24 Mart 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

24 Mart 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

24 Mart 1937 CUMHURİYET Üşütmenin, Grip, Nezle, Baş ve Diş Ağrılarının Kınık Belediyesinden: | 1 Eksiltmiye konulan iş: Kınık Belediyesi Şehir haritası. 2 Şehir haritasının ihtiva ettiği mesaha «65» hektar olup 32/50 hektan meskun 32/50 hektarı gayrimeskun arazidir. 3 Muhammen bedeli: Meskun kısmı «25» lira gayrimeskun kısmı «10» liradır. 4 ihale müddeti 15 gündür. 5 Yapılacak haritanın fennî keşifnamesi ve krokisi dairede mahfuzdur. Talibler Belediyemize başvurarak öğrenebilirler. 6 İhale kapalı zarf usuliledir. 7 İhale 3 nisan 937 cumartesi günü saat 15 te Belediye Encumeni huzurunda icra edilecektir. 8 İştirak edecek talibler % 7,5 teminatı muvakkateyi Belediye Sandığına teslim edecektir. 9 Teklif mektublarının 7 nci maddede yazılı saatten bir saat evvelme kadar Kınık Belediye Encümenine verilmiş veya gönderilmiş olması lâzımdır. 10 İştirak edecek taliblerin Nafıa Bakanlığından bu seneki yaptığı işler hakkmda musaddak ehlivetnamesini ibraz etmesi şarttır. (1562) kat'î ilâcı BASURA HEDENSA Kadıköy Vakıflar Direktörlügü İlânları Miktan . Muhammen kıymeti Teminaü kental Lira Lira K. 150 150 * 11 25 Şilede Avcıkoru vakıf ormanlannın Darlık suyu kenarındaki Şimşir çalılarından kutru 4 santimden yukan olanlardan yapılacak olan ve yukanda miktan ve kıymeti yazılı Şimşir odunu açık arttırmaya çıkanlmıştır. İhalesi 26/3/937 cuma günü saat on beştedir. İsteklilerin Kadıköy Vakıflar Müdür lüğüne müracaat eylemeleri. (1311) KESKİN KAŞELERİDİR. I Bahçekapı Salih Necati Bütün dünyanın en müessir ilâcıdır. Ameliyatsız memeleri mahveder, kanı. ağnyı derhal keser. L İnhisarlar Umum MüdürlüsKinden Devlef Demiryolları İşlelme Umnm Müdürlüğünden Aydın ve Muğla Şehirleri İçme Suyu Tesisat ve İnşaat Eksiltmesi i. İdaremizin Gönen Yaprak Tütün Bakım Evine şartname ve projesi mucibince yaptırılacak «2035» lira keşif bedelli parke kaldırım ve betonarme geçidlerin inşaatı açık aksiltmeye konulmuştur. II Eksiltme 6/IV/937 tarihine raslıyan salı günü saat 15 te Kabateşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. III Muvakkat teminat «152.63» liradır. IV İhale evrakı hergün sözü geçen şubeden almabilir. V tsteklilerin ihaleden en az iki gün evvel İnhisarlar İnşaat Şubesine gelerek bu gibi işleri muvaffakiyetle yaptıklarına dair resmî vesaik gösterildikten sonra alacaklan ehliyet vesikasile kanunen kendilerinden aranılan vesaik ve % 7,5 güvenme paralarile birlikte ihale günü yukanda adı geçen Alım Komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (1519) :ı Muhammen bedeli «60.000» lira olan vagon yedek aksamı 3/5/1937 pazartes' günü saat 15,30 da kapalı zarf usulile Ankarada İdare binasında satm alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin «4250.» liralık muvakkat teminatile kanunun tayin ettiği vesikaları, Resmî Gazetenin 7/5/1936 gün ve 3297 numaralı nüshasmda intişar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesika^ ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler 300 kuruşa Ankara ve Haydarpaşa veznelerinde satılmaktadır (1462) 4/3/1937 tarihinde eksiltmesi yapılan bobin kurutma ve enjekte tesisatına talıb çıkmadığından yeniden teslim müddeti temdid edilerek eksiltmiye konmuştur. Eksıltme 17/5/937 pazartesi günü saat 15,30 da kapalı zarfla Ankarada İdare binasında yapılacaktır. Muhammen bedeli 6000 liradır. Bu ıse girmek istiyenlerin «450» liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları Resmî Gazetenin 7/5/1936 gün ve 3297 numarah nüshasmda