18 Kasım 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

18 Kasım 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET yI8 îklncîfesrin I93fc Ikinci beş senelik plânımızın esaslan Yeni plânda bilhassa madencilik, elektrik işleri, gıda maddeleri ve kimya sanayiile denizciliğe büyük ehemmiyet verilmiştir îktısad Vekâletince uzun müddettenberi hazırlanmakta olan ikinci beş senelik plân, bitirilmiştir. Yakında Vekiller Heyetince tetkikine başlanacak olan bu plânm esas hatları şunlardır: A Madencilik B Elektrik işleri C Gıda maddeleri sanayii D Kimya sanayii E Denizcilik. Maamafih birçok sanayi şubeleri, kongrede de tasrih edildiği gibi, zincirleme bağlarla biribirine merbut olmakla beraber plânda ayrı ayrı bakımlardan ele almmaktadır. Maden sanayii bunun en bariz misalidir. Bilfarz kömür ve linyit madenleri, dahilî istihlâkin ve harice yapılan ihracatm tezyidi maksadıle kömür istihracının artırılması, sömıkok ve sentetik mayiat istihsali, elektrik enerjisi istihsali, halkm ucuz ve sıhhî mahrukat ih tiyacının temini gibi muhtelif sanayi şubelerinin tesisini istilzam eden geniş bir şekilde plâna alınmıştır. İkinci beş senelik plânın tatbikına ne vakit başlanacağı henüz malum değil dir. Belki de, Vekiller Heyetince kabulünden sonra, birinci plânın henüz etüd halinde bulunan demir ve çelik, kimya, seramik, kendir ve bir kısım mensucat sanayii gibi, mevzularının tahakkuku, ikinci plânın ilk tatbik senelerine tesadüf edecektir. Bununla beraber muhakkak olan cihet, birinci plânın bu kısımlarının ikincisine almmadığı, ikinci plânda bu sanayi şubelerini tamamlayıcı yeni bir kısım sanayiin bulunduğudur. Yeni plânın muhtelif kısımları §unlardır: f Şehir ve Memleket HaberlerT"! İhrac mallarımız Türkiye Almanya ticarî münasebatı Kontrol memurları staja başladılar İki memleket ticareti seneden seneye artıyor Almanya îktısad Nazırı doktor Şaht ile Ankarada yapılan temasların her iki memleket ticareti ve çalışma birliği için her zamankinden daha fazla neticeler vereceği şüphesiz addedilmektedir. Almanya ile aramızdaki ticaretin yıldan yıla inkişafı memnuniyetle görül mektedir. Bilhassa bu sene Türk A l man ticareti daha büyük bir inkişaf göstermiştir. Siyasî icmal Akdenizde nüfuz mmtakaları ve Baltık Yeni inşaat Arsalardaki ağaclar izinsiz kesilmiyecek İktısad Vekâletiinn ihracatı murakabe için imtihanla aldığı yeni kontrolörler şehrimizde dünden itibaren iki grup üze nın rasyonelleştirilmesini temin edebile rinden kurs görmeğe başlamışlardır. Biceği gibi Karabükte kurulmak üzere bu rinci grup Yüksek İktısad mektebinde, ikinci grup da Ticaret Odasında staj lunan demir ve çelik sanayi merkezinin görmektedir. bir kısım en.rji kuvvetini temin edebile Kontrolörlere fındık mütehassısı Kâcektir. zım, Yüksek îktısad Mektebi profesörleikinci enerji santralinin de madenler rinden tavukçuluk mütehassısı Salih Zekısmı üzerinde muhtelif bakımdan tetkik ki ve îktısad Vekâleti meyvacılık müte edilmiş olması Kütahya linyit havzasın hassısı doktor Baade ders vermektedir. da kurulması esası tutulmuştur. Kontrolörler şehrimizde iki hafta staj Gıda maddeleri sanayii görecek ve yumurta kontrolunun ne şe Ziraî ihracat madenlerinden bir kıs kilde olduğ'unu tetkik edeceklerdir. Bunmına aid sanayiin tesisi düşünülmüş ve dan sonra hep beraber Trabzona gidile İkhsad Vekâletinin meyva