August 8, 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

August 8, 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURİYET 8 Ağustos 1936 Olimpiyatlar Serbest güreşlerde son maçların tafsilâtı Mersinli Ahmed bir günde dört defa güreşti ve en sonunda yalnız sayı hesabile Amerikalıya mağlub oldu Berlin 4 (Sureti mahsusada Olknpi yadları takibe giden arkadaşımızdan) Serbest güreş müsabakalarına bugün sabahleyin ve gece devam edildi. Müsabakalar geç vakte kadar devam etti. Güreşçilerimizin bugün yaptıkları miisabakaları ve diğer milletlerin aldıklan neticeleri bildiriyorum: Moda Deniz klübü yarışları yarın... Hazırlıklarla bizzat İktısad Vekilimizde meşgul oluyor Şehrimizde bulunan İktısad Vekili Celâl Bayar evvelki gece Moda Deniz kulübünü ziyaret etmiş ve dün de ku lübün deniz yarışları işile meşgul ol muştur. Ispanya hariçten müdahaleye uğrıyor Alman filosu Ispanyayı abloka etmiş vaziyettedir, Minorka adasınm işşalinden korkuluyor sından» siyasî mehafil M. Musolininîn îspanyol işlerine müdahalede bulunulmaması hakkında Fransanın teklifine ver miş olduğu cevabta ileri sürmüş olduğu üç suali İtalyanın akdi mutasavver itilâfa iştirak etmesinin şartlan olarak telâkki etmesi takdirinde beynelmilel çok vahim bir genginlik zuhuruna sebebiyet vermesinden endişe etmektedir. Ayni mehafil, İtalya tarafmdan bu kabii şartlar ileri sürüldüğü takdirde Fransız teşebbüsünün suya düşeceğini beyan et * mektedirler. Gene bu mehafil, Fransa hükumetinin bir takım müzakereler icrası suretile vakıt geçirmesıne mânı olmak için Roma hükumeti nezdinde ısrarda bulun ması lâzım olduğu mütaleasındadırlar. İngiltere hükumetinin yeni Fransız te * şebbüsüne muzaherette bulunması için Romadaki İngiliz sefıri Sır Eric Drumuda talimat vermesi ihtimal dahilindedir. Bütün bunlara rağmen siyasî mehafil, müzakeratm vereceği netice hakkında şüphe ve tereddüd içindedir. Çünkü Alman tebaasının mal ve canlarının himayesi me» selesınde dün Almanyanın yapmış olduğu protesto üzerine Alman hükumetini tatmin etmekten Madrid hükumetince izhan aciz edildiği takdirde Almanya ile İtalyanın General Frankoya açıkça muzaherette bulunacaklan mütaleasını serdetmektedirler. İyi malumat almakta olan mehafil, îspanyol hükumetinin ecnebî tebeanın emniyetini tamamile temin edebilecek bir halde olmamasından korkmakta ve Al * manlarla îtalyanların yeni bir takım hâdiseler zuhuru halinde müdahalede bulunmak ihtimali mevcud olduğunu beyan eylemektedirler. Akdi mutasavver itilâfı kabule Ital m yanın yanaşması takdirinde bile Alman « ya ve Sovyet Rusyanm muvafakatini istihsal etmek güç olacaktır. Filvaki Ha i vas ajansı muhabiri, Almanyanın Ital * yanın şartlarının ayni şartlar dermeyan etmek tasavvurunda olduğunu ve Sovyet Rusyanın îspanyol âsilerine bazı devîetler tarafmdan yapılmakta olan yardıma hemen nihayet verilmesini istiyecektir. Sovyet Rusya, bu talebile Almanya