21 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

21 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sene 21 — No, 7398 — Piati her yerde 5 kuruş SALI 21 Şubat 1939 T ün sahife Telefon Başmuharrir: 20585 — Yaz İşleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 Balkan Antantı konseyi ile /talyan büyük erkân harbiye reisi Mareşal saa AG — Badoğlio Trablusa gitti Nutukta ebedi şefimiz Atatürke taalluk çrynsa Tunusta milim ttirler almış, Italya da ânt eden kısımlar ayakta ihtiramla dinlendi bir hücuma uğramamak için hazırlıklı bulunacakmış matbuat konferansı açıldı Romanya Hariciye Nazırı tarafından konsey şerefine bir ziyafet verildi. Ziyafeti bir kabul resmi takip etti Bükreş (Akşam) — Mariciye Ve... kili B. Şükrü Saracoğlu retiknlarile - 5 birlikte saat 21,45 de, Yunan Başve- kili ve Hariciye Nazırı B. Metaksas ile Yugoslavya Hariciye Nazırı B. Markoviç ayrı bir trenle saat 22,18 de geldiler ve Hariciye Nazırı B, Gü- fenko ile Türk, Yugoslav ve Yunan elçiliği erkânı tarafından karşılandı. Jar. B. Markoviç trenden inince gazetö- cilere yaptığı beyanatta, kral Karo. Jun idaresinde büyük terakkiler el- de etmiş olun Romanyaya gelmekten ve ilk defa olarak hükümet azasile te- mastan mütevellit sevincini kayde. derek: «Bu temasın iki memleketi bağla- yan uzun zincir için yeni bir halka teşkil edeceğine kani bulunuyorum.» demiştir. Bükreş 20 (A.A. — Hariciye Ve. kiline refakat eden Anadolu ajansı- nın hususi muhabirinden; Balkan antantı konseyi bugün sa at 17.45 de Hariciye Nezareti bina- sında, Romanya Hariciye Nazırı B. Gafenkonun riyaseti altında İlk top- lantısını yapmıştır. Ziyaretler Bükreş 20 (A.A.) Hariciye Ve- kiline refakat eden Anadolu ajansı. nın hususi muhabirinden: (Devamı 11 nci sahijede) İML a e Yukarıda sıra ile: B. Şükrü Saracoğlu, B. Metaksas, B. Markoviç ve B. Gaferiko! Altta Romanya Hariciye Nezareti binası Ftrüsk vapuru ve İngiltereye ısmarlanan Resmikabul vapurlar hakkındaki tahkikat bitti Mudanyaya işliyen vapurların da süratlerini kaybettikleri doğru değil kında yapılan tahkikat bitmiş ve ha- zırlanan rapor Ankaraya gönderilmiş. tir, Vapurun, bir güverte daha ilâvesile müvâzenesinin bozulduğunu ve muh« | ———— mn Mikkamntlers ——— İstiklâl marşının vezni Denizbankın Etrüsk vapuru hak- i | İ Arkadaşımız Abidin Daverin bay- rak hakkında bir yazısı daha intişar | etti. Sık sık öyni mevzua avdet edişini | hamasi ruhunun tezahürü sayar, tak- İ dir ederiz. Dünkü makalesinde şöyle diyor: öğetiklâl marşımızın bir beytini, bir ke. şöyle okuyabiliriz; Canı, canı, bütün varımı alsın da Hüda Tek bayrağımdan etmesin, beni dünyada, cüde, -Şair «vütanımi. i v » diye değiştirdim, Mik e kar olduğuna göre, hakikatte değişmiş birşey yoktur.» Gerçi hakimane bir söz; fakat ma- alesef keniisile hemfikir olamıyoruz. Zira böyle bir değiştirmeyle vezin bo- guiuyor. Biliriz ki Abidin Daver, yıldızı düz- gün olmayan bayrakları görünce si- nirlenir. Erbabı da, vezni yok Türk milli marşını işilince tabiatile röncide olur. Üstad halden anlasın ve mısraı | lütfen gene eski halinde bıraksın! telif sebeplerle süratinden kaybetti. ğini yazmıştık. Denizbank, Etrüsk vapurunu inşa eden Alman müessesesinin şehrimizdeki mümesşi- line noter vasıtasile bir protestoname göndermiştir. Mukaveleye göre fir. ma, vapurun tesellümünden itibaren altı ay zarfında herhengi bir arızayi tamire mecburdur. Bu müddet bit. mezden üç gün önce banka, firma- nın mümeşşilini protesto etmiştir. (Devamı 11 nel sahifede) »— Böyle koysam başım açıkta ka» lacak!.., i Reisicümhur davetlileri ayrı ayrı kabul buyurdular Ankara 20 (Telefonla) — Reisi- cümhur ve bayan İsmet İnönü tara- fından bugün saat 17 de, albaya ka- dar olan askeri erkân ve aileleri şere- fine Çankayada Riyaseticümhur köş- künde bir resmi kabul yapılmıştır. Relsicümhur davetlileri ayrı ayrı ka» bul ettiler. Kabul resmi saat 19 a ka- dar devam elti, Beden terbiyesi nizamnamesi dün görüşüldü Ankara 20 (Telefonla) — Beden terbiyesi istişare heyeti bugün top- lanmış ve yeni beden terbiyesi ni- zamnamesini. görüşmeğe ( başlamış- tar. > İ memnuniyet görünüyordu. Napoli 20 (A.A.) — İtalyan ordu. su erkânıharbiye reisi mareşal Ba- doglio dün Libyaya (Trablusa) -hare- ket etmiştir, Trabiuş 20 (AA) — Mareşal Bar © doglio, bu sabah buraya gelmiştir. Berlin 20 (A.A.) — Alman efkârı- vi, umulmiyesi Libyada İtalyan kuvvetle- rinin takviyesini dikkatle takip et- mekte ve bunu Fransız - İtalyan ger- ginliğinden itibaren Fransanın Tu. * nus ve Cezairde aldığı askeri tedbir. lere karşı bir mukabele addeylemek- tedir. Börsen Zeitung am Mittag, mare- şâl Badogllonun yeni teşkilâtı teftiş etmek üzere Libyaya hareket ettiğini ehemmiyetle kaydetmekte ve İtalya- nin Afrikadaki kıtalarını * takviyeye devam etmesi ihtimali olduğunu yaz- maktadır. Bu gazete İtalyanın Afriyada ani bir hücuma maruz bulunmak isteme- diğini ilâve eylemektedir. İtalyanın kozları Fransız - İtalyan münasebetlerinin gerginleşmesi üzerine, Pariste çıkan Fransız - Mareşal Badoglio Revue de Paris bir makale neşretmiş- tir, Bu makaleye göre, İtalya harbet- mek niyetinde değildir, Fikat elinde (Devam: 13 üncü sahifede) Ispanyol müzakeresi ilerliyor ispanyol parasının kıymeti nasıl tayin edilecek? İtalya Hariciye Nazırı İngiliz büyük elçisi ile İspanya meselesini görüştü Burgös 20 — Fransız delegesi B. Berard, Franco hükümeti Hariciye Nazırı general