19 Eylül 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

19 Eylül 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

19 Eylul 1936 CUMH*TUYET Çanakkale Müstahkem Mevki Satmalma Komisyonundan: 1 Müstahkem mevki kıtaatı ihtiyacı için kapalı zarfla «637,000» kilo un satın ahnacaktır. 2 Unun beher kilosuna «14,50» kuruştan «92365» lira fiat biçilmiştir. 3 îhalesi 6/10/936 tarih salı günü saat «15» te Çanakkale Müstahkem Mevki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 4 Isteklilerin ihaleden bir saat evvel teminat akçeleri olan «5869» lirayı ve ihale kanununun 2, 3 üncü maddelerindeki vesaik ile bir saat evvel Komisyona müracaat etmeleri ilân olunur. (1409) SARTLARI: 1 Unlar aşağıda yazıh miktarlarda (Çanakkale, Kilidbahir, Maydos ve Erenköy) garnizonundaki (Birliklerin'1 kilerlerine teslim edilecektir. Ça. Kale, Mst. Mv. Maydos Kilitbahir ambarına 42,000 Taksit 46,000 32,000 46,000 » 16,000 23,000 » 53,000 » 69,000 42,000 46,000 » 21,000 23,000 » 21,000 23,000 » Erenköy Top 24,000 20,000 10,000 32,000 24,000 12,000 12,000 A. 18 18 18 18 1 1 1 Yozgat Ilbaylığından: Memleket Hastanesi için lüzumu olan «700» yedi yüz lirahk muhtelif eczayi tıbbiyenin listeleri tstanbul Sağlık Direktörlüğüne gönderilmiştir. Açık eksiltme suretile ihalesi 28/9/1936 pazartesi günü saat on dörtte yapılacağından taliblerîo listeleri görmek üzere mezkur Sağlık Direktörlüğüne ve ayni gün ve saatte te Yozgad Vilâyeti Daimî Encümenine müracaatleri ilân olunur. (1369) Açık Eksiltme İlânı Edirne Vilâyeti Daimî Encümeninden: Eksiltmiye konan iş: Uzunköprü Keşan yolunun 0 + 000 ile 34 + 000 kilometreleri arasında bir kısım şose tamiratı esasiyesi. 1 Yapılacak iş: 4780 metre tulündeki şose tamiratı esasiyesinin bir kısım maizemesi iş başında ve ocaklarda müteahhide teslim edilmek şartile geri kalanlarile esaslı tamiratm tamamlanmasıdır. Ve bedeli keşif yekunu 8722 lira 51 kuruştur. 2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi, B Mukavele projesi, C Nafıa işleri şeraiti umumiyesi, D Fennî şartname, E Keşif evrakı. Bu şerait Edirne Vilâyet Encümen kaleminde veya Nafıa Müdür lüğünde görülür ve istiyenlere parasız gönderilir. 3 Açık eksiltme 2/10/1936 tarihinde cuma günü saat 15 te Edirne Vilâyet Encümeninde yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girmek için müteahhidlerin 654 lira 19 kuruş teminat vermeleri cari seneye aid Ticaret Odasına kayidli bulun maları ve aynca Nafıa Vekâletince ilân edilen talimatname mu cibince eksiltmiye girebileceğine dair ehliyet vesikasını haiz bu lunmaları lâzımdır. (1416) Kars Nafıa Müdürlüğünden: 1 Iğdırda muhacir iskânı için yapılacak olan ve beheri 591.23 lirahk 236 aded evin 139530.28 lirahk keşif üzerine inşası pazarlık suretile eksiltmiye konulmuştur. 2 Pazarlık 21/9/936 tarihine musadif pazartesi günü saat 14 te Kars Nafıa Müdürlüğünde toplanacak olan Komisyonca yapı lacaktır. 3 Muvakkat teminat 10464.77 liradır. 