29 Ağustos 1937 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

29 Ağustos 1937 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 9

29 Ağustos 1937 Beyoğlu Birinci Noterliğinden: protesto çeken: Androniki Keşiş oğlu. Fatih Dülgerzade M. Çamaşırcı S. No. 12 birinci k a t Protesto çekilen taraf: îstanbul Sultanahmed 5 inci Sulh Hukuk Hâkimüği. Sahib ve maliki olduğum 1886 tarihli ve 353230 numarah büyük ikramifeli Mısır Kredifonsiye tahvilim ile asan atikadan minalarla işlenmiş, el • nas, pırlanta, zümrüd, altın ve gümüşten mamul 50 bin liradan fazla kıymeti mücevheratımı noter senedile 14 nisan 1921 tarihinde yeddi emanetine :erhin eylediğim Miltiyadi Nomidi işbu tahvilime 1922 senesi teşrinievvelin L 6 ncı günü büyük birinci ikramiye isabet etmesi üzerine tahvilimle mücevıeratıma göz dikerek Yorgi Kaplan oğlu, Nikolaki Kaplan oğlu, Nikolaki tyan oğlu, Nikolaki Ispiridonidi, Petro Kaya adlanndaki 6 kişi ile birleşerek cendilerine mal etmek maksadile işe başlayıp ilk hatvede bunlardan Otoman 3ankası îstanbul Galata merkezi şubesi müşterilerinde Nikolaki Kaplan oğu mezkur bankada namma açtığı hususî bir kasaya işbu mücevheratımı korarak buna müsteniden Krediliyone Bankasına nakleylediği itibarla Miltiradi Nomidiye kefaletle mezkur tahvilimi koyup iki defa para aldıklannı ıaber alınca derhal bankayı protesto ile vâki müdahalem üzerine bankada raptığı muamelenin doğru olmadığını anlayınca üçüncü defa para istemeerini reddeylemiş bunun üzerine işlerinden intihab ettikleri Nikolaki îs • nridonidi 3 mayıs 1923 tjrihinde Mısıra giderek Mısır Kredifonsiye Bankaına müracaati üzerine aldığı cevaba tab'an tstanbula avdetinde mezkur ikamiyeli tahvilimi Krediliyona Bankasına terkeylemişler ve ancak bankaca tfikolaki Kaplan oğlu mes'ul tanmdığı için mücevheratımı Otoman Bankası 3alata şubesine rehin bırakarak ve evvelki aldıkları para ile birleştirdik eri bir borc senedile üçüncü defa Nikolaki Kaplan oğlu hesabma para alaak muamele mumaileyh namma teessüs ederek alınan para da 7 bin 40 liaya baliğ olmuştur. Hiyle ve desise ile haksız mal edinmek istiyen bu mü ecasirler hakkmda açtığım hukukî ve cezaî davalarla gerek tahvilim ve ;erek mücevheratım üzerindeki hakkı mülkiyetim sabit olarak aynen bana ade ve teslimine ve mütecasirlerin mahkumiyetlerine dair verilen kararlar :esbi kat'iyet eylemiş ve infazından korkan mahkumlardan Yunanistana kaan Miltiyadi Nomidi perişan bir halde öldü. Yorgi Kaplan oğlu 1936 sene inde İstanbuldaki evinde odasında kendini asarak intıhar etti. Petro Kaya ilyevm Bakırköyünde timarhanede azabı elimle yaşamaktadır. Yorgi Kap • an oğlunun intiharı üzerine metrükâtına el atmak istiyen firari Nikolaki Caplan oğlu Yunanistandan İstanbula gelerek müracaatim üzerine elyevm utularak zabıtanın gözü altmdadır. Nikolaki Ayan oğlu, Nikolaki ispirido lidi hali firarda olup bu suretle çete efrada cezalarını bularak hak da yerini mlmuştur. Mezkur emvalimin kredisile toplanan ve devren