3 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

3 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Tramvay yolu Sultanahmedden Çarşıkapıdaki dörtyol ağzına geldi mi, İlerisi meydana kadar Beyanf caddesi. Dörtyol ağzından sapılıp dö- nülünce, önce Makasçılar. sonra Ok- çularbaşı ve Balmumcular... Bugün Belediye dairesi olan Cemal paşa konağı yapılmadan evvel, soka» gın içi, havuzun ve medresenin önü arzuhalcılarla doluydu. Beyazıt meydanından ötesi Hasan paşa hanı caddesi, sonra Koska. Ha- nı, çeşmesi, fırını ile meşhur olan bu Hasan paşanın kim olduğunu söyliy» yim: Lâkabı Seyid ve Anadolulu. Mu- harebelerde cesaret göstermiş, birinci Mâhmuda sadrazamlık etmiş, görülü- yor ya, epeyce de dünyalık tutmuş; ni hayet Diyarbakıra sürgün edilip ora da ölmü; Adı hâlâ dillerdedir: Fen fakültesi- ne çıkan yolun başındaki pembe bina- ya Hasanpaşa karakolu deniyor. Fıri- Aradaki sokakta kapısı kemerli, sü- tuntu, nakışlı, zeminin tesviyesinden sonra önündeki iki çeşmesi havada kalmış olan Hasanpaşa hanı da dur- mada, , Koskadan iniyoruz, Sağ kolda, Çif- tetulumba sokağındaki ahşap konak, (Darülmuallimat), yanı kız muallim mektebiydi. Siyah yünlü çarşaflara bürünmüş, kalın peçeleri inik, elleri bile plerin- lerinin altında saklı, kukumay gibi ta- lebeler, çıtırpıtır, çıtırpıtır mekteple- rine bir gider gelirlerdi ki... Koska caddesi şimdikinden çok da- raşken, aşağısı büsbütün ensizleşirdi. Az çok bir fikir mi edinemek istiyorsu- nuz? Cağaloğlundaki İran sefaretha- nesinin yanından inen yokuşun bıçak tersi kadar genişini gözünüzün önü- ne getirin... 'Bu dapdaracık yerde ramazanlarda, kandillerde araba piyasaları yapılma- sına ne buyurulur?... Bu piyasalar 300 küsur sene kadar devam edip dur- muş, sonra Şehzadebzaşına göçetmiş. Yolumuza devam edelim: Lâlelideki Harikzedgin apartımanlarının oldu- ğu köşede, cami ile kapıkarşı olan ko- nak Süvari reisi Aksaç Mehmed pasa- Rahmetli pek mirikelâm ve hazır- cevapmış, Bir menkıbesini hikâye ede- ceğim: Seraskerkapısında Piyade, Topçu, Levazım, Muhasebat, İstihkâm ve İn- şaat ilh... reislerinin İştirak edegeldik- leri Meclisi rüesada bazı zabitan ve ümeranın terfileri mevzuubahis olur- ken, paşalardan biri, mensuplarından bir kolağasını methe girişerek: — İşte böyle faal, böyle hamiyet- mend ve şöcaatküsterdir!... dedikten sonra: Öyle de insan adamdır ki, demiş, Üni, âdeta zırdeli,.. Karısının cefa- sını senelerdir çekiyor. Halâ Trab- ondan Sirkeciye geldikleri gün kadın, ayağı kayarak (Kars) vapurunun merdivenniden düşer düşmez, lâhzs- da teptaşağı kendini atmaz mı deni- 76? Kurtarmaz mı biçareyi? Aksaç hemen cevabı yaptştırmış: — Başının belâsı denizin dibine gitmişken, elile çıkaran herifin bin- başılığına dünyada mühür basmam! Öbür Kaldırımda, şimdiki bakkalın yanından Musall'aya giden yolda es- bak Hicaz valisi müşir Saffet paşanın konağı... Karagümrüklü Saffet efen- di Mektebi harbiye imtihanlarında bi- rinel defa olarak başçavuş nişanmı &lanlardan; ikinci kafile olarak 1848 de çıkan erkânıharplerin de