ve italyanın hattı hareketine telmih etmektedir. Büyük Britanya ile Fransanın Av • rupanın biri faşist taparı, diğeri faşist aleyhtan iki bloka ayrılmasına mâni ol * mak için yapmış olduklan uzlaştırma teşebbüsünün akamete uğramasından en dise edilmektedir. Ankaralt Hüseyin de Amerikalıya yenildi Öteki minderde güreşen Ankaralı Hüseyin de 5,59 dakikada Amerikalıya mağlub oldu. Amerikalılar fevkalâde mükemmel serbest güreş yapıyorlar. Bütün güreşleri kazanıyorlar. Mersinli Ahmed İsveçli Mersinli Ahmed, İsveçli ile karşılaştı. İsveçli çok kuvvetli. İkinci dakikada Ahmed, îsveçliyi ayağından yakalıyarak yere attı. Hatta bir omzunu bile yere ge tirdi. İsveçli alttan kalkamıyor, Ahmed oyun yapıyor. Fakat bu sırada isveçli güzel bir oyunla Ahmedi müşkül bir vaziyete düşürdü. Ahmed bundan zorlukla kurtularak İsveçlinin iistüne çıktı. İlk devre berabere bitti. Birinci üç dakikada Ahmed kur'a ile alta düştü, İsveçli oyun yapmak istiyor. Ahmed müsaade etmi yor. Ahmed de ikinci üç dakikada birşey yapamadı. Fakat son üç dakikada Ah med bir çelme ile İsveçliyi altına alıp, bir iki oyun tatbik ettikten sonra müsa baka bitti. Ahmed ekseriyetle sayı hesabile galib ilân edildi. Küçük Ahmedin Macara mağlubiyeti Küçük Ahmed Macarla karşılaştı. Macar çok kuvvetli. Biraz evvel İngilizi tuşla yenen Ahmed, Macara 5,40 ta tuşla yenildi. Çoban Estonyalı maçt Çoban bu gece ikinci güreşi Estonyalı ile yaptı. Estonyalı fevkalâde bir adam. Diğer taraftan bizim Çobanm da Almana yenildikten sonra maneviyatı sıfıra inmiş. Hiçbir şey yapamıyor. Estonyalının da birşey yaptığı yok. Oyun on beş da kika devam etti. Estonyalının bir iki taarruz hareketi galib gelmesi için kâfi gö rüldü. Çoban mağlub addedilerek tasfiyeye uğradı. Mersinli Ahmedin üçüncü galibiyeti Mersinli Ahmed üçüncü müsabakayı lsviçreli ile yaptı. Ahmed şampiyonluğa doğru gittiğinden artık akılh ve temkinli güreşiyor. lsviçreliyi çelme ile altına aldı. Fakat lsviçreli biraz sonra ayağa kalktı. Ahmed, bir salto ile lsviçreliyi tekrar alta aldı. İlk devre ekseriyetle berabere bitti. Hakemlerin yalnız biri Ahmedin galibiyetine rey vermişti. İlk üç dakikada îsviçreli kur'a ile alta düştü. Ahmed, mütemadiyen oyun tat bık edıyor, lsviçreliyi köprüye getiriyor. Çok güzel güreşiyor. Ahmed bu üç da kikada hasmını belki on defa köprüye getirdî, fakat sırtını yere getiremedi. lsviçreli tecrübeli bir güreşçi olduğundan müşkül vaziyetlerden kurtuluyor. İkinci üç dakikada Ahmed altta. lsviçreli, Ahmedin ayaklarından yakala * mak istiyor, Ahmed, rakibine başka oyun vermiyor. Minderin dışma kaçarak üç dakikayı bitirdi. Güreşe tekrar ayakta başlandı. Ahmed bu son devrede de hâkimdi. Ahmed sayı hesabile galib ilân edildi. Ankaralı Hüseyin lngiliz Ankaralı Hüseyin îngilizle karşılaştı. lngiliz, Hüseynin kolunu kaptı, fakat Hüseyin kurtararak Ingilizi altına aldı ve köprüye getirdi. İngiliz dönerek