29 Mayıs 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

29 Mayıs 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURİYET 29 Mayıs 1936 Fatih hakkındaki kitab Bernar Şav bağırıyor! Fatihin cenazesinde bir manken de bulunmuştu Tıpkı Fatihe benziyen bu mankene Padişahın hayatında giydiği muhteşem hıl'at giydirilmişti Londrada bulunduğunu îngiliz gazetelerinden naklen yazdığımız (İstan bul fatihi tkinci Mehmedin vasiyetnamesi) isimli eser hakkında Îngiliz müdekkiklerinden Mister C. A. J. Arms trong yazdığı yazıda şunları söylüyor: « (Sultan İkinci Mehmedin vasiyatnamesi) adlı, kitabın muhteviyatile pek te mütenasib değildir. Çünkü kitabdaki yazılar daha ziyade îkinci Mehmedin vefatından sonraki karışıklıkları anlatıyor. 1481 senesi nisanınm sonunda Sultan Fatih, Haleb seferine çıkmıştı. Fakat mayısın üçünde hastalanarak Küçük Asyada Tekurda ansızın vefat etmişti. (Fatih, Gebze civarında Hünkârçayırı mevkiinde ölmüştür. Cumhuriyet). Bu eserin diğer tarih kitablarından ayrı olan ehemmiyet ve hususiyeti Fatihin ölüm döşeğine aid tariflerile et rafındaki yakın adamlarma verdiği direktiflere ve vasiyetlere aid malumat tadır. Fatih, adamlarma Bayezidin büyük oğlunu kendisinin halefi olarak tanımalarını ve yeni padişah îstanbula gel meden Yeniçerilerin buraya girmesine meydan verilmemesini emretmiştir. Fatih, halka nihaî bir atıfet olarak son tarholunan vergileri affettiğini ve bu vergilerin konulmasını kendisine tav siye eden vezirlerin derhal idam edil mesini de vasiyetleri arasında söyle miştir. İşte Fatihin ölüm döşeğinde ve son nefesinde yaptığı bu emir ve vasiyetler, eserin adına vasiyetname denilmesine sebeb olmuştur. Kitabın muharriri Veziriazam Mah mud Paşanın, efendisi Padişahın son vasiyetlerini yerine getirmek için nekadar gayret ve himmet sarfettiğini uzun uzadıya anlatmıştır. Padişahın vefatı akabinde veziriazam alelâcele Îstanbula dönmüş ve Fatihin ölümünü gizliyerek yalnız ağır hasta olduğunu işae etmiştir. Vezir, bu tedbirlerle serkeş Yeniçe rilerden hakikati gizliyebileceğini ümid etmişti. Anadolu sahilindeki Yeniçerilerin İstanbul tarafına geçmelerini menetmek için Veziriazam, Anadolu sahilindeki bütün deniz vasıtalarını Padişahın cesedi Boğazdan geçerken Rumeli tara fına çektirmişti. Lâkin Yeniçeriler bütün kayıklarm ve gemilerin karşı sahile götürülmesinden şüphelenmişlerdir. Bunlardan bir takımı şişirilmiş tu lumlar üezrinde Boğazı geçmişler ve Rumeli tarafında bulunan bağlı gemi lerden bazılarmı kaçırarak Anadolu cihetine getirmişler ve bu gemilerle kütle halinde İstanbul tarafına geçmişlerdir. İstanbul tarafına geçtikten sonra kazan kaldıran Yeniçerilerin isyanına ilk kurban giden Veziriazam olmuştur. Bu karışıklıklar arasmda hıristiyan Iarla Yahudiler de mutazarrır ve mü teessir olmuşlardır. İstanbul Valisi, îstanbulda bulunmı yan Bayezidin küçük oğlunu, pederinin İtalyan boksörü Karnera mağlub! Bir zenci boksörden gene dayak yedi ve ayağı felc oldu «Sanki Necaşiyi niçin aldattık?» «Artık kotnedi kâfi. Edeni