25 Ekim 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

25 Ekim 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

25 Birinciteşrin 1936 CUMHURİYET SON TE1EFON NABERLEC TELCRAF VCTELSİZLC Belcikanın Londra Fransız Radikaller kongresinde ya gönderdiği cevab Sofya Elçimiz Şevki Berker, Sofyada çıkan La Parole Bulgare gazetesine Türk Bulgar münasebatı hakkında verdiği beyanatta, iki memleket arasındaki iyi münasebetlerin gitgide daha fazla inAnkara 24 (Telefonla) îktısad kişaf ettiğini söyliyerek, bilhassa Köse Bükreş 42 (A.A.) Geçenlerde dünü tebarüz ettirmek için bu tarsihe lü Vekâletinde küçük san'atlar kongresi için lvanof kabinesinin iktidar mevkiine gelYugoslavyanm hükumet 'organı olan zum gördük.» Zonguldağın yedi kilometro garbine ri, son sistem vasıtalarla dağ böğründeki dikten sonra, muallâk meselelere kat'î hazırlıklara başlandı. Kongre gelecek Prag 24 (A.A.) Başvekil M. ayın 12 sinde Îktısad Vekili Celâl Bayar kadar, Üzülmez deresi kıyısına uzan kömürü jeolojinin elinden al, aşağıya inVreme gazetesinde çıkan bir tcbliğ, bir şekil vermek hususunda gösterdiği Romanya ve Yugoslavyanm Belçika Hodza yabancı gazete muhabirlerine, tarafından açılacaktır. mış kömür treni raylannın yanındaki şo dirmek için onu mihaniğin eline yüklet. hüsnüniyetten bahsetmiş ve Bulgar hü misalini takib etmek niyetinde olduklan Çekoslovakyanın dış siyasasında bir de Celâl Bayar bu münasebetle bir nuseden belirsiz bir meyille geniş bükülüş Sonra mihanikten alıp kimyaya, kimya kumetinin Montrö konferansındaki dosthakkındaki menfi şayiaları yalanlamakta ğişiklik olmadığını söylemiştir. M. Hod tuk söyliyecektir. Küçük san'atlar mev ler yaparak giden otomobilimiz Asma dan alıp fiziğe... Kara kömür şu dağla ça vaziyetini kaydederek sözü Bulga » ve bu iki memleketin şimdiki ittifakla za, evvelisi gün M. Kamil Krofta tara zuu etrafında çahşmak üzere kurulan mıntakasına gelince, halkalama çevrele şu vadi arasında ilimden ilme seyahat ristan Türklerine intikal ettirmiş ve dennı terketmelerinin hiçbir şekilde varid fmdan vuku bulan beyanatın, hükume komisyon ilk toplantısmı Sanayi Umum nen tepelerden sol taraftaki birini dolana etmektedir. miştir ki: tin amal ve makasidine tamamile tercü Müdürü Reşadın başkanlığında bu sabah dolana yükselmeğe başladı. Gül dağı, olamıyacağı kaydedilmekte idi. Amele tabldotlarını geziyoruz. Sa « Zannımca kâfi derecede anlayışBu tebliği memnuniyetle karşıhyan man olduğunu ve Çekoslovakyanın Bel yaptı. Komisyon salı sabahı tekrar topla Kerpiçli dağı, ve dalga dalga bir sürü bahleyin çorba, akşam iki kap sicak ye la ele alınmıyan bir nokta üzerinde durçikaya imtisal etmesinin mevzuubahis da nacaktır. tepeler burada ufkun çemberini şakul mek; hepsi ayda 255 kuruş. Vakit kay mak isterim. Bulgaristandaki Türk ekalVittoriul gazetesi ezcümle diyor ki: hi olamıyacağını beyan etmiş ve demiş tktısad Vekâleti bugün Ticaret Oda leşitrerek ayağa kaldınp buraya bir iki betmemek için öğlenleri maden ocağın liyetlerin kültürel inkişafı meselesini söy«Belgradda neşredilen resmî tebliğ larına birer telgraf göndererek mmtaka kilometro kutrunda ağzı geniş dibi dar da zeytin ekmekle geçiştirdiği kuru ye lemek istiyonrm. Hükumetimizin ve milnoktai nazanmıza tamamile