10 Temmuz 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

10 Temmuz 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 10 Temmuz 1936 Şehlr ve Memleket Haberleri YIYANA OONUŞU Tarihî tefrika: 88 M. TURHAN TAN Habeşistandaki işgüderimiz Halkın şikâyetleri Sıhhat ve içtimaî muavenet Vekâletinin nazan dikkatine Bürhaniye Atatürk caddesinde berber Hüsnü imzasile aldığımız mektubda deniliyor ki: «Beş bin nüfuslu kazamızda bir hükumet doktoru, bir de dıspanser vardır. Geçenlerde altı yaşmdaki çocuğumu muayeneye götürdüm. Sıtma vardır, dediler ve bir lira iğne parası alarak çocuğuma şınnga tatbik ettiler. Ertesi günü çocuğun harareti yükselince kazada tek olan gene ayni doktoru aradım. Kendisini kahvede oyun oynarken buldum, vaziyetten kendisini haberdar et tim. Cevaben oyundan kalkamı yacağını, hasta pek fena ise Edremide gitmemi söyledi. Orada bulunan İcra memuru Necmi ve manifaturacı İsmail Hakkı ile hasta çocuğun Edremide götürülemiyece ğini anlatarak tekrar ricalarda bulunduk. Gelmemekte ısrar etti ve gelmedi. Bu vaziyete şahid olan yukarıda isimleri yazılı zevatla fabrikator Avni ve gümrük memuru Süleyman, kaza kaymakamına müracaatimi tavsiye ettiler. Bun dan sonra hastamı bilmecburiye Edremide götürmek lâzım geldi. Yavrum Edremide vardığımız ak şam uzun yolculuğun verdiği yorgunluk ve şiddetli sarsmtılar neticesinde verilen ilâçlara, yapılan ihtimamlara rağmen dünyaya gözlerini kapadı. Harb karargâhı, bir ordugâh olmaktan ziyade Nizameddin birkaç güne pazar yerini, panayırı andırıyordu! kadar şehrimîze geliyor Sadırazam, sade bir görünüşle kale yordu? Hayır. Onlar, o şimdiden birer Türkiye ile Habeşistan arasında siyasî kapılannın açılmadığını görünce ve açıl servet elde etmiş olanlar, sayılı günlerin münasebat tesis edildikten sonra Habeşismıyacağım da anlayınca başka biçim bir geçmesini ve sonbaharm yarıya gelmesitan tarafından doktor Markosun Ankara nümayişe girişti, kendi tabyasında olduğu ni bekliyorlardı. İçlerinde zafere susamış elçiliğine tayin edilmesi üzerine hüku gibi bütün vezirlerin, beylerbeyilerin, olanlar pek azdı. Ekseriyetin gözü ge metimiz de Adis Ababaya bir işgüder mirîmiranlann tabyalannda da seherde, rilerdeydi ve bu gibiler Kara Mehmedin göndermişti. Öğrendiğimize göre Adis ikindide ve yatsı sonunda Mehterhane sözlerile bıyıkaltından gülüp eğleniyor Ababa maslahatgüzarımız Nizameddin çalınmasına emir verdi. Ordugâh bu emir lardı. yakında mezunen memleketimize gelecekO, candan üzülmekle beraber telkin üzerine günde üç kere düğün yerine dölerine devam etmekten ve bütün muha tir. Adis Ababadan hareket etmiş olan nüyordu, yüz elli yerde birden çalınmamaslahatgüzanmızın on, on iki gün sonra ya başlanan davulların, zurnaların, ne sara hattını fahrî bir müfettiş gibi dolaşşehrimize geleceği ümid edilmektedir. firlerin, nakkarelerin ve zillerin sesi, top maktan geri kalmıyordu. Benliklerinin Adis Ababanın İtalyanlar tarafından işgürültülerini bastırarak zelzeleli bir ahenk olanca kudretile, hassasiyetile