24 Aralık 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

24 Aralık 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 3

24 Birincikâmm 1936 CUMHÜRÎYET SON HABERLER... Yeni tayin edilen Posta ve Telgraf» müdürleri TELEFON TELGRAF ve TELSiZLE Fransa muhtariyeti genişletmek vadinden ileri geçmedi [Baştarafı 1 inci sahijede\ mezkur konseyin gelecek toplanhsından evvel bir anlaşmıya irişilmek üzere konuşmalann tekrar ele alınması ve bu babda konseyin mazbata muharriri Sandler'in iki taraf arasında yeni bir müzakere aç ması muhtemeldir. Fransız Türk konuşmalan sırasında Türk murahhaslan îskenderun sancağı nın Suriyeden ayrılması hususundaki noktai nazarlarını muhafaza etmişler ve i çinde Sancağın tıpkı Suriye ve Lübnan gibi bir memleket olacağı bir konfederasyon tesisini telkin etmşilerdir. Bu suretle Fransanın Suriye ile îskenderun arasında idamesini arzu ettiğ' rabıta da muhafaza edilmiş olacaktır. Fakat Fransız murah hasları bu teklifi kabul etmemişler, bunun Suriyenin parçalanmasına mani olmadığını, Şam ve Beyrut ile Fransanın imza lamış olduğu muahedeleri ihlâl edeceğini söylemişlerdir. Fransızlar îskenderun ve Antakyadaki Türk ekalliyetlerine aid garantileri 1921 muahedesi fikri içinde takviye edebilecek her türlü teshillere amade olduklarını beyan eylemişlerdir. Madrid etrafmda çok şiddetli muharebeler Toledo mmtakasmdaki milislerin ihtilâlciler tarafma geçtiklerî bildiriliyor Madrid 23 (A.A.) Havas AjanBask hükumet reisinin nutku Bilbao 23 (A.A.) Bask hüku meti reisi M. Jose Antonio Aguirre, dün radyo ile neşredilen bir nutuk söylemiştir. Kendisi, Bask hükumeti tarafın dan şimdiye kadar yapılmış olan işlerden bahsetmiş ve şöyle demiştir: « Hükumetimiz, imtiyazlan mü dafaa etmekte olan ve amelenin sefale tini tahfif etmek istemiyen kapitalistlere karşı mücadele etmiştir. Kapitalistler, dini müdafaa etmemek te, bilâkis papazları öldürmektedirler. Maamafih asla intikam sevdasına düş meyiniz. Esir ettiğiniz kimselere hürmet ediniz. Hükumetimiz, harb meydanından gelenleri merhamet ve şefkatle karşıla maktadır.» IHEM NALINA MIHINA Biraz fazla olmuyor mu? unan gazeteleri, Yunanistanda yeni teşkil edilmekte olan «E. O. N.» yani «Millî genclik teşkilâtı» nın muhtelif birliklerine ayn ayrı isimler verileceğini yazıyorlar. Bu isimler, millî Yunan kahramanlarının adlan olacakmış: Kral Kostantin, Atanasios Diakos gibi, yahud da tarihî Yunan şehirlerinin isimleri olacakmış: Sparti, İzmir gibi... Atanasios Diakos sözde Türkler tarafından yakılarak idam edilen bir millî kahramanmış... lzmir ise, bizim sevgili îzmirimizdir; hani Loid Corc'la Venizelos'un Türkiyeden almak istedikleri, fakat askerî ve siyasî bir hezimete uğnyarak asıl sahibine iade etmek mecburiyetinde kaldıkları Türk İzmir. Türk dostluğuna büyük kıymet ve ehemmiyet verdiğini söyliyen M. Metaksas, Yunan millî genclik teşkilâtının birliklerine bu adlann konulmasma neden müsaade ediyor? Yunan genclerine bu isimleri ve o