19 Nisan 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

19 Nisan 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

GÜNÜN BULMACASI 1 •• •• 4 CUMHURÎYET 1 2 S 4 6 6 1 8 9 10 11 I 5 8 9 10 11 EMLÂK SATIŞI 19 Nîsan 1938 1 ! • İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Bigatris ve Katinanm 19450 hesab numarasile 1300 lira borclarmdan dolayı birinci derecede ipotek edip vadesinde borclarmı ödemediklerinden haklarında yapılan takib üzerine 3202 numaralı kanunun 46 ncı maddesinin matufu 40 mcı maddesine göre satılması icab eden Kadıköy vünde Caferağa mahallesinde Rizaiye sokağında eski 8 yeni 17 kapı numaralı kârgir bahçeli bir evin tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmıya konmuştur. Satış Tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmıva girmek istiyenler (250) lira pey akçesi veıtcektir. Millî bankala rımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş vergilerle çöp ve fener resimleri ve vakıf icaresi ve taviz bedeli borcluya aiddir. Arttırma şartnamesi 20/4/938 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere Sandık Hukuk îşleri Servis.inde açık bulunduru lacaktır. Tapu sicil kavdı vesair lüzumlu izahat da şartnamede ve takib dosyasında vardır. Arttırmıya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 23/5/938 tarihine musadif pazartesi günü Cağaloğlunda kâin Sandığımızda saat 15 ten 17 ye kadar vapılacaktır. Muvakkat ihale yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icab eden gavrimenkul mükellefiveti ile Sandık alacaeım tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak şartile arttırma on beş gün daha temdid edilerek 7/6/938 tarihine musadif salı günü avni saatte son arttırması vapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok srttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sicillerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiblerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren virmi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları Tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Daha fazla malumat al mak istivenlerin 937/III dosya numarasile Sandığımız Hukuk İgleri servisine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur. MESHUR TAMAMLANDI ,111111 • m • • • • • • • • • • • • • • Soldan sağa: 1 Başımızı kazana çeviren (ikl kelime). 2 Gözlerini yakın olmıyan yerlere diken (iki kelime). 3 Cemi edatı, öğüd. 4 Evliya, alfabeden iki harf yanyana, Lstikbal. 5 Kırli bir şeyin ızi, kuru çayır. 6Daima mevcud olacak olan, parça, alfabeden iki harf yanyana. 7 Bir işin hallmin kolaylıkları, temiz olmıyan şeyin eseri. 8 Sahib, bir sayının tersi, vücudünü ortadan kaldırma. 9 Bir mevsim, Fransada maden sularile meşhur bir yer, bir emir. 10 Lüzumsuz ısrar göstererek, bir edatın tersi. 11 Binanın taksimatmdan, yayma. Yukarıdan aşağıya: 1 Yüksek bir yere tırmanan (iki kelime). 2 Tekdir, matbuat. 3 Bir cins muzır hayvanlar, bir hayvanm tersi. 4 Örümceğin san'at eseri, bir soru edatı, Ismin tersi. 5 Şeref, elektrik ölçüsü. 6 Cümle, bir emir. 7 Demir çerçeve, vâsıl olan. 8 Bir sayı, kalbe saplanırsa fenadır, bir şeyden bakiye kalan tesirin tersi. 9 Sakin, bir rengin tersi, meşguliyet. 10 Sayı manasına gelen bir kelimenin tersi, bir yemek. 