27 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

27 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

I CUMHUKllET 27 Mayıs 1936 Zingal Sosyetesi Idare Meclisinden: Sosyetemiz hissedarlannın ticaret kanununun 361 inci maddesine tevfikan 13 haziran 1936 cumartesi günü saat 11 dc idare merkezimizin bulunduğu ts tanbulda Bahçekapıda kâin Taşhanda fevkalâde olarak içtima edecek toplantıya davet edildikleri ilân olunur. YOL DGŞEMELERİ Ve Diğer Kaldırım Maddeleri Türk Patentası No. 1640 Ingili* mukabUi No. 405772 Mezkur patentanın sahibleri, gerek ruhsatoame ile veyahud başka türlü bir aranjımanla bu patentalan isletmek için alâkadar taraflarla müzakerata girmegi arzu ettiklerioi bildirmektedir. Fazla tafsilât için : THE STANTON İRONWORKS COMPANY LiMiTED, Near NüTrıMGHAM, England. Firmasına müracaat edilmesi. Mözakerat Ruznamesi 1 Iki meclisi idare azası intihabı. Bn içtimada gerek asaleten ve gerek vekâleten hazır bulunacak hissedarlann nizamnamemizin muaddel 8 inci mad desine tevfikan ya asgarî eski ve heniiz tebdil edilmemiş 1200 hisseye veyahud 1934 senesi haziranında yeniden ihrac edilen ve bedeli tamamen tesviye edilmiş bulunan 400 yeni hisseye sahib olmaları ve hisselerini içtima gününden lâakal 10 gün evvel şirket kasasına ve Kapalı Zarf Usulile EKSİLTME İLÂNI SÜMER BANK Umumî Müdürlüğünden: 1 tstanbul Beykoz Deri ve Kundura Fabrikası silindir dairesi revir inşaatile demir ambarı tamiratı vahidi fiat esasile eksiltmiye çıkarılmıştır. tnşaatin muhammen bedeli 37.091 lira 80 kuruştur. 2 Bu işe aid eksiltme evrakı şunlardır: a) Eksiltme şartnamesi b) Mukavele projesi c) Fennî şartname ve zeyli d) ölçü usulleri e) Vahidi fiat ve keşif hulâsası f) Projeler, termin plânı Talib olanlar bu evrakı iki yüz kuruş bedel mukabilinde Sümer Bank Ankara ve tstanbul Şubeleri veznelerinden satın ala bilirler. 3 Eksiltme 11 haziran 1936 perşembe günü saat on beşte tstanbulda Galatada Bankalar caddesinde Sümer Bank şubesin de icra edilecektir. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile olacaktır. Taliblerin 2782. liralık muvakkat teminat vermeleri lâzımdır. Eksiltmiye gire cekler 30.000. liralık bir tek bina yaptıklarına dair vesaiki eksiltme gününden beş gün evveline kadar Ankarada Sümer Bank Umumî Müdürlüğüne ibraz veya posta ile gönderecekler ve alacakları ehliyet vesikasını teklif mektublarına raptedeceklerdir. 6 Teklif mektubları yukarıda yazılı gün ve saatten bir saat evveline kadar Sümer Bank tstanbul şubesi Müdürlüğüne makbuz mukabilinde tevdi edilmiş bulunmahdır. Posta ile gönderi lecek mektubların ihale saatinden bir saat evveline kadar gel miş ve zarflann kanunî şekilde kapatılmış bulunması şarttır. Üniversitede dört senede yaptığınız tahsili 30 liraya biz evinize ve elinize getiriyoruz yahud Brükselde kâin Brüksel Bankasına tevdi etmeleri icab eder. İdare Meclisi Türkiyede ilk defa neşredilen 10 cildlik tam Ansiklopedi Dört yıl önce neşrine başladığımız Hayat