isimlerin hatırlattığı hâdiseleri ebediyen unutturmamak için mi? Türk ve Yunan milletleri arasındaki dostluğu yaşatacak olan iki milletin gencliğidir. Fakat, gencliğin ruhuna düşmanlık ve kin aşılıyacak olursak, bu dostluğun temeli çürük olur. Esasen, halis muhlis bir Türk şehri olan îzmirin, Yunan millî genclik teşkilâtının birliklerine zafe etmenin dostluğa yaraşır tarafı hiç yoktur. Türk milleti, îzmir için çok hassastır, çok kıskancdır. Düşman Yunanistanın elinden zorla aldığımız İzmirin lâkırdısmı dost Yunanistanın ağzından şitmek istemeyiz. Yunan milleti, eski bir millettir; onun tarihinde, altı buçuk milyon nüfuslu bir memleketin genclik teşkilâtına değil; alrmış milyon nüfuslu kocaman bir milletin teşkilâtına yetişecek kadar, büyük kahraman ve tarihî şehir vardır. Bunlan bir tarafa bırakıp ta hep Türkiye ile Yunanistan arasındaki kanlı hâdiseleri hatırlatacak isimler üzerinde takılıp kalmak bazı anud ve kindar Megalo îdeacılann hoşuna gitse bile, Türk milletinin yalnız gücüne gider. Yunanistandan yükselen ve Türk Yunan dostluğunun ahengini bozan falsolu seslerin arttığmı görerek müteessir olıryor; yalnız bunlan, münferid ve gayriresmî falsolar telâkki ediyorduk. Fakat, simdi eski hislerin yeni nesle aşılanmak istediğini ve buna Metaksas hükumetinin de aldırış etmediğini görünce dostlarımıza, Biraz fazla olmuyor mu? Diye sormaktan kendimizi alamıyoruz. Hakkımız yok mu? Yeni teşkilâtta vazife alan Posta ve Telgraf müdürlerinin isimlerini neşrediyoruz Ankara 23 (Telefonla) Posta Pelgraf ve Telefon Umum Müdürlü ğünün yeni seneden itibaren yeni teşki lâtla işe başlıyacağını bildirmiştim. Yeni teşkilâta göre tayinler yapıldı. Tayin listesini aynen bildiriyorum: Merkezde ihdas edilen yüksek fen heyeti reisliğine İstanbul telsiz mühendisi Abdüllâtif, azalıklarına fen müşavir heyeti müdiirü Hasan Kâzım, istanbul fabrika mühendis vekili Mehmed Ali, bi rinci sınıf başmüfettişliğe başmüfettişlerden Hayri ve Besim, posta işleri reisli ğine Ankara başmüdürü îbrahim, muavinliklerine posta işleri müdiirü Naci ve posta işleri müdür muavinleri Tevfik, Eyüb, Sabri ve Nazmi, telgraf işleri re isliğine telgraf işleri müdürü Necati, reh muavinliklerine telgraf işleri mühendisi Fuad, telgraf işleri müdür muavini Hikmet ve Vasıf, telefon işleri reisliğine (teigraf işleri reisliği tarafından şimdilik vekâletle idare edilecek) telefon işleri reis muavinliklerine telgraf işleri mühendisi Fuad, telgraf işleri müdür muavini Cev det, Nuri, muamelât müdürlüğüne ipka en muamelât müdürü Tevfik, mua melât müdür muavinliklerine posta tel graf mektebi müdürü Şükrü, şimdiki müdür muavinleri Lâtif ve Hakkı ipkaen, levazım müdürlögüne, şimdiki müdür Sakin ipkaen, muavinliklerine Şeref ve Kadri ipkaen, fabrika müdürlüğüne Ankara başmüdür muavini Hakkı, hukuk müşavirliğine hukuk müşaviri Hâmid ipkaen, muavinliğine Tahsin ipkaen, telgraf is tatistik müdürlüğüne, şimdiki müdürü Memduh, muavinliğine mümeyyiz Ferid, hesab