26 Mayıs 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

26 Mayıs 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 7

CÜMHUBİYET Londrada bir Lordu kaçırmak istediler Meşhur otomobil fabrikatörü Lord Nafild haydudların elinden bir dostunun yardımile kurtuldu General Mariç şehrimize geliyor [Baştaraft 1 inci sahifedei General Mariç bugün Kocatepe torpitosile şehrimize gelecektir. Muhterem misafirimiz bugün Valiyi, îstanbul Kumandanını ziyaret «decek ve şerefine bir ziyafet verilecektir. General Mariç, yann şehrimizdeki askerî müessesatı gezdikten sonra öğleüzeri Vali ve İstanbul Kumandanı tarafından şerefine bir veda ziyafeti verilecek ve yann akşam konvansiyonele bağlanacak hususî vagona binerek Belgrada avdet edecektir. Bergamada kermes büyük alâka uyandırdı Tarihî Bergamayı yabancı ziyaretçilere tanıtmak için tertib edilen kermes parlak oluyor İspanyol faciasırr dan son haberler [Baştarafı 1 inci sahifedei bardıman etmişlerdir. Alikante'nin bombardımanı neticesin de 500 kişi ölmüştür. Burgosta mühim bir toplantt Burgos 25 Kabine General Fran ko'nun riyaseti altında dün saat 16 dan gece yarısma kadar devam eden uzun bir toplantı yapmış ve siyasî vaziyeti tetkik eylemiştir. Nazırlar meclisinin bu müzakereleri hakkında hiçbir tafsilât verilmemiştir. Misafirimiz Bandırmadan geçerken Bandırma 25 (Hususî muhabirimiz den) Yugoslav Harbiye ve Bahriye Nazırı Orgeneral Mariç, refakatinde bulunan zevatla beraber bu sabah saat 9 da hususî trenle İzmirden şehrimize geldiler. Bandırma, Türk ve Yugoslav bayraklarile süslenmiş, bir de tak yapılmıştı. Misafirler, askerî merasimle karşılanmışlardır. General Mariç, selâm resmini ifa eden askeri, türkçe olarak: Merhaba asker, nasılsmız diye selâmlamış, kendisine • Sağol cevabile mukabele edilmiştir. Halkın tezahüralından çok mütehassis olan General, otomobile binmiyerek yaya olarak Orduevine kadar yürümüştür. Halk, generalın geçtiği yerlerde büyük tezahürat yapmış \e çiçekler serpmiştir. General, Orduevinde bir müddet istirahatten sonra askerî garnizonlan ziyaret etmiş ve şehirde bir buçuk saat kaldıktan onra halkm tezahürah arasında Kocatepe muhribile Mudanyaya hareket etmiş:ir. Kocatepe muhribi limandan uzaklaııncıya kadar, halk, generali alkışlamaka devam etmiş, muhterem misafirimiz de muhribin güvertesinden mendil sallamak uretile halka mukabelede bulunmuştur. Dünkü şiddetli muharebeler Bergama kennesinde Bengi oyunu oynıyan zeybekler İzmir (Hususî) Bergamanm ikinci kermesi, İzmir ve yakın Bergama muhitinin büyük alâka ve iştirakile tes'id ediliyor. Bergamada kermes, daha ziyade bir turistik hareket vesilesi olarak hazırlan mıştır. » Roma, Yunan, Selçuk ve Osmanlı âsarını bağrında taşıyan ve büyük bir medeniyetin kaynağı olan Bergama, ayni zamanda omuzbaşında duran milyonlarca çam ağacı ile (Kozak yaylası ile), ovası, havası, güneşi, dağı, toprağı ile bu alâkaya cidden lâyıktır. Kermesi, İzmir valisi Fazlı Güleçle Müze müdürü ve Halkevi reisi Osman yarattılar. Fakat bütün Bergama, Partisi, Belediye teşkilâtı, muallimleri, münevverlerile beraber bu davayı besledi ve yürüttü. Neticede bugünkü kermes doğdu ve işte biz, şimdi, binlerce halkın çardaklar, çadırlar, şemsiyeler altında birleştiği geniş sahada ilk günün tezahüratı içinde yaşıyoruz. Akropol, Milâda takaddüm eden asırlann içinden, sipsivri ve mağrur bir baş halinde dağm tepesinden