Ansiklopedisi son çıkan yüzüncü cüzile ta • mamlanmıştır. Hayat Ansiklopedisi, Türkiyede ilk neşredilen Ansiklopediri. Eserin tamamlanması dört sene sürmüştür. Dünyanın az çok medenî hiçbir memleketi yoktur ki bir Ansiklopedisi olmasın. Türkiyede bu büyük boşluğu ilk defa Hayat Ansiklo pedisi doldurmuştur. Hayat Ansiklopedisi 10 cildlik 5000 sahi felik bir eserdir. Mevzular gayet sade bir li sanla yazılmıştır. Resme fazla ehemmiyet ve rilmiştir. En yabancısı olduğunuz mevzuları bu eserde gayet kolayhkla anlıyabilirsiniz. Hayat Ansiklopedisi kendi sahalarında en salâhiyettar tanınmış bir heyet tarafından hazırlanmıştır. Hayat Ansiklopedisi eve gelmiş bir Oniversitedir. Evde mektebli, genc, kadın erkek herkes bu eserden istifade edebilir. Hayat Ansiklopedisi her meslek sahibinin yüzlerce kitab karıştırarak bulabileceği malumatı toplu bir halde verir. Bu sebeble bu An siklopedi herkesin eseridir. Hayat Ansiklopedisi her evde mutlaka bu • lunması lâzım bir eserdir. Hergün gazetelerde yeni işittiğiniz, yeni gördüğünüz birçok yeni meseleleri ancâk Ansiklopediye bakarak kay .. rıyabıhrsınız. Muallim, talebe, memur, serbest meslek sahibi her Türk evinde mutlâka bir Ansiklopedi bulundurmahdır. AN/İKLOPEDİ/İ HAYAT Dr. Mehmed Osman Saka Göğü» ve dahilî hastahklar mütehassısı Cenevre Üntversitesinden mezun, Cenevre Ttb Fakultesi ve halk sanatoryomu sabtk asistam Belediye karşısında Sinanağa daireleri. öğleden «onra dortten itibaren hastalannı kabul eder. Telefon: 23565 HALt TASFİYEDE BULUNAN Manganez T. A. Şirketi Tasfiye memurluğundan: Manganez T. A. Ş. nin umum hisse darlar heyetinin 21 birincikânun 935 tnrihinde fevkalâde surette vuku bulan toplantısına şirketin feshile tasfiye ımıamelâtının ifa ve ikmali için tasfiye memurluğuna intihabım karar altma alınmış ve kanunî müddeti içinde tas fiye muAmeiâtı ikmal edilmiş bulundıığundan bu babdaki muatnelâtın tetki kile tasdikı ve tasfiye memur ve murakıbının ibrası ve tasfiyenin hitam bulduğu hakkında karar ittihaz edilmek üzere sfrket hissedarlannın 17 haziran 936 tarihine musadif çarşamba günü saat 15 te Bahçekapıda Taş Handa 16 numarada hazır bulunarak atideki ruznameyi müzakere ve karar altına alma ları ve yevmi içtimadan bir hafta önce hâmil oldukları hisse senedlerini veya bunlari mutasarrıf olduklarını mübcyyin vesaiki tasfiye memurluğuna tevdi eylemeleri lüzumu ilân olunur. İSTANBUL TİCARET VE> SANAYI ODASINDAN: Muallimlere taksitle verilir Hayat Ansiklopedisini şimdiye kadar almamış olanlar onu toptan on cild halinde idarehanemizden alabilirler. Bir kısmını vaktile alıp noksanları olanlar bu noksanlannı iki ay içinde tamamlıyabilirler. Elimizde gayet mahdud miktarda eser vardır. Yalnız evinizi ve kütübhanenizi değil, kafalarmızı da süsliyecek olan bu eseri tedarike çalışınız. Mevcudü bitince yeniden basmağa imkân yoktur. Müzaicere Ruznamesi 1 Tasfiye memurunun rapor VP bilânçosu ile murakıb raporunun okunması, 2 Işbu rapor ve bilânço hesabatnıa