işleri müdürlüğüne muhasebe mü dürü Muzaffer, muavinliklerine mümeyyiz Rıdvan, veznedar Şakir, mümeyyiz Hüsnü, Ankara telefon müdürlüğüne şimdiki müdür Sadi ipkaen tayin edildiler. Samsuna İzmir müfetişi Edib, Zongul dağa Seyhan baş müdür muavini Nur zad, Diyarbekire başmüdür muaivni E min, Elâzize Diyarbekir başkâtibi Raif Fevzi, Eskişehire lzmir paket müdürü Hüseyin Hüsnü, îçele Mersin posta telgraf müdürü Salâhaddin, Ispartaya Sıvas başmüdür muavini Hamdi Hadi, Çanakkaleye Sıvas pos telgraf müdürü Fahri, Balıkesire Melih, Bitlise Diyar bekir telgraf müdürü Nuri, Çankınya Çankırı posta müdürt' Ahmed, Rizeye Trabzon başmüdürü Şevki, Niğdeye Konya başmüdürlük başkâtibi İsmail, Gıresuna Gıresun posta telgraf müdürü Temel, Boluya Bolu müdürü Şeref, Karsa Eskişehir müdürü Bahaeddin, Afyona Muhiddin, Kütahyaya Bursa başmü dürlüğü başkâtibi Nazif, Malatyaya Edirne müdürü Zeki, Muğlaya Seyhan başkâtibi Rıza, Erzincana Sıvas başmüdürü Tayyib Edib, Erbaaya Samsun posta müdürü Nazım, Kırklareline Be şiktaş müdürü Zeki, Aydına müdür Osman, Gümüşhaneye Ordu müdürü Ali Güneş, Çoruma Kastamonu müdürü Hüseyin Hüsnü, Denizliye posta müdürü Vehbi, Gazi Antebe Bayram Remzi, Hakâriye Diyarbekir başmemuru Avni, Sinoba Fuad, Tokada Malatya posta müdürü Sani, Tunceline Gelibolu müdürü Süleyman Sakib tayin olundular. Bingöl, Kayseri, Kırşehir, Urfa, Muş, Mardin, Burdur, Siird, Amasya, mer kez müdürlükleri henüz münhaldir. Mahallî posta telgraf merkez şefleri tarafından vekâleten idare edilecektir. Yeni müdür muavinleri Merkez müdür muavinliklerine yapı lan tayinler de şudur: istanbul merkez müdür muavinliklerine îstanbul müfettişi Şevki, îstanbul posta müdürü Ahmed îstanbul telgraf müdürü Sami, îstanbul paket posta müdürü Tayyar, Beyoğlu müdürü Kenan, îstanbul başmemuru Saib, îstanbul başmüdür muavini Saffet, Ankara merkez müdür muavinliklerine Ankara başmüdür mua vini Şefik, Ankara posta müdürü Hâ mid, posta müdürü Cemal, îzmir mer kez müdür muavinliklerine îzmir posta müdürü Mahmud, îzmir başkâtibi Mehmed Ali, îstanbul başkâtibi Nazif, Kastamonu merkez müdür muavinliklerine Kastamonu başkâtibi Hasan, Konya merkez müdür muavinliklerine Konya posta müdürü Rahmi, Seyhan posta müdür muavinliğine Van başkâtibi Avni, Bursa muavinliğine Bursa posta müdürü Şükrü, Trabzon muavinliğine îstanbul başmemuru Ahmed Hamdi, Erzurum merkez muavinliğine Erzurum posta müdürü Rüstü, Sıvas muavinliğine baskâtib Ahmed, Vana posta müdürü Suad, Diyarbekir muavinliğine Diyarbekir posta müdürü Esad, Edirneye Edirne mes'ul muhasibi Hüsnü, Zonguldağa Zonguldak müdürü Hakkı tayin edildiler. Yeni telgraf merkez müdürleri Yeni teşkilât kanunile şimdi mev cud olan 13 başmüdürlük sene başında ilga olunacaktır. Yerlerine yeniden teş kil edilen 62 vilâyetin merkez müdürlüklerine yapılan tayinler şunlardır: îstanbul merkez müdürlüğüne, başmüdür Mazhar, Bursa merkez müdürlüğü ne başmüdür Yusuf, îzmir merkez mü dürlüğüne, lzmir başmüdürü