son hâmili olan > u servet Yorgi Kaplan oğlunun intiharjle bıraktığı vasiyetnamede yazılı olluğu ve yaptığım bunca araştırmalar üzerine îstanbulda birçok müessese erde yayılmış olduğu meydana çıkmış ve mallarımın temini tahsiline tetbir ılmak üzere müntehirin terekesine vaziyet muamelesi yapılmak üzere Sulanahmed 5 inci Sulh Hukuk Hâkimliğine açtığım dava üzerine bundan se:iz ay evvel muameleye başlanarak müntehirin mevcud eşyası odasında buunan sair emvali de satılarak 187 buçuk lira tutmuş ve bu para tahtı ema* lete alındığı gibi alelusul mahkemece îstanbulda mevcud 32 banka ile iki si;orta şirketine serveti hakkmda ve Tapu Sicil Muhafızlıklarına mevcud gayimenkulleri için yazılan müzekkerelere alâkadar bankalardan Otoman Ban:ası Galata şubesi menfi cevab vermiş ise de bilâhare üçüncü müzekkereye •erdiği cevabda müntehirin Osmanlı Bankası îstanbul şubesinde parası olluğu bildirildiği gibi müzakereye ilişik olarak müntehirin metrükâtına veesesinin müdahale ettiklerini mütebeyyin bankaya gönderdikleri mektub sueti de gonderilmiştir. Vâki talebime binaen hâkimle bankaya gidilerek Yorgi Caplan oğluna aid hususî kasa kırdarak içinde çıkan 2600 Türk lirasile bir ıded beşı bir yerde madenî altın istirdad olunarak emanete almmıştır. Ke alik Bank di Romaya yazılan yazıya gelen cevabda müntehir namına bir :asa olmayıp Yani Kaplan oğlu namma bir kasa olduğu ve ancak isim müabeheti sebebile bankanın mes'uliyet kabul etmiyeceğini keyfiyetin tetkiki âzım geldiği bildirilmiş iken tetkik edilmemiştir. Otoman Bankasmda yapıan araştırmada da paradan başka ve kasa derunünde zuhur eden gayrimen:ul Tapu senedlerile sigorta senedleri ve muamelesine aid evrak da alın nıştır. Binaenaleyh müntehirin kaybolan vasiyetnamesinde yazılı olduğu zere Nikolaki Kaçlan oğlunun bundan on beş sene evvel Otoman Bankası stanbul Galata merkezinde açtığı hususî kasaya 38800 altın lira ile 22 aded eşibir yerde madenî altm ve 28 aded iki buçukluk madenî altm ve 38 aded 486 kuruş kıymetinde çifte fındık altmı ve yüzden fazla çeyreklik madenî ltın ile diğer hususî kasaya 50 bin liradan fazla kıymettâr mücevheratıım eddi gazbma geçirmiş olduğundan ve evvelki servette emvalimin kredisine lüstenid bulunduğundan bunları sekiz sene evvel Yunanistana firar ederen muvazaaten Yorgi Kaplan oğluna devreylemiştir. Bu servetten devren andan üç buçuk sene evvel müntehir Yorgi Kaplan oğlu Otoman Bankası lalata merkezinde açtığı hususî kasaya 25,800 altın lira koyarak bu parayı a evraki nakdiye gibi Otoman Bankası İstanbul şubesine devir ile açtığı tri hususî kasadan birisine îstanbulda 4 üncü Vakıf hanında Korkodilos ve r irgoni adlarmdaki mubayaacılara muvazaaten şukut etmiş bir hacze müsînid 23800 lirasını birisine de 2600 lira ile bir beşibir yerde madenî altınla ş igorta ve tapu senedleri gibi kıymetli evrak ile muamelesine aid bazı ev ak vazeylemiş ve hâkimlikçe yapılan vaziyet muamelesi üzerine kınlan kaada işbu 2600 lira ile bir beşi biryerde