11 Temmuz 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

11 Temmuz 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

11 Temmuz 1936 CUMHURİYET 11 üaçlarınızı °: h P la SALiHNECATi den alınız reçtelerinize büyük bir dikkat, ciddî bir istikametle hazırlanır. KESKiN Kaşeleri I Grip, Nezle, baş ve diş ağrilarını, muannid saDCilan bir anda keser, Kıymettar bir ilâçtır. 1 Ankarada Yenişehirde Dahiliye Vekâleti binası methaline konulacak mermer levha ve brons plâka işi açık eksiltmeye konul muştur. 2 Muhammen keşif bedeli 1815 liradır. 3 Muvakkat teminat 136 lira 15 kuruştur. 4 Eksiltme 20/7/936 pazarteşi günü saat 15,30 da Dahiliye Vekâleti binası içinde toplanan Satınalma Komisyonunca yapılacaktır. 5 Bu işe aid malî ve fennî şartnameyi, kroki, fiat cetveli ve grafikleri görmek ve almak istiyenler Vekâlet Levazımına müra caat ederler. 6 İsteklilerin yukarıdaki şerait dairesinde ve lâakal 8 gün ev vel müracaatle fen heyetinden alacakları ehliyet vesikalarını hâmi len yevmi mezkurda müracaatleri ilân olunur. «1542» (3697) Dahiliye Vekâletinden: l înhisarlar Umum Müdürlüğünden SUMER BANK Umumî Müdürlüğünden; Umumî I' Türk olmak Bankamızca tayin edilecek muhtelif ihtısas şubelerinde ye tiştirilmek üzere imtihan ile 15 lise mezunu seçilerek ecnebi memleketlerde tahsil ettirilecektir. Namzedlerin, aşağıda yazılı şartları haiz olmaları lâzımdır. Ecnebi Memleketlere, Talebe Gönderilecektir Sıvas dahilinde kâin Hargun tuzlasında yapılacak 49833 lira keşif bedelli tabahhur abdanı göl ve kanalından müteşekkil tuzla te sisatının 2/7/936 tarihinde kapalı zarfla yapılacağı ilân olunan eksiltmesine istekli çıkmamasından dolayı bermucibi kanun pazar • lıkla yeniden eksiltmiye konmuştur. 1 Eksiltme 13/7/936 tarihine raslıyan pazarteşi günü saat on birde Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. 2 Eksiltmiye mimarlar da iştirak edebilirler. 3 Proje, keşifname, fennî şartnamelerle mukavele projesi ve şartnameden mürekkeb evrakı 250 kuruş mukabilinde İstanbulda İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen şubesinden alınabilir. 4 Muvakkat teminat miktarı 3737 lira 47 kuruştur. 5 İsteklilerin eksiltme gününden en az iki gün evvel İnhisarlar Tuz Fen şubesine gelerek istenilen vesaiki ibraz ile ehliyet vesi • kası almaları ve bu ehliyet vesikalarile birlikte sözü geçen Komis yona müracaatleri lâzımdır. (3759) 1 İnhisarlar idaresinin Siird mıntakasında Melefan tuzlasında yaptıracağı 7460 lira 73 kuruş bedelli bir İdare binasile bir am bar açık eksiltmiye konulmuştur. 2 Proje, şartname ve saire 37 kuruş mukabilinde İnhisarlar Merkez Tuz Fen şubesinden veya Siird Müstakil Müdürlüğünden alınabilir. 3 Eksiltme 21 temmuz 936 pazarteşi saat on altıda İnhisarlar Siird Müstakil Müdürlüğü dairesinde yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat miktarı 559 lira 55 kuruştur. 5 İsteklilerin bu gibi işleri yaptıklarına dair fennî liyakat lerini gösterir vesika ibraz etmeleri veyahud bu vesikayı haiz bir kalfayı inşaat başında bulundurmaları lâzımdır. 