Naim, Ankara merkez müdürlüğüne posta işleri müdür muavini Sakin, Seyhana Seyhan başmüdürü Yakub, Edirneye Edirne başmüdürü Yusuf, Konyaya Mithat, E r zuruma Fazıl, Trabzona Ihsan, Sıvasa Asaf, Kocaeliye Diyarbekir başmüdürü Kenan, Vana başmüdür îbrahim, Tekir dağına îstanbul müfettişi Avni, Kasta monuya, başmüdür muavini îhsan, ma * raşa Sıvas müfettişi Fahreddin, Bileciğe Bursa başmüdür muavini Şevket, An talyaya Galata posta telgraf müdürü Faik, Manisaya îzmir müfettişi Zi ya, Çoruha Seyhan müfettişi Mahmud. Yozgada Diyerbekir müfettişi Sabri, ıtmmıııtmııııınıılillinillllllllHIIIIHiniNnilllinııiMmmımıım tktısadî zorluklar Mubayaa heyetleri bertaraf olmazsa... için verilen karar Almanyanın bir sergüzeş Valiler, bu heyetlerle te atılması ihtimali varmış Istanbula gelemiyecek Londra 23 (A.A.) News Chronicle gazetesinin diplomasi muharriri, Al manyanın iktısadî müşküllerinin mü temadiyen artmakta olduğunu yazmaktadır. Almanyanın, siyasetinde cezrî bir tebeddül hâsıl olmaması takdirinde, bir sergüzeşte atılması mümkündür. Bu gazete, Alman zabitlerile İspan yol asileri arasında mevcud olan ger ginlikten bahsetmekte, Almanya ile İtalyanm ise Akdeniz hakkmda mutabık bulunduklarını yazmaktadır. Ayni gazete, M. Hitlerin Ispanyadaki müdahalesini heyecanlı ve tehlikeli bir surette tevsi etmesi veya pahalıya mal olan sergüzeştin akamete uğradığını kabulle buna bir nihayet verilmesi ihtimallerinden bahseylemektedir. Ankara 23 (Telefonla) Vilayetlerden îstanbula giden bazı mubayaa heyetlerinin başında •valilerin de bulunduğu görülmektedir. Dahiliye Vekâleti, valilerin vilâyet bütçelerinin ita âmiri olmalan itibarile bu hüviyetlerde bulunamıyacaklarını ve mubayaa heyetlerine yapılan masrafların da mubayaa bedelinin yüzde 5 ini geçemiyeceğini ve fevkalâde ahval olmadıkça nümune celbi suretile mubayaatta bulunulmasını alâkadarlara bildirmiştir. Vilâyet hususî idarelerile belediyelerin yol ve su gibi işleri üzerinde taahhüde girişmeden evvel merkeze malumat verilmesi hakkmda bir tamim yapılmıştır. Bazı vilâyetler, vilâyet bütçelerile yapılan ve keşif evrakı Nafıa Vekâletince tetkik edilen yol inşaatının da bu tebligahn şümulü dahilinde olup olmadığını sormuşlardır. Belediyeler imar heyetinin vazife ve salâhiyeti hududu dahiline girenlerle elektrik işleri gibi sanayi plânında yer alan imtiyaz ve istihsal mahıyeti arzeden mevzular üzerinde teşebbüsler için mer keze malumat verilmesi lâzım geldiği de Dahiliye Vekâletince bütün valilere bildirildi. Vilâyet hususî idarelerince ya pılan ve keşifleri Nafıa Vekâletlerince tasdik edilen yollara aid proje ve mukavelelerin taahhüdden evvel merkeze gönderilmesine lüzum yoktur. sı muhabirinden: Pozuelo etrafındaki muharebe, dün akşam da devam ediyordu. Fakat henüz sarih malumat elde edilmesine imkân yoktur. Yalnız bu muharebenin birkaç gündenberi kâh bir tarafın, kâh öteki tarafın lehine olarak devam etmekte olduğu bilinmektedir. Muhakkak olan bir şey varsa o da bu