16 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

16 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

16 Ağustos 1938 CUMHURtYET Sıhhat ve Içtimaî Mua Karaköse Vilâyetiın venet Vekâletinden: Çorum Leylî ve tstanbul Neharî Küçük Sıhhat Memurları mekteblerine alınma şartları şunlardır: 1 Türkiye Cumhuriyet tebaasmdan olmak ve yaşı 18 den aşağı ve 26 dan yukarı olmamak «yirmiden yukarı olanların askerlikle ilişiği kalmamış olacaktır.» 2 Orta mektebden pek iyi ve iyi derecede mezun olmak «Orta mektebi bitirdikten sonra lise smıflarından bir veya iki sene fazla okumuş olanlar tercih edilecektir.» 3 tstekliler dilekçelerini aşağıdaki vesikalarile birlikte 1 eylul 936 tarihine kadar: A Çorum mektebi için Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletine, B Istanbul mektebi için Istanbul Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Müdürlüğü vasıtasile Mekteb Müdürlü ğüne gönderileceklerdir. A Nüfus hüviyet cüzdanı aslı, B Orta mekteb şehadetnamesi aslı «Daha fazla okumuş olanların sehadetname ile birlikte tah»il müddetlerini tasdik eden resmî vesika.» C Mütehassıslan tam hastane heyetlerinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli f otoğraf bulunan bir sıhhat rapovu, «Bu rapor hastane baştabibi tarafından mühürlü zarf içinde verilecektir.» Bu hastaneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyarbekir, Haydarpaşa Nümune hastaneleri, tstanbul Çocuk hastanesi, Iz mir, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastaneleridir. ts tekliler bu hastanelerin bulundukları Vilâyetlerin Sıhhat ve tçtimaî Muavenet Müdürlüklerine bizzat müracaat edeceklerdir. D Çıktıkları mektebden veya mahallî polisten alınmış hüs nühal kâğıdı. E 4,5 X 6 boyunda üç tane iotoğraf. 4 Çorumdaki leylî mektebe girmek istiyenler bu vesikala rından başka bir de asağıda örneği yazılı noterlikten tasdikli ta ahhüd senedi vereceklerdir. 2 A B C E F 1 Eksiltmiye konan iç : Ağrı lran hududunun Ağrı Vilâyeti dahilinde 101 500 135/58 kilometresinde yapılacak şose inşaatı ve köprülerdir. Bu işlerin tahmin edilen keşif bedeli iki yüz elli iki bin altı yüz altmış sekiz lira elli üç kuruştur. Sıhhat ve içtimaî Muavenet Vekâletinden: Bu yıl İstanbulda Leylî Ebe Talebe Yurduna girmek istiyenlerin kabul şartlan şunlardır: 1 Yaşı yirmiden aşağı otuzdan yukarı olmıyacai; orta mektebden pek iyi ve iyi derecede mezun bulunacak, gerek tahsilini, gerek ileride mecburî hizmetini yapmağa engel bir hastalığı ve arızası bulunmıyacaktır. 2 Isteklilerin dilekçelerini 15 eylul 936 tarihine kadar Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâletine göndermeleri lâzımdır. 3 Dilekçe ile birlikte aşağıda yazılı vesikalan göndere ceklerdir: A Nüfus hüviyet cüzdanınm aslı, B Mezun bulunduğu mekteb şehadetnamesının aslı, C Hüsnühal sahibi olduğunu ve hiç evlenmemiş bulundu ğunu gösteren mahallî hükumetçe tasdik edilmiş ilmühaber, D 4,5 X 6 boyunda üç tane fotoğraf, E Mütehassıslan tam hastane heyetinden, basılmış örneğine uygun ve üstünde tasdikli fotoğraf bulunan bir sıhhat raporu, «Bu rapor hastane baştabiblikleri tarafından zarflanarak üstü mühv rlenecektir.» Muayene yapacak hastaneler Ankara, Sıvas, Erzurum, Diyar bekir, Haydarpaşa Nümune hastaneleri, Istanbul Çocuk hasta nesi, İzmir, Bursa, Konya, Adana, Samsun Memleket hastanele ric'ir. Isteklilerin hastanenin bulunduğu yerlerdeki Sıhhat ve İç timaî Muavenet