3 Kasım 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

3 Kasım 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

HASAN Zaafı umumî, kansızhk ve kemik hâstalıklarına şifaî te sirleri çoktur. Çocuklar, gencler, genc kızlar ve ihtiyarlar her yaşta is timal edebilirler. HASAN DEPOSU: Istanbul, Ankara, Beyoğlu İstanbul Harici Askerîl KUVVET SURUBU YEMEK DEĞİL IŞKENCE KITAATI İLÂNLARI Metresine biçilen ederi 30 kuruş olan 50000 metre haki renkte astarhk bez kapalı zarfla alınacaktır. Şartnamesini parasız almak istiyenlerin hergün öğle den sonra Komisyona gelmeleri. İlk teminat miktarı 1125 liradır. İhalesi 14/11/936 cumartesi günü saat 11 dedir. Eksiltmesine gireceklerden 2490 sayılı kanu nun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarla ilk teminatla * rile birlikte teklif mektublarını ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma Komisyonuna verme leri. «432» (2582) *** Evvelce kapalı zarfla eksilt miye konulan 150,000 kilo una teklif edilen 11 kuruş 36 santim Komisyonca gali görüldüğün * den 9 ikinciteşrin 1936 pazartesi günü saat 15 te ihalesi yapılmak üzere yeniden kapalı zarfla ek siltmiye konulmuştur. Evsaf, şerait ve teminatlarında bir deği şiklik yoktur. İsteklilerin belli gün ve saat ten evvel Çorumda Orduevinde toplanan Komisyona teklif mektublarını vermeleri ve gönder miş olmaları lâzımdır. «415» (2436) *** AN/İKLOPEDİ/İ TÜRKİYEDE ÇIKMIŞ YEGÂNE ANSİKLOPEDİDİR Cumhuriyet müesseselerinin neşrettiği 10 cildlik HAYAT ÂNSİKLOPEDISt her evde, her müessesede mutlaka bulunması lâzım gelen bir eserdir. Ecnebi dillerde birçok ve muhtelif ansiklopediler vardır. Fakat Türkiyede yalnız bir ansiklopedi vardır. O da Hayat Ansiklopedisidir. Şimdiye kadar bu ansiklopediyi almışsanız, biran evvel bir seri teminine çahşınız. Çünkü elimizde mevcud tam takımlar pek mahduddur. Sonra bulamamak tehlikesi vardır. HAYAT \ 19361937 başmahsulü Tiimen garnizonları ihtiyacı için 17,700 kilo sabun alınacak tır. Şartnameleri tzmitte Tümen, fstanbulda Levazım Âmirliği SaANKARA Dişleri, mina tabakasını çizmeden, tınalma Komisyonlarında her Eski Lozan Palas oteli, Eti Pahırpalamadan temizler ve parlatır, gün görülebilir. Kapalı zarfla las namı altında ve yeni bir idare mikropları öldürür, diş etlerini kuv eksiltmesi 17 ikinciteşrin 936 ile açılmıştır. Temizlik ve ciddiyet vetlendirir. salı günü saat 15 te Tümen Ka itibarile memleketimizin en yükrargâhı binası Satınalma Komissek otellerindendir. yonunda yapılacaktır. Tutarı w w 6319 lira ve ilk teminatı 474 li radır. Istekliler şartnamesinin dördüncü maddesinde istenilen belgelerle birlikte teklif mektublarını belli gün ve saatinden bir saat evvel teminatlarile KomU Makinenin nev'i Muhammen bedeli yona vermeleri. Lira Kuruş ,, ** «438* (2643) •IfM Tek kutulu 27 X 54 pus eb'adında burgulu • > • Standart pamuk balya makinesi 1229 36 Açık eksiltme ile 7500 kilo 1 Eskişehir Tohum Islah istasyonu için ^Iınması iktiza eden yuIahana, 7500 kilo pırasa alına karıda evsafı yazılı bir aded pamuk balya makinesi açık eksiltmiye caktır. Eksiltmesi 16 ikinciteşrin konulmuştur. 936 pazartesi günü saat 16 da 2 Eksiltmiye girecekler şartnameyi Adana Pamuk Uretme Çift dır. İlk pey parası 63 liradır. Bir liği Müdürlüğünden alabilirler. kilosunun muhammen fiatı la ~ hananın beş kuruş, pırasanın al3 Yukarıda yazılı pamuk makinesinin muhammen bedeli tı kuruştur. Şartname ve evsafı(1229.36) lira olup muvakkat teminat (92.20) liradır. nı görmek istiyenler hergün 4 Eksiltme ve ihale 16/11/1936 gününe musadif pazartesi gü Komisyona gelebilirler. Eksilt hü saat «15» te Adana Ziraat Müdürlüğünde müteşekkil Mubayaa miye gireceklerin ilk pey pa Komisyonu tarafmdan yapılacaktır. rasına aid makbuzla belli gün ve 5 Isteklilerin 2490 sayılı eksiltme kanununun tarifatı dahilinde saatten evvel Corluda Komis yonda bulunmaları. müracaat etmeleri ilân olunur. (2636) 439» (2644) Halis Morina balığının ci ğerlerinden çıkarılmıştır. Iç mesi kolay ve nefistir, mideyi bozmaz. Gayet temiz ve mu akkam ve yeni Hasan markalı şişelerde satılır. Taklidlerin den sakınınız. 