üste geçti. İlk devre berabere bitti. İlk üç dakikada Hüseyin kur'a ile üstte. Ingilizi iki üç defa köprüye getirdi. İkinci üç dakikada İngiliz bir şey yapa madı; Hüseyni yerinden sökemedi. Tekrar ayağa kalktılar. Hüseyin, bir salto ile Ingılizi altına aldı. İngilizi çevirmek istiyor, fakat çok kuvvetli dönmüyor. Oyun bitti. Hüseyin ittifakla galib ılân edildi. •*=! Türk Norveç maçırida Mehmed Reşadla bir Norveçli çarpışırken Sadığı altına aldı ve 5,15 dakikada Sa dığı yendi. Çoban Almana nasıl yenildi? Ağır sıklette Çoban Alman Gerıng ile güreşti. Çoban Almandan büyük. He men Almanı altına aldı. Alman minder dışma kaçıyor ve Çobana yakalanmamağa çalışıyor. Belli ki çok korkuyor. Fa kat Çoban, 2,45 inci dakikada kafa kol kaptı, Almanı altına almağa çalışırken Alman üste sıçradı, Çobanın sırtını yere Küçük Ahmed tngilizi nastl getirdi. Çoban, bu adama 1928 Amstertuşla yendi? dam Olimpiyadında da sayı hesabile 56 kiloda Küçük Ahmed de İngilizle mağlub olmuştu. Fakat bu sefer muhakkarşılaştı. Ahmed İngilizi hemen altına kak galib gelecekti; Fakat gafleti yü alıyor; sıkıştırıyor. İngilizi minderde bo zünden tusla yenildi. yuna sürüklüyor. Yaşar Finlândiyalı Beşinci dakikada Ingilizin tek kolunu 61 kiloda Yaşar Finlandiyalı ile gü kaptı ve tuşla yendi. Bu güreşçilerimizin resti. Fınlandiyah ayakta dalmak istiyor, yaptığı ilk tuştu. Salondaki Türkler da Yaşar bırakmıyor. Müsabaka çok heyekikalarca alkışladılar. canlı. Finlandiyalı 61 kilonun en iyi güreşçisi. İki defa dünya şampiyonu, iki deBiiyük Mustafa nasıl yenildi? fa Olımpiyad şampiyonu olmuş. Yaşara 87 kiloda Büyük Mustafa lsviçreli ile çok faik. Nitekim Yaşarı 2,45 dakikada karşılaştı. Bu güreş çok muvaffakiyetsiz yendi. oldu ve Mustafa hayatmda ilk defa tuşMersinli Ahmedin ikinci la yenildi. Mustafa 15 inci saniyede îsmüsabakası viçreliyi göğüs çaprazile yere atmıştı. îsMersinli Ahmed ikinci müsabakasını viçreli minder dışma kaçtı. Mustafa hasItalyan Galikati ile yaptı. İtalyan çok mmı tekrar salto ile yere vurdu. İsviç kuvvetli bir güreşçi. İlk devre hep ayakta reli yerden kurtuldu. Ayaktalarken İs geçti, iki taraf ta bir şey yapamadı. Ahveçli Mustafayı tek kolla kaparak yere med ilk üç dakikada kur'a ile alta düştü, vurdu. Mustafa köprü kuramadı. 3,40 Italyan Ahmedin tek kolunu yakaladı; dakikada mağlub oldu. Mustafa bayıldı. köprüye getirmek istiyor, fakat Ahmed Birkaç kişi omuzlanna alarak Mustafayı dayanıyor. Uç dakika bitti. Şimdi Ahmed Soyunma odasma götürdüler. Serbest üstte. İtalyan çok sağlam bir güreşçi. güreşlerde 87 kiloda bu suretle tasfiye eFakat Ahmed bunu köprüye getirdi. Hatdildik. Mustafa, belki de alafranga güta hafif tuş bile yapıyor. reşler başlayıncıya kadar iyi olabilir. Bu güreş devam ederken Hüseyin de Şimdilik yatıyor. öteki minderde Amerıkalı ile güreşe çıktı. Sadık Finlandiyalı İkisini lâyıkile takib edemiyoruz. Fakat 66 kiloda Sadık Finlandiyalı ile gü çare yok. Gene sağ gözümüz bir minderreşti. 