ticareti işle • cek ve orada fındık mıntakası gezilecek• rinde ihtısası olan Türk ve ecnebi mü tir. şavirleri bir müddet evvel memleketi doKontrol memurlan 15 birincikânunlasarak bu hususta tetkikat yapmışlar dan itibaren sekiz ihrac istasyonunda ih dır. racatı murakabe işine başhyacaklardır. İktısad ve Maliye Vekillerinin şark Şimdilik yalnız yumurta ve fındık ihraseyahatlerinde kat'ileştiği gibi şark vilâ catı kontrol edilecektir. Fakat İktısad yetlerimiz halkına tepşir edilen taze et ve Vekâleti süratle diğer ihrac maddelerikonserve sanayiinin de plâna alındığı miz için de kontrol nizamnamesi yapacak ve ağlebi ihtimal sene başından itibaren muhakkak gibidir. Türkiyeden çıkacak her madde kontrol Diğer bazı gıda maddeleri sanayii de, konservecilik gibi, plânda nazarı itibara edilecektir. alınmıştır. Kimya sanayii Birinci beş senelik plânda zaçyağı, klor, sutkostik, süperfosfas kısımlarının memleket ihtiyacına göre tesisi mevzuu bahsolan kimya sanayiinin diğer bir kısmında ikinci beş senelik plânla tesis edileceği tahmin olunabilir. Sentetik mayi mahrukat sanayiinin bu meyanda olduğu ve iktısad Vekilimizin evvelce Büyük Millet Meclisinde söyle diği gibi soda sanayiinin tesisi hususunun mevzuu bahsolduğu da muhakkak gibidir. Madencilik Ereğli kömür ve Kütahya linyit Tıavzalarının işletilmesi, Ergani civannda şimdiden işletilmeğe başlanılan Gule man krom havzasının daha geniş mik yasta istismarı, Ergani, Kvarsham, Murgul bakır madenlerinin Keban, Bulgar dağı isimli kurşun madenltrinin, çinko, antimuan, Molibden gibi diğer metal madenlerin ve demir cevherlerinin işletilmesi mevzuu bahsolduğu tahmin edilebilir. Denizcilik Yurdumuzu çevreliyen denizlerden ve bu denizlerin saklamakta olduğu servetlerden istifade yeni plânın ana hatların^lan biridir. Balıkçılığın her türlü tesisat ve teş kilâriJe mühim bir jstihsal kaynagı haline getirilmesi, başlıca limanların, tahmil ve tahlîye vesaitiriin nhtım ve an'tfepolannın ikmali, ticaret filomuzun genişletilmesi gibi mevzuların, plânın denizcilik kıs mında gözönünde tutulduğu anlaşılmaktadır. İkinci beş senelik plân gibi, büyük devlet teşebbüslerinin diğer bütün sa halardaki imar ve kalkınma işlerile ayni zamanda tasavvur ve tatbik mevkiine geçirilmesinin ne büyük idarî ve malî bir kudrete, nasıl müstesna bir idare kabiliyetine bağlı olduğu düşünülürse plânın ehemmiyeti bir kat daha tebarüz eder. Fakat birinci plânı büyük bir enerji ile tahakkuk ettiren Cumhuriyet hükumetinin yeni hamlesinde de muvaffak olacağına hiç şüphe yoktur. Elektrik işleri Yeni beş senelik plânda elektrifikasyon işleri için düşünülen büyük santral merkezleri şunlardır: Zonguldak enerji merkezi: Elektri kasyon işlerinde ilk olarak bu mıntakanm ele alınması yalnız plânın herhangi şekilde bir icabı değil, ayni zamanda demiryollanmızın o mıntakaya düşen kısmınm birinci derecede bir zaruretidir. Bundan maada gene burada kurula cak olan santraldan elde edilecek enerji Zonguldak havzası kömür istihsalâtı 1934 yılının 9 aymda Almanyaya ihracatımız 30,300,000 markhkken bu miktar 1935 yılı dokuz ayında 57 milyon 400,000 markı bulmuştur. Bu senenin ilk 9 aymda ise 73,000,000 marka çıkmıştır. Almanyadan ithalâtımız 934 senesi ilk dokuz ayında 39,500,000 marklıktı. Geçen sene 51,700,000 marka çıkmış, bu sene ise 57,000,000 marklık İthalât yapılmıştır. Su