9 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

9 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

9 Mayıs 1936 CUMHURİYET Havalara güvenmeyiniz! GRİPİN Yiicudünüzü bir kale gibi müdafaa eder. Gripin sade soğuk algınlığından müfefevellid rahafsızlıkları değil, baş, diş, sinir ve adale ağrılarını da geçirir Anî hararet değişiklikleri sîzî nezle ve grip tehlikesine maruz bırakabilir, fakat; Ademi iktidar Bel gevsekliği ne en tesirli bir ilâc SERVOtN dir. Ihtiyarlara genclik, yorgunlara dinclik verir. Taşraya posta ile 175 kuruşa çönderilir. Sirkeci Merkez Eczanesi Ali Rıza Nasırların dermansdır! Insanların ayaklarına adeta çivi gibi batan nasırlar; ancak DERMİN 1 İstanbul Harici Asker KITAATI tLANLARI Millî Müdafaa Vekâletinden: Cumhuriyet kara ve deniz ordusunda kullanılmak üzere 1455 sayılı askerî memurlar kanunu • na ve buna aid talimatı hükümlerine uygun olarak aşağıdaki şartlarla yedinci sınıf «askerî bareme ıröre 30 lira maası aslî» askerî adlî hâkim alınacaktır. 1 Hukuk mektebini en aşağı iyi derecede bitirmis olmak. 2 İhtiyat zabiti olmak. 3 35 yaşından yukarı olmamak. 4 Baskasına geçer hastalığı ve vazifesini srereği gibi yapmağa mâni olabilecek vücud ve akıica bir ânzası bulunmamak. Tam teskilâth bir askerî hastanede muayene ettirilecektir. 5 Yabancı ile evli olmamak. 6 Şeref ve haysiyeti muhil bir suçtan, mutlak surette bir cürümden dolayı üc ay veya daha ziyade hapse mahkum veya böyle bir suçtan takib altında bulunmamak. 7 Sarhoşluk, kumarbazlıçı âdet etmis, kumar oynatmıs, ahlâk ve sairece hâkimliğe yara mıyacak bir hal ile dile geçmiş olmamak ve bunları polis tahkikatile tevsik etmek. kullamlarak izale edilebilir DERMiN nasırları hiç zahmetsiz yumuşatır, gevşetlr, kökile beraber çıkarır. Saçların köklerını kuvvetlendi rır. Dökülmesine mâni olur. Ke pekleri izale eder. Neşvünemasmı arttınr. Lâtif rayihah bir saç eksiridir. ÎNGİLtZ KANZUK ECZANESt BEYOĞLU ÎSTANBUL DERMİN Dermin nasırı darmadağın eder! Daima Gripin! İnhisarlar Umum Müdürlüğünden Kabataş Levazım ambarlarmın muhtelif yerlerinde 2586 lira keşif bedelli raf ve bölme inşaatının pazarlığı 9/5/936 tarihine raslıyan cumartesi günü saat onda yapılacaktır. Pazarhğa iştirak etmek istiyenler şartnameleri görmek üzere hergün ve pazarhk için de tayin olunan günde % 7,5 güvenme paralarile birlikte Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Satım Komityonuna miira caat edebilirler. (2441) Şartnamesi mucibince 18 bin kilo Bursa veya Çeşme malı anason pazarlıkla satın alınacaktır. Vermek istiyenlerin 18/5/936 pazartesi günü saat 14 te % 7,5 güvenme paralarile birlikte Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonuna müracaatleri. (2444) j İki ay mukaddem oğlum Mehmed oğlu Ali iş bulmak uzere İzmıte ve oradan ölcüğe gitmıştı. Bu gune kadar hayat ve mematından haber alamadım. Kendısi ıi bılen ve tanıyanlann msaniyet namına adresime bildırmelerini rica ederim. Beşıktaşta Dıkilitaş Sıncab sokak No. 29 hanede valıdesi Lutfıye Gaıp Aranıyor 8 Nüfus kâğıdı sureti, ihtiBeyoğlu dördüncü sulh hukuk mah yat zabit terhis tezkeresi. TÜRE1YE MILLİ kemesinden: 9 Diplomanın tasdikli su • Sigorte Şirketi hissedarlanna Terekesine mahkemece el konulan reti, muhtasar hal tercümesi. Ticaret kanununun olbabtaki ahkâ ölü Yani Kiryazi uhdesinde bulunan 10 Bu şartlar dahilinde ismına istinaden 26 mayıs 1936 tarihine Beyoğlunda Taksim Camcı sokak 23 teklilerin vesikalarile dörder amusadif salı günü saat on birde fevkalâ numaralı evin tamamı açık arttırma suded de fotoğraflarile birlikte bir de bir içtimaa davet olunurlar. retHe 15/6/936 pazartesi saat 14 te sa • istida ile en geç 15 mayıs 936 tılacaktır. Tamamının kıymeti 2381 lira Ruznamei müzakerat 25 kuruştur. Tellâliye resmi, ihale pulu srününe kadar en yakın Askerî v 1 Şirketin faaliyeti veya tasfiycsi müşterisine aiddir.Arttırmıya girebil Komutanhklara veya askerlik şuhakkında karar ittihazı, mek için kıymetinin % 7,5 nisbetinde belerine müracaat etmeleri. 