21 Şubat 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

21 Şubat 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 8

21 Şubat 1939 GUNUN 1 2 3 4 BULMACASI S A 1 8 • 10 11 1 2 3 4 6 6 1 & 9 1 • • 1 • • • • • • • •1 • • RADYOLİN ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM Her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayınız ISTANBUL ikinci icra dairesinden: Emlâk ve Ticaret Türk Anonim Şirketine borclu Vera Gorka'nın malı olan ve tamamına 6145 lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Yazıcı mahallesinde ve Yazıcı sokağında eski 51 yeni 61,61/1 numarah dükkânı olan kârgir hane açık arttırmaya konulmuştur. Mezkur gayrimenkulün umumî mesahası 112,65 metre murabbaı olup bundan 93 M. mahalli bina işgal etmekte mütebaki 19.65 M. mahalli bhaçedir. Zemin katında zemini çimento kaplı stor kepenkli bir dükkân birinci katm zemini çini bir antre, bir oda, bir salon, bir ha lâ, mutfak ve termesifonlu bir banyo, 2n ci kat bir koridor, dört oda, bir halâ, üçüncü kat br sofa, üç oda, bir tarasa, bir halâ, evin içinde terkos, elektrik. havagazı tesisatı, pencerelerde haricî demir kapaklar var. Bu gayrimenkule aid şartname herkesin görebilmesi için 1431939 tarihinden itibaren icra divanhanesinde açık bulundurulacak ve birinci arttırması 24/3/1939 tarihine müsadif cuma günü saat 10 dan 12 ye kadar İstanbul ikinci icra dairesinde icra ohmarak en çok arttırana ihale edilecektir. Ancak o gün muhammen kıymetinin yüzde 75 ini bulmazsa arttıranların taahhüdü baki kalmak şartile arttırma on beş gün temdid edilerek 8/4/939 tarihine müsadif cumartesi günü ayni mahal ve saatte icra olunacak ikinci arttırmada en çok arttıranm üstüne bırakılacaktır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alacaklılarm geyrimenkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa müteallik iddialarmı evrakı müsbitelerile yirmi gün içinde icra dairesine bildirmeleri, aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasmdan haric kalacakları ve arttırmaya iştirak edeceklerin yüzde yedi buçuk pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubunu ibraz mecburiyetinde oldukları ve fazla malumat almak isteyenlerin her zaman 937/3386 numaraya müracaat edeblecekleri ilân olunur. (15176) Her bakımdan harikulâde zengin bir Bütün karileri zevkle bir hafta meşgul U' 11 a •• • • Mecmuadır, edebilecektir. Soldan sağa: 1 Lsıtma vasıtalarından birini tutuşturan (iki kelime). 2 Etrafını çevirme, yemeninin etrafındaki tezyinatla süslü. 3 Yüz bulmuş. 4 İtiyad kesbeden, sahibin tersi. 5 Allahın bir ismi, kanunun kardeşleri (cemi). 6 Tafsilâtile anlatma, bir cihet. 7 Giyilecek şeyter, usta. 8 Bazı kabların yapıldığı bir madde, mahluklara hareket kudreti veren şey, nota. 9 Namazın kısımlarından, iskambilde bir kâğıd cinsi. 10 Yeıülemeler (cemi). 11 Fazla kullanılnu§ bir hale gelmek, hayvan gıdası. Yuiarıdan aşagıya: 1 Süvariler (cemi). 2 Keyfi yerinde olanların söylediklerinden, vecibe. 3 Kafası açık (iki kelime). 4 Fırlatış, bir erkek ismi. 5 Müttıiş, eksiksiz. 6 Ters çevirin inşa edilenlerden olur, keçi yavrusunun sesi. 7 Iyi yanmış kömür veya odun, Anibal'le Romalıların harbettikleri yerlerden biri, bir edatın tersi. 8 Vahşi hayvanlardan birinin tüccarı. 9 Ters çevirin kırmızı bir su olur, çivi, hisse. 