4 Şartnameler, plân ve keşif 6,97 lira mukabilinde Kars Nafıa Müdürlüğünden ahnabilir. Bu hususta tafsilât almak istiyenler Istanbul, Ankara, Izmir Vilâyetleri Nafıa Müdürlüklerinde mevcud musaddak evrakı görebilirler. İsteklilerin muvakkat teminatlarını Nafıa Vekâletince musaddak ehliyetnameleri ve malî iktidarına dair vesaiki hâmil olarak bu günde pazarlığa iştirak etmek üzere müra caatleri ilân olunur. (1047) A Ç I K A R T I R M A HALİ TASFİYEDE MÜZAYEDE İLE SLTIŞ Eylulün 20 nci pazar günü saat 10 da Beyoğlu Cıunhuriyet caddesinde Sürpagopta Gran garajın karşısında 103 numarah Pangaltı Palas apartımanının 2 numarah dairesinde mevcud ve ma ruf bir aileye aid çok kıymetli eşyalar açık arttınna suretile satılacağı ilân oIunur. Nadide bir yemek oda takunı asrî ve yanı vitrinli kristal camlarla büfe, dresuar, otomatik yemek masası ve 6 maroken sandalyasile, mttkemmel yatak odası, kübik şeklinde aynah dolab, komodin, tuvalet, ve iki kişilik karyola sile, tekrar 6 parçadan ibaret san ve masif yatak oda takımı, pomye usulü 9 parçadan ibaret salon takımı kanape 2 koltuk ve 6 sandalyasile üzeri kadife kaph, tekrar Viyana mamulâtı 8 parça salon takımı üzeri kırmızı kadife kaph vc bronzln, 3 parça kanape koltuk maroken takımı çok iyi halde, iki adet hakikî fngiliz mamulâtı cedid sarı karyolalar, ayaklı dikiş makinesi, yazı hane ve kütübhane, cedid kadife ve tül perdeler, asrî bronz okside avizeler, portatif gramofon Sahibinin Sesi hayli plâklarile, hakikî Sevr mücevher kutu(arı, gümüş kahve takımı tepsisile, asrî 62 parça tabak takımı, Murano asrî ve kristal su takımları komple, Viyana usulü çay takımı 30 parça, porselen ve maden imzah heykeller, Japon vazolar ve çiçeklikler, kristal yemişlikler ve şekerlikler, imzah yağlı boya resimler, duvar tabakları, büyük bir kütübhane masif mavundan yapılmış asrî port manto, havagazi ocağı ve fırını, biblolar, 6 ampullü radyo ve sair eşyalar. E. Krauss. Stuttgard markalı nadide konser piyanosu çapraz telli ve arkası demir, hayli Acem halılan ve seccadeIeri. Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alınır. Satış peşindir. I 2 3 4 5 6 7 1. Teş. 936 1 Kân, 936 Şubat 937 Mart 937 Haziran 937 Ağustos 937 Eylul 937 276,000 227,000 134,000 2 Mukavele müddeti esnasında ve tümen mıntakası dahilinde bir garnizon değişikliği olursa yukarıda yazılı taksitler birliğin yeni gitiği garnizona müteahhid taraf ından götürülüp teslim edilecektir. 3 Birliğin kilerine kadar nakliye masrafları, rüsumlar vesair vergiler müteahhide aid olacaktır. 4 Unlar safi miktar üzerinde ahnacak ve çuvallar boşaldıkça müteahhide geri verilecektir. 5 Reddedilen unların yerine yeniden ve ikinci defa olarak getirilen diğer unlar muayeneye tâbi tutulacaktır. Ayni malı ikinci kimyahanede mahn muayenesinde müteahhid ısrar ederse redde dilen undan yeniden nümune alınarak muayene için başka bir kimyahaneye gönderilecektir. Tekmil muayenelere aid yol masraflan müteahhide aid olacaktır. 