millî şe galinden evvel çıkan iğtişaşlar esnasında vücude getiriyordu. Fakat gülleden, refe bağlı öz Türklerin aralarına girdikmaslahatgüzarımızın hemşiresinin kaybolkumbaradan yılmıyan düşman bu velve çe ötelerde gördüklerini unutuyor ve yaduğu şayi olmuşsa da, bu haberin doğru leye de kulak asmıyordu, telâşım ve en rın, bbürgün başlıyacak hücumların soolmadığı anlaşılmıştır. nunu iyi görmeğe başhyordu. Askerle dişesini sezdirmiyordu. ( 1 ) . Maslahatgüzarımızın gaybubetinde, Kara Mehmed, bu faydasız gösteriş rin bu kısmı, yalnız zafer aşkile yaşıyor Habeşistandaki yurddaşlarımızın işlerile lerden ve düşman avlıyamamaktan sinır lar ve Viyanaya Türk bayrağını asmak fahrî konsolosumuz M. Buchberger meşlenerek tabye tabye dolaşıyor ve boğuş tan başka birşey düşünmüyorlardı. On gul olacaktır. mak fırsatı arıyordu. 0nun yürek sıkın lann destanlar terennüm ederek, birbir tısına deva olarak sık sık başvurduğu bir lerile kardeşçe şakalaşarak sıçanyolu KÜLTÜR ÎŞLERI yol vardı: Çeşid çeşid zümrelere men açmalan, metrislerini biraz daha ileri İlkmekteblere alınacak sub askerlerle görüşmek ve herkese yü sürmek için yorulmadan didinmeleri göğüs kabartacak ve göz yaşartacak man rek pekliği aşılamak!... Bu konuşmalar talebe ve halleşmeler sırasında birçok acı ha zaralardandı. Kara Mehmed, bu zafere Istanbul Maarif Müdiriyeti bu sene kikatlere ve gülünc şeylere şahid oluyor âşık Türk yavrulannm arasında herşeyi, ilkmekteblere alınacak talebe adedini du. Meselâ metristeki askerlerin çoğunu herşeyi ve hatta kendini unuturdu, şuur tetkik ettirmektedir. Ilkmekteb muallimsilâh bilemekle veya düşman gözlemekle suz bir atılışla kazmaya sarıhp yol kazma leri bulunduklan yerlerde bu sene ilkmekmeşgul bulacak yerde para saymakla, ğa koyulurdu. Askerler ve hele Yeniçe teblere alınacak 929 tevellüdlü talebenin kemerlerine altın istif etmekle oyalanır rilerle Sipahiler, topçular onu tanırlar ve sayısını tesbit etmektedirler. Tesbit edi Derdimi kime anlatayım. İhti görüyordu. Ordunun üçte ikisi sarraf ke severlerdi. Bu sebeble kendisini aralarm len miktara göre mekteb ihtiyacı karşılamal Bürhaniye doktoru da gelseysilmişti, çadırlar arasında boyuna para da görünce şevke gelirler, elini yüzünü nacakhr. di yavrumu kurtaramazdı. Fakat mübadelesi yapılıyordu. Koynunda veya öpüp metrisin en iyi köşesini ona verir insanm aklına eğer zamanmda dokErkek Muallim mektebi kemerinde üç yüz, beş yüz altın bulun lerdi. tor gelseydi netice böyle mi olurdu Çamhcaya taşınıyor mıyan nefer parmakla gösterilecek ka Küçük Kara Mehmed de sık sık ba diye bir sual geliyor ve bütün dar azdı. Sonra metrislerin birer yanı eş basına arkadaşhk ederdi. Bir gün gene, mes'uliyeti doktora yüklemek mecMaarif Vekâleti, üç senedenberi Hayya deposu, hayvan ağılı halindeydi. düşmanın yarattığı kurşun ve gülle sağa darpaşa lisesile ayni bina ve ayni pro buriyeti hasıl oluyor. Düşman ateşinden aman bulan neferler, nağı arasında, yanyana metrisleri dola gramla tedrisat yapan