18 Kasım 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

18 Kasım 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

18 İkinciteşrin 1936 CUMHURİYET I Bir müddettenberi rahatsız bulunan İstanbul 5 inci lcra Memurluğundan: Arslanyan Nişanm tasarrufunda olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olan ve paraya çevrilmesine karar verilip tamamına «3010» lira kıymet takdir olunan Beyoğlunda Hüseyinağa ma Kabataşta Başmüdürlüğümüz binasında yapılacak «1200» lira kehallesinde Feridiye caddesinde eski 124 yeni 140 numaralı. şif bedelli demir pencere çerçeveleri, oluk ve regar kapağı tamir ve Hududu: Sağ tarafı Köylü kızı Mari hanesi, sol tarafı Bahçıvan ıslahı ve gene ayni bina dahilinde yapılacak «895» lira keşif bedelli oğlu Bodosaki hanesi arkası Terziyan Petraki hanesi cephesi Feri yağhboya, dahilî badana vesaire tadilât ve tamirat şartnamesine diye caddesile mahdud evin evsafı aşağıda gösterilmiştir. göre 5/12/936 cumartesi günü saat 10 da açık eksiltme suretile ihale Binanın beden duvarları kârgir diğer aksamı ahşab olup altında edilecektir. Nümuneler ve şartnameler Başmüdiriyet Muhasebesinde dükkânı müştemildir. Dükkânın zemini çimento döşeli önü istor görülebilir. İsteklilerin gösterilen günde saat ondan evvel % 7,5 kepenklidir. Evin zemin katına bir kapısı vardır. nisbetinde teminat akçesile Başmüdiriyet Muhasebesine müracaat Zemin kat: Zemini renkli çini bir koridor zemini keza çini maltız Bayan leri. (3026) ocak ve kazanlı mutfak alaturka taşlı bir halâ bahçeye bir kapı olup bahçede bir kuyu vardır. Etrafı duvarla mahduddur. 1 2 nci katlar: Birer sofa ikişer oda birer alaturka taşlı halâları Sevimli havidir. Çatı: Bir odayı müştemildir. Binanın zemini ve birinci kat pencereleri demir parmaklıklı olup elektrik, hava gazi, terkos te sisatı vardır. 21 Ikinciteşrin Cumartesiden itibaCumhuriyet gazetesinin 20/6/936 günlü ve 4346 sayılı ve Son Posta Yukarıda evsafı yazılı gayrimenkul açık arttırmıya vazedilmiştir. ren seanslarına başlıyacaktır. gazetesinin 20/6/936 günlü ve 2115 sayılı nüshalarile ilân edilen Arttırma peşindir, arttırmıya iştirak edecek müşterilerin kıymeti musahibleri bulunamıyan 32 şahsa aid denk, paket ve döküm halinde, Mustafakemalpaşa kazası sulh hu hammenenin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya millî bir eski seneler mahsulü «33402» kilo ve 950 gram ve 219 lira 10 kuruş bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icab eder. Müterakim kuk mahkemesinden: muhammen bedelli yaprak tütünler açık arttırmıya konulmuştur. Davacı Mustafakamelpaşa kazasının vergi, tanzifat, tenviriye ve Vakıf borcları borcluya aiddir. Arttırma Arttırma 24/11/936 salı günü saat 14 te Kabataşta İnhisarlar İs şartnamesi 25/11/936 tarihine musadif çarşamba günü dairede ma Züferbey mahalesinden Hakkı karısı tanbul Başmüdürlüğü binasında yapılacaktır. Nümuneler Eyübde halli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 7/1/937 tarihine Hafize tarafından gene bu kazanın Karaorman köyünden Sendat kocası Da İdareye aid Bahariye deposunda ve bunlara müteallik şartnameler musadif perşembe günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edivud ve Süleyman oğlu