25 Ağustos 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

25 Ağustos 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

25 Ağustos 1936 CUMHURİYET Maliye Vekâletinden: 17/8/936 tarihinde açık eksiltmesinin yapılacağı ilân olunan on bin metre kanaviçeye istekli zuhur etmemesine binaen bu eksiltmenin 10/9/936 perşembe günü saat on beşte yapılmasına karar ve rilmiştir. Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde ve îstanbulda Dolmabahçede Evrakı Matbua ambarında görülebilir. Tahmin bedeli bin beş yüz elli lira ve muvakkat teminatı yüz on altı lira yirmi beş kuruştur. Eksiltmiye gireceklerin muvakkat teminat makbuzu veya banka kefalet mektubile birlikte Yukanda yazılı gün ve saatte Levazım Müdürlüğünde müteşekkil Eksiltme Komisyonuna müracaat et meleri ilân olunur. «548» (653) istanbul Ticaret ve Sanayi Odasından: Arsıulusal İzrair Fuarı İstanbul Oda paviyonunda eşya teşhir edeceklerin a*ağıda gösterildiği üzere eşyalarını vapura yükle meleri icab eder. 27/8/936 Perşembe sabah saat onda kalkacak vapur çarşamba günü sabaha kadar eşya alır. 29/8/936 Cumartesi saat üçte kalkar%ak vapur cumartesi öğle ye kadar eşya alır. 31/8/936 Pazartesi fevkalâde bir vapur vardır. 30 ağustos öğ leye kadar eşya alır. (664) Yenisehir Hava Kurumu Subesinden: 30 ağustos 936 pazar günü Türk Hava Kurumu menfaatine ilçe mizde pehlivan güreşi müsabakası yapılacaktır. Müsabekaya iştirak edecek pehlivanlara aşağıda gösterilen mü j kâfatlar verilecektir: Lira Başa 50 Büyük ortaya 25 Küçük » 10 Diğer pehlivanlara münasib hediyeler verilecektir. Güreşi görmek üzere gelecek misafirlerin esbabı istirahatleri te; min edilmiştir. Gelecek pehlivanların birkaç gün evvel Yenisehir Hava Kurumu şubesine başvvrmaları ilân olunur. (568) İstanbul Beledivesi İlânları ÖIçü Sahiblerinin Nazarı Dikkatlerine: j Silifke Jandarma Okulu Eksiltme Komisyonu Başkanlığmdan: 1 Eksiltmiye konulan iş: «160,000» kilo ekmektir. Tahmin edilen bedeli «on altı bin sekiz yüz» lira olup muvakkat teminat mik tarı bin iki yüz altmış liradır. 2 Eksiltme kapalı zarf usulile 1 eylul 936 gününe raslıyan salı günü saat 10 da Silifke Jandarma Okulu binasında toplanan Ko misyonu tarafından yapılacaktır. 3 Ekroek için konulacak unun ve ekmeğin evsaf ve şeraiti Okul salonunda asılıdır. İstiyenlere bedelsiz verilir. 4 Eksiltmiye gireceklerden kanunî ikametgâh ve Ticaret O dalarma kayidli olduklarına dair vesikalar aranacaktır. 5 Eksiltmiye gireceklerin muvakkat teminatı için sandık mak buzu veya banka mektublarile teklif mektublarım kanunun tarifatı dahilinde ve kapalı zarf içinde ihale saatinden bir saat önce Komisyona vermeleri lâzımdır. Bu saatten sonra verilecek mektubların kıymeti olmıyacağı ilân olunur. (4545) İstanbul Belediyesinin 936 senesine aid ölçülerin muayenesi 31 ağustos 936 akşamı sona erecektir. Müddeti içinde Ayar Memurluk larında ölçülerini muayene ettirip damgalattırmıyanlar hakkında kanunî takibat yapılacağı tekrar ilân olunur. «B.» (612) M. M. Vekâletinden: 1 Bu sene Ankaraya nakli mukarrer olan Harbiye Okulu İn gilizce ve Fransızca, Almanca öğretmenliklerine Yüksek okullarda öğretmenlik yapmak salâhiyetini ve vesaikini ve bilgilerini taşıyan iki İngilizce, bir Almanca, üç Fransızca öğretmeni ahnacaktır. 2 Bu öğretmenliklerin ücreti ders saati başına 4 ilâ 5 liradır. 