madenî altın ve kıymettâr evrak zuur ederek yukanda yazıldığı üzere vaziyet edilmiştir. Bundan başka isimlerl geçen Korkodilos ve Virgonl adlanndakî mu • ayaacılara 26000 liradan üç kalemde 18000 lirasmı ödünç olarak ve 8000 liasını da alış veriş için verdiği defterlerinin tetkikinden anlaşüır. Bunlardan başka Yorgi Kaplan oğlu kendisine Nikolaki Kaplan oğlunm müdevver Otoman Bankası Galata merkezindeki kasada mevcud mücevheramı mezkur bankanm Beyoğlu şubesine devirle oradan da Odesaya Kristialidis admdaki bir gazeteci namma Holandes Bankası îstanbul şubesine evirle 100G lira aldığı gibi ayrıca Yorgi Kaplan oğlunun Holandes Bankası stanbul şubesinde 7800 altın lirayı muhtevi kasası vardır. Ayrıca Emniyet •andığındaki hususî kasasmda 3500 altm lira olduğu gibi 12 senelik tekem ıül etmiş Ünyon Fransız sigorta şirketile sekiz senelik tekemmül etmiş Yuan Millî Sigorta şirketinde sigorta paraları mevcud olup senedleri de teree kasasmda mahfuzdur. Ve gayri menkule müteallik tapu senedleri de teeke kasasmda mevcud olup bunlar hakkmda da muamelei kanuniye yapıl ıası zımnmda mezkur talebim kabul edilerek karararı da verilmiştir. Neticei talebim: Elde bunca delâil varken, ve mahkemede de muvazzahan ve müdellelen ci celsede izahatı şifahiyede bulunmuş iken, ve iddiam ve israrım veçhile Hâimlikçe Otoman Bankası İstanbul şubesindeki kırılan kasada para ve evak zuhur eylemekle bilfiil vaziyet muamelesine başlanmış iken, ve gasıbların kibeti meydanda dururken ve haklanrn kaziyei muhakeme ilâmlarla ve tesiti delâil raporlarile sabit iken, gasıblardan firarî Nikolaki Kaplan oğlu bu;rvete el etmek için İstanbula avdetle meydanda olup hakikatin tecellisi için debim dairesinde isticvabı lâzım gelirken, ve alacaklı sıfatile de yegâne ak sahibi ben gözönünde olduğum halde ve hakkımı elde etmek için bunca ıesai sarfeylediğime rağmen ve 17 senedenberi bu uğurda harab ve perişan ir hale düşmüş iken hâkimlikçede talebim kanunen varid görülerek vaziyed mamelesire başlanmış iken bu itibarla hukuk usulü muhakemeleri kanu unun 546 ve 535 maddelerile kanunu medeninin 528 ve 529 uncu maddeleri :abmda muamelenin bir ay zarfında ikmali ve intacı lâzım gelir iken ve mü îvheratıma aid bir çok kutu müntehirin odasmda zuhur ederek terekesi meanmda satılmış iken ve müntehirin evinde bir odada ikamet eden intiha tnı dört gün sonra haber veren ve mahkemede isticvab edilen berber Eftadın ıüntehirin odasmdaki konsol üzerinde bankalardaki hususî kasalara aid dört nahtarla vasiyetnamesi mevcud olduğunu söylediği kimselerin şeha etlerile sabit iken hâkimlik makamı bu delâile rağmen vaziyet muamelesini ımdiye kadar ikmal ve intaç ile haklarımın teminini tehir etmesi ziyaı huukuma müessir bulunduğundan alâkadar bankalarla müesseselere ve Tapu icil muhafızlıklarma yazılan müzekkerelerin tetkikini ve gelecek cevablarla a. iktifa olunmıyıp ahkâmı umumiye dairesinde beraberce bu yerlere gidilerek ankaların kasalarile müesseselerin defatirinin ehli