bize bakıyor gibi... Romalılara aid üç devrenin bürcleri ve kaleleri, ayn ayrı birer kademe halinde gözümüze ilişiyor. Şehre yarım saatlik meydan, boydan boya uzanan çardaklar, çadır ve şemsiyelerle kermes bayramını kutluluyor. Atlar kişniyor, kalkanlar, kıhclar parlıyor, okçular, muntazam ve yeknasak kıyafetlerle geçiyorlar. Davullar ovanın bir kısmını çınlatan akisler yaratıyorlar... Kalabalık, kalabalık ve kalabalık... İzmirden, Manisadan, civardan gelen şehirli ve köylü kafileleri, kendilerine birer gölgelik bulmuşlar; programı takib ediyorlar. Mızıka lstiklâl marşını çaldı, Vali, kermesi anlattı. Sonra oyunlar, yarışlar başadı... Dörtlü Harmandalı, Bengi ve Dağlı oyunları, diyebilirim ki, zeybek kıyafetlerile ortaya çıkan yarıdan çoğu genc köy delikanlılarını, gözlerimizın önünde esatirî birer kahraman gibi gosteriyor. Dörtlü Harmandalıda, genc köylüler, ağır, fakat baştan aşağı bir zeybek oyunu estetiği içinde, başkalaşıverdiler. Figür lerde en küçük bir aksaklık, fazlalık veya eksiklik yok. Bizim Sanzeybek, bu oyunun yanında adeta dejenere olmuş bir mahiyet arzeder. Hem millî, hem bediî, hem de karakteristik... Biraz sonra kalkanlılar başhyor. Ataları hatırlıyoruz. Zaferlerin destanlarmı, onlar, bu kalkan ve kılıclarla, bu mızraklarla yazmışlardı... Sonra yerli, çevik atlar üzerinde ciridi seyrediyoruz. Kalkan ölmek üzere. yalnız cirid yaşıyor. Bol bir güneşin yıkadığı sahada atlar bir kurşun hızı ile geçiyor ve ciridler, keskın naralar arasında, havada savruluyor, hedefini arıyor. Bunların içinde öyle güzel manevralar yapanlar var ki, heyecanla, uzun uzadıya alkışlanıyorlar... Biraz sonra gene ayni atlılar cop kaldınyorlar. Kozak Menkeş oyunu bitiyor ve avcılar silâhlanna sarılarak, büyük bir kafesten göklere ucurulan güvercinlere sıra ile silâhlarını boşaltıyorlar. Birçoğu silâh sesile beraber düşüyorlar. Bazıları yaralanıyor, sahanın üstünde serseri ve biçare kanad çırpışlarüe bir iki hareket yaptıktan sonra ötede düşüyorlar. Ne gündüz boş, ne de gece... Karanlık basıyor ve bu defa Halkevi kımıldıyor. Zeybekier sazlarma sarılıyorlar. Delikanlılar şu dağların şarkılarını söylüyorlar ve köy kadmlan, erkekleri kadar büyük bir maharet ve zevkle oy • nuyorlar. Ayın 28 ine kadar muhtelif at yarışları, muhtelif eğlenceler, kıyafet balolan, harabe gezileri, Kozak çamlarında oyunlar, müsabakalar, ayrıca Çandarlı sahillerinde gezintiler vardır. Hulâsa, Bergamayı tanıtan, Bergamada yeni bir hayat uyandıran güzel bir hafta başlamıştır. Lord Nafild, Lordlar Kamarasının bir içtimaından çıkarken Londra 25 İngiliz otomobil sanayii kralı ve birçok üniversitelere ve şefkat müesseselerine yardımile maruf Lord Nuffield (Nafild), Oksford yakınında Morisson fabrikalarmın bulunduğu Kovley'deki bürosunda bir kaçırılma teşebbüsüne maruz kalmıştır. Lord, etelyeler kapandıktan sonra bürosunda çalışmakta olduğu sırada büyük bir otomobilden inmiş olan iki kişi büroya gelerek kendisine derhal otomobillerine binmesini emretmişlerdir. Lord, bitişik bir odada kendisini beklemekte olan bir dostunun nazarı dikka tini celbetmeğe kâfi gelecek bir müddet. şerirleri oyalamış, dostu da bu müddet zarfında polisi haberdar etmeğe muvaffak olmuştur. Birkaç dakika sonra polislerle dolu dört otomobil büronun önünde durmuş ve memıırlar, kaçmağa hazırlanmakta olan şerirleri tevkif etmişlerdir. Salamanka 25 Umumî karargâh tebliğ ediyor: Trenp mıntakasmda kızılların Bala guer köprülerinin başını zaptetmek için 3 gündenberi yaptıkları şiddetli hücumlar akamete uğramıştır. Kızıllar 4000 kişi den fazla zayiat vermişlerdir. Mevzilerimiz olduğu gibi elimizde kalmıştır. Teruel cephesinde Cebezo Alto mmtakasını işgal ve tecavüz ettık. Mosgueruela mıntakasmda kıt'alarımız tarafından işgal edilen birçok mevziler arasında «Mas de Arduva» ve «Repolles» de bulunmakta« dır. Fransız topçu mütehassıslart iş başında mı Salamanka 25 Baleguer mıntakasındaki Franko kuvvetleri kumandanı General Moskardo cephedeki gazete mü messillerine yaptığı beyanatta düşmanın bilhassa Palaguer köprü başına karşı yaptığı taarruzların fevkalâde şiddetli olduğunu ve düşman topçusunun şimdiye kadar İspanya harbinde görülmedik şiddette bir topçu ateşi açtığını söylemiş ve düşman topçusunun Fransız mütehassısları tarafından idare edümiş olduğunu ilâve eylemiştir. Üç bölük düşman milisi Franko'cuların tarafına geçmiştir. (a.a.) , Çekoslovakya buhranı ketinin inkişafı bakımından alâkadarlarla büyük bir çelengi bizzat taşımıştır. Ce temaslar muhafaza edilecektir. naze merasiminde Hcnleyn'in kayma Çekoslovakyamn Londra ve Berlin sefirleri Prag'a çağırıldı kamı meb'us Frank, şöyl demiştir: « îki insan millî fikir için can verLondra 25 (Hususî) Çekoslovakmişlerdir. Yapacağımız bir tek dua var yamn Londra elçisi M. Jan Mazarik budır. O da bu ölülerin Almanların daha gün Hariciye Nazın Lord Halifaks'la iyi bir istikbalin müjdecisi olmasıdır. görüştükten sonra Prag'a hareket etmişDüşman ölümden korkmamakta olduğu tir. Elçi, Südet Almanları hakkında înmuzu ve nasyonal sosyalist gayenin zaferi gilterenin noktai nazarını hükumetine biliçin çalışmaktan fâriğ olmıyacağımızı bil dirmeğe memur edilmiştir. melidir. Bizler ölsek de Almanya yaşa Paristen bildirildiğine göre, Çekoslo malıdır.» vakyanın Paris elçisi M. Ususki de bu Henleyn, bir iki söz söyliyerk iki Sü aksam Prag'a hareket etmiştir. det Almanın ölümünden mütevellid deLondradaki Alman sefirinin rin teessürlerinden bahsetmiş ve matem amülâkatları lâmeti olarak bayraklarm yarı çekılmeLondra 25 Almanya sefiri von sini emretmiştir. Dirksen Lord Halifaks'la Çekoslovak IBaştaraft 1 inci sahifede] Fahri Tekeli General Mariç'in Bursadaki tetkikleri Bursa 25 (Telefonla) General Mariç bugün Bandırmadan Kocatepe muhribile Mudanyaya geldi. Bandırmadan itibaren kendisine Bursa kumandanı General Cemil Cahid refakat ediyordu. Mudanya iskelesini dolduran binlerce halk, aziz misafiri hararetli bir surette karşıladı. General, halkın bu tezahüratına türkçe olarak: Yaşasın Türkiye diye mukabelede bulundu. Halk da bir ağızdan: Yaşasın Yugoslavya cevabını verdi. Askerî bir müfreze selâm resmini ifa etti. Müteakıben, misafirimiz, refakatindekilerle birlikte Bursaya hareket etti. Türk ve Yugoslav bayraklarile süslenmiş lan Muradiye karakolu önünde, vali Şefikle Belediye reisi Nüzhet, Emniyet müdürü Mahmud generali istikbal etti er. Burada askeri bir müfreze tarafından stikbal edildiler. General Mariç valimize bir müddet görüştükten sonra Çelikpaasa hareket etti. Burada bir müddet dinendikten sonra şehirden geçerek Yeşil türbeyi ziyaret etti. Belediye reisine bir kart bıraktı. Buradan itibaren valimizle birlikte yaya olarak Kapalıçarşıyı gezdi. arşının iki tarafını dolduran halk, misafiri şiddetle alkışladı. Buradan Cum • huriyet