25 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

25 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURIYE1 25 Ağustos 193b Matbaa ve Çinkografhanesi Cumhuriyet CUMHURİYET Matbaa ve Çinkografhanesi Senelerdenberi temiz ve muntazam mesaisile tanılmış ve bir müddet Matbaacdık ve Neşriyat Türk Anonim Şirketi taraf ından idare edilmiş olan / ROMAT1ZMA LUMBAGO SiYATiK ağnlan T E S K i N ve izale eder. Izmir Fuarını ziyaret etmek isteyenlere Denizyolları Işletmesi Müdürlüğünden: ahnız defeder. Yemeklerden birer saat sonra alınırsa: HAZEVISIZLIĞI, MİDE EKŞİLİK ve yanmalarını giderir. Ağızdaki tat • sızlığı ve kokuyu izale eder. Şişesi 75 ve 120 kuruş HOROS markalı etiketimize dikkat Deposu: Yenipostane arkası, Aşirefendi sokak No. 47. K A B I Z L I GI faaliyetine devam etmektedir. En son sistem makinelerle mücehhez olan bu büyük müessese hernevi tabı ve kıliçe işlerini nefaset ve süratle meydana getir meği taahhüd eder. Adres: tstanbul Cumhuriyet Matbaası. Posta kutusu İstanbul: 246. Telefon: 24290 IHHHIMHH Her eczanede arayınız Malatyada Sultansuyu Harası Direktörlüğünden: Hara Merkezinde yeniden yapılacak otuz dört bin lira bedeli ke şifli bir idman ahırı, bir değirmen ve iki memur evile ambar kısmmda yapılacak tadilât ve tamirat 21/8/936 gününden itibaren yirmi gün müddetle ve kapah zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. lhale 10/9/936 perşembe günü saat on beşte yapılacaktır. Şartnameyi görmek ve bu hususta daha fazla malumat almak istiyenlerin Hara merkezindeki Komisyonu mahsusuna müracaat etmeleri ilân olunur. (638) en tesirli bir İlâç SERVOtN'dir. Ihtiyarlara genclik, yorgunlara dinclik verir. Taşraya posta ile 185 kuruşa gönderilir. Sirkeci Merkez Eczanesi Ali Rıza. Ademi î k t i d a r , SU GEÇMEZ «Giizellik» pudrasını Bel Gevşekliğine Tecrübe ediniz Doçent Diş Hekimi Beynelmilel tzmir Fuannın açılma resmi münasebetile sergiyi ziyaret etmek istiyenlere kolaylık olmak üzere 31 ağustos 936 pazartesi günü saat 15 te IZMİR vapuru Istanbuldan kalkarak doğru İzmire gidecek ve Fuarın açık bulunduğu müddetçe Iz mirde ziyaretçilerin ikametlerine tahsis edilecektir. Vapurda kalacakların ehven bir surette hertürlü istirahatleri düşünülmüş ve geminin kara ile doğru irtibatı temin edilmiştir. Vapurda yatmak ve yemek istiyenler fiatlar hakkında İstanbul acentahğımızdan izahat alabilirler. Bu münasebetle İzmire gidip te birkaç gün kalarak dönmek istiyenlere kolaylık olmak üzere ağustosun 29 uncu cumartesi günü tstanbuldan kalkacak olan Izmir sürat postasının 31 ağustos 936 pazartesi günü yapacağı avdet seferi bir defaya mahsus olmak üzere eylulün üçüncü perşembe günü saat 16 ya tehir s dilmiştir. Fuarı ziyaret etmek istiyenlerin bu kolayhklardan istifade etmeleri ilân olunur. (627) Nahiyemizin «2500» metre tulünde olan sokak ve caddelerinden geçerek kasabamıza saniyede vasatî olarak 26 litre su tevzi ede cek bir şebekenin projesinin tanzimile tesisatm fennî bir şekilde ikmali ve Belediyenin göstereceği mahallerde «25» aded çeşmenin yapnması «8000» lira muhammen bedelle iki defa münakasaya konulduğu halde talib zuhur etmediğinden ihale müddetinin 20 gün temdidine işin pazarlık suretile yaptırılmasına karar verilmiştir. isteklilerin 19/8/936 dan 7/9/936 tarihine musadif pazartesine ka dar hergün şartnamesini öğrenmek ve pazarlığa içtirak etmek için Belediyeye müracaatleri ilân olunur. (572) Şuhut Urayından: Avrupadan gelmiştir. Adres: Beyoğlu, Istiklâl caddesi ülivo apartıman No. 3 Feyzullah Doğruer Saç boyaları Karacabey Merinos Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünden: 1 Merinos Yetiştirme Çiftliği hayvanatının ihtiyacmdan bulunan «197,363» kilo yulaf, «202,270» kilo arpa, «72,000» kilo mısır ve «80,363» kilo sisam küsbesi kapah zarf usulile eksilt miye konmuştur. 2 Yulafın beher kilosuna «4» kuruş, arpanın beher kilosuna «4» kuruş «25» santim, mısırın beher kilosuna «6» kuruş ve sisam küsbesinin beher kilosuna «4» kuruş fiat tahmin ediltecrübeyi miştir. yapımz. 3 Eksiltme 28/8/936 tarihine musadif cuma günü saat on beşte Tokalon pudrası, terkibindeki imti • Harada müteşekkil Merinos Yetiştirme Çiftliği Mubayaat yazh yeni (çifte köpük) cevheri saye Komiryonunca Harada merkez binasında yapılacaktır. sinde cildin parlakbğına nihayet veri • 4 Muvakkat teminat olarak «1,802» lira almacaktır. yor. Bu basit prova ile bizzat tecrübelsteklilerin yevm ve vakti mezkurda yukarıda sözü geçen Kosini yapımz. misyona «2490» numarah kanunun tarifatı dahilinde müracaat Pannaklannızdan birini «Fini Mat> eylemeleri ilân olunur. (4519) yeni Tokalon pudrasına bulaştırınız da su bardağına batınnız. Parmağınızı bardaktan çekince ne ıslanmış ne de parlamış olmayıp kuro ve «mat» oldu • ğunu göreceksiniz. Pudrada (çifte köpök) oiduğn !çin rtftnbete nn&avemet eder. Bunun içindir ki Tokalon pudrası 8 saat sabit kalır ve böylece bütün suvarede sıcak salonda dans edebilirsiniz. Teniniz, ilk girdiğiniz taze ve nermin şeklini muhafaza eder. Yeni «Fini Mat» Tokalon pudrası ne yağmurdan ve rüzgârdan ne de terlemeden müteessir olur. Burnun parlaklığına nihayet ve • rildiği garanti edilmektedir. JUVANTirf KANZUK TAKLIDLERİNDEN SAKININIZ! AGIZUKLAR UZERINDE Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası istanbul Şubesinden: Galatada Voyvada caddesinde basıkamız binasının çatısmda yaptırılacak tamirat ile imal ettirilecek 13 aded demir arşiv dolabı ka palı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Bu husustaki teklif mektublan 5 eylul 1936 saat 10 a kadar Şube Müdürlüğüne verilmiş bulunmalıdır. Şeraiti öğrenmek istiyenlerin bankaya müracaatle ihzar olunan şartnameleri almaları. (554) imzasına dikkat ediniz. ' atış yeri: Sultanhamam Kebabcı karşısında Kumral ve siyah olarak sabit ve tabiî renk verir. Ter ve yıkanmakla çıkmaz. Yegâne zararsız ve tanınmış sıhhî saç boyasıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu İstanbul P i P O P A Z A R I Anadoludan arzu edenlere posta ile tediyeli olarak gönderilir. Ankara: Tütüncü Ali Tümen, Taşhan Izmir: Mehmed Alim Baş • durak 61 • Bursa: Nureddin Neş'et Uzunçarşı Samsun: Saatçi Avni Peker • Adana: Hacı Halil Yağcamü civan • Malatya: tb rahim Içık. Leon çikolata acentası. İstanbul Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden: 20/8/1936 tarihinde saat on buçukta açık eksiltme suretile ihalesi takarrür eden «4,000» lira keşif bedelli Usküdar Adliye dairesi ta miratına muayyen olan gün ve saatte talib çıkmadığından 2490 sayılı arttırma, eksiltme ve ihale kanununun 43 üncü maddesi muci bince 31 ağustos 1936 pazartesi günü saat on altı buçukta Vilâyet Nafia Müdürlüğü binasında tekrar eksiltmesi yapılacaktır. A Bu işe aid proje, şartname ve keşif 20 kuruş mukabilinde Nafıa Müdürlüğünden ahnabilir. B Muvakkat teminat 300 liradır. C lsteklilerin en az bir kalemde 1,500 Iiralık bu işe benzer bir iş yaptığma dair Nafıa Müdürlüğünden almış olduğu müteahhidlik ve Ticaret Odası vesair vesikalarile 31/8/936 günü saat 16 buçukta tstanbul Nafıa dairesinde Eksiltme Komisyonuna gelmeleri. (587) Kadıköy Şen Jozef Lisesi Direktörlüğü, yeni ders senesi 10/9/936 tarihinde başlıyacağım ve kayid ve kabul muamelesi pazartesiden başka, hergün saat 9 dan 12 ve 14 ten 18 e kadar yapılacağını ihbar eder. İlk tahsili bitirmiş olan talebeyi ihzarî sınıfına kabul edecektir.| Elâziz İskân Müdürlüğünden: 1 Palunun Kapıaçmaz köyünde yapılacak 36 çift göçmen evi kapah zarf usulile eksiltmiye konmuştur. 2 Beher çift evin keşif bedeli 567 lira 38 kuruş olduğuna göre otuz altı çift evin keşif bedeli mecmuu bedeli 20425 lira 68 kuruş olup muvakkat teminatı 1532 liradır. 3 Bu eksiltmiye aid evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi. B Keşif cetveli. C Resim ve plânlar. Istiyenler bu evrak suretlerini bir lira ücret mukabilinde Elâziz İskân Dairesinden alabilirler. 