vaziyete göre bu senenin ilk dokuz ayında Almanyaya ihracatımız geçen senenin ilk dokuz ayına nazaran 15 milyon 600,000 mark, ithalâtımız ise 5,300,000 mark artmıştır. Almanyaya ihracatımızın artışı yüzde 28, AlmanyaADÜYEDE dan ithalâtımızm artışı ise yüzde 9 dur. Türkiye ile Almanya arasındaki ti Nihayet yakalandı caretin karşılıklı umumî artış nisbfti ise Bundan epeyce evvel Beyoğlu Evkaf geçen seneye nazaran bu senenin dokuz tahsildarı iken 200 lira ihtilâs ederek ayında yüzde 16 dır. kaçmış olan Mehmed Haydar dün tev kif edüerek Adliyeye teslim edilmiştir. ŞEHÎR İŞLERİ Mehmed Haydar, İstanbuldan sonra Kırkağaca gitmiş ve orada bir yüzbaşıBelediyenin cevab veremenın evini soyarak birçok para ve mü . diği bir sual cevherat aşırmıştır. Polisin takiblerinAvrupa ve Amerikadaki bazı seyahat den kurtulmak için Bursaya kaçan eski acentaları, İstanbuldaki şubelerinden tahsildar, vaki bir ihbar üzerine Bursa 937 senesi içinde şehrimizde yapılacak Müddeiumumiliği tarafından yakalana eğlence, müsabaka ve bayramlann hanrak îstanbula sevkedilirken Somada gi tarihlerde yapılıp hangi tarihlere katevkifhanenin duvarını delmek suretile dar devam edeceği ve bu eğlencelere ne meçhul bir semte kaçmıştır. Bursa Va gibi şeraitle iştirak etmek istiyenlere lisinin İstanbul polisine çektiği telgraf bir kolaylık gösterilip gösterilmiyeceği üzerine yapılan aramada Mehmed Hay hakkında yılbaşından evvel çıkarıla dar ikinci şube memurları tarafından cak beynelmilel programa ithal edilmek yakalanmıştır. üzere malumat verilmesini istemişler dir. On seneye mahkum oldu Acentalat; Beledîyeyie müfr»Wat et Bundan iki yıl evvel Tahtakafede mişlerse de Bele,iiye henüz bu tarihleri kahveci Etemi öldürmekle suçlu Kürd tesbit'edip bir program hazırlamâdığı Musanın Ağırcezadaki muhakemesi dün için cevab verememiştir. bitmiş ve katil 15 sene ağır hapse mahSokak köpekleri kum olmuştur. Ancak Musanm, suçunu işlemeden evvel kahveci Etemin kar Erenköy, Kızıltoprak, Göztepe ve Fedeşi Şükrü tarafından bıçakla bacağın neryolunda oturanlarm Belediyeye müdan yaralanması ve maktulün de tokat racaat ederek buralarda çoğalan köpekatarak küfür etmesi tahrik sebebi sa lerden şikâyet ettikleri yazılmıştı. Be yılmış ve Musanın cezası 10 seneye in lediye bu köpeklerin ortadan kaldırıl ması için Kadıköy şubesine emir ver dirilmiştir. miştir. Temyizin nakız kararı üzerine mahkum oldu Mareşalın Bükreş ziyareti Fransız mezarlığı arkasmdan geçen Marko adında birinin önüne çıkan Mustafa ve Hasan adında iki kişi tabanca üe Markoyu tehdid ederek soymuşlar ve mahkum olmuşlardı. Bunlara gözcülük etmek suçundan evvelce beraet etmiş olan amele Arif, Temyizden gelen nakız kararı üzerine tekrar yapılan muhakeme sonunda 2 sene ve 11 aya mahkum edilmiştir. Bir hayır sahibine teşekkür ediliyor İstanbul Yerebatan Verem dispan seri sertabibliğinden aldığımız bir mektubda deniliyor ki: Kışm zayıf ve mukavemetsiz vücudlü, muhtaç ve zavalh veremlileri sars tığı şu günlerde, yürekleri şefkat ve mürüvvetle dolu, hayırsever yurddaşlara ilk bir yardım örneği olmak üzere dispanserimize gelen zayıf ve yoksul veremlilere dağıtmak için: Birer kiloluk 50 şişe balıkyağı, 120 kiloluk bir çuval pirinç, 100 kiloluk bir çuval toz şeker, 50 kiloluk bir çuval kırmızı mercimek göndermek lutfunda bulunan, Mülkiye Mektebi profesörle rinden sayın Bay