ikineisi,.. Lâlelideyiz... Lâlelibaba, Kanuni Süleyman devrinin meczuplarından ve ermişlerden, Oracıkta hasırdan bir kulübede otururmuş. Semtin ve ca- minin adı ondan kalma, Cami üçüncü Müuslafanındır. Şaire Fitnat hanımın: (Muallâ camii rânayı Sultan Mustafadır bu) tarihinden an- Jaşılacağı üzere 1177 (1764) te'bitirii- | miş, Sekiz sene evvel yapılan Nuruos- maniyenin hemen hemen eşidir. Yani Avrupa mimarisi tarzında, uydurma» #iyon, (akant) ve (rökoko) tezyinat- hdr, Büyük türbede üçüncü Mustafa, ya- nında oğlu üçüncü Selim yatar, Ayn bir türbede de Lâlelibaba.... — 7 >Jstanbul kazan, | Beyazıddan Aksaraya Gi Lâleli caddesi ve Yeşiltulumbaya vardık. Bu ismin sebebi de küçürek meydanın ortasın- da, yeşile boyalı, tahta, çıkrıklı bir tu- Tumbanın bulunması... Etrafında sıra sira kahveler, Yaz- ları masalar, iskemleler dışarıda, Da» ire dönüşü, kalem efendilerinin, mü- meyyizlerin, ketebelerin uğrağı ok makla beraber, bütün şık beyler de orada; Gözleri mavi gözlüklü, kolalı göm- leki, parmaklarının arası kalın siga- ralı, öbür ellerinde fırıl fır baston ve- ya şemsiye, gelen geçen hanımlara i ışmar geçenler... Yukarıda da bahsettiğim gibi, 300 tarihinden evvelki ramazanlarda İs- tanbulun en keyifli, eivcivli tarafı ora” sıymış. Katar olmuş kupalardaki yaş- maklılara çeşmiçerez; geceleri med- Hayır, tiyatro, miyatro yok. O biri- cik, Gedikpaşada:.. Şehzadebaşı ve Di- reklerarası o vakitler sinek avhyor. Ezandan sonra karanlık, zulümat, Köprübaşında, Üsküdarda, ötede bes ride hayli Valide camisi bulunduğun dan, buradakinin kime ald olduğunu bildirmek gerek: Abdülâzizin annesi Pertevniyal'in.... 1870 te yapılmış. İçindeki (Allahi yuavinküm) lâvhasına, oğlunun yazı- $#ıdır, derler. Aksaray yangınından sonra cadde genişletilirken Validenin türbesi geriye alındı. Derununa muallâk Mekkelmükerre- me ve Medineimünezvere o minyatör resimlerinde, göze görünmediği halde pertevsizle bakılınca hacıların bile gö- züktüğü rivayet edilirdi. Caminin arkasındaki Pertevniyal li- sesi, şimdiki kübik şekline girmeden evvel Mahmudiye Tüştiyesiydi. Şakir- danının çoğu fukarayı sabirin evlâd- Jam, Bayramlarda avaidleri dağıtı- lırdı Civar çocuklarının omahalle mek- tebinden sonra ilk merhalesi orası, Çı- kınca, Serasker kapısına dört Mevidi- ye aylıkla kâtip olmak istiyenler Be- yazıtta Jandarma dairesi binasında (şimdiki Dişçi mektebi) Menşei küt- taba, zihni evveller de yukarıdaki (Nü- munci terakki) ye veya vaktile sadra- zam Mütercim Rüştü paşa konağı olan Vefa idadisine taşmırlardı. Mahmudiye rüştiyesini geçince, Se- Mimpaşa yokuşunun alt başındaki Ko- nak ta Büyük Mustafa paşanın. Hazret, ismini zikrettiğimiz Saffet paşa ile beraber, meşhur Serasker Hüseyin Avni paşa da ayni sınıfa da- hil olmak üzere, ilk erkânıharplerden. Harbiyede hocalığı, kaleme aldığı ve iransızcadan çevirdiği eserleri, Aziz ve Hamid devirlerinde valiliği, ordu mü. şirliği, Seraskerliği var... Çok kimse isim benzerliğinden ve Krrurumdaki valiliğinden naşi, mer- humü Zarif Mustafa paşa ile