muharebenin bidayetindenberi Madrid'in etrafmda yapılmış olan muharebelerin en mühimmi olduğudur. Asilerin bataryaları, dün saat 16 ya doğru büyük telefon binasını bombardı man etmiştir. Üç obüs, binanın gazetecilerin gündelik haberleri yazmakta oldukları cephesine isabet etmiştir. îlk obüs altıncı katın bir penceresinin üstüne düşmüş, büyük bir delik açmış, diğerleri de on birinci ve on ikinci katlara düşmüştür. Rüştü Aras Ankaradan yeni talimat Buralarda hiç kimse bulunmuyordu. Yolalarak müzakereye yegâne esasın Isken dan geçen bir adam, hafif surette yaraderun Sancağınm Suriyeden avnlması ol lanmıstır. İhtilâlcilerin muvaffakiyeti duğu noktai nazarını muhafaza etmesi üzerine her iki taraf Rüştü Arasın Tür Sevilla 23 (A.A.) Radyo ile neşkiyeye avdetinden sonra konusmaların i rolunan bir tebliğde şöyle denilmektedir: leride tekrar ele alınmasının müreccah ol«Endülüs'te kıtaatımız, El Corpio, duğu mütaleasmda bulunmuşlar ve fakat Pedro Abad ve Villa Fransa de Cor îskenderun ihtilâfının Fransız Türk doba mevkilerini zaptetmişlerdir. Bu son dostluğuna asla zarar getirmiveceği hu mevki Cordoue Bajalence yolu üzerinsusunda evvelce yapmış oldukları beya dedir. natı tekide lüzum görmüslerdir. Bu harekât, büyük bir mukavemete maruz kalmamıştır. Fakat düşmanı gerek Falih Rıfhmın bir makalesi Ankara 24 (Hususî) Bugünkü U insanca ve gerek mühimmatça mühim zalus gazetesinde Sancak meselesi hakkmda yiata uğratmıştır. Diğer bütün mmtakalarda bir guna bir başmakale neşreden Falih Rıfkı ez değişiklik yoktur. cümle şu mütaleada bulunmaktadır: Boadilla del Monte'nin istirdadı sıra«Fransanın daveti üzerine vuku bulan sında kıtaatımız, düşmanın üç bayrağını Paristeki ilk temas, iki taraf arasındaki görüş ayrılığmın tesbit edilmesinden baş ele geçirmiştir. Bunlardan birisi anarşist ka bir netice vermemiştir. Telgraftan an teşekküllere, biri mesai konfederasyonu laşriacağı üzere bizim istediğimiz, Sanca na ve üçüncüsü de beynelmilel müfrezeye ğa, tıpkı Suriye ve Lübnana olduğu gibi aiddi. Baodilla'da ölen düşman miktarı, istiklâl verilmektir. Sancak bu iki yeni tam 126 kişidir, bunlardan yalnız bir tadevlet arasındaki rabıtayı, her üçünün nesi îspanyoldur.» müsavi şartlarla vücud verdiği bir kon Ihtilâlcilere iltihak eden milisler Avila 23 (A.A.) Dolaşan bir şafederasyon şekli pek iyi temin edebilir. Fransaya göre, bu, Suriyenin parçalan yiaya göre asilerin tarafma geçen Toleması demektir ve Fransanın, gerek Şam ve do mmtakasmdaki milisler, Madrid'deki gerek Beyrutla imzalamış olduğu muahe mühim miktarda kuvvetlerin teslim olma$ı için General Mangada namına müzadeleri ihlâl eder. Eğer bu muahedeler, Fransa ile Tür kerelerde bulunmağa memur oldukları kiye arasındaki 1921 taahhüdlerinin ma nı söylemiştir. Akim kalan bir teşebbüs nası ve ruhu bir tarafa bırakılarak akde Madrid 23 (A.A.) Asi tayyaredilmişse, bunun mes'ulü biz değiliz, bizce ortada ihlâl olunan birşey varsa o, iş ler, Madrid Alicante demiryolunu