3 Ocak 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

3 Ocak 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

II CUMHURÎYET 3 İkincikânun 1939 ile saadeli /<asarm kaîmdlr. vfla forh bankaya ytitıracağırnz psmfa istikbolmm «Zevcim, gözlerine inanmak istemiyor» tste, Fransada Sen Şehrinde Montreuil kasabasında Emil Zola sokağında 17 No.da Bayan Wagner, Böyle Hayretini diyor ve ilâve ediyor: «O, Bana; Sen 10 Yaş Gencleşmişsin Diyerek Izhardan Kendini Alamıyor.» Payan Wagner>in Biocelli Bayan WaçnerJin birkaç hafta ret güzelik tebeddülünü gösteren fotoğrafı her ayın birin de 6 der?e7? TÜRK TİCARETBANKASI A.Ş. tktısad Vekâletin den: Vekâletimiz Iç Ticaret Umum Müdürlüğü thracat Kontrolörlükler için (Louis Schopper) marka ( 9 ) aded hektolitre aleti, (6) aded etüv aleti (3) aded kalbur makinesi ve (3) aded hassas terazi satın ahnacağmdan 22/ 12/938 tarihinden itibaren on beş gün müddetle eksiltmiye konulmuştur. 1 Bu aletlerin muhammen bedeli (3114 ) üç bin yüz on dört lira olup muvakkat teminat parası (233) lira (55) kuruştur. 2 Açık eksiltme 9/1/939 tarihine tesadüf eden pazartesi günü saat onda Vekâlet Levazım Müdürlüğünde yapılacaktır. 3 Taliblerin şartnameyi görmek ve teminat paralarını yatırmak üzere Ankarada Levazım Müdürlüğüne ve îstanbulda İktısad Vekâleti İhracat Kontrolörlüğüne müracaatleri ilân olunur. « 5244 » (9420) yeni cild nnsurunu kul zarfında kazandığı şayanl hay lanmazdan evvelld fotoğrafı ÖKSÜRUK ŞURUBU Srop Pectoral, Eski ve yeni bütün öksürükleri geçirir, balgam söktürür, bronşları temişler, nezle ve gripten korur, göğüsleri zayıf olanlara bilhassa şayanı tavsiyedir. «Zevcim Jorj, bu adeta bir mucizedir, de son derece memnun kaldılar.» diyor. Fühakika iki ay kadar evvel, alHer akşam yatmazdan evvel pembe nımda, gözlerimin ve ağzımın etrafın renkteki Tokalon kremini kullanmız. da buruşukluklar ve çizgüerinı vardı. Terkibinde, Viyana Üniversitesi Pro Bugün ise bütün arkadaşlarım bu şa fesörü doktor STEJSKAL'ın keşfi olup /ani hayret tebeddüle şaşıyorlar. On bpkı insanın tabü ve hayatî cild unsulara yaptığımı söyledim. Yegâne cild runun ayni olan ve genc hayvanlann unsuru olan pembe renkteki Biocelli cild hüceyrelerinden istihsal edilen Tokalon kremini kullanmalannı tav Biocell genclik cevheri vardır. Gündüz «iye ettim. Birçoklan bizzat tecrübe e için de beyaz renkteki Tokalon kremini derek şayani hayret semeresini görün kullanınız, cildinizi yumuşatap beyaz ciye kadar benimle alay ettiler. Fakat latır ve siyah noktalan eritip açık mesonra bana hem teşekkür ettiler, hem sameleri sıklaştırır. ALMANCA BİLEN DAKTİLO ARANIYOR Garbî Anadoluda büyük bir müessese «Anonim Şirket», bilhassa türkçeden almancaya tercümeye muktedir. Almanca muhabere memuru aranmaktadır. Alâkalı bay veya bayanlardan makinede sür'atli yazanların 176 posta kutusuna c U. F. 26 > rumuzu altında, tercümei halleri, resimlerile beraber bütün şartlanm bildirmeleri. Grip, nezleyi, baş, diş ve romatizma ağrılarını derhal geçiren en iyi ilâçtır. 