uymakta tir ki: « Fransa ile münasebatımız oldu lanndaki küçük san'atların bugünkü va bir amfi şekli vermiş: Tepelerin içlerin mek ameleye daha masraflı geliyor. dır. Romanya ile Yugoslavya, Milletler letimizin bu meseleye atfettiği ehemmi Cemiyeti paktına ve bölge anlaşmalanna ğu gibi devam edecektir. Sovyet Rusya ziyetlerini, piyasa şartlarını, alım, satın, de maden, üstlernde orman, ve dalgala Ekmek ferdin, yemek teşkilâtın; ve ye yet, Bulgarlarca tabiî telâkki edile sarsılmaz bir şekilde sadık kalmaktadır Çekoslovak paktı için de bu, böyledir ve kredi, vergi gelir vaziyetini, istihsal ka ma duruşlannda hareket var; hareketli mek orada ekmekten ucuz. cektir ümidindeyim. Burada tebarüz etlar. Esasen, dün M. Krofta tarafmdan bunun mevcud hükümlerine riayet oluna biliyetini işletme sartlannı san'atkârlann bereketli bir yer. Eski şirketten kalma hastaneyi göster tirmek istediğim cihet, Bulgaristandaki Tırmandığımız tepenin başmda yeni diler. Bu, bizim yeni amele hastanesi Türk ekalliyetinin kültürel terakkisinin, parlak bir şekilde verilen izahat, Küçük caktır. Ancak, bugüne kadar takib edi ne şekilde yetişebildiklerini, standard ve Antantın beynelmilel siyasa içindeki va len siyasete sadık kalmamız, bizim, Al nakliye meselelerini izah eden birer ra bitmiş dört büyük paviyon ahenkli bir yanında bir bekçi kulübesidir, bizim has bu ekalliyeti daha münevver, binaena ziyetini tasrih etmekte ve üç devletin ken manya ve îtalya ile ekonomik sahada porun önümüzdeki ayın yirmisine kadar mecmua halinde gerile gerile duruyorlar. tane Zonguldak cenubundaki sırta bir leyh Bulgar devletine daha faydalı bir Orası amele sarayıdır. Bu paviyonlarda saray gibi kurulmuş. Havzada sermaye unsur haline getireceği kanaatinde bu di emniyetlerinin müdafaası hususunda tesriki mesai edebilmemiz için Küçük Ankaraya gönderilmesini istemiştir. 640 amele barınacak. Bu, barınma de nin fethi, tekniğin fethi, dış pazann, iç lunduğumuzdur. Bu ekalliyet unsurları granitten bir blok teşkil ettiğini gös Antant ve komşu devletlerle bir blok Efgan Nazırı Adanada termektedir. M. Kroftanm beyanatı ve teşkiline mâni değildir.» Adana 24 (Hususî) Bağdad ve Tah ğil daha üstün birşey. Saraym kaloriferi pazarların fethi; fakat hepsinin üstünde Bulgaristanın sadık ve fedakâr birer M. Tataretko db'nda Yugoslav hükumetinin resmî tebliği şekran yolile memleketine gitmekte olan var, bayonları var, sineması, eğlence sa amelenin, yani kendimizin fethi: Ecnebi yurddaşı olmaktan hiçbir zaman farig linde tecelli eden bu iki mühim hâdise, Belgrad 24 (Hususî) İki günden Dost Efganistan Harbiye Nazırı Mare lonlan, herşeyi var. Maden ocağındaki sermayesinde amele yalnız bir kazma, bi olmadıklan gibi, ayni zamanda, Türkiye ecnebi memleketlerde neşredilen yanlış beri burada bulunan Romanya Başvekili şal Mahmud Han bugün şehrimize gel tozu burada banyoya vermek, ocaktaki zim sennayede bir insandır. ile Bulgaristan arasındaki kültürel ve ve menfi tahlilleri ebediyen susturacak M. Tataresko bugün öğleden sonra saat miştir. Yağan şiddetli yağmurlar yü rutubeti kaloriferli odada kurutmak, ve dostane bağlann takviyesi için bir vasıta Bizden olmıyana bizim işçiyi işletirmahiyettedir. Biz de bu maksada hizmet 18 de Bükreşe gitroek üzere