2 Tasfiyesine karar verildiği tak • pey akçesi yatırmak lâzımdır. «677» (2370) dirde tasfiye memurlannın intihabı ve Tafsilât: Ev bir bodrum ve tam dört tstanbul kadastro Uçüncti mıntaka Ucretlerinin tesbiti. katlı bir çatı arasından ibarettir. Zemin müdürlüğünden: Fevkalâde içtimaı umumiyeye iştiıak kat; demir sokak kapısından girilir. ZeUnkapanı civarında Yavuzersinan için ticaret kanununun ahkâmile nizam mini renkli çini döşeli bir taşlık ve bir mahallesinde Döğmeci sokağında 4, 6 tıamei dahilinin 26 ncı maddesine istina taş merdivenle sofaya çıkılır. Sofada bir numaralı üstünde odalan olan dükkâ den, hissedaran içtimadan lâakal on gün ufak oda ve sokak cihetinde diğer bir nın tapu kaydine nazaran 180 payda 16, evvel hisse senedlerini Galatada Voy oda vardır. Ahşab merdivenle bodru 50 payına hissedar olan Mehmed oğlu Alınız. voda caddesinde kâin şirket merkezine ma inilir. Bodrumda bir sarnıc bir mut Ahmed veresesi Ahmed, tsmihan, Mehmakbuz mukabilinde tevdie mecburdur fak ve bir odunluk vardır. Birinci kat: med, İnsaf, Niyazi, Hatice, Ahmed, Mular. tşbu fevkalâde umumî heyet içtima Balkonlu bir oda ve ufak bir sofa ve bir harrem, Nazlı, Kibare, İsmail, Altın, defeder. Yemeklerden birer saat ına bir hisse sahibinin dahi iştirake hak sofa ve bir oda vardır. tkinci ve üçüncü Bediüzzüman, Döne, Derviş Ali, Me sonra aluursa: katlar: Birinci katın ayni olup ufak oda lek, Hanife, İsmihan, Mehmed, Battal, Hazımsızhğı, Mide Ekşilik, kı olduğu ve ellerinde makpuzlan bu • yerine bir dolaplı halâ vardır. Tavan Zehra, trfan, İbrahim, Said Ali, Elif, lunmıyanların içtimaa dahil olamıyacakve yanmalannı giderir. Agızdaki tat • arası: Ufak bir oda sokak üstünde bir bu mülkün tamamının kendilerine aid ları ilân olunur. ızlığı ve kokuyu izale eder. Şişesi 75 ve taraça vardır. Satış bedeli kıymetinin olduğunu iddia etmelerine ve tapuda Meclisi tdare 120 kuruş. Deposu: Yenipostane arkası, >üzde yetmiş beşini bulduğu takdirde da mütebaki hisse kaydi müseccel buÂşirefendi sokak No. 47. ihale edilecektir. İsteklilerin gösterilen Hali tasfiyede bulunan lunmadığı yapılan incelemelerden anlagün ve saatte Beyoğlu dördüncü sulh şılmasına binaen sözü geçen taşıtsız malhukuk mahkemesine baş vurmalan ilân da mumaileyhimden başka hissedar oolunur. (22817) Satınalma Komisyonu ilânları lanların ellerindeki vesikalarile birlikte Türk Anonim Şirketi nihayet on beş gün zarfında İstanbul Tasfiye Heyetinden: İdareleri İstanbul Levazım  AÇIK ARTTIRMA üçüncü mıntaka kadastro müdürlüğü Karadenizde Karaburun mevkiinde Fevkalâde müzayede ile satış mirliğine bağlı müesseseler için ne gelmeleri ilân olunur. (22827) karaya oturtulmuş olan Gerze vapuru Mayısın 10 uncu pazar günü saat 10 147 ton sığır etinin kapalı zarfla enkazmın bulunduğu hal ve mevkide da Beyoğlunda Yeniçarşı caddesinde eksiltmesi 26 mayıs 936 salı güaçık arttırma suretile satılmasma ka (eski Galatasaray merkezi yanındaki nü saat 15,30 da Tophanede ST. rar verilmiş olduğundan talib olanlarm cadde) 332 No. lı Nur apartımanının AL. KO. da yapılacaktır. Sığır ihale günü olan 23 mayıs 936 cumartesi ikinci kat 4 numaralı dairesinde buluetinin