24 Mart 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

24 Mart 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 2

CUMHURİYET 24 Mart 1937 f Şehir ve Memleket Haberleri J Karışık bir dava Tarihi tefrika : 67 Yazan : M. Turhan Tan (Tercüme ve iktibas edilemez) Siyasî icmal Bitaraf devletler müracaat ederek ismini burada zikretme nakliyat hakkında 1 nisan 937 tarihin runma komisyonu azaları bulunmuş]ardır. sonra memleketine dönmüştü. İbrahim Paşa, on on beş yıl önce A malan duyacak kadar hassasiyet gösteği muvafık bulmadığımız bir zat hakkın den itibaren gümrüklerce tatbik edilecek Geç vakte kadar devam eden müzakerede Şimdi mumaileyh çok mühim başka nadoluda vukua gelen isyanlann tarih ren kansınm şu oıımılmaz sorsundan beda şikâyette bulunmuş ve «beni zorla usul hakkında Ankara muhabirimizin te Vekâletten gelen emirler okunmuş ve ba bir vazife ile Londraya gelerek îngiltere çesini iyi biliyordu. O devrin Sadnazamı, linledi, anlamak istedi. götürmek istiyor, kendisinden davacı lefonla verdıği haberi dü'nkü nüshamız zı mühim kararlar verilmiştir. Bu karar Kralınm nezdine kabul edildi; îngiltere Neler demiş bakalım? gene o devirdeki Padişahın oğlile bera yım» demiştir. Polis, her iki tarafı ve şa da neşretmiştik. Tüccar ve nakliyatçılar lara nazaran beledıye hududu dahıl ve Hariciye Nazın Eden ve diğer maruf Çok güzel kormşmuş, elçiyi lâl eber asilere mağlub olmuşlardı. Bu hahhidleri Beyoğlu cürmü meşhud mahke yeni usulün beklenen faydaları temın et haricindeki kazalarda 22 gaz kursu açı devlet adamlarile mühim müzakerelerde ra, Anadolu ayaklanmalanna halkın ve dip bırakmış. mekten çok uzak olduğu iddiasındadır lacaktır. Bu kurslar için lâzım gelen masmesine sevketmiştir. bulundu. Londrada iken Fransız hüku Kim söyledi sana! hatta ocaklmın değer vermesine vesile ke ve saire gibi alâtı tedrisiye Ankaradan Hâkim; maznunu sorguya çekiııce, lar. Bilhassa nakliyatçılar şunlan söyle Hafise Sultan. Ona da kocası hameti, kendisini Parise davet etmişti. Bu teşkil ediyordu. Ondan ötürü, iikin aldıgelmiştir. maznun tahsili olmadığını, kumusyoncu mektedirler: ber vermiş. rada da iki gün kaldı ve bu esnada nş etmez grbi göründii, Türkmen Süklün Bekçiler evlere müracaat ederek her « Yeni usulün tatbikında bizim için Fransa Cumhurreisi tarafından kabul e İyi amma, Hafisenin kocası yata bulunduğunu ve Ticaret Odasında da Koca ile onun bulunduğu mmtakaya yaevden bu kursa iştirak edebilecek iki kihiçbir kolaylık yoktur. Bilâkis, daha dildi. Başvekil Blum tarafından şerefine kın valileri başbaşa bıraktı. Süklün, her lak. Divana çıkmıyor ki Ibrahim ile el mukayyed olmadığını söylemiştir. Bunun fazla takyidata tâbi tutuluyoruz. Çünkü; şinin ismini kaydedeceklerdir. Kursa deüzerine hâkim: bir ziyafet verildi; Hariciye Nazın müsademede gahb geliyordu, boyuna çinin neler konustuğunu duyabilsin. dahilî ticaret eşyamız vapurlara yükle vamı imkân haline sokabilmek için kurs « O halde sizi işsiz addetmeğe mecDelbos'la uzun müzakerelerde bulundu, Başkasından duymuş olsa