buradan zünden Ayran tonelinde hâdis olan bo ocaktaki sıkıntıyı salondaki kahkahayla ken lâzım olan yalnız iştir. Bizde ise iş teşkil edebilirler.» zukluğun tamiri için ekspresin 10 saat unutmak... îşçiyi acınmaktan alıp imreetmek ve Küçük Antantın tam tesanü hareket etrrriştir. kadar işçi de lâzım. Onlarda işçi sakattevakkuf etmesinden istifade eden Ma nişe çıkarıyoruz. mnuııııiMinmillltnnillllllllllllllHlllllllllllinillllinııılHiımımımn'"lanırsa yerine sağlamı, ölürse dirisi gereşal, şehre çıkarak Adanayı gezmiştir. Daha ötede koskocaman, temiz çizgi lir; bizden olmıyanın hesabladığı yalnız Bu arada Seyhan kenarmdaki parkı gezerken minimini Türk çocukları ken li, güzel duruşly bir yapı; orası da ilk hesabdır. Onlar çıkan kömürü düşünür; [Baştarafı 1 inci sahlfede] mektebmiş; amelenin kendi işte, çocuğu biz daha çok çıkaranı düşüneceğiz. Ondisine: hada elbirliği etmeğe karar vermişlerdir. Hoş geldiniz! demişler. Bunun üze okuyuşta; geniş geniş dershaneler, son larca çıkan gaye, çıkaran vasıta; bizce rine Mahmud Han minimini küçükleri sistem sıralar; bir dağ üstünde mekteb çıkaran bu milletin uzvudur. Türkiyede Almanya îtalyaya göre, bu neticeyi el okşamış ve sevmiştir. frıimarlığınm bütün şartlarını toplıyan bu toklar değil en sondaki işçi de Türk ol de etmek için her şeyden evvel milletler arasında tam bir müsavatı tesis etmek lâAdanayı çok beğenen Mareşal gece binayı en titiz bir şehirde dahi güvene duğu için ne mutluyum diyebilmeli. de sinemaya giderek bir sesli filim sey güvene gösterebilirsin. zımdır. Her iki devlet, Cenevrede diploBu zengin topraklar üstünde maziden retmiştir. matlann yaptığı müzakerelerden bir neOnun ilerisinde, bahçeler içinde, şim bir harabe aldık, biliyoruz, harabeyi tice çıkamıyacağına kanaat getirdikle Bulgar kabinesinde yeni dilik çizgi halinde parklan ve tesviyesi marure yapmanın baş tılsımı sermayedir. rinden, Avrupa sulhunu temin için yıkıci Biarritz 24 (A.A.) Radikaller yapılmış tenis yerleri ayrılarak, mühen Dışarıdan gelecek sermayeye dost ta deLondra 24 (A.A.) Londranın iyi nazırlar kuvvetlere karşı mücadelede teşriki medisler ve ustabaşılar için yapılıp henüz ğil müştakız. Sermayeyi sevmemek tehaber alan mehafilinde teyıd edildiğine kongresinin ikinci günü, aza arasında inSofya 24 (A.A.) Bugün neşre saiye karar vermişlerdir.» göre, beşler konferansı hakkındaki Bel şirahı mucib olmuştur. Bununla berabeı dilen bir kararname ile, istifa eden Kül on beş kadarı tamamen bitmiş, ikişer üçer rakkiyi sevmemek gibi bir manaya gelir. Îtalya ile Almanyanın çikanm cevabı, bir batı paktı yapılması malî münakaşalar, paranm kıymetten tür Bakanı Michaitlov ile Demiryolları katlı, her biri bir konak yavrusu gibi gö Fakat sermayeden de, terakkiden de, teşriki mesaisi nm şayanı arzu olduğunu kaydetmekte düşürülmesi hakkında bir takım noktai Bakanı Kojokarovun yerine, Dış İşleri rünen evlerile, ne olacağını doğuşunda hepsinden de gaye bu toprağın üstündeki Londra 24 (Hususî) Berlinden bile belli eden bu memur mahallesi, kütledir. Kütleyi yiyerek doyacak ser dir. Maamafih nota, Belçikanın Kral nazar ihtilâflan meydana çıkmıştır. Dış siyasa hakkındaki müzekerat, Bakanlığı genel sekreteri Dr. Nikolaw plânlt bir ahengin verdiği inandınş için