Musolininin karşısında eğilmek için Cenevrelere koşturup durmıyalım» Meşhur îngiliz mizah muharriri Bernard Shaw, îngiliz îtalyan ihtilâfı hakkında bir fıkra yaz miştir. «Müfrit sol» olarak t a n 11 a n Shawın îngiliz siyasetini tenkid eden ve Italya lehinde olan bu yazısından bazı Bernard Şaw parçaları iktıbas e diyoruz: «Sabık Necaşiyi ve ailesi efradmdan olan kadınlan, Milletler Cemiyetinin emrine amade tutufan îngiliz, Fransız ve Rus filoları vasıtasile, îtalyan fütuhatma engel olmak üzere kendilerine yardım edeceğine inandıran mürailikten bahset mek istiyorum. Halbuki böyle bir mü dahale hiçbir zaman vuku bulmadı. Bilâkis, Habeşlerin îtalyan nüfuzu altına girmelerinin, dünya sulhu ve huzuru için pek faydalı olacağı gün gibi aşikârdı. O halde, akıbeti önceden kararlaştı nlmış olan Necaşiye, M. Edenin, derhal imdadına şitab edeceğini ne diye söyleyip durduk ve gazetelerimiz, ne diye, kendisine, çeşid çeşid hayalî muzaffe riyetler tebşir edip durdular? Kendisine, hiçbir zafer ihtimali olmadığını, alda tıldıklan için küplere binen muharible rinin gazabından kaçıp kurtulmak mak Badile alelâcele kaçmaktansa bavullarını hazırlayıp derhal Filistine yollanmasının münasib olacağını vaktile açıkça söylesek daha doğru olmaz mıydı? Bu suretle, aylarca süren bombardımanlara, iperit lere ve daha bir sürü şeye mâni olmuş bulunacaktık. Kendi cepaneliklerimiz, medenî komşulanmıza karşı kullanılmağa hazır iperitle dolu bulunurken îtal yanlara, iperit kullandıklarından dolayı çıkısmak neye yarar? Habeşistan zaferi tamam olduğuna göre, bu zaferi bilmemezlijjjje aelmel ibaret olaıi siyasete artîDvedV edilm... dir. M. Edeni, Musolininin karşısında 'gurur. ve vakarla ıgilmef* üzere'Cenev relere kosturmaktan vazeeçmeliyiz. Du cenin tekmesindeki ceviklik ve şiddet, M. Edenin hosuna gidecek birşey olmadıktan baska, hem Milletler Cemiyetini hem îngiliz kabinesini, bütün dünyanm na zarında gülünc mevkie düsürmeğe kâ fidir.» Başvekilin Mecliste tarihî bir nutku İBa§ tarafı 1 ind sahifede] tahakkuk edecek ihtiyaclar için verilecek serbest dövizlere aid olmak üzere takvim yılı itibarile tanzim olunacak cetveller İcra Vekilleri Heyetinin tasvibine arzolunur. 1936 senesine aid cedvel en geç haziran sonuna kadar tanzim edilir. Bu cetvellerin fasıllan üzerinde tadilât ve münakalât icrası gene îcra Vekilleri Heyeti karanna bağlıdır. Kambiyo teşkilâtının mesaisi ve kambiyo muamelâtı Başvekâletin yakın murakabesi altmda bulu Emniyet buhranı muvasalatına kadar, padişah kaymakamı ilân etmiştir. Fakat .Yeniçerilere ancak dörder aylık nisbetinde para verildikten sonra İstanbulda sükun ve intizam zâhiren avdet edebilmiştir. Eserin bir kısmı İkinci Sultan Meh medin cenaze alayından bâhistir. Ce naze alayından evvelki gecede, îstan bulun bütün camilerinde ve minarele rinde binlerce kandil yakılmasını mu harrir uzun uzadıya tasvir etmiştir. Cenaze alayı manzarası o zamanki Türkiyenin haddü hesabı olmıyan kuvvetlerinin azametini gösterdiğinden bir ecnebi müşahidin özerinde