10 Bir emrin tersi, ters çevirin ve eski Türk devletlerinden birinin tebaası olur. 11 Soğuk soğuk tebessüm edere'k. Evvelki bulmacanın halledilmiş jekll 7 * 1 LLJ1 • LJJ Nafıa Vekâletinden: Eksiltmiye konulan iş : 1 Bahkesir Vilâyeti dahilinde bulunan Kocaçay ıslâh ve sulama işlerile Mürüvvetler deresi ıslah ameliyatı inşaatı keşif bedeli 433,639 lira 61 kuruştur. 2 Eksiltme 13/3/939 tarihine raslıvan pazartesi günü saat 15 te Nafıa Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 Istekliler eksiltme şartnamesi. mukavele proiesi. bayındırlık işleri genel şartnamesi, fennî şartname ve projeleri « 21 > lira * 69 » kuruş mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin « 21,095 » lira « 60 > kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile Vekâlete müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almalan ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmive iştirak edemezler. 5 İsteklilerin teklif mektublarını ikinci maddede vazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. « 444 » ( 864 ) MECMUASI YENİGÜN YENİGÜN * YENİGÜN YENİGÜN YENİGÜN Türkiyenin en tanınmış imzalarını toplamağa muvaffak olmuştur. bir araya Mecmuacılık âleminin hakikaten şaheseri denebilecek bir kıymettedir. İki mühim eseri birden neşre başlıyacaktır. Bunlardan biri hemen ekseri tarafları gizli kalmış bir generalin tarihe geçecek hakikî ve son maceraları, diğeri de hakikî hayatımızdan alınmış millî bir romandır. Her hafta cumartesi günleri 3 renkli kapak içinde bir tablo ve 36 sahife olarak çıkacaktır. Kadmlık, Spor, Sinema. Mizah. Roman, Hikâye, Röportaj, Yurd ve Dünya havadisleri, eğlenceli mevzular, bilmeceler vesaireye çok ehemmiyet verecek ve karilerini tatmin için elinden gelen fedakârlıkdan çekinmiyecektir. Heybeliada Deniz Lisesi Müdürlüğünden: 108 lira ücretle bir coğrafya B O R S A öğretmeni almacaktır. Okula müracaat. (1031) K I R A A T H A N E S i N D E » 10 11 Bütün bu fcdakârlıklara mukabil fiatı 15 kuruştur. \ KİUİRİUİYİE M iişiii C ÜİŞİÜİYİE N • KİAİF A P İ A İ Y İ B İ P l l § IİRİEİN EİKİAİL • K 0 z A C İ I T|« L OİD ols • P i S AİZ A Pl« N E MİB • I KİOİR •Islu L AİM A K AİR m D 0 • EİYİ» L 1 NİA L • K A RİAİL A Ll • İKİE B AİB • İL t İ K A NA VI İ RİAİKİA 11 Mart tarihinde doğacak olan Kemanl SADl idaresinde mükemmel saz heyetile birlikte Her Salı ak^atnı saat 19 dan 24 e ve her pazar gündüı • saat 14 den 18 e kadar İÇKİSİZ AiLE SAZI «YENİGÜN» Mecmuas. Hepimizin dört gözle bekledigi kı>TnetIi bir salon mecmuası olacaktır. Ve az zamanda halkın takdirıni kazanan yenı bir yıldız BAYAN MENŞURE B A Y A N M U A L L A Kapalı Zarf Usulile Eksiltme İlânı Izmir Vilâyeti Daimî Encümeninden: Eksiltmiye konulan iş : înciraltı plâj yerinde lokanta, kazino. soyunma yerleri ve müteferriatı inşaatı. Keşif bedeli: « 70388 > Itra « 31 » kuraştur. Bu işe aid şartnameler ve evrak aşağıda yazılıdır: A Eksiltme şartnamesi B Mukavele projesi C Bayındırlık işleri genel şartnamesi, yapı işleri umumî şartnamesi D Hususî. fennî şartname, elektrik ve sıhhî tesisat şartnameleri, projeler E Keşif cetveli. İstekliler bu evrakı îzmir, Ankara, İstanbul Nafıa Müdürlüklerinde görün inceliyebilirler. Eksiltmenin vapılacaŞı ver. tarih gün ve saati : 2 mart 939 perşembe günü saat 11 de îzmir Vilâyeti Daimî Encümeninde kapalı zarf usulile yapılacaktır. Eksiltmive girebilmek için isteklilerin mühendis veya mimar olması veva bu salâhivette kimseîerle tesriki mesai evliye'ceğme dair noterlikten tasdikli bir taahhüdname ve bu pibi işleri muvaffakivetle ikmal ettiklerini tevsik edecek evrakla İzmir ValiliŞine müracaat ederek alacakları ehliyet vesikasını ve 939 vılma mahsus Ticaret Odası vesikasmı ibrazı lâzımdır. Muvakkat teminat: « 4945 > liradır. Teklif mektubları : îsteklilerin 2490 sivılı yasanm 31. 