gerek. ilerliyordu. nirken gümrük beyannamesi verir ve bu saatleri herkesin devam edebüeceği bir Vezirin maksadı, îstanbulun ve bütün Başimrahur kuluna bile açılmış, «vezir buruz» demiş, maznun da: Sandler'in yaptığı bu resmî ziyarete na aid gümrük formalitelerini yapanz. saatte tesbit edilecektir. Her evden iki memleketin bu ayaklanmayı mühimse yaman!» demiş. « İsabet edersiniz efendim» cevabıkişi bir ayda dört, beş defa bu kursa de fevkalâde ehemmiyet verilmesi, muma Bu usul, aynen ipka edilmiştir. Halbuki, meğe başlamasından sonra bizzat ortaya nı vermiştir. Yarın araştırayım, anlıyayım. ilehin yalnız îsveç hükumetini temsil etdemiryollarile yaptığımız nakliyatta güm vam etmek mecburiyetindedır. Maamafih atılmak ve muzaffer bir kumandan şöh Hünkâr, sözünde de durdu. Ertesi gün Bu sorgudan sonra biraz evvel maznuzehirli gazlerden korunma usulünü öğ meyip, ayni zamanda, Norvecin merkezi reti kazanmaktı. Hâdiseler, onun emeli Rüstemi çağırarak yatalak vezirin elçi nu tanımadığmı söyliyen müşteki kadın: rük beyannameleri ve sair gümrük for renmek için dört defa devam etmek kâfi Oslo'da şimalî Avrupanın, ekserisi U maliteleri yoktur. ne uygun düştü, Süklün Kocanm ardın konuşmalan hakkında kendisine neler « Hayır efendim, bu adam yalan gelmektedir. Zehirli gazler kurslarına mumî Harbde bitaraf kalan devletleri Bundan başka, gümrük beyannamesidan Hacı Bektaş oğlu Kalender de is söylediâini sordu ve şu cevabı aldı: söylüyor, Avrupada tahsıl etmiştir. Kendevam etmiyenlerden vilâyetler idaresi tarafından akdedilen bir konferansta, ikni aldıktan ve diğer gümrük formaliteleyan etti. Artık Anadolu kan ve ateş için Bütün divan bu işin dedikodusunu disi mimardır. Hatta kocama silâh çekkanununun 64 üncü maddesi mucıbince tısadî ve bir derece siyasî bir grup teşkil deydi. Rumeli, Anadolu beylerbeyleri yapıyor. Ben kulun da üçüncü vezirden mekten maznun olarak mahkemeye git rini ikmal ettikten sonra vapura götürdü5 liradan 25 liraya kadar ceza alınacak eden devletler namına söz söylemeğe başta olmak üzere birçok valiler, asi or Sadnazamın elçiye dediklerini dinledim. miş, fakat her nasılsa beraet etmiştir» de ğümüz eşyayı, vapur, herhangi bir se tır. memur olmasından ileri gelmiştir. dulann önünde bozlup kaçıyorlardı. Hat Bu günedek divanda bu çeşid ağız kulbebden alamazsa bunun için tekrar gümmiştir. Hâkimin: Bu konferansa îskandinavya devletleta Kalender, kanlı bir çarpışmada Ka lanılmadığı için şaşakaldım. Eski vezirrüklere giderek vaziyeti tesbit etmek mecMÜTEFERRİK raman, Alâiye, Amasya, Birecik vali ler, salt dinlerlerdi. Ya «evet», ya «ha « Hani bu adamı tanımıyordunuz» buriyeti tahmil edilmiştir. ri ismi verilen İsveç, Norveç, Danimarka tzmitte şap hastalığı lerini öldürmüş, Anadolu beylerbeyi ile yır» derlerdi. Ibrahim Paşa hiç söylet şeklindeki sualine de cevab verememiş ve Finlandiya ile Holanda, Belçika ve Gene bu eşyadan bir kısmı vapura atir. Alınan haberlere göre, İzmit Vilâyeti Lüksemburg iştirak etmişlerdi. Haleb valisini de sefil bir vaziyette fira memiş, yalnız