köşküne çıkıldı. Köşkün kapı sında kendilerini Belediye reisi kar şıladı. Burada bir müddet kalındıktan sonra İpekiş fabrikası gezildi. Fabrikada kendilerine ipekli kumaş ve mendıller hediye edildi. Aziz misafirimiz bilâhare Merinos fabrikasını gezdi. Bu muazzam fabrikanm bütün dairelerini gezdikten sonra müdür Ömer Lutfiye memnuniyetini bildirdi. Fabrikadan da kendisine hediyeler verildi. Müteakıben Çelikpalasa dönen misafirimiz Vilâyet tarafından şereflerine verilen akşam ziyafetinde bulundu. Misafirimiz yann sabah saat 8 de Bursadan hareketle Kocatepe torpidosile İstanbula hareket edecektir. Çinde hava faaliyeti • ' Hükumetin aldığı tedbirler Hükumet hudud mıntakasmda herhangi bir hâdiseye meydan vermemek için şiddetli emniyet tedbirleri almıştır. Pragdan 50 kilometre ileride jandarma kuv vetleri tarafından muhtelif kordon hat ları tesis edilmiştir. Bu kordon hatların dan geçen bütün arabalar ve insanlar sıkı bir muayeneye tâbi tutulmakta ve vesikaları muayene edilmektedir. yadaki vaziyet hakkında uzun bir mülâkat yapmıştır. Oğrenildiğine göre bilhassa Henlein'la Çekoslovakya halkı ara sında başlıyan müzakereler neticesinde vaziyetteki gerginliğin zail olduğu bu mülâkat esnasında müşahede edilmiştir. Hankeu 25 Çin tayyarecilik tarihinde ilk defa olarak şarkî Çin denizini aşan mühim bir Çin tayyare filosu, Japonya nın cenubunda ve şarkındaki birçok şe hırleri tamamile hükmü altında tutmuş tur. Geçen geceyarısı, Çin sahilinde bir üsten hareket eden Çin tayyareleri, saat iki ile üç arasında Japcn adalarının en ce nubundakini teşkil eden Kiusiua varmı§ ve bir saat müddet şehirler ve köyler üzerinde uçmuştur. Hiçbir Japon avcı tayyaresi, Çin filosunun karşısına çıkmamıştır. Japon şehirlerinin yegâne müdafaa vasıtasını, elektrikleri kesmek teşkil eylemiştir. Balkan postalar konferansî açıldı < Atina 25 (Hususî) Balkan An tantı ve Küçük Antant postalar konfe ransı açıldı. Muvasalat müsteşarı bir nutuk söyliyerek iki grup milletlerinin delegelerini selâmladı. Çek heyeti reisi bu nutka cevab verdi. Delegeler Başvekil Metaksas tarafından kabul olundu. Akşam Muvasala müsteşarı, heyetler şerefine bir ziyafet verdi. Hodza, îngiliz ve Fransız sefirlerini kabul etti Prag 25 Resmî bir tebliğe göre Hodza'nın dün sabahleyin Fransa sefi Pazara yapılacak intihabattan rini ve öğleden sonra da İngiliz sefirini korkuluyor kabul etmiştir. Bu görüşmelerin mevzuuParis 25 Siyasî müşahidler pazar nu halihazırdaki meseleler teşkil etmiş tesi giinü Henlein tarafından Hodza'ya tir. bildirilen taleblerden billıassa endişe et Alman arazisi üstünde uçan mektedirler. Südet lideri bilhassa şunlan Çek tayyareleri istemiştir: Berlin 25 Viyanadan D. N. B. ye 1 Südetlerin bulunduğu mıntakada bildirildiğine göre bir Çekoslovak askerî inzibatın bizzat Südetler îarafından temitayyaresi dün saat 9,30 da Jedenspegen Dİ. 2 Çek garnİ7onlarının «Çek Maji yakınında hudud üzerinde uçmuştur. İki satıhlı bir askerî tayyare olan bu tayyare, no hattı» ndan geri çekilmesi. Bu şerait altında gelecek iki pazar gü marş üzerinde hududu geçmiştir. Tay nü yapılacak intıhalatın geçen pazar gü yare, Alman topraklarında inşa edilmeknü yapılan intihabat gibi sükunet içinde te olan sedlerin fotoğraflarını almıştır. geçmemesinden korkulmaktadır. Diğer Bundan sonra yarım bir tur yapan taycihetten bazı siyasî mahfıllerde Alman yare, Çekoslovakya