tahmin bedeli beher kilonan ve ecnebi maruf bir aileye aid kıygünü saat onda Liman hanında dairei su 35 kuruştur. Ilk teminatı 3822 metli eşyalar ve nadide biblolar açık mahsusasındaki şirket tasfiye memur arttırma suretile satılacağı ilân olunur, lira 50 kuruştur. Şartnamesi lanna müracaat eylemeleri ilân olunur. Asrî ve mavun kaplama İngiliz usulü 257 kuruş bedelle Ko. dan ali komple yemek oda takımı, büfe, vitrin nır. İsteklilerin kanunî vesika usulü dresuar, otomatik masa ve üze AÇIK ARTTIRMA •Mekteplilerin • larile beraber teklif mektubla • Mayısın 10 uncu pazar günü saat 10 ri maroken kaplı altı sandalyesile garını ihale saatinden bir saat ev OVOMALTINE da Beyoğlunda Taksimde Ayaspaşada yet temiz halde 9 parçadan ibaret, en vel Ko. na vermeleri. ıhtıyaçları vardır. kışla arkasında 12 numaralı Amram a son madel nadide yatak oda takımı, «522» (2520) partımanmın 7 numaralı dairesinde ve Afrika Eben kaplama dört kapılı dolab, Her iş gibi, manevî çalış* ** şehrimizde tanınmış bir aileye aid ga direktuar usulü tuvalet, iki komodino madan zihin yorgıınlugu İdareleri İstanbul Levazım Âmucib olabilir. Bu tehlikeyet kıymetli biblo ve sair luzumlu eşya \e iki kişilik karyola maasomya beş mirliğine bağlı müesseseler için nin önünü altnak için muparçadan ibaret ve kusursuz halde iki lar açık arttırma suretile satılacağı ilân kavvi ve teksif edilmiş bir 321 ton koyun etinin kapalı zarfnıükemmel salon koltuğu üzeri Liyon olunur. Masif mahon ağacından yapıl unsur olan Ovomaltine'i la eksiltmesi 26 mayıs 936 »ah mış hakikî İngiliz malı (Maple) büfe ipeği kaplı ve çok temiz halde, en son alraalısınız. Süt, yumurta ve yemek masası, maroken yemek san model Kolombiya salon gramofonu günü saat 15 te Tophanede ST. sarısı ve malt gibi başlıca mugaddî unsurîarın fennî dalyaları, modern divanlı salon takımı, hayli pilâklarile, file ve dantelâ üzer AL. KO. da yapılacaktır. Koyun Dir terkibidir, ve biraz da mahon kaplama şifonyerli modern ye leri işlenmiş bronzlarile salon perdeleri etinin tahmin bedeli beher kilokakao ile ta'tir edilmiştir. di parçalı yatak oda takımı, salona aid yeşil istorlar, kadife perdeler, asrî miOvomaltine'in nefis bir su 45 kuruştur. Muvakkat temi eşyalar, kadife perde ve el işi fileler, nister yazıhane ve kütübhanc, tek aylezzeti vardır ve hazmi natı 8472 lira 50 kuruştur. Şartbronz elektrik avizeler, biblolar, gü nalı asrî dolablar, K. P. M. tabak ta kolaydır. namesi 722 kuruş bedelle KO. müş yaldız şekerlik ve yemişlikler, ba kımı. çay ve kahve takımları, nadide dan alınır. İsteklilerin kanunî kara kristal tabak ve kompostoluklar salon abajurları, kübik salon masalan İstanbul ikinci icra memurluğundan: vesikalarile teklif mektublarını hakikî gümüş tuvalet takımı, gümüş ve sehpalan, üzeri abajurlu asrî elektrik Bir borçtan dolayı mahçuz ve paraya ihale saatinden bir saat evvel pasta takımı, Kristofl çay tabakları ve lâmba, ipekli salon yastıkları, nadide çevrilmesi mukarrer 36 teneke makin çatal takımları, salon vitrini, salon gra vazolar, bronz biblolar, kristal ve ma KO. na vermeleri. «521» (2521) yağlan 13/5/36 tarihine musadif çarşam mofonu yetmiş aded plâklarile, aynal den yemişlikler, kübik asrî portmanto. Zayi İstanbul Erkek Muallim mek dolab, lâke çocuk odası takımları, bü emaye havagazi ocağı, Salanmandra ba günü saat 12 de İstanbulda Hasır is kelesinde 35 numaralı dükkânda açık tebinden aldığım şehadetnamemi kay yük bir parti çocuk oyuncağı, marketiri sobası, hayli çini ve alaminyum mut salon masası, şezlong, salon masalan fak takımları, bakır tencereler