söylemiş. lınarak bir kısmı yüklenemezse gene dahilinde şap hastalığı çıkmıştır. HayKadının bu ifadesine ne diyeceği mazra icbar etmişri. Neler demiş? Böyle bir konferans akdine, dünyanm gümrüklere giderek yüklenemiyen eşya vanatı bakariyenin tırnaklarında görünundan sorulunca maznun: siyasî ve iktısadî işlerinin bütün beşeriyeİşte işler bu kerteye geldikten sonra Dinliye dinliye kulun da ezber etnın cinsini, markasını, nev'ini tevsik ettir len ve müstevli olan bu hastalığın îs« Kadının dediği doğrudur. Fran Ibrahim Paşa harekete geçti, üç bin Ye tim. Ferman buyurulursa arzedeyim. mek mecburiyetindeyiz. Bu suretle bu tanbul köylerine de sirayet etmemesi ti bir felâkete sürükliyecek bir şekil al sada tahsil ettim. Fakat huzurunuza bu niçeri ve iki bin Sipahi ile Anadoluya gi Eksiksiz söyle. gibi esyalar için gümrükten tekrar be için tedbirler almmıştır. Vilâyet baytar masından bahusus, her memleketin bütün şekilde çıkmaktan teeddüp ediyorum. derek o kıt'anm bütün kuvvetlerini başı Zapolya, Macar Kralı olduğu yanname almak ve yeniden bir takım lan cıvar köylere giderek tetkikata baş ihtiyaclannı dahilden tedarık eylemesi na topladı, asilerle muharebeye girişti ve için benim kardeşim demektir. Onu kar Bundan dolayı hüviyetimi sakladım. Bu formaliteler yapmak icab ediyor ki de lamışlardır. demek olan autarchie (otarşi) usulünüa galib gelip tantanalı bir alayla İstanbula deş gibi dinlerim. Fakat kendisi bilmeli evli kadın bir yıldanberi benim metre miryollarile yapılan nakliyatta bu gibi tplik meselesi nihayet esasın alıp yürümesinden dolayı lüzum görül döndü. Kendinin her güçlüğü yener bir dir ki Biz Kral Lüi'yi öldürdük. Sara simdır. Son zamanlarda yeni bir dost bul muamelelerin hiçbiri yoktur. Trenlerle müştü. dan halledildi adam olduğunu bir kere daha isbat et yına girdik, orada yemek yedik, uyuduk. du. Benden yüz çevirmeğe başladı. U Büyük bir kısım sanayicilerin uzun Bu usul her biri kendi başma bir âlem zerinde gördüğünüz bu kürklü mantoyu eşyalanmız serbestçe sevkediliyor. mişti. Saltanahn temelini kuvvetlendiren müddettenberi bekledikleri pamuk ip olan Amerika Birleşik hükumetleri, tnOnun Krallığı artık bizimdir. Kralların ona ben aldım. Bugün caddede gördüm, Bütün bunlardan başka, limanlar a bir şahsiyet şöhreti kazanmıştı. tac ile Kral olacaklannı zannetmek deli kendisile biraz konuşmak istedim. Meğer rasında yapılacak nakliyahn bir şekil liği kararnamesi nihayet çıkmıştır. Ye giliz Imparatorluğu, Sovyetler Birliği, ni kararnameye göre genel ithalât rejiHurrem, bütün bu vâkıaları gözünden liktir. Kuvvet, ne altmdadır, ne elmasta. yeni dostu da yanındaymış. Bana haka muameleye tâbi tutulması da şart!... Bu mi kararnamesinde (V) lıstesine alın muazzam müstemleke imparatorluğu bukaçırmıyordu, Rüstem vasıtasile ve ger Ancak demirdedir. Kılıc, her yerde söret etti. Ben, polıs ararken o daha evvel na göre, Marmara havzasındaki liman mış olan ve A 366, 367, 368, 369 ve 370lunan Fransa ve hatta, bir derece, Al çekten ustaca propagandalar yaparak zünü yürütür. O halde