müthiş bir tesir yapmıştır. Muhtelif kıyafetteki kıt'aların geçişi saatler sürmüştür. Alayın en arkasında Fatihin avcıları, şahincileri ve diğer hademe ve hassa efradı bulunuyordu. Cenaze alayında en ziyade nazari dikkati celbeden şey, Padişahın cesedinin bulunduğu tabutun beraberinde ken disıne benziyen bir manken bulunma sıdır. Mankene, Padişahın muhteşem elbisesi giydirilmiş ve mücevheratı, kılıcı takılmıştır. Hükümdarların cenaze alaylannda hükümdara benziyen bir manken bu lundurulması eski İngiliz krallanna tnahsus bir âdettir. Başka memleketlerde bu âdete ender tesadüf edilmekte dir. Sultan Fatihin cenazesinde böyle bir manken bulundurulmuş olması ziyadesile dikkate şayandır. Malumdur ki Türkler müslüman olduklarmdan res mî alaylannda insan resmi ve heykeli bulundurmalarına dinleri cevaz ver mez. Fakat Sultan Fatih bu gibi noktalara ehemmiyet vermezdi. Meşhur İtalyan ressamı Gentil Belliniye bir portresini yaptırmış olduğu malumdur. Cenaze alayında kendisine benziyen bir manekenin götürülmesini vasiyet etmiş, bunun yapılmış olması, Türkle rin İstanbulun fethinden sonra Avrupanın örf ve âdetlerini süratle kabul et tiklerine diğer bir delildir.» Nevyork 28 (A.A.) Dün akşam 91 kilo 100 gram ağırlığındaki zenci Leroy Haynes, sabık bütün sınıflar dünya şampiyonu olan 120 kilo ağırlığındaki îtalyan Primo Carnerayı dövmüştür. Carnera sağ bacağındaki bir kramptan dolayı dokuzuncu ravndda ringi terket miştir. Maç, 10 ravnddı. Carnera, ringi terkedinciye kadar mücadele mahsüs su rette müsavi olarak cereyan etmiştir. Çünkü Carnera, 3 ve Haynes dört ravnd kazanmışlar ve bir ravndda da berabere kalmışlardır. Carnerayı muayene eden doktor, t talyan boksörünün bacağına muvakkat bir felc gelmiş olduğunu söylemiş ve boksörün ringden çıkanlmasına mecbu Fatih Sultan Mehmedin res.^ım Bellini riyet hasıl olmuştur. tarafından yapumış ölan tablosu Finlandiya güreş takımı dün gelmedi Güreşçilerin bugün gelmesi bekleniyor Şehrimize gelecek olan Finlandiya güreş takımı dün Köstenceden gelen Polonya vapurundan çıkmamışlardır. Helsingforstan hareketlerini bildiren Finlandiyalıların Kösteceden de 27 mayısta hareket etmeleri bekleniyordu. Güreş Federasyonu, Finlandiya fe derasyonuna telgrafla müracaat ederek vaziyeti sormuştur. Dün akşam Köstenceden bir yolcu vapuru hareket ettiğinden Finlandiyalı güreşçilerın, bugün şehrimize gelecelc olan bu vapurla gelmelerine de ihtimal verilmektedir. 30 ve 31 mayısta yapılacak ilk müsabakalar bu karışık vaziyet dolayısile yapılamıyacaktır. Evvelce tesbit edilen müsabaka tarihleri bu suretle tamamile değışecek, ilk müsabakalar hafta içinde, son müsaba kalar pazara kalacaktır. Finlandiya güreş takımı îzmire de davet edilmiştir. Kültürpark menfaa tine yapılacak bu müsabakaya Türk millî takımı da çağırılmıştır. Teknik bir mahzur olmadığı takdirde Finlandiyalılar İzmire götürülecektir. Gene bize düşecek her yardımı ifaya" mütehalik olacağız. Bütün dostluklarımn za ve taahhüdlerimize karşıhkh riayet et< meği daima severiz, fakat