arazisine dönmüş yanın Çek hududunda aîdığı askerî ted tür. Almanyantn protestosu birleri kaldırdığma inanılmamaktadır. Berlindeki İngiliz elçisinin Von RibbenPrag 25 (Hususî) Alman elçisi trop'la yaptığı ilk iki mülâkatın mevzuu M. Haydenlau, Çekoslovakya Hariciye nu bu tedbirler teşkil ettiği hatırlarda Nazırı M. Krofta'yı ziyaret ederek, Çedır. koslovak tayyarelerinin sık sık Alman huMüşahidler, îtalyanın tavrı hareketini dudunu geçerek Alman toprakları üze alâka ile takib etmektedirler. Geçende rine uçuşlar yaptıklanndan dolayı Prag Kont Ciano ile Lord Pört arasında ya hükumetine bir protestoname tevdi et miştir. pılan mülâkat neticesinde Italya hüku metinin bir Avrupa harbi tehlikesine i Çek meselesinde Polonyanın nanmadığı anlaşilmıştır. İtalyan matbu vaziyeti atının İtalyan Alman matbuat itilâfma Varşova 25 Hükumetin organı o rağmen Alman gazetelennin Çekoslovak lan Kurjer Kodzienny, yarı resmî bir ya meselesi hakkında ileri sürdükleri id tebliğ neşretmiştir. Bu tebliğde Fransanın dialara ma'kes olmadıkları keyfiyetine tecavüze maruz kalması halinde Polonhususî bir nazar atfedilmektedir. yanın yardıma koşmasmı nâtık olan ittifa Fransız membaından çıkan yeni ve uydurma haberlerî.. [Bastarafı 1 inci sahifede] duğunu kabul etmek lâzım gelir. Filvaki bu mülâkatın içinde vakıalann bir tek doğru ifadesi görülmemektedir. Şurasın; da ilâve etmek lâzım gelir ki şimdiye kadarki intihabatta cebren istihsal ettirilen bir zafer varsa o da bilhassa Ermenilerin Arablar üzerindeki zaferidir. Çünkü iki kazada Türk ekseriyeti azimesinden sonra gelen en kuvvetli cemaat Ermeni cemaati olarak görülmekte ve bizzat Fransızların neşrettikleri istatistiklere nazaran dahi bir garibe şeklinde tecelli eyliyen bu netice intihabat için haricden nasıl taraftarlar getirildiğini açıkça göstermektedir. Paris 25 Havas ajansı bildiriyor: Türkiye büyük elçisi Suad Davaz, Fransa Hariciye Nazırı M. Bonnnet'yi ziyaret esnasında, geçen haftaki mülâkatmda İskenderun sancağı hakkında girişmiş olduğu teşebbüsü tamamlamıştır. Söz arasında Çekoslovak meselesinin mevzuu bahsolması üzerine, büyük elçi, bu me seledeki Fransız İngiliz tam işbirliğinin umumiyetle Avrupada hasıl ettiği derin intıbaı tekrar eylemiştir. Cumhuriyet devrinin en yüksek rakamlı bütçesi etrafında Kadınlar için bahar [Başmakaleden devam^ Başka memleketlerde harb işleri adile anılan faaliyet mevzuunun adı bizde millî müdafaadır. Daha ilk günden itibaren bu unvanı derin bir anlayışla böyle kabul eden Cumhuriyet Türkiyesi onunla şunu ispat ediyor: Biz sulhu korumak için kuvvetli olmağa ehemmiyet veriyoruz. İşte bu yıl Meclise 250 milyon lira ile gelen bütçenin bize ilham ettiği ve herkese ilham edeceği hakikatlerin hulâsası budur. Ancak Cumhuriyet Türkiyesinin ekonomik ve finansal faaliyetinin yalnız umumî bütçe rakamı olan bu 250 milyon liraya inhisar etmediğini de kaydedelim. Cumhuriyet Türkiyesi malî vaziyeti itibarile memlekette hayat ve hareket yaratan büyük büyük ayrı kombinezonlara vücud vermiştir: Sümerbank, Etibank, Denizbank, Emlâk Bankası, Belediyeler Bankası gibi nice millî ve malî müesseselerimiz vardır ki devlet kuvvetile beraber kendi başarıcılıklarına da müstenid itibarlarile kendi âlemlerinde yekunları onlarca ve onlarca milyon liralara baliğ işler görmektedirler. Memleketin umumî hayatında vilâyetler ve belediyeler hususî bütçelerile efradın