13 Haziran 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

13 Haziran 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURÎYE1 13 Haziran 1936 Eski Müstemlekât Nazırı Pragdan Ankaraya kadar sulh için 70 milyon mahkum edildi müdafi vardır. Titulesko mühint bir nutuk söyledi Londra 12 (A.A.) Avam Ka[Ba§ taraft 1 Inct sahifede] «Harb Balkanl&rdan . patlamıyacaktır! * Avam Kamarasında Şevkî Behmenin heyecanlı bir celse beyanatı [Baş tarafı l inci sahlfedei taşcmiliteri miralay Bakoçeviç ve Yugoslav kolonisi tarafından hararetle karşı lanmıştır. Perapalas oteline inen misafirimiz, gazetecilere şunları söylemiştir: « Herşeyden evvel Türkiye Cumhuriyeti hükumeti tarafından hakkımda gösterilen yüksek alâkaya ve candan misafirperverliğe âlenen teşekkür etmeği kendime bir borc telâkki ediyorum. Bilhassa Ankarada geçirdiğim günler^n hatırasını hiç unutamıyacağım. Sizi temin ederim ki bu ziyaretim aramızdaki dostluk ve ittifak bağlarını bir kat daha kuvvetleştirecektir. Hatta mevcud dostane münasebatın tekâmülünü temin için başka bir şey dahi yapmak Iâ zım gelirse, o da yapılacaktır. Muhterem misafirimiz bundan sonra, Ankara, Afyonkarahisar ve İzmirde e dindiği intıbalarından bahsederek demiştir ki: « Türkiyede bulunduğum kısa müddet zarfında her sahada gördüğüm terakki ve inkışaf eserlerini ümidimin fevkinde buldum. Bilhassa Ankaranm amerikanvarî ve seri terakkisi bende büyük bir tesir bıraktı. Fransada tabii hayat yeniden başladı Parlâmento, yeni hükumetin verdiği beş yeni lâyihayı dün kabul etti [Baştaraft 1 inci sahifedel zakerelere bugün tekrar başlanılacağınî 2 Eski muhariblerden vergi alın söylemişlerdir. maması, Toplantıdan çıkıldığı esnada grevciler, 3 Memurlardan bazı vergilerin a bir alay teşkil etmişlerdir. Bu alay, bul t lınmaması, varlardan geçerek mesai bürosuna gitmis,» 4 Patronlarla ameleler arasında tir. Orada hiçbir hâdise olmamıştır. kollektif mukavelenameler vücude getiParisin bazı tezgâhlannda inşaat a " rilmesi, melesi tekrar işe başlamıştır. 5 Haftada kırk saat çalışma sis Şimal departımanında iş başına dö * temi. nenlerin miktarı 103 bini geçmiştir. BuCelsenin sonunda Başvekil M. Leon gün de iş başına dönenler olacak ve bu Blum, bu kanunları kabul etmek husu miktar artacaktır. sunda göstermiş olduğu isticalden dolayı Muhaliflerin tenkidleri «, meclise teşekkür etmiştir. Paris 12 (A.A.) Meb'usan mecAyan meclisi kanunlar hakkında mü zakerelerde bulunmak üzere bugün saat lisinde ücretli tatil günlerine aid kanun lâyihasının müzakeresi esnasında sağ ce15 te toplanmıştır. nah meb'uslarından M. İnards, şu söz Paris 12 (A.A.) Hükumet, mec lis tarafından kabul edilen beş lâyihayı lcri söylemiştir: duğumuz hissidir. Balkan memleketleri hcdktnın karakterleri Filhakika Balkan Antantı hacısı gi bi memleketlerinizin hepsini müteaddid defalar gezdiğim ve bütün hükumet merkezlerinizi ziyaret ettiğimdenberi neka dar çok rikkat verici manzaralarla kar şılaştım. Bu manzaralar hâlâ fikrimde dir. Niçin Türkler ancak emniyet vc muhabbet hissi tclkin ederler; niçin A nadolu bizim kcndi memleketijnizin bazı köşelerini ve bilhassa benim doğduğum köyü hatırlatır. Ve o derece hatırlatır ki Türkiyede bulunduğum zamanlar ben kendimi kendi vatanımda hissederim. Niçin