1 kaşe 6, altılık kutu 30 kuruştur. NEOKURIN iNGiLIZ KANUK ECZANESi Beyoğlu. istanbul M. M V. c Hava Müsteşarlığından îzmir Vilâyeti Turistik Yolları İnşaatma Aid Kapalı Zarf Usulile Yapılacak Eksiltme Ilânı İzmir Vilâyeti Daimî Encümeninden : Eksıltmıve konulan iş : 26 + 000 kılometroluk Tepeköy Selçuk yolunun tesvıyeı turabiye, smaî ımalât ve makadem şose 5 + 800 kılometroluk Güzelyalı İnciraltı ve Ilıca Branşmanı yollarınm asfalt kaplamalı şose, 11 + 975 kılometroluk Karşıyaka İzmir yolunun asfalt kaplamalı şose ve kısmen parke, 4 + 850 kılometroluk Mersinli Bornova yolunun asfalt kaplamalı şose, 1 + 283 kilometroluk Alsancak Şehitlik karakolu kısmımn parke kaldırım inşaatı. Keşif bedeli: (1194090) lira ( 6 7 ) kuruştur. Bu ışe aid eksiltme evrakı aşağıda yazılıdır : A) Kapalı eksiltme şartnamesi B) Mukavele projesi C) Bayındırlık işlerı genel şartnamesi E) Şose ve sınaî ımalât yapısına aid umujnî, fennî şartname, asfalt, beton şartname D) Hususî şartnameler G) Huiâsai keşif, meaha. silsilei fiat cetvellerile malzeme grafıkleri ve projeler. İstekhler : Bu eksiltme evrakını İzmir Ankara ve İstanbul Nafıa Müdürluklermden 50 lira mukabilinde tedarik edebilirler. Eksiltmenin yapılacağı tarih, gün. saat ve yeri : 20 şubat 939 pazartesi günü saat 11 de İzmir Vilâyeti Daımî Encümeninde kapalı zarf usulile yapılacaktır. Eksıltmeye girebilmek icın : Isteklilerin bu gibi inşaatı hüsnü suretle ifa ve ıkmal ettıklerıni tevsık edecek evrakla İzmir Valıliğme muracaatle alacakları ehlıyet vesıkası ve 939 yılına mahsus Ticaret odası vesikası. Muvakkat teminat: (48423) liradır. Teklıf mektublan: İstekhler 2490 sayılı yasanın 31, 32, 33 ve 34 üncü maddeleri hükümleııne göre tanzim edecekleri teklıf mektublarını vukarıda besinci maddede yazılı saatten bir saat evvel İzmir Vilâyeti Daimî Encümeni Baskanlığma makbuz mukabilinde verilecek ve posta&a vaki olacak gecikmeler kabul edilmıvecektir. ( 9356 ) İzmir Telefon Mü dürlüğünden: 1 İdare ihtiyacı için muhtelif cins telefon kordonlarile makine aksamı açık eksiltmiye çıkarılmıştır. 2 Muhammen bedeli 739 yedi yüz otuz dokuz liradır. Muvakkat teminatı 55.43 elli beş lira kırk üç kuruş olup eksiltmesi 18 kânunusani 1939 çarşamba günü saat 14 te İzmir Telefon Müdürlüğü binasındaki Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 3 Taliblerin muvakkat teminat makbuzu veya banka mektubile kanunî vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona müracaatleri. 4 Şartnameler hergün İzmir Telefon Müdürlüğü ile İstanbul Telefon Müdürlüğü Levazım Âmırlığmde görülebilir. ( 8627 ) Kanina yabani gülü üzerine göz aşılı bodur güL îngiliz Kral sarayının güllerini yetiştiren beynelmilel şöhreti haiz (Dicksons) gül fidanlığının çok yeni ve çok nadide gülleri: Tanesi 150 kuruş fiatla satılmaktadır. Gül meraklıları için bundan ucuz ve bundan daha mükemmel bir fırsat olamaz. 