3 Ehliyeti haiz olan isteklilerin diploma ve bonservis ve nü fus kâğıdı, askerlik vesikası, üçer fotoğrafı ve bulundukları memu riyetleri gösterir hal tercümesi ve bir istida ile Ankarada M. M. Vekâletine, İstanbulda Pangaltıda Harbiye Okulu K. müracaatleri ve sarih adres yazmaları lâzımdır. Müracaatler en geç 20 eylul 936 ya kadar yapılmalıdır. «232» (655) İstanbul Tapu Başmemurluğundan: îstinyede Maslak mevkiinde 31 numaralı Derbend karakol binası senedsiz tasarrufat ahkâmına tevfikan Hazine namına senede bağ lanacağından bu yer hakkında tasarruf iddiasında bulunan varsa ellerindeki tasarruf vesikalarile birlikte Sultanahmedde Tapu dai resinde Sarıyer Sicil Muhafızlığına tarihi ilândan itibaren on beş gün zarfında müracaatleri ilân olunur. (629) Yüksek İktısad ve Ticaret Mektebi Direktörlüğünden: 1 Okulun her üç kısmına yazılma 1 eylul 1936 salı günü başlıyacak ve 25 eylul cuma gününe kadar sürecektir. Yazılma işleri pazartesi, çarşamba ve cuma günleri saat ondan on altıya kadar yapıhr. Yazılmak istiyenler bir dilekçe ve belli belgelerle Okul Direktörlüğüne başvuımalıdırlar. 2 Yüksek İktısad ve Ticaret kısmı üç, Ticaret Lisesi bir, ihzarî ve üç aslî olmak üzere dört, Orta Ticaret mektebi dört sınıflıdır. 3 Yüksek İktısad ve Ticaret kısmile Ticaret Lisesine yazıla cakların en az lise veya orta mekteb derecesinde fransjzca bilmeleri gerektir. 4 Yüksek İktısad ve Ticaret mektebine lise mezunlarından bakalorya veya olgunluk imtihanlarını pek iyi veya iyi derecede ver miş olanlar alınır. 5 Orta Ticaret mektebile Ticaret lisesine yazılmak için baş vuranların sayısı her kısım için ayrı ayrı tesbit olunan kadroyu geç tiği takdirde içlerinden müracaat tarihi sırasile pek iyi veya iyi derecede mezun olanlar ve bunlar arasından da tahsillerine ara verme miş bulunanlar ayrılarak kabul olunur. 6 Her üç kısımda kayidli bulunan eski okurların 25 eylul 1936 tarihine kadar Okul Direktörlüğüne başvurarak Yüksek ve Lise talebesi harclarını vermek, orta talebesi de hüviyet varakalarına işaret ettirmek suretile kayidlarım yenilemeleri ve bu kayid yenileme işi yapılırken talebenin tescil dilmiş soy adlarını talebe kütük defterine kaydettirmeleri. ' (591) L L Inhisarlar Umum Müdürlüğünden İstanbul Vakıflar Cinsi Direktörlüerü ilânları Miktarı Muhammen İlk teminatı kilo bedeli Yoğurt 25000 15 kuruş 224 lira Gureba hastanesine 936 senesi için lüzumu olan yukanda cinsi ve miktarı yazılı yoğurt pazarlıkla ahnacaktır. Pazarlığı 26/8/936 çarşam * ba günü saat 15 te Komisyonda yapılacaktır. Şartnamesi hergün Levazım Kaleminde görülebilir. (650) j Şartnamesi mucibince 1150 ton Rekompoze kömür 9/IX/936 ta rihine raslıyan çarşamba günü saat 15 te pazarlıkla satın alınacak tır. İsteklilerin şartnamesini görmek üzere hergün ve pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte Kabataşta Inhisarlar Levazım ve Mubayaat Şubesi Müdürlüğündeki Alım Komisyonuna müracaatleri. (483) J ERGANi BAKIRI TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN: Ergani madenindeki İşletme İdaremizde çahşmak üzere dahilî hastalıklarda mütehassıs bir doktora ihtiyacımız vardır. İstiyenler tekliflerini ve tercümei hallerini Ankarada Ulus meydanın ^ da Koç Hanındaki İdare merkezimize bildirmelidirler. ^ ^ Şuhut Urayından: «100» hektar tahmin edilen şehir haritasının ahnması beher hektarı yirmi beş liradan iki defa münakasaya konulmuş ise de yapı lan tenzilât lâyık hadde görülmediğinden ihale müddetinin 20 gün temdidile için pazarhk suretile yaptırılmasma karar verilmiştir. İs ~ teklüerin 19/8/936 dan 7/9/936 tarihine musadif pazartesiye kadar hergün ehliyetnamelerini hâmil olarak Belediyeye müracaatle pazarlığa iştirak etmeleri ilân olunur. (573) 1 10/VIII/936 gününde kapalı zarfla götürü olarak eksiltmeye konulan 33223 lira 28 kuruş keşif bedelli Kayseri idare binası inşaatına istekli çıkmadığından yeniden ayni şekilde eksiltmeye konulmuflur. 