Tahir ve namı Başmüdiriyet Muhasebesinde görülebilir. lecek birinci arttırmada bedel kıymeti muhammenenin yüzde yet diğer Mahir ve İdris oğlu İzzet ve arİsteklilerin muayyen gün ve saatte % 7,5 nisbetinde teminat ak miş beşini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttı kadaşları aleyhine açılan izalei şuyu çelerile birlikte Başmüdürlüğümüz Komisyonuna müracaatleri. ranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha tem davasının görülmekte olan muhakeme(2752) did edilerek 22/1/937 tarihine musadif cuma günü saat 14 ten 16 y» sinde davalılara ilânen tebligat yapıl • kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıra dığı halde davalı Dabud, İzzet, Tahir nın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun namı diğeri Mahirin mahkemeye gel 126 ncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipo memelerinden dolayı kendilerine gıyab 1 Eksiltmiye konulan iş: tekli alacakhlarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiblerinin kararı tebliğine mahkenıece karar veDiyarbekirde sur haricinde imar plânına göre ayrılmış olan yerde bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân ta rilmiş olduğundan mumaileyhimin mu yapılacak Birinci Umumî Müfettişlik dairesi, Birinci Umumî Müfetrihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dai hakemenin geri bırakıldığı 25/11/936 tişlik ve Kolordu Kumandanlığı konaklan inşaatıdır. Bu inşaatın tarihine musadif çarşamba günü saat remize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillile sabit keşif bedelleri mecmuu 230951 lira 26 kuruştur. on birde mahkemede hazır bulunmalan olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Müterakim veya taraflarmdan musaddak birer ve2 Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ve dellâliye resminden ibaret olan kil göndermeleri aksi takdirde hakla A Eksiltme şartnamesi Belediye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. rındaki mahkemeye gıyaben bakıla B Mukavele projesi Ve 20 senelik Vakıf icaresi tavizi de müşteriye aiddir. Daha fazla ma cağı gıyab kararı yerine geçmek Uzere C Bayındırlık işleri genel şartnamesi lumat almak istiyenlerin 934/4406 numaralı dosyada mevcud evrak ilân olunur. (27477) D Hususî şartname ve mahallen haciz ve tak^Jiri kıymet raporunu görüp anlıyacakları i E Fennî şartname lân olunur. (3046) F Keşif Mustafakemalpaşa kazası asliye hu • G Keşif hulâsası kuk mahkemesinden: H Projeler. Kazanın Dere mahallesinden Eyüb İstekliler bu evrakı 12 lira bedel mukabilinde Diyarbekir Nafıa Sabri kızı Emine tarafından kocası ayni mahalleden Ali oğlu Mehmed Sabri Müdürlüğünden alabilirler. İstanbul ve Ankara Nafıa Müdürlüklerîne aleyhine açılan boşanma davasının icra gönderilecek olan nüshalardan okuyabilirler. Eski şerait ve inşaat Ramazan gece seferleri 19/11/936 perşembe günü kılınmakta olan muhakemesinde dava müddetinde tadilât vardır. 3 Eksiltme 25/11/936 çarşamba günü saat 14 te Diyarbekir Nalının bulunamamasından dolayı ilânen akşamından ifibaren tatbik edilecektir. Tarifeler Köprü yapılan tebligat üzerine de gelmemiş fıa Müdürlüğü odasında yapılacaktır. 4 Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. olduğundan kendisine müttehaz gıyab ve Boğaziçi iskelelerine ve vapurlara asılmıştır. 