88 Çeşid Etiketli, isimli GÜL fidanları 1 Eskişehir Hava okulunda öğretmenlik yapmak üzere Üniversitenin fizik ve riyaziye kısımlarından iyi dercede mezun iki öğretmen alınacaktır. Taliblerin: Askerlik ödevlerini yapmış olmaları ve yabancı kadmla evli olmamalan ve herhangi bir suretle mahkum olmamış bulunmamalan ve sağlık durumlannın öğretmenlik yapmalarına mâni olmıyacak şekilde yerinde olması ve her hangi bir Vekâlete karşı mecburî hizmetlerinin mevcud olmaması şarttır. Verilecek ücret: Yapılacak müsabaka imtihanı neticesinde ve şimdiye kadar geçen devlet hizmet müddetlerine ve ellerindeki vesaike göre tesbit edilmek üzere « 108 : 165 » lira arasındadır. Taliblerin ellerindeki vesikalarile îstanbulda Yeşilköyde Hava Aktarma Ambarı Müdürlüğüne, Ankarada M. M. Vekâleti Hava Müsteşarlığı Zat Işleri Şubesine, İzmirde Tayyare Alayı Komutanlığma ve Eskişehirde Hava Okulları Komutanlığma 12/1/939 perşembe günü akşamına kadar müracaat etmeleri ve bu tarihten sonra vaki olacak müracaatlerin nazan itibara almmıyacağı, müsabaka imtihanının gene bu yerlerde 14/1/939 cumartesi günü saat onda yapılacağı ilân olunur. «5311» (9505) TURKİYE ŞEKER FABRİKAIARI Anonim Şirketinden: Müessesemiz üçüncü parti olarak küp ve kristal ecnebi şekeri satın alacaktır. Şartnamesi Bahçekapı Taşhan 42 numaradan istiyenlere verilir. 12 sonkânun 1939 perşembe günü saat on bire kadar teklif mektublan şartname esaslarma göre kabul edilecektir. MEVLÛP BAYSAl Bahçe miman Telelon 23426 (4 uncu Vakıf han kat 4 No. 18) Telgraf Mim baysal İzmir Belediyesind en: 1 Satm almacak 15 aded 4 silindirli ve tam dizel motörlü 26 kişilik oturma \~erli ve şehir içi yollarında çalışan tiplerden olmak üzere beheri 8500 lira bedeli muhammenli komple trambüs. 2 Satm almacak 10 aded 4 silindirli ve tam dizel motörlü 24 kişilik oturma yerlı ve şehir içi yollarında çalışan tiplerden olmak üzere beheri 6250 lira bedeli muhammenli komple otobüs. 3 Satm almacak bir aded 6 silindirli ve tam dizel motörlü 40 kişilik oturma yerli sehir iç ve dışmda çalısacak tipte olmak üzere 13600 lira bedeli rıuhammenli komple Turist trambüsü. , 4 Satın alınacak bir aded 6 silindirli ve tam dizel motörlü 32 kişilik oturma yerli ve 15 kisihk ayrı sahanlıklı şehir içi vollarında çalışan tipten olmak üzere 12P00 lira bedeli muhammenli komple büyük trambüs ki cem'an 27 aded otobüs ve trambüs mevcud proje ve şartnamesine göre 1/ 12/938 tarihinden itibaren 45 gün müddetle kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 5 Gümrük, muamele. beledive, tahliye. kordon, istihlâk, resim ve ücretleri Belediyeye aid olmak üzere Beledive otobüs garaimda teslim edilmek kayıd ve şartıle heyeti umumivesinin muhammen bedeli 216500 liradır. 6 Malî ve fennî şartnameleri posta bedeli haric 10 lira 83 kuruş bedel mukabilinde Otobüs İşletme Müdürlüğünden tedarik edilir. Taşradan istiyenler şartname ve posta ücretini peşinen göndermelidirler. 7 Kapalı zarfla ihalesi 17/1/939 salı günü saat 16 da Belediye Daimî Encümeninde yapılacaktır. 8 * Heyeti umumiyesinin muvakkat teminat miktarı 12075 liradır. 9 Nakten verilecek teminat akçesi ihale tarihinden asgarî 1 gün evvel Belediyeden almacak fiş mukabilinde İş Bankasma yatırılacaktır. 10 Teklif yapacak firmanm otobüsler hakkındaki şartnamede yazılı maddelerle b ; rlikte bilumum kataloğ ve teknik resimlerle plân ve izahnameleri ve parça kataloğunun ve fiat listelerini vermesi mecburidir. 