vukuf marifetile tetkiki izım geldiği halde ve mümanaat gördüğü takdirde kanunun bahşeylediği alâhiyet icabmca kuvvei cebriye istimalile vaziyet muamelesinin ikmalile müellef bulunmuş iken ve bizatihî resen bu işi takible vazifedar olduğu halde teir etmesinin kanuna muhalif bulunduğu ve bu itibarla tahvilim ile mücevhegtımın haksız fiil ile ellerine geçirmiş gasıblardan devren son hâmili olan ıüntehir Yorgi Kaplan oğlu bu emvalimin kredisüe vücude getirdiği yukanda azılı banka ve müesseselerdeki tadat eylediğim metrükâtına tahvilim ve mü/heratım karşılığı yegâne sahibi sıfatile hakkım taalluk eylediğinden işbu metıkât 17 senedir devam eden muhakeme masraflarıma zarar ve ziyanlarıma bile âfi gehniyeceğinden müntehirin ne veresesinin ve ne bankalann ve ne mües eselerin ve ne şahsı salislerin ve ne sair alacaklılarmm bir hakkı mütaleesi olamıyacağmı protestolarla da ilân etmiş olduğumdan tekrarlar ve bu jretle vaziyet muamelesine başlıyarak bir hafta zarfında ikmal ile tahvi mle mücevheratımı bankalardan meydana çıkarıp ayrıca bana teslim eyîmeğe ınecbur olduğu ve yapmadığı takdirde mes'ul olacağı ve turuku kamiyeye müracaat eyliyeceğim malumu olmak üzere dört nüshadan ibaret rotestonamelerden bir tanesinin Sultanahmed 5 inci sulh kukuk hâkimliine tebliğini bir nüshasınm dairenizde hıfzını, bir nüshasmm neşir ve ilân dilmek için Cumhuriyet Gazetesi müdürlüğüne verilmek üzere ye bir ta • Kış yaklaşıyor. Bu yıtm sonbahar ve kış giyinişlerinde böyük değişiklıkler var. Bu yılın moda reDkleri ve kumaşlan ; yeni mantolarımziD, yeDİ tayyörlerinizin alacağı şekiüeri bumek ve öğrenmek isterseniz Bayanlar! Bugün çıkan BAKIRKÖY BEZ FABRİKASI Memur ve îşçileri Mes'uliyeti Mahdudeli Kooperatif Şirketinden: 15 eylul 937 tarihine isabet eden çarşamba günü saat 14 te Şirketin mer kezi bulunan Bakırköy Bez Fabrikasmda şirketin esas mukavelenamesi mu cibince fevkalâde umumî heyet toplantısı yapılacağından şürekânın hazır bulunmaları rica olunur. Ruzname: 1 İdare Meclisî raporu. 2 Esas mukavelenamenin aşağıda tesbit edildiği veçhile tadili Tadil edilecek maddeler Madde 11 Tahsili kabil olamıyacak Madde 11 Tahsili kabil olmıyacak matlubatla şirketin karşılıksız düyu • matlubatla şirketin karşılıksız düyu nunun ve tahakkuk edecek her nevi za nunun ve tahakkuk edecek her nevi rarların itfasına mahsus olmak üzere zararların itfasına mahsus olmak üzere bir ihtiyat sermayesi teşkil edilecektir. bir ihtiyat sermayesi teşkil edilecektir. Bu sermaye: Bu sermaye: A) Şirketin safi kazancmdan her se A) Şirketin sene nihayetindekl ge ne %10 nisbetinde tefrik edilecek me • lirinden 46 n a madde mucibince tef baliğ. rik edilecek mebaliğ. B) 15 madde mucibince şirketten ay B) Aynen....