Elenlerin kanaatkâr hayatı, Roman ya köylüsünün kanaatkârlığım bana ha tırlatır? Niçin Rumen âdetlerinin birçoğu Yugoslavyada Yugoslav âdeti olarak telâkki edilir. Hem de öyle edilir ki Yugoslav dostlanmla onların kendi mem leketlerinde miliî saydıkları ve bizim kendi memleketimizde millî saydığımız şeyler üzerinde daima münakaşa ederim. tün büyük devletlerin, Fransanın, İngil terenin, İtalyanın, Almanyanm, Sovyetler Birliğinin ve diğerlerinin dostluğunu istiyoruz. Bu devletlerin teker teker hepsine karşı, kendilerile banş ve dostluk i çinde yaşamak hakkındaki samimî arzumuzun müspet delillerini vermeğe hazı rız. Fakat buna mukabil, bu devletlerin hiçbirisine karşı, hatta bütün büyük devletlerin heyeti umumiyesine karşı, dev letler arasındaki müsavat prensipinden, yani kendi kendimizin âmiri olmak hak kından fedakârlık yapamayız. Ve bizim hakkımızda bizim tasvibimiz olmadan alınacak hiçbir kararı hiçbir zaman kabul etmemeğe karar vermiş bulurıuyoruz. marası, uzun bir münakaşadan sonra bütçe esrannı ifşa maddesi hakkında tahkikat yapmış olan mahkemenin kararlarını kabul eden hükumet takririni kabul etmiştir. M. Baldvin, müzakereler esnasında son defa söz aldığı zaman M. Thomas ile Butt «hesablarını görmüş olduklan» mütaleasında bulunduğunu söylemiş tir. Yapılan müzakereler esnasında M. Attlee, İngiliz ve Amerikan gazetelerinin ileri sürmekte olduklan bir takım iddialara telmih etmiştir. Bu iddialar, şu merkezdedir: «Resmi esrarın evvelden bilinmekte ve etrafa yayılmakta olduğunu farzettirecek bir takım muameleler, Llods şirketi tarafından da yapılmıştır. Mumaileyh, Londra piyasasınm artık temizlenmesi zamanının hulul etmiş olduğunu beyan etmiştir. Londra 12 (A.A.) Eski Müstemlekât Nazın M. Thomasın Avam Kamarasındaki son nutku, ancak birkaç dakika devam etmiştir. M. Thomas, tekrar yerine oturduğu zaman gözleri yaş la dolmuştu. Mumaileyh, evvelâ kendisine istifa etmek tavsiyesinde bulunanlann sözlerini dinlemekten imtina etmiş ve şu söz leri söylemiştir: « Şimdi hemen istifa etmeğe ka rar verdim.» Pek ziyade heyecan içinde bulunan M. Thomas, bir müddet oturduktan sonra ayağa kalktığı zaman salonda fevkalâde bir sessizlik hüküm sürmekte idi. Bunun üzerine M. Thoma», ağır adımlarla meclisin ortasına gelmiş, reisin önünde hafif bir boyun kırdıktan sonra Avam Kamarasını bir daha gelmemek üzere terketmisir. Sir Alfred Buttun da istifa etmiş olduğu Kamaraya bildirildikten sonra M. Baldvin, ayağa kalkmıştır. Başvekil, tahkikat mahkemesinin faaliyeti hakkında izahat vermiş ve şöyle demiştir: « Şimdi temaşa etmiş olduğumuz manzara, Avam Kamarasının şahid ol muş olduğu manzaraların en elîmidir.» M. Baldvin, bundan sonra M. Thomasın kabinede bulunduğu sırada istifa etmiş olduğu hizmetlerden sitayişle bahsetmiştir. Şevki Behmenin Türkiye intıbaları Pragdan Ankaraya kadar sulhun emrinde 70 milyon müdafi var Balkan milletleri bir tek ailedir Bizler, Balkan milletleri, bir tek aileyiz. Vaktile tarihin felâketleri bu aileyi parçalamıştı. Fakat şimdi hergün bera ber bulundukça şunu müşahede ediyoruz ki dostluğun iyiliklerinden istifade ede bilmek için daha evvel itimad telkin etmeleri lâzım gelen yabancılarla müna sebat halinde değiliz. Münasebette bu lunduğumuz insanlar, kendi