maye, kırığını bırakarak kaymağını götü gelen haberlere göre, M. Hitlerle Kont Leopoldun son nutkunda tasrih edilen ve birinci Köse lvanof kabinesinde Külnoktai nazara uygun olarak hareket et kongre azasının bu husustaki tam fikir tür Bakanlığı etmiş olan General Mi de, daha şimdiden insanm yüzüne gülüp ren sermaye, kendi kânnı düşündüğü ka Ciano arasında yapılan mülâkat 2 saatten fazla sürmüştür. M. Hitler Alman birliğini tezahür ettirmiştir. duruyor. mek istediğini açıkça izhar etmektedir. dar bizim zaranmızı düşünmiyen sermakail Ivof tayin edilmiştir. Bu suretle yanin Habeşistanın ilhakını resmen tanıM. Heryo, Habeş meselesindeki muÖteki tepe, eski şirketten alman kısım; ye... Hayır öylesi bu topraklardan irak Belçika bilhassa âkid devletlerin yaltamamlanan kabine bir içtima akdet yacağmı bildirmiştir. Kont Ciano bu müvaffakiyetsizliğine rağmen Cenevreye aşağıya doğru, dik bir bayır sırtında, olsun. nız Alman Belçika hududunu değil, miştir. nasebetle îtalyan hükumetinin teşekkür fakat ayni zamanda Belçika Fransız hu karşı inancmı beyan etmiş ve Alman Bakınız, kömür havzası hakkında sal lerini bildirmiştir. Bulgaristanda seçim neden geri üzüle üzüle ancak yayan gezilebilen, dar ve dolambac sokakh amele ve usta tanat devrinden kalma nizamnameyi odudunu da teminat altına almalarını ar Sovyet uzlaşma ihtimallerinin yegâne bırakılmif? îtalyan Imparatorluğunun tanınması • engeli olabilecek Fransız Sovyet paktıbaşı semtinin yukarısmda, bütün bu ta kuyoruz, ona «Dilâver Paşa nizamnaZu etmektedîr. na mukabil Roma hükumetinin Alman Sofya 24 (A.A.) Kabinenin bu rafın tek güzel olan yapısı en üste kurulnm muhafazası lehinde bulunmuştur. mesi» diyorlar. Bunun bir maddesinde ya lehine ne gibi fedakârlıklarda bulun Maamafih, bu fikirlerin ne suretle forgünkü toplantısı neticesinde neşrolunan muş olan direktörlük villâsıdır; geniş, M. Heryo, 1932 de kendi teşebbüsile şöyle yazılı: «Eğer amele yalandan duğu henüz kat'î surette belli değildir. müle edildiğini anlamak için nota met imzalanmış olan ademi müdahale uzlaş bir tebliğde deniyor ki: sesiz, ruh dinlendiren, gürbüz ağaclı kendini hasta gösterirse üç misli angarya ninin neşredilmesini beklemek lâzımdır. Bununla beraber, iyi haber alan kaynakHükumet, geçen temmuzdaki dekla ve bol çiçekli bir park içinde beyaz endamasına riayet edilmek lüzumunu da teyid ile çalıştırılır; yok hakikaten hasta ise lara göre, îtalya, Habeşistanın müstem » Çünkü Alman, îtalyan ve Fransız notaeyledikten sonra, Fransız Alman ya rasyonu mucibince teşriî intihabatın teşri mile boylu poslu gerilen bir villâ: Belli, bir eşeğe irkâben köyüne iade olunur.» lan hakkında olduğu gibi Belçika notası kmlaşmasına da taraftar olduğunu söy nievvel sonlarına doğru hazırlanarak ya onlar için en başta düşünülen şirketin ba Kendi devletin kendine böyle bakarsa lekeleştirilmesi işinde Almanya ile teşhakkında da tam bir ketumiyet muhafariki mesai etmeği ve Almanyanın şarka pılması için bütün gayretlerini sarfetmiş şında olanlarmış. lemiştir. ecnebi nasıl baksın. Kendimizi önce bir doğru yayılmasına muhalefet etmemeği za edilmesi pek tabiidir. Umumî kanaat, radikallerin halkçı tir. Fakat bazı beklenilmiyen hadisat ve Kerpiçli dağm tepesinde küçük bir sayacağız ki