24 Eylül 1938 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

24 Eylül 1938 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

CUMHURİYET 24 Eylul 1938 İSTANBUL BELEDİYESİNDEN: Pazarlıksız satış mecburiyeti hakkmdaki 3489 numaralı kanunun tatbikı suretine dair olup 15 eylul 1938 tarihli Resmî gazetede çıkan 9527 numaralı kararname sureti, işbu kararnamenin on dördüncü maddesi hükmüne tevfikan alâkadarlarca bilinmek üzere ilân olunur. ( 6826 ) Pazarlıksız Satış Mecburiyeti Hakkında 3489 Numaralı Kanunun Tatbikı Suretine Dair Karar Kararname No.: 9527 Madde 1 Ankara, İstanbul ve İzmir şehirleri beledjye hududları içinde aşağıda yazılı maddelerin perakende ticaretinde, 3489 numaralı kanunla işbu kararname hükümlerine tevfikan, pazarlıksız satış mecburidir: 1) Kesilmiş kasablık hayvan etleri ve sakatları, kümes hayvanı etler.i { pişmemiş), her nevi sucuk ve pastırmalar, 2) Taze yumurta, süt, yoğurt, tereyağı ve sadeyağı, kaymak ve peynirler ve bunları satan dükkânlarda satılan diğer maddeler, 3 ) Kapalı kaplar içinde satılan her nevi memba ve maden suları, 4) Yaş sçbze ve meyvalar, bunları satan dükkânlarda satılan sair maddeler, 5) Her nevi bakkaliye maddeleri ve bakkal dükkân ve mağazalarında satışa arzedilen sair maddeler, 6) Mahrukat maddesi olarak odun, ağac kömürü, maden kömürü, linyit, antrasit, sömikok ve briketler, 7) Her nevi hazır ayakkabları ve ayakkabıcı dükkânlarmda satılan sair hazır eşya, 8) Her nevi hazır şapkalar ve şapkacı dükkân ve mağazalarında sa. tılan hazır eşya, 9) Her nevi hazır elbiseler ve hazır elbiseci dükkân ve mağazalarında satılan sair her nevi hazır eşya, 10) Her nevi manifatura eşya ve maddeleri ve manifaturacı mağazalarında satılan sair eşya, 11) Her nevi kumaşlar ve kumaşçı mağazalarında satılan sair eşya (terzilerin, kendi dükkânlarmda dikilmek üzere bulundurdukları ve teşhir ettikleri kumaşlar ve elbise malzemesi haric). 12) Her nevi tuhafiye eşyası ve tuhafiye mağazalarında satışa arzedilen sair eşya ve maddeler. 13) Her nevi halı ve kilimler ve halıcı dükkânlarında satılan sair eşya, 14) Turistik eşya satan antikacı dükkân ve mağazalarında satışa arzedilen her nevi eşva ve maddeler. Madde 2 îşbu kararname hükümleri. dükkân, mağaza, depo gibi satış yerlerinde yapılan perakende satışlara tatbik olunur. Aşağıda yazılı satışlar bu hükümlere tâbi değildir : A Seyyar satıcılık (sokak veya meydanlarda durularak veya dolagılarak yapılan satışlar), B Müstahsillerin mallarını seyyar surette satmaları, C Muayyen veya gayrimuayyen günlerde sokak veya meydanlarda kurulan pazar yerlerinde dükkân ve mağazalar haricinde yapılan perakende satışlar. Madde 3 Ayni zamanda hem toptan (veya yarı toptan) ve hem de perakende satış yapan dükkân ve mağazalar, perakende satışları için bu kararname hükümlerine tâbidirler. Ancak, tüccar ve esnafm kendi dükkânlarmda satılmak üzere jnıkarı'daki fıkrada yazılı mağazalardan yapacakları mubayaat perakende sayılmaz. Madde 4 Bu kararname tatbikatı bakımmdan; toptancı, yarı toptancı, perakendeci, seyyar satıcı ve pazar yeri satıcılannın vasıflarımn ve birinci maddede yazılı ticaret şubelerile eşya ve madde gruplarının tefrikinde tereddüd hasıl olduğu takdirde, mahallî Belediye Encümeni, Ticaret Odası?