8 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

8 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

A&ustos 1936 CUMHURtYET ( YENİ ESERLER Baymdırhk Dergisi ) Nafıa Vekâletınce her ayın sonunda neşredilen Baymdırhk İsleri Dergisi admdaki kitabm uçuncu yıla aid ikinci sayjk çıkmıştır. / Doktor Nureddin Onur tarafmdan çıkanlmakta olan rPratik Doktor) tıb mecmuasının 7 ncl sayısı zengin mündericatla çıkmıştır. Içinde Kemal Hüseyinle, İrfan Titizin orijinal bırer yazısından başka cemi. yet haberleri, iç hastalıkları ve bulaşık hastalıklar. cerrahî ve ortopediye, kadm ve doğuma, çocuk ve akıl hastalıklarına aid yazılar mevciıddur. Alâkadarlara tavsiye ederiz. Pratik Doktor / İstanbul Harici Askerı KITAATI İLANLARI Pınarhisar için 44640 liralık 744000 kilo yulaf kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. İlk te * minatı 3348 liradır. thalesi ağustosun 24 üncü pazartesi günü saat on beştedir. Istekliler temi nat makbuzlarını saat 14 te kadar Komisyona vermelidirler. Şartnameyi görmek istiyenler Vize Satınalma Komisyonunda hergün görebilirler. «160» (4466) Î Deri, saç, belsoguklugu, fren mütehassısı. Galatasarayla in Sefareti arasmda No. 26 Dr. HAZIM PEKİN İstanbul Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Miidürliiğiinden: Tıbbiyeİ Mülkiye Mektebi Eczacı kısmından 1324 senesin den almış olduğu 1226 No.lı ec zacılık diplomasını Balkan Harbi esnasında zayi etmiş olduğundan ikinci nüshasını istiyen ec zacı Mehmed Emine Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletince ikinci nüsha diploma verilece ğinden hükmü kalmıyan ilk nüshası her kimin elinde görülürse derhal ahnarak Ankarada Vekâleti Müşarünileyhaya gönderil mesi veya rcahallî Sıhhat Mü dürlüğü, yahud hükumet taba betine tevdi edilerek hâmilinin sağlam kefalete bağlanması ve hüviyetinin bildirilmesi alâka darlarca bilinmek için ilân olu nur. (4480) İZührevî ve cilt hastalıkları mütehassıs AÇIKARTIRMA MÜZAYEDE İLE SATIŞ Ağustosun 9 uncu pazar günü saat 10 da Şişli Bomonti istasyonunda Ebekızı sokağında Papayanopulos apartı manının 10 numaralı dairesinde bir İngiliz ailesine aid nadide ve kıymetli eşyalar biblolar açık artırma suretile satılacağı ilân olunur. 15 parça mükemmel ve halrikî Viyana mamulâtı salon takımı üzeri ipekli kumaş kaplı temiz halde divan, jardinyer ayna, vitrin, orta masası, kanape 2 koltuk, 6 sandalya ve iki markizden ibaret, tekrar kübik usulü ve asri son raodel 9 parça kadife kaplı komple salon takımı, tekrar 3 parça kübik salon takımı kanape 2 koltuk üzeri kadife kaplı, nadide Viyana usulü üzeri vitrinli 9 parça komple ve asrî yemek oda takımı, büfe, dresuar, masa ve 6 sandalyadan ibaret temiz halde, maroken kanape 2 koltuk, Sofianos mamulâtı nadide yatak oda takımı 3 kapılı, aynalı dolap, üzeri bombeli tuvalet, komodin ve markizden ibaret kusursuz halde tek rar minyon yatak odası 3 parça bronz ve lâke karyolalar, bronz okside ve albatri avizeler, kadife ve ipekli perdeler bronzlarile, mükemmel salon gramofonu 150 plâkalarile cedid Singer dikiş makinesi, markitri ve mavun sa lon masalan. Portekiz, Çin ve Japon vazolar ve duvar tabaklan, bakara, kristal ve bisküi heykeller, duvar saati, kristal ve maden yemişlikler ve şekerlikler, asrî ve Japon çay takımları, Murano ve kristal komposto ve likör ta kımları, tüller, yeşil storlar, kanarya kuşlan, muşambalar, havagazi ocağı. asrî portmanto, sair lüzumlu eşyalar. BORD markalı Fransız piyanosu. Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. Satış peşindir. Apartıman dahi kiralıktır. KE ALİZ Yazan: TEKİN ALP Fransız Parlamentosu Reisi M. Herriot bu eser için bir mukaddeme yazmıştır. Profesör Dr. M. Fuad Köprülü gene bu esere yazdığı mukaddemede diyor ki: «Bugünkü Türkiyenin maddi ve manevî bünyeaini, psikolojisini anlamak ve öğren • mek istiyenler için, bu egerin kıymetli bir rehber olacağım umumiyetle söyliyebilirim. Yalnız yeni Türkiyeyi öğrenmek istiyenler değil, umumiyetle milletlerin uyamş ve yükm seliş tarihile uğraşan sosyologlar ve tarihçiler de bu eseri büyük istifade ile okuyacaklardır, kanaatindeyim.» KEMAL1ZM, Türk inkılâbım anlamak için okunacak biricik ve en mükemmel eserdir. Fiatı 150 kuruş. Tevzi merkezi: Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletinden: Bu yıl, İstanbul Fen Fakültelerinin F. K. T. smıfına devam etmek üzere, Leylî Tıb Talebe Yurduna ahnacak talebenin kabul sartları şunlardır: 1 Tam devreli liselerden veya lise derecesinde olduğu Kültür Bakanlığınca tasdik edilmiş mekteblerden pek iyi ve iyi derecede mezun olmuş ve olgunluk veya bakalorya imtihanını vermiş olması. 2 İsteklilerin, 30 eylul 936 tarihine kadar, doğrudan doğ ruya Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletine müracaat eyleme leri ve dilekçelerile birlikte aşağıdaki evrakı tamamen gönder meleri: A Türkiye Cumhuriyet tebaasından olduğunu bildiren nufus hüviyet cüzdanı aslı, B Mekteb şehadetnamesinin aslı, «Imtihanlannı tamamen bitirdikleri halde şehadetnamelerinin tasdik muamelesi, gecikmiş olanlar mekteb müdürlüğünün, ayni zamanda mezuniyet derecesini de gösteren fotoğraflı ve resmî mühürlü bir vesikasmı göndereceklerdir.» C Okudukları mekteblerden almmış hüsnühal varakası, D Mütehassısları tam bir hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğrafı bulunan bir sıhhat raporu, «Bu rapor hastane baştabiblikleri tarafmdan zarflana •>rak üstü mühürlenecek ve istekli tarafmdan mühürlü zarf halinde olarak gönderilecektir.» İşbu muayeneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbekir, Hay darpaşa Nümune hastaneleri, İstanbul Çocuk hastanesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun memleket hastanelerinde yapılacak ve bunlarda muayene olunmak için bu hastanelerin bulunduğu vi lâyetlerin Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Müdürlüklerine istekliler bizzat müracaat edeceklerdir. E örneği aşağıda gösterilen noterlikçe tasdikli bir taah hüd senedi, «Bu sened istekli tarafmdan aynen tanzim ve imza edilecek ve altı örneğinde görüldüğü veçhile kefili tarafmdan keza aynen ve tamamen yazılarak imzalanacaktır.» F 4,5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf. 3 Yasları yirmi ikiyi geçkin bulunanlar ve Yurdda okumağa ileride mecburî hizmetlerini yapmağa engel olacak bir has talığı ve arızası olanlar kabul edilmezler. 4 İsteklilerin gönderdiği dilekçe ve vesikaların Vekâletçe almdığı adreslerine bildirileceği gibi evraklarına göre kabul 3dilip edilmedikleri de gene adreslerine ayrıca bildirilecektir. CUMHURİYET GAZETE VE MATBAASI Bütün kitabcılarda bulunur Karacabey Merinos Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünden, 1 Karacabey harasında müteşekkil Merinos Yetiştirme çift liğinin ismetinönü mevkiindeki Hanife deresi üzerine yapılacak sulama bendi inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. 2 Keşif bedeli on bir bin sekiz yüz doksan beş lira kırk yedi kuruştur. 3 Eksiltme 14 ağustos 936 tarihine musadif cuma günü saat on beşte Karacabey Harasında yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat miktarı sekiz yüz seksen beş lira elli kuruştur. 5 Bu işe aid evrak ve şartname şunlardır: A Malî şartname B Fennî şartname C Umumî plân D Bend tafsilât resimleri E Sulama kanalı ve tahliye arkları tulânî maktaı ve tafsilâtı resimleri , ,,,, .,.,, F Ve diğer evrak ve resimlerle Nafıa şeraiti umumiyesi. İstiyenler bu evrakı bedelsiz olarak Merinos Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünden, Bursa ve İstanbul Baytar Müdürlüklerinden ala caklardır. 