karıştı- rırlardı. Kalemimizden çıkmışken Zarif | mübarekinin bir marifetini anlatalım; 1270 teki Rus muharebesinde, Çır- panlı Abdülkerim Nadir paşadan #on- ra Anadolu cephesi kumandanlığına tayin edilmiş. Düşman Kars kalesini zorladığı sıralar öyle bir vaziyette 51- kışık kalmış ki, apansızın yükleniver, gafil avlajıp kat ön ederek pıtrak gi- bi esir, top, cephane topla... Zarifcağız bütün htalannı ayak- caminin görünüşü landırıyor; gece baskını yapacak, Fe. nerler, meşâleler yaktırıp, borular, trampetler çaldıra çaldıra, köy düğü- nüne gider gibi, ala alahey savlet et- mez mi?... Moskoflu da kendini denk alıp, burnu bile kanamadan, berzah- tan kurtulmaz mı? Selimpaşa yokuşu dedikti. Bu haz- ret te ikinci Mahmudun Yeniçerileri kaldırdığı günlerini sadrazamı... Dişli ve acarlardanmış, 1844 - 45 Rus har- binde orduya serdar olarak, Vamayı muhasaradan kurtarmak, 'Tunayı tut- mak için Karadenize çıkmış. Vama teslim olunca haydi tepetaklak sür- Aksarayın göbeğine geldik. Sağda- ki caminin bânisi, Fatih ikinci Meh- mediri vezirlerinden Murad paşa, şa- dervanı yaptıran Genç Osmanın katili Sadrazam Kara Davut paşa, dış avlu- sundaki kahve de, İstanbulun kaba- Gayılığile ün slan Aksarayın Onikile- rinin âramgâhı... Bir romanımızda hepsini anlattık, Uzun uzadıya maceralarını geçtik amma gene sayalım: Kahraman bey, Arap Abdullah, Kar rakulağın Lütfi, Kadayıfçı Ali, Sakızlı Yusuf, Gümrüklü Şahap bey, Kava noz Mehmed, Kazasker Ahmed, Ende- Yünlü Mehmed bey, Dragon Ahmed, Mektepli Raşid, Dökmeci Hayrullah... Tlk reisleri Kahraman bey; o vurus | lunca başlarına Arap Abdullah geç- miş... İşleri güçleri o kahvede topla- nip kumpas: ye hangi yosma, hagi ev tavu- « Yumurtadan sağlamlardan der ortalığı karıştırıyor?... Aksa- raydan geçen kadinlardan kim tek basına, eli sıbyanlı veya peşi kocaka- rlı?... Rakıyı çektiler mi, mahallelere dal- malar; camları, çerçeveleri indirme- ler, Aralıkta elbetle çıngar'da çıkar &; kafalar, gözler yarıp, bâzan da haca- mata kadar yarışlar. Çok kere de zıl- gıtı yiyerek yaralı, bereli o kahveye dönüşler... Aksârayın kaldırını kabadayısı ye- tiştirmesi müsellemdir. Etmeydanın- daki Yeniçerilerden kalma olacak. On- Jarın köküne kibrit suyu döküldükten İ sonra taslakları ötede beride gene sö- güt yaprağı, saldırma, gaddarı oyun- Yarını oynamışlar... Onikiler de onlardan bakiye. Meşru- tiyet senelerinde bile düdük öttüren- leri oldu: Topkapı tramvayını durdurtup hara- ca kesen Kız Ali; yanından geçen yan bakarken derhal sustalısını yapıştıran Burhan; ikinci numarası Rıdvan; ka- rakolları sille, tokat allak bullak eden Turşucu Cemal... Onikiler dağıldıktan sonra mabaad- lerinin en meşhurları İstinyeli Salih, Saraf Niyazi, Acem Şevki, Tütüncü Tevfik, Aksaraylı Atadır. İstinyeli Yorgancı Salihin bin bir vukuatından biri (Serveti Fünun) un 311 nüshalarının havadis kısmında vardır; Kalem Kâtiplerinden bir genç, Çar- şıda bir yosma ile uyuşmuş. Edirme- kapısı taraflarında, o gece boş olan evine götürmüş. İstinyeli kadını kol- yanlardan; peşlerine