„ rılan şeriklerin istirak hisselerinden tenzil edilecek %10 lar ve bu şerikler henüz bilânçosu yapılmamış olan carf seneye aid menfaatleri. *C) Şirket namına vuku bulacak her nevi teberrüat. D) İhtiyat akçesinin şirkette konul • mıyan miktannın neticesinden müte • hassıl kârlardan terekküb eder. Madde 46 Her sene tahakkuk edecek temettüün (%10) u ihtiyat akçesine tahsis ve (%10) u heyeti idare azalanna temettü hissesi ve (%5) te idare meclisinin tensib edeceği şirket me « murlarına ikramiye olarak tasdik edildikten sonra mütebaki (%75) nısfı sermayeleri ve diğer istihkakları nisbetinde hissedarlara tevzi olunur. C) Aynen....» D) Aynen....* Eski maddeler Moda Albümü Sonbahar sayısını okuyunuz. Sayısı 15 kuruş Sonbahar ve yaklaşan kış için zihninizi kurcaiıyan bütün soruların karşılıklarını orada bulacaksmız. Ankara Valiliğinden: Keşif bedeli «16989» lira «46» kuruştan ibaret bulunan Ankara Kayaş yolunun 0 f 000 ile 3 + 500 üncü kilometreleri arasmda şose tamiratı ve taş ihzaratı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 2/9/937 tarihine musadif perşembe günü saat 15.5 ta Ankara Vilâyeti Daimî Encümeninde yapüacaktır. İsteklilerin teklif mektublannı, Ticaret Odası vesikasını ve (1274) lira (21) kuruşluk muvakkat teminatlarını, Nafıa Vekâletinden aldıkları 937 senesine aid müteahhidlik ehliyet vesikalarile birlikte ayni günde saat 14,5 kadar Encümen Riyasetine vermeleri. îstekliler keşif evraki ile şartnamesini Nafıa Müdürlüğünde gözden ge çirebilirler. «2736» (5234) I Haricî Askerî Kıt'ah İlânları Denizli garnizonunun ihtiyacı için 474500 kilo askerî evsafta arpa kapalı zarfla eksiltmeye konuldu. İhale 15/ 9/937 çarşamba günü saat 11 dedir. Tahmin bedeli 3 kuruş 75 santim, mu vakkat teminatı 1668 liradır. îsteklile rin teminat ve teklif mektublannı ihale saatinden bir saat evvel Ispartada Tümen Satınalma komisyonuna ver melerL «322» «5523» Beher metrosuna biçilen ederi 325 kuruş olan 12,000 metro kışlık elbiselik kumaş kapalı zarfla eksiltmiye konmuştur. Tahmin edilen bedeli 39,000 lira olup ilk teminat parası 2925 liradır. İha lesi 1 eylul 937 çarşamba günü saat 15 tedir. Şartnamesini 195 kuruş mukabilin de M. M. V. Satınalma komisyonundan alabilirler. Muhabere ile şartname gönderilemez. Nümunesi komisyondadır. Eksiltmiye gireceklerin 2490 sayılı ka nunun 2, 3 üncü maddelerinde istenilen belgelerile teminat ve teklif mektubla rile birlikte ihale saatinden en geç bir saat evvel Ankarada Satınalma komis vermelerL «269» «5211» Denizli garnizonu ihtiyacı için 474500 kilo askerî evsafta yulaf kapalı zarfla eksiltmeye konuldu. İhale 15/9/937 çarşamba günü saat 15 tedir. Tahmin be deli 5 kuruş, muvakkat teminatı 2225 liradır. îsteklilerin teminat ve teklif mektublannı ihale saatinden bir saat evvel Ispartada Tümen Satınalma komisyonuna vermeleri. «323» «5524» Yerli veya yabancı fabrikalar mamulâtı olan ve her bir metrosuna tahmin edilen fiatı 95 kuruş olan 157,000 metro ekmek torbalık bez kapalı zarfla alınacaktır. Şartnamesini 746 kuruşa almak ve örneklerini görmek istiyenlerin her gün komisyona gelmeleri, ilk teminat miktarı 8707 lira 50 kuruştur. İhalesi 15/10/937 cuma günü saat 11 dedir. Münakasaya girecelkerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalan ilk teminatlarile birlikte teklif mektublarım ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma komisyonuna vermeleri. «340» «5677» Yerli veya yabancı fabrikalar mamulâtı olan ve her metrosuna tahmin edilen fiatı 60 kuruş olan 141,000 metro arka çantalık bez kapalı zarfla almacaktır. Şartnamesini 423 kuruşa almak ve ör neklerini görmek istiyenlerin her gün komisyona gelmeleri. İlk teminat mik tarı 5480 liradır. İhalesi 15/10/937 cuma günü saat 15 tedir. Münakasaya gire ceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncu maddelerinde yazılı vesikalan ilk teminatlarile birlikte teklif mektublannı ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma ko misyonuna vermeleri. «339» «5676» 1 Pmarhisar garnizonunun 19,000, Demirköyün 20.000, Alpullunun 12,000, Vizenin 12,000 kilo kuru soğanı. 2 İhaleleri ayrı ayrı pazarlık suretile Vizede yapılacaktır. 3 Pmarhisann muhammen bedeli 950 lira, Demirköyün 1500 lira, Alpullunun 450 lira, Vizenin 540 liradır. 4 Pmarhisann ilk teminatı 72 lira, Demirköyün 113 lira, Alpullunun 34 lira, Vizenin 41 liradır. 5 İhaleleri 1 eylul 937 çarşamba günü saat 15 te yapılacaktır. 6 Şartnameleri görmek istiyenlere her gün Vize Satınalma komisyonunda gösterilmektedir. «344» «5678» Her bir kilosuna tahmin edilen fiatı 180 kuruş olan 60,000 üâ 80,000 kilo sarı sabunlu kösele kapalı zarfla almacak tır. Şartnamesini 720 kuruşa almak ve örneklerini görmek istiyenlerin her gün komisyona gelmeleri. İlk teminat miktan 8450 liradır. İhalesi 15 eylul 937 çarşamba günü saat 11 dedir. Münakasaya gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikaları ilk teminatlarile birlikte teklif mektublannı ihale saatinden en az bir saat evvel Ankarada M. M. Vekâleti Satınalma komisyonuna vermelerL <338» «5675» Tefenni garnizonunun ihtiyacı İçin 389500 kilo askerî evsafta yulaf kapalı zarfla eksiltmeye konuldu. İhale günü 16/9/937 perşembe günü saat ,11 dedir. İsteklilerin teminat ve teklif mektub larını havi zarflarını ihale saatinden bir saat evveline kadar Ispartada Tümen Satınalma komisyonuna vermeleri. Tahmin bedeli beş kuruş olup ilk teminatı 1826 liradır. «324> «5526» Tefennf gamizonu ihtiyacı İçin 389500 kilo askerî evsafta arpa kapalı zarfla eksiltmeye konuldu. İhale günü 16/9/ 937 perşembe günü saat 10 dadır. Tahmin bedeli dört kuruş, ilk teminab 1461 liradır. îsteklilerin teminat ve teklif mektublannı havi zarflannı ihale saatinden bir saat evveline kadar Is partada Tümen Satınalma komisyonu na vermeleri. «324» «5525» Bir tanesine tahmin edilen fiatı 900 kuruş olan 15 bin ilâ 25 bin tane battaniye ve bir tanesine tahmin edilen fiatı 210 kuruş olan 15 bin tane yün fanilâ ile 1 kilosuna tahmin edilen fiatı 230 kuruş olan 15 bin ile 20 bin kilo yün çorab ipliği ayrı ayrı kapalı zarfla alınacaktır. Battaniyenin şartnamesini 1125, fanilâlarmki 158 ve •ipliklerininki 230 ku ruşa almak ve örneklerini görmek isti yenlerin her gün komisyona