Erkek Muallim Maruz kaldığım acının ve akibetin diğer vatandaşlanmın da başıo depolarda ve o ağıllarda kümülenen şıyorlardı. Kılığı hiç te Türke benzemi mektebini tamamile meslekî gayeler için na gelmesini istemediğim için hâhalıları, kilimleri, kumaşlan altüst et yen bir adam, küçük Sipahinin dikkatini çalışmasını ve ayni zamanda lise binasındiseyi, şikâyet kasdile, yazıyorum. mekle veya hayvanlardan süt sağmakla uyandırdı ve iriboy çocuk, altı şişhane, da da fazla şube açılmasını temin etmek Aid olduğu makamın bu hususta vakit geçiriyorlardı. Ayni metrislerde her üstü kaval denilecek bir kıyafet taşıyan için, Çamlıcadaki eski kız orta mektebi vereceği kararın, yurdumuzda, neferin dışilı erkekli üç beş te esiri ba o ecelacayib herifi babasına gösterdi: binasına nakletmeğe karar vermiştir. böyle doktorlar varsa, ki olmadıkrınıyordu. larına hiç şüphe etmiyorum, ibret Bak, dedi, tuhaf bir kişi. Koyun Mekteb yeni ders senesi başından itibaren teşkil etmesini istiyorum.> yeni binasında tedrisata başlıyacaktır. Bir ordugâh olmaktan ziyade bir pa postuna bürünmüş kurda benziyor. Tekrar meslekî bir vaziyete sokulan zar yerini, karmakarışık bir panayın anKara Mehmed bakar bakmaz oğluna mekteb müdür vekâletine, başmuavin dıran bu harb karargâhında küme küme hak verdi:, , . r sonra şelmjoize dönmüştür. Bir iki gün devletler ise hep birden mevziî ittifaklar açlar da vardı. Zafer sonunda yapıla Doğru. Bakışlarında yabancılık İhsan tayin edilmiştir. • burada kaldıktan sonra tekrar Berlıne usulü aleyhine yürüdüler. Bunlann fi •gidecektir. cak yağmadan hisse almak hırsile şura var. kirlerine tercüman olan Norveçle HolaniNHtSARLARDA Ve hemen atıldı, herifi kolundan yadan buradan orduya katılan yüzlerce Boğaziçine dökülen mazu da mevziî ittifakların Büyük Harbden Uyuşturucu Maddeler înhidilenci, keşküllerini yastık yaparak, yır kalıyarak sordu: evvelki ittifak zümrelerinin canlanmasmtun zararları Sen kimsin, necisin, burada ne arı sarı müdürü Ankaraya gitti tıkpırtık hırkalanna sannarak metrisle dan başka birşey olmıyacağım ve bu itBoğaziçindeki muhtelif müesseseler ta tifaklann Milletler Cemiyeti kadrosuna rin birer yanında pinekleyip duruyorlar yorsun, bu kılıkla ne diye geziyorsun? Avrupada uzunca bir seyahat yaparak Denizyollan idaresi tarafından İsken rafından denize dökülen mazut Boğaz sokulmasile bu müessesenin kendisi de Frenk biçimi pantolon, Türkvari hır dı. Bu yan çıplak adamlann ulufeleri, lâğvedilmesinden muhtelif memleketlerin uyuşturucu mad deriye seferlerinin daki bütün deniz vesaitini kirletmiş ve de geniş bir askerî ittifak olacağını ve Milerzak tayinleri olmadığından aske ka giyen, başma da bir börk geçirmiş ode fabrikaları ve Kartel mümessillerile te sonra ihraçları güçleşen Karadeniz hanize girmeğe de imkân bırakmamıştır. letler Cemiyetine dahil devletlerin, ergeç, rin artığile geçinmek mecburiyetin lan şüpheli adam, zangır zangır titriyormasta bulunan Uuşturucu Maddeler In valisindeki ihracat mallarımızın Mısıra Bu