senin efendin bizi manya ve îtalya için kabili tatbik birşeyIbrahim Paşayı derinliklerine alacak ku metbu tanımahdır. Böyle yaparsa kendi davranıp davacı mevkiine geçti» demiş lanmız için baska, Karadeniz limanları tarıfe numaralarına giren boyasız, yalın kat ve 24 numaradan yüksek numaralı dir. Çünkü, bu büyük devletler, kendiletir. için başka, Çanakkaleden Izmire kadar yuyu hazırlıyordu. Kendisi Hünkârın sine yardım ederiz. Yalnız Ferdinandı ipliklerle her numarada boyalı, parla rini siyasî büyük tehlikeler ve iktısadî Bu adamı tanımadığını söylemi| olan olan limanlar icin başka, Izmir için başyanında devlet işlerine dair tek kelime değil, bütün dostlannı ezeriz, Avusturya tılmış veya cilâlı iplikler klering liste harabî karşısmda gördüklerinden bir ta * kadın ise maznunun bu ifadesine karşılık ka, îzmirden Mersine kadar olan liman sine almmıştır. Bu suretle bu iplikler söylemiyordu, efendisini kuşkulandırmakdağlannı atlanmzıa çiğnetip ova yapa olarak caddede yalnız giderken maznu lar' icinvapurun uğrıyacağı lrmanlara gö aramızda klefîîıg anlaşması olan mem raftan ırullî müdafaalarını kuvvetlendiretan çekiniyordu. Fakat Padişahın vezir rız. Duj Gritti ile oğlu olmasaydı, Ferna rasgeldiğini, kendisini zorla sürükle bilmek, diğer taraftan da halkı zengin aleyhine vesvesesini tahrik edecek fırsatdinandm ve senin efendinın hükumetle mek istediğini ve gitmiyerek polise şikâyet re baska baska gümrük muameleleri ya leketlerden serbestçe getırılebilecektir. lan da kaçırmıyordu. Meselâ, Anadolu B. 366 tarıfe numarasına giren 14 24 leştirmeseler bile, şöyle böyle yaşatabil» rini çoktan yok ederdik. Venedikli dost ettiğıni ve orada bulunan halktan iki ki pılacaktır. Bütün bu vaziyetler karşısmda isyanlannın yatıştırıldığı günlerde Ma numaralar arasmdaki yalınkat boyasız mek ve harice muhtac olmaktan kurtar * larımızm ricası üzerine bu yaz hareketsiz şiye şahidlik için rica ettiğini, söylemiş matlub kolaylıklar nerede kalıyor? Mako ve Prima Amerıka gibi mümasili mak için, çok zengin olan tabiî servet caristan tacı meselesi kanşık bir şekil al«Eşyanın gittiği limanda gümrük be bulunmıyan iplikler fabrikalar tarafınmıştı. Sultan Süleymanın Ibrahim ta durduk. Lâkin böyle yapmakla uyumu tir. membalarını, teknik vasıtalarını, malî ve yannameleri ve manifestoları gümrüğe dan narh fiatının fevkinde olarak serrafından yapılan telkin üzerine bu taca yorduk, hazır duruyorduk. Yakında BuDinlenen şahidlerden biri kadının koticarî kuvvetlerini dahilde temerküz ettirnamzed yaptığı Jan Zapolya, Prezburg dini bir ikinci Istanbul yapacağız. Ben casınm uzaktan bir arkadaşı olduğunu. verildıkten sonra kaptan eşyayı ashabına bestçe, fakat Uyuşturucu Maddeler İn mektedirler. da toplanan diyet (Macar millî meclisi) sana, Türk usulile, söylüyorum. Türk Tüneldenberi bu şık kadınla beraber yü teslim edecek» denilmektedir. Demek ki, hısarınm müsaadesüe sanayiciler taraFilvaki bu usulün sonu bütün dünya lcararile gasıb ilân olunduğundan, meş ler az söylerler, çok iş yaparlar. Bizim rüdüğünü ve