6 Muayene ve itirazlardan dolayı unların gününde ahnmasından kiierde günlük ihtiyacı temin edecek un kalmazsa un kabul edilinciye kadar geçen günlere aid günlük un ihtiyaciarı müteahhid namına ayni evsafta olmak üzere piyasadan alınır ve sarfediür. Fakat sarfedilen bu miktar müteahhidin vereceği un taksit miktarında mahsub edilir. 7 Birinci taksit un Satmalma Komisyomınun ilân ve muame • lelerinden dolayı mukavele imza tarihinden evvel tesadüf ederse bu taksit ikinci taksitle beraber alınır. 8 Unların hikemi muayenesini ve ekmek tecrubeferini gar nizon muayene heyeti nümuneler kimyahaneye gönderilmeden evvel yapacaktır. 9 Garnizon muayene fceyeti hikemi uşpıayenede muvafık gö • rulmiyen ve yüz kilo unda yüz kırk üç buçuk kilo ekmek çıkmıyan unları reddedecekth*. • * " 10 Garnizon muayene heyeti hikemi muayenede unları evsa fına muvaf ık bulursa ve ekmek randımanı tecrübesi iyi netice verirse taksit unun husuli veçhile nümunelerini müteahhid taraf ından veya bıraktığı vekilinin yanında alarak askerî kimyahaneye göndere * cektir. Tümen kimyakeri gelmiş ise nümuneler tümen kimyakerine verilecektir. VASIFLAR: Hikemî evsaf: 11 Unlar ticarette kullanılan ve yerli malı olan unlardan olacaktır. Rengi beyaz hafif sarımtırak olacaktır. Unda kurd, böcek yuvaları olmıyacaktır. Kokusu kerahatten acılıktan âri bulunacaktır. Un bir yere döküldüğü zaman topaklanmış külçe halinde bulunmıya caktır. 12 Un temiz bir kâğıd üzerine konulup yayıldıktan sonra diğer bir temiz kâğıd yayılmış olan unun üzerine konup iki elin iç tarafile ve fazla tazyik yapmaksızın hafifce sıvanacak ve üstteki kâğıd kaldırıldığı zaman unun sathında siyah siyah noktacıklar yal nız nebata aid olacaktır. Bu suretle kâğıd üzerinde yayılan un yirmi dakika halile terkedilecek ve sonra bakıldığı zaman unun üze rinde az ve çok ufak kabarcıklar görülmiyecektir. Bu hususta per dafsız kullanılacaktır. 13 Un ağızda çiğnendiği zaman dişler arasında çıtırdı yap mıyacaktır. 14 Yüz kilo unda yüz kırk üç buçuk kilo ekmek elde edile cektir. Ekmek tecrübeleri bitaraf fırında müteahhid veya vekilinin huzurunda yapılacaktır. Ekmek somunları kabarık olacak fena kokulu olmıyacaktır. Ekmek kabuğunun rengi sarıya mail olacaktır. Ekmeğin ne yüzünde ve ne de içinde kara kepek ve çöp ve saman asan bulunmıyacaktır. Ekmek tabii bir halde olacak kuvvetlice basıldığı zaman gene eski halini tamamile alacaktır. Dişler arasında çıtırdı yapmıyacaktır. Yedikten sonra boğazda acılık ve ağızda ekşilik ve küflüliik göstermiyecektir. 15 Unların çuvalları üzerinde aid olduğu fabrika işaret ve alâmeti bulunacak ve fabrikada iken çuvallara vurulan kurşunlar ve mühürleri ve çuval ipleri yekpare bir halde ve fabrikada mühürlendiği ve bağlandığı vaziyette görülecektir. Kimyevî evsafı: TUrk Anonim Şfrketi Istanbul Telefon Istanbul Defterdarlığmdan: Tasfiye halinde TELEFON TÜRK ANONİM ŞİRKETİ HİSSEDARLARI ticaret kanununun 362 ve 456 nci maddeleri mucibince, aşağıda yazıh ruznatneyi müzakere etmek üzere 23 ilkteşrin 1936 tarihinde saat 11 de, şirketin İstanbulda Galatada Assikürazioni Generali hanında 2 nci katta 31 numaradaki merkezinde fevkalâde umumi heyet içtimaına davet olunurlar. 