bizden olmıyana da saydı kabul etmiştir. Ingiltere Dış îşleri Bakanlığmm hu cephe ile işbirliği etmekte devam eyliye bunlara inzimam eden bilhassa bugünkü tünel ağzı gibi duran bir maden ocağı, ralım. Biz ameleye saray yaparken başkuk işleri şubesi bu notalan karşılaştır cekleri merkezindedir. Diğer taraftan Almanya da, Avusendise verici beynelmilel vaziyet karşı Kemerbaca denen ocak; tepeden dibe kası onu kulübede yatıramaz. makla meşguldür. turyada siyasî faaliyette bulunmamayı sında memlekettte sükun ve asayişin idaKongreye verilen takrirler kadar, dimdik bir meyil üstünde tepeye Asmada bizim şirket şeflerinin büro ve Tuna havzasile merkezî Avrupada mesi kaygusu hükumeti teşriî intihabatı Tasarruf haftasına hazırlık Biarritz 24 (A.A.) Radikal Sos başka bir tarihe bırakmağa mecbur et asılmış gibi görünen iki çift ray üzerinde, sunu gördüm. Eskiden kalma dar yapı îtalyan ticaret mallarına karşı rekabet Ankara 24 (Telefonla) 12 birinci«Varagele» diye güzel bir isim taşıyan nın kifayetsiz odalannda tıklım tıklım, etmemeği kabul etmiştir. yalist kongresine mesaisinin neticesini mektedir. kânunda başlıyarak 19 birincikânuna vagonetlerin sağdan dolu inip soldan boş sıcak havayı birkaç defa daha sıcaltan tazammun etmek üzere muhtelif dört Almanya ile îtalya arasmda husule kadar devam edecek olan Yerli Mali ve Varşovada Yahudiler çtkarak, çevik tırtıllar gibi birbirini kova bir sıkıntı içinde terliye terliye çalışıp du gelen anlaşmalara dair yann Romada temayül gösteren dört takrir verilmistir. Tasarruf Haftası bu yıl da Başvekil İsaleyhinde tahrikât larcasına durmadan gidip gelişleri... Republique gazetesi müdürü Emile met înönünün Ankara Halkevinde veruyorlardı, onlar tabiî hep orada kala ve Berlinde neşredilecek olan müşterek Varşova 24 (A.A.) Politeknik mekDibe inen kömürler, oradan, dağm cak değil; yeni Türkiye iyi randımanm tebliğ, Lokarno, Milletler Cemiyeti îsreceği mühim bir nutukla açüacaktır. Rochein takriri Radikal Sosyalistlerin Vekiller, hafta zarfmda her akşam hükumetle teşriki mesaisini komünistlerin tebile Lwow Üniversitesinde Yahudi a ötesine açılmış bir buçuk kilometroluk bir ferah yerden çıkacağını iyi bilir. Şirket panya Hâdiseleri, komünizme karşı mügönderiliyor. onlara da modem daireler yaptıracak, cadele, Tuna havzasile Avusturya me Ankara radyosunda yerli malı ve ta halk cephesi hükumetinin mesaisini işkâl leyhtarlığı başgöstermiş ve talebe, Ya tünelle Inağzı iskelesine sarruf hakkında nutuklar vereceklerdir. etmeyiceklerine dair kat'î taahhüd al hudi arkadaşlarını, hususî sıralara o Kömürün dağ böğründen şakulen yukan Fakat onların dairesinî yaptırmadan ön seleleri ve ikhsadî teşriki mesai işi hak * Bu hafta zarfında kuru ve yaş yemiş tına girmelerine mütevakkıf kılmaktadır. turtmak istemişlerdir. Taarruza uğrı çıkışı, dağ sathından amuden aşağı inişi, ce amele sarayını yaptırmaklığımız; As kında takarrür eden esaslan bildirecek * yanları kurtarmağa koşan bir Lehli ve lerimizin istihlâkini artırmak için teşPierre Dominiquein takriri ayni fikir dört Yahudi talebe oldukça ağır yara ve dağ karnından ufkî olarak iskeleye manın yeni mamuresinde en çok sevindi tir. vikler de yapılacaktır. gidiş; asansör, vargel, lokomotif; kölerden mülhem olmakla