intişar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesika ve teklif lerini ayni gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada Malzeme Dairesinden, Haydarpaşada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılmaktadır. (1486) Dahiliye Vekâletinden: Aydm şehrine 5 f 903 kilometrodan ve Muğla şehrine de 0 + 750 kilometre mesafeden su isalesi ve şehirler dahilindeki şebeke için icab eden malzemenin tedariki ve boru ferşiyatının icrasile sair buna müteferri imalâtın yapılması ve Muğla şehri dahilinde iki depo ve Avdm şehri için de bir filitre ve bir depo inşası ve her iki şehre aid işler beraber olarak ayni müteahhide ihale edilmek üzere kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 1 İşin muhammen bedeli Muğla için 64729 lira 28 kuruş ve Aydın için de 91958 lira 20 kuruş olmak üzere ceman yekun 156687 lira 48 kuruştur. 2 îstekliler bu işlere aid şartname. proje vesair evrakı 784 kuruş mukabilinde Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden alabilirler. 3 Eksiltme 30 nisan 937 tarihine raslıyan cuma günü saat on birde Ankarada Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak Belediyeler İmar Heyetince yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün ve saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş ol maları lâzımdır. A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun olarak Aydın için 5848 lira ve Muğla için de 4487 lira olmak üzere muvakkat teminat B Kanunun tayin ettiği vesikalar. C Kanunun dördüncü maddesi mucibince eksiltmiye girmiye bir mâni bulunmadığma dair imzalı bir mektub. D Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden münakasaya girmek için alacaklan vesika. 5 Teklif mektublan ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublarının iadeli taahhüdlü olması ve nihayet bu saate kadar Komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkmda fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler tmar Heyeti Fen Şefliğine müracaat etmeleri «519» (1285) 1 İdaremizin Paşabahçe İspirto Fabrikası için 22/ni/1937 tarihinde açık eksiltme usulile satm almacağı ilân edilen 4800 lira muhammen bedelli 9 aded istim kontörünün eksiltme tarihi bir hafta temdid edilerek 29/111/1937 tarihine raslıyan pazartesi günü saat 15 e talik edilmiştir. 2 İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaik ve İnhisarlar Müskirat Fabrikalar Şubesine verilmesi icab eden fennî tekliflerin muvafık bulunduğuna dair mezkur şubeden alacaklan vesika ve ?£ 7,5 güvenme paralarile birlikte eksiltme için tavin edilen gün ve saatte Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonuna gelmeleri ilân olunur. (1629) Ziraat Vekâletinden: Vekâletimizde tesis edilecek dosya odası için kapalı zarf usulile 43 tane çelik saç dolab vaptırılacaktır. İhale 5 nisan 1937 pazartesi günü saat 15 te Vekâlet Satmalma Komisyonunda yapılacaktır. Muhammen bedeli 3750 liradır. Bu işe aid şartname ve resimler parasız olarak Komisyondan almabilir. Muvakkat teminat 281 lira 50 kuruştur. isteklilerin ihale gününde Satmalma Komisyonunda hazır bulunmaları ilân olunur. «599» (1447) Istanbul Altıncı icra Memurluğundan: Kilis Belediye Reisliğinden: Belediyemize aid Gazijen motorunda çalıştınlmak üzere bir makiniste ihtivacımız vardır. Talib oîanların evrakı müsbitelerini ve istedikleri ücret (1487) miktarmı Belediyeve bildirmeleri ve göndermeleri ilân olunur. Isparta Şehri İçme Suyu Tesisat ve İnşaat Eksiltmesi Dahiliye Vekâletinden: îsparta dahilindeki şebeke Için îcab eden malzemelerin tedariM ve boru ferşiyatının icrasile sair buna müteferri imalâtm yapılması ve şehir dahi linde üç depo inşası kapalı zarfla eksiltmive konulmuştur. 