2 Eksiltme evrakı 1 lira 66 kuruş mukabilinde İstanbulda İn hisarlar İnşaat Subesinden ahnacaktır. 3 Eksiltme 8/IX/936 gününe raslıyan salı günü saat 11 de Kabataşta İnhisarlar Levazım Şubesindeki Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. 4 Muvakkat teminat 2491 lira 74 kuruştur. 5 İsteklilerin ihaleden en az üç gün evvel İnhisarlar İnşaat Şubesine gelerek diplomalı mühendis veya mimar olduklarına dair ehliyet vesîkalarını ibraz ile münakasaya girebilecekleri hakkında1 birer vesjka almaları lâzımdır. j 6 Tekliflere aid kapalı zarflar ihale günü en geç saat tam ona kadar Komisyon Reisine makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. (482) 1 Şartname ve keşifnamesi mucibince 6259 lira muhammen be delli su tesisatına aid boru ve cıvata kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 Eksiltme 7/IX/1936 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 15 ie Kabataşta Levazım ve Mubayaat Alım ve Satım Komisyonunda yapılacaktır. 3 Şartnameler parasız sözü geçen şubeden alınabilir. 4 Muvakkat güvenme parası 470 liradır. 5 İsteklilerin eksiltmeye girebilmeleri için kanunen kendilerin den aranması iktiza eden vesikalarile birlikte kapalı zarflarını ek siltme günü saat 14 e kadar sözü geçen Komisyon Reisine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. • (547) 1 Şartnamesi mucibince 4,000 lira muhammen bedelli bir aded seyyar elektrik vinci açık eksiltme suretile satın ahnacaktır. 2 Eksiiyne 9/10/1936 tarihine raslıyan cuma günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 3 Şartnameler, parasız olarak sözü geçen şubeden ahnacaktır. 4 Muvakkat teminat «300» liradır. 5 Kanunen eksiltmiye girebilecek olan isteklilerin vesikala rile birlikte tayin olunan gün ve saatte yukarıda ismi geçen Komis yon Reisliğine müracaat etmeleri lâzımdır. 6 Şartnamenin son maddesi mucibince fiatsız tekliflerle katalogların en geç eksiltmeden bir hafta evvel İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tütün Fabrikalar şubesine verilmiş olması icab eder. (648) İstanbul Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden: 11/9/936 tarih cuma günü saat on beşte İstanbul Vilâyeti Nafıa Müdürlüğü odasında «10.000» lira keşif bedelli Yüksek İktısad ve Ticaret mektebi asaslı tamiratı açık eksiltmiye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, Bayındırlık işleri genel ve hususî ve fennî şartnameleri, proje, keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak «50» kuruş mukabilinde verilecektir. Muvakkat teminat «750» liradır. İsteklilerin teklif mektublarım «5000» liralık bu işe benzer iş yaptığma dair Nafıa Müdürlüğünden almış olduğu müteahhidlik ve Ticaret Odası vesikalarile 11/9/1936 cuma günü saat on beşte Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne gelmeleri. (586) I Oevlet Oemirvolları ve limanları işletme U, idaresi ilânlarıI Yenidoğan ve Esenkend istasyon binaları insaatının eksiltmesi Haydarpaşa Ankara hattınm 504 f 490 ve 535 '+" 922 kilometrelerindeki Yenidoğan ve Esenkend istasyon binalarının inşası kapalı zarf usulile yeniden eksiltmiye konmuştur. 1 Bu iki bina inşaatmın keşif bedeli 24372.68 liradır. 2 fstekliler bu işe aid şartname, proje vesair evrakı D. D. YolIarının Ankara ve Haydarpaşa veznelerinden 122 kuruş mukabi linde alabilirler. 