keste bu taahhüdler ve Sancağın Türk ek mek için bombardıman yapmışlarsa da seriyetinin bu taahhüdlere istinad eden cumhuriyetçilerin avcı tayyareleri bun lan kaçırmışlar ve bir tanesini düşürmüşhaklandır. Eğer ajansm telgrafı doğru ise, bu ta lerdir. Ispanya hükumetinin kararları ahhüdlerin ve onlarm icablarının, hâlâ Valencia 23 (A.A.) Kabine şu îskenderun ve Antakyadaki Türk ekal liyetlerine aid bazı garantiler suretinde kararlan vermiştir: 1 Rejime karşı cürüm irtikâbile telâkki edilmesine isyan etmemek imkânı müttehim bütün mevkuflar için mecburî var mıdır?. Kimin tarafından yazıldığı malum ol iş kampları ihdası, 2 19 temmuz 1936 tarihinden evmıyan Havas telgrafının son cümlesi, Fransa Türkiye dostluğundan bahsedi velki mahkumiyetlerin adliye sicillerinden yor. Bahsedilen dostluk bir tarafa çok çıkarılması. Fransaya sığınan lspanyollar pahalıya mal olan ve bir tarafın tavizleriPerpignan 23 (A.A.) Birçok kani icab ettiren bu rabıta olmasa gerektir. Biz dostluğu iyi anlaşmakta ve dostlara dınlar ve çocuklar, hava bombardımanları korkusile îspanyanm Akdeniz sahil haklarını vermekte buluruz.» . lerini terkederek Fransaya gitmektedir Tevfik Rüştü Paristen bugün ler. ayrtlıyor Elçisi Suad Davaz, bugün Dr. Tevfik Rüştü Aras ve Türk heyeti azası şerefine bir öğle ziyafeti vermiştir. Dr. Aras bugün saat 8 de M. Daladier'le görüşecektir. Türkiye Hariciye Vekilinin Ankara ya dönmek üzere yarın akşam Parisi terketmesi muhtemeldir. Ademi müdahale komitesinin neticesiz çahşmaları Londra 23 (A.A.) Ademi mü dahale kontrolunun takviyesi, birkaç gün ve hatta birkaç hafta tehir edilecektir. Çünkü filî komite, dün öğleden sonra yapmış olduğu içtımada atıdeki esash üç mesele hakkmda hiçbir karar ittihaz etmiş değıldir. 1 Burgosla Valecianın cevabları. General Franco'nun red mahiyetinde telâkki edilebilecek olan notası karşısında komite, gerek Franco'ya ve gerek Va lencia hükumetine, gerek kara ve gerek denizde yapılacak kontrolun bütün te ferruahnı bildirmeğe ve on günlük bir mühlet zarfında cevab istemeğe karar vermiştir. M. Maiski Franco'nun vermiş olduğu cevabı küstahane diye tasvib etmiş ve ayni eda ile cevab verilmesi lâzım geleceği mütaleasım serdeylemiştir. 2 Tâli komite, muhtelif hükumetlere yeni bir hava kontrolu plânı teklifin p karar vermiştir. 3 Gönüllüler ve îspanyadaki iki tarafa yardım meseleleri hakkmda Al man murahhasınm teklifi üzerine iki teknik tâli komite ihdasına karar verilmiş tir. ihtilâlciler bir tayyare mektebi açıyorlar Londra 23 (Hususî) General Franco Sevil'de bir tayyarecilik mektebi açmağa karar vermiştir. Ihtilâlci generaller görüştüler Paris 23 (A.A.) Türkiye Büyük Sovyetler Japonlarla anlaş mağa yanaşıyorlar Meclisin bugünkü toplantısı Ankara 23 (A.A.) Kamutay bu gün Canıtezin başkanlığında toplanarak 1936 malî yılı muvazenei umumiyesine dahil bazı daire bütçelerinin muhtelif ter tipleri arasında 1 milyon 91 bin 579 liralık münakale yapılması hakkındaki kanun