11 Tecim. Evvelki bulmacanın halledilmiş şekli 1 2 3 4 5 6 7 8 1 10 11 Dört mükemmel cUd teşkll eden bu emsalsiz eser, 1600 sahife, 7500 resim ve tablodan mürekkebdir. Şarkın ve garbın en meşhur simalarınm hayat ve eserlerlni bu kıymetli Ansiklopedide bulabilirsiniz. Çok sağlam ve nefîs bir şekilde cildlenen bu eserin beher cildi 275 kuruştur. Dört cildi birden almak istiyenlere tekmil eser 10 liraya gönderüir. Posta navalesile 10 lira gönderenlere tam kollefcsiyonları derhal gönderilir. KendinM bu emsalsiz eserden mahrum etmeyinlz. A OR E8 : istanbulda, Ankara caddesinde ( YEDiGüN ) neşriyat direktörlOAU Emniyet Sandığı; Sandıktan alınan gavrimenkulü ipotek pöstermek istiyenlere tahmin edilen kıvmetin yarısma kadar ikraz yaparak usulüne göre kolayhk göstermektedir. ( 2192 ) D İ K K A T Sıhhat ve içlimai Muavenet Vekâletinden: tskân Umum Müdürlüğü için Vilâyetler iskân işlerinde istihdam edil mek üzere 150 lira ücretli fen memurluklarma fhtivaç vardır. Talib olanların bilumum vesaik ve şimdiye kadar bulundukları vazife ve işlere aid evrak ve üc aded fotoğrafla bizzat ve yahud bu vesaik ve evrakı gönder mek suretile Sıhhat Vekâletine müracaatleri ilân olunur. «857» (1748) Ayvalık Sulh Hukuk Mahkemesinden: İİMİAİYİEİGİÖİRİE N •ÂjBİÎİDİE • İAİZİEİRİİ RİAİSİAİDİBİLİÜİP • H EİD • İMİI N İ A İ R E • A K E R AİMİEİTİB T Ü Y E T • D|B|ŞİAİP • İTİE T • İK ÖİLİEİB ÖİG ÜİT E Mİİ NİO LİA N • L • D E • EİK İİN • S Ü T 10 E LİBİNİU • !• D A • U 11 NİEİT • İM AİR İ FİEİT M Ayvalığm îsmetpaşa mahallesinde mukim iken 27/5/935 tarihinde vefat eden Mehmed oğlu Peşkirci Halilin mirasçısı olduğunu iddia eden eşhasm bu ilân tarihinden itibaren üç ay içinde mahkememize müracaatleri ilân olunur. ( 2217 ) ilcbal Kocaeli Nakliye Şirketi Eminönü Valide Hanının Belediyece istimlâki dolayısile şirketimiz merkezinin Tütüngünırük meydanı 38 numaraya nak'edildiği muhterem müş•^••^•^•^••••••••1 terilerimize ilân olunur. ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ İstanbul Marangozlar Cemiyetinden: İdare heyetimizin nısfının çalışma müddetlerini ikmal etmesi dolayısile, yeniden yapılacak seçim için Cemiyetimiz azalarının 22 nisan 938 cuma günü saat 10 dan 16 ya kadar Galatada Bankalar caddesinde Adalet hanındaki Cemiyet merkezine gelerek reylerini kullanmalan ilân olunur. Kırklareli P. T. T. Müdürlüğünden: 1 Kırklareli Dereköv nahiyesi Kurudere Devlet ormanından kesilmek ve Çorluya teslım edilmek şartile idarî ve fennî şartnamesindeki evsafı havi 8 n.etre tulünde 2190 aded meşe cinsinden telefon direği 2490 sayılı kanunun kırkıncı maddesine tevfikan 15 gün müddetle kapah zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 Muhammen bedeli 16425 lira, muvakkat teminatı 1231 lira 88 kuruş olup ihale 25/4/938 pazartesi günü saat 11 de Kırklareli P. T. T. Müdürlüğü nde vapılacaktır. 3 İstekliler muvakkat teminat makbuzu veva banka mektubu, Ticaret Od&sı vesikasından başka müteahhidltfc vesikası ve teklif mektu bunu muhtevi kapah zarflarını o gün saat on bire kadar Komisyona vereceklerdir. 4 Fennî ve idarî şartnameler Kırklareli P. T. T. Müdürlüğünden parasız verilir. 