1 Tasfiye memurlarile murakıbla rın raporlan. 2 16 haziran 1936 tarihinde durdurulan bilânço ve kârızarar hesabuun tasdikı. 3 17 haziran 1936 tarihinde tasfiye haline girişin tasdikı. 4 1 ikincikânun 1936 ilâ 16 haziran 1936 tarihleri arasındaki devreye aid muamelâttan dolayı idare meclisi azalarının zimmetlerinin tebriyesi. 5 17 haziran 1936 Uâ 21 ikincikâ nun 1940 tarihine kadar devre için tasfiye memurlanmn ücretlerinin tesbiti. Umumi heyette hazır bulunmak istiyen sayın hissedarlann dahilî nizam namenin 25 inçi ve ticaret kanununun 371 inci maddeleri mucibince hisse senedlerini yahud bu hisse senetUerine malik bulunduklannı mübeyyin evrakı müsbiteyi nmumî heyet içthnaından en az bir hafta evvel aşağıda gösterilen mahallere tevdi etmeleri icab eder: İstanbulda: Şirketin Merkeıine. Londrada: Throgmorton Street 26 E. C. 2 Osmanlı Bankasına. 204 Dashwood House £9 Old Broad Street E. C. 2. Şirket yazıhanelerine Askert malullerinden: Turhan oğlu Hasan, Mahmud oğlu Osman, Salih oğlu Şaban, Resul oğlu tskender, Mahmud oğlu Ali, İsmail oğlu Hüseyin, Hüseyin oğlu Sami, Abdullah oğlu Receb, İbrahim oğlu Durmuş, Mehmed oğlu İbrahim, Receb oğlu Şükrii, Osman oğlu Durmua, Mahmud oğlu ömer, Abdülfettah oğlu Mehmed Ali, Kâzım oğlu Mehmed, Osman oğlu Hasan, Yakub oğlu Ahmed Lutfü. 551 numarah terfi kanunu mucibince Baltalimanı havalisinde ikişer yüz lirahk arazi verilmek üzere beşinci ve altıncı derecede malul olanların meyanmdan 934 senesinde kur'a keşidesi suretile isimleri tesbit edilibde henüz arazi almak için müracaat etmiyen yukarıda isimleri yazıh malullerin eylul nihayetine kadar vesikalarile beraber tstanbul Millî Emlâk Müdürlüğüne müracaatleri ve bu müddet hitamında gelmiyenlere tefrik olunan yerlerin bizzarur diğer malullere verileceği ve müracaat etmiyenlerin ileride kabili tevzi arazi bulunduğu zaman haklan nazan dikkate ahnacağı ilân olu (1389) nur. İhracatçıların Nazan Dikkatine Istanbul Ticaret ve Sanayi Odasından: 3018 numarah kanun mucibince ihracatçı ruhsatnamesi almak istiyenlerin istidalarını ve vesikalarını behemehal eylul ayı içinde lktısad Vekâletine takdim etmeleri lâzımdır. Talimatnamesi mucibince daha evvel odadan tasdikname almak için alâkadarların hergün saat ikiden beşe kadar Odamız Muame lât Müdiriyetine müracaatleri ilân olunur. (1422) Sıhhat ve îçtimaî Muavenet Vekâletî Ankara Merkez Hıfzıssıhha Müessesesî Müdürlüğünden: 1 Eksiltmiye konulan iş: Serom ve Kimya şubelerine satın ali nacak alât, bedeli muhammen 7441 liradır. İstiyenler şartname ve lis1 tesini Istanbul Sahil Sıhhiye Merkezinden alabilirler. 2 Eksiltme 3/10/936 gün cumartesi saat 11 de yapılacaktır. 3 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 4 tstekli eksiltmiye girebilmek için 558 lira 10 kuruş mu vakkat teminat vermesi ve aynca en az bir parçada bu nevi malzeme] üzerine 10000 lirahk iş yaptığına dair vesika ibraz etmesi lâzımdır. 