hâdıseyi gördüğünü söyle gümrük beyannameleri ve manifestoian fından getirilebilecektir. Bunların haricinde kalan A 366 ve için fakrü zaruret olacaktır. Fakat, bunu şahin pençesinden daha korkunc pençe hur Şarlkenin kardeşi Ferdinand da o miştir. Halbuki davacı kadın ilk ifade gümrüğe teslim edilinciye kadar eşyamı kısmen de (B) pozisyonlarına giren ipbüyük ve zengin memleketler geç hisse * karara dayanarak Budini zapta kalkış lerimiz vardır. Ellerimiz, yapıştıklan sinde şahidi tanımadığını söylemişti. Bu za tesahub edemiyeceğiz. O halde tes likler de son günlerde Sümer Bank tadeceklerdir. Küçük memleketler ise tabiî tığından yeni bir harb açılması icab edi yerden aynlmaz. Meğer ki kesilsin. Bu na diyeceği sorulunca, kadın kızar limde de bizim için bir kolaylık yoktur. rafından piyasaya arzedilmektedir. sözleri hatınnda tut. Bizim uzun kollarıservet membalan az ve çeşidsiz, dahilî yordu. Zapolya, Türklerin bendesi bir Evvelce vapurlann çıkardığı eşyalar makla iktifa etmiştir. Alınan şu karar ve tedbirlerle iplik Kral sıfatile İstanbuldan yardım istiyor mız varsa sizin de uzağı görür gözleriniz piyasalan dar ve sıkmtılı olduğundan Cereyan eden muhakeme sonunda gümrük ambarlanna girer ve orada mu sıkıntısının tamamen önüne geçilmiş du, Ferdinand da Macar işlerine müda olmalıdır. otarşi usulüne hatta kısa zamanlar için hafaza olunurdu. Bir hafta için de ar olmaktadır. hale edilmemesini niyaz için ayn bir se Sultan Süleyman, gettikçe çoğalan bir maznunun kadını eskidenberi tanımış ol diye ücreti vermezdik. Simdiki vaziyette Inekçiler süt satmağa başladı tahammül edecek vaziyette değildirler. fir yollamış bulunuyordu. Zapolyanm hayretle dinliyordu, bir aralık Rüstemin ması hasebile kendisine yanaşıp konuş İnekçilerle süt satıcıları arasmda çı Meselâ Holanda ile İsveç, darlaşan dı} mak istediğini beyan etmesinin sarkıntıhk vapurdan çıkan eşyamız, teslim edilin elçisi, Giritti'nin himayesine sığmdığın «özünü keserek sordu: olamıyacağı için maznunun beraetine ka ciye kadar nerelerde muhafaza edilecek? kan ihtılâf üzerine inekçiler dün sabah ticarî münasebetleri yerine dahilde birşey dan Ibrahim Paşadan iltifat gördü. Fa Ibrahim, gerçekten böyle mi ko rar verilmiştir. Kayıklarda mı? Karadeniz ve Akdeniz tan itibaren mahallelerde süt satmağa ikame edemiyorlar. kat Paşa, onunla müsahabe sırasında bir başlamışlardır. nuştu? Umumî Harbde ekserisi bitaraf kal * deki açık Iimanlarda mallanmızı kayık vezir değil, bir Padişah gibi konuştu, İnekçiler, 50 kadar at ve araba ile Eksiği belki var, fakat fazlası yok. larda muhafaza etmeğe imkân var mı? Beyoğlu, Şişli ve civarmda işe başla makta ittifak ederek felâketten kurtulan Osmanh saltanatının yegâne sahibi imiş Garıb, çok garib. Devlet kendinin Kayık için verilecek ücret bize kaça mal mışlar ve kilosu 10 kuruştan süt satmış bu devletler, şimdi de, büyük devletleria cesine ağız kullandı. Eski Terkos şirketinin gibi davranmış, bizi hiç anmamış. ağırlığını çok hissetmedikleri kambiyo, olacak? lardır. toplantısı Hurrem işte bu müsahabeyi