3 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün 16 sahife AKŞAM .— “Gene 21 — No. 7218 — ti her yerd 5 ürun — ema SALI 3 Kânunusani 1939 Millet vapuru battı, on vapur da karaya oturdu Iki vapurdan daha haber yok. On dokuz tayfanın boğulduğu tahmin ediliyor Ege mıntakasında şiddetli bir zelzele oldu. izmir, Torbalı ve Manisada bazı binaların duvarları çatladı | Sultanahmed meydanı kar altında Evvelki akşam başlıyan kar bütün gece devam etmiş, yerde sekiz on sântim yüksekliğinde bir tabaka hâ sıl olmuştur. Kar, sabaha karşı dur- muştur. Dün öğleye kadar kar yağ- mamakla beraber hava soğuktu. Ter- mometre sifirdan aşağı iki dereceye Kadar inmişti. Öğleden sonra hava yumuşadı ve karlar erimeğe başladı. Termometre 4 dereceye kadar çıktı, Şimendifer Erzincana büyük nimetler getirdi | Hayat tamamen değişti, Erzincanlılar İlk defa olarak kışın taze sebze yiyorlar Erzincan hattmın açılışma ve halkın tehalüküne nit bir enstantane Ersincan (Akşam) — Erzincanda her yl bu mevsimlerde dağlara yağan karlar ve boğucu tipilerin amansızlığı yüzünden yollar kapanır ve uzun müd- det T #evkıyat İlrkânı bulunumuzdı. Bu- nunla beraber posta seferleri dahi haftalarca inkitaa uğrar ve Üç dört aran birikerek on beş yirmi günde « İstanbul gazetelerini simak air ni vermemiş olan tüccarlar bu Z8- manlarda gelmesini bekledikleri mal- ları ele geçmesi için bir çok emek- bzonla Sivasa mürakale Ve | ler sarfeder ve haylı para harcarlardı. İ-Bu ve bu giki nice müşkilâtla kış ay- ! larında nakliyat ve yolculuk yapan İ Erzincanlılar bugün trenin Erzinca- | na yirnesile her türlü zorlukları yen- | İŞ bulünüyorlar. Fakat akşama doğru termometre tek- rar 2 dereceye indi ve karların eri- mesi durdu. (Devamı 4 üncü sahifede) Sehir bugün suya kavuşuyormuş Şebekenin esaslı şekilde ıslâhı-için tetkikat yapılıyor Bir kaç gündenberi susuz kalan şe- hir - belediyeden verilen malümata göre - nihayet bugün suya kavuşabi- lecektir. Söylendiğine göre son gün- lerde fazla yağmur yağınası yüzünden bozulup vazifelerini görmiyen filtre- ler dört günde tamir edilmiştir. Vali ve Belediye relsi B, Lütfi Kır- dar dün Sular idaresinde meşgul ol- muştur. İstanbulluların vakit vakit su sıkıntısına maruz kalmamaları için su şebekesinin esaslı şekilde 15- lahına başlanmak üzere tedkikat ya- pılmaktadır. Vali bu işle çok yakın- dan meşgul olmaktadır, a a »Dbilkkatlers: Yine yasak olmalı Bir havadis: «Yedikulede Niko tramvaya atla- mak isterken düşmüş, yaralanmıştır.» İ. Tramvaya atlamak altı ay, bir se- | ne müddetle yasak edildi, Bunun fay- İ dası'da görüldü. Sonra iş git gide tavsadı, Arık zabıtanın gözü önün- de bile her istiyen arabalara atlıyor. Ve işte kâzelar da başladı. Eski yasağın avdetini istiyoruz. Çocuk Dünyası Hediye kazananların isimleri Ajaccie 2 (A.A) - rü olduğu halde Ajaccio limanına gir- miştir. O esnada bir deniz tayyare fi- Josu gemilere refakat etmiş ve şehrin üzerinde uçmuştur. Bunu müteakip Foch ile Colbert ve 8000 tonluk üç kruvazör ve bunlara refakat eden üç muhrip demir atmış- tır. Bahriye Nazırı Campupinchi re- fakatinde eski Korsikalı Nazırlardan Pietri ve Landıy ile Korsikalı bazı mıştır. Bütün şehir bayraklarla do- nanmıştı, Heyecanlı bir hâlk kütlesi resmi zevatı alkışlamıştır. Saat 8 de Başvekil Daladier bir mo- mebuslar olduğu halde rıhtıma çık. | Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Fransız Başvekili bugün Tunusa vasıl olacak Halk Ajaccio ve Bastiada coşkun tezahürat yaptı ve “Yaşasın Fransa,, diye bağırdı Daladier nutkunda dedi ki: “Hepimiz Fransızız ve Fransız olarak kalacağız,, - Fecir vakti | törle Foch'dan ayrılmış ve top atıl Fransız filosu başta Suffren kruvazö- | mak suretile selâmlanmıştır. Biraz sonra Başvekil karaya çıkmış ve halk tarafından hararetle karşılanmıştır. © Askeri kıtalar selâm resmini ifa ete miştir. Daladier refakatinde amiral Dar. . lan, general! Georges ve Wuillemin ©l- duğu halde evvelâ büyük harpte ölen kırk bin Köorsikalı için dikilen heyke- lin önüne gitmiştir. Kıtaat tarafından yapılan geçid resmini müteakip Daladier belediye dairesine gitmiş ve belediye meclisi reisi Rocca - Serra tarafından şu sö lerle karşılanmıştır: (Devamı 4 üncü sahifede) Romanya kralı Karolun mühim bir nutku “Yeni dostluklar tesisine çalışacağı, fakat hukuku- Yılbaşı münasebetile kral sarayında bir nutuk söylemiş, Balkan misakı- nın esaslı rolü, Macaristanla olan münasebatın ıslahı ve Tuna nehrin- deki seyrisefnin rejimi hakkında Yransız ve İngilizlerle yapılmış olan itilâflar üzerinde israr etmiştir. Dahili siyasetten bahseden Başve- kil, serbes mesleklerde çalışan ekal- #« yahudilerin pek fazla olduğunu beyan ve yahudi muhacereti mesele- sinin halledilmesi lüzumuna işaret etmiştir. Eral Karol, bu noktaya cevab ve | 6 — Eyvanaah!., Sana ne?... Avrupa haritası | him —— ar İn — Coğrafya öğrenen yahut. liyetlere mensub kimselerin bilhas- | | rerek milli yahdet temini ve mili | OLMA ii 3 3 O 4 A A AG Bü A MAMA 00 ANAM muzu da çok büyük bir azimle müdafaa edeceğiz, Bükreş 2 (A.A.) — Başvekil dün ; müdafaanın tarsini tavsiyesinde bu- Tunmuş ve şöyle demiştir: > t 1939 senesinin bir sulh senesi” olacağını ümid ediyoruz. Fakat ne kadar fazla kuvvetli ve knedimizi © müdafaâya ne kadar fazla kadir olur- sak bu emniyetimiz o dreece fazla olur, Biz milli vakarımızi muhafaza ete i mek şartile bir İstiklâl siyaseti ta kib etmek istiyoruz. Komşularımızla sulh halinde yaşayarak, ittifakları. mızı muhafaza ederek ve dostlarımı- | zı severek herkes ile iyi münâsebet- “| ler idame “etmek temennisindeyiz. | Yeni dostluklar tesisine çalışacağız, fakat hukukumuzu da çok büyük bir azim ile müdafaa edeceğiz. galiba gene değişeceki...