5 Teklif mektubları yukarıda yazılı saatten bir saat evvel mü 1 etsese müdiriyetine getirilerek Eksiltme Komisyonu Reisliğine mak ] buz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderileçek mektublar en nihayet yazılı saate kadar gelmiş olması, dış zarfın mühür mumile iyice] kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmezJ (1367) Pariste: Boulvard Haussmann 173 Thomson Houston Fransu şirketine Elli hisse senedinden az hisseye malik olan hissedarlar aralarmda içtima ederek mezkur adedi teşkil ettikten AÇIK ARTIRMA sonra, içlerinden birini veya umumî heyet azasından bir zatı mümessil tayin MÜZAYEDE İLE SLTIŞ Eylulün 20 nci pazar güsü saat 10 da edebilirler. Kalamışta (Kadıköy) Kalamış cadde TASFİYE MEMURLARI sinde 7 numarah köşkte evvelce köşkü A. Biliotti, E. E. Ford satılmış olan maruf ve muteber bir aAÇIK ARTIRMA ilenin bu kere de aşağıda yazıh olan çok kıymetli eşyaları ve hibloları açık Pazar günü sabah saat 10 da Beşikarttırma suretile satılacağı ilân olunur. taş Akaretler Şairnedim caddesinde Not Pazar sabahı Ada iskelesin T. C. Halk Fırkası karşısında 46 numaden 9,15 te Kalamışa vapur olduğu gibl, rah hanede mevcud eşyalar açık art Kadıköyünden de köşkün önüne kadar tırma ile satılacağı ilân olunur. Ceviz tramvay vardır. oymalı Rönesans usulü büfet, dresuar, kare masa ve meşin kaph 6 aded sanÜç parçadan ibaret masif ceviz yatak oda takımı, Viyana usulü 7 parçadan dalyadan ibaret güzel yemek oda ta ibaret mükemmel salon takımı, hakikî kımı, kanape, 2 koltuk, 6 sandalya, İngiliz mamulâtı bronz karyolalar, de aynah konsoi ve orta masasından ibafa İngiliz mamulâtı muhtelif karyola ret kırmızı ipekli salon takımı, Viena lar, Lui kenz 10 parçadan ibaret minyon usulü 2 aynah dolap, lâvabo, 2 gece yaldızh salon takımı, Hind kumaşı kaph masası, 2 karyoladan ibaret yatak oda S parça kapalı takım, Tonet sandalya takımı, çini ve demir sobalar, bronz ve 16 Yerli buğday unu olacaktır. Tüfeylât yuvalarından tama 1ar, Hind ve Şam perdeleri, Hereke ku demir karyola, dolaplar, kadrolar, pamaşı, Verni Marten masa, som sedef ravan. arabesk tabure, jardinyer, 100 mile âri bulunacaktır. sandık, Afyon ve Şam sehpa ve tabu parçah sofra takımı, möbli gramofon, 17 Altı numarah elekten (elek santimetre murabbaında do • releri, fildişi dört köşe tabure, sedefli b ampullü radyo, çocuk arabası, ve saire kuz yüz delik olan ipek elektir) geçirildikten sonra un bakiyesi yüz tavla, modern kolon ve sehpalar, em P. Schmidt & Son Naht Zeitz markalı gramda yirmi beş santigramı geçmiyecektir. salsiz Japon paravanı, muhtelif gar 3 pedalh Alman piyanosu, Anadolu ve (25717) 18 Kıloteni tabii elestikiyette olacaktır. Kıloten ratib halinde droplar, çocuk karyolası, meşhur res Acem hahlan. yüz gramda otuz üç grama kadar kabul edilecektir. Yüz gramda o samlarm imzalarını havi tablolar, Sevr Bohem Çin Japon vazoları ve biblolar, tuz üç gramdan aşağı olursa unlar kabul edilmez. 