1 işin muhammen bedeli 47719 lira 15 kuruştur. 2 İstekliler bu işe aid şartname, proie vesair evrakı 239 kuruş mukabilinde Dahiliye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğinden ala bilirler. 3 Eksiltme 30 nisan 937 tarihine rashyan cuma günö saat on blrde Ankarada Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak Belediyeler İmar Heyetince yapılacaktır. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğine teslim etmiş olma ları lâzımdır. A 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 3579 lira lık muvakkat teminat B Kanunun tayin ettiği vesikalar. C Kanunun dördüncü maddesi mudbince eksiltmiye girmeye bir mâni bulunmadığma dair imzalı bir mektub. D Belediyeler tmar Heyeti Fen Şefliğinden münakasaya girmek için alacaklan vesika. 5 Teklif mektublan ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektublarının iadeli taahhüdlü olması ve nihayet bu saate kadar Komisyona gelmiş bulunması lâzımdır. Bu iş hakkmda fazla izahat almak istiyenlerin Belediyeler Imar He yeti Fen Şefliğine müracaat etmeleri. «521» (1287) BUYUK Türk Hava Kurumu PİYANGOSU Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengln etmiştir. 6 nci keşide 11 nisan 937 dedir. Buyfik ikramiye 2 0 0 , 0 0 0 ^adır. Ayrıca: 40.000, 25.000, 20.000, 15.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (5O.OOO ve 200.000) liralık iki mUkfifat vardır. | D i k k a t: Bilet alan herkes 7 nisan 937 günü akşamına kadar biletini değiştirmiş bulunmalıdır. Bu tarihten sonra bilet Uzerlndeki hakkı sakıt olur. Inhisarlar Konya Başmüdürlüğünden: Devlet Demiryollarmda veyahud dekovil hatlannda çalışmış bizzat lokomotif kullanmış, torna, tesviye, döküm ve makine işlerinden anlar birinci sınıf bir makinist ustabaşı ahnacaktır. Arzu edenlerin şeraiti anla mak üzere ellerindeki vesikalarile birlikte İstanbulda Galatada Ömerâbit hanmda Inhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen Şubesine veyahud Konyada İnhisarlar Başmüdürlüğüne müracaatleri lüzumu ilân olunur. (1500) Beşiktaş icra memurluğundan: Dosya 936/732 Fatmanın îsmail zimmetindeki alacağının temini istifası için tahtı hacze alınan Yenibahçede Sohtesinan mahallesinde Dedepaşa ve Mehter sokaklarında eski 9 yeni 22 numaralı bahçenin üçte bir hissesi açık arttırmıya çıkarılmış olup dairemizce satılacaktır. Şartnamesi divanhaneye talik edilerek 27/4/937 tarihine musadif salı günü saat on dörtten on altıya kadar dairemizce satılacaktır. Hududu bir tarafı General Bedri kerimeleri Nazmiye ve Samiye menzil ve bahçeleri ve Osman veresesi mahdumu Ahmed zevcesi Azime kerimesi Semiha menzil ve bir tarafı Ahmed ve Kâzım menzili ve Ömer zevcesi Bili menzil ve bahçesi ve tarafeyni tarikle mahduddur. Mesahası: Bermucibi çap «3370» metrodur. Evsafı: Etrafı duvarla mahdud bir bahçe olup içinde yedi kuyu bir hamam enkazı, yüz kadar erik dut, ayva ve sair meyva ağaclan. Kıymeti: "Tamamı üç bin liradır. Hissesi 1000 liradır. Arttırmıya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçesi almır. Arttırma bedeli muhammin kıymetin yüzde yetmiş beşini bulduğu takdirde ihalesi yapılacaktır. Aksi halde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere on beş gün daha temdid edilerek 14/5/937 tarihine musadif çarşamba günü ayni saatte en çok arttırana ihalesi icra kılmacaktır. 