4 Teklif mektublarının bir eylul 936 sah günü saat on beşe kadar Elâziz İskân Müdürlüğüne verilmiş olması şarttır. 5 Eksiltmiye iştirak etmek için Nafıaca musaddak bir ehliyet vesikası gönderilmesi şarttır. 6 Postada olan mektublar dördüncü maddede yazılı saatin hitamına kadar gelmiş bulunacaktır. Postada olan gecikme kabul edilmez. (634) Konya İnhisarlar Başmüdürlüğünden: Konya İnhisarlar Başmüdürlüğünde ve İstanbul tnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen şubesinde mevcud keşfi evvel proje, fennî rapor mucibince Şerefli Koçhisar kazası civarındaki Kaldırım tuzlasında yapılacak İdarehane ve aile evlerile süvari koğuşunun bedeli keşfi olan 14935 lira 32 kuruş üzerinden 15 gün müddetle ve kapah zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Taliblerin 5/9/936 cumartesi günü saat ondan bir saat evvel lâzım gelen vesaik teminat ve teklif mek« tublarile birlikte Konya İnhisarlar Başmüdürlüğünde müteşekkil Komisyona müracaat eylemeleri ilân olunur. (654) Karacabey Belediyesinden: 1 Karacabey kasabasına 15 kilometre mesafede bulunan «Gölecik» suyu getirilecektir. Bu suyun inşa ve tesis masrafının keşif bedeli «77233» lira «98» kuruştur. 2 Plân, model ve harita vesair evrakın istinsah masarifi kendilerinc aid olmak üzere istiyenlere gönderilir. 3 Eksiltme 28/7/1936 tarihinden 28/8/1936 tarihine kadar 30 gün devam edecektir. 4 Eksiltme kapah zarf usulile yapılacaktır. 5 Muvakkat teminat miktan «5111» lira «70» kuruştur. 6 lsteklilerin Nafıa Vekâletince elli bin Hradan yukarı işlerde müteahhid olabileceklerini gösterir vesaik ibraz etmeleri şarttır. 7 Kapah zarf usulle yapılacak teklifler 28/8/1936 cuma günü saat on beşe kadar Karacabey Belediye Encümenine verilmiş olacaktır. (4341) Karacabey Merinos Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünden: 1 Karacabey harasında müteşekkil Merinos Yetiştirme Çiftliğinin Ismetinönü mevkiindeki Hanife deresi üzerine yapılacak sulama bendi inşaatı kapah zarf usulile eksiltmiye konmuştur. 2 Keşif bedeli on bir bin sekiz yüz doksan beş lira kırk yedi kuruştur. 3 Eksiltme 1/9/1936 tarihine musadif salı günü saat on beşte Karacabey Harasında olacaktır. 4 Muvakkat teminat olarak sekiz yüz seksen beş lira elli kuruş almacaktır. 5 Bu işe aid evrak ve şartname şunlardır: A Malî şartname. B Fennî şartname. C Umumî plân D Bend tafsilât resimleri E Sulama kanalı ve tahliye arklan tulanî maktaı ve tafsilâth resimleri F Ve diğer evrak ve resimlerle Nafıa şeraiti umumiyesi isti • yenler bu evrakı bedelsiz olarak Merinos Yetiştirme Çiftliği Mü dürlüğünden, Bursa ve İstanbul Baytar Müdürlüklerinden ala * caklardır. 6 lsteklilerin şeraiti umumiyeyi haiz bulunmasî ve 2490 nu * maralı kanunun tarifatı dahilinde eksiltmiye iftirak eylemeleri ilân olunur. () Kazma, kürek eksiltme ilânı Konya Bayındırlık Direktörlüğünden: Bayındırlık Direktörlüğü için aşağıda cins ve miktan gösterilen satm ahnacak malzeme 845 lira muhammen bedelle açık eksiltmeye konulmuştur. Bu işe aid şartnameler bedelsiz olarak Konya Bayın dırlık dairesinden ahnabilir. Eksiltmeye girebilmek için 63 lira tutu veya banka mektubu ver mek lâzımdır. Eksiltmenin 2/9/936 çarşamba günü saat 15 te Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacağı ilân olunur. (539) Ahnacak malzemenin miktan ve nev'i: 125 kutrunda halis çelik 200 kilogram. 2 Beheri 2,5 kilogramhk 600 kazma. 3 46 kilogram ağırhğmda 50 aded varyoz. 4 1000 aded çelik kürek. 5 10 aded marangoz keseri. 9 10 aded marangoz bıçkası. İmar Plânı Yaptırılacak Kastamonu Belediye Reisliğinden: Kastamonu şehrinin Belediye yapı ve yollar kanunu mucibince bir müstakbel imar plânı yaptırüacaktır. Şehrin hali hazırının 1/5000 mikyasmda yapılmış haritası vardır. Talib olanların 10/9/936 tarihine kadar bu babdaki tekliflerini Urayımıza bildirmeleri ilân olunur. (649)