muhabbet haklarını istiyen kardeşlerimizdir. Bal kan milletlerinin bu tam birliği o derece kuvvetlıdır kı bizim birliğimize halâ dahıl olmamışlara baktığımız zaman diyoruz ki: İstediğiniz kadar, kendi menfaatle rinizin icabı telâkki ettiğiniz yolda yü rüyünüz. Şunu biliniz ki bizim için sizler de ailedensiniz. Avrupada »ulhu bozacak tehlikeler Fakat, Balkan Antantı fikri yalnız güzel değildir. Ayni ramanda emsalsiz. bir «alâbeti de haizdir. Avrupada olan bitenlere endişeli bir gö'zle bakıyoruz. Bircok Avrupa mıntakalarında sulhu bozabilecek bazı tehlikeler görüyoruz. Ce reyanlar ve mukabil cereyanlar, hareketler ve aksülâmeller müşahede ediyoruz. Fakat bütün bu cesaret kırıcı tetkike rağmen dünyaya haykırabiliriz: Burada, Balkanlarda, harb patlamıyacaktır. Patlamıyacaktır, çünkü aramızda birliğimizi ayıran hiçbir şey yoktur. Eğer bu harb başka taraftan gelirse şurasını da bütün * dünya bilir ki hududlarımızı ve hakkımızı müdafaa için hepimiz birleşeceğiz. Başka başka çerçeveler içinde, Küçük Antant ve Balkan Antantı, ayni hedçfi gütmektedirler. Bu iki Antantın üstüste gelmesile Pragdan Ankaraya kadar sulhun erjorinde 70 milyon müdafi vardır. Fakat bizler, sulhu sevmekle beraber, körü körüne sulhcu da değiliz. Şunu da biliyoruz ki sulhu idame ettirmek için, harbe hazırlanmaktan ve lüzumu arunda harb yapmaktan korkumuz yoktur diyebılmekten daha emin bir çare yoktur. Gene şunu da biliyoruz ki, bütün milletler sulha ayni derecede yüksek bir aşkla merbutturlar. İstisnasız bütün devletlerin sulhcu zihniyetini hürmetle se lâmlarız. Fakat bugünkü Avrupa haritasına bakarken ve birbirlerile vuruşacak olan kuvvetlerin muvazenesi meselesini tetkik ederken şunu müşahede etmekten kendimi alamıyorum ki, bazıları, eğer bir harb patlarsa, bunun bazı şerait altında ve bazı istikamete doğru tehlikesiz ve neticesiz geçebileceği zehabına düşmüş lerdir. Balkan Antantının, şerefli cihet lerinden biri de üzerinde böyle bir mes uliyeti, çökmüş olarak bırakmadığıdır. Kendi menfaatleri tehlikede buluaduğu zaman, Balkan Antantı derhal bu hu susta her türlü teşvik verici telmih ve şayiaları daima dagıtmıştır. Basm mümessilleri olan sizlerin vazifeniz büyük ve asildir. Vicdanınızın emri altında bu vazifenizi yapınız ve sulhun idamesi için çalışınız. Aralarımızdaki muahedelerden, statülerimizden ve za man zaman neşrettiğimiz tebliğlerden çıkan direktiflere bugün size bütün kal bimle söylediğim sözlerden çıkan manaları da ilâve edebilirsiniz. Bugün benim bir tek kederim vardır. O da hepinize ayrı ayrı bütün benliğimi verebilmek için bir çok parçalara ayrılamadığımdır.» M. Titüleskonun bu nutkundan sonra, Elen, Türk ve Yugoslav basm direk törleri de birer nutuk söyliyerek kendi memleketleri basınlarınm büyük bir se vınçle «Balkan Antantı Birliği» ne iltihak etmekte olduklannı bildirmişlerdir. Toplantıyı müteakıb, delegeler, da vetli bulundukları Türkiye elçiliğine gitmişlerdir. Atatürkün genc Türkiyesi Atatürkün genc ve yeni Türkiyesi bilhassa Ankarada kendisini en iyi şekilde göstermektedir. Ankarada bulunduğum müddet 7arfında bütün kültür müesseselerini gezdim. Hepsi de garb memleketleri için dahi birer timsal addolunabilir. Meselâ İsmet Paşa Kız Enstitüsü o kadar mükemmel yapılmıştır