biliyorsunuz ki* bütün dünya bugün bundan altı sene ev« vel girişmiş olduğu büyük iktısadî buhran gibi şimdi de büyük bir emniyet buhrani içindedir. Bu buhran içinden ancak mesei leyi bu ehemmıyetle görmek azmini, ira* desini sağlam, çelikten tutmağa karar ver< miş olan milletler ve bütün bu emniyet * sizliğin tehlikesi kendisine teveccüh ede* nur.» cekmiş gibi dikkatli, kayıdh ve hazırlıkli olan milletler sağlam olarak çıkabilecekMuvazenei umumiye kanunu madde lerdir. (Bravo sesleri, alkışlar) madde okunup kabul edıldikten sonra Tehlikeden korkmuyoruz bütçenin heyeti umumiyesi reye konma Ufukta Türk milleüni suretî dan evvel Başvekil îsmet înönü kürsüye çıktı ve şu beyanatta bulundu: hususiyede tehdid edecek bir « Arkadaşlar, tehlikeyi görmüyoruz. Bir insa* Devlet hizmetlerinin tatbik olunacaknm görebildiği kadar eğer ufuic ları sahayı gösteren bütçe müzakeresi sona ermiştir. Vekil arkadaşlanm günler arkasında göremediğimiz bift denberi bu hizmetler üzerinde neler ya tehlike varsa, öyle bir tehlike pıldığını ve neler yapılması düşünüldü den de korkmuyoruz. (Bravö ğünü izah etaıeğe çalıştılar. Bütçe tertibi esasen zor bir iştir. Bir milletin sayısız sesleri,. şiddetli ve sürekli alkışihtiyaclarını o sene için doğru bir sıraya lar) koymak esasında çok dikkat ve hatta Kuvvetliyiz.. meharet istiyen bir marifettir. HazırlanMüdafaa vasıtalanmızı en yen? silâhmakta olan bütçenin en iyi bir bütçe ol îanma fenninin en yeni icadlarile teçhiz duğunu söyliyecek kadar iddialı değilim. etmekteyiz. Bütün milletin bunu bu hürFakat sizin yüksek ve verimli çahşmanız süden, benim ağzımdan işiimes'mi arzıt la, yardımmızla, meydana getirilen bu ederim. (Bıravo sesleri) bütçe iyrbir bütçe addolunabilir. Devlet Her tedbirden evvel, Türk vatanının hizmetlerini tatib ederken istinad ettiği ve Türk milletinin müdafaasını kendi simiz ana temelleri kısaca arzetmek stiyo lâhından ve kendi iradesinden bekliyo * rum. ruz. (Bıravo sesleri, alkıslar) Bunlardan birincisi, bütçenin herhalde Eğer icab ederse... mütevazin olmasıdır. Senelerdenberi talcabederse Türk millethvn kib ettiğimiz ve bu sene de Büyük Meclisin tahakkuk ettirmekte hassas bulun kadm ve erkek bir tek adam gibi duğu bu esas bizim için çok faydalı oldu nasıl sahlandığım görmek beseve ileride de çok faydalı olacaktır. Mey riyet için muazzam bir hâdise dana getirdiğimiz eser, hakikî manasile olacaktır. (Bravo sesleri şiddet' tam ve mütevazin bir bütçedir. Başvekilimizln beyanatı Döviz muvazeenesi li ve sürekli alkışlar) istanbul atletizm bayramı İstanbul atletizm heyetinin tertib ettiği İstanbul atletizm bayramı pazar günü saat 14,30 da Robert Kollejde yapılacaktır. Arkadaşlar, bilhassa son senelerde bütün dünyanın geçirdiği iktısadî şartlar yüzünden meydana çıkan ve bütçe muvazenesi kadar mühım olan diğer bir amil, döviz muvazenesidir. Biz gerek, •gerek malî siyasetimizde döjlnesini ciddî bir surette temin kayıdh bulunuyoruz. Bu hususta bütçe encümeni bu sene hususî bir alâka gösterdi. Hususî bir tedbir