gelmeleri. Battaniyenin ilk teminatı 12,500, fani lâlann 2362 ve ipliklerin 3450 liradır. Battaniyenin ihalesi 3/9/937 cumartesi günü saat 11 de, fanilânın ihalesi 5/9/ 937 pazartesi günü saat 11 dedir ve ip liklerin ihalesi 5/9/937 pazartesi günü saat 15 tedir. Münakasalara girecekle rin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalan ilk teminat larile birlikte teklif mektublannı ihale saatlerinden en az 1 saat evvel Ankara M. M. V. Satınalma komisyonuna ver meleri. «266» «5210» Bir metrosuna tahmin edilen fiatı 30 kuruş olan 495,800 metro hâki astarlık bezle bir metrosuna tahmin edilen fiatı 24 buçuk kuruştan 120 bin ilâ 167 bin metro çamaşırlık bez ayn ayn kapalı zarfla alınacaktır. Astarlık bezin şart namesini 744 ve çamaşırlık bezin şartnamesini 255 kuruşa almak ve örnek lerini görmek istiyenlerin her gün komisyona gelmeleri. Astarlık bezin ilk teminatı 8687 ve çamaşırlık bezin ilk teminatı 3068 lira 63 kuruştur. Astarlık bezin ihalesi 1/9/937 perşembe günü saat 11 de ve çamaşırlık bezin ihalesi 1/9/937 perşembe günü saat 15 tedir. Münakasalara gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı vesikalarile ilk teminatlarile bir likte teklif mektublannı ihale saatin den en az bir saat evvel Ankarada M. M. V. Satınalma komisyonuna verme leri . «265» «5209» Madde 46 Şirket sermayesî uzerlna kazanc dağıtmıyan bir istihlâk koope ratifi olduğundan şirketin sene nihaye* tindeki varidatından masarifi umumi • yesi tenzil edildikten sonra kalan ba • kiyeden kanunî ihtiyat ayrıldıktan sorı^ ra geriye kalan miktarı, şirketin karşı. lıksız düyununa ve tahakkuk edeceK her nevi zararlarının itfasına mahsua olmak üzere, fevkalâde ihtiyat olarak ayrılacaktır. Betonarme Köprü İnşaatı Nafıa Bakanlığından: 1 îstekli çıkmadığmdan dolayı ihalesi yapılamamış olan Erzincan Vilâyetinde ve Erzincan Kiği yolu üzerinde betonarme olarak inşa edilecek Beyçayırı köprüsü bu defa yeniden münakasaya konulmuştur. Keşif bedeli (55,500) liradır. 2 Eksiltme 14/9/1937 tarihine musadif salı günü saat 16 da Nafıa Vekâletinde Şose ve Köprüler Reisliği Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak «278» kuruş mukabilinde Şose ve Köprüler Reisliğinden alınabilir. 4 Eksiltmiye girmek istiyenlerin (4025) liralık muvakkat teminat vermeleri ve bu gibi işleri yapabileceklerine dair vekâletimizden alınmış müteahhidlik ehliyeti fenniye vesikasile Ticaret Odasma kayidli bulunduklarma dair vesaik ibraz etmeleri lâzımdır. İsteklilerin teklif mektublannı ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri muktazidir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «2997» (5686) I Kadıköy Vakıflar Direktörlüğü İlânları Kıymeti Teminatı L. K. L. K. 200 00 15 00 Kadıköyünde Zühtüpaşa mahallesinde Tahtaköprü caddesinde eski Mecidiye tekke binası enkazı açık arttırmıya çıkarılmıştır. İhalesi 13/9/937 pazartesi günü saat 15 tedir. İsteklilerin Kadıköy Vakıflar Müdürlüğüne müracaatleri. / (5698)' | istanbul Vilâyeti Ziraat Müdürlüğünden: 1 Sıcak hava makinesi için pazarlıkla bir aded şartnamesînde ev safı yazılı istim makinesi mubayaa edilecekiir. 