6 Vesikalar eksiltme gününden en az dört gün evvel İnhi sarlar Merkez Tuz Fen Şubesine veya Siird Müstakil Müdürlüğü • ne ibraz edilerek tahriren tasdik ettirilecektir. (3901) SUMER BANK Umum Müdürlüğünden: Lise ve Ticaret Mektebleri Mezunlarından Memur Alınacaktır Bankanm teşkilâtına ve fabrikalarına Liselerden, Ticaret mekteblerinden bu sene mezun olacak talebeler arasından me mur alınacaktır. ' Seçilecek namzedler Bankamn, Teşkilâtının ve Fabrikalarının idare, muhasebe, ticaret kısımlarında bir sene müddetle çalış tırılarak yetiştirildikten sonra ehliyet ve liyakatleri anlaşılmak üzere bir imtihana tâbi tutulacak ve bu imtihanda muvaffak o lanlar, tecrübe ve bilgileri tekemmül ettirilmek üzere Banka hesabına ecnebi memleketlere staja gönderileceklerdir. Umumî 1 2 3 4 Şartlar: Türk olmak, Tamüssihha olmak, 18 yaşından aşağı, 25 yaşından yukari olmamak, Liselerin riyaziye kısmmdan ve lise ayarı Ticaret mek teblerinden pek iyi, iyi ve orta derece ile mezun* olmuş bulunmak. Şartlar: Hususî Şartlar: 2 Tamüssihha olmak 3 18 yaşından aşağı, 25 yaşından yukari olmamak 4 Liselerin riyaziye kısmmdan mezun olmuş bulunmak. Hususî Şartlar: 1 1932 1936 seneleri arasında liselerin fen kısmmdan mezun olmuş bulunmak; riyeziye, fizik, kimya derslerile ya bancı dilden iyi not almış olmak. 2 Tahsile gitmeğe ve avdette banka hizmetinde çalış mıya mâni resmî veya hususî bir taahhüdü olmamak. Taliblerin nihayet 20 temmuz 1936 tarihine kadar aşağıdaki vesaiki «M. E.» remzile Ankarada Sümer Bank Umum Mü dürlüğüne ve İstanbulda Sümer Bank İstanbul Şubesine gön dermeleri lâzımdır. 2 Mekteb şehadetnamesi ve imtihan notları cetveli, 3 Resmî bir hastaneden alınmış ve, yukarıda yazılı sıhhat ve bünye şartlarını muhtevi bulunmuş bir sıhhat raporu, 4 Fotoğraf. Bu vesikalar makine ile yazılmış üçer nüsha olarak gön derilecektir. İmtihan 31 temmuz 1936 saat dokuzda İstanbul ve Ankarada ayni zamanda yapılacaktır. «1607» (3780) Münir Nureddin Tanburî Refik Bayan Fahire Ref ik Konseri Zengin Varyete dans Müsabakası Yarın: Darüttalimi Musiki Heyeti ve ayni P R O G R A M Bu akşam 6 ıncı senei devriyesini tes'id İçin duhuliyesiz bir müsamere tertib etmiştir SUADİYE PLAJI Afyon İlbayhğından: Kapalı zarf usulile eksiltmiye konulduğu evvelce ilân edilen Af yonda yapılacak «14,627» lira «75» kuruş keşif bedelli Vali Konağı bakiyei inşaatma talib çıkmadığmdan 24/7/936 cuma saat 16 da Afyon Daimî Encümen odasında ihale edilmek üzere kapalı zarf usulile tekrar eksiltmiye konuldu. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı Daimî Encümen ve Nafıa Müdürlüğünde görülebilir. Muvakkat teminat «1098» liradır. İsteklilerin Nafıa Vekâletinden ehliyet vesi kası almaları ve teklif mektublarınm 24/7/936 cuma günü saat 16 ya kadar Daimî Encümen Riyasetine vermeleri lâzımdır. (3786) 1 Liselerin riyaziye kısımlarile lise derecesindeki ticaret mekteblerinden pek iyi derece ile mezun olanlar bilâimtihan kabul olunur ve kendilerine 7 0 8 0 lira arasında bir maaş verilir. 2 Liselerin riyaziye kısımlarile lise derecesindeki ticaret mekteblerinden iyi ve orta derecede mezun olanların riyaziye ve lisan gruplarından kuvvetli olanlan seçilerek bir imtihana tâbi tutulur ve kendilerine muvaf f akiyet derecelerine göre 5 0 6 0 7 0 lira arasında bir maaş verilir. 