10 Ekim 1935 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 Ekim 1935 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

ZAAFI UMUMî K A N S I Z L I K ve K E M i K hastalıklarına şifaî tesirleri çoktur. Çocuklar, Gençler, Genç kızlar ve ihtiyarlar her yaşta istimal edebilirler. H A S A N E C Z A Deposu Karacabey Harası Müdürlüğünden: Haranm 1 teşrinisani 935 tarihinden 31 teşrinievvel 936 tarihine kadar bir senelik manda ve karasığır sütleri kapalı zarf usulile art • tırmaya konulmuştur. Isteklilerin 18 teşrinievvel 935 tarihine musadif cuma günü saat 15 te 600 lira muvakkat teminatlarile birlikte Hara Müdürlüğüne müracaatleri(6211) f " N tstanbul 4 üncü icra memurluğun . dan: Bütününe (17720) on yedî bin yedi yiiz yirmi lira kıymet kesilen Galata da Yenicami mahallesinde eski Zül füaruz ve Söğüd, yeni Sögüdlü soka ğında eski 8, 10, 12, 15, 17 yeni 17, eskiden atik 10 numaralı sırf mülk bilâhava Şerbethane gediğinden dönme yerin havasını müşteroü berveçhi mülkiyet tasarrırf olunur. Gediksiz ye ri müştemil bodrum katı haric, 3 katlı Lâtif hanı ve müştemilâtı. Bütününe (31840) ohız bir bin sekiz yüz kırk lira kıymet kesilen Beyoğlunda Şahkulu mahallesinde Cerrah so kağında eski 6 ilâ 12 ve 6 ilâ 12 mükerrer yeni 6, 8, 10 numaralı elektrik, terkos ve havagazi tesisatını havi ve taraçada iki çamasırlık ve bodrumda su deposu, halâ ve 11 göz kömürlük, altında 2 dükkân ve bodrum katı müstesna olarak beher katta 2 dairesi olup zemin katle 4 kattaki daireler dörder oda ve besinci kattaki daire 3 oda ve her dairede halâ ve mutfak ve aralığı bulunan 11 daireyi ihtiva eden 5 katlı apartıman. Bütününe (6390) altı bin üç yüz dokıan lira kıymet kesilen Taphane • de Mocaali mahallesinde Hendek caddesinde eski 63/65 yeni 59 numaralı elektrik ve su tesisatını havi taraça ve aydınlık ve bodrum katında çamasırlık ve 3 dairesi bir sofa üzerinde 3 »da, kiler, halâ ve mutfak ve 4 üncü kat çatı arası bulunan dört katlı a partıman. Gene bütününe (5850) bes bîn sekiz yüz elli lira kıymet kesilen Ka dikovünd'e Osmanağa mahallesinde tskele caddesinde eski 37 yeni 49 nu. maralı altı, önünde istor kepenkleri vitrinli odunluğu, a&ma katında bir sofa ile tas ocaklı hamurhanesi ve birinci katında da bir aralıkla 2 oda ve bir halâsı bulunan fırının yarım hissesi. Gene bütününe (8958) sekiz bin dokuz yüz elli sekiz lira kıymet kesi . Ien Kabatasta Fatmahatun mahalle . sinde Gümüssuyu caddesinde eski 19 yeni (23/1) numaralı nısıf masura suyu müfrez maabahçe hamam, kiiîhan, mutfak ve müştemilâtı ve elektrik tesisatını havi konak dairemizden açık arttırmıya çıkarılmıs olup sartnameleri 1/11/935 günlemecinden itibaren divanhaneye asılarak 18/11/935 gün. remecine raslıyan pazartesi günü saat (1416) ya kadar dairemizde açık arttırtna suretile satılacaktır. Arttırmıya girmek için %7,5 temi nat akçesi alınır. Birikmiş vergi, be lediye resimleri ve vakıf icaresi müşteriye aiddir. Arttırmada gayrimenkullere takdir edilen kıymetlerin %75 ini bulmak şart olup aksi halde en son arttıranın taahhüdü yerinde kalmak üzere art tırma 15 gün uzatılarak 3/12/935 günlemecine raslıyan salı günü pey ve ayni saatte satılarak bunlardan eski 8, 10, 12, 15, 17 yeni 17 numaralı Lâtif Hanı bu arttırmada kıymetinin %75 ini bulmazsa satışı 2280 nu maralı kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılacak ve bunlardan Kabatastaki müfrez bahçe maamüştemilât konağın birinci arttırmada birinci derece mükellefiyeti ve kıymetinin % 75 ini ikinci arttırmada da gene bi rinci derecedeki mükellefiyet temin edilmek sartile en çok arttıranın üze rinde bırakılacaktır. Diğerleri en çok arttırana ihale edilecektir. 