32, 33 ve 34 üncü mndeleri hükümlerine pöre tanzim ederekleri teklif mektublarını vukarıda besinci maddede yazılı saatten 1 saat evvel İzmir Vilâveti Daimî Encümeni Bapkanhğına makbuz mukabilinde verilecek ve postada vaki secikmeler kabul edilmivecektir. (1098) Benzin Mubayaası Ziraî Kombinalar Kurumu Direktörlüğünden: Kurumumuz için açık eksiltme usulile bin « 1000 » teneke benzin satın almacaktır. 2 Eksiltme 22 şubat 939 çarşamba günü saat on beştedir. 3 Beher teneke benzinin muhammen kıymeti ÜÇ YÜZ YİRMİ BEŞ kuruş ve muvakkat teminatı İKİ YÜZ KIRK DÖRT liradır. 4 Şartnamesini görmek istiyenlerin hergün Kurumumuza ve isteklilerin 2490 sayılı kanun mucibince istenilen belgelerile ve teminat akçelerile eksiltme günü Ziraat Vekâletinde Merkez Satmalma Komisyonuna müracaatleri ilân olunur. « 438 > ( 858 ) 1 Osmanlı Bankası ^c3 faizh 1903 ihraclı Mısır Kredi Fonsiye tahvillerinin 1 mart 1939 tarüıinde yapılacak itfa keşidesinde başabaş tediyesi tehlikesine karşı Osmanlı Bankası, Galata merkezile Yenıcami ve Beyoğlu şubelcri tarafından pek iyi şartlarla sigorta edileceği, mezkur tahvilât hâmil lerinin haberi olmak üzere ilân olunur. Kadıköy Nüfus Memurluğundan: Sicil nüfus kaydı Aron Hanri Levi iken Üsküdar Hâkimliğinin 24/1/1939 tarih ve D 939/86 karar 939/77 No. ilâmile Aron Hayri Keribar olarak düzeltilrrr's oldusu ilân olunur. Mensucat ve Ticaret Anonim şirketinden: Karamürsel Mensucat ve Ticaret Anonim Şirketi senelik alelâde umumî heyeti 1939 senesi martınm 23 üncü perşembe günü saat onda Şirketin Süleymaniyede Taşteknelerdeki fabrikasında toplantıya davet olunur. Karamürsel İnhisarlar Samsun Tütün Fabrikasından: Dr. IRFAN KAYRA Türbe Bozkurd kırathanesl karşısında eski Klod Farer sokak No. 8 1 0 Ötleden sonra 3 ten 7 ye kadar. ZAYİ ŞAHADETNAME Celio vapurile İtalyaya gönderdiğim taze balıklara aid tstanbul Ticaret ve Sanayi odasmdan aldığım No. 15169 ve 5/11/1937 tarihli menşe şahadetnamesini zayi etmekle bir ikincisi alınacağından eskisinin hiçbir hüküm ve kıymeti olmadığı ilçn olunur. Nuri Ali Hamamcıoğlu 333 ZAYİ 1339 1340 tarhinde Yeleme tlkokulundan almış olduğum şahadetnamemi zayi ettim. Yenisini alacağımdan eskisinin hükmü yoktur. Musa oğlu Aziz Uzun Zayi İstanbul on yedinci ilkokul Halk dershanesi «B» şubesinden almış olduğum 5/6/1929 tarihli şahadetnamemi zayi ettim. Yenisini alacağımdan .hükmü yoktur. Seyfi Röntgen mütehassısı Fabrikamızdan bir sene içinde şartnamesinde yazılı yerlere yollanacak tütün ve sigaralarla sair eşyanın nakliyesi 16/2/939 tarihinden itibaren on beş gün müddetle eksiltmiye çıkarılmıştır. İstekliler eksiltme şartnamesini resmî dairelerin açık olduğu saatlerde hergün Fabrika Sevk Şubesine müracaatla görebilirler. Eksiltmiye çıkarılan nakliyatm muhammen bedeli 5340 liradır. Eksiltmiye girmek için bu paranın yüzde yedi buçuğu nispetinde dört yüz lira muvakkat teminat vermek lâzımdır. Eksiltme 3 mart 939 