gösterdi. Bu tedbirlerin, döviz muvazenesi noktai nazarından daha sağlam, daha emin bir vaziyet temin edeceğine inanımız vardır. Her türlü vasıtaların üstünde, Türk' milletinin iradesi, mesnedlerin en sağlamıdır. Vatandaşlara bir hatırlatma ve teminat Bahtiyar olduğumuz bir netice Arkadaşlar, Türk milleti bugün bun« dan 16 sene evvel birkaç kişile uğraştığı zamandan daha tecrübeli, sinirleri daha sağlam, gözü pektir. (Alkışlar) Bu sözlerim içeride vatandaşlarıma vazifelerini hatırlatmak için bu güzel fırsattan istifade edilerek yapılmış bir vesiledir. Vatann daşlanmın vazifelerine ve işlerine, huzur ve emniyet içinde çahşmalan için bir teminattır. Bu hafta yapılacak lik maçları İstanbul bölgesi futbol ajanlığmdan: 30/5/936 cumartesi yapılacak maçlar: Şeref stadı: Fenerbahçe Beykoz B. takımları saat 16 hakem Adnan Akm. Taksim stadı: Anadolu Eyüb B. takımları saat 13,45 hakem Şazi Tezcan. Beşiktaş İstanbulspor B. takımları saat 15,45 hakem Saim Turgud. 31/5/936 pazar yapılacak maçlar: Fener stadı: Alan gözcüsü, Said Sa lâhaddin. Altınordu Kasımpaşa A. takımları saat 15 hakem Adnan Akın. Fenerbahçe Beykoz A. takımları saat 16,45 Ahmed Adem. Yan hakemleri: Şeref, Esad. Taksim stadı: Alan gözcüsü: Basri Bütün. Sümer Doğanspor A. takımları saat 12 hakem Feridun Kılıç. Anadoluhisar Feneryılmaz A. takımları saat 13,45 hakem Şazi Tezcan. Anadolu Eyüb A. takımları saat 15,30 hakem Kemal Halim. Yan hakemleri: Said, Samim Talu. Beşiktaş İstanbulspor A. takımları saat 17 hakem Cafer. Yan hakemleri: Tahsin, Halid Özbaykal. MHİSARLARDA İnhisar memurlarının bir dileği Şirketihayriye tarifelerinde yaptığı son değişiklikler meyanında Belediye ve înhisar idareleri memurlarına da devlet memurlan gibi yüzde elli tenzilâtlı karneler verilmesini kararlaştırmıştı. înhisarlar idaresi memurlan Akay i daresine de müracaat ederek Şirketihayriye gibi bu idarenin kendilerine ayni tenzilâtı tatbik etemesini rica etmişler dir. Akay müdürlüğü înhisarlar idaresi memurlarının bu dileklerini îktısad Ve kâletine bildirmiştir. Sezar ve Neron olmak istiyen Cumhur Reisi Minimini Saint Dominiquein hâkimi mutlakı General Trujillo İmparatorlununu ilân edecekmiş! Haymvarların tekzibi Gayrifedere kulübler arasındaki şampiyona maçları Eminönü Halkevinden: Evimiz tarafmdan Karagümrük sta dında yapılmakta olan gayrifedere kulübler şampiyonasının 31/5/936 pazar günü oynanacak üçüncü hafta maçları programı şudur: 1 Müsabakalar komiseri Sami Karayel. 2 Saat 14 te Alemdar Bozkurd, hakemi İzzet Apak. 3 Saat 16,45 te Beyoğlu Halkevi Valde spor, hakemi îzzet Apak. Not: Takımlar Karagümrük kulübünde soyunacaklardır. Saat 17 de Kara gümrük takımı bir ekzersiz maçı yapacaktır. Viyana 28 (A.A.) Heimatschutz direktörlüğü, kendi programmm tatbikına Millî nyasetimiz nezaret edecek bir nevi daimî idare komiArkadaşlar, bu sayede temin olunan tesi teşkil edileceğine dair olan haberi devletin itiban memleketin iman için ve tekzib etmektedir. memleketir müdafaası icin kıymetlendirlik maçları: mek: Bu da takib ettiğimiz esaslı bir siGalatasaray İstanbulspor saat 16 ha yasettir. Memleketin her sahasının iman kem Ali Rıdvan. için takib ettiğimiz yollan arkadaşlanm Eyüb Feneryılmaz saat 16,30 hakem söylediler. Bu memleketin müdafaası için Abdülkadir. Topkapı Beykoz saat 17 hakem Ab gösterdiğimiz alâkaya istinaden aldığımız yeni tedbirleri yeni kanunlarla tahak dülkadir. kuk ettirecek sahaya koymuş oluyoruz. Galatasarayhlar, Giineşlilere Bütün bu çalışmalar, dahilde ve haricde, ziyafet veriyorlar açık ve esaslı bir siyasete dayanmaktadır. Bu akşam Galatasaray kulübü, Gü Mıllî siyasetimiz senelerdenberi takib etneş kulübü sporcuları şerefine kulüb tiğimiz azamî bir millî birliği temin eden lokalinde bir çay ziyafeti verecektir. yolda muvtffakiyetle ilerlemektedir. Arkadaşlar, bütçe muvazenesi, ve döviz muvazenesile beraber devlet işlerinde takib ettiğimiz diğer bir nokta da her sene sarfettiklerimizin, her sene herhalde istihsali artıracak surette olmasıdır. Ancak, bu sayededir ki, bir sene sonra mıllî, iktısadî noktai nazardan daha kudretli bir halde bulunuyoruz. İstihsali artırmak noktasından işaret ettiğim esas meseleler çok mühim olmakla beraber teferruat sayılabilecek birçok kısımlardan sarfmazar edersek, endüstri, ziraat, maadin işlerinde hulâsa olunmuştur. Bu prensiplerle idare olunan devletin itiban, dahilde ve haricde derhal kudretlenmekte ve emniyetli bir hale gelmektedir. Bahtiyar olarak söylerim ki, bu neticeyi kendi hayatımızda her sene fazlasile ihraz etmekte yiz. Beynelmilel sulhta Türkün rolü Bu sözlerim dışan âleme Türk milleH tinin ve Türk devletinin sulhun muhafazası ve beynelmilel beraberliğin korun i ması için ihmal kabul etmez bir kudret olduğunu tebarüz ettirmek içindir. (Şiddetli alkışlar). Bütçe müzakeresinin sonunda reyinizî verirken bu reyin hükumet için bir itimad vesilesi olduğunu, bu sene bilhassa kay * detmek istiyorum. Bundan maksadım, Büyük Meclisin bütün hâdiseler karşn sında kesin ve üstün iradesini canlandır •* mak için bir vesile vermek, hükumetî içinde bulunduğumuz geniş hâdiseler içinde taze itimadınızla yeniden teçhiz et « mek için fırsat vermektir. Arkadaşlarım, bütçe için vereceğiniz reyler hükumet için bir itimad reyi olduğunu nazan itibara almanız lâzımdır. (Sürekli alkışlar)» Muttefikan beyanı itimad Başvekilimizin beyanatından sonra re* ye müracaat edildi. Neticede Mecli» başkanı Abdülhalik Renda kanunun 305 mevcudun ittifakile kabul ve hükumete ittifakla itimad edildiğini bildirdi. Başvekilimiz tekrar kürsiye gelerek Kamutayın yüksek itimadına teşekkür etti ve dedı ki: « Büyük Millet Meclisinin kuvvetli iradesi memleketin ilerlemesi için en kuv vetli mesneddir. Hükumeti bu suretle teş« vik etmek lutfunda bulunuyorsunuz. Hükumet bu itimadınıza lâyık olmak için ça« lışacak ve daima muzaheretinize muhtaç olacaktır. Bu kıymetli muzaheretinizi şimdiye kadar olduğu gibi bundan sonra da esirgemiyecek olursanız arzu ettiğiniz gibi başanlmakta olan işlerin atiyen de tahakkuk edeceğinden emin olabilirsiniz.» Meclis bazı kanun lâyihalarını kabul ettikten sonra yarın saat 15 te toplanmak üzere içtimama nihayet verdi. İzmirde olimpiyadlara hazırlık maçları Atatürkün yarattığı varlık ve prensipler Pek yakında, Amerikada bir ımparatorluk peyda olacağı haber verilmek tedir. Bu imparatorluğu kurmak isti yen adam, Saint Domingue Cumhur reisi General Rafael Leonidas Tru jillodur. 