îm mütaleasım almak suretile, keyfiyeti bir karara bağlâr. Madde 5 A) Birinci maddede yazılı eşya ve maddelerle ayni maddede bahsi geçen dükkân ve mağazalarda satılan sair mevada fiatı gösterir etiket konur. Bu etiketler, malm mahiyetine ve ticarî usul ve âdetlere göre, malm veya ayni fiattaki mal gruplarmın üzerine konmak, bunlara her hangi bir bağ ile raptedilmek, asılmak, bir sopaya, sehpaya takılmak gibi suretlerle kullanılır. Ancak, etiketlerin müşterilerce iyice görülebilecek ve hangi mala aid ise ona taalluku sarahatle belli olacak surette konması lâzımdır. B Esasen üzerinde fiatı yazılmış olarak kapalı kap ve.ya ambalâjlar içinde satışa arzedilen (içkiler, tütün paketleri ilâh.. gibi) mallar üzerine ayrıca e,tiket konulması mecburî değildir. C Mahrukat maddelerini satan dükkân ve depolarda, bu malların fiatları' bir lâvhaya yazılarak, bu lâvha dükkân veya deponun müşterilerce iyi görulcbilecek bir tarafma asılır. Bu lâvhadan maada, mallar üzerine ayrıca etiket konması caizdir. D Birinci maddede yazılı yiyecek ve içecek maddeleri satan dükkânlarda, ayni zamanda, dükkânda istihlâk edilmek üzere satış yapıldığı takdirde, bu suretle yapılan satışlarm fiatları bir lâvhaya yazılarak bu lâvha satış yerinin müşterilerce iyi görülebilecek bir tarafma asılır. Bunlar haricinde kalan satışlarda mala etiket koymak mecburiyeti bakidir. E Fiat ve evsafm ağac, karton veya maden gibi maddelerden yapılmış rakam ve harflerle de beyanı caizdir. Madde 6 Etiketlerin murabba, müstatil, müselles veya daire gibi muntazam bir şekilde kesilmiş olması lâzımdır. Bunların, müşterilerce görülmeğe kifayet edecek büyüklükte olması, etiket üzerindeki fiat rakamlarınm ve bu kararnameye göre yazılması mecburî olan hallerde evsafa müteallik kelimelerjn okunakh, muntazam, kâfi büyüklükte, başka rakam ve kelimelerle ütibasa mahal vermiyecek surette yazılmış olması şarttır. Etiketlere fiat, lira kuruş, para kelimeleri veya T. L., Kş., Pr. remiz" birlikte yazılır. Madde 7 A) Sütten mamul yağların fiat etiketlerine, eritilmemiş yağlar için «tereyağ » ve eritilmiş yağlar için « sade yağ» kelimeleri ilâve olunur. Bundan başka mer'i kanun ve nizamlar mucibince, menedilmemiş olaiı boyalar vasıtasile tabiî rengi değiştirilmiş yağlarm etiketine c boyalı > ; karıştırılması menedilmemiş olan nebatî ve sair hayvanî yağlar ve yabancı maddelerle kanşık yağların etiketine «karışık», içine tuzdan başka yabancı hiç bir madde karıştırılmasış olan saf yağlarm etiketine de « halis » kelimeleri ilâve edilir. Boyalı ve karışık yağlarm satılması menedilmiş olan mahaUerde bilumum yağlarm etiketleri üzerine, nev'ine göre «tereyağ » veya * sadeyağ » yazılmakla iktifa plunur ve bu adlar, içine tuz haric olarak yabancı hiç bir madde karıştınlmamış olan saf yağı ifade eder. B) Zeytinden elde edilip de, içine sair bilumum nebatî ve gayrinebatî yağlar kanştırılmamış olan yemeklik zeytin yağlannın etiketine «halis zeytin yağı » sair yağlarla karıştırılmış olan yemeklik zeytin yağlarının etiketine « karışık zeytin yağı > kelimeleri yazılır. Yemeklik kanşık zeytin yağı satışı menedilmiş olan mahallerde yemeklik zeytin yağlannın etiketleri üzerine c zeytin yağı» yazılmakla iktifa oîunur ve bu ad, içine zeytin tanesinden elde edilen yağdan gayri her hangi bir yağ kanştırılmamış olan halis zeytin yağlannı