2004 numaralı kanunun 126 ncı maddesi mucibince ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiblerinin gayrimenkul üzerindeki haklannı ve hususile faiz ve masarife dair bulunan iddialarını müsbit evrakile birlikte ve 20 gün içinde dairemize bildirmeleri şart olu paksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satıs bedelinin paylaşmasmdan hariç kalırlar. Daha ge nis bilgi edinmek istiyenlerin 934 . 1823 dosya numaramızla dairemize müracaatleri ilân olunur. (15345) HASAN KUVVET Bir tek tüp sizin de bu neticeyî almanıza kâfi gelecektir! 10 CUMHÜRİYET ŞURUBU 20 gün müddetle ve kapalı 10 Birinciteşrin 1935 Ankara Emniyet Işleri Cenel Direktörlüğünden: 1 Zabıta memurlarının 935 senesi elbiseleri için bir metrosur.un bedeli muhammen 425 kuruştan, azı 13000, çoğu 13500 metro koyu kurşunî renkte elbiselik kumaş, zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 İhalesi 25/10/935 günü saat 15 te Emniyet tşleri Umum Müdürlüğünde teşekkül eden Komisyon huzurunda yapılacaktır. 3 Şartnamesi Komisyondan alınır. 4 Eksiltmeye girecekler 50625 liralık muvakkat teminat mek tub veya makbuzile 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle birlikte teklif mektublarını ihale saatinden bir saat evvel Komisyona vermeleri. «2918» (6272) HASKALMİN Ağrıları dindirir. « HAS » kelimesine dikkat Pek yakında pîyasaya çıkarılacaktır. alınız ve bitinciye kadar günde ild defa kullanınız. Bu müddetin sonunda dişlerinizin evvelkinden çok daha parlak, çok daha beyaz ve çok daha temiz olduğunu jjöreceksiniz RADYOLİN RADYOLİN Bugiin ilk iş olarak bir Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası İstanbul Şubesinden: RADYOLİNin bellibaşlı iki hususiyeti vardır: Evvelâ dişlerdeki kir tabakasını söker, yemek, içki ve sigara dumanının husule getirdiği lekeleri çıkarır, sonra dişleri yıkar, parlatır vc mikropları % 100 öldürür. Bugünden itibaren siz de Diş macunu kullanmıya başlayınız Galatasaray Lisesi Satmalma Komisyonuncîan: Okulumuzun mayıs 936 sonuna kadar ihtiyacı olan 80,000 kilo ekmeğin 14/10/935 pazartesi günü saat 15 te kapalı zarf eksilt • mesi tstanbul Kültür Direktörlüğü binasında toplanan Komisyonda yapılacaktır. Ekmeğin beher kilosu Belediye narhına göre 10,50 kuruştur. tlk teroinat 630 liradır. Şartname mektebde görülür. tstekliler kapalı tekliflerini belli saatten bir saat evvel 2490 sayılı kanuna uygun olarak Komisyon başkanlığına ve teminatlarını da Okul Direktörlüğünden alacakları yazı ile Liseler Muhasebeciliği veznesine yatırmaları. (5965) Siyasal Bilgiler Okulu Direktörlüğünden: Sultanahmed 5 inci «ulh hukuk mahkemesinden: 1 Rukiyenin ölü Aziz oğlu Mu harremin yetimleri Hasibe ve Alinin mallarından istidane ve ahz ve kabzeylediği mebaliğin müddeti bitmiş Tercan tlçebayı Bay Sırrı adına yazılı «D» sınıfından bir hisselik ve borc ödenmemiş olduğundan rçbu 19099 numaralı bankamız aslî hisse senedi kaybolduğundan bu se borcun temini istifası için vefaen nedin artık hükmü kalmadığı ve başka numara ile Bay Sırrıya ye mefruğ Eyübde eski Defterdar Mah . niden sened verildiği bildirilir. (6291) mudefendi ve elyevm Cezerikasım paşa mahallesinde Fesane sokağmda eski 76 yeni 24/26 No. lı arsanın yarı hissesi Eminönü kazası kaymakamlı ğı dairesinde Sultanahmed beşinct sulh hukuk mahkemesmde 11/11/935 pazartesi günü saat 16 da açık arttırBu, pek tabiî ve doğrudur. Fakat... îk' ma ile satılacaktır. 2 Istiyenler işbu gayrimenkule dans yaptıktan sonra oturmak mecburiye tinde kalır ve artık hiç kalkmak istemezsi aid şartnamesini ve dosyasmdakî taf. nız. Çünkü, avaklannız şişmiş, ıstırab ver silâtı 20/10/935 gününden itibaren mektedir. Nasırlannız, sizi rahat bırakmadı mahkememize gelerek görebilirler. 