lâyihası müzakere ve kabul edilmiştir. Kamutay gelecek pazartesi günü top lanacaktır. Hindistanda bir hâdise Londra 23 (Hususî) Hindistan'dan bildirildiğine göre, vukubulan bir musademe esnasında 3 îngiliz ve 8 HindIi asker ölmüştür. Londra 23 (Hususî) Sovyetleı Japonya ile aralannda mevcud balıkçı lık anlaşmasını bir sene daha uzatmağa ve yeni bir anlaşma akdi için Tokyo hükumetile müzakerelere girişmeğe karar vermişlerdir. Uzun müzakerelerden sonFransız hükumetinin resmî tebliği ra verilen bu karar Sovyet Japon mü Paris 23 (A.A.) Fransa Hariciye nasebatının kesbi salâh ettiğine bir delil Nezareti tarafından matbuata verilen teb addedilmektedir. liğ bervechi atidir: Fransada affı umumî Paris 23 (A.A.) Âyan meclisi, malî «Son toplantısında Fransız ve Türk heyetlerinin İskenderun hakkındaki iza ıslahat projesini müzakere etmiştir. Meb'usan meclisi, affı umumî kanunu hatını dinliyen Milletler Cemiyeti konsehakkmda müzakerelerde bulunmuş yi, meselenin esasıni". müzakeresini son kânun mutad toplantı devresine talik et tur. Action Française muharrirlerinden meğe karar vermiş ve bu ara esnasında îsM. Maurras'ın affı umumiden istifade veç Dış İşleri Bakanı raportör M. Sandetmesi muhtemeldir. ler'le temas suretile müzakerelere devam edilmesini alâkadar iki tarafa tavsiye et mıştır. Paris 23 (Hususî) Paris borsasmm bugünkü kapanış fiatları şunlardır: Bu karar mucibince ve Fransız hüku Londra 105,15, Nevyork 21,40 1/2, Ber meti tarafından yapılan davete icabet e lin 863, Brüksel 361,50, Madrid , Amsderek, Türkiye Dış îşleri Bakanı Rüştü terdam 1172.50, Roma 112,70, Lizbon Aras, beraberinde Dış îşleri Bakanlığı 95,43, Cenevre 492, bakır 52 3/4 53 1/2, genel sekreteri Numan Menemencioğlu, kalay 232,2,6, altın 141,06, gümüş 20 7/8. Cumhurbaskanhğı genel sekreteri Hasan Rıza Soyak olduğu halde Parise vasıl ol man da bu müzakerelerde hazır bulun muştur. muştur. Türk delegasyonu azalan Dış îşleri Yapılan noktai nazar teatileri hiç bir Bakanı M. Delbos ve bu Bakanlık müs neticeye varamadığından, her iki taraf, teşan M. Vienot ve arkadaşlarile müte müzakerelere Milletler Cemiyetinin ge addid müzakerelerde bulunmuşlardır. îs lecek devresinden evvel ve dıplomatık bir veçin Berne Büyük Elçisi ve Milletler yolla ve raportörle temasta bulunarak deCemiyeti Konseyi raportörü M. West vam etmeği derpiş etmişlerdir.» Avila 23 (A.A.) Havas ajansı muhabiri bildiriyor: Dün öğleden sonra Avilaya gelen General Franco, General Mola ve Saliquet'le uzun müddet görüşmüştür. General Güzel Adanayı su basn. Bütün gazeFranco akşama doğru Salamanka hare teler ve bilhassa bazılan o zaman şu korket etmiştir. kunc rakamları neşrettiler: Sovyet gemisini hükumetçiler Hüviyetleri öğrenilebilen 15 kişi bobatırmış ğuldu; Köylerdekilerle beraber boğulanLisbonne 23 (A.A.) Dün Sevila lar 400 den az değildir. 1489 ev yıkıldı; radyosunda söz söyliyen General Queipo 685 ev de yıkılmak üzeredir. 50,000 kişi di Llano, Madridin 100 kilometro uza açıkta kaldı. 