24 Aralık 1936 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

24 Aralık 1936 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 6

CUMHURİYET 24 Birincikânun 1936 Futbolumuzun yükselmesi için çıkan fırsatlar Ankara stadının açılması ve Balkan kupasına iştirake karar vermemiz iyi bir millî takım hazırlamamız için bir fırsat olmustur Türk şporu için Ankara stadının açılışı ne kadar mühim bir dönüm noktası ise, Başbakanın Balkan kupasına iştirakimiz hakkındaki emirleri de, Türk futbolu için onun kadar ve belki de daha mühimdir. Çünkü doğru yanlış, Türk sporlarının beynelmilel sahaya çıkış yolunu, Balkanlardan geçirmiş bulunuyoruz. Bir teamül haline gelen bu usule futbolu da dahil etmiş olmakla bu spora büyük bir hız verileceğine hiç şüphe etmiyelim. Balkan kupasına hazırlanma hakkın daki mütalealarımızı bir başka yazımızm mevzuu olarak bırakarak bugün ecnebı temaslarından Türk futbolunun temin edeceği istifadeleri iki katagoriye ayırarak inceliyelim: a Bunlardan biri oyuncular ve oyun üzerine temin edeceğimiz faydalar, b İkincisi de futbol idarecilerimizin kalitelerini anlamak ve alelumum Türk futbolunun seneden seneye seyrini takib imkânlannı elde etmek. Bu iki ana hattı da biraz daha etrafh •inceliyecek olursak, birinci katagori faydalar arasında şunlar göze çarpar. 1 Ecnebi temaslan oyuncularımı zm müsabaka kabiliyetini artırır, müsabaka heyecanmdan mütevellid acemiliklerinin önüne geçer. 2 Başka milletlerin oyun sistemlerîni tetkik için oyuncularımıza fırsat velettayin bir takım getirerek bunlarla oynamaktan futbolumuz namına istifade temini muhaldir. 3 Muntazam ecnebi temaslan yapmak karannı verirsek futbolumuzun da ister istemez muntazam bir fikstürü olur. Bu fikstürün değişmiyeceği de akıllara yerleşerek maçlar türlü türlü bahane ve mazeretlerle geri atılmaz ve futbolun esas kaidelerinden biri olan müsabaka intizamı temin edilmiş olur. Bu izahatla futbolumuz için ecnebi temaslarının ehemmiyet ve faydalannı anlattıktan sonra da şu tavsiyelerde bulunabiliriz: Ecnebi spor teması diye bu sene Macaristandan, gelecek sene Çekoslovakyadan, Romanyadan, öbür sene de bilmem nereden, ne olduğu belli olmıyan ikinci smıf profesyonel takımlan getirerek sportive mahiyeti aşağı olan müsabakalar yapmak yerine: a Balkan kupasına mutlak surette iştirak etsek; b Millî takımı da senede bir kere ve on beş gün devam etmek üzere Avrupa turnesine çıkarsak, eminim ki ecnebi temas meselesini akla yakın bir şekilde halletmiş olurduk. c Şimdiki halde Balkan kupasına iştirakimiz karar altındadır. Fakat Balkan kupasınm büyük paskalyanın tesadüf ettiği nisajnn ikinci on beş günleri arasmdaki zamanlarda millî küme maçlan yapılacaktır. Millî küme maçlarınm daha ilk tecrübe senesi olduğu için bunlan geri atmanm doğru olmıyacağı kadar Balkan kupasına da iştirak etmemek o derece fena bir harekettir. Bunun için ne yapıp yapmah ve Balkan kupasile millî küme maçları arasında Balkan kupasına iştirak edecek bir zaman ayırmalıdır. Şimdiye kadar iştirak