düşmüş... Ev sahibile misafiri, arka bahçede birkaç Hediye kazananların isimlerini yazıyoruz 10 Lira kazanan A. Armen: Alman lisesi ticaret kısmında, Büyük bir sulu boya takımı kazanan Kezisl Önen: Taksim orta okul No. 272, Eş bir dolma kalemle kurşun a kalem kazanan Neclâ Gedik: Erenköy kız Msesi. Bir çalar saat kazanan Müzeyyen Atay: Kartal ilk okul sınıf 3 No. 119. Büyük bir defter kazanan Özer Dallı: Orman çifliği, Ankara, Kolonya kazananlar Kemal Barışkın: Hayriye lisesi No. 8 — Zerrin Zembilei: Diyanyolu caddesi No. 8 — Cemal Erşenol: Bölge sanat okulu sınıf 3 — Zahide Uçarlar: Meşrutiyet ma- hallesi Kelek sok. No. 77 — Muhiddin Uzel: Haydarpaşa lisesi No. 196 — Mus- tafa Dümaç. Üsküdar Sultantepe (Şükrü, paşa) — Salâhaddin Güzalan: Kumkapı orta mektep No. 423 — Mehmed Erel: İst, erkek lisesi No, 45 Necati Atakan: Kışla Orta sokak 28 — Osman Gül- sav: Orta ticaret II, Kalem kutusu kazananlar Nubar Tornacı: İsmet İnönü caddesi No, 68 — Lâmia Erdinç: Kandilli kız lisesi No. 882 — Ayten Kula: Kodaman caddesi Güzel ap. No. 36/2 — Arif Alper: Haydar- paşa İisesi 2/A dan No. 2604 — Haydar Oğuz: İst. Cağaloğlu Gümüşhaneli sokak No. 3 — Refika Ziyal: İstanbul Kiz lise No, M52 — Fatına Dereboyu: Sarıyor, Rı- fat paşa konağı No. 4 — Zerrin Daimoğ- la: Beyoğlu 37nci ük okul snf 3 No. 254 — İbrahim Şile: 31 okul 2/D — 5. Sözert Cağaloğlu, Tasvir sokak No. 1. Bir düzüne kalem kazananlar Kadriye Payzin: Kandilli lisesi 775 No.— Esad Algan: Balta limanı Reşid paşa cad. No. 13 —. Mürüvvet Gümüş: Gença- Ba sokak No. 47 Yedikule — Ümran Er- doğ: Kadıköy. 1 imei O, okul No, 188 — Emel Doğancığll: Arnavutköy — Tersi Süleyman Aslım: Kadınhanındi — EH. Sökmen: Bulgurlu Hanım Seti sokağı No, 31 — Şemseddin: Beyoğlu 29 uncu ilk okul No. 172 — Süha Şenman: Taksim orta okul 8, 1 A. — İhsen Dürkan: Pertemi- yal Msesi son sınıf, Defter kazananlar Nebahat Çanga: Bakırköy, Sakızağacı, Orta sokak No. 43 — Mahmud Hepörkan: Abdülezel page cad. No. 270 — Gülen Yıl- diz: Moda caddesi Yeni Fikir sokak Ol- cay apt, — Mehmed Aksoy: İzmir, Buca Kültür lisesi sınıf 5, No. 460 — Nermin Ünsel: Beyoğlu 4 ef ilk okul No, 159 — Güner Tanju: Susurluk, ük okul sınıf 2 No. 331 — Necib Gülinber: Üsküdar, 22 ci ilk okul sıtuf 5. No. 310 — Şadiye Alte: Binbirdirek esği Klod Farer cad. No. 33 — Receb Sunar: Eskişehir, Yediler Yenigün sok. No. 10 — Ayla Koç: Balıkesir, Dev- let demiryolları 3 işletime veznedarı — 'Pur- han Levend Tarsus Amerikan kollejinde No. 320 — Ayten Sevüktekin: Ankara, D. D. yolları hareket memuru İhsan — Mu- harrem Tanyeri: Ankara, Bent deresi Bay Pınar sokak No. 6 — Suphi Üzel: Türk Maarif Cemiyeti Hsesi S$/B Ankara — Mümtaz Başaranca: Salihlide, avukat bay Hayri B. Can. Muhtelif hediyeler Sevim Anamur: Erenköy kız Jisesi No. 1441 — Ali Yi Galata Necati bey cad. No. 8 — Reşid Çekim: Beyoğlu Sa- kızağacı No. 169 — Nevzad Akgül: İstan- bul kız lisesi No, 597 Ayşe Tay: Üsk dar Boyacı sokak 37/1 — Nuriye Atasa- yar: İstanbul konservatuar No. 1767 — Şükran Kardakul: Cağaloğlu