11 Eksiltmiye iştirak edecekler 2490 sayılı kanunun tarifi dairesinde hazırlanmıs teklif mektublarını ihale tarihi olan 17/1/939 salı günü azamî saat 15 e kadar Belediye Daimî Encümen Reisliğine vermelidirler. (8802) istanbul P. T. T. Müdürlüğünden: Büyük postane binası kalorifer dairesine yeniden almacak (3) üç aded dökme demirden mamul kalorifer kazanı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 17/1/939 salı günü saat 14,30 da Büyük postane binası birinci katta Pota Telgraf ve Telefon Müdürlüğünde toplanacak alım satım komisyonunda yapılacaktır. Keşif bedeli 5862 lira 70 kuruş, muvakkat teminat 439 lira 70 kuruştur. Eksiltmeye girmek istiyenler 2490 numaralı arttırma, eksiltme ve ihale kanunu mucibince ibrazma mecbur olduklan vesikalarla ehliyet vsikasını ve fiat teklifini havi kapalı ve mühürlü zarflarını eksiltme şartnamesile mezkur kanunun tarifatı dairesinde hazırlıya?ak 17/1/939 tarihinde saat 13,30 a kadar Komisyon Reisliğine numaralı makbuz mukabilinde vermiş olmaları ve eksiltmeye iştirak için ehliyet vesikası almak lâzım geldığinden taliblerin referanşlarile diğer vesikalarını bir istidaya bağlıyarak eksiltmenin yapılacağı tarihten en az 8 gün evvel Nafıa Vekâletine tevdi ederek ehliyet vsikası almaları lâzımdır. Vesika almıyanlar bizzarur eksiltmeye giremiyecektir. Bu babdaki keşif ve tasdikli şartname, çalışma günlerinde mezkur müdürlük idarî kalem levazım kısmmdan parasız alınabilir. (9516) I Ç K İ S İ Z A I L E S A Z I Bu aksam ve Dördiincü BORSA Kırathanesinde Pazar gündiiz Vakıf han Kemanî Sadi SAZ heyetıle bırlıkte Bayan MUALLA MB Telefon: 22308 (Oevlet Demiryoîları îşletme U. Müdürlüğünden :| Muhammen bedeli 18551,8 hra olan 403,3 m3 çam kereste kapalı zarf göknar usulile 14/1/939 cumartesi günü saat 11 de Sirkecide 9 İşletme binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin %7,5 teminat ve diğer nizamî vesıkaîarım ihtıva edecek olan kapalı zarflarını aj'ni gün saat 10 a kadar komisyona vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak komisyondan dağıtılmsktadır. (9460) Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğünden: İran transıt yolunda cer servisine nezaret ve cer müfetitşliği vazifesini ıfa etmek uzere motor ışlerınde çalışmış tamır ve bakım hususunda tecrübeli ya memleketımizde yahud yabancı bır memlekette mühendislik diploması almış, veyahud motör işlerile alâkalı bır sahada tahsil görmüş kimselerin dıploma ve bonservislerinin şimdilik birer tasdiksiz sureti tercümeihal ve kart postal büyuklüğünc> bir boy fotoğraflarile 20/1/939 tarihine kadar Devlet Demiryolları Umum Müdürlüğü Cer Reisliğine müracaatleri ilân olunur. ( 11) İzmir Telefon Müdürlüğünden: 1 İdare ihtiyacı için telefon hututunun inşasma aid muhtelif levazım açık eksiltmiye çıkanlmıştır. 2 Muhammen bedeli 769 yedi yüz altmış dokuz liradır. Muvakkat teminatı 57,68 elli yedi lira altmış sekiz kuruş olup eksiltmesi 18 kânunusani 1939 çarşamba günü saat 16 da İzmirde Telefon Müdürlüğü binasındaki Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. 3 Taliblerin muvakkat teminat makbuzu veya banka mektubile kanunî vesaikle mezkur gün ve saatte Komisyona müracaatleri. 4 Şartnameler Jıergün İzmir Telefon Müdürlüğü ile İstanbul Telefon Müdürlüğü Levazım Âmirliğinde görülebilir. (8626 )