etmemekte büyük bir hataya düşülen Balkan futbol turnuvasmı bu sene de ihmal edersek büyük bir kayıbdır. b) Millî takımı Avrupa turnasına çıkarmak meselesi de son derece mühimdir. Oyuncular için spor seyahatleri daima büyük bir teşvik mahiyetindedir. Yalnız ve ancak bu seyahatlerde şimdiye kadar olduğu gibi disiplinsizlik, hatta başıbozukluğun önüne geçmek en birinci şarttır. Bunun haricinde mutlak surette her sene program halinde tesbit edilecek on beş günlük turne Türk futbolu için çok büyük faydalar getirecektir. Diğer taraftan millî takım meselesi bu sene için belki geçen senelere nazaran daha ümid verici mahiyettedir. Benim görüşüme nazaran Türk futbolu sekiz on sene evveline nazaran düşmemiş; bakımsızlık, ihtimamsızlık ve bun lardan daha kötüsü isteksizlik ve çekin genlik yüzünden düşürülmüştür. Ingiltereden getirilen ikinci antrenörü de birincisi gibi elleri böğründe bırakmaz ve iyi hazırlanırsak Balkan kupasmı kazanmamamıza hiçbir makul sebeb yoktur. Fransız Harîcîyesindeki rezalet Meğer Mm. Linder Litvanyalıya silâh satmak için yardım ediyormuş Fransa Harici ye Nezareti me murlarmdan Ma dam Suzanne Linder ve Litvanyalı M. Rosenfeld'in tev kifleri hâdisesi hak kında, son pos ta ile gelen Fran sız gazeteleri şu taf silâtı veriyorlar: Hariciye Neza retinde, evrak servisi kâtiblerinden Mm. Linder bir kadımn fazla mütecessis hareket leri, birkaç aydanberi nazari dikkati celbetmeğe başlamıştı. Faaliyeti şüp he uyandıracak şekilde idi. Bu kâtib Madam Suzanne Linder isminde, iki çocuklu bir kadındı. Bir müddet müreffeh bir hayat yaşadıktan sonra çalışarak hayatını kazanmağa mecbur kalmıştı. O zamana kadar oturduğu evden başka bir eve çıkmış, yaşayış tarzmda fazla bir değişıklik yapmamış ve yeni taşındığı güzel apartımana maaşının hemen mecmuuna muadil olan 10,000 frank gibi senelik bir kira vermekte bulunmuştu. Exelmans bulvarında oturuyordu. Litvanyalı M. Rosenfeld isminde bir erkekle münasebette bulunuyordu. Bu adam Majestic otelinde bir daire kira lamıştı, Casnot caddesinde de yazıhanesi vardı. Rosenfeld hakkında fazla malumata sahib kimse yoktu. Bu Litvanyalı hakkında bilinen şey, onun emlâk alım satımile iştigal ettiği idi. Maamafih, muhasebe defterlerinde bu gibi işler yaptığını gösterecek hiç bir kayde tesadüf edilemerms., bilâkis, harb silâhları satmakla alaEadar ol duğu anlaşılmıştır. Esasen Rosenfeld, son günlerde, keyifli bir zamanmda oturduğu otelin garsonuna: Ben bu asrın Sir Bazil Zaharofuyum! demişti. Etrafta şüphe uyandırmağa başlıyan bu adamla Madam Linder'in temasını haber alan zabıta memurları, bundan on beş gün kadar evvel, Linder'e bir tuzak kurmuşlardır. Haber alındığına göre, Rosenfeld, Madam Linder'in Hariciye Nezaretin den aşırdığı boş kâğıdları doldurmak suretile bazı resmî makamata sokulmuş ve bu sayede, Meksikaya bir tayyare yükü silâh sevketmiştir. Bütün bu malumatı, Emniyet müdürlüğü gizli tutmaktadır. Gerek Rosen feld'in, gerek Madam Linder'in evle rinde araştırmalar yapılmıştır. Şimdilik Rosenfeld