orta okul No. 300 — dız Şişli: Göztepe Kayışdağı cad. No. 123 — Sund Termer: Akaretler B, Hayrullah apt. No. 16 — Kevork: El- hamra &pt. 4 — Pakize 'Tümerkan: Balı- kesir — Riza Akol: Deniz lisesi — Nazmiye Çelik: Fatih Zineiri! sok. No. 17 — Küniye Kelâv: Ortaköy, Tüfekçi Bayır sokak No, 12 — Suphi: İsmet pağa mahallesi Uzunyol 112/1 Ankara — Pe- rihan Daldal: Ankara ismetpaşa ensti- tüsü — Neriman Kınav: Eskişehir TODD. cer müfeftişi — Ramiz Şengül: Ödemiş Belediye cad. No. 15 H. Coşkun: D.D. yolları Yayla istasyon şefi oğlu — Günseli Pekin: Ankara, Türk Maarif cemiyeti jik okul 130 — Belkis Akman: Bergama orta, okul No. 321 — Nüket Kina: Anka- Ta, İsmet paşa mah. Beştepeler sok 51 — Birgül Ar: Hereke, mensucat fabrikası Sümerbank — Şake hi: Arna vutköy kız koleji — Muzaffer Okaf: An- kara kız lisesi 138 —. Muallâ Suveren Eskişehir, Mi Zafer okulu No, 182 Nilüfer Gündüz: Izmit, Saat kulesi kar- şısı No. 23 — Şükran Batur: Derince, travers fabrikasi No, 127 lojmanda Muazzez Sevük: Kızilema mahallesi Se- mereller sok. No, 1 — İsmall Laçin: Kan- resi — Sevim Billür; Küçük Mustafapaşa Haraççı sok. No. 18 — Nazan Akdoğan: Kırıkkale ilk okul No. 783. e e BDADAOGUAAAASİ di duvardan içeri... Saldırma elinde, kadını önüne katar katmaz fırlamaz mi kapıdan dışarı?... Aksaraylı Atanın da maceraları çok. Bir taneciğini anlatalım: Caddede bir fingirnozun peşine düş- müş, Çabuk anlaşmışlar, Kadın, usul- cacık evini tarif edip (yatsıdan bir sa- at sonra bekliyorum) demiş, Ata çekmiş kafayı; sağa sola yalpa- uya yalpalıya sokağa dalıp çalmış ka. 1639 m. o 183 Ker 120 Kw. T.A. G. 1974m. isim Kes 20 Kw. TAP 3170m. 465 Kes 20 Kw. ANKARA RADYOSU Sah 3/1919 TÜRKİYE SAATİLE 1230: Müzik (solo - PN), 13: Sant, a'anş haberleri, meteor - Ankara, 18,10 - 14: Müzik o (Riyaseticümhur İhsan oOKünçer) Oi No. 1 (F Şubert) ta - vals - (R. Volstet), Ja - uvcrtür - (4. Fücik), 4 - Boheme dair - Fantezi - (Pwecini), 5 - Kukua- ma « Estapo entermezo (P. Like), 1830: 'Türk müziği ciüeesaz - segâh ve hüzam faslı), 1915: Saat, ajans, meteoroloji ve ziraat, borsası. haberleri, 1930: Türk mü- siği (Saz eserleri) 1 - Şebnaz peşrevi (Al ağn), 2 - Suzidilira saz semaisi (tan- buri Cemil), 3 - Tanbur taksimi (Mesud Cemil), 4 - Kürdili peşreri (tanburi Ce- mil, 5 - Hüzam saz semaisi (Şerif Mu- hiddin?, 8 - Pembe kızdın (Haydar bey), Çalanlar: Veğibe, Mesud Cemil Ruşen Kam, Cevdet Kozan, 20: Konuşma (Hu- kuk ilmi yayma kurumu, 20,15: Müzik (radyo orkesirası - Şef: Praotorlus), 21,15: Saat, esham, tahvilât, kambiyo — nukud borsası (flat), 2125: Türk müziği (şarkı ve taksim) 1 - Şarkılar (Müzeyyen Senar), 2 - (Kemal Niyazi Seyhun) - kemençe taksim. 3 - Şarkılar (Mustafa Çağlar), 21,25: Konuşma (Türkiye postam), 22,10: Müzik (küçük orkestra) 1 - Tatli mel temler - vals (Gung'), 2 - Asker marşı (Şubert, 3 - Mehtap İximli sanatın adac- yosu (Bethoven); 4 - parça (Levin), 5 - Kantabile (Sezar Kül, 6 - İkişer iki- ger - vals - (Valttöylöl), 7 - Düisine için (Karlis), 8 - Barışma - polka (Drigo), 9 - Rus motirleri üzerine potpuri (L£o- pold), 23,10: Müsik (cazband), 23,45 - 3 Son ajans haberleri ve yarınki program, Avrupa istasyonları: Saat 20'de Berlin 20 plâk — Bresiau 20,15 salon muzikası — Königsberg 20 dans muzika- sı — Stutig. 