1,30 uncu dakikada Sadık hasmını de, sol gözümüz ötekinde. aşağı aldı ve ayaklarından yakalıyarak haAhmed, İtalyana mütemadiyen oyun vaya dikti, Finlandiyalı köprüsünün kuv tatbik ederek puvan alıyor. İkinci üç da\eti sayesinde bu müşkül vaziyetten kur kika da bitti. Ayağa kalkhlar. Ahmed, tuluyor. Fakat Sadık tekrar rakibini köp îtalyanı tekrar altma aldı. Bir iki oyun rüye alıyor, maamafih Finlandiyalı çok daha tatbik etti. Müsabaka bitti. Ahmed teknik bir güreşçi. Köprüden dönerek ittifakla galib ilân edildi. Mersinli Ahmedin son güreşi Şimdi burada saat 12. İstanbulda bir. Güreşler devam ediyor. Son tura kalan milletler birbirlerile boğuşuyorlar. Bizim diğer sıkletlerdeki güreşçilerimiz tasfiye edildiği içın yalnız Mersinli Ahmedin müsabakası var. Şimdi Mersinlinin karşısında iki kişi kaldı. Biri Fransız, diğeri Amerikah. Ahmed, birinci olabilmek için bunlann ikisini de tuşla yenmesi lâzım. Bunlardan birini tuşla yenerse ikinci olacak, yene mezse nasıl olsa üçüncü oluyor. Ahmed Amerikah ile güreşe başladı. Bunun neticesi Ahmedin vaziyetini ta yin edecek. Ayakta güreşiyorlar. Ame rikalı çok kuvvetli bir güreşçi. Ahmedin ayağını yakalamağa uğraşıyor. Ahmed alta düştü. Unutmamalı ki Mersinli Ahmed bugün dördüncü güreşini yapıyor. Amerikah şimdi oyun yapmağa uğraşı yor. Ahmed önce yerden kalkmıyordu; fakat şimdi birdenbire hışımla Amerikalının altından sıynlıp ayağa kalktı. İlk devre bitti. Hakemler, ekseriyetle Ah medin aleyhine karar verdiler. Ahmed altta Amerikah çalışıyor. Amma oyun tatbik edemiyor. Amerikah Ahmedi eziyor. Hakem güreşçileri ayağa kaldırdı. Şımdı hep ayakta elense ile itışiyorlar. İki tarafta da bariz bir üstünlük yok. Fakat Amerikahnın puvanı var. Ahmed son gayreti sarfediyor. Yaman çocuk bugün durmadan güreşti. Buna can mı dayanır? Müsabaka bitti. Amerikah ekseriyetle sayı hesabile galib ilân edildi. Şimdi gecenin saat ikisi, son müsabakalar hâlâ devam ediyor. Müsabakalan bu gece bitirmek istiyorlar. Umumî neticeyi ancak yann öğrenmek kabil olacak. Mersinli Ahmed 79 kilonun üçüncüsü olmuştur. Birincinin Fransız, ikincinin de Amerikah olması muhtemeldir. Fakat bunlar birer defa daha karşılaşacaklardır. Mektubu postaya yetiştirmek için bu güreşi beklemiyorum. (Arkadaşımız telefon haberi olarak bınncının Fransız, ıkıncınin Amerikah, üçüncünün Mersinli Ahmed olduğunu bildirmişti.) [Baştarafı 1 inci sahifede] sında bulunan esrarengiz bir radyo istasyonu Madrid şehrinin pek yakmda dü şeceğini ve Başvekil M. Giralin ecnebi devletlerin yardımını istemiş olduğun|; bildirmiştir. Moda Deniz kulübü tarafmdan tertib Asi kuvvetler ilerliyor edilen büyük deniz yarışları yarın MoBurgos 7 (A.A.) Asilerin umumi da koyunda yapılacaktır. Bu yarışları şimdiye kadar memleke karargâhı, Vittoriadan hareket etmiş otimizde görülmemiş büyük bir spor te lan