hudud harici çıkarılması hakkındaki karara muhalif hareket ve sahte pasaport kullanmak cürümlerin den, Madam Linder ise resmî vesaik ve imza taklidi cürmünden suçlu bulun maktadırlar. Noel babayı karşılamak için Çıplak adam neler Çamlar ve çiçeklerle hazırlanan TürklerL anlatıyor? O, şimdi de midesini kurtarmak için meyvadan başka bir şey yemiyor! Bir müddet evvelsi bir kadın Beyoğlu mahkemesine müracaat ederek kocasınm çıplak gezdiğinden şikâyet etmiş çocukları arasında üryan bir halde dolaşan bu adamın halini ahlâk mefhumile kabili telif görmiyerek ayrılma kararı ve ço cuklan için nafaka istemisti. Mahkeme kadının lehine karar verdiğinden mese lenin adlî cephesi bu suretle nihayet bulmakla beraber Çıplaklar Cemiyeti mensublarından veya taraftarlarmdan olan Döküdis ismindeki bu zatın eski prensiplerine sadık kalıp kalmadığı ve çıplak gezmeğe devam edip etmediği merak uyandırmıştı. Bu zatı arayıp bulmağı düşünürken bir tesadüf neticesinde şirket vapurunda tanıştım ve görüştüm. Kendisini tanıyan bir arkadaşım gazeteci olduğumu söyliye rek beni ona takdim etti. Çıplak adam şimdi Beylerbeyi gibi eskidenberi fazla muhafazakâr tanınmış bir muhite nakli hane etmiş. Arasıra sokaklarda tesadüf ettiğimiz devriâlem seyyahlarını andırır bir elbise giymişti. Fazla parlak gözlerini muay yen bir istikamete dikiyor, ağır, ağır ve düşünerek konuşuyordu. Bir aydan fazladır Beylerbeyine taşındım. Bir arkadaşla birlikte orada bir köşkte oturuyoruz. Köşkün büyük bir bahçesi var. Bol ziya, iyi hava gibi sıhhat için lâzım olan bütün şeyleri orada bu luyorum ve evimde gene çıplak geziyo rum. Bir dakika kadar sustuktan sonra devam etti: Şimdi yeni bir rejim takib ediyorum. Ekmek ve yemek yemiyorum. Yalnız meyva yiyorum. On beş gündenberi devam ettiğim bu rejim çok iyidir. Bilhassa ceviz sıhhat için çok faydaildır. Bu arada incir de yiyorum. Kendisine çıplaklığı tercih etmesinin sebebini sordum. Fıkirlerini şöyle izah etti: Çok yaşamak istiyoruz, hayatta birinci maksadımız bu değil midir? O halde bunu temin ancak sıhhatle kabildir. Sıhhat ise tabiate karşı koymakla elde edilir. Nekadar fazla giyinseniz o kadar üşürsünüz. Bir de bunun aksini tecrübe ediniz. Belki bir iki defa hasta olursunuz, fakat sonra mukavemet edersiniz. Bu bir spordur. Ben çıplak gezmeği âdet etmeden evvel daima hasta olur, nezleden kurtulamazdım. Ufak bir soğuk algınhğı yüzünden yüzüm gözüm şişerdi. Halbuki şimdi birşey olmuyorum. Bilhassa mey " va ile yaşamak tecrübelerini de yaptık tan sonra mide meselesini de halletmekle sıhhati daha fazla .elde edeceğimi ümid ediyorum. Evvelce de olduğu gibi elektrik şirketinde çalışıyorum. Oradan çı kınca Beyoğlu Halkevine gidiyor, yüzlerce gencle birlikte spor yapıyorum. Yalnız orada çıplaklık lehine propaganda yapmamaklığımı söylediler. Ben de öyle hareket ediyorum. Şu halde sizin maksadınız çıplak lik lehine bir gayeden ziyade spordur. Fakat insanın bilhassa çoluk çocuğu arasında gezerken kısmen örtünmüş olması lâzımdır. Bunu da yapmıyormuşsunuz