6 İsteklilerin şeraiti kanuniyeyi haiz bulunmasî ve 2490 numaralı kanun tarifatı dahilinde eksiltmiye iştrak eylemesi ilân olunur. (4137) İstanbul Levazım Amirliği Satınalma Komisyonu ilânları İdareleri İstanbul Levazım Âmirliğine bağlı müesseseler i • çin doktan üç ton sade yağı ka palı zarfına istekli çıkmadığın dan 11 ağustos 936 salı günü saat 14,30 da Tophanede Satmal ma Komisyonunda pazarhkla eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 72540 liradır. İlk teminatı 4877 liradır. Şartnamesi 363 kurusa Ko.dan alınır. İsteklile * rin kanunî yesikalarile teminat ve teklif mektublarım ihale .ıa atinden bir saat evvel Ko.na vermeleri. «68» (4443) Taahhüd Senedi Örneği Leylî Tıb Talebe Yurduna kabul edilerek her hangi bir Tıb Fakültesinden tabib olarak çıktığımda 2,000 sayıh kanun mu cibince, Yurdda geçirdiğim zamanın «tatiller de dahil» üçte ikisi kadar bir müddetle Sıhhat ve İçtimaî Muavenet Vekâletinin lüzum göreceği mahallerde hizmet ifasını kabul etmediğim veya kabul edip te işbu muayyen müddeti bitirmeden hizmeti terk<sylediğim takdirde Yurdda benim için sarfolunan paranın iki katını ödemeği ve tıb tahsilini terkettiğim veya sıhhî sebebler dı şında Fakülteden daimî olarak çıkarıldığım veyahud Yurdda bir seneden az bir müddet kalarak terkeylediğim takdirde benim için sarfedilmiş olan parayı tamamen ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenilebilecek para için, ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren %9 faiz yürütülmesini ve 2,000 sayıh kanunun diğer cezaî hükümlerinin de hakkımda tatbikini kabul ve taahhüd eylerim. Ögleden sonra Beyoglu Ağacami karşısında 133 No. Tel. 43586 Hayri Omer Harbiyede B E L V U Telefon: 49091 Bah Çesinde İzmir Belediyesinden: Havagazi fabrikasının 936 yılı ihtiyacı için beher tonu dokuz yüz elli kuruştan otuz beş bin sekiz yüz on beş lira bedeli muhammenle üç bin yedi yüz yetmiş ton Zonguldak zerodiz lâve maden kömürü başkâtiblikteki şartname veçhile 14/8/936 cuma günü saat 16 da kapalı zarfla ihale edilecektir. İştirak için iki bin altı yüz seksen yedi liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubile 2490 sayıh kanunun tarif dairesinde hazırlanmış teklifler o gün saat 15 e kadar Encümen Başkanlığma verilir. (4337) Mevcud programa ilflveten Sarih Ikametgâh Adresi M E L İ K E C E M A L R™ ü başlamıştır. ° s Fiatlarda tenzilât yapılmışbr. Hariçden meze getirilebilir. M. M. Vekâletinden: Gedikli Erbaş Hazırlama mekteblerine talebe ahnıyor. 1 Ankara ve Konyadaki Gedikli Erbaş Hazırlama mekteble rinin ihzarî sınıflarma 3 sınıfh ve gedikli orta kısmın 6. sınıflanna da 5 sınıflı köy ilkmekteb mezunları ahnacaktır. 2 Bu mektebler yatıh ve parasızdır. Mektebe giriş şartları Askerlik Şubç Başkajılarmdan öğrenilebilir. 3 Yukarıdaki sartları taşıyan ve gedikli erbaş olmaya istekli olan köylü çocuklarımn en geç 20 eylul 936 tarihine kadar mensub oldukları Askerlik Şubelerine müracaat etmiş ve evrakını tamamlamış olrraları lâzımdır. «136» (4349) Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan ın bu taahhüdname mucibince faizile birlikte ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için üç yüz lira olmak üzere bütün tah sil müddeti için ceman 1,800 liraya kadar parayı borclu ile birlikte müjeselsil kefil ve müşterek müteselsil borclu sıfatile ödiyeceğim. (4478) Lapsekinin Meşhur Çardak Panayırı 22/8/936 tarihinde açılacak (3) gün hayvan (4) gün emtea alışverişi olmak üzere (7) gün devam edecektir. Bu münasebetle: 26/8/936 tarihinde Türkiyenin namdar pehlivanlarının iştirakile Başa (80) lira baş altma (40) lira ortaya (20) Iira küçük ortaya (10) lira destelere (100) lira mükâfatlı büyük pehlivan küreşleri yapılacağı ve bu panayıra gelecek alıcı satıcı ve görücülerin memnunen dönecekleri ilân olunur. Kefilin Adresi: Karaköse Vilâyetinden: 1 Eksiltmiye konan iş : Ağrı İran hududunun Ağrı Vilâyeti dahilinde 101 500 135/58 kilometresinde yapılacak şose inşaatı ve köprülerdir. Bu işlerin tahmin edilen keşif bedeli iki yüz elli iki bi<* "Uı yüz altmış sekiz lira elli üç kuruştur. 