bir kuvvetin Ordinada tahaşşüd et zahürü ve temiz bir eğlence haline koy miş olan kızıl müfrezeleri dağıtarak bu mağa uğraşan tertib komitesi dün İktı mevkii işgal etmiş olduğunu bildirmektesad Vekili Celâl Bayarın başkanlığı al dir. tında toplanmış, sonra eksik hiçbir şey Şimdi Vittoria ile Bilbao arasındaki kalmadığını görmüştür. münakalât kesilmiş hükumet kuvvetleri Yarınki yarışlar şimdiye kadar gör Endülüsteki asilerin vaziyetlerini takviye düğümüz amatör ve profesyonel müsa etmiş olduğunu ve bu kuvvetlerin şimdi bakalarının butün envaini haiz olduktan şımale doğru ilerlemekte olduklarını bilbaşka Avrupada çok rağbet kazanan, dirmektedir. fakat memleketimizde henüz tamnmamış sporları da muhtevi bulunmakta Hükumet kuvvetlerinin hahimidır. Programa bir göz atmak suretile yetini bildiren haberler bu zengin spor gününün her noktadan Guadarrana cephesi 7 (A.A.) Hadoyurucu hususiyetleri olduğunu an vas ajansının muhabiri, dün sabahleyin lamağa kifayet eder. asilerin topçu kuvvetinin harekete geçmiş Müsabakalara sabahın onunda baş olduğunu bildirmektedir. Asiler, Gua lanacaktır. ilk yarışlar yelken üzerine darrana kasabasına kadar gelmişlerse de olacaktır. Muhtelif koylarda dingiler, yapılan mukabil bir taarruz üzerine ilk yeleler ve şarpilerden maada yelkenlı günlerdeki mevzilerine sürülmüşlerdir. kikler de karışacaklardır. Bılhassa küHükumet kuvvetleri, San Rafaele hâkim çük, orta ve büyük yatlar arasında, mesafeleri 4 le 10 mil arasında değişen olup iki cephede asilere hücum etmekte yarışlann çok enteresan olacağı tahmm dirler. Son dakika, asilerin topçu taarruzu, edilebilir. hemen hemen sıfırdır. Ellerinde mühimKürek yanşlarının her zamanki re kabet havası içinde cereyan edeceğini mat kalmamış olduğu tahmin edilmekte anlatmak için deniz sporlarile uğraşan dir. Bayonne 7 (A.A.) Asturyada asibütün kulüblerin bu müsabakaya iş tirak edeceğini söylemek kifayet eder. lerin vaziyeti oldukça fenadır. Miralay Günün en enteresan müsabakası de Aranda kumandasındaki kuvvetler Oviniz üstünde yapılacak kayak sporu ola deoda çember içinde ve mahvolmuş bir caktır. Saatte belki 20 mil yapan bir haldedir. motörün arkasmda ayakları hususî bir Badajoz 7 (A.A.) V a l i , milis kuvaletle bağlı sporcunun iplerle tutuna vetlerinin badajoz vilâyeti dahilinde israk bu müthış süratle denizin üstünde yan etmiş olan bütün sivil muhafızları ekaymasmın görülmesi çok heyecanlı bir sir etmiş olduklarını bildirmiştir. spor numarası teşkil eder. Bu heyecan Hükumet kuvvetleri, Jaen vılâyetinde Türk sporcuları tarafmdan ilk defa Baena mevkiini zaptetmişlerdir. duyulacaktır. Valenciadan bildirildiğine gb're hüku Profesyonellerin muhtelif yarışlarmmet, 3500 milisi Baleares adalarına çı dan sonra müsabaklar saat 18,30 da bikarmak için icab eden tedbirleri almıştır. tecektir. Şimdiden 1200 ki'ilik bir kuvvet Alrni Yarışların büyük bir intizam içinde