1930 danberi, bu küçük cumhuriyetin hâkimi mutlakı olan General Trujillo, âyan meclisinde: « Ben bir Mark Antuan değilim, fakat lâfla değil, flliyatla bir Jül Sezar olmak isterim. Büyük Neronu da temsö Sağda General Trujillo, ortada karısı, solda Şimali Amerika Cumhurreisinin karısı Madam Ruzvelt edebileceğim. Saint Domingue'i yakıp, küllerinin üstünde daha güzel bir şehir kuracağım» diyecek kadar tafrafüruş bir adamdır. Trujillo, serveti 60 milyon Fransız frangına varan, metreslerinin sayısı dillere destan olan ve bir aralık kan şıkhktan bilistifade bir darbei hüku metle ele geçirdiği memlekette, «bun dan böyle ihtilâl yasaktır> şeklinde bir kanun yapmakla şohret kazanmış bir diktatördür. İzmir (Hususî) Olimpiyad seçme lerine hazırlanan Izmir muhteliti, ek zersiz yapmış olmak için, bu hafta Al sancak sahasında Balıkesir muhtelitile karşılaşacaktır. Balıkesir takımı, bugün, yarm bekleniyor. Manisa muhtelitinin İzmir muhtelitine 14 1 gibi büyük bir farkla mağlu biyeti, Manisada asabiyetle karşılan mıştır. Bir iddiaya göre, Manisa muhteliti, çoktanberi çalışmamış olmaktan sarfı nazar, asıl oyuncularile hazırlanıp gönderilmemiştir. Gelen muhtelitte, ancak birkaç oyuncu asıl kadroya dahil dir. Voleybol maçları Aydından gelen haberlere göre, Sö îstanbul bölgesi voleybol ajanlığın kede Aydm takımile Söke takımı ara dan: sında bir maç yapılmış, esef edilecek 30/5/936 cumartesi günü Galatasaray hâdiseler çıkmıştır. Tokatlaşmalar ol lokalinde yapılacak voleybol birinci muş, oyun yarıda kalmıştır. Arkadaşlar, Türk milletinin içerdeki beraberliği, kudreti bundan on beş sene evvelkinden büsbütün başka bir keyfi yettedir. Bundan on beş sene evvel, Atatürkün prensiolerinin ne netice vereceği malum olmadan evvel, Türk milletinin gösterdiği itimad, bugün Atatürkün memlekette yaratmış olduğu büyük varlık ve prensiplerle hakikî ve sarsılmaz bir iman haline gelmiştir. (Şiddetli alkış lar) Haricî siyasette Vekil arkadaşımız, hükurrıetin noktai nazannı yüksek huzurunuzda izah etti. Biz sulhun, sağlam ve devamlı olmasının ve milletler arasmda elbirliğinin hak'kî ve samimî taraftanyız. Bu hususta bize düşecek olan vazifeyi ifada dikkatli bulunduk. Meclis Boğazlar konferansı bitiıu ciye kadar dağılmtyacak Ankara 28 (Telefonla) Bankalar ve iş kanun lâyihalan Meclisin yarınki ruznamesinde bulunan başlıca mühim maddeleri teşkil etmektedir. Meclisin haziranın ortasına kadar elinde mevcud kanunlan çıkaracağı anlaşılıyor. Fakat Boğazlar işinin görüşüleceği konferansın toplanması münasebetile Meclisin dağıl ma kararını bu konferansın bitmesine kadar tehir etmesi de kuvvetle muhtemel # dir.