mazut dökmek işi devam ettiği tak sonu gelmiyecek bir harbe sürüklenmek de bulunuyorlardı. Halbuki eşya, pa du ve Türk ağzına yakışmaz bir türkçe hisarı müdürü Hamza Osman ve Türk kolayca nakledılmeleri için yeni bazı dirde hiçbir kimsenin denize girmesine mecburiyetinde kalacaklannı söylediler. ile kekeliyordu: tedbirler almmıştır. ra ve esir bolluğu içinde esneyip du Yugoslav müşterek afyon satış bürosunun Karadenizdeki ihrac mallarımızın Is imkân kalmıyacak ve bütün tekneler de ran askerlerin yiyecekleri kıttı, ancak Ben ekmekçiyim. Şekerli peksi Türk mümessili Ali Sami dün akşam AnBu suretle mevziî ittifaklara şiddetle kenderiyeye müsaid şeraitle nakli için berbad olacaktır. kendilerini doyurabilecek miktarda ek med, taze somun satıyorum. karaya gitmişlerdir. Hamza Osman ve Denizyolları idaresi limammızdan ge aleyhtar olan Almanya ve İtalyaya Avmek bulabiliyorlardı. Onun için tufey Fınnın nerede? ADÜYEDE rupanın küçük devletlerinden pek çoğu Ali Sami Vekâlete izahat vereceklerdir. çerek İskenderiyeye giden Romanya lilerin çoğu iftarsız bir oruca mahkum Geride. Bakkallann yanında. VtLÂYETTE vapurları acentasile bir anlaşma yap Ana ve kız fabrikadan ipek iltihak etmiş oluyor. Bu devletler Mil kalarak sığındıklan köşelerde kıvranıp Göster fırınını bana!.. mıştır. Anlaşmaya göre Karadeniz li letler Cemiyeti misakmm büyük devletduruyorlardı. Sadırazam, günde birkaç çalmışlar Herif şimdi yutkunuyor, yalvarmak fstanbul İskân müdürlüğü manlarmdan Denizyolları vapurlarile lerin keyfine göre bazı ahkâmı ifa edilirkazan pilâv ve çorba pişirtip bu açlara ister gibi davranıyordu. Kara Mehmedin Bir ipek fabrikasında işçilikle çalışan ken bazılannm ihmal edilmesine bundan Istanbul Iskân Müdürü Tahsin me ihracat mallarımız İstanbula getirile dağıttınyordu. Fakat yardım az, ihtiyac emrini tekrar etmesi üzerine elini koy cek ve burada Romanya vapurlanna Sıdıka ile kızı Bahriye e\rvelki gün fabsonra müsaade edilemiyeceğini ve büyük zuniyeti nihayet bulunca müddetini ik ise çoktu. Dilenciler doyurulamıyordu. aktarma edilerek İskenderiyeye nakle rikadan ipek çalıp kaçırmak isterlerken nuna soktu, birkaç altın çıkardı: devletler kendi hisselerine düşen vazi mal ettiğinden tekaüd edilecektir. Onun dilecektir. yakalanmışlardır. Yapılan tahkikatta ana feleri ihmal ederken bir daha küçük dev Bunlan, dedi, al, yakamı bırak. yerine Istanbul iskân müdürlüğüne el Kara Mehmed, asker arasındaki para Denizyolları idaresi İstanbulda ya kızın bu işi ötedenberi yapmakta oldukları letlerin iktısadî zecrî tedbirler gibi kenve mal bolluğu gibi bu zümrevî açlığm Bir daha yüzümü görürsen kanım sana yevm vekâletinde bulunan hukuk mezunpılan navlun aktarmasmı meccanen ve şimdiye kadar böyle parça parça çal dilerine çok pahalıya mal olan ve yanm halâl olsun. da fena neticeler vereceğini tahmin edip larından Nazminin tayini takarrür et yapmağı taahhüd etmiştir. Romanya dıkları ipeklerin bin lira kıymetinde ol bırakıldığı için mütecavizin de mazlumu Sipahi, bütün