nazaran tasfiye muamelâtının intac edildiğinin tasvib ve tasdikı, 3 Tasfiye memuru ve murakıbın ibrası, 4 Maliye Vekâletile olan ihtilâfın sulhen halli zımnında tasfiyenin hita mına mebni, münasib görülecek bir zata salâhiyet verilmesi. Bükreşte açılan «Bükreş Ayı» sergisini ziyaret vesilesile tüccar ve sanayicilerimizden mürekkeb bir seyyah kafilesinin tertibi Odamızca takarrür etmiştir. Seyahat 3/6/936 çarşamba günü başlamak ve yolda geçecek zaman da dahil olmak üzere sekiz gün devam edecek ve «tstanbul Bükreş Campina Sinaya Braşov Bran Bükreş tstanbul) yolu takib olunacaktır. Seyahat esnasında Romanyanın ticarî, sınaî ve malî müesse seleri ve bu meyanda Campinadaki petrol kuyuları da ziyaret olunacaktır. Fazla izahat almak ve iştirak şartlarını öğrenmek istiyenlerin nihayet 1/6/936 pazartesi günü akşamına kadar Odamız «Tetkikat Subesine» müracaatleri. Ha; yat Ansikl<apedisi Hayat Ansiklopedisi bütün bilgi şubelerini bir araya toplıyan bir eserdir. Münderecatmı bilgi itibarile tasnif ed ersek, içinde bütün bu 1 ilimleri bulabilirsiniz: Antrpologya Maliye 1 Hükumet 1 Arkeologya Felsefe Astronomi Ahlâk Fizik Sosyologya Kimya Siyasî bilgiler Coğrafya Din Tarih Hayvanlar Edebiyat Nebatlar 1 Güzel San'atlar Ticaret 1 Mimarî Hesab 1 Resim Musikî 1 Fen bilgileri 1 Heykeltraşlık Vesaire.. Vesaire.. I İktısad Hayat Ansiklopedisini I Devlel Demiryolları ve limanları işletme U> idaresi ilânları I Şebekemiz üzerinde işliyen sür'at, yolcu ve muhtelit trenlerin vakti hareket saatleri; Alsancak Eğirdir kısmı hariç. 1 haziran 936 gününden itibaren değiştirilecektir. Yeni vakti hareket cetvelleri istasyonlarımıza asılmıştır. Daha fazla malumat için istasyonlara müracaat edilmesi. «1145» (2858) ^ ^ ^ ^ ^ • " ^ TASFİYE HALtNDE ^ ^ " ^ ^ ^ ^ ^ " ^ Nasıl alabilirsiniz? Hayat Ansiklopedisi 10 cilddir. On cildi birden alanlara fiatı otuz liradır. Perakende alanlara bir cild 350 kuruştur. Cüzleri perakende almak istiyenlere beher cÜ7Ü 25 kuruştur. Muallim, memur gibi bulundukları müessese veya muteber teminat verebileceklere Hayat Ansiklopedisi taksitle 35 liraya verilir. Bu takdirde birinci taksit 15 liradır. Geri kalan 20 lira teminat gösterilmek şartile, ayda üçer lira taksite bağlanır. 10 cild için posta ücreti ayrıca 250 kuruştur. Onuncu cildin posta ücreti 25 kuurştur. * * * I DARUŞŞAFAKA Direktörlüğünden: Mekteb için lüzumu olan bir senelik sebzeyi vermek istiyenlerin 29 mayıs 936 cuma günü saat 15 te 270 lira teminat akçesile birlikte Nuruosmaniyede Türk Okutma Kurumuna mü .acaatleri. (2893) Istanbul Liman Işleri Inhisarı Türk Anonim Sirketi Tasfiye Heyetinden: Acele Ediniz Aydın îcra Memurluğundan: Aydm Karapınar nahiyesinden ölü kasab Mehmed oğlu Tevfik tarafına: Aydın Ziraat Bankasma 7/11/935 tarih ve 558 sayılı ilâmla 138 lira 38 kuruş alacak ayrıca 18 lira 14 kuruş masarifi muhakeme ve resmi tahsil ve yüzde beş ücreti vekâlet borcunuzdan ötürü tebliğ edilmek üzere 27/2/936 tarihinde namınıza