İbrahim Âli Berkere hastalarım namına samimî şükranları mm muhterem gazetenizin sütunlarm da yer bulmasmı, saygılarımla dilerim. Tabatabaî öldü Dahiliye Vekâleti, son zamanlarda İstanbul matbuatında günün en mühim İran gazetelerinin yazdıklarına göre, hâdisesi şeklini alan çöp işi hakkında birkaç sene evvel memleketimizde tahkikat yapmağa lüzum görmüş ve îran sefiri olarak bulunan Tabatabaî mülkiye müfettişlerinden birisini bu işe Tahranda vefat etmiştir. memur etmiştir. İSKÂN İŞLERİ Müfettiş birkaç gündenberi alâka darlarla temas ederek tahkikat yap Son göçmen kafilsi geliyor maktadır. Nazım vapuru Köstencede son kafile MÜTEFERRÎK olan 1500 ırkdaşımızı yüklemekle meşguldür. Bu kafile de geldikten sonra kış Rumen torpitosu Halice girdi mevsimi girdiğinden nakliyata önü Üç gün evvel limanımıza gelen Ru müzdeki yaza kadar fasıla verilmiş olamen torpitosu dün sabah Halice girmiş :aktır. tir. Rumen torpitosu Halicdeki havuz Bu mevsim içinde gelecek 1500 kişi larda tamir edilecektir. ile beraber ana yurda 13,000 ırkdaşımız Darphane yeni bir tabı ma göç etmiş olmaktadır. kinesi getirecek Darphane müdürlüğünce Avrupadan getirtilmesi düşünülen taydus makinesi için muhtelif ecnebi firmalar tarafın dan yapılan teklifler gözden geçiril miştir. Makine getirildikten sonra banka çekleri ve buna mümasil kıymetli ev rakla evrakı naktiye basılmasına baş lanacaktır. Değiştirilmesi düşünülen kâğıd paralarm da yeni makine getirildikten sonra basılmasına başlanacaktır. Çöp işi hakkında yapılan tahkikat H talya ile Almanyanm, politika î§lerin11 de karşılıklı yardım esası üzer* hareYeni yollar ve binalar kanunile be ket etmeleri her iki devletin dünya lediyelere bazı salâhiyetler verildiği politikasmdaki mevkilerini sağlamlaştır « yazılmıştı. Kanunun tatbikatma dair o miştir. Her iki büyük faşist devletin siyasî lan izahnameye nazaran imar plânmın emel ve maksadlarının istikamet ve he genişletileceği işaret edilecek cadde ve defleri başka başka olmasından menfasokaklar etrafındaki inşaata müsaade atleri çarpışmamaktadır. Bunun için biredilmiyecektir. İnşaat yapılacak arsada eğer ağac varsa bunlar ancak belediye birinin arkasmı bilâkayid ve şart koru reisliğinden müsaade alındıktan sonra makta tereddüd göstermemektedirler. Almanyanın başlıca maksadı Baltık kestirilebilecektir. Belediyenin tasdi kmdan geçmemiş ve heyeti umumiye denizinde hâkim olmak ve Şimal deni parçaları üzerine, yarısından fazla in zinde taarruz ve cerhedilmiyecek bir şaat yapılmış ifrazlardaki mevcud arsa mevkide bulunmaktır. İtalyanın kendisi lar üzerine yapılacak inşaata, arsa ve için hayatî saydığı mesele Akdenizde binaların vaziyetine ve mahallî icab kendisinin fevkinde kavi bir devletin bularına göre verilecek irtifa ancak belelunmaması ve bu denizdeki mevcud ve diye riyasetince tayin edilecektir. Gene ıritistakbel emel ve menfaatlerinin tahakayni hukukî vaziyet ve genişlikteki arsalarda ancak bir katlı inşaat yapıla kuk eylemesine h&bir türlü engel çıkmamasıdır. bilecektir. Almanya maksadına doğru süratle iKÜLTÜR İŞLERİ lerliyor. Almanyadaki nehir yollarının beynelmilel mahiyetine nihayet vermekle Muallimler arasında nakiller hertürlü kontroldan kendisini kurtardı. Kumkapı Bezciyan Ermeni mektebi Bu esnada gene Versay muahedesile birmuallimlerinden Musavver, Bozcaada çok kayidlerin altına konulan ve