinden itibaren herkesin görebil mesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesile 934/ 1134 numaralı dosyaya müracaatle mezkur dosyada mevcud vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (6067) Tamamı Emniyet Sandığına Dordüncü İcra Memurluğımdan: I K U L A L A R G Ü n e Ş İ Direktörlüğünden 45 senelik ( Şemsülmekâtib ) Hergün Yuva îlk Orta kısımlara Leylî Nehari, Kız ve Erkek talebe kaydolunur. | Göz Hekimi Dr. Şükrü Ertan Birinci sınıf mütehassıs Babıali Ankara caddesi No. 60 Telefon : 22566 Bolu Vilâyeti Hususî Muhasebe Direktörlüğünden: | Isteklilerine kanunî tarifatına müsteniden 61 kuruş bedeli mukabilinde gönderilmek üzere Hususî Muhasebe Direktörlüğünde saklı Bayındırhk Bakanlığı Yapı İşleri Direktörlüğünce tasdikli plân, hulusai keşfiye, tahlili fiat, mesaha cetvelleri, mukavelename örneği hususî ve fennî ve umumî şartnameleri mucibince Bolu merkezinde yeniden yapılacak «12242» lira «59» kuruş keşif bedelli Vali konağı 7/10/935 pazartesi günü saat 15 te Encümende toplanacak heyetce ihale olunmak üzere kapalı zarf yolile eksiltmeye konulmuştur. İs • teklilerin Hususî Muhasebe Direktörlüğüne baş vurmaları ve ihale gününden evvel % 7,5 teminat parası 919 liranın Bolu Ziraat Ban kasına teslimile alacakları vezne makbuzu veya buna muadil millî esham veya banka mektubunu teklifnamelerile birlikte ihale günü cğleye kadar Vilâyet Daimî Encümenine teslim etmeleri ilân olunur. (5877) Erkek San'at Okulu Satmalma Komisyonundan: Adı Miktarı Tahmin bedeli Pazarlık günü Saati İş tulumu 198 aded 250 kuruş 3/10/935 persembe 13 Istanbul Erkek San'at okulu okurları için miktarı yukarıda gös terilen iş tulumu okulda mevcud niimune ve evsafına göre ve pa zarlık suretile alınacaktır. tstekliler Fındıklıda Yüksek Okullar Sayışmanhğı binasında toplanan Komisyonuna belli gün ve saatte usulü dairesinde gelmeleri, nümuneyi görmek ve evsafı anlamak için de San'at Okuluna müracaatleri bilit olunur. (6040) I lstanbul Eelediyesi ilânları TÜRK ANONİM ŞİRKETİ lstanbul Acentalığı Liman han, Telefon: 22925 VAPURCULUK Denizyoîları tŞLETMESİ Acentaları: Karakoy Koprübaşı Tel. 42362 Sirkeci Mühürdarzade Han. Tel 22740 İZMIR SURAT YOLU S A K A R Y A vapuru her hafta P E R S E M B E günleri saat 16 da Istanbuldan İZMİRE ve P A Z A R günleri de İZMİRDEN fstanbula kalkar. Zayi Evkaf müdiriyetinden al makta olduğum maaşımın tatbik mühiirünü kaybettim. Hiikmii yoktur. Cenderecimuhittin camisi müezzin ve kayyumu Mustafa TRABZON YOLU GÜLCEMAL vapuru 1 bi rinciteşrin SALI günü saat 20 de R1ZEYE kadar. (5999) Beyoğlu Yenişehir Katmerli sokakta 10 No.lı evin maili inhidam olup sahibi adresi malum olmadığı cihetle ihtarname tebliğ edilememiştir. Binaenaleyh tebliğ makamına kaim olmak üzere tarihi ilândan itibaren 15 gün müddetle mahzur reffedilmediği takdirde dai rece yıkılma cihetine gidileceği ilân olunur. «B.» (6069) *** Mezad İşleri Müdürlüğu Eşya Şubesine satılmak üzere Fehmi tarafından getirilip 2301 mezad numarasına kaydettirilen beşik açık arttırmada satılrvmamıştır. ilân günlemecinden başlıyarak on beş gün içinde sahibi gelîp beşiğini kaldırmadığı takdirde açık arttırma ile satılacaktır. «B.» (6071) /** Senelik mubammen kirası 30 lira olan Topkapıda Fatmasultan mahallesinde Ahmedpaşa medresesinin 12 numaralı odası 936 senesi mayısı sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. Arttır maya girmek istiyenler 225 kurusluk muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 15 birinciteşrin 935 sah günü saat 15 te Daimî Encümende bulunmahdır. «1.» ^6078) Hepsine 45 lira değer biçilen Cerrahpaşa Davudpaşa mahallesinin Hocamustafapaşa sokağında 125 109 numaralı ev enkazı temel taş ları ve duvarları hariç olmak üzere açık arttırmaya konulmuştur. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. Istekli olanlar 2490 numaralı kanunda yazılı üç liralık teminat makbuz veya mektubile birlikt; 15/10/935 tarihindeki sah günü saat 15 te Daimî Encümende bulunmahdırlar. «B.»t (6076) Senelik muhammen Muvakkat kirası teminat Taksim Sürpagob mahallesinde 430 M.2 arsa. 150 11,25 Taksim Sürpagob mezarhğı arsasından 49 metro 2 arsa. 60 4,50 Yukarıda semti, senelik muhammen kirası ve muvakkat teminatı yazılı olan mahaller 936 senesi mayısı sonuna kadar kiraya verilmek üzere ayrı ayrı açık arttırmaya konulmuş, ihale gününde isteklisi bulunmadığından arttırma 7 birinciteşrin 935 tarihine uzatılmıştır. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülür. Arttırmaya girmek is tiyenler hizalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 7 birinciteşrin 935 pazartesi günü saat 15 te Daimî Encümende bulunmahdır. «B.» (6081) AYVALIK YOLU BANDIRMA vapuru 2 bi rinciteşrin ÇARŞAMBA günü saat 19 da AYVALIĞA kadar. (6042) Şöhretleri kulaklar duyar! Avrapaya Talebe Gönderiîecek Maden tetkik ve arama Enstitiisünden: 1 • Maden mühendisliği tahsil etmek üzere Avrupaya müsabaka ile sekiz talebe gönderilecektir. İstiyenlerin aşağıdaki şartları haiz olmaları lâzımdır: A Türk olmak, B Maden ocakJarında çalışabilecek kabiliyette ve sıhhati tam olmak, «Sıhhî muayene Ankarada yaptırılacaktır» C Lise mezunu olup fransızca, almanca, ingilizce dillerinden birisini okuyup yazabilmek, D Yaşı on sekizden aşağı ve yirmi beşten yukarı olmamak, 2 Müsabaka imtihanı Ankarada Maden Tetkik ve Arama Enstitüsünde 9 teşrinievvel 935 tarihinde yapılacaktır. Açılacak müsabaka imtihanında muvaffak olmakla beraber gönderiîecek talebenin ihraz ettikleri derece itibarile ilk sekiz arasında mevki almaları lâzımdır. 3 Tahsile gönderiîecek olanlar ileride tahsil müddetleri kadar mecburî hizmete tâbi olduklarından bu hususta vesair mü kellefiyetleri hakkında bir taahhüdname verecek ve bunun için muteber bir kefil gösterecektir 4 İstiyenlerin: Nüfus hüviyel cüzdanını, hüsnühal varakasmı, mekteb şehadetnamesini veya bunlarm tasdikli suretlerini ve dört kıt'a fotoğrafile dilekçelerini 7 teşrinievvel 935 akşamına kadar Ankarada Maden Tetkik ve Arama Enstitüsü Genel Direk törlüğüne göndermiş olmaları ve 8 teşrinievvel 935 tarihinde yapılacak sıhhî muayenede hazır bulunmaları lâzımdır. «2795» (6033) P E R T E V adını hiçbir yalancı şöhret oradan çıkarıp atamaz Bir kadın kulağma giren Kapalı Zarf Usulile Eksiltme Ilânı Edirne Ilbaylığından: Eksiltmeye konan iş: 1 Uzunköprü Keşan yolunun 0 '+" 000 ile 34 ~f 000 inci kilometreleri arasmın esaslı şose tamiri. Esaslı şose tamirinin tulü 5,260 metro olup grafiklerde taf * silâtla gösteriidiği üzere taşlar yol kenarında moloz halin « de müteahhide teslim edilecek olup kırılması, ferşi, silindi rajile esaslı tamiratın ikmali müteahhide aiddir. Yaptırıla cak tamiratın keşif bedeli 7,656 lira 46 kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi. C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi. D Fennî şartname. E Grafikler, metraj cetveli ve keşif hulâsa cetveli istiyenler bu şartnameleri ve evrakı Edirne Vilâyet Daimî Encümeninden parasız alabilirler. 3 Eksillme 17/10/935 tarihinde persembe gü;ıü saat 15 te E dirne Vilâyet Encümeninde yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için müteahhidlerin 575 lira muvakkaî teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesaiki haiz olup göstermesi lâzımdır: A Ticaret Odasına kayidli olduğuna dair vesika. B İstekliler yapmış oldukları işlere aid vesikaları göstererek bu işe girmek için Edirne Nafıa Müdürlüğünden alacakları ehliyet kâğıdı. 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Edirne Vilâyet Encümen Reisliğine makbuz mukabilinde vereceklerdir. Posta ile gönderiîecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate kadar gel miş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice yapıştırılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. .(60291 Emsalsiz antikalann müzayede ile satışın tarihini 4 teşrinievvel 935 cuma günü not alınız. Tafsilâtlı ilânlanmızı bekleyiniz. Antika Meraklıları Eskişehir Memleket Hastanesi Baştabibliğinden: Hartanemize Iüzumu olan 1,100 lira muhammen kıymetli Orijinal Heidelberg modeli teferruatile beraber bir aded ameliyat masası 1/10/935 tarihinden itibaren yirmi bir gün müddetle eksiltmeye konulmuştur. Eksiltmeye aid şerait ve liste lstanbul Sağlık ve Soysal Yardım Direktörlüğile Eskişehir Memleket Hastanesi Baştabibliğinden istenebilinir. İhale 22 teşrinievvel 935 sah günü saat on beşte Eskişehir İlbayhğı Daimî Encümeninde yapılacağından isteklilerin yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat akçelerile usulüne göre müra caatleri. (6063), Topoğraf ve Ressam alınacak Maden Tetkik ve Arama Enstitiisünden: Tecrübeli topoğrafla harita ressamları aranıyor. Isteklilerin An kara Maden Tetkik ve Arama Enstitüsüne müracaatleri. «2796» (6032)