hiddetini bir tebessüm miştir. üzülüyordu. Lâkin ne asker elindeki havapurları da anlaşma mucibince nav duğu anlaşılmaktadır. Suçluların her ikisi de belirtti ve herifi Sadırazamın yanına yutmasma mâni olamıyan taahhüdler al zinelerin alınması, ne de hayli bir yekun DENtZ ÎŞLERÎ lun tarifelerini eskisine göre mühim de Müddeiumumiliğe verilmiş olup tah tına girmiyeceklerini anlattılar. götürdü: tutan dilencilerin doyurulması mümkünmiktarda ucuzlatmışlardır. [Arkası var} Bu sözler Fransaya karşı tarizdir. Madü. Çoğu Yanıkla Viyana arasındaki Limanda yeni sis düdükleri Bu suretle ihracat mallarımızın kar kikata devam olunmaktadır. (1) «Bugunden sonra ikindi üzerleri mıntakadan sürülüp ordugâha kapaülan şılaştığı büyük bir güçlüğün önüne ge Hapisaneden kaçan mahkum lumdur ki Italyay karşı Milletler Cemiyapılacak Serdarıazamın tabyada Mehterhanesı ça çilecektir. yeti misakındakı ahkâmm tamamile ve esirlerin vaziyeti ise bilhassa düşünülecek lınmaya baslayıp Yeniçeri Ağasınm ve Bir katil meselesinden dolayı on beş Tahlisiye idaresi Istanbul limanmın bütün şiddetile tatbik edilmemesine yal birşeydi. Lâkin kimse bu durumla da a bütün paşaların Mehterhaneleri dahi velveleârâ olmaya yüz tuttu. Sabah, ikindi ve bazı noktalarına yeniden sis düdükleri Sarıyerde bir kayık devrildi seneye mahkum olup Tekirdağ hapisa nız Fransa sebeb olmuştu. Almanyaya Iâkalanmıyordu. yatsı sonu her koldan çalman Mehterhane yerleştirmek için tetkikat yapmaktadır. Evvelki akşam Sarıyerde bir kayık nesinde yatmakta olan Halid hapisnane karşı Stresa birlığıni muhafaza maksa Kara Mehmed, bütün bu müşahedele s&sinden ve top tüfek velvelesinden zemin Tetkikat sonunda kararlaştırılacak nok devrilmiş içinde bulunan Jan, Margrit, den kaçmıştır. Katilin hüviyet ve foto dıle Fransa, İtalyaya karşı, şiddet gös rin ruhuna aşıladığı teessürle paralı pullu ve asuman lerzenak olurdu Bu kadar setalara derhal sis düdükleri yerleştirilecek Kirkor isimlerindeki üç kişi 59 numaralı ğrafı her tarafa gönderilmiş olduğundan terilmesine hiçbir zaman taraftar olma » askerlere hararetli telkinler yapmağa ve ferlerde paşaların Mehterhane döğerek metrislerde alay gosterdiği isitılmeyip an tir. Bu suretle bilhassa Adalar ve Ana vapurun pervanesıne takılarak ölüm teh bugünlerde yakalanmasına intızar edil mış ve zecrî tedbirlerin fiddetlendirilmesionlarm gözlerini harb mevzuu üzerine cak bunda müşahede olundu.» mektedir. dolu hatlarından kalkacak vapurların en likesi geçirmişlerse de kurtulmuşlardır. ne daima engel çıkarmıştı. Filvaki, Françevirmeğe çalışıyordu. Müessir mi olu ' Siİâhtar tarihi C: H. S: 52. sisli havalarda bile kolayca Köprüye gesanın bu politikasından M. Blum hüku lebilecekleri umulmaktadır. Bundan başmeti mes'ul değildir. Mumaileyh muha ka Yalova ile Istanbul arasında işliyen lefet mevkiindeyken bu politikanın daima vasıtaların geceleri kolayca sefer edebilaleyhinde bulunmuştu. Fakat işbaşına meleri için Büyükadanm Yalova cihetine geçtikten sonra büyük meclisteki