dedim. Şu cevabı verdi: însan örtünürse friksiyon yapmak kabil olamıyor. Bahsettiğiniz kısım ah • lâka temas eden kısımdır. Ben şahsan her şeyi olduğu gibi kabul ve tatbik et mek taraftarıyım. Sordum: Sizden başka îstanbulda çıplaklık taraftan var mıdır? Yahud çıplaklık taraftan bir teşekkül mevcud mudur? Verdiği cevabda öyle toplu bir teşekkül olmadığmı, bütün sporculann az çok çıplaklarla yakınlığı bulunduğunu kendisine bu köyde yer bulan ve terzilik eden arkadaşının da çıplaklardan olduğunu söyledi. Vapur iskeleye gelmi?Ji. Bizi selâm lıyarak yanımızdan ayrıldı. Cehlime gülüyorlar «Noel, Noel işte! Ince eleyip sık dokumadan yılda bir gece de felekten kâm alıyoruz!» diyorlar Noel Baba, işte gene ak sakalı, ak cübbesi ve beyaz külâhile, elinde asası ve sırtında bir uzun yılın yükü, bu gece geliyor! Beyoğlu kaç gündür onu karşılamağa hazırlanıyor. îstiklâl caddesi günlerdir, iki keçe likli, çiçek, oyun cak, içki ve yemiş sergisi halinde. Hele dün, bu yol baştanbaşa, hatta yan sokaklara ka dar hummalı bir faaliyet bir kaynaş ma içinde idi. Adım başında, vücudlerinde yem yeşil dallar üremiş insanlar halinde seyyar çiçekçiler; hediyeliklerle, mezelik lerle, şekerlemelerle bezenmiş camekân Türkler tutmuşlardı. Şimdiye kadar al lar; cicili bicili, pınl pınl tebrik kartlarile dığımız siparişler bu sene bu miktarın örtülmüş duvarlar.. daha fazla olacağını gösteriyor. Bunlar hangi sınıfa mensub insanNoelde, m uhakkak ki îstanbul ikiye lar? bölünüyor. Her çeşid var. Büyük tacir, büyük Köprünün bu tarafında hergünkü hayatm tabiî akışı ve ötede sanki kırk gün memur, büyük zengin.. Ta esnafa ka dar.. Ancak itiraf etmek lâzımdır ki o kırk gece sürecek bir düğün hazırlığı.. Fakat sanmayın ki bu mükellef düğün eski yılların şampanya sellerine çoktan sofrasına sade Karşıyakah çökecek ve veda ettik. Eskiden alkolün siftahım bubir kilid gibi köşeye kurulacak telli pullu rada edenler, şimdi kafaları tütsüleyip öyle geliyorlar ve burada âdet yerini bulçamın dibinde sade o hora tepecektir. sun diye dudaklannı ıslatıyorlar. Hoş, Hayır... Bakm, etrafını sardıklan şu körpe çam biz buna da çoktan razıyız.. fidanmı, Aksaraylı berberle arkadaşları, Tekrar kaldırımlara çıkınca, kalabahk Beşiktaşlı bir grupla bir türlü paylaşa arasından sıyrılarak koluma giren dost bir mıyorlar. Ve çiçekçi bu yağlı müşterileri doktor manalı manalı gülümsüyor: kaçırmamak için dil döküp duruyor: Allah. versin... Demek barda ma Bir saat sonra gelirseniz çam de salar tutuldu.. ğil ya fesliğen bile bulamazsmız. Kal Sen de buyur işte davet ediyorum. madı o eski çam bollugu... Aklmız varsa' Yok kardeşim.. Bana bakma... Oçağırın hamah, yükleyin götürün.. ralardakilerin çoğunu zaten bizim davetVe bana dönüyor: Iilerimiz daha doğrusu davetsiz misafir Üç dört sene evvelsi, şuracıkta iki lerımizdır. günde üç dört yüz çam satardım. Şimdi Anlamadim.. yasak.. Kestirmiyorlar.. Anlamıyacak ne var azizim.. Sa Ya bunlar? bahlara kadar aklına geleni yiyip içtik • Bunlar köklüdür, toprağıle