ve sair arttırma suretile satılacaktır. Talib olan bettim. Yenısını alacağımdan hükmi ve sair lüzumlu eşyalar. Tuner markal lüzumlu eşyalar. Pey sürenlerden yüz ların mezkur gün ve saatte mahallind yoktur. İstanbul Erkek Muallim mekteb Alman konser piyanosu, Tebriz ve He de yirmi beş teminat alınır. Satış pe bulunacak memuruna müracaatleri lü 928/929 mezunu 635 numaralı medan halılan. (22867) şindir. (22868) zumu ll&n olunur. (22856) Salih Turgud Yarım kârgır, yeni 8 oda, 2 mutfak, hamam, ıkıye bölünür. Kullanışlı, nezaretlı, tatlı ve acı suyu ve çamlı, meyvalı iki buçuk dönüm bahçesile satüacaktır. Görmek, görüşmek için pazar günleri Kadıköy Acıbadem Esadpaşa sokağı No. 5 Zihnive müracaat. MÜKEMMEL KÖŞK Kadıköyünde satılık A1OH EWATUlU Sevgili zevdm ve iki ço cuğumun babası Nihad, bir müddettenberi ben den soğumağa ve geceleri dışanda g çirmeğe başladı. Evde kaldığı geceler bile, bana karşı bigâne ve adeta dargın gibi duruyor. Nihayet, bir akşam, di • ğer bir zevcesi olduğundan bahsedince kalbim büsbütün kırılacak sandım. Er cildin unsuru pembe .v...s.uueKi Tokatesi sabah hemşirem bana ziyarete geldi lon kreminde Biocel tabir edilen cildi ve ona bütün olanı, çektiğim ıstırabları besliyen ve gencleştiren kıymettar bir anlattım. O, bana pek muhik bir nasihat cevher vardır. Her beşerede bulunan bu te bulundu: «Annelik hayatı ve ev işle Biocel cevheri kaybolduğu vakit cildrl, yüztinü çlrkinleştirdi. Hiçbir erkek, de buruşukluklar zuhur eder. Fakat tekevde yorgun ve buruşuk yüzlü bir kadın rar verilince buruşukluklar zail olur. görmek sevmez. Sakın cesaretini kırma Genc hayvanlardan istihsal edilen bu yasın, çünkü ben, yüzündeki buruşuk Biocel cevheri Viyana Üniversitesi proluklan seri ve emin bir surette izale ve fesörü Doktor K. Stejskal usulü daire1 taze, yumuşak ve gencleşmiş bir cild te sinde pembe rengindeki Tok» " i"pmimin edecek bir usul bilirim, dedi ve nin terkibinde mevcudher akşam yatmazdan evvel pembe ren dur. Her akşam yatmazgindeki Tokalon kremini kullanmamı dan evvel kullanıldıkta avsiye etti». Hemen tecrübe ettim. Der az zaman zarfında büal cildimin Uzerindeki müsmir tesire tün buruşukluklardan şaştım. Birkaç hafta zarfında bütün bu kurtulur. Solmuş, ih cil uşukluklarım zail oldu. Ve bir genc kız tiyarlamış bir üzünün manzarasını aldım. Şimdi, zev di gençleştirir. Ve lâacim, beni evvelkinden daha fazla se kal 10, 20 yaş daha kü viyor ve artık evden çıkmıyor., Şimdi çük gösterir. KABIZLIĞI AHMED GEVAD A K I S K A Beyoğlu, İstiklâl caddesi, Tokatlıyan oteli karşısında No. 241 Reçeteler çok dikkatle hazırlamr. Yerli ve ecnebi müstahzarat mevcuddur. Anadoludan vuku bulacak reçete, ilâç ve posta vasıtasile tediyeli olarak temin edilir. Şehir dahilinde telefonla vuku bulacak her türlü siparişler hemen yerlerine gönderihr. Tel. 40786 daima sair hususat GALATASARAY ECZANESİ Vapurculuk İstanbul Levazım Amirliği J Karacabey Merinos Yetiştırme Ciftliği Müdürlüğünden: Çiftlik ihtiyacı için alınacak bir aded Disktillerin eksiltme günü olan 8 mayıs 936 cuma günü İstanbul Baytar Müdürlüğünde toplanan Komisyonumuza muhammen fiatm aşağı olmasından kimse talib olmadığından birinci ilân hükümsüz sayılarak yeniden eksilt miye konulmuş ve eksiltme günü de 23 mayu 936 cumartesi günü saat 11 olarak tesbit edilmiştir. Yeni muhammen kıymeti sekiz yüz elli lira olan işbu eksiltme için altmış beş lira muvakkat teminat alınacaktır. İsteklilerin eksiltme günü teminatlarile birlikte eksiltme yeri olarak kabul edilen İstanbul Baytar Müdürlüğünde bulunma ları ilân olunur. ( 2 5 2 9 >