cuma günü saat on dörtte fabrikada mütesekkil komisyonda kapalı zarf usulile yapılacaktır. Muvakkat teminat makbuzlarile teklif mektubları eksiltme saatinden evvel Komisvon Bask^nliEjma verilmis bulunacaktır. (1121 ) RUZNAME Madde 1 İdare Meclisi ve murakıb raporlarımn okunması. Madde 2 1938 yılı bilânçosile kâr ve zarar hesabınm tetkik ve tasdikile İdare Meclisinin ve murakıbın ibrası, Madde 3 İdare Meclisince hisse sahiblerme dağıtılması uygun görülüp tek lif edilen 1938 senesi kârının kabul ve tasdikile tevzii zamanmm tespiti, Madde 4 İdare Meclisi azalarından müddetlerini dolduran iki azanın yerIerine aza seçilmesi. Asaleten ve vekâleten 10 hisseye malik hisse sahiblerinin toplantı gününden önce 10 gün zarfında Şirket merkezine müracaatle duhuliye varakası almaları ilân olunur. İdare Meclisi Birinci Başkanı A. Bavton İnhisarlar Cinsi Miktarı Umum B. Müdürlüğünden: %7,5 Eksiltmenin Muv. Te. Şekli Saati Lira K. 28.35 Açık eksiltme 14 47.25 » » 14.30 15 96.75 > > Almanyadan yeni gelen ve 300 defa çalmakla bozulmıyan Muhammen BUYUK VALS Lira K. 378. Muşamba 27 ad. 630, Selefon kâğıdı 15000 tabak 490, Çuval ağzı dikme 1 ad. sif makinesi İzmir 1 Cins ve miktarı tahmil bedeli ve teminatı yukarıda yazılı üç kalem malzeme şartnameleri ve nümuneleri mucibince ayrı ayrı eksiltmiye konmuştur. II Eksiltme 16/3/939 perşembe günü hizalarında yazılı saatlerde kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. III Şartname ve nümuneler hergün sözü geçen subeden parasız alınabilir. IV Dikiş makinesi eksiltmesine iştirak etmek istivenler fennî tekliflerinin İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tuz Fen Şubesine beş gün evvel berayi tatbik tevdi etmeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammm iştirak vesikası almalan lâzımdır. Eksiltmive iştirak edecekler % 7,5 güvenme paralarile münakasa için tayin edilen gün ve saatlerde yukarıda adı geçen Komisyona gelmeleri ilân olunur. (1129) Plâkları geimiştir. Gramofon bayilerinden isteyiniz • •• İstanbul Universitesi A. E. P. Komisyonundan: Yapılacak iş Kadın ve doğum kliniği madenî eşyası Göz kliniği madenî eşyası Kulak, boğaz ve burun kliniği madenî eşyası Tedavi kliniği madenî eşyası Muhammen bedeli Lira K. 15299,55 6295,50 5445. 11244. Teminatı Lira K. 1147,47 472,20 408,38 843,30 POLYDOR Filminin şaheser parçalannı havi İhale tarihi ve saati 3/3/939 Cuma 15 15,30 16 16,30 Satılık Çiftlik ve Arsa Beykoza bir buçuk saat mesafede dağları ve akar sularile meşhur bir çiftlikle sahilde bir arsa ehven fiatla satılıktır. Bahçekapıda Anadolu hanında 8 numarada Bay Haydara müracaat. Belediye Sular İdaresinden: Mahdud Kooperatif Mes'uliyetli Şirketinden: KAPALI ZARFLA MÜNAKASA İLÂNI İdaremizce muhtelif kuturda cem'an 119842 kilo yuvarlak betonarme demiri kapalı zarfla münakasa suretile satın almacaktır. 1 Bu iş için tanzim edilen şartname İdaremiz Levazım Servisinden parasız olarak alınabilir. 2 Şartnameye göre tanzim edilecek kapalı zarflar ihale günü 20 mart 939 pazartesi günü saat on beşe kadar Taksimdeki İdare merkezimizde Müdiriyete verilmis olmalıdır. Bu saatten sonra getirilecek zarflar kat'iyyen kabul edilmez. ( 1135 ) FESHANE Mahdud Mes'uliyetli Feshane Kooperatif Şirketi ortaklan umumî heyeti 1939 senesi martının onuncu cuma günü saat 12 de Eyübde Defterdar fabrikasındaki dairei mahsusasında aşağıda yazılı ruznameile adiyen toplanacaktır: Toplantı gününden on gün evvel ortaklarm hâmil oldukları ortaklık senetlerini şirket veznesine yatırarak toplantıda hazır bulunmak üzere duhuliye varakaları almaları ilân olunur. 