3 Eksiltme 3 eylul 936 tarihinde perşembe günü saat 15 te Ankarada D. D. Yolları İşletme Umum Müdürlüğü Yol Dairesi binasında toplanacak Merkez Birinci Komisyonunca yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı temi nat ve vesaiki ayni gün saat 14 e kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olmaları lâzımdır. A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 1828 liralık muvakkat teminat, B Kanunun tayin ettiği vesikalar, C Kanunun dördüncü maddesi mucibince eksiltmiye girmiye bir mâni bulunmadığına dair imzaları tahtında bir mektub, D Bayındırlık Bakanlığından musaddak ehliyet vesikası, 5 Teklif mektubları ihale günü saat 14 e kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine posta ile verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublarının iadeli taahhüdlü olması ve nihayet bu saate kadar Komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkında fazla izahat almak istiyenlerin D. D. Yolları Ycl Deiresine müracaat etmeleri. «484» (471) Ankara Müzik Öğretmen Okulu Direktörlüğünden: Bu yıl okulumuza seçim yoklamasile alınacak yeni talebelerin yazılma işlerine 10 eylul perşembe günü başlanacak ve 19 eylul cumartesi gününe kadar sürecektir. Seçira yoklamaları 22 eylul salı gününden 29 eylul salı gününe kadar yapılacaktır. Okula girme şartları şunlardır: .1 Müziğe istidadı bulunmak, 2 İlk okulu iyi derecede bitirmiş olmak, 3 Yaşı 12 den küçük ve 14 ten büyük olmamak, 4 Okumasına engel bir sakatlığı olmamak (hastahk, sakatlık, rekâket ve ilâh. gibi». Okula ahnacaklardan 10 talebe Millî Müdafaa Vekâleti emrinde bando öğretmeni olarak seçilecektir. İsteklilerin, yukanda yazılı günlerde, ilk okul şehadetnamesi, nüfus kâğıdı, aşı kâğıdı, sıhhat raporu ve 4 tane fotoğrafile Okul Di rektörlüğüne başvurmaları. «545» (623) Malatya Vilâyeti Nafıa Müdürlüğünden:1 Âdapazarı İlçebayhğından: Çift ev Beherinin keşif Tutarı Pey akçesi Aded fiatı L. K. L. K. 12 574,62 6895 44 517 20 Adapazarımn Kalaycı köyü üstünde yapılacak on iki çift göçmen evinin mevcud plân ve keşif ve şartnameleri dairesinde 19/8/936 tarihinden 2/9/936 tarihine raslıyan çarşamba günü saat 16 da açılması yapılmak üzere on beş gün müddetle açık eksiltmiye ko nulmuştur. Gelen keşif, proje şartnamesinde görmek istiyenlerin Adapazı Göçmen Komisyonuna müracaatleri ilân olunur. (639) ZAYİ BONO Galata Tünel caddesi 36 numarada hırdavat ve soba tüccarı Bay" Jiraya Apikyan tarafından imzalı ve emrine muharrer 24/8/36 tarih ve 30/10/936 vadeli 700 liralık diğeri ayni tarih ve 15/11/36 vadeli 800 liralık iki kıt'a bono kaybedilmiş olduğundar hiçbir hükmü olmadıkları ilân olunur. A. Şakir 1 Eksiltmiye konulan iş: Malatyada yapılacak hükumet binası temel inşaatıdır. İhale kapalı zarf usulile yapıl»'1'*'2 Keşif bedeli 20564 lira 46 kuruştur. 3 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Nafıa işleri şeraiti unjumiyesi, D Fennî şartname, İ Hususî şartname, G Keşif cetveli, silsilei fiat cetveli, metraj cetveli. Proje. 4 istiyenler bu şartnameleri Malatya Nafıa Dairesinde göre bilirler. FİKREr Ihtifalcilerine 5 İhale 7/9/936 tarihine musadif pazartesi günü saat on beşte Yapan size, benden; (sonsuz alkışlar) Malatya Nafıa Müdürlüğünde yapılacaktır. Teklif mektubla Yerde yatan (Fikreti) bu törenle: rının ihale saatinden bir saat evveline kadar Komisyon ReisYüceltmiştir. (Çok tanrısal kalkışlar) liğine tevdii lâzımdır. Posta ile gönderilecek teklifnamelerin Filorinalı Nâzım K. Özgünay geç gelmesinden dolayı mesuliyet kabul edilmez. 6 Muvakkat teminat akçesi 1542 lira 33 kuruştur. Sahib ve Başmv.ha.TTiri: Yunu» Nadi 7 İsteklilerin ehliyet vesikası almak için ihale tarihinden lâakal ümumı neşriyatı idare eden Yazı tşterı sekiz gün evvel Nafıa Vekâletine müracaat eylemeleri icab eder. Müdürü: Hikmet Münif 8 Bu hususta daha fazla malumat almak istiyenlerin Malatya Nafıa Müdürlüğüne müracaat eylemeleri ilân olunur. (640) Cumhuriyet matbaası