3 Satış günü olan 11/11/935 pağından müteessir olur ve suvareniz heba olarak kevfiniz bozulur. Bütün bu ıstırablara zartesi günü arttırma parası isbu yarı mahal bırakmamak için RADİO SALTS arsanın muhammen kıymeti olan beş banyosunu yapınız Bu şifabahş tuzla vapa yüz on yedi buçuk liranın % 7 5 ini caçınız avak banyovları sayesınde beklediğıniz bulmadığı takdirde arttırma on bes tedavıyi bulacak, sancı ve şişkinlik zail ola gün daha uzatılarak 26/11/935 salı caktır. Bılhassa nasırlarınızı o derece yumu günü saat 16 da en çok arttırana kat'î satır ki tırnak ucu ıle hemen kökünden söküp ihale olunacaktır. 4 İpotek sahibi alacakhlarla diâtabılirsiniz. Her eczanede satılır. ğer alâkalıların isbu gayrimenkul ü. zerindeki haklannı evraki müsbite lerile yirmi gün içinde mahkememize bildicmeleri ilân olunur. Baloya Danselmek rçin gîdersiniz.. Ker gün saKU oldugumr Kadiseler>den b'\r»\ CBeyhude ısrar Ben butun Türkıy.enin Okulumuzda yapılacak seçme sinavı günleri aşağıda gösterilmiş tir. Mazmed yazılmış olanların bu günlerde sabahleyin saat sekiz buçukta Yıldızda Okulda bulunmaları. (6322) 14/10/935 Pazartesi : Riyaziye, tabiiye 15/10/935 Salı : Edebiyat, lisan 16/10/935 Çarşamba : Felsefe, içtimaiyat, tarih, coğrafya Emniyet Sandığı Müdürlüğünden: Bayan Rukiye Züheyre 7 birinci • tesrin 934 tarihinde Sandığımıza bıraktıgı para için verilen 58755 nu maralı bonoyu kaybettiğini söylemistir. Yenisi verileceğinden eskisinin hükmü olmıyacağı ilân olunur. Adres: Bakırköy Cevizlik Muhase. sebeci sokak No. 1 kulland.g. A&İ5İN Tr«ş 5abunundian tasko Sabun ÇARPINTIYI NEVROL CEMAL Derhal keser. Teessürle bayılan ara, bütün sinir nöbet erine 20 damlası ha7at verir. Evlerinizde bulundurunuz. İstanbul Posta T. T. Başmüdürlüğünden: Sayın halkımıza bir kolaylık olmak üzere şehrimizin en kalabalık ve işlek yerlerinden sayılan Galatada Köprübaşında Cenyo ga zinosunun cvvelce işgal ettiği bina muntazam bir posta ve telgraf şubesi haline konmuştur. Günün her saatinde açık utulacak olan bu şubede şimdilik dahilî ve haricî telgraf ve adi ve taahhüdlü mektub kabul olunur. Havale, koli, abone ve postrestant işleri eskisi gibi arka sokak taki mahaliî Posta ve Telgraf Müdürlüğü binasında yapılır. Sayın halkımıza gene ayni kolaylıkları arzedilmek üzere Pangaltı, Besiktas, Fatih ve Beyazıd gibi mühim mevkilerdeki merkezlerimiz de tramvay caddeleri üzerinde en elverişli binalara nakledilmiştir. Bun lardan Pangaltı merkezi günün her saatinde diğer üçü ise her gün saat sekizden gece yarısına kadar açık tutulacaktır. Malumaten ilân olunur. (6289) Pendik Bakteriyoloji Enstitüsü Direktörlüğünden: 1 170,000 kilo arpa kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 Tahmin edilen bedeli 8,500 liradır. 3 fhalesi 22 birinciteşrin 935 salı günü saat 15 tedir. 4 Şartnamesini görmek ve almak istiyenlerin hergün, eksiltme ye girecekierin 2490 sayılı kanunda yazılı şartlar dahilinde ve muayyen gün ve saatten bir saat evvel 638 lira tr»minat ve teklif mek tublarını Fmdıkhda Güzel San'atler Akademisinde Yüksek Mekebler Muhasebeciliğinde Pendik Bakteriyolojihanei Baytari ve Serom Darülistihzarı Mubayaat Komisyonuna yermeleri. (6174) an mide, barsak, böbrek düşkünlüğüne Fennî Kasık ölçü üzerine Güzel bir bas tuval«tl yüzfl $ıklık varlr. Clbbs briyantinl, Bayların saçtarını sablt ve Bayanlann ondüle tuvaletlnl devamlı tutar. Kokusu gayet lâtiftir Cibba briyantinl, tuvalet masalarınızda yer almağa lâyık şik kutularda satılır. Kutuların buyuklüğüne ve brlyantlnln fevkalâde lyi cinslne rağmen flatı gayet mutedildlr. Fennî Korsalar Isteyenlere ö'çü tarifesi gönderilir. Eminönü zmir sokağı Tel. 20219 ZAHARYA Orepulos Taklidcilerden sakınınız MUHAYYER HASAN ŞEVKİ PUDRA ve YAGSIZ KREMİ Dünyada emsalsizdir. Her yerde arayıruz. Parıs yaııh etiketlere asla aldanmayımz Sahib ve Başmuh.arrın Yunus Nadt Omuml neşrtvati idare eden Yazı tşlert MudÛTÜ: Hikmet Münif Matbaactlık ve Neşrıyat Turlt Anonim gtrKett