hususî teşebbüslerini de gözönünde bulundurursak memleket hayatındaki umumî faaliyetin herhalde umumî bütçenin birkaç misline baliğ olduğunu kolay anlanz. Ancak bu tâli hareketlerin cümlesinin başı umumî bütçenin saglamhğına bağhdır, ve ondan dolayı feyizli ve denk olmakta devam eden umumî bütçemize bu kadar fazla ve bu kadar haklı bir kıymet veriyoruz, ve yaz modelleri Musa Ataş Belgrad gazetelerinin neşriyah ve generalin beyanatı İngiliz kabinesinin dünkü içtimaı Londra 25 îngiliz kabinesi bu sabah haftalık toplantısını yapmış ve bil hassa son kabine içtimaındanberi enter nasyonal vaziyette nâsıl olan inkişafı tetkik eylemiştir. Lord Halifaks sulhun muhafazası için İngilterenin yaptığı diplo T.atik hareketler neticesinde elde edilen inüsaid neticeleri arkadaşlarına anlatmış•jr. Kabine, mezkur hattı hareketi tasvib etmiş ve Avrupa için çok vahim bir ihti iât mevzuu olan Südet Almanları mesele rinin kat'î surette halli için İngilterenin diplomatik hareketiere devam etmesine f.arar vermiştir. Bu hususta İngiliz hare Belgrad 25 Bütün gazeteler Har biye ve Bahriye Nazın General Mariç'e İzmirde gösterilen samimî hüsnükabulden bahsetmektedirler. General Mariç, Lov çen vapurunda bulunan Avala Ajansınm mümessiline Türkiyeye yaptığı seyahat hakkında beyanatta bulunarak kendisine kına sadık olduğunu, fakat Fransanın di karşı gösterilen hüsnükabulden dolayı ğer bir devletle ittifakları yüzünden sü memnuniyetini bildirmiştir. rükleneceği bir harbe iştirak etmiyeceğ Kâzım Özalp Ankaraya dönüyor beyan olunmaktadır. Siyasî müşahidle İzmir 25 (Telefonla) Millî Müdafaa bu tebliğin Çekoslovakyamn Alman as Vekili Kâzım Özalp, bugün Ankaraya kerleri tarafından istilâsı halinde Polon müteveccihen buradan ayrılmıştır. yanın Fransa ve İngilterenin yanıbaşmda mevki alacağını bildiren İvining Standar kumeti tarafından Çekoslovakyada sakin gazetesine cevab teşkil etmekte olduğunu muhtelif ekalliyetlerin metalibatı tatmin edilmedikçe bu galeyanın sükun bulmasıbeyan etmektedir. nın muhtemel olmadığını söylemiştir. HaDiğer taraftan Hariciye encümeni reis Nelevski. Çekoslovakya meselesi hakkın tib demiştir ki: « Çekoslovakyadaki Polonyalı eda radyoda söylemiş olduğu bir nutukta kalliyet, iktısadî, siyasî ve harsî hayata halihazırda buhranın önüne geçilmiş ol duğunu, fakat dahilî galeyanın henüz de olan hakkını istemekten asla fâriğ olmıyacaktır. vam etmekte bulunduğunu ve Prag hü Anadolu Ajansınm notu Hatay meselesinin bu had devresi esnasında Türkiye Paris büyük elçisinin Hari ciye Nazırına vaki olan ziyaretini Çekoslovakya meselesini görüşmeğe matuf gibi göstçren bu telgraf, Ankara mehafilinde hayretle telâkki edilmiştir. Pa ris büyük elçimiz M. Bonnet'yi orta Av rupa meselesinin inkişafatı üzerinde fikir teatisi için değil sırf Hatay hakkına hâ disatın icab ettirdiği esaslı teşebbüsatı yapmak için ziyaret etmiştir. Bu ziyaret JUNUS NAD1 esnasında Fransa Hariciye Nazın büyük Bir sporcunun tecziyesi elçimizin Beyruttaki manda makamatına istendi anlaşmalar hükümlerinin temamii tatbi tzmir 25 (Telefonla) Gazetelerde kını kat'iyetle emir ve tebliğ edeceğini tevaki neşriyatından dolayı Galatasaray Penye jarseden şık bir elbise. Belin üst min etmiştir. Bonnet • Davaz mülâkatıî U Vahinin tecziyesi, bölgece umumî tarafuıdaki tezyinat ve açılıp kapanma nm esası işte bundan ibarettir. yerleri madenidir. merkezden istenildi.