çıkarılan 936/2172 sayıh icra emri Amerikada bulunduğunuz derkenarile mübaşir ta rafından bilâ tebliğ iade edilmiş ve Amerikada halen malum ika metgâhınız dahi zabıtaca yapılan tahkikat neticesinde meçhul kalmış bulunduğundan bu baptaki icra emrinin hukuk usulü muhakemeleri kanunun 141 nci ve 144 üncü maddelerine tevfikan iki ay müddetle size ilânen tebliğine karar verilmiştir. Borç hakkında bir itirazınız varsa ilân tarihinden itibaren iki ay içinde itirazınızı yazile veya şifahen Aydın İcra dairesine bildirmeniz ve bu müddet içinde mal beyanında bulunmanız ve ayni müddet içinde borcunuzu ödemeniz lâzımdır. Borc ödenmez veya hükmolunan teminat ve rilniezse tetkik refinden veya temyiz veyahud iadei muhakeme yolile aid olduğu mahkemeden icranın geri bırakılmasına dair bir karar getirilmezse cebrî icraya devam olunacağından keyfiyet tebiiğ makamına kaim olmak üzere ilânen tebliğ olunur. (2885) I 452 Emlâk ve Eytam Bankası İlânları Taksitle Satılık Ev Esas No.sı Mevkii ve nev'i ı Depozito Lira Beyoğlunda Kamerhatun mahallesinde Topçular sokağmda eski 18 yeni 20 No.lı ev (arsası 463 metro murabbaıdır) 5000 Tafsilâtı yukarıda yazılı ev birinci taksiti peşin ve geri kalan yedi taksiti yedi senede ve yedi müsavi kısımda ve şu suretle tamamı faizsiz sekiz müsavi taksitte ödenmek şartile kapah zarfla arttırmıya konulmuştur. Ihale 10 haziran 1936 tarihine tesadüf eden çarşamba günü saat onda şubemizde yapılacaktır lsteklilerin şubemize müra • caatle tafsilât ve bir lira mukabilinde birer şartname alarak şartna mede yazılı hükümler dairesinde teklif mektublarını o gün saat ona kadar şubemize vermeleri. c359» (2822) l Münfesih tstanbul Liman Işleri tnhisarı Türk Anonim Şirketi heyeti umumiyesince ittihaz olunan karar üzerine ismi geçen şirketin pazarlık suretile satılığa çıkarılan Sirkecide kâin Liman hanına «103.500» liradan fazlaya talib çıkmamış ve işbu bedel haddi lâyıkta görülmemiş olduğundan pazarlık suretile satışa devam edilmesine Tasfiye Heyetince karar verilmiştir. Sözü geçen hanı «103.500» liradan fazlaya pazarlık suretile almak istiyenlerin «132.500» lira kıymeti muhammenenin % 7,5 çu olan «9.938» liralık banka teminat mektubile beraber 11 haziran 936 tarihine tesadüf eden perşembe günü saat on birde, Liman hanının dördüncü katındaki «51» numaralı odada toplanmakta olan Tasfiye Heyetine gelmeleri. renZikri geçen hanı gezmek ve daha fazla malumat almak istiyen I dan lerin de, tatil günlerinden maada hergün sabahları saat dokuzdan akşamları saat on yedi buçuğa kadar mezkur odada bulunmak olan Heyet Kâtibine müracaat etmeleri ilân olunur. , ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ~ TASFİYE HEYETİ Manyatizma Ispirtizma Fakırizma mütehassısı Yeni ve görülmemiş programla Fransız tiyatrosunda verecejH raatine hasılatını 28 Mayıs perşembe günü saat 17,30 da 3 Pr. ZATİ SUNGUR Fiatlar 5 0 7 5 1OO kuruştur H A V A Menfaatine terketmiştir. Bu büyük K U R U M U hrsatı kaçırmayınız