1 İdare meclisi raporunun okunması ve 938 yılının bil'ânço, kâr ve zarar hesabının tetkik ve tasdiki. 2 Zararm geçen seneler ihtiyatile karşılanması, 3 Murakıb raporunun okunması ve idare meclisi azasımn ibrası, 4 Esas mukavelenamenin 30 uncu maddesi mucibince meclisi idare azalannın yeniden intihabı. 5 Murakıblann intihabı. 1 Yukarıda gösterilen kliniklere yaptırılacak madenî eşya ayrı ayrı karşıhğında yazılı muhammen bedelle kapalı zarfla eksiltmiye konulmuştur. 2 İstekliler şartname, liste ve malzeme nümunelerini hergün Rektörlükte görebilirler. 3 Zarflar ihale günü saat 14 te makbuz mukabili Rektörlüğe verilecektir. 4 2490 sayılı kanunda yazılı vesikadan başka en az 150 vataklı bir hastanenin bu gibi madenî eşyasmı iyi bir surette yaptığına dair vesikaların da zarf içerisine konulması lâzımdır. ( 875 ) Naf ıa Vekâletinden: Eksiltmive konulan iş : 1 Bakırçay ıslah ameliyatı keşif bedeli « 1759363 > lira « 76 > kuruştur. 2 Eksiltme 20/3/939 tarihine raslıvan pazartesi günü saat « 15 » te Nafıa Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fennî şartname ve projeleri « 50 » lira mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 Eksiltmiye girebilmek için isteklilerin « 66530 » lira c 91 » kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan bütün vesikalarla birlikte bir istida ile vekâlete müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunamıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 İsteklilerin teklif mektublarını i&nci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postaca olan gecikmeler kabul edilmez. . (1007 i Devlet Demiryolları İşletme U. Müdürlüğünden: Devlet Demiryollan İşletme Umum Müdürlüğünden: Idaremizin Eskişehirde bulunan yol atölyesi kantarlar şubesine aşağıdaki şerait dahilinde 23 tesviyeci, 1 tornacı, 1 plânyacı almacaktır. Yapılacak denemede muvaffak olacakların efradı ailesi ve zatî eşyası Eskişehire kadar idare tarafından meccanen nakledilecektir. Taliblerin evrakı müspitelerile ve en geç 15 mart 939 tarihine kadar Zat İşleri Müdürlüğümüze müracaat etmeleri, edemiyecek vaziyette olanların mektubla başvurmaları lüzumu ilân olunur. UMUM MÜDÜRLÜK 1 Türk olmak 2 San'at mekteblerinden iyi derece ile ve tesviyeci olarak mezun bulunmak 3 Zabıtada suihalle kayıdlı olmamak 4 Yapılacak nazarî ve amelî denemede muvaffak olup fazla talib arasmda 25 inci derece alabilecek şekilde kazanmış olmak 5 Yapılacak denemede muvaffak olanlara kabiliyetlerine göre yüz liraya kadar ücret verilecektir. 6 İsteklilerin askerliğini yapmış olup otuz yaşından fazla olmaması lâzımdır. «572» (1117) ; L İstanbul Belediyesi İlânları Belediye merkezile diğer şuabattaki hademelere yaptırılacak olan ve beher takımına 12 lira 50 kuruş bedel tahmin edilen 223 takım elbise ve manto açık eksiltmiye konulmuştur. Kumaşın nümunesile şartnamesi Levazım Müdürlüğünde görülebilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesika ve 209 lira 6 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile beraber 8/3/939 çarşamba günü saat 14,30 da Daimî Encümende foulunmakdırlar. «B.» (1144)