görümVe vezirini ağır bir töhmet altına sokkontenjan usullerini ve her türlü güm * Gümrük esasat ve mevzuatı münha ŞEHİR IŞLERÎ rük engellerini, alelumum otarşi usulünü Hali tasfiyede bulunan eski Terkos cesinden duymuş görünerek entrika maktan teessür duymuş gibi birden tavşirketinin Galatada Narmanlı hanında sıran gümrük resmi ödenmemiş mallar mevzuu yaptı, bir gece münasebet düşü rını değiştirdi: Afiş işleri Belediyeye geçti hiç olmazsa evvel kendi aralarında kal * rerek kocasına sordu.: Ebkem ol Rüstem, dedi, zinhar ki merkezinde dün tasfıye memurlarile hakkmdadır. Gümrük idarelerimiz, gümAfış işleri bugünden itibaren filen Be dırmak için Oslo mukavelesile anlaşmış Vezirin Macar elçisine neler de bu konuşmamızı dıle alma. Ben kendım murakıb heyetin huzurile akdedılen iç rük resmi verilmemiş eşyanın vapurlara lediyeye geçmistir. Bu işleri idare et lardı. Lâkin «en ziyade mazharı müsa * timada şirketin senelik rapor ve bilân yüklenmesinde, vapurlardan çıkanlma vezirin kulağını bükerim. Elçilerle nasıl diğini duydunuz mu aslanım? mek üzere bir şef, iki tahakkuk memu ade millet» isimli ticarî ahidlerin hemtn çosu okunmuş ve heyeti umumiyece sında, teslim ve tesellümde esasen lüzu ru, bir tahsildar ve üç afiş memurunSultan Süleyman, yüksek duvarlar ve konuşulacağmı ona öğretirim. hepsinde bulunan malum kayid dolayı * kabul edilmiştir. mu kadar takayyüdatta bulunmaktadır. dan mürekkeb yeni bir teşekkül vücude (Arkası var) sımsıkı kafesler ardından siyasî konuş Toplantıda hükumet namma Hulusi sile büyük devletlerle de anlaşmadıkça getirilmiştir. Bu şube bugünden itibaTimur. Borsa namına da Hasan Tahsin Bunun için yerli mahsullerimiz bir li ve bunları da, ticaret serbestisi usulünün. mandan diğer bir limanımıza deniz yo ren işe başlıyacaktır. Afişlerden alına iadesine sevketmedikçe Oslo mukavele * hazır bulunmuşlardır. cak yeni resim için tanzim edilen tariîçtimadan sonra yeni tasfiye memur lile naklinde, demiryollarında olduğu gife henüz Belediye Meclisinde tetkik e sinin faydalannı yaymağa imkân yoktu, ları intihabı yapılmış ve Saber, Billiyo, bi bütün gümrük muameleleri kaldırılmadılmektedir. Bu tetkıkat bitinciye kaîşte, başta îngiltere ile Fransayı Oslo Fastel ve Münir Nigâr seçilmişlerdir. lıdır. Ancak bu suretle son karann ga dar eski tarife üzerinden resim alına mukavelesi esaslanna yaklaştırmak için Murakıblığa da Sezai ve Osman Vehbi yesi olan kolaylıklar tahakkuk edebilir.» caktır. Sandler Londra ile Parise gönderilmiş intihab edilmişlerdir. tir. Binaenaleyh, bu iki büyük merkezde îşten çıkarılan şirket kambiyo kayidleri, kontenjan ve yüksek memurları gümrük tarifeleri üzerinde göriişülmüş Dün İş dairesine müracaat eden ve tür. Bu arada siyasî meseleler üzerinde bir petrol şirketi memurlarından oldukde fikir teati edilmiştir. Çünkü, Osio larını söyliyen birkaç kişi, şirketin kengrupuna mensub devletler Avrupada ikidılerirü sebebsiz olarak işlerinden çıye aynlan büyük devletlerden hiç birinin kardığı ve şirketin 12 senelik bir müfettarafma iltihak etmek