5 Eksiltmiye girebilmek için: karannın keza ilânen tebliğine karar A Arttırma ve eksiltme kanununun 17 nci maddesine uygun verilmiş olduğundaıf mumaileyh Sabolarak 12798 liralık muvakkat teminat vermeleri. istanbul Defterdarlığından: rinin muhakemenin muallâk bulunduğu B Ticaret Odasında kayidli bulunup buna aid vesikasım gös Cins ve mevkii Muhammen bedeli 24/11/936 sah günü saat on birde bizzat termesi. mahkemeye gelmesi veya tarafından Lira C Resmî Gazetenin 3297 sayılı nüshasında çıkan talimatnameye musaddak bir vekil göndermesi lüzıımu Şehremininde Uzunyusuf mahallesinin eski Hüsameddin tevfikan Nafıa Vekâletinden alınmış müteahhidlik ehliyet gıyab kararı yerine geçmek üzere ilân camii yeni Alyanak sokağında eski 23 mükerrer yeni 19 vesikasım haiz olması lâzımdır. olunur. (27478) 6 Teklif mektubları yukarıda üçüncü maddede yazılı saatten numaralı evin yarı payı. 112 50 bir saat evveline kadar Diyarbekirde Nafıa Müdürlüğündeki Müna Beyazıdda Çarşıyıkebirde Eskiciler sokağında 2 No.h kasa Komisyonu Reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta İstanbul Komutanlığı dükkânın tamamı. 400 ile gönderilecek mektubların nihayet üçüncü maddede yazılı saate Satınalma Komisyonu ilânları Ayni yerde Yorgancılar sokağında 74 No.h dükkânın kadar gelmiş olması ve dış zarfının mühür mumile iyice kapatılmış olbeşte üç payı. 387 ması lâzımdır. Posta ile olacak gecikmeler kabul edilmez. (2817) İstanbul Komutanlığına bağlı Bakırköyünde Zeytinlik mahallesinin Taşevler sokakıtaat hayvanatının iaşeleri için ğında eski 21 yeni 23 numaralı bahçeli kârgir evin İSTANBUL GARSONLAR CEMIYETINDEN: ihtiyacı olan 600 ton yulafa talitamamı. 1485 binin vermiş olduğu fiat makamCemiyet muamelât ve hesablarını inceliyen müfettişlerin vermiş olduk • Yukarıda cins ve mevkileri yazılı emlâk hizalarındaki bedeller üzeca pahalı görülerek tekrar ka ları raporu dinlemek ve yeni idare heyetini seçmek üzere 23 ikinciteşrin 936 palı zarf suretile eksiltmesi 27/ rinden bir ay içinde pazarlıkla ayrı ayrı satılacaktır. İsteklilerin ve pazartesi günü saat 15 te İstiklâl caddesinde Nuruziya sokağında Cumhuri11/936 cuma günü saat 15 te yet Halk Partisi Beyoğlu kaza merkezindeki Halkevi temsil salonunda toplatediye şeraitini öğrenmek istiyenlerin 17/12/936 perşembe günü saat yapılacaktır. Muhammen tutarı nacak heyeti umumiyeye cemiyetimiz azalarının iştiraklerini dileriz. oıt dörde kadar yüzde yedi buçuk pey akçelerile Millî Emlâk Müdür37500 liradır. Şartnamesi öğle lüğünde toplanan Komisyona müracaatleri. «M.» (3041) den evvel Komisyonumuzda göEN SON TEŞKILATA GORE: rülebilir. İsteklilerin 2813 liralık Türkiye Cumhuriyeti Haritası hem fizikî, hem siyasî, iyi kâğıd, 8 renk, ilk teminat makbuz veya mektu Türk Hava Kurumu temiz baskı. (68x100 boyunda) yalnız 15 kuruş. Toptan satış yeri: (Anadolu bu 2490 sayılı kanunun 2 nci ve Türk Kitab Deposu Öğretmen Şükrü Fuad Gücüyener) Yenipostane 3 üncü maddelerinde yazılı ve saikle beraber ihaleden en az karşısında Meydancık hanında. bir saat evveline kadar teklif Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin etmiştir. mektublarını Fındıklıda