2004 numarah icra kanununun 126 nci maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiblerinin dahi gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarım evraki müsbitelerile yirmi gün içinde icra dairesine bildirmeleri lâzundır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasmdan hariç kalırlar. İşbu maddei kanuniye ahkâmma göre hareketle ve daha fazla malumat almak istiyenlerin de 936/732 No. lı dosyasına müracaatleri ilân olunur. KUMBARA TARLADIR Tamamına ehli vukuflar tarafından 18571 lira kıymet takdir edilen Bo ğaziçinde Yeniköyde Mollaçelebi mahallesinde Köybaşı caddesinde eski 295, 295 295, 295 cedid 335, 337, 339, 341 numaralarla murakkam kayden bir tarafı Saffet Bey sahilhanesi bahçesi, bir tarafı Adile Hanım sahilhanesi ve tarafı rabii tarikiâm ile mahdud Osman Ağa vakfından sahilhane ve dükkân ve maa ahır arabalığın tamamları ve derunüne cari Mihrişah Validesultan vakfından bir masura suyun sekizde üç buçuk hissesi 2004 numaralı icra kanununa tevfikan açık arttırma suretile paraya çevrilmesine karar verilmiştir. Satış peşindir. Müterakim vergi borçlulara aid olup satış bedelinden tesviye edilecektir. Rüsumu tellâliye ile yirmi senelik icarei vakfiye müşteriye aiddir. Müşteriler kıymeti muhammenenin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçesi veyahud millî bir bankanm teminath bir mektubunun verilmesi icab eder. İşbu gayrimenkulün zemin katmda: Binanm sağ yan cephesindeki müştemilâtı birbirine bağhyan üstü ve yanları kapalı zemini kırmızı çini bir koridordan geçilerek girilen zemini mermer döşeli bir taşlık, birinde mermer musluk taşı olan sağda ve solda iki oda, bir aralıkta fayans lâvabolu bir halâ, bu taşlıktan biri servis olarak iki merdivenle birinci kata çıkılır. Taşlığın karşısmda çift kanat kapıdan girilen biri deniz cihetinde diğeri bahçe tarafmda ortası açık iki salon olup duvar ve tavanları kalemkârdır. Deniz cihetindeki salondan demir kapıdan sahil rıhtıma çıkılmaktadır. Dış tarafta kapınm önü mermer döşelidir. Bu salondan sol yan taraftaki medhal sofasma çıkılır. Sağda bir oda ve solda zemini ve duvarı çimento çini döşeli maapissuar fayans lâvabo ve kademe mermer kurna termosifon ve rezervuarlı banyo mahalli ve koridor üzerinde küçük bir oda ve içinde bir kiler olup koridor binadan hariç kârgir bir katlı mutfağa müntehidir. Zemini ve duvarlan karosiman mozayik tekne sabit dolab kazan ve rafları vardır. Buradan ön bahçeye çıkıhr. Bu taraftaki medhalden birinci kata çıkılan diğer merdiven vardır. Birinci katında: Sağdaki merdivenle çıkılan bu katta; merdiven başında mermer musluk taşlı ve fayans taşlı rezervuarlı bir halâ karşılıklı iki halâ ve zemin kattaki salonların üstüne musadif içiçe iki salon ve deniz cihetinde üstü kapalı ve etrafı demir parmakhklı balkon ve bu salondan sol yan cephedeki medhalden çıkılan merdivenbaşı sofaya geçilir. Burada karşılıklı iki oda vardır. İkinci katta: Servis merdivenden çıkılan bir sofa ve aralıkta bir rezervuar, fayans lâvabo ve kademeli bir halâ ve karşılıklı iki oda ve bir salon olup deniz tarafmda zemini çinko üstü ahşab etrafı demir parmaklıklı balkon ve bu salonun bahçe cihetinde diğer bir oda ve önü ön bahçe tarafmda kapalı diğer bir balkon vardır. Bu kısmm tavanlan ve ahşab aksamı yağlı boyalıdır ve sol yan merdiven ile çıkılan kısımlar aradaki kapı kapalı olup diğer merdivenle çıkılan bu katın ikinci kısmmda karşılıklı iki oda ve fayans lâvabolu mermer taşlı bir halâ ve merdiven başında sabit iki yük ve dolab vardır. Bu bina ahşab üç katlıdır. Dahilî aksamı umumiyetle yağlı boyalı ve bazı salon ve odaların tavan ve duvarlan suluboya kalem ve kâğıd ve bazıları badanalıdır. Elektrik ve terkos tesisatı vardır. Sol yan taraftaki medhalm önünde zemini karosimen ve camekân vardır ve deniz cihetindeki medhalin zemini mermer ve üstü dört direk üzerine mevzu balkonları