ki, devrimizin bütün ihtiyaclarını kendisinde toplamaktadır. Memleketime döndüğüm zaman, bizde de çok beğendiğim böyle bir müessesenin yapılması için lâzım gelen teşebbüslerde bulunacağım. Ankaranm büyük takdirler kazanan müesseselerinden biri de Avrupadaki mümasillerine bile faik olan Ziraat Enstitüsüdür. Çubuk barajına gelince, bu da, teknık sahada Türkiyenin ne kadar ilerlediğine canlı bir delil teşkil etmektedir. Atatürk Çiftliğinin Örta Anadoluda kuruluşu ve bugünkü müterakki hale getirilmesi yeni Türkiye için mucibi iftihar bir muvaffakiyettir. tstanbula avdetimde kısa bir möddet icin uğradığım Afyonkarahisar şehri de yeni Türkiyenin her tarafında ayni sekil ve azimde çalışıldığını ispat etmektedir.» Muhterem misafirimiz bundan sonra Türk matbuatına teşekkürlerini bildirmiş ve on gün kadar daha memleketimizde kalacağını. Bursa ve Yalovada tenezzühlerde bulunacagını ilâve etmiştir. Hükumet, ahkâmına riayet ettisenatoya vermiştir. Senato bu lâyihalan remiyecek olduktan sonra bu kanunlan sah günü müzakere edecektir. Senato komisyonu, hükumeti dinlemeğe karar ver yapmak niye yarar? miştir. M. Blum şu cevabı vermiştir: Binlerce amele greve Geçen gün, meclisten, hükumetin iş sahasındaki ihtilâfları halletmek için devam ediyor Paris 12 (A.A.) Bugün saat 18 kuvvete müracaat etmesi lâzım geleceği de Paris madenî sanayi amelesi delegas mütaleasında olup olmadığını sordum. yonu, evvelce tesbit olunmuş ve patron Evvelâ zabıta kuvvetini sonra bütün orlar tarafından kabul edilmiş olan ücret duyu kullanmamızı ve bu suretle kanlı ler baremi projesi hakkındaki kararını hâdiselere sebebiyet vermemizi mi istiyortahrirî olarak Mesai Nazırına bıldire sunuz? cektir. Biz, bu yola girmemeğe azmetmişiz • * Binlerce kahve, otel ve lokanta ame dir. Uzlaştırma rolümüzü daha ilk günlesi, Jean Jaures jimnazında bir toplantı den sizlere arzettik. Hükumet, vakayiin yaparak dilekleri tamamen tatmin edilin kendisine hak vereceğini ümid etmekte « ciye kadar greve devam etmeğe karar dir. Parlâmento, hâkimdir, serbesttir, vermişlerdir. Sendikalar murahhasları, kendisine arzedilmiş olan beş kanun lâkendilerine sükuneti muhafaza etmeleri yihasının süratle kabul edılmesinin, ta tavsiyesinde bulunmuşlardır. kib etmek tasavvurunda bulunduğumuz Bundan başka sendikalar murahhas uzlaşma işinin manevî unsurlarından biri ları, patronlarla yapılagelmekte olan mü olduğunu anlıyacaktır. Amerikan Erkek Kollejinden mezun olanlar 4 f Amerikan Erkek Kollejinden mezun olan elli gence dün merasimle diplomaları verilmiştir. Resmimiz bu merasirade bulunanları göstermektedir. v Bulgar kudreti [Baştarafı 1 inci sahifede] Harbiye Nazırı, Başvekil ve diğer ve killer kabul edecek. Filibeye, Kızanhğa, Şıpkaya, Tırnovaya, Varnaya, Pilevneye, Riva Manastırına gideceklerdir. Gazeteler İngiliz muhariblerinin ziyaretinden memnuniyetle bahsetmektedir. Utro gazetesi bu hususta biraz daha ileriye gidiyor.. İngilizce ve bulgarca yazdığı hoş geldiniz serlevhasını taşıyart bir makalede: «Türkler tarafından yapılan Batık katliâmında birkaç iyi yürekli İngiliz yüksek ses çıkarmasaydı, dünya efkârı umumiyesi bu katliâma karşı bigâne kalacak ve Gladestonun yardımı olma dan ingiliz parlamentosu ve İngiliz milleti âciz Bulgar milletine yapılan bu vahsetleri protesto etmiyecek, 93 harbi başhyamıyacak, Bulgarlar istiklâline muvaffak olamıyacak ve şarkî Rumeli ile Bulgaristanın birleşmesinde Ingilizler TürkIere nasihat vermeseydi bu birleşmede muvaffak olamıyacaktı.» gibi yazılar yazmaktadır. Ingiltere Almanya ile anlaşmaya hazırlandı [Bastarafı l inci sahifede} Ingilizlerin delilleri, müsbet ve sağlam esaslara istinad edecektir: 1 Zecrî tedbirler, artık vâfi veya şafî bir ilâç telâkki edilemez. 