Müdürlüklerine bizzat müracaat etmeleri lâ zımdır. F Örneği aşağıda gösterilen noterlikçe tasdik edilmiş bir taahhüd senedi. Bu işlere aid şartnameler ve evraklar şunlardır: Eksiltme şartnamesi, Mukavelename, Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, Hftsusî ve fennî şartname, Tahlili fiat ve keşif hulâsa cetvelleri ve şose grafik ve taş grafik ve mesafe cetveli. İstiyenler bu şartnameleri ve evrakı fenniyeyi on iki lira altmış üç kuruş mukabilinde Ağrı Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden ala bilirler. 3 Eksiltme 27 ağustos 936 perşembe günü saat 15 te Ağrı Vilâyeti Nafıa dairesinde yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için on üç bin sekiz yüz elli altı li ra elli kuruş muvakkat teminat vermesi ve bundan başka Ticaret Odası vesikasile Nafıa Vekâletinin 24/4/936 günlü talimatnamesi mucibince Nafıa Vekâlet/îıden alınacak fennî ehliyet vesikası gös • termesi lâzımdır. Bu vesaiki ibraz edemiyenler eksiltmiye kabul edilmezler. 5 Teklif mektublan yukarıda üçüncü maddede yazılı saat ~ ten bir saat evveline kadar Ağrı Vilâyeti Nafıa Müdürlüğüne getirilecek Eksiltme Komisyonu Reisliğine makbuz mukabili verilecektir. Posta ile gönderilecek mektubların nihayet 3 üncü maddede yazılı gaate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapa tilmış olması lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. (4478) Taahhüd Senedi Örneği Taahhüd Senedi Örneği Çorumdaki Leylî Küçük Sıhhat Memurları Mektebine alınarak tahsil edip mezun olduğumda Sıhhat ve Içtimaî Muavenet Vekâ letinin tayin edeceği vazifede beş yıl hizmet etmeğe ve bu hiz meti kabul etmediğim veya kabul edip te muayyen müddeti bitirmeden bıraktığım ve sıhhî sebeler dışında mektebden daimî su rette çıkarıldığım takdirde benim için sarfolunan parayı tama men ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenile cek para için ödemek mecburiyetinde olduğum tarihten itibaren % 9 faiz yürütülmesini kabul ve taahhüd eylerim. NEOKALMİHA Leylî Talebe Yurduna kabul edilerek tstanbul Ebe Mektebinde okuyup mektebden çıktıktan sonra Sıhhat ve İçtimaî Mua venet Vekâletinin göstereceği yerde, üç yıl müddetle hizmet edeceğimi ve bu hizmeti tamamen yapmadığım veya tahsil sırasında sıhhî sebebler dışında Yurddan çıkarıldığım, yahud Yurdu terkeylediğim takdirde kendim için hükumetçe yapılan masrafları tamamen ödemeği ve bu taahhüd senedi mucibince benden istenilecek paralar için ödemek mecburiyetinde oldağutn tarihten itibaren % 9 faiz yürütülmesini kabul ve taahhüJ ederim. Sarih Ikametgâh Adresi • BAŞ v İ AĞRILARI ARTRİTİZM Sarih Ikametgâh Adresi Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olari în bu taahhüdname mucibince faizile birlikte ödemek mecburiyetinde bulunduğu her ders yılı için 200 lira olmak üzere bütün tahsil müddeti'için ceman 400 liraya kadar parayı borclu ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borclu sıfatile o diyeceğim. (4477) NEOKALMİNA ' *ı Açık Eksiltme îlânı KAŞE Yukarıda adres ve hüviyeti yazılı olan ıri bu taahhüdname mucibince faizile birlikte ödemek mecburiyetin de bulunduğu her ders yılı için 200 lira olmak üzere bütün tahsil müddeti için ceman 400 liraya kadar parayı borclu ile birlikte müteselsil kefil ve müşterek müteselsil borclu sıfatile ödiyeceğim. , (4479) KEFİL1N ADRESt Gebze Kaymakamlığından: Gebzenin Orhanlı ve Tepeviran köylerinde yapılacak 31 ev kapalı zarf usulile ağustosun onuncu pazartesi gününden itibaren on beş gün müddetle eksiltmiye çıkarılmıştır. İhale ağustosun yirmi dör düncü pazartesi günü saat 14 te Gebze Kaymakamlığmda iskân Dairesinde Komisyon tarafından yapılacaktır. Kilid, çivi, menteşe İdarece temin edilecek ve diğer inşaat bütün malzemesile müteahhide aid olacaktır. Bir evin keşif tutarı 470 lira 16 kuruştur. 