3 milyon lira zarar var. Bir ğında yere düşürülmüş olan Fransız Bü çok aileleri suların ortasından kurtarmak yük Elçiliğine aid bombardıman tayyare kabıl olamadı. Ilâ ılâ... sinin asiler tarafından değil, hükumetçi Evvelki gün Büyük Millet Meclisinde ler tarafından yere düşürüldüğünün an Sıhhat ve îçtimaî Muavenet Vekili, bu laşılmış olduğun ubildirmiştir. felâketin resmî bilânçosunu bildirdi: General, Sovyet gemisinin de bir hüBoğulanlar yalnız 39 kişidir. Yıkılan kumet denizaltı gemisi tarafından batınl evler 513 tür. Yıkılmağa yüz tutan binadığını söylemiştir. lar 107 dir. Başka vilâyetlerden gelip zaten evsiz olan amele haric olmak üzere 1800 kişi evsiz kalmışhr. İlk mübalâğalı rakamlarla şu resmî raLondra 23 (Hususî) Dün tayya kamlan karşılaştırdıktan sonra kendi kenre ile Nankin'den Fzien Fu'ya hareket dimize bu kadar fazla atmıyalım; deeden Çin bankası müdürü M. Sung'un mekten kendimi alamadım. teklifi üzerine Nankin hükumeti muhasamatın üç gün tatiline karar vermiştir. Bu karardan Mareşal ÇanKayŞek'in ser best bırakılacağı ve isyana nihayet verileKazanç vergisi hakkmda bir ceği zannolunmaktadır. Bu kadar fazla atmıylaım! Çin muhasamatı üç gün tatil edildi Asilerin kuvveti 200 bin tahmin ediliyor Pekin 23 (A.A.) En son alman malumata göre, Şangsuliang bütün kuvvetlerini Sanfu'yıı müdafaa için tahşid etmektedir. Müttefikleri olan komünistler Sinkiang ile temasa gelmek için çalışıyorlar. Çangsuliang'ın merkezî hükumete karşı çıkarabileceği kuvvetlerin mevcudu 200 bin tahmin olunmaktadır. tamim PARİS BORSASI Çin asilerile komünistler müzakereye giriştiler Şanghay 23 (A.A.) Domei ajansına göre şimalden Şensi'ye gelmiş olan komünist seflerinden Mao Keng Tung, simdi Sianfu'da bulunmakta ve Sang Sue Liang ile muhtemel bir iş birliği esaslarını müzakere etmektedir. Boluda zelzele oldu Londra 23 (A.A.) Son İngiltere Bolu 23 (A.A.) Dün gece saat 4,45 Mısır muahedesinin bir neticesi olarak îngilterenin Mısır ve Sudan fevkalâde te devamsız, fakat şiddetli bir yer sarkomiseri Lampson. Kahire büyük elçi sıntısı Bohıluları uykudan uyandırdı. Hasar yoktur. liğine tayin edilmiştir. îngilterenin ilk Mısır büyük elçisi Ankara 23 (Telefonla) Yapılan teftişler, kazanç vergisi kanununun 7, 9 ve 10 uncu maddelerinin her tarafta ayrı ayrı tatbik edildiğini göstermiştir. 10 uncu maddede, bir mükellefin yek diğerile müştereken idare ettiği teşebbüsler için bir beyanname vereceği yazılıdır. Maliye Vekâleti alâkadarlara her birine müstakil bir sermaye tahsis ve ayrı bir muhasebe tesis edilmiyen, yani cümlesi ayni sermaye ve ayni muhasebe ile idare olunan teşebbüslerin müşterek addedileceğini, müstakil olanlar için ayrı ayrı beyannameler verilmesi mecburiyetini bildirmiştir. Bundan başka belediye ve köy hu dudları içinde iradları mecmuu 2000 lirayı geçse de ayrı ayrı bu haddi dol durmıyan mahallerde muhtelif işler yapanların gayrisafi irad üzerinden vergiye tâbi olmalan iktiza etmektedir.