2 Bu tedbirleri bir «ceza» mahiyetinde muhafaza etmek çok tehlikeli olur. Bu mehafil, takib edilmesi lâzım gelen usulün aşağıdaki usul olacağmı söylemektedırler: Milletler Cemiyeti konseyi, bir takım vasaya tanzim edecek ve bunlar asam bleye arzolunacaktır. Asamble, hususî bir komisyon teşkil edecek, bu komisyon da zecrî tedbirlerin ilgası ve fakat Habeşistanın ilhakının tanmmaması tavsiyesinde bulunacaktır. Londra 12 (A.A.) M. Chamberlainin çarşamba günü söylemiş oldu ğu nutuk ile M. Baldvinin dün Avam Kamarasında zecrî tedbirler hakkında yapmış olduğu beyanatı bütün gazeteler mezkur tedbirlerin kaldınlacağının birer alâmeti saymaktadırlar. Bursada bir cinayet Bursa (Hususî) Alacamesçid mahallesinde 9 numarah evde oturan 43 yaşİarında Tatar Ayşe, gene bu evde oturan ve Ayşenin dostu olan kunduracı 39 yaşİarında Mehmed Ali oğlu Ahmed tarafından tabanca ile öldürülmüştür. Ahmedle Ayşe arasında gece saat 23 te bir kavga çıkmış, Ahmed tabancasile Ayşeyi göğsünden yaralıyarak öldür müştür. Müddeiumumî muavini Edib Unal Erzen tahkikata vazıyed etmiş ve katil de zabıtaca tabancasile yakalan mıştır. Bir müşabehetin garib cilvesi İzmir (Hususî) Bir şahıs, garib bir benzeyiş yüzünden, ayni şahsı iki defa yaralamıştır. Bu ikincisi evvelki gün olmuştur. Vak'anın kahramanı Zeybek Hasan nammda yarı akıllı bir heriftir. Vaktile Alyoti müessesesinde çalışırken Alyotinin oğlu tarafından işten çıkarıl mıştır. Zeybek Hasan, Alyotinin oğlu na kin bağlamıştır. Nihayet bu genci öldürmek kararını vermiş ve sokakta, İtalyan tabiyetinde Âlfredi ona benzeterek üstüne atılmış, yaralamağa muvaffak olmuştur. Bu hâdise .birincisidir. Zeybek' Hasan yakalanmış, şuurunda bozukluk görülmüş, tedaviden sonra serbest bıra * kılmıştır. Ewelki gün Kordonda Alfrede tek'1 rar rasgelmiş ve gene Alyotinin oğlu sanarak omzuna vurmuş ve Alfred başmı çevirir çevirmez, bıçağını çekip hücum etmiş, başından omzundan vurmuştur. Alfred kendini bir ahçı dükkânma at « mış, Hasan oraya da yetişip bu defa bıçağını Alfredin bacağına saplamış, fakat hamallar tarafından yakalanmıştır. Bütün dünya devletlerile dostuz Balkan Antantı sağlamdır, çünkü Küçük Antant gibi Antantımız da kendi menfaatlerinin siyasetini gütmektedir. Millî menfaatlerimizin esiri olmakla beraber, mukabilinde hiçbir kimsenin de emri altında değiliz. Biz, istisnasız bü Dün sabah Divanyolunda bir tramvay kazası oldu Tel Aviv panayırındaki Türk eşyası Gelen malumata göre TelAviv panayırında teşhir edilen Türk mamulât ve masnuatı memleketimize müteveccihen yola çıkarılmıştır. Şam panayırındaki Türk paviyonunda teşhir edilen mallanmız Suriyeliler tarafmdan çok beğenilmiştir. Suriye tacirleri buradaki nümuneler üzerinden piyasa mıza siparişler vermeğe başlamışlardır. Siparişler, kuru meyvalar, hububat