bera ten ve daha da bir hayli cevizler kırdık ber çıkanlmıştır. Ölmezler.. îşini gör tan sonra Noel ve yılbaşı erteleri çoğu * dükten sonra bahçene koy büyüsün d u r nuzun baş vuracağı kapı, elbette bizim sun.. muayenehanelerdir. Kaç senedir tecrübe Gene bir türlü karar veremiyen müş • ediyorum, bu mevsimde mide fesadına terilere yanaşıyor: uğrıyanlar artıyor. Buna bir de soğuk Evine koy, dükkânına koy, yazın ları ilâve edersek.. gölgesine seril, kışın da her sene süsle, Desene, asıl bayramı siz yapıyordonat etrafında bayram yap... Olmez oğ sunuz... ludur bu!.. Işığa boğulmuş bir vitrinde, koskoca Beşiktaşlılar beş liraya üzerlerinde ka bir Noel Baba, önündeki masayı süsliyen lan fidanı hamala yükledikten sonra, dal tabak tabak mezelere bakarak, ağzmı şaları süsliyecek oyuncakları almak için pırdatıp duruyor. yola düzelirlerken onlara soruyorum: Onu seyreden kalabalığın arkasında, Şimdi ne olacak bu... Ne yapa • süpürgesinin uzun sopasına ellerini dayacaksınız? mış, çenesini de oracığa yerleştirmiş bir Gencler, cehlime güler gibi dudaklarr çöpçü, hayran, şaşkın dalmış gitmiş.. nı bükerek konuşuyorlar: Ben de uzun uzun ona bakıyor, sonra Çamsız Noel olur mu? yanına sokularak soruyorum: îyi amma, Noel neyin nesi? Kim bu, hazret?.. Vallahi orasmı pek sormayın... Otuz iki dişini göstererek ağzmı açı Noel, Noel işte... Kaç senedir alıştık... yor ve yan gözle ona bakmakta devam İnce eleyip sık dokumadan yılda bir ge ederek: ce de böylece felekten kâm alıyoruz. Ha bu soyha mı?.. diyor... Bilme Ya yılbaşı? yonmu onu... Nail Baba işte. A.. O başka.. Ona daha bir hafla Ve süpürgesini sallıyarak ağır ağır var. Noelde hindimizi doldurur, kadeh uzaklaşırken sözünü tamamhyor: lerimizi tokuşturur, çalar, eğlenir, dans Yarın akşam geliyormuş... ederiz. Yılbaşında da sabaha kadar pi KANDEMÎR yango müjdesini bekliyerek oynar, şansımızı deneriz. Peşlerine takılarak girdiğim büyük oyuncakçı mağazasında mahşer gibi bir kalabahk var. Otomobiller, tayyareler, tramvaylar, düdükler, zilli bebekler... Bu alışverişi seyrederken son nefesini gene beşiğinde veren Eyüb oyuncakla rını hatırlıyorum ve gözlerimin önünde hududlanmızdan dışan doğru akıp giden şu oyuncak paralarını içeride alıkoymak için çareler aramak lâzım olduğunu düşünüyorum Karanfil, gül, menekşe, krizantem demetlerile süslü kucakların bir canlı bahçe haline getirdiği kaldınmlara bakan ka pılardan birine dalıyor ve karşıma çıkan bar sahibini dinliyorum: Hazırlanıyoruz işte.. Şüphe yok ki bizim için yılın en canlı mevsimi budur. Bayram, arkasından Noel ve yılbaşı.. Hele Noel, beş altı senedir Noeller pek canlı oluyor. Müşterilerin ekseriyeti?.. Yıldan yıla Türkler artıyor. MeKış geldi ve her yerde kış sporları selâ altı yedi sene evvel Noelde salonu • başladı. Resmimiz Almanyada bir spor muzda tek tük müşteri bulunmazken, ge sahasmda, fevkalâde bir atlama yapan çen sene masalann yansına yakınmı sporcuyu göstermektedir. rir. 3 Senenin muayyen zamanlannda ya memleketimizde, yahud da haricde yapılacak bu temaslara hazırlanmak için oyuncularımızın futbol heves ve şevklerini tenmiye eder. 4 Millî, yahud muhtelit takıma girmek şerefini ihraz için oyuncular üzerinde rekabet doğurur. 