ve hatırası unutulmıyacak bir parlak ranto Mıranda gemisi ile Barselonadan lıkla yapılması için her türlü fedakâr gelmiştir. Marqueste ComiIIas gemisi, lığı yapan tertib heyeti teknik idareyi hastane gemisi vazifesini yapacaktır. en salâhiyetli ellere tevdi etmiştir. Bu Centa gene bombardıman edildi husuta Amiral Şükrü Okan umumî başLondra 7 (Hususî) Madrid hükukanlığa seçilmiş, Deniz Ticaret direk meti bütün hususî ve taksi otomobillerine törü Müfid Necdet Deniz de umumî kâ vazıyed ederek şimale asker sevkine tahtibliği deruhde etmiştir. Kürek ve yel sis etmiştir. ken hakemleri memlekette bu sahadaDonanma asilerin elinde bulunan Cenki ihtisaslarile tanmmış insanlardır. ta limanını bugün de bombardıman et Gece saat 10 da parlak bir balo ve miştir. rilecektir. Balo, Moda Deniz kulübii Bir gambotta yangın nün muhteşem lokalinde ve Eğe vapuCebelitarık 7 (A.A.) «Jaime I» runda yapılacaktır. zırhhsı Algasiras önünde bulunmakta oBeykoz denizcilerinin balosu lan asilerin Dato gambotunu topa tutmuşYalnız futbolda değil, deniz sporla tur. Jaime 1 zırhhsının gambotta çıkar rında da büyük bir varlık gösteren Bey mış olduğu yangın Cebelitarıktan iyice kozlu denizciler bu akşam Küçük Mo görünmektedir. dada bir kır balosu verecelkerdir. General Frankonun protestosu Bu balonun, bundan evvelki senlerde Tanca 7 (A.A.) Havas ajansın olduğu gibi intizamla ve mükemmel dan: bir aile eğlencesi halînde cereyanım teAlman zabitlerinin ziyareti tarihi olan min için uğraşan Beykozlular her türlü 4 ağustosta General Franko, Tanca beytertibatı ikmal etmiş bulunmaktadırlar. Samimî, temiz ve bilhassa çok eğlenceli nelmilel komitesine bir mektub gönderebir aile toplantısı halinde geçecek olan rek Tancada îspanyol hükumet gemile bu kır balosu küçük bir duhuliye ve u rine yapılmış olan yardımı protesto etmişcuz bir büfe ile her sınıf halkın kolayca tir. General, bu mektubunda bu hareketin istifade edebileceği bir balo olacaktır. bitarafhğa mugayir olduğunu ilâve ey Galatasaraylıların gemisi lemektedir. Galatasaray Kulübünden: Önümüzdeki pazar günü Moda koyunda yapılacak deniz yarışlarında kulübumüz azalarile misafirlerimizi bir arada toplamak maksadile bir gemi tedarik edümiştir. Sabah saat 8 de Bebekten. 8,5 ta Besiktaştan hareket edılıp doğru Modaya gidi. lecektir. Muhterem azamızla davetlılerimizin muayyen saatte mezkur iskelede bu . lunmalarmı dileriz. Bir lngiliz seyyar hastanesi gidiyor Londra 7 (A.A.) Gönüllü doktor ve hastabakıcılardan mürekkeb seyyar hastane önümüzdeki hafta başında Lon dradan Ispanyaya hareket edecek ve hükumet kuvvetleri yanında çahşacaktır. Teshin aletleri sergisi için kolaylıklar Ankarada Önümüzdeki ikincikânunun on yedisinde açılacak olan kömür yakan vesait ve teshin aletleri beynelmilel ser gisine iştirak edeceklere birçok kolay lıklar gösterilecektir. Bu kolaylıklar meyanında sergi için getirilecek nümunelerin serbest