teşkil eder. Haricen de yağhboyalı olup zemin pencereleri demir parmaklıklı ve bütün Dencereleri panjurludur. İçinde borçlu oturmaktadır. " M Ü Ş T E M İ L Â T Kayıkhane: Yalmm sağ yamndaki kapalı koridorun nihayetinde ahşab iki katlı binadır. Altı kayıkhane ve üstü bir oda, bir kiler ve sandık odasıdır. Zemin kısmında zemini malta döşeli bir koridorda bir halâ vardır. Buradan hamama ve mutfağa ve çamaşırlığa gidilir. Hamam: Kârgir bir kathdır. Zemini mermer bir soyunma mahalli ve kurnası zemini mermer üstü kemerli hamam ve çamaşırhane kısmında külhan ve su deposu vardır. Çamaşırhane: Zemini malta döşeli koridordan geçilen bahçeye iki medhali olan zemini malta döşeli üç mermer tekneli ve hamama sıcak su temin eden sabit bakır kazan ocaklı ve kileri olan çamaşırhanedir. Mutfak: Çamaşırhane yanmda ve kapısı bahçe olan kârgir bir katlı olup zemini kırmızı çini tezgâhı fayans döşeli alaturka ocaklı mutfak ve yanmda ahşab bir katlı oda vardır. Çamaşırhane kısmınm üzeri galvanizli saç örtülüdür. Su deposu: Sokaktan girilen harem bahçesi duvarile sokak cephesindeki duvar arasındaki bahçede kârgir su deposu olup metruktür. Ve sokak cephesindeki duvara bitişik zeminleri toprak bir katlı ahşab bir ahır rnevcud olup bu bahçe içinde etrafı duvarlı üstünde dolabı olan büyük metruk bir kuyu vardır. . A Dükkân Aralık ve ahır: Sokak cephesinde 337 numaralı kargır dukkan ise de oda haline ifrağ edilmiştir. 339 ve 341 numaralar kârgir birer katlı arabalık ve ahır olup metruk ve heyeti umumiyesi harab bir haldedir. Bahçenin sokak cephesi yüksek duvarla mahduddur. Bahçe: Deniz ciheti yalmın tulü imtidadmca denizle bina arasındaki kısmm zemini kısmen çimento ve kısmen topraktır. Bahçenin devamı ve bina imtidadmca rıhtım muntazam bir haldedir. Sağ yandaki koridorla bina hizasında altı duvar ve üstü demir parmaklıklı demir kapılı bir duvar vardır. Bahçenin sol yan tarafmda ortada müzeyyen mermer fıskıveli küçük bir havuz ve yanında iki ayrı çimento planşe vardır. Sokak cephesi tarafinda susuz ortası köpekli diğer bir havuz mevcud olup bahçede yetişmiş çam, palmiye, çmar, kavlan, funda vesaire gibi meyvalı ve mevvasız ağaclar mevcuddur. MesahasVumum sahası (5260.00 M2) olup bundan (190.00 M2) üç katlı yah f 17 00 M2) vajı bitisiğindeki kârgir mutfak (29.00 M2) kayıkhane (78.00 M2) çamaşırhk ve hamam (75.00 M2) mutfak ve oda (16.00 M2) su hazneşı (51.00 M2) arabahk ve ahır (88.00 M2) sokak cephesindeki dukkan, arabalık ve ahır. Geri kalan bahcedir. Arttırma şartnamesi (30/3/937) tarihinde divanhaneye talik edilecektir. Birinci arttırması (29/4/937) tarihine musadif (Perşembe) günu saat (14) ten (16) ya kadar İstanbul Altıncı İcra dairesinde açık arttırma suretile icra edilecektir Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşını bulduğu takdirde ihalesi icra edilecektir. Aksi takdirde en son arttıranm taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdid edilerek 14/5/937 tarihine musadif (cuma) günü ayni saatte icra edilerek en çok arttırana ihale edilecektir ?004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 nci maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklıların ve diğer alâkadarlarm gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarım evrakı müsbitelerile (20) gün içinde icra dairesine bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicilleriie sabit olmadıkça satış bedelinin pavlaşmasından hariç kalırlar. Alâkadarlarm isbu rrîaddei kanuniye ahkâmma göre hareket etmeleri ve daha iazla malumat almak istiyenlerin 936/180 dosya numarasile memurıyetımıze mu(31204) racaatleri ilân olunur. \