ifade eder. Gıda maddesi olmaktan başka suretle istimal edilmek üzere satılan zeytin yagları etiketine hangi istimale mahsus olduğu yazılır. C) Yağh tanelerden elde edilen yağlarm etiketlerine, fiattan başka « susam yağı » , « pamuk yağı » , < haşhaş yağı » ilâh.. gibi cinsleri de yazılır. Vejetalin ve Margarin yağları hakkında da ayni hüküm caridir. D) Kapalı kaplar ve damacanalar içinde satılan memba sularınm s (Taşdelen, Karakulak, Çene ) ve maden sularmm da (Karahisar, Kisarna) gibi nevilerini gösteren bir etiket şişe ve damacanalar üzerine yapıştırılır. E) Kasablık hayvan etleri üzerine konacak etiketlere fiattan başka etin, « ku?u, koyun, keçi, dana, sığır, domuz » gibi cinsleri koyun eti etiketlerine de koyun etininin € Karaman, Kıvırcık, Dağlıç » gibi nevileri de yazılacaktır. F) Bu kararname hükümlerine göre etikete ilâvesi icab eden evsafı, . kapalı kap ve ambalâjları üzerinde esasen yazılı olarak satışa arzedilen mal: lsrda, bu evsafm ayrıca ilânı mecburî değildir. P Madde 8 A) Etiketler veya kararnamede yazılı sair vasıtalarla müsterilerin ıttılâına vazolunan perakende fiat, peşin satış fiatıdır. B) Taksitle satışlar j£İn ayrıca fiat tatbik edildiği takdirde, etiketler vasıtasile beyan olunan fıatlara yapılacak zam miktarı veva taksitli fiat mağazada asılacak bir lâvha ile veya malm etiketine yazılmak suretile müsterilerin ıttılâına konur. C) Bir malın kilo, aded ilâh.. gibi satış vahidi fiatile çuval, teneke, düzine ilâh.. fiatları farklı olduğu takdirde, keyfiyet bir lâvha ile veya etiket üzerine yazılmak suretile müsterilerin ıttılâına konur. Madde 9 A) Hem toptan € veya yarı toptan » ve hem perakende satı$ yapan dükkân ve mağazalarda, müşterilerce iyice görünür bir mahalle metni aşağıda yazılı bir lâvha asılır : «PERAKENDE SATIŞLAREVIIZ PAZARLIKSIZDIR » B) Yalnız oerakende satış yapıp da sattığı malların tamamı bu karar îstanbul dördüncü icra memurluğundan: Mehmed Ali llmoîîor llyasla Yusuf Cildiye ve zühreviye, Beyoğlu kızı Sıdıka İlmohor İlyasm İshak Gü Ingiliz sefareti, tramyay durak neyden borc aldıklan paraya mukabil yeri No. 26 birinci derece ipotek gösterilmiş olup borcu ödememesinden dolayı satılma Açık arttırma ile sına karar verilen ve tamamı ehli vukuf fevkalâde satış tarafmdan 2636 lira kıymet takdir edil1938 eylulün 25 inci pazar günü saat miş olan Beşiktaşta eski Yenimahalle 10 da Kadıköyünde Moda caddesinde yeni Abbasağa mahallesinin Bostan ve 227 numaralı hanede mevcud ve banka Ihlamur caddesinde eski 2,57 yeni 6,61 lar âleminde maruf bir şahsa aid gayet kapı sayılı (bir tarafı Karikyan hane ve zarif eşyalar açık arttırma ile satılacakbahçesi ve bir tarafı Samanciyan Onnik tır. Som cevizden mamul ve Avrupa işi hane ve bahçesi ve bir tarafı Ağanik bahcesi ve tarafı rabii tarikiâmla mah 9 parçadan mürekkeb gayet zarif ve dud) 310 M. 26 santim miktannda nısıf sağlam bir yemek oda takımı, beş par masura suyu havi bahçeli evin evsaf ve çadan mürekkeb Fransız mamulâtı ay nalı emsalsiz bir salon takımı, beş parmesahası aşağıda yazılıdır: çadan mürekkeb mahon kaplama güzel Umumî evsafı: bir yatak oda takım;, hasır kanape taBina haricen ve dahilen yağlı boyalı kımı, Paris işi bronz Louis XV elektrik olup elektrik tesisatı vardır. Bodrum avize, Şam işi perdeler, çocuk için ufak ve