beraber o ka lanmışlardır. Kont Ciano dönüyor ğim bu zihniyeti görmek oldu. Ziraat Vekili geliyor dar kat'î değildir. Dersler tatil edilmiştir. Müteakiben, mür, bulunduğu yerden yüklendiği yere Mes'ud millet; içinde mes'ud adamlar Münih 24 (A.A.) ttalya Dış BaAnkara 24 (Telefonla) Bir müd Jacques Kayserin takriri Halk cephesi talebe sokaklarda nümayiş yapmışlar hendesenin üç çizgisile gitti. » olan değil, saadeti yayan millettir; saa kanı Kont Ciano hususî trenle Berch • Dalgalı tepelerin dibindeki vadide dettenberi Avrupada tedavi edilmekte hükumetine sadakat beyan etmekte, hü ve Yahudi ticarethane sahiblerini hırdet vatanın hududlan gibi bütün milleti tesgodenden buraya gelmiş ve hararetle olan Ziraat Vekili Muhlisin bugün mem kumetin icraatını tasvib etmekle bera palamışlardır. kok fabrikası; betonla çelikten yapılma kucaklamalı. Şeflerin bürosundan önce karşılanmıştır. Ciano burada nasyonal leketimize hareket ettiği telgrafla bil ber nizamın ve kanunun muhafazasını Almanyanın iktısadî plânı heybetli birşey. Yanında çok uzun, et amelelerin sarayını yapmak; saadeti mil «osyalist partisi merkezini gezmiştir. dirilmiştir. Ziraat Vekili çarşamba güBerlin 24 (Hususî) İptidaî madde rafındaki tepeleri aşan, gösterişli, gözleri istemekte ve milleti millî tesanüde da letin sonuna kadar götürecek büyü bu nü Ankarada bulunacaktır. sahasında istiklâliyet temin için tatbi çekici, yetmiş seksen metroluk bir baca. vet etmektedir. zihniyettedir; bütün mamurenin beton ve Çinle Japonya anlaşamıyor Jurk donanmasının YunaBayetin takriri ise sadece ve bilâ kay kına karar verilen dört senelik plânm Bu cehennem kazanlı fabrika kömürün çelik dincliği üstünde bir tac gibi parıl Tokyo 24 (A.A.) Çin hükumeti redü şart Halk cephesi hükumetine beyanı bazı yabancı memleketlerde yanlış tef dört nev'inden en aşağısı olan, zerodişi nistanı ziyareti sir edildiği anlaşılmıştır. pişirerek, kurutarak, ezerek, eriterek onu dıyan bu zihniyeti bir bayrak gibi selâm isi Mareşal Sen Kayşe ile Japonyanm Atina 24 (A.A.) Türk donanması itimad etmektedir. Dört senelik plânın tatbikına memur duman ve buhar haline getiriyor; bu du ladım. Nankin elçisi arasında iki memleket mn Faler limanını teşrinisani sonlarına Liman müdürünün Ankara edilen General Göring bu münasebetle man içinde katran, zift, karauzut, hele İSMAİL HABİB münasebetlerini umumî bir tarzda tandoğru ziyaretinden bahseden gazeteler şu beyanatta bulunmuştur: daki temasları ağın mazut, hafifi benzin yerine geçen zim için yapılmakta olan müzakereler Türk donanmasının ilk defa olarak < Almanyanın bundan sonra ya benzol gibi bir sürü kimyevî maddeler Ankara 24 (Telefonla) Şehrimizde hiçbir neticeye varmamıştır. Çinin Tokdostça Yunan sularmda demirliyeceğini bancı memleketlerden mal almıyacağıkaydetmekte ve Türk Yunan donan bulunan tstanbul Liman umum müdürü na dair çıkan haberler tamamile asıl nöbet nöbet, bölme bölme aynlıp sırala Yunan Başvekili Selâniğe yo elçisi hükumetinin noktai nazannı malarını şarkî Akdeniz sulhunun mu Rauf Manyasî temaslarına devam edi sızdır. Almanya şimdiye kadar mal al nıyorlar. Kok fabrikasmda kömür kimgidiyor Japon Dış Bakanlığma anlatmış ve bazı hafazası yolunda siyasî bir alet yapan yor. Atina 24 (Hususî) Başvekil