Baltık ortamektebi tarih ve coğrafya muallimliğine, İstanbul 55 inci ilkmekteb mu denizile Şimal denizi arasında sırf Al allimlerinden Cihad Galatasaray ilk kı manya toprağından geçen deniz muvasasım muallimliğine, açıktan Ayşe Mu la yolu bulunan (Kiyel) kanalının iki tazaffer Emirgân ortamektebi tarih ve rafını tahkim ederek bu mühim deniz yocoğrafya yardımcı muallimliğine, açık lunu tutmuştur. tan Dirayet Cumhuriyet kız ortamek Ayni zamanda Danimarka hududun tebi riyaziye yardımcı muallimliğine ta daki üslerde motörleşmiş fırkalarını ve yin edilmişlerdir. büyük hava kuvvetlerini yığmış olduğunMünhal muallimliklere kim dan bu motörleşmiş kuvvetlerle kırk sekiz aat içinde Danimarkanın kara kısmını ve ler tayin edilecek? hava filolarile birkaç saat içinde mem Son tayinlerden sonra gerek azlık ve ecnebi mekteblerinde, gerekse resmî .eketin payitahtı dahil olduğu halde büilkmekteblerde münhal kalmamıştır. tün Danimarka adalarını işgal edecek bir Münhal vukuunda dahi lise mezunlarile vaziyet almış bulunuyor. Yani Baltık denizile Simal denizi ve Üniversite müdavimlerinin vekâleten bile tayin edilmiyerek münhasıran Mu dünya bahrî yollarile muvasalayı Al allim mektebi mezunlarının tayin edil man toprakları haricinde temin eden mesi Maarif Vekâletinden İstanbul Ma Skajarak ve diğer bütün boğazlar harb arif müdürlüğüne bildirilmiştir. Asker başlar başlamaz Almanyanm eline gir liğe giden köy ve şehir mektebleri mu miş olacaktır. allimleri yerine de bu sene İstanbul Almanya Baltık denizinde ortaksız Vilâyeti emrine verilen Muallim mekhâkim olmak ve Ş'ımal denizinde bahrî tebleri mezunları tayin edilecektir. satvetini temin etmek için donanmasını VİLÂYETTE fevkalâde süratle artırıyor. Gelecek se nenin inşaatına aid program birkaç gün Seferberlik müdürlüğü evvel neşredildiği zaman îngilizler bile İstanbul Vilâyeti Seferberlik müdürlüğüne tayin edilen Develi kaymakamı hayrette kaldılar. Bunların arasında Cemal şehrimize gelerek vazifesine baş 35,000 tonluk bir zırhlı ve büyük iki tayyare gemisi vardır. Alman donanmatahiıştrr. • • * * " • sı îngiliz împaratorluğunun bahrî kuv Yeni Nahiye müdürleri vetlerinin üçte birini bulması için şimdi Münhal Kısıklı nahiyesi müdürlüğüne Beyazıd nahiyesi müdürü birinci ko Almanyanm elinde henüz kullanmıyan miser Mithat. Beyoğlu merkez nahiyesi ancak 20,000 ton kalmıştır. Bu yeni müdürlüğüne Küçükpazar nahiye mü Alman donanmasının en yeni gemiler dürü Vasıf, Beyazıd nahiyesi müdürlü den müteşekkil olmasile kıymetleri bir ğüne birinci komiser Zühtü, Küçükpa kat daha artıyor. Bunlara îtalya, Avuszar nahiyesi müdürlüğüne Beyoğlu bi turya ve Macaristan da müzaheret edirinci komiseri Enver tayin edilmişler yor. dir. Yalnız bu yardım ve müzaheretler ECNEBİ MEHAFİLDE POLİSTE Bu ne vahşet! Bursa (Hususî) Kestel köyünde feci bir cinayet olmuştur. Arnavud Hamza isminde biri, eniştesi İsmaille eski denberi dargmmış. Bu husumet dolayısile İsmaili öldürmeğe karar veren Hamza, bir gece sabaha kadar Susığır hk şosesi üzerinde pusu kurarak eniş tesini beklemiştir. İsmail oradan geçerken Hamza mavzerle ateş etmiş ve eniştesini öldürmüştür. Fakat bununla da kanmıyan Arnavud Hamza mavzerini alarak öldürdüğü İsmailin yanına git miş, altı defa daha ateş ederek zavallıyı adeta kurşunla yere çivilemiş ve vücudünü kalbur gibi delik deşik ettik ten sonra