zemin kat pencereleri demir parmak yatak odası, hususî surette Almanya ıklı, diğer katlar pancurludur. Esas dan getirilmiş Japon balıklanle filtraj bina: yapan ve oksijen verici cihazile emsalEodrum kat: Bir mermer taşlık üze siz bir havuz. Gayet zarif hayli biblolar, rinde (2) kömürlük, (2) mermer tek asrî kanape ve koltuk takımı, güzel ve neli bir mutfak ve zemin malta döşeli sağlam bir divan, 52 parçadan mürekbir oda, bir su hazinesi ve bahcede ah keb tabak takımı, çatal, bıçak, port şab bir su tulumbası, kuyu, bir havuz ve manto bronzlu, mutfak takımları ve samevva ağaclan vardır. ir ev eşyaları. Hayli Hortansialar ve saZemin kat: Kapıdan girildiğinde ze ir muhtelif çiçekler, meşhur N. V. S. mini mermer döşeli bjr antre, bir oda ve markah bir bisiklet, Zenit markalı emaltı hodrum olup ikinci camlı kapıdan salsiz bir möbli gramofon, Anadolu ve çirilir mermer taşlık üzerinde (1) kiler, Acem halıları, mükemmel bir Fransız 2 oda, bir halâ olup odalar ayda 450 ku piyanosu. rus kira getirmektedir. B'rinci kat: Camlı bir sofa üzerinde su hazinesinden tulumba ile su alır ki ahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle temdid edilerek er (4) odadan ibarettir. İkinci kat: Camekânlı bir sofa üzerin 11/11/938 tarihine raslıyan cuma günü de 2 oda, bir kiler ve bir çatı arasıdır. saat 14 ten 16 ya kadar gene dairemiz Ayda 750 kuruş kira getirir. Bunda da de ikinci açık arttırması yapılacak ve bu nısıf masura su vardır. ikinci arttırmada gayrimenkul en çok Bahçenin arkasında: Bir hamam ma arttıranın üzerine ihale edilecektir. halli, bir oda, bir halâ, altında bir oda Satış peşindir. Taliblerin arttırmıya ve bir halâ ve bir külhan yeri, Bostan girmezden evvel muhammen kıymetin sokağına methali vardır ve bu methal ü %7,5 nisbetinde pey akçesi vermeleri zerinde üstüste iki oda, bir dolab, altın veya millî bir bankanm teminat mek da bir halâ olup burası da ayda altı lira tubunu ibraz etmeleri lâzımdır. kira getirir. Birikmiş vergilerle belediyeye aid Hududu: Tapu kaydma uygundur. tenviriye, tanzifiye ve tellâliye resim Sahası: Büyük bina (1444,50) M.2. leri ve vakıf icaresi satış bedelinden Bahçe (93,00) M2. Küçük bina (42,50) tenzil edilir. Yırmi senelik taviz bedeli ,12. Gecid mahalli (18,00) M2. Gecid bi müşteriye aiddir. nası (12,00) M2. olup ceman (310,00) 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun M2. dir. 126 ncı maddesinin dördüncü fıkrasınKıymeti: Gayrimenkulün bulunduğu ca bu gayrimenkul üzerinde ipotekli aerin mevkii ve şerefi ve vesaiti nak lacaklılarla diğer alâkadaranm ve irti •iyeye mesafesi ve mütehammil olduğu fak hakkı sahıblerinin bu haklarını ve kira ile hali hazır emlâk alım ve satım hususile faiz ve masrafa dair olan iddipiyasası nazarı itibara alınarak heyeti alarını bu ilânm neşri tarihinden itibaumumiyesine (2636) iki bin altı yüz oren yirmi gün içinde evrakı müsbitele tuz altı lira kıymet takdir edilmiştir. rile bıldirmeleri icab eder. Aksi halde Yukanda hudud, evsaf ve mesahası hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça vazılı gayrimenkulün açık arttırmıya satış bedelinin paylaşmasından haric kakonmuş olup 27/10/938 tarihine raslı yan günü saat 14 ten 16 ya kadar dai lacakları ve daha fazla malumat isti remizde açık arttırma ile satılacaktır. yenlerin 