Metak meseleler üzerinde kısmî müzakereler dığı memleketlerden bundan sonra da yanın pençesindedir. iki memleket arasındaki dostluk mü Liman Umum müdürlüğü İstanbulda ayni nisbette mübayaatta bulunacaktır. Fakat öteyandaki biriket fabrikası, sas bu akşamki trenle Selâniğe gitmiş yapılması yö!undaki Çin teklifini tekkurulmakta olan garmaritimde Ata nasebetlerini tebarüz ettirmektedir. Dört senelik plân münhasıran iptidaî kömür orada fiziğin eline geçti. Kok tir. Gazetelerin Selânikten aldıkları ha rarlamıştır. Japon Dış Bakanı bu tek türkün bir hevkelini de yaptıracaktır. madde sayesinde Almanyanın istiklâli fabrikasmda renk renk mayilere aynlan berlere göre, Başvekil Selânikte bü Yeni bir Lokarno paktı lifi derhal reddetmiştir. Sinobda da pamuk yetini temine matuf olup, ticarî müna kömürün geriye kalan posası, kimyanın projesi yük bir tezahürle karşılanacaktır. Şim Gazeteler, Mareşal Sen Kayşenin mü yetiştirilecek sebatta bülunduğumuz memleketlerden elinden kurtulan kısım, antrasit denen Roma 24 (A.A.) İyi haber alan mediden Makedonyanın her tarafmdan temadiyen artan mukavemetini bazı ecSinob 24 (A.A.) Sinobda iki yıl aldığımız mallar üzerine hiçbir tesir toz halindeki kömür, işte ona da rahat hafilde beyan olunduğuna göre, Alman yarın yapılacak büyük mitinge iştirak nebi devletlerin müdahale ve tesirlerivapmıvacaktır. > vok, biriket fabrikasmda onu katranla Hava Nazırı muavini General Milch, danberi denemesi yapılan pamuk ziraat edecek olan çiftçiler gelmektedirler. ne atfeylemektedir. Biriket General Valle ile görüştüğü sırada ken neticesinde bu mıntakanın iklim şartlan M. Blum iki nutuk söyliyecek kanştırarak kalıplaştmyorlar. Yarın saat beşte Selânikte Hürriyet Çinin yeni Moskova elçisi Paris 24 (A.A.) Başvekil M. Leon kömürünü sabun kalıplan gibi istifleyip disine, îngilterenin iştirak eyliyeceği nm çok elverişli olduğu anlaşılmış ve b meydanında yapılacak bu mitingde GeŞankhay 24 (A.A.) Çinin yeni Mosbir nevi yeni hava lokarnosu teklif ey ziraatin genişletilmesi ve ekim mevsimin Blum bugün öğleden sonra bir nutuk istifleyip mutfak raflarına diz. Biriget lemiştir. îngilterenin iştirakinden son de köylüye tohum dağıhlması için Zira irad etmek üzere, tayyare ile Tuluza gi kömürün fizik pençesile temizlenmesi neral Metaksas bir nutuk söyliyerek kova büyük elçisi Ciang Tsing Fu, hükumetin programını ahaliye anlata yakmda Vlâdivostok tarikile yeni va r«, bu lokarnoya Fransanın iştiraki is at müdürlüğünce hazırlıklara başlanıl decektir. Oradan da Narbona gidip, bir dir. nutuk ta yarın orada irad edecektir. zifesi başma gidecektir. tenecektir. mrçtır. Hepsini idare eden Türk mühendisle caktır. Küçük itilâf her zamandan daha kuvvetli Bir Rumen gazetesi «Üç devlet granitten bîr blok teşkil ettiklerini göstermektedîrler» diyor Küçük san'atlar kongresi Glecek ayın 12 sinde Celâl Bayar tarafından acılacak URDDAN AZILAR Yazan : ismail Habib Bulgaristandaki Türk ekalliyeti Sofya elçimiz, bir Bulgar gazetesine beyanatta bulundu Asmadaki mamure Mes'ud millet, içinde mes'ud adamlar olan millet değil, saadeti yayan millettir M. Hitler Kont Ciano mülâkatı Belçika yalnız Alman Heryo Fransız • Sovyet paktınm lehinde değil, Fransız hududu söz sövledi için de teminat istiyor