2 Bu işlere aid şartnameler ve evraklar şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavelename, C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, E Htsusî ve fennî şartname, F Tahlili f iat ve keşif hulâsa cetvelleri ve şose grafik ve tı grafik ve mesafe cetveli. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı fenniyeyi on iki lira altmi] üç kuruş mukabilinde Ağn Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden ala bilirler. 3 Eksiltme 27 ağustos 936 perşembe günü saat 15 te Ağrı lâyeti Nafıa dairesinde yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için on üç bin sekiz yüz elli altı li ra elli kuruş muvakkat teminat vermesi ve bundan başka Ticaret Odası vesikasile Nafıa Vekâletinin 24/4/936 günlü talimatnamesi mucibince Nafıa Vekâlet/îıden ahnacak fennî ehliyet vesikası gös termesi lâzımdır. Bu vesaikî ibraz edemiyenler eksiltmiye kabul edilmezler. j 5 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saat ( ten bir saat evveline kadar Ağrı Vilâyeti Nafıa Müdürlüğüne getiri > lecek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabili verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet 3 üncü maddede yazılı saats kadar gelmiş olması ve dış zarfm mühüı; mumile iyice kapa Ulmış olması lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. İSTANBUL ITFAIYESININ Sınaî Kimya Mühendisliği Tahsili İçin| Senelik töreni İstanbul ltfaiyesinin senelik töreni 22 ağustos cumartesi günü saat 15 te Taksim Stadyomunda yapılacaktır. Bu törende yangın söndürme teşkilâtının 226 senelik tarihinden muhtelif örnekler gösterilecek, yangın tecrübeleri yapılacaktır. Davetiyeler parasızdır. Arzu edenler cumartesi ve pazardan maada hergün saat 13 ten 16 ya kadar Fatihte Itfaiye Müdürlü ğiine ve pazartesi, çarşamba ve cuma günleri de saat 16 dan 18 e kadar Şişhane Karakolundaki İtfaiye merkezine müracaat ederek davetiye ve program alabilirler. Stadyom kapıları saat 15 te ka panacaktır. ALMANYAYA TALEBE x GÖNDERİLECEKTİR Türkive Seker Fabri^^ları A. Ş. inden: Fabrikalarımızda bir sene staj yaptıktan ve bu müddet zarfında lisan ve fen dersleri için lüzumu olan hazırlıkların ikmalindcn sonra sıhhatleri fabrika işlerinde çalışmıya müsaid iki ilâ üç lise mezunu her sene sınaî kimya mühendisliği tahsili için Alman yaya gönderilecektir. Staja kabulde fen dersleri noktaları en iyi ve Almanyaya gönderilmeden fabrikada da bir senelik stajda muvaffak olanlar intihab edilecektir. İsteklilerin 1 eylul 936 tarihine kadar aşağıdaki vesikaları Eskişehirde Türkiye Şeker Fabrikaları A. Ş. Genel Direktövlü ğiine göndermeleri lâzımdır. 1. Hal tercümesi, 2. Sıhhat raporu, 3. Mekteb şehadetanmesi musaddak sureti, 4. Olgunluk imtihanları, notları musaddak sureti, 5. 9 X 12 eb'adında üç boy fotoğrafı. Borsa ve Osmanlı Bankası Komiserliğinden: istanbul Menkul Kıymetler ve Kambiyo Borsasma aid işlerin devair nezdinde takibile meşgul olmak üzere «elli beş» lira ücretle bir memur ahnacaktır. Lise mezunlarından istekli bulunanlar kısaca yazılmı* tercümei halleri ve ikişer fotoğraf ve tahsil vesikalarile birlikte bir hafta içinde Komiserlik Kambiyo ve Nukut Şubesine müracaatle isimlerini yazdırmaları lâzım gelir. Yüksek mekteb mezunları diğerlerine tercih edilecektir (4432). (4478)