2 Bu makinenin muhammen kıymeti 700 Türk lirasıdır. 3 Vermeğe talib olanların eylulün onuncu cruma günü saat on dörde kadar Ziraat Müdürlüğüne müracaat ederek teklifte bulunmalan lâzımdır. 4 Şartnameler hergün Ziraat Müdürlüğü Kaleminde görülebilir. (5692)' I Kültür Bakanlığından: Tüze Bakanlığı hesabına hukuk ve ceza kolundan muhtelif memleket lere gönderilecek dört talebe için İstanbul ve Ankara Hukuk Fakültelerinde 15 eylul 937 çarşamba günü yapılacağını evvelce ilân ettiğimiz smavlann görülen lüzum üzerine 7/10/937 perşembe gününe bırakıldığı ve kendilerini aday seçtirmek için müracaat gününün de 10/9/937 akşamına kadar uzatıldığı ilân olunur. ° (5551)' I Emlâk ve Eytam Bankası İlânları I Tekaüd, Dııl ve Yetim Maaşları Iskontosu 1 Eylul Teşrinisani devresi maaş iskontosuna 1/9/937 tarihinde baş • lanacaktır. 2 Eylulün ilk üç günü harb malullerine tahsîs edilmiştir. Bu günlerde saat 16 ya kadar müracaat eden maluller maaşlannı ayni günde alırlar. Malullerin 4 eylul sabahmdan itibaren yapılan müracaatler sıraya girer. 3 1 eylul sabahmdan itibaren müracaat eden diğer maaş sahib lerıne maaşlannı alacaklan tarihi gösteren birer numara kâ • ğıdı verilir. Bu kâğıd üstünde yazılı tarihten evvel iskonto muamelesinin ikmali için yapılacak müracaatlerin hiç bir suretle kabul edilemi yeceği ilân olunur. * (5582) Izmir İskân Müdürlüğünden: îzmir Vilâyetinin Torbalı, Kemalpaşa, Menemen. Kuşadası, Foça, Bergama, Çeşme, Dikili kazalarmda yerleştirilmiş olan göçmenler için keres tesi îskân dairesi tarafından verilmek ve anahtar teslimi suretile inşa edileck 826 aded tek köy tipi, 94 aded cift köy tipi, 45 aded şehir tipi kârgir evler münakasaya konulmuş ve 23/8/1937 tarihinde kapalı zarf usulile ihalesi mukarrer bulunmuş ise de taliblerin evsaf ve şeraiti kanuniveyi haiz bu lunduğuna dair vesaik ibraz etmediklerinden 24/8/1937 tarihinden itibaren bir ay :çinde pazarlıkla ihalesi takarrür etmiş ve ka.zalara istirak edeceklerin şartnamesini ve keşfini görmek üzere hergün ve pazarlığa girmek üzere pazartesi ve perşembe günleri îzmir İskân Müdürlüğünde mütesekkil Alırn Satım KoJhisyonuna teminat makbuz ve vesikalarile birlikte müracaat et meleri ilân olunur. «2954» (5690) nesinin de badettebliğ tasdikan bana verilmesini saygılarımla dilerim. Androniki Keşişoğlu Bu protestonun bir nüshası 23 ağustos 1937 tarihinde muhatabı İstanbul Sultanahmed Beşinci Sulh Hukuk Hâkimliğine tebliğ edildiğini tasdik ederim. Beyoğlu Birinci Noter vekili Fahri Toker. Gebze Kaymakamlığından: 1 eylul 937 tarihinde satışı yapılmak üzere açık arttırmıya çıkarılan Tuzlada Petoti namile maruf tuğİa fabrikasımn metruk alât ve edevatı sabitiye sine konmuş olan haciz baki kalmak şartile satışm 23/8/937 tarihinden itibaren bir buçuk ay tehirine Gebze Asliye Hukuk Mahkemesince karar verildiği ilân olunur. (5691>