Italyan bir fener yapılması da kararlaştırılmıştır. muhtırasmı yegâne tasvib eden devlet yeni Fransız hükumeti olmuştur. Yeni Vapurlar rıhtıma amuden Fransız hükumeti şimdi Milletler Cemiyeyanaşmıyacaklarmış rinin vazifesini iyice yapabilmesini temin Rıhtım buhranına bir çare bulmak üedecek çareler bulunmasını teklifle iktizere Galata rıhtımına yanaşacak vapurfa etti. Halbuki küçük devletler Milletların amuden yanaşmaları hakkında tetler Cemiyetinin vazifesine bundan sonra kikat yapılmakta olduğunu dün yazmış Fransa gibi bir devletin engel olmamatık. Dün Istanbul limanları idaresinden smı istedıler. aldığımız bir mektubda böyle bir tasavHulâsa Milletler Cemiyeti büyük mecvur olmadığı bildirilmektedir. lisi gelecek eylulde bu müessesenin ıslahına dair devletlerin bildirecekleri mütaÜzüm rekoltesi leaları tetkik ederken çok derin zıddiyet Türkofise gelen malumata göre yeni ve münaferetler karşısında kalacaktır. üzüm rökoltesinin tahmini için Izmirde Muradltda yapılan göçmen evleri Maharrem Feyzi Togay teşkil edilmiş olan resmî komisyon ilk ra Muradlı (Hususî) Nahiyemizdeki bu sefer yedi sınıflı olmak üzere başka porunu vermiştir. Tahminlere göre rö hayat seviyesi gün geçtikçe yükselmekte bir mekteb daha yapılmaktadır. Doğum Tekirdağ (Hususî) Yukarıki res lanan fennî an kovanlarıdır. Ziraatin kolte geçen senekinden pek az farkla dir. Tren yoluna muvazi olarak yapılan Nahiyemiz bundan başka güzelliğine ne bakıp bir köprüyle iki yanmdaki kor Trakyada kalkınması için alınan tedbirler 77,413 ton olabilecektir. Rökoltenin is yeknesak ve temiz göçmen evleri birer in yakışık alır bir Halk Partisi binasının yaTıb fakültesi doçentlerinden doktor iulukları gösteriyor sanmayınız. Kenar meyanında ancılık ta unutulmamışur. tihsal devresi sonunda bu miktardan ci gibi gönül çekici bir hal almaktadır. pısına başlamıştır. Yakında burasının da Süheyl Enverin bir çocuğu olmuştur. Gülara dizilmiş beyaz şekiller, vilâyet dahi Trakya yakında Türkiyenin en çok ve en yüzde beş eksik veya fazla çıkması ih 1935 yılında yeni yapılan beş sınıflı bir ha fazla genişliyerek bir kaza merkezi zide doktoru tebrik eder, yavruya uzun timali vardır. lindeki köylülere dağıtılmak üzere haıır iyi bal yetiştiren bir köşesi olacaktır. mekteb ihtiyaca kâfi gelmediğinden olacağında kimsenin şüphesi yoktur. Jmürler dileriz. İhrac mallarımız Mısıra sevkiyat için bulunan formül anzigdeki Nazi hükumetile Milletler Cemiyeti komiseri arasındaki ihtilâf yüzünden Milletler Cemiyeti meclisinde çıkan hâ dise, meclis reisi M. Eden işi bü • < Küçük limanlar arasında işliyen bir yütmediğinden ve bu mıntakada en zi « çok deniz vesaitinin yapılan kontrollar yade alâkadar olan Lehistan lâkayd kalda deniz nizamnamesine aykırı bir su dığmdan vahim avakıb doğurmadı. Bu rette sefer yaptıkları anlaşılmıştır. Bu hâdisenin bu Alman memleketini dahi gibi vesaitin çoğunda kaptan ve tayfa Alman vatanına birleştirmek için M . bulunmadığı gibi tahlisiye vesaitinin Hitlerin Avrupanın