Komu İkinci keşide 11 birincikânun 936 dadır. tanlık Satınalma Komisyonuna vermeleri. (2785) Münhal Silo Şeflikleri için Ankarada bir müsabaka imtihanı açı lacaktır. Taliblerin aşağıdaki şeraiti haiz bulunmalan lâzımdır: Ayrıca; 15.000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (10.000 ve Selimiye Askerî Satınalma I 1 Türk olmak, 20.000) lirahk iki aded mükâfat vardır.. [OİKKAT: Bilet alan herkes 7 birincikânun 936 günü akşamına Komisyonu İlânları | 2 Hiçbir veçhile mahkumiyeti bulunmamak, 3 En aşağı lise derecesinde bir Fen veya San'at mektebinden kadar biletini değiştirmiş bulunmalıdır. Bu tarihten sonra 1 Tümen birliklerile Haydarmezun olmak, bilet üzerindeki hakkı sakıt olur. pasa hastanesinin mayıs 937 sonu 4 30 yaşından aşağı ve 50 den yukarı olmamak, na kadar olan bir senelik ihtiyacları 5 Vazifesini muntazaman ifaya mâni olabilecek bedenî arıza ve için 13300 kilo kuru soğan alınahastalıklarla malul olmamak, caktır. Soğanın tahmin bedeli 665 6 Buhar ve elektrik makinelerinde ihtisası olmak. Yukarıdaki maddelerde yazılı şartları haiz olup ayni zamanda Göçmen evleri için on bir metre mikâb mamul çatılık ve döşeme liradır. 2 Şartname Komisyonda her silo, fabrika ve değirmen gibi müesseselerin fennî kısmını idare et lik kereste pazarlıkla satın alınacaktır. Bu keresteler Vilâyetin A • miş olanlar ve ziraat mühendisi diplomasını haiz olup ta makinacıgün görülebilir. nadolu yakasındaki iskelelerde depo edilecektir. Bu miktar kerestenin 2610 metre mikâbı 4 x 8 x 8 ve 1670 metre mikâbı 3 , 5 x 8 x 4 3 Eksiltme 23/11/936 pazar lıkta ihtisası olanlar tercih edilir. ve 3390 metre mikâbı 4 X 12 X 8 ve 1100 metre mikâbı döşe tesi günü saat 14 te Selimiye AsKendilerine meslekî bilgilerine ve imtihanda gösterecekleri mu melik olarak dört boy 12 santim en ve 18 milimetre kahnhğında ve kerî Satınalma Komisyonunda ya vaffakiyet derecesine göre «150 175» lira ücret verilecektir. 140 metre mikâbı 3,5 X 4 X 28 ve 1090 metre mikâbı da 12 milim oılacaktır. Taliblerin bu ayın yirmi beşine kadar Ziraat Bankası Umusn Mükalınhk ve 24 milim genişlikte çıtaolarak imal edilecektir. Çıtalık dürlüğüne müracaat ve lâzım gelen evrak ve vesaiki tevdi etmeleri 4 Münakasa açık eksiitme sukerestenin beher metre mikâbı gene bu iskelelerde teslim şartile retile olacaktır. şarttır. on iki buçuk çıta ve döşemenin beher metre mikâbı gene bu iskeleİmtihan buhar, elektrik, değirmen makinaları nazariyat ve ame 5 Kuru soğanın ilk teminatı lerde teslim on yedi buçuk lira üzerinden fiatı takarrür etmiştir. liyatından yapılacaktır. 49 lira 88 kuruştur. Pazarlık suretile alınacak bu miktar kerestenin yüzde on beş heİmtihan günü ayrıca ilân edilecektir. (3033) 6 Teminatlar vaktinden evvel sabile teminatı kat'iyeye raptedilecek ve bu kerestenin dört bin Komisyondan verilecek kâğıdla metre mikâbı mayıs 937 nihayetine kadar ve iki bin metre mikâbı tüm muhasebesine yatırılarak bu BURDUR DOKUMACILAR KOOPERATIFI temmuz 937 nihayetinde bu iskelelerde depo edilmiş bulunacaktır. işe gireceklerin bu işle alâkadar Burdur dokumacılar yapış ve satış kurumu kooperatifi 20/6/935 tarihinde Talib olanların yüzde on beş teminatlarile birlikte ikinciteşrinin