5 Muayyen, çetin bir müsabakaya hazırlanmak için oyuncularımızı muntazam surette antrenmana teşvik eder. 6 Alelumum memlekette futbolun propagandasmı yapmak bakımından her türlü mahallî tedbirlerin fevkinde büyük hizmetler eder. İkinci katagoriye giren faydalan da şö'yle izah edebiliriz: 1 Gerek Futbol Federasyonu, gerekse bölgelerin çalışma tarzlannı ve bunların neticelerini ölçmek için bugün ecnebi temaslan yapılmadığı için elimizde bir mikyas ve ölçü yoktur. Muhtelif ecnebi futbol takımlarile senenin muayyen zamanlarında yapılacak temaslar, futbol idarecilerimizin seneden seneye Türk futbolunu inkişaf ettirmek kabili yetinde olup olmadıklarım gösterecek tir. 2 Muayyen gruplarla temas erme diğimiz için bazan iyi ve ekseriya çok fena neticelerle sona eren programsız ecnebi temaslarından fayda beklemek abestir. Ne hasmın kuvveti, ne de bizim futboldaki vaziyetimiz hakkında derece ve ölçüler elde mevcud olmadığından şimdi olduğu gibi kulüblerin Avrupadan lâa Amerikada harb aleyhinde alınan tedbirler Vaşington 23 (A.A.) Âyandan M. Borah, M. Roosvelt'in Amerikanın bi taraflığı takviye etmeği ve bu bitaraf lığı dahilî harblere de teşmil eylemeği istihdaf eden projesinin silâh ve mü himmat sevkiyatı üzerine şiddetli bir ambargo konulmasma, muhariblere para ikraz edilmesinin menolunmasma ve Amerikalıların muhariblere aid gemi lerle seyahat etmelerinin yasak edil mesine medar olacağmı beyan etmiştir. M. Borah, umumiyetle emtia ticaretinden bahsederek bu husustaki kara rın bizzat M. Roosvelt tarafından ve rilmesi icab edeceğini söylemiştir. Beşiktaş Eyüb A takımları saat 14,30 hakem Şazi Tezcan. Yan hakemleri Tarık ve Bahaeddin Ulöz. NOZHET ABBAS Federasyon kupası maçları Atletizm Federasyonu İstanbul Anmaçları kara, Izmir mıntakalan için Federasyon T. S. K. İstanbul Bölgesi Futbol Ajanlığmdan: kupası namile bir kros tertib etmiştir. 26/12/1936 cumartesi günü yapılacak Müsabakalar her sene kânunusaninin son lik maçları Taksim stadı: haftasında 5000 metroluk bir mesafe daGalatasaray Topkapı B takımlan saat hilinde yapılacaktır. 13,20 hakem Bahaeddin Uluöz. Guneş Anadolu B takımlan saat 15 haAtletlerin kı§ idmanları kem Salim Talu. Fenerbahçe stadı: İstanbul Atletizm Ajanlığmm GalaHilâl . Beykoz B takunları saat 13,20 tasaray kulübile yaptığı bir anlaşma üze hakem Adnan Akın. Fenerbahçe İstanbulspor B takımlan rine atletlerimiz haftada iki gün Galatasaat 15 hakem Feridun Kılıç. saray kulübü salonunda kış idmanlan Şeref stadı: Vefa Suleymaniye B takunları saat yapacaklardır. 