ithalidebulunmaktadır. Ispanya ham derileri kabul etmiyor Ispanyadan dün verilen bir habere göre, îspanya hükumeti hastalık bulundu • ğundan dolayı yıkanmış yünlerin ve ham derilerin îspanyaya ithalini menetmiştir. Ayni sebeblerle gönderilecek tiftiklerin yıkanmış ve hastalıksız olması lâzım gel" diği de bildirilmektedir. Bu husus, dün Türkofis tarafmdan alâkadarlara bildi *rilmiştir. Maderada da isyan Londra 7 (Hususî) Lizbondan bildirildiğine göre Maderada isyan çıkmış tır. Portekiz hükumeti derhal 3 harb gemisile bir çok deniz tayyareleri gönder miştir. îsyan hakkında tafsilât alınamamıştır. Kabinenin toplantısı Madrid 7 (A.A.) Kabine, dün bir toplantı yapmıştır. Bu toplantıda Reisicumhur da hazır bulunmuştur. Müşa rünileyh, Harbiye Nazırile müsteşarının istifalannı kabul etmiş ve yerlerine yar bay Juan Fernandez Saraviaet ile bin başı Leopold Menendez getirilmiştir. Tekirdağlı Hüseyin meydan okuyor Dün matbaa mıza Türkiyenin tanınmış pehlivanlarından Tekirdağlı Hüseyin geldi. İstanbulda tertib edilen güreşlere kendisinin çağırıl mamasından şikâ yet ederek bütün güreşçilere mey dan okudu. «Ben 1932 den Tekirdağh Hüseyin beri Kara Aliyi, Mülâyimi, Dinarlıyı yenmiş bir pehlivamm. Buraya gelen ecnebi pehlivanlarının karşısma onlar çıkarılıyor da, beni neden kenarda bırakıyorlar? Bu karşılaşmalarda birinciliği kaza nacak pehlivanla güreşmeğe hazır ol duğumu muhterem gazeteniz vasıtasile alenen kendilerüıe büdirmenizi rica ederim.» Çekoslovak rejisinin münakasası Çekoslovak rejisinin memleketimizden bir buçuk milyon kilo tütün sabn almak için açtığı münakasa bir aya kadar ne ticelenecektir. Evvelce davetiye alarak münakasaya giren tüccarlardan mühim bir kısmı beğenilen nümunelerden sonra partilerini de sevketmişlerdir. Fakat reji heyeti gönderilen partilerden bir kısmını nümuneye muvafık çıkmadığını görerek reddetmiştir. İyi partilerin tesellüm muamelesi de vam etmektedir. Garib bir hâdise Güres takımımız AHMED İHSAN Madrid 7 (A.A.) Dün Madrid mezarhkkarından birisinin bekçileri, her pazar günü mezarlara çelenk koymağa gelen beş delikanlıyı takib etmişlerdir. Bekçiler, bu delikanlılann çiçekler arasınIrtihal da yiyecek, içecek taşımakta ve bunlan boş mezarlıklarda yatan yedi faşiste göEsbak Üçüncü Dairei Belediye mutürmekte olduklarını müşahede etmişler hasebeciliğinden mütekaid Ohri eşrafındir. dan Halil Hilmi Bey irtihali darıbeka eyRusyada toplanan iane lediğinden cenazesi İstanbulda, Vez Moskova 7 (A.A.) Îspanyol mu necilerde, Camcıali mahallesinde, Hayhariblerine yardım için toplanan 12 mil rullah sokağında 8 numaralı hanesinden yon 145 bin rublelik iane pek yakmda kaldırılarak ikindi namazı Beyazıd ca Madrid hükumeti başbakanına tevdi o mii şerifinde badeleda Merkezefendi lunacaktır. mezarlığındaki aile kabristanına defneFaşist Antifaşist mücadelesi dilecektir. Londra 7 (A.A.) «Havas ajan Mevlâ rahmet eyliye