31 evin bütün keşif tutarı 14574 lira 96 kuruştur. B % 7,5 teminat 1093 lira 12 kuruş 20 santimdir. C Bu işe aid şartname ve sair projeler 150 kuruş mukabilinde İskândan alınabilir. D Isteklilerin Ticaret Odasına kayidli olması ve bu gibi işleri yapmış bulunduğuna dair vesika ibraz etmesi ve matbu nizamnamesine göre tanzim edilecek beyannameyi doldurarak ihale gününde en az sekiz gün evvel ibraz ile fennî ehliyet vesikası alması lâzımdır. (337) Edirne Vilâyeti İskân Müdiriyetinden: Tekirdağ iskelesinden Muradlıya, nakil ve şimendifere tahnvl olunmak üzere 2100 metre mikâbı kerestenin yirmi gün zaıfında nakletmek şartile nakliyatı pazarlık suretile isteklisi müteahhidine ihale olunacaktır. Pazarlık ve yevmi ihale ağustosun on sekizine tesadüf eden salı günü saat on beştedir. Beher metre M3 kerestenin sevk ve tahmil bedeli muhammeni 200 kuruş ve yüzde yedi buçuk teminatı 315 liradan ibarettir ve iskele resmi hükumete aiddir. Isteklilerin teminatlarile beraber o gün E dirne İskân Müdiriyetinde müteşekkil Komisyona müracaatleri. (411) Edirne Vilâyeti Daimî Encümeninden: Eksiltmiye konan iş: Uzunköprü Keşan yolunun 0 rf 000 ile 34 J 000 kilometreleri arasmda bir kısım şose tamiratı esasiyesi. 1 Yapılacak iş 4780 metre tulündeki şose tamiratı esasiyesi nin bir kısım malzemesi iş başında ve ocaklarda müteahhide tes lim edilmek sartile geri kalanlarile etaslı tamiratın tamamlanma sıdîr ve bedeli keşif yekunu 8722 lira 51 kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi» B Mukavele projesi, C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, D Fennî şartname, E Keşif evrakı. Bu şerait Edirne Vilâyet Encümen kaleminde veya Nafıa Müdürlüğünde görülür ve istiyenlere parasız gönderilir. 3 Açık eksiltme 3İ//8/936 tarihinde Pazartesi günü saat 15 te Edirne Vilâyet Encümeninde yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girmek için müteahhidlerin 654 lira 19 kuruş teminat vermeleri cari seneye aid Ticaret Odasma kayidli bulunmaIarı ve ayrıca Nafıa Vekâletinde ilân edilen talimatname mucibince eksiltmiye girebileceğine dair ehliyet vesikasını haiz bulunmalan lâzımdır. (4434) TARSUS AMERICAN COLLEGE MÜNİR NURETTİN ve arkadaşlar. Ankara ve izmirde nihayetsiz alkışlara mazhar olan ÇİFTLİK PARKI AMERiKAN ERKEK LiSESi Tedrisat 1 Birinci teşrinde başlar Tam devreli Lise olduğu Kültür Bakanhğınca tasdik edilmiştir. Türkçe, ingilizce, Fransızca okunur. Ticaret dersleri vardır. Leylî Ucret 220 lira, Neharî Ucret 40 liradır. Fazla malumat için Direktörlüğe müracaat. Kıymetli muganniye Bayan M U A L L Â DiNCSES Dr. NIŞANYAN (Baysa) Hastalannı hergün akşama kadar Bcyoglu, Tokatlıyan oteli yamnda Mekteb sokak 35 numaralı muayenehanesınde tedavi eder.