1/4 litre 40, 1/2 litrelik 60, 1 litrelik 100 kuruştur. HASAN DEPOSU: fstanbul, Ankara, Beyoğlu NORVEÇ MORiNA BALIKYAGI RADYOLİN ile temizlememenin cezasını çekiyor Dişleri hiç temizlcmcmck nekadar muzırsa gelişigüzel bir macunla te mizlemek te o kadar muzırdır. Dişle rinizin minasını bozacak macunlardan sakınınız. Minası bozulan dişler çürii meğe mahfcumdurlar. Yemek yedirmezler, su içirmezler ve size hayatı cehennem ederler. Nihayet hepsini cektirerek genc yaşta dissiz kalırsımz. Dişlerini 5000 SAHÎFE 5000 DEN FAZLA RESİM 10 CİLD •ETİ PALAS' RADYOLİN Büiün takım on cildden mürekkebdir. Hepsi de çıkımştır. On cildin birden fiaü Adana Pamuk Uretme Çiftliği Müdürlüğünden: Hayan Ansiklopedisi, evinizin süsü ve ziynetidir. Çocuğunuza verebileceğiniz en güzel hediye Hayat Ansiklopedisidir. Eskiden alınmış perakende nüthalarınız varsa noksanlarınızı tamamlayınız Liradır. Sıhhat ve İtçimaî Muavenet Vekâleti Dr. Hafız Cemal Lokman Hekim Iskân Umum Müdürlüğünden: Dahiliye mütehassısî 1 Orta Anadolu vilâyetlerine yerleştirilen göçmenler için fennî şartnamesi dahilinde (5000) aded pulluk imali eksiltmeye konulmuştur. Bu pulluklara aid fennî ve idarî şartnameler Ankarada İskân Umum Müdürlüğünde ve İstanbulda İskân Müdürlüğünde mevcud olup talibler resmî tatil günleri haric olmak üzere hergün saat dokuzdan on yediye kadar bu şartnameleri alabilirler. 2 Pazarhkla îhalenin 10/11/936 salı günü saat 15 buçukta Sıhhat Vekâletinde hususî komisyonda yapılacağı. «2625» Pazardan başka günlerde ögîeden sonra saat (2% tan 6 ya) kadar tstanbulda Divanyolunda (104) numarab hususî kabinesinde hastalanm kabul eder. Salı, cumartesl günleri sabab «9 % 12> saatîeri hakikî nkaraya mahsustur. Herkesin haline eöre muamell olunur. Muayenehane ve ev telefon 22398. (Yazhk Tel: Kandilli 38 Beylerbeyi 48) Merhemini hullanan Frengi ve Belsoğukluğuna tutulmaz. Her eczanede bulunur. Kapalı zarf usulile eksiltme ilânı Tunceli Vilâyeti Nafıa Direktörlüğünden: 1 Eksiltmeye konulan iş: «Dördüncü Umum Müfettişlik mıntakası dahilinde takriben 102 Km. uzunluğundaki Elâziz Plür yolu nun tesviyei turabiye, sınaî imalât ve makadam şose inşaatıdır. Bu işlerin tahmin edilen bedeli 500,000 liradır. 2 Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır: A Eksiltme şartnamesi. B Mukavelename projesi. C Bayındırhk işleri genel şartnamesi. D Tesviyei turabiye, şose ve kârgir inşaata dair fennî şartna me. E Hususî şartname. F Silsilei fiat cetveli. G Taş, kum, su grafiği. fstiyenler matbu Bayındırhk İşleri Genel şartnamesi ve fennî şartnameyi dairede tetkik ve mütalea ve diğer şartnameleri ve evrakı 12,5 lira bedel mukabilinde Ankara Nafıa Vekâleti Şoseler idaresinden ve Elâzizde Tunceli Nafıa dairesinden alabilirler. 3 Vahid fiatlarında zam yapılan inşaatm eksiltmesi 10/11/936 tarihinde salı günü saat 14 te Elâzizde Tunceli Nafıa müdürlüğü binasında yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. 5 Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 23,750 lira muvakkat teminat vermesi ve bundan başka Ticaret Odası vesikasını ve Nafıa Vekâletinden istihsal edilmiş yol ve teferruatı müteahhidliği ehliyet vesikasını haiz olup göstermesi lâzımdır. 6 Teklif mektubları yukarıda 3 üncü madede yazılı saate ka dar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumile iyice kapatılmış ol ması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «2622» Niğde Mevkii için 150,000 kilo ekmeklik un kapalı zarfla alı nacaktır. Tahmin edilen bedeli 16,500 lira olup ilk teminatı 1338 liradır. Eksiltmesi 17/11/ 936 salı günü saat 15 te Niedede Komisyonda yapılacaktır. Tek lif mektubları 2490 sayılı kanu nun hükümlerine uygun olarak ihaleden bir saat evveline kadar Komisyona verilmiş bulunacaktır. Şartnamesi hergün Ko misyonumuzdan parasız alına bilir. «440» (2645) Fatih sulh birinci hukuk mahkeme sinden: Aksarayda Davudpaşada yeni Top kapı caddesinde eski 13 yeni 175 nu maralı gayrimenkulün izalei şuyuu Mevlude tarafmdan işbu gayrimenkulün yarı hissesinc sahib buLıınan Fatma Şekureye dava arzuhali gönderilmiş ise de tebliğ memuru tarafmdan verilen şerhte mumaileyhanın işbu mahalden çıkıp nereye gittiği meçhul olduğu yazılı olmasına mebni davacının dileğile ilâncn tebligata karar verildiğinden ve muhakemesi 25/11/936 saat 14 e muallâk olduğu H. U. M. K. 141 inci maddesine istinaden 15 gün müddetle tebliğ makamına kaim olmak üzere yevmi mezkurda ya kendisinin veya vekilinin mahkemeye gelmesi için ilânen tebliğ olunur. Sahib ve Başmuharriri: Yanas Nadi Umumi neşrtyati idare eden Yazı Islen Müdürü: Hihmet Münif Cumhunyet matbaast KUMBARA TARLAD1R L