olduklarını gösterir vesikalarını be İcra Vekilleri yüksek kurumunun toplantısmda tasvib buyurularak Türkiye yirmi birinci cumartesi günü saat onda Çanakkale İskân Komisyo raberinde getirmeleri şarttır. Cumhur Başkanlığmın Yüksek Tasdikına iktiran etmiş bulunmakla 1/11/936 fiününden itibaren işe başladığı ilân olunur. nuna müracaat etmeleri ilân olunur. (3030) (2697) İnhisarlar istanbul Başmüdürlüğünden: Yaşadığımız ekonomi devrinde size pahalıya mal edilmek istenen nasihatleri şüpheli görünüz. İstanbul İnhisarlar Başmüdürlüğünden: LONDRA £ £ NEBîLE Her nerede ve herhangi bir saatte Krem Pertev'i kullanabilirsiniz. Yarım saat zarfında o tesirini göstermiştir, bile. Krem Pertev'in yarım asırlık şöhreti asılsız değildir. Yüzbinlerce kişiden Krem Pertev hakkında samimî kanaatlerini sora bilirsiniz. I Diyarbekir Nafıa Müdürlüğünden: SIHHi AGIZLIK ı ŞAYESINDE GÜNDE 3PAKET SIGARAfl İÇTIGIM HALDE OKSURMIYORUM. £/ I istanbul Harici Askerî KITAATI İLÂNLARI ŞİRKETİ HAYRİYEDEN: Müstahkem mevki kıtaatı ih tiyacı için 224500 kilo un kapalı zarfla alınacaktır. İhalesi 20/ 11/1936 cuma günü saat 16 da İzmirde kışlada Müstahkem Mevki Satınalma Komisyonun da yapılacaktır. Tahmin edilen mecmu bedeli 26378 lira 75 ku ruştur. Ve ilk teminatı 1978 lira 41 kuruştur. Şartnamesi hergün Komisyonda görülebilir. İstiyenlere 132 kuruş mukabilinde şartnamesi verilir. İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesikalarile birlikte teklif mek tublarını ihale saatinden en az bir saat evvel Komisyona ver miş bulunacaklardır. «442» (2668) I İ BÜYÜK PİYANGOSU Büyük ikramiye 4 0 , 0 0 0 liradır. Türkiye Ziraat Bankasından: I istanbul İskân Müdürlüğünden: Erzincan garnizonundaki kı taatın 450,000 kilo ekmeklik una ihale gününde teklif edilen fiat gali görüldüğünden yeniden ka palı zarfla eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 23/11/1936 pa zartesi günü saat 11 de Erzin canda Tümen Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. Tahmin bedeli 67500 liradır. İlk teminatı 4625 liradır. İstekliler ihale günü Tecim ve Endüstri odasında kayidli bulunduklarına dair vesika ibraz edeceklerdir. Teklif mektubları ihale gü nü saat ona kadar Komisyona verilmiş bulunacaktır. Bu unun ihalesinde tekarrür edecek bedelinin üçte biri nisbetinde ve teminat mukabilinde müteahhidine avans verilmesi şart konulmuştur. Şartnameyi okumak istiyenler bir adedini 338 kuruş mukabilinde Komis yonumuzdan alabilirler. «455» (2784) *** Beher kilosuna tahmin edilen fiatı 11 kuruş 80 santim olan 161,000 kilo un kapalı zarfla alınacaktır. İhalesi 30/11/936 pazartesi günü saat 16 da İzmirde Kışlada yapılacaktır. Hepsinin tutarı 18998 lira olup ilk teminatı 1424 lira 85 kuruştur. Şartnamesi hergün Satınalma Komisyonunda görüle ~ bilir. Eksiltmeye iştirak edeceklerin Ticaret Odasında kayidli olmaları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde ve şartnamede yazılı vesaiki ve teminat mektublarını hâvi teklif mektublarını ihale saatinden en az bir saat evvel Komisyona vermiş bulunmalan. «462» (2923) Zayi Evkaftan almakta olduğum maaşımın mühürünü kaybettim. Yenisini çıkaracağımdan hükmü yoktur. Yenibahçe Hocahalilattar camii müezzini Ahmed i İ