ve zehair üzerindedir. POLİSTE Tramvaya çarpan traktör etrafında toplanan halk [Bas tarafı 1 inci sahifede] sındeki 76 numarah Edirnekapı Sirkeci tramvayı Belediyenin karşısındaki istas yonda yolcu indirdikten sonra hareket etmiştir. Tramvay Köprülü camisi önüne geldiği sırada Beyazıd istikametinden gelen şoför Necatinin idaresindeki büyük bir traktörün direksiyonunu tutan dişiilerden biri fırlamış ve traktör 402 nu maralı romorkun ön tarafına çarpmıştır. Bu anî çarpışma neticesinde çok eski olan romorkun sahanlığı tamamen par çalanmış, camları kırılmış ve yoldan qr gürültü özerine fren yaparak durdurmuş, bu suretle daha büyük bir facianm önüne geçmiştir. Çarpışma sırasında taraktörde bulu nan îsmail ve Nuri isminde iki kişi teh likeli surette yaralanmışlardır. Yaralılar cankurtaran otomobilıle Gülhane hasta' nesine kaldırılmıştır. Yoldan çıkan ve ön tarafı parçalanan romorkta bulunan üç kişi kınlan camlar dan hafif surette yaralanmışlardır. Bun ların tedavileri eczanede yapılmıştır. Kazayı haber alan alâkadar memur lar, vak'a yerine gelerek tahkikata baş lamışlardır. Resmî tahkikat sonunda da dıreksiyon dişlilerinden birinin fırladığı traaıvayı tahakkuk etmiştir. YAKALANAN KUMARBAZLAR Galatada Aleksinin kahvesinde Ek Ingilterenin bir siyaseti yokmuş rem, Saib, Cevad, İhsan, Tıryandafilâ, Londra 12 (A.A.) Niyuz Kro Receb, Nuri, Haşim isminde sekiz kişi nikl gazetesi yazıyor: kumar oynarlarken polisler tarafından « İngiliz hükumetinin muayyen bir dış yakalanmışlardır. siyasası yoktur. Sadece hâdiselere intizar BİR KADIN ZEHİRLENDİ Fa etmektedir. Fransız hükumeti İngiltere tihte Horhor caddesinde oturan Bahti nin enerjik bir teşebbüsüne müzaheret e yar admda bir kadın, evvelki gece pir decektir. İngiliz hükumeti de bir Fran zola ile domates salatası yemiş ve ze sız teşebbüsüne müzaheret edecektir. Her ikisi de İtalya ile Almanyanm, tezhirlenmiştir. Kadın Haseki hastanesine kaldırıl lerinin sakatlığma kani olmalarını bek mıştır. Zehirlenme hâdisesi hakkında Iemektedirler. polis tahkikata başlamıştır. Ankarada bir otomobil KARDEŞtNİ YARALADI Fatihte kazası tramvay caddesinde Hasanın kahvesi Ankara 12 (Telefonla) Maden tetönünde berber Muhiddinle kardeşi Ah kik arama erstitüsü mütehassıs kimyemed ev kirası yüzünden kavga etmiş geflerinden doktor Hoşler bir otomobil lerdir. Ahmed kardeşini makasla yara kazası geçirdiğinden Nümune hastane lamıştır. Yaralı tedavi altına alınmış, sine yatırılmıştır. suçlu yakalanmıştır. Doktor dün gece saat on bir radde HAVAYA SİLÂH ATMIŞ Çengel lerinde Hariciye binası önündeki as köyünde oturan Alman mektebi talebe falttan geçerken arkadan gelmekte olan lerinden 17 yaşlarmda Ergun, büyük bir taksi otomobilinin sadmesine uğra mış ve ağır surette yaralanmıştır. Bu babasma aid tabancayı yanma almış ve sırada şoför derhal arabasını durdura sokağa çıkarak havaya iki el silâh at rak doktoru arabaya alıp evvelâ has mıştır. Polisler Ergunu yakalamışlar taneye götürüp yatırmış, sonra da bizzat dır. karakola giderek kazayı anlatmıştır. Ankarada açılan resim sergisi Ankarada açılan resim sergisi büyük rağbet görmektedir. Resmimiz, »ağda Meclis Reisimizle Vckilleri sergiyi dolaş, ırken, solda da tabloları tetkik eden kadınlan gösteriyof.