20 pâk Budap, TI 20,05 çingene çalgısı — Droltviç 20,25 konser — Helsingfors 20,15 orkestra — Kovno 2030 konser Londra 20 salon muzikası — Rad, Paris 20,15 piyano — Paris P. T. 7. Bordo, Montpdeller, Nis 2030 karışık mu- zika — Sofya 20 orkestra 2040 hafif rpurlka havaları, Varşova 29 filim Saat 21 de Berlin 21,10 Rossini'nin «Sevilla ber- beris operası — Bresinu 2130 hafif mu- zika — Dentechi, 5. 2110 büyük orkestra konseri (Şef Japanyalı Konoye) — Frank- İurt 21,15 salon muzikası — Kolonya 7130 dans gecesi — Königeberk 21,10 «Tatarin» opereti — Stuttg. 21,10 hafif muzika — Viyana 2155 konser — Belgrad 2130 sen- fon. konser — Budap, VI 21,10 askeri müs zika — Bükreş 21,15 orkestra — Droltviç 21,15 asri muzika — Kopenhag 2130 ha- fif muzika — Lille,21 piyano — Lüksem- burg 2130 hafif muziks — W. Ceneri 21 - 23,15 Puceini'nm «Turândöts operası — Oslo 21,15 abo konseri — Rad, Paris 21 karışık muzika Rad. Taulouse 2135 hafif muzika, Saat 2d Berlin operaya duvam — Deulsehi, 8, 22 konsere devam — Hamburg 2210 halk muzikası — Kolorya 22 dansa de- vam — Königsberg 22 operete devam — Münih 2230 piyano ve orkestra — Viyana 22 konsere devam — Budap, 22,10 askeri muzika Bükreş 22,15 senfon, konser — Helsingfors 7210*dans — Lüksemburg 2230 hafif muzika — Roma 22 Verdi'nin «Don Carlos. öperim — Marsilya 1230 — 2430 konser Nizza 2230 - 2330 salon müzikası — Rad. Paris 2215 salon myızi- kası — Paris - Eyfel, Bordo, Lyon 2240 - 2430 orkestra Ren: 2 - 2430 caz muzikası — Sofya 22,15 hafif muzika — Rad. Toulouse 2230 karışık muzfka, Saat 25 de Königsberg 2345 - | askeri muzika — Stuttg. 2335 hafif muzika — Viyana 2345 hafıf muzika ve dans — Diğer Alman İs- tasyonları 2330 —1 hafif muzika ve dans Budap. 93 #alon muzikası Bükreş 2409 Rumen orkestrası Droitviç 2345 piyano — Hekingfors 23,15 konser — Kopenhag 23.20 İtalyan muzis kam — Kovno 23 dans Oslo 23,15 kon- ser — Sofya 23 hafif muzika — Stokholm İsveç murlkâsi — Varşova 23,15 konser. Saat 24 ten sonra! Alman istasyonları bire kadar evvelki programlarına devam Drollriç 2435 askeri muzlka — Hiver«, I 2450 dans — Kopenhag 24 « 130 dans — Londra 2425 dans — Roma 24 dans — Rad. Toulouse * 2445 marşlar — Frankfurt ve Suttg. 1-3 gece konseri — Viyana, Bresl: Edirnede dükkânlar on do- kuzda kapanacak Edirne (Akşam) — İstanbul, İzmir ve diğer büyük şehirlerde olduğu gi- bi, şehrimizde de ticarethanelerle ei saat 19 dan itibaren ka- ağa başlanmıştır. pıyı, dalmış içeriye ... Bir kıyamet... Orası yüksek zatlar- dan bilmem kimin hanesi imiş, takye- &i başında, kürkü sırtındaki efendica- Zız: (Yetişin bekçiler, polisler, Oniki- ler bastı!...) diye bar bar bağırırken Atada bir kaçış ki.. Meğerse Marhağkulda bir kapı öte- sini çalmışmış... “ Sermed Muhtar Aluş - Rad, Toulousu EUN EBAEAEAERA RENEE