5 Bu ış/hakkmda Curnhuriyet gazetesînin 8 nisan 938 tarihli 'nushasında yapılan ilân hükümsüzdür. (1982) Polis Mektebi Müdürlüğünden: Mektebimizde mevcud 26 parça müstamel eşya satılacağmdan arttırmıya konulmuş ve bu arttırma 22 nisan 938 tarihine musadif cuma günü saat onda Yıldızda Polis mektebi binasında icra kılmacağından taliblerin Mekteb Müdürlüğüne müracaatleri ilân olunur. ( 2174 ) îstanbul üçüncü icra memurluğun dan: Mahcuz olup satılmasına karar verilen ve 5/12/936 tarihindenberidir Li man idaresinin Sarayburnu 5/9 sayılı saç ambarında bulunan Amsterdam 8 poliçada kayıdlı 892 kilogram sikletinde F. D. M. marka ve 46000/09 numa . rah 10 sandık gomalaka 25/4/938 tari hine musadif pazartesi günü saat 14 ten 15 e kadar yukarıda gösterildiği üzere bulunduğu mahalde gümrük vergisi, ardiye ücreti ve saire resimleri müşteriye aid olmak üzere satılacağından talib olanların yevmi mezkurda gösterilen mahalde hazır bulunmalan ve daha fazla malumat almak istivenler 937/1716 sayı ile dairemize müra caat etmeleri ilân olunur. (7002) Zayi Nafıa Vekâletince şirketimize ihale edilen Maraş vilâyetindeki betonarme dört büyük köprüde çalıştınlmak üzere Şose ve Köprüler reisliğince Bulgar tebaasından mütehassıs usta «Petko» ya verilen vesika zayi olmasına mebni yenisi çıkarılmıştır. Eskisi • nin hükmü kalmadığmı ilân ederiz. Mühendis Dadık Siri Halid Köprücü înşaat Kollektif şirketi Karadeniz Orman işletme Türk Anonim şirketinden Şirketimizin; 1937 bilânçosile meclisi idare raporunu tasdik ve kabul eden heyeti umumiyenin tensibi üzerine, şirketin, tesviye edilmiş sermayesi üzerinden, beher hisse senedine yüzde altı miktannda temettü tevzi edileceğin den, alâkadarlann. sahib oldukları hisse senedlerini müstashiben İstanbul Bahçekapıda 4 üncü Vakıf hanında 4 üncü katta 36 numaralı şirket yazıhanesine 1 mayıs 1938 tarihinden itibaren pazartesi, çarşamba, cuma günleri öğleden sonra saat ikiden beşe kadar mü racaatleri ilân olunur. SÜMER Umum Müdürlüğünden: imtihanla memur alınacaktır. BANK Türk Bira Fabrikaları istanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: •••••••••••••••••••••İBBai Müfettiş muavinliği kontrolörlük mes'ul memurluk gibi vazifelerde istihdam olunmak üzere Yüksek Iktısad ve Ticaret mektebi mezunları alınacaktır. Son üç sene zarfında iyi derece ile mezun bulunmak ve a«kerliğini yapmış olmak şarttır. Imtihan 5/5/1938 tarihinde Ankarada ve İstanbulda ayni zamanda yapılacaktır. Talibler şeraiti Ankarada Umumî Müdürlükten; tstanbulda şubemizden, diğer mahallerde müesseselerimizden öğrenebilirler. Kumbâr< onmn çlzi* Bomonti Nektar Türk Anonîm Şirketi ikinci davet ikinci ilân fc 31 mart 1938 tarihinde fevkalâde toplantıya davet olunan heyeti umumiye nisabı müzakere hasıl olmadığmdan dolayı içtima edememiştir. Hissedarlar yeniden 6 mayıs 1938 cuma günü saat 11 de Galatada Agobyan hanındaki şirket yazıhanesine ayni ruznamenin müzakeresi için içtimaa davet olunurlar. Müzakere ruznamesi 1 Şirketin feshile tasfiyeye vaz'ı, 2 Tasfiye memurlarımn intihabı, salâhiyetleri ve ücretleri, 3 Hesab murakıb ve müfettişlerinin intihabı. Hisseleri miktarı ne olursa olsun her hisse sahibi, hissesi kadar rey sahibi olmak üzere, işbu ictimaa iştirak edebilir. Hissedarlar ticaret kanunu nun 371 inci maddesine tevfikan hisse senedlerini umumî heyetin toplanma gününden bir hafta evveline kadar şirket merkezine veya Cenevre'de Ban que Federale'e tevdi etmelidirler. Hisse senedlerinin depo edildiğine dair malî müesseselerce verilecek makbuzlar hisse senedlerinin umumî heyet için tevdii mahiyetinde sayılıp mute ber olacaktır. İdare Meclisi •DİÜROLBöbrek ve karaciğer sancılarmı, bel, diz, kalça ağnlarım geçirir. İdrar yollarını temizler. Kum ve taşları, asitürik ve okzalatı, mafsallardaki birikintileri eritir, atar. Şişmanlığa mâni olur. Komprime halinde emsalsiz bir müdrirdir. Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine birinci derece ve sırada ipotekli olup tamamına üç yeminli ehli vukuf marifetile 6380. altı bin üç yüz seksen lira kıymet takdir edilmiş olan Gedikpaşa civarında Eminsinan mahallesinde Pertevpaşa caddesinde eski 13 mükerrer yeni 39, 58 numaralı ve sağı 2, arkası 12 parsel numaralı mahaller ve diğer iki tarafı Pertevpaşa ve Piyerloti caddelerile mahdud 197 buçuk metre murabbaında iki kısımdan ibaret bahçeli evin evsafı: (Şerefiye) yeni Piyerloti sokağına nazır 58 numaralı gayrimenkulün evsafı: Zemin kat: Zemini mermer döşeli ve dört kömürlüğü bulunan ve altı sarnıç olan bir avludan ibarettir. Asma kat : Bir sofa üzerinde iki oda bir merdiven altı, bir aralık ve bir halâdan ibaret olup diğer kısma geçen kapısı vardır. Odalardan birinden geçilir ve zemini karosimen döşeli ve adi ocaklı bir mutfak olup mutfaktan kapı ile bahçeye, diğer kapı ile Pertevpaşa sokağına çıkılır. Bahçede bu kata girmek için üç basamaklı bir kapı vardır. Bahçede iki erık ağacı ve bir kuyu mevcuddur. Birinci kat: Bir merdiven başmdan camekânla ayrılmış bir sofa üzerinde iki oda, bir halâ olup sofadan diğer kısma çıkılır iki kapı vardır. İkinci kat: Bir sofa üzerinde dört oda bir halâ olup odanın birinin içinden zemini çimentp ve maltız ocaklı dolaplı bir mutfağa girilir. Terkos, havagazi ve elektvik tesisatı mevcuttur. Pertevpaşa sokağındaki 39 numaralı ikinci kısım: Diğer kısmm asma katı hizası bunun zemin katıdır. Zemin kat: Mermer döşeli bir sofa üzerinde dolaplı bir oda ve bir halâdan ibaret olup sofanm diğer kısma kapısı vardır. Birinci kat: İç içe iki oda olup bu odaların diğer kısım sofasına kapıları vardır. Bodrum kat: Zemini karosimen bir taşlık üzerinde bir ocak, bir oda, bir merdiven altı, bir musluk vardır. Zemin ve bodrum kat pence releri demir parmaklıklı ve çatı alafranga kiremidlidir. Mesahai sathiyesi 115 i musakkaf ve 82,5 bahçe olmak üzere 197 buçuk metre murabbaıdır. İki sokağa cephesi olan ve ayrı ayrı kullamlmağa müsaid bulunan adi kârgir gayrimenkulün tamamı açık arttırmıya konmuş olup ilân tarihinden itibaren şartnamesi herkes tarafından görülebilecek ve 27/5/938 tarihine raslıyan cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar dairemizde açık attırma suretile satılacaktır. Satış Emlâk ve Evtam Bankasının 844 numaralı kanunu hükümlerine tâbi olduğundan mezkur kanunun 15 inci maddesine tevfikan ikinci bir arttırma yapılmaksızm gavrimenkul, yukarıda yazılı günde en fazla arttıranın üzerinde bırakılacaktır. Arttırmıya iştirak için muhammen kıymetin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubu tevdi edilmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve tellâliye ve vakıf icaresi satış bedelinden ödenir. 20 senelik evkaf tayiz bedeli müşteriye aiddir. Satış bedelini peşin ödemek lâzımdır. İcra ve İflâs kanununun 126 ncı maddesine tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarlann gayrimenkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve masraflarına dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde haklarj tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından haric kalırlar. Alâkadarlann işbu kanun maddesine uygun surette hareket etmeleri ve daha fazla malumat almak istiyenlerin 937/2330 dosya numarasile dairemize müracaatleri ilân olunur. ( 2212 ) 1 Emlâk ve Eytam Bankasından: İşbu gayrimenkulü satın alanlar arzu ederlerse Bankaca takdir edilecek kıymetin 50 si kadar kendilerine ikrazatta bulunabilir. ZlfiAflT.BANKfiSI TÜRKİYE CUMHURİYETİ