3 Bunlardan Ankaradan istihdam edilenler maaşlanndan maada ayrıca 20 lira pahahlık zammı alırlar. Taliblerin nihayet 20 temmuz 1936 tarihine kadar aşağıdaki vesaiki «M. N.» remzile Ankarada Sümer Bank Umum Müdür lüğüne ve tstanbulda Sümer Bank istanbul Şubesi Müdürlüğüne göndermeleri lâzımdır. 1 Nüfus tezkeresi, 2 Mekteb şehadetnamesi veyahud mekteb tarafından verilmiş muvakkat tasdikname, 3 Resmî bir hastaneden alınmış sıhhat raporu, 4 Üç aded vesika fotoğrafı. İmtihana tâbi olacakların imtihanı 31 temmuz 1936 saat dokuzda İstanbul ve Ankarada ayni zamanda yapılacaktır. «1605» (3779) H Malatya Şarbaylığından: 1 Malatyada yapılacak 49,852 kırk dokuz bin sekiz yüz elli iki lira 45 kuruş keşif bedelli Belediye binasımn inşaatı 1 temmuz 936 tarihinden itibaren yirmi gün müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 İsteklilerin bu binaya aid şartname, plân ve projeleri iki buçuk lira mukabilinde Malatyada Belediye dairesinden ve Ankarada Havuzbaşında Ragıb apartımanında mimar Bekir İhsandan alırlar. 3 Eksiltme 21 temmuz 936 salı günü saat 15 te Malatyada Be lediye Dairesinde yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat 3739 üç bin yedi yüz otuz dokuz liradır. 5 Eksiltmeye girebilmek için aşağıdaki vesfkaların bulunması lâzımdır. A Kanunî vesaiki haiz bulunması. B İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 10 uncu maddesînin F fık rası mucibince aranılacak ehliyet vesikası Nafıa Vekâletinin 13/5/ 936 tarih ve 4189 sayılı emirnamesine bağlı talimatnamede gösteri len vesaiki bulunması. 6 Teklif mektublan üçüncü maddede yazılı saatten bir saat evvel ine kadar Belediye Encümenine getirerek makbuz mukabilinde vermesi, posta ile gönderilecek mektublann yukarıda yazılı saate kadar gelmiş olması, zarfın mühür mumu ile kapatılmış bulunması lâ zımdır. (3659) istanbul Üniversitesi Arttırma, Eksiltme ve Pazarlık Komisyonundan: 1 Bedeli keşf i 35696,25 lira olan Hayvanat ve Nebatat Ensti tülerine yapılacak mobilyalar kapalı zarf usulile eksiltmiye konul muştur. İhale 16/7/936 perşembe saat 15 te Rektörlükte yapılacak tır. Bu işe aid şartname ve saire 178 kuruşa Rektörlükten pazarteşi ve perşembe günleri alınır. 2 Eksiltmiye girebilmek için 2678 liralık ilk teminat yatırmalan '] ve 5000 liralık mobilya işi yapmış ve bizzat fabrika sahibi oldukla rına dair İstanbul Baymdırlık Direktörlüğünden kâğıd almaları lâ zımdır. İstekliler o gün saat on dörtte tekliflerini Rektörlüğe vermiş olmahdırlar. (3504) i Esmer, sarışın, kumral her tene tevafuk eden güzellik kremleridir. Sıhhî usullerle hazırlandığından cildi besler ve bozmaz. Çil, Leke, Sivilce ve Buruşuklukları kâmilen giderir. KREM BALSAMİN Açık Eksiltme İle Alınacak Motorin 4 şekilde takdim edilir: 1 Krem Balsamin yağlı gece için pembe renkli 2 Krem Balsamin yağsız gündüz için beyaz renkli 3 Krem Balsamin acıbadem gece için 4 Krem Balsamin acıbadem gündüz için. Kibar mahfillerin takdirle kullandıkları yegâne sıhhî kremleridir.] MECCANEN NÜMUNE: Gazetenin bu parçasmı altı kuruşluk posta pulile bize gönderiniz. Yazacağınız adresinize dört şekil Krem Balsamin nümunesi meccanen takdim edilir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ, Beyoğlu • İstanbul İstanbul Sıtma Mücadele Riyaseti Arttırma, Eksiltme Komisyonundan: Satın alınacak madde: 60 ton Motorin. 