kaçmıştır. Katil aranmaktadır. ^ I• I » DENİZ İŞLERİ Sis devam ediyor Resimlenmız Büyük Erkânıharbiye Reisimiz Mareşal Fevzi Çakmağm, Balkan Antantı Erkânıharbiyeleri içtimaı münasebetile Bükreşte bulunduğu esnada alınmıştır. Yukarıda Mareşal bütün Erkânıharbiye hayetile beraber, aşagı da da Bükreşteki Türk mezarlığuıa çe lenk koyarken görülmektedir. Dün sabah ta kesif bir sis şehri ve limanı kaplamıştır. Sis tabakası daha ziyade liman üzerinde mütekâsif bir vaziyette idi. Bu yüzden Akay vapurları saat sekiz kırka kadar işliyememiştir. Şirketi Hayriye vapurları da sekiz bu çuğa kadar Köprüden kalkamamışlar dır. Boğazda, sis nisbeten hafif olduğun Deniz Harb mektebinde budan vapurlar Boğazdan Köprüye gelegün yapılacak merasim bilmişlerdir. Deniz Harb mektebinin 161 inci yıl" Halic de sisten müteessir olduğundan dönümü, bugün merasimle kutlulanacakburada da vapurlar bir müddet işliye tır. Romanya seyahatinden dönen Bü memiştir. yük Erkânıharbiye Reisimiz Fevzi Çakmak ta bu merasimde hazır bulunacak Ramazan 3 Çarşamba tır. Merasimde tatbik edilecek programa Öğle lkindi Akşam Yatsı Imsak göre evvelâ sancak çekilecek, Mareşal S. D. S. D. S. D. S. D. S. D. Fevzi Çakmak bir nutuk söyliyecektir. 7 11 9 44 12 1 35 12 21 Ezanî Bundan sonra Amiral ve mekteb kumanZevalî 11 59 14 33 16 49 18 24 5 8i danı birer nutuk söyliyeceklerdir. BİR MOTOSİKLET KAZASI Evvelki gece saat 23 raddelerinde, Sul;anahmedde motörcülük eden Salâ haddin ile arkadaşı Mahmud ve henüz hüviyeti tesbit edilemiyen bir kadm motörle Divanyolundan süratle gider lerken birdenbire motör devrilmiştir. Salâhaddinle Mehmede birşey olma mış, Kadın çok ağır surette yaralanmıştır. Yaralı ölüm halinde hastaneye kaldırılmıştır. MANGAL KÖMÜRÜNDEN ZEHİRLENDİLER Süleymaniyede Silâhçı jarşısında 31 numaralı evde oturan Ahmed, Mustafa, İsa, Hakkı admda dört arkadaş mangal kömüründen zehirlenmişler ve baygm bir halde yere seril mişlerdir. karşıhksız değildir. Almanya da, Akdenizde kendisi fevkinde bir kuvvet bu lunmaması bu denize aid bütün emellerinin tahakkuk etmesi gayesini güden İtalyayı karadan korumakta ve hertürlü siyasî sahada kendisine yardım etmektedir. Avusturya ile Macaristan da italyanın her dileğini tasvib etmektedir. îtalyanın arkadan emniyeti için Yu goslavya dostluğunun büyük ehemmiyeti olduğundan bunu temin için de Alman ya, Avusturya ve Macaristan birlikte çalışmaktadır. Fakat Baltık denizinde Almanya ortaksız hakimiyet tesisinde kuvvetli bir engele tesadüf etmemekle beraber üç yüz senedenberi Akdenizin ortaksız hâkimi îngilteredir. Fakat siyasî mevkiini iyice sağlamlaştırmış olduğundan Ingil tere de artık bu denizde İtalyanın fevkinde bulunmak davasından vazgeçmiştir. Bu denizin paylaşılması ve nüfuz mın takalarına ayrılması esaslan üzerinde iki büyük devletin sıkı ve devamlı müzake relere başlamış olduklanna son gelen telgraflar şüphe bırakmamıştır. Muharrem Feyzi TOGAY Bursada 470 fakir çocuk giydirildi Bursa (Hususî) Kültür direktörü • müz Fakir Erdemin riyasetinde teşekkül eden bir komite ilkmekteblerimizde okuyan fakir çocuklar için 25 er kuruşluk birer yardım temini suretile 2500 lira toplamış ve 470 fakir çocuğu baş tan aşağı giydirmiştir. Cumhuriyet Nüshası 5 Kuruştnr | Türkiye Hariç Senelik 1400 Kr. 1700 Kr. Altı aylık 750 1450 Üç aylık 400 600 Bir aylık 150 yoktur şeraiti I **» W»