13,20 hakem Halid Ozbaykal. Kânunusaninin ilk haftası başlıyacak 27/12/1936 pazar günü yapılacak lik maçları olan bu çalışmalar mart sonuna kadaı Taksim stadı: Alan gözcüsü Ahmed devam edecektir. Âdem Göğdün. Futbol Başantrenörü takım 11Altmordu Ortaköy A takunları saat hakem Nuri Atasayar. Galatasaray Topkapı A takımlan saat lan çalıştıracak 12,45 hakem A. Âdem Göğdün. Yan hakemMemlekette îngiliz futbol tarzını ta leri Samim Talu ve Tahsin Ozsöz. Güneş Anadolu A takımları saat 14,30 mamile kökleştirmek istiyen Futbol Fe hakem Sadi Korsan. Yan hakemleri Saderasyonu Istanbulda bulunan Başantre mim Talu ve Halid Ozbaykal. Fenerbahçe stadı: Alan gözcüsü Nuri nörden mümkün mertebe istifade etmek Bosut. istiyen kulüblerin müracaatlerini nazarı Anadoluhisarı Beylerbeyi A takımlan saat 11 hakem Nuri Bosut. dikkate alarak yeni bir çalışma programı Hilâl Beykoz A takımları saat 12,45 hakem Bedri Gürsoy. Yan hakemleri Ferl hazırlamaktadır. dun Kılıç ve Rıfkı. Hazırlanan programa göre BaşantreFenerbahçe istanbulspor A takımları nör Taksim ve Şeref stadlannda hafta saat 14.30 hakem Nihad Bekdik. Yan hanın muayyen günleri kulüb takımlannı kemleri Feridun Kılıç ve Rıfkı. Şeref stadı: Alan gözcüsü Şazi Tezcan. toplu olarak çalıştıracaktır. Kasımpasa Davudpaşa A takımları saAntrenör bu hususî çalışmalarda ku at 11 hakem Burhan Atak. Vefa Suleymaniye A takımları saat lüblerden azamî muzaheret ve disiplin is 12,45 hakem H. Galib Ezgü. Yan hakem''Vecektir. leri Ekrem Ersoy ve Ali Said. Bu hafta yapılacak lik Bulgarların AC 23 takımı îstanbula gelmek istiyor Hâlen Bulgaristan şampiyonasmın başında giden Sofyanın A C 23 futbol takımı îstanbulda müsabaka yapmak iste diğini Galatasaray, Fenerbahçe ve Güneş kulüblerine bildirmiştir. Takımında on beynelmilel oyuncu bulunan bu takımla bir anlaşma yapılabildiği takdirde önümüzdeki haftalar içinde yeni bir ecnebi temasına şahid olacağız demektir. Kış sporları başladı Fuad Duyar Londra 23 (A.A.) Negüs'ün gümüş sofra ve saire takımlarının satışı 2500 îngiliz lirası getirmiştir. Alâkadar mehafılden öğrenildiğine göre, Imparatorun bütün ihtiyatları artık tükenmiştir. Kendisinin yalnız 150 ilâ 200 bin liralık Cibuti Adisababa demiryolu hisse senedi kalmıştır. Maamafih, Italyanlar, bu hisse senedlerinin satılmasmı protesto etmişlerdir. İtalyan larm fikrince, bu hisse senedleri Haile Selâsiye'ye değil, fakat Habeşistan İITH paratorluğuna aid bulunmaktadır. İtalyanlar, bu sebebden dolayı, hisse senedlerinin iadesini istemektedirler. Öğrenildiğine göre, Fransızlar bu hisse senedlerile alâkadar olmuşlarsa da İtalyanların bu noktai nazarını öğrenmeleri üzerine birdenbire bu senedleri satın almaktan vazgeçmişlerdir. Negüs'ün serveti Halkevinin tertib ettiği lik maçları Eminönü Halkevinden: Eminönü Halkevi spor şubesine bağlı kulübler tarafından aşağıda çıkarılan pro. grama göre 27/12/936 pazar günü futbol lik maçlarına Bozkurt ve Bakırköy sahalarında devam edilecektir. Alâkadar kulüb lere bildirilir. Program: Bozkurd sahası: Akmspor Şimendifer B takımlan saat 11 hakem Ali Rıza. Fatih . Akın A takımları saat 12,45 ha kem Numan. K. Pazar Yıldız A takımlan saat 14,45 hakem Fazıl. Bakırköy sahası: Alemdar Lânga A takımları saat 13 hakem Mehmed. Bakırköy Ortaköy A takımları saat 14,45 hakem Kâmll.