1 Eksiltme 22 temmuz 1936 tarih çarşamba günü saat on beşte Modada Rızapaşa sokak 14 numarada Sıtma Mücadele Riyaset binasındaki Komisyonda yapılacaktır. 2 Tahmin edilen fiat «4,5009 lira ve muvakkat teminat «337» liradır. 3 Şartnameler bedelsiz olarak İstanbul Sıtma Mücadele Ri yaset kaleminde görülebilir. 4 İstekliler 936 senesi Ticaret Odasma kayidli olduklanna dair kanunî vesika getireceklerdir. Eksiltmiye girecek istekliler hazırlıyacakları teminat mektublarını eksiltme saatinden bir saat evvel Kadıköy Sıtma Mücadele binasındaki Komisyona vermiş olacak lardır. (3783) Ankarada Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 16/7/936 tarihinden mayıs 937 sonuna kadar 10,5 aylık Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün 530 580 talebe ile 1 2 0 1 4 0 müstahdeminin sabah, öğle, akşam yemekleri eski şartnamede bir çok tadilât yapılmak suretile yeniden eksiltmiye konmuştur. ' 2 Ihale Yüksek Enstitü binasmda Ihale Komisyonu tarafından 13/7/936 pazarteşi günü saat 16 da yapılacaktır. 3 Muhammen bedel 109,056 lira olup muvakkat teminat teklif edilecek miktar üzerinden yüzde yedi buçuktur. 4 Daha fazla izahat ve parasız şartnamesini almak istiyenle rin Enstitü Daire Müdürlüğüne müracaatleri. «1509» (3631) Dahiliye Vekâletinden: 1 Vekâlet arkasındaki sahanın hafri ve tanzimile şevlerinin yapılması açık eksiltmiye konmuştur. 2 Hafriyatın keşif bedeli 4128 lira 76 kuruştur. 3 Eksiltme 30 temmuz 936 perşembe günü saat 15,5 ta Da hiliye Vekâleti binası içinde toplanan Satınalma Komisyonunca yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat 310 liradır. • E İstekliler bu işe aid fennî ve malî şartnamelerle proje, keşif ve fiat cetvellerini görmek ve almak üzere hergün Vekâlet Leva zım bürosuna müracaat etmelidirler. 6 Eksiltmiye gireceklerin Nafıa Vekâleti Yapı İşleri U. Müdürlüğünden fennî ehliyet vesikası almaları şarttır. Bunun için ihaleden en az sekiz gün evvel adı geçen Müdürlüğe müracaatleri lâ zımdır. «1650» {3863), Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: 1 Yüksek Ziraat Enstitüsünün bir senelik benzin ihtiyacı olan 150 200 teneke açık eksiltme ile satın alınacaktır. 2 İhale Yüksek Enstitü Rektörlük binasmda toplanan İdare ve İhale Komisyonu tarafından yapılacaktır. 3 thale günü olan 25/7/936 tarihine raslıyan cumartesi günü saat «11» de icra edilecektir. 4 Muhammen bedel beher teneke için «460» kuruştur. 5 Muvakkat teminat «69» liradır. 6 Parasız şartnamesini almak istiyenler Enstitü Daire Müdür lüğüne müracaatleri. «1658» (3892). Tapu ve Kadastro Umum Müdürlüğünden: Istanbulun Fatih kazasînda da kadastro işlerine başlanılacağından keyfiyet 2613 sayılı kadastro ve tapu tahriri kanununun «8» inci maddesine göre alâkahlarca bilinmek üzere ilân olunur. «1625» .(3845),