bugünkü karışık vade noksan olduğu görülmektedir. ziyetinden istifade ederek hazırladığı yeBu vasıtaların sahibleri dairelerden ni bir darbe ve teşebbüse başlangıç ol • » evraklarını yaptıracakları sırada mo duğu tahmin edilerek Avrupa sulhu haktörlerinin kaptan ve mürettebat kad kmda peyda olan yeni ve derin endişeler rosunu nizamnameye uygtm olarak ta dahi hafifledi. mamlamakta, fakat sonradan bu ehli Çünkü, bütün dünya nazannda Al yetli kaptan ve tayfaları işten çıkara manyanın hars kuvvet ve kabiliyetini tekrak yerlerine ehliyetsiz kimseleri al rar göstermek ve bu suretle umumî te maktadırlar. veccühü kazanmak maksadile Berlinde Deniz Ticaret müdürlüğü bu vaziyeti denizciliğimiz için çok tehlikeli göre hazırlanan Olimpiyad oyunlannın tadı rek bu gibi vasıtaların sıkı bir surette nı kaçıracak herhangi siyasî bir hâdisekontroldan geçirilmesine ve nizamna nin vukuuna Alman politikasının müsa me şartlarına aykırı hareket edenler ade edemiyeceği artık iyice anlaşılmış den ağır cezalar almmasma karar ver ür. miştir. Şimdi, Cenevrede her meselede ol ŞEHÎR İŞLERİ duğu gibi, bunda dahi geciktirmek ve yatıştırmak temayülü hâkim olmasından Mesire yerlerinde yüksek dolayı Habeşistanm mukadderan, İtal tarife tatbik edilmiyecek ya münasebatı ve Milletler Cemiyetini ısYaz münasebetile halkın fazla devam lah meseleleri gibi Danzig meselesi de ettiği plâj, kır kahveleri ve kazinolarda tehir edilmiş bulunuyor. Cenevrede, yeni yüksek tarifeler tatbik edildiğini yazmış bir harb çıkmasınm şimdilik önü alındı. Fakat ati çok karanlıktır. t.k. Çünkü ileride ihtilâf ve harb çıkroasınl Memnuniyetle haber aldığımıza göre men için tutulacak yol ve alınacak ted neşriyatımızı nazan dikkate alan Belebirler hakkında ittifakıârâ hasıl olma diye bu gibi müesseselerin tarifelerini tetmıştır. Küçük İtilâf ve Balkan Andlaşkik ettirmiş ve bu tetkikat neticesinde geması devletleri bugünkü ahvalden gayriçen sene tesbit edilen tarifeden yüksek memnun olduklannı Cenevredeki mü bir tarife tatbik eden müesseseleri, gene messillerini sükuta davet etmek suretile eski tarifelerini tatbik etmeğe mecbur ol izhar ettiler. duklannı ve yeni açılan yerlerin de bir Fransa ile Sovyetler, Milletler Cemihafta zarfında tetkik edilmek üzere ta yetinin esasmdan ıslahını değil; belki de rifelerini tetkik ettirmelerini, alâkadar vazifesini lâyıkile ve tam olarak ifasını memurlara bildirmiştir. temin edecek şekilde misakının tefsiri suretile kuvvetlendirilmesini ve ayni zamanMÜTEFERRlK da mevziî ittifaklarla teyid edilmesini isBerlin sefirimiz geldi tediler. Ingiltere ise her devletin ıslah Berlin sefirimiz Hamdi mezuniyetle hakkında fikir ve mütaleasmı beyanda memleketimize gelmiş ve Ankaraya gi serbest olmasını iltizam etti. derek alâkadar zevatla temas ettikten Avrupanın şimal ve garbindeki küçük Kaptansız çalışan küçük gemiler Küçük devletler ve Milletler Cemiyeti Deniz Ticaret Müdürlüğü tahkikat yapıyor Trakyadaki köylülere an kovanı dağıtılıyor Muradlı günden güne şenleniyor