19 Serbest hamıziyeti hamızı kiprit hesabile yüz gramda beş muhtelif bronz saatler, şamdanlar ve heykeller, kristal ve bakara sürahiler, santigramı geçmiyecektir. Hastanemize lâzım olan: 20 Rutubeti yüz gramda on iki gramı geçmiyecektir. Yüz gram bronz hokka takımları, duvar saatleri 500 ton «Lave marin» maden kömü • ve tabak takımları, İngiliz mamulâtı rünün eksilme ile satın almacağmdan da on iki gramdan fazla olursa unlar reddedilecektir. fildişi saplı çatal, bıçak takımı vesair eksiltmeye iştirak etmek istiyenlerin 21 Sair hububat unlarının hiç birile karışık olmıyacaktır. Iüzumlu eşyalar. Çok mükemmel bir Galatada Büyükbahklı hanında 69 nu22 Erimiyen külü yüz gramda yirmi santigramı geçmiyecektir. aded piyano çapraz telli arkası demir, marah dairede eksiltmesi icra oluna 23 Hamızı klormada erimiyen maddeleri yüz gramda kırk san Anadolu ve Acem halılan ve seccade cak 22/9/936 salı günü öğleye kadar tigramı geçmiyecektir. leri. Pey sürenlerden 100 de 25 temi %10 pey akçesile müracaati. Şartnamenat ahnır. Satış peşindir. 24 Unun külü yüz gramda seksen santigramı geçmiyecektir. sı divanhanede. SON BALO Büyükdere BEYAZ PARKTA Bu akşam Konya Inhisarlar Başmüdürlüğünden: Kaldırım Tuzlasında yaptınlacak olan idarehane ve aile evlerilej süvari koğuşunun yeniden yapılan keşifnamelerinde yazılı 16345 \ lira 56 kuruş bedelle 14/9/936 tarihind^n itibaren yeniden on beş günj müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuş olduğundan ta ' liblerin bu müddet zarfında Konya Inhisarlar Başmüdürlüğünde ve tstanbulda Inhisarlar Umum Müdürlüğünde bulunan proje ve şartnameleri görmeleri ve ihale günü olan 28/9/936 pazartesi günü saat on beşten bir saat evvel teminatlarile birlikte teklif mektublarının Konya Inhisarlar Başmüdürjüğünde müteşekkil Komisyona tevdi eylemeleri ilân olunur. (1403) Sıvas Vilâyeti Daimî Encümeninden: Sıvas Vilâyet merkezi içinde yeni inşa edilecek olan «68840» lira «38» kuruş keşif bedelli on «mıflı mekteb inşaatının kapalı zarf usulile eksiltmesi 29/9/936 salı günü saat 16 da Sıvas Vilâyeti Daimî Encümen odasında yapılacaktır. Tekerrür edecek ihale bedelinden on üç bin liranın bu sene yapacağı işe göre mütebakisinden yarısı 937 ve diğer yarısı da 938 bütçelerinden iki taksitte ödenecektir. Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak her zaman Vilâyet Encümeninde ve Nafıa Müdürlüğünde görülebilecektir. Muvak kat teminat 5163 liradır. Eksiltmiye girmek istiyenlerin Resmî Ga7etenin 3297 sayılı nüshasında çıkan talimatnameye tevfikan müteahhidlik ehliyet vesikasını haiz olmaları, müteahhid bizzat mühen dis olmadığı veya bir mühendisle beraber bu işe girmediği takdirde bu gibi bina işlerinde bulunduğuna ve ehli olduğuna dair vesika ibraz etmesi lâzımdır. Teklif mektublarının 29/9/936 salı günü «aat 15 e kadar Sıvas Vilâyeti Daimî Encümenine verilmesi lâzımdır. Balıklı Rum Hastanesinden: (1361)