istemiyorlar. Bitatişi de işinden çıkarıp kendisine yalnız raf devletler, Avrupa politikasının selâ 15 günlük ikramıye verildiğmi söyliyemeti için neler düşünmekte olduklarıni rek alâkadar makamatm dikkat nazarda büyük garb devletlerine bildirmişler larının çekilmesini istemişlerdir. dir. İş dairesi bu hususta alâkadarlardan meseleyi tahkik edecektir. Maharrem Fevzi TOGAY ÇoTuh kenanna yayılan şirin Artvin... ECNEBİ MEHAFÎLDE Artvin (Hususî) 7 mart Çoruh İli du. Bunu müteakib asker ve mekteblenin anayurda bağlandığmm on altıncı rin iştirakile yapılan resmi geçidden Hindli misafirler şehrimize yıldönümü büyük merasimle Cumhuri sonra Şarbaylıkta bir de resmi kabul Nüshası 5 kuruştur. de gelecek yapıldı. Gece eğlenceleri bir fener alayet alanında kutlulandı. Ankarada bulunan Hindistanm ParÇoruhlular Büyük Kurtarıcılarma ve ymdan sonra, açıldığı gündenberi halk inkılâb büyüklerine içten gelen sevgı ve genclik için bir topluluk ve her sa see cemaati lıderlerinden doktor Jal Senelik 1400 Kr. 2700 Kr. ve bağlılıklarını inanla bir daha tekrar hada bir yuva olan Halkevimizin gös Pavri ile hemşiresi Bapsy Pavri cumarBıga (Hususî) Tertib edilen ağac de gösterilen yerlere dıkti. terıt kolu tarafından harkesin görebile tesi sabahı şehrimize geleceklerdir. ladılar. Altı aylık 750 > 1450 • Hindli misafirler İstanbulda iki gün bayramı çok güzel ve eğlenceli bir şe Yukarıki resim bayrama iştirak edenAlanda, köy muhtarları, öğretmen ve ceği bir binada geceyarılarma kadar deÜç aylık 400 • 800 » kaldıktan sonra, Avrupaya gidecekler kilde geçti, binlerce halk dağıtılan ağac lerden bir kısmmı diktikleri ağacların gencler tarafından birçok nutuklar söy vam eden bir müsamere verildi. Biı aylık 150 • Sfoktuz fidanlarını büyük bir memnuniyet için fbaşında göstermektedir. dip. Cemal Bora lendi. Genclerin yazdıkları şiirler okun 1934 senesindenberi Isveç Hariciye Garib bir hakaret davası Nazırı olup bir zaman Milletler Cemiyeti ve Avrupa politiberaetle neticelendi Yeni usulün beklenen den para cezası alınacak büyük meclisi riyasetı faaliyetile meşhur fasılasız Sadrıazam gemi azıya almıştı Birkaç gün evvel Beyoğlunda Par faydaları vermiyeceği Dün İstanbul Vilâyetinde Vali Mu kasındakiîskenderun ve Antakya ve havaSandler hiddin Ustündağın riyasetinde mühim bir lisi hakkında Türkiye ile Fransa arasmmakkapıda çok garib bir vak'a olmuş ve Ibrahim Paşanın elçile bir Sadrıazam ağzile değil, hâdise cürmü meşhud mahkemesine intitoplantı yapılmıştır. Bu toplantıda Vali da çıkan fikir mübayenetini bertaraf etiddia ediliyor j muavinile kaymakamlar, vılâyet sefer mek için, mazbata muharriri sıfatile yapkal etmiştir. Vak'a şudur: bir Padişah lisanile görüşmesi Kanuniyi kızdırmıştı Gayet şık giyinmış bir kadın polıse Marmara havzası dışında yapıîacak berlık müdürü, ve hava tehlıkesınden ko tığı muvaffakiyetli vazifeyi bitirdikten Deniz vasıtalarile Zehirli gaz kursu yapılacak nakliyat Kursa devam etmiyenler SOSYETELERDE Çoruhun kurtuluş bayramı Bigada ağaç bayramı yapıldı Cumhuriyet Jboneîeraiti}™ £ •