| 24 Ağustos Pazartesi günü akş«wnı çok muhteşem bir «ünnet düfünü tertib edilmiştir. Çocuklarını kaydettirmek isteyen velilerin şimdiden Müdiriyete müracaatleri rica olunur. Bu kere sureti mahsusada Istanbula davet edilerek bu akşamdan itibaren seanslarına başlamıştır. Telefon: 41992 Gebze Kaymakamlığından: Gebze merkezinde yapılacak elli beş göçmen evi kapalı zarf usulile ağustosun onuncu pazartesi gününden itibaren on beş gün müddetle eksiltmiye çıkarılmıştır. İhale ağustosun 24 üncü pazartesi günü saat on dörtte Gebze Kaymakamlığmda tskân dairesinde Ko misyon tarafından yapılacaktır. Kilid, çivi, menteşe İdarece temin edilecek ve diğer inşaat bütün malzemesile müteahhide aid olacaktır. Bir evin keşif, tutarı hazırlanan temel taşı haric olmak üzere 436 lira 84 kuruştur. 55 evin bütün keşif tutarı yirmi dört bin yirmi altı lira yirmi kuruştur. B Yüzde yedi buçuk teminatı 1801 lira 96 kuruş 50 santimdir. C Bu işe aid şartname, mukavele projesi vesaire yüz elli kuruş mukabilinde tskândan alınabilir. D Isteklilerin Ticaret Odasma kayidli olması ve bu gibi işleri yapmış bulunduğuna dair vesika ibraz etmesi ve matbu nizamnamesine göre tanzim edilecek beyannameyi doldurarak ihale gününden en az sekiz gün evvel ibrazile fennî ehliyet vesikası almaları lâ zımdır. (336) Başvekâlet istatistik Umum Müdürlüğünden: 1 İstatistik mekteblerinde tahsil etmek ve avdetlerinde İstatiı tik Umum Müdürlüğünde istihdam edilmek üzere Âli mekteb me zunu bir kişi üç sene müddetle Avrupaya veya Amerikaya tahsilc gönderilecektir. 2 Taliblerin yaşları yirmiden küçük, otuz beşten fazla olmı yacaktır. 3 Talibler ya hizmeti askeriyelerini ifa ederek askerlikle ilişikleri olmadığını müsbit evrak ibraz edecekler veya üç senelik tahsil esnasında askerlik hizmetinden müeccel bulunduklarmı cevsik edeceklerdir. 4 Talibler arasmda Ankarada İstatistik Umum Müdürlüğü ile İstanbulda Kültür Direktörlüğünde aşağıdaki ders zümrelerinden tahrirî sınav yapılacaktır. A Riyaziye (hesab ve cebir) B İktîsad (umumî malumat) C İlmî malî Ç Umumî coğrafya D Lisan (frarvsızca, ingilizce, almanca) 5 İmtihan 7 eylul 1936 pazartesi günü yapılacaktır. 6 Taliblerin nüfus tezkereleri, mekteb şehadetnamesi, resmî bir heyeti s'hhiye tarafından verilmiş ve ahvali sıhhiyesinin tahsile müsaid olduğunu mübeyyin rapor, muhtasar tercümeihal varakası, iki aded vesika fotoğrafile 5 eylul cumartesi öğleye kadar Umum Müdürlüğe müracaat eylemeleri lâzımdır. «425» (369), Antalya Vilâyetinden: Kapalı zarf usulile münakasaya konulup 29/7/936 da ihalesi yapılacağı ilân edilmiş olan taştaş ve harcı çamurdan yapılmak ve kerestesi hükumete aid olmak üzere Kıbrıs göçmenleri için Antalya merkez kazasında Galibpaşa çiftliğinde proje, şartname ve keşif namesine uygun olarak yaptırılacak beheri 299 İira 85 kuruş bedali keşifli elli evin inşaat işi 30/7/936 dan itibaren 30/8/936 gününe kadar bir ay müddetle pazarlık suretile eksiltmiye konulmuştur. Taliblerin bu işe aid proje, keşifname ve şartnameyi görmek üzere tstanbul ve Antalya Sıhhat ve 1. M. Müdürlüklerine müracaat cylemeleri. (4483) Lapsekinin Meşhur Çardak Panaym 22/8/936 tarihinde açılacak (3) gün hayvan (4) gün emtea alışverişi olmak üzere (7) gün devam edecektir. Bu münasebetle: 26/8/936 tarihinde Türkiyenin namdar pehlivanlannm iştirakile Başa (80) lira baş alfana (40) lira ortaya (20) lira küçük ortaya (10) lira destelere (100) lira mükâfatlı büyük pehlivan küreşleri yapılacağı ve bu panayıra gelecek alıcı satıcı ve görücülerin memnunen dönecekleri ilân olunur, . . , seni çok güzelleştirir. Fazıl Çil ilâcı Hiç Düşünme BİR K UTU Sahtb ve Başmuharriri: Yunus Müdürü: Hikmet Münif Nadi Umumî neşriyatı idare eden Yazı Işlerı Cumhurtyet matbaan