10/10/938 tarihinden itibaren Arttırma bedeli muhammen kıymetin herkesin görebilmesi için açık bulundu(75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul rulacak olan arttırma şartnamesile n çok arttıranın üzerine ihale edile 937/3780 numaralı dosyasma müracaatcek. aksi takdirde en son arttıranın ta leri ilân olunur. (10387) D. Hazım Pekin r Denizyolları İşletmesi Kooperatifi Şirketi İdare Meclisinden: Kooperatifimiz hissedarlar umumî heyeti 11 T. Evvel 938 tarihine musadif salı günü saat on dörtte Şirket Merkezinde fevkalâde surette içtima edeceğinden hissedarların içtima gün ve saatinde şirket merkezinde hazır bulunmalan ilân olunur. Müzakere ruznamesi şudur l 1 ) Şirket esas mukavelesinde yapılması teklif olunan tadilât. 2 ) İstifa eden İdare Meclisi yerine yeniden Meclisi İdare intihabı. Şirket esas mukavelesinde yapılması teklif olunan tadilât metni ticaret kanununun 389 uncu maddesi hükmüne tevfikan aşağıya dercedilmiştir. Yeni Metin Mahdud Mes'uliyetli Denizbank Kooperatif Şirketi Esas Mukavelesi: Madde: 3 Şirketin maksadı, kooperatife dahil ortaklara ve Denlzbankla bankaya bağh grup ve müesseseler memur ve müstahdemlerine ve sahib oldukları gemilerle diğer deniz teşekküllerine aid sefain ve mürettebatma lüzumu olacak her türlü yiyecek, içecek, giyecek ve her türlü mefruşat ve mahrukat gibi istihlâk eşyasmı mevsiminde iktisadî şartlar altında dahil ve haricdeki ır«?nşelerinden tedarik ve mubayaa edip gerek ortaklara ve gerek umuma ehven ve normal fiatlarla satmak ve Denizb%nkla mutabık kalınacak şartlar dajresinde gemilerin iaşesini ve imkân ve lüzum halinde diğer malzemesini temin eylemektir. Şirket, kenjli maksadı dahilinde teşekkül eden diğer Kooperatiflere iştirak veya bunlarla teşriki faaliyet edebilir. Satışlann peşin para ile yapılması esastır. Ancak idare meclisinin kararı ve tayin edeceği şartlar dahilinde veresiye muamele de yapılabilir. Madde: 4 şirketin unvapı (Denizbank Kooperatif Şirketi) dir. Madde: 7 Şirketin sermayesi şirketi tesis edenlerle sonra'dan girecek ortakların hisselerinden terekküp eder. Miktarı mütehavvil ve gayri mahdud olup asgarî haddi (kırk bin) Türk lirasıdır. Ma4de: 8 Şirkete ortak sıfatile girebilmek için Denizbankın veya Bankanm kurduğu kendine bağh müesseselerin veya Bankanm hissedar olduğu teşekküllerin memur ve müstahdemlerinden veya mütekaidlerinden olmak şarttır. Denizbank teşkilâtı haricinde kalan devair ve müessesat memurlarından ve diğer Türk vatanda^larından arzu edenler de iştirak hisşelerini peşin vermek şartile ve İdare Meclisi kararile şirkete iştirak edebilirler. Denizbank ve müesseselerinin hükmî şahsiyetlerile hükmî şahsiyeti haiz diğer hususî ve resmî deniz müesseseleri de kooperatife ortak olmak hakkını haizdirler. Madde: 13 Ortaklardan birinin vefatı halinde mirasçıları dilerlerse ortaklıkta devam edebilir veya şirketten çekilebilirler. îşbu hisselere veçhi tasarruf ve temsil hususlarında Ticaret kanununun anonim şirketleri hakkında mevzu hükümleri cereyan eder. Madde: 14 Ortaklar Şirkete iştirak tarihinden itibaren üç sene geçmedikçe ve şirketin sermayesi haddi asgaride veya fevkinde bulunmadkıça hiç bir sebeb ve bahane ile şirketten istifa ve koydukları sermayenin iadesini taleb edemezler. İstlfa ve iade taleblerinin bu şartlara uygun olduğu idare heyetince kabul ve tasdik edilenler hisse bedellerini sene plânçosunun tasdikini takib eden altı ay içinde menafiile birlikte ve şayet tahakkuk etmiş ise tenzilînden ve şirkete bir borcu varsa mahsubundan sonra alırlar. " ' '" * Madde: 17 Tahsili kabil olmıyacak matlubat ile şirketin karşılıksız borçlarının ve tahakkuk edecek her nevi zararlarının itfasına mahsus olmak üzere bir ihtiyat sermayesi teşkil olunur. Bu sermaye: A) Şirketin safi kârından her sene yüzde 15 nisbetinde ayrılacak mebaliğ ile, B) Şirket namma temin olunacak hususî menafi ve teberruat, C) İhtiyat akçesinin şirkette kullanılmıyan miktannın tenmiyesinden mutahassıl kârlardan terekküb eder. Madde: 18 ihtiyat sermaye (50 bin) liraya baliğ olduktan sonra temettüden tevkifat yamlmaz. Anpak her hangi bir sebeble bu miktar tenakusa uğrarsa noksanı ıkmal edilinciye kadar tevkifata tekrar devam olunur* Madde: 20 Şirketin beş azadan mürekkeb bir meclisi idaresi vardır. Meclisi idare azası umumî heyetçe ortaklar arasmdan intihab edilir. Meclisi idarenin müddeti iki senedir. Müddeti bjten azanjn tekrar intihabı caizdir. Madde: 22 İdare meclisine intihab edilmek için en az 20 hissçye malik olmak şarttır. Umumî heyetçe azanm üçü Denizbank Umum Müdürü tarafmdan gösterilecek yedi namzed arasmdan intihab olunacaktır. Madde: 23 İdare meclisi ilk içtimaında içlerinden bir reis ve bir reis vekili intihab eder. İdare meclisi lüzum görüldükçe ve en az 15 günde bir içtima ederek şirket umur ve muamelâtını tetkik ve icap eden kararları ittihaz eder. İdare meclisi en az üç aza ile toplanır. Ancak bu takdjrde kararlar üç reyin ittifakile verilmek şarttır. Madde: 28 Şirket muamelâtı ortaklardan veya haricden îdare meclisi tarafından tayin olunacak bir müdür tarafmdan tedvir olunur. Müdür Şirket işleri için İdare meclisine karşı mes'uldür. Memur ve müstahdemlerin tayin ve azilleri müdürün teklifi üzerine idare meclisince yapılır. Madde: 31 Umumî heyetçe ortaklar arasmdan iki sene müddetle iki mürakib intihab olunur. Murakıblarından birinin Denizbank Umum Müdürü tarafmdan gösterılecek üç namzed arasmdan intihabı şarttır. Madde: 37 Umumi heyet idare meclisinin tayin ve en az iki hafta evvel gazetelerle ilân edeceği günde ve tayin olunacak mahalde toplanır. Bu ilânda müzakerat ruznamesinin de derci şarttır. Ortaklardan en az 25 kişinin içtima gününden lâakal 10 gün evvel tahriren idare meclisine müracaat ederek umumî heyette müzakere edilmesini istiyecekleri mevad dahi ruznameye ithal olunur. Umumî heyette ruzname haricinde müzakere yapılamaz. Madde: 40 Adiyen yapılan umumî heyet içtimalarında mukayyed azanm adeden en az beşte birinin ve fevkalâde içtimalarda üçte birinin huzuru şarttır. Bu içtimalarda azanm ekseriyetile karar verilir. Gerek adi ve gerek fevkalâde içtimalarda bu nisab hasıl olmadığı takdirde içtima iki hafta sonraya talik ve ilân olunur. Bu içtimada nisaba bakılmaksızın müzakere icra ve mevcudun ekseriyetile karar ittihaz olunur. Madde: 44 Umumî heyet şirket mevzuunun tedbiline veya işbu mukavele hükümlerinin tadıline veya müddetin temdidine veya ş,irketin feshine karar vermek hakkını haizdir. Ancak bu gibi mevaddı müzakere edeeek fevkalâde toplanjtılarda nisab vesaire hakkınd.a Ticaret kanununun anonim şirketlerin mümasil içtimalanna müteallik hükümleri cereyan eder. Madde: 46 Her sene plânço mucibince tahakkuk edecek safi temettüün yüzde on beşi ihtiyat akçesine tahsis ve yüzde beşi idare meclisi azalarma temettü hissesi ve gene yüzde beşi Şirket Müdürünün teklifi ve idare meclisinin tensibi üzerine şirket memurlarma ikramiye olarak tevzi edildikten ve tediye edilmiş sermayenin yüzde beşi nisbetinde ilk temettü hissesi aynldıktan sonra mütebakisinin yüzde doksanı ortakların istihlâkleri nisbetinde risturn olarak ve vüzde onu tedive edilmiş sermayeleri nisbetinde ikinci hissei temettü olarak ortaklara tevdi olunur. Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânları Mahallesi Sokağı Numarası Cinsi Bereketzade Mağazalar Çmar 161822 Yukanda yazılı vakfa aid mağazalar 31/5/939 sonuna kadar kiraya verilmek üzere müzayedesi 15 gün müddetle açık arttırmıya konmuştur. ,. İhalesi 8/10/938 cumartesi günü saat 14 te yapılacaktır. Isteklilerin Beyoğlu Vakıflar Müdürlüğü Akarat Şubesine gelmeleri. ( 6781) Aylık kirası Lira K. 50.00 TOKATLİAN Macar kadın Orkestrası ve Baş kemancı Lİlly ile hergunkü danslı ÇAY KONSERLERıNE Başlıyor. Hergün 5,5 KOKTAiL ve SUVARELERDE Yarınki Pazar gününden itibaren saat 5,5 P OG A NNY Urbaylığından: Yeni virtiuzlarla takviye edilen meşhur Zonguldak Dahilî ve haricî 48 dükkânı havi bir şehir Hâli yaptırılacaktır. 1 Bu iş bir ay müddetle ve kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. 2 İşin muhammen bedeli 24548 lira 52 kuruştur. Muvakkat teminatı 1841 lira 13 kuruştur. 3 İhalesi 14/10/938 tarihine musadif cuma günü saat 15 te Zonguldak Belediye Dairesinde Daimî Encümen tarafından yapılacaktır. 4 Talibler şartname ve projeyi parasız olarak yalnız posta pulu göı.dermek suretile alırlar. 5 Şartname münderecatı hakkmdaki sorguların ihaleden evvel sorularak halledilmesi ve teklif mektublarmın ihaleden bir saat evveline kadar Urbaylığa teslim edilerek makbuz alınması lâzımdır. ( 6654) name ile pazarlıksız satış usulüne tabi tutulmuş olan dükkân ve mağazalarda müşterilerce iyi görünür bir mahalle metni aşağıda yazılı bir lâvha asılır : « BURADA PAZARLIKSIZ SATIŞ YAPILIR » Madde 10 Bu kararnamenin birinci maddesinde sayılmamış olan ticaret şubelerinden, kendi rizasile pazarlıksız satış yapmağı kabul eden dükkân ve mağazalar, 9 uncu maddede yazılı şekilde bir lâvha asma suretile 3489 numaralı kanunla işbu kararname hükümlerine tabi olurlar. Madde 11 Belediye idareleri 3489 numaralı kanuna göre mahkum olan tacirlerin sicillini tutacaktır. Bu maksadla, hakkında zabıt varakası tutulmuş olan her tacire bir fiş tahsis edilerek bu fişe tacirin hüviyetine, ticarî ikametgâhma ve nev'i ticaretine müteallik malumattan başka zabıt varakasınm tarih ve numarası, zabıt varakasının tutulmasmı icab ettirmiş olan suç, tertib olunan cezanm nev'i, cezanın kat'iyet kesbettiği tarih ve lüzumlu göıülecek sair malumat dercedilir. Madde 12 Alâkadar Belediyelerce, 3489 numaralı kanun hükümlerine teviikan yapılacak takibata mahsus olmak üzere maksada uygun şekilde tertib edilmiş hususî zabıt varakaları kullanılır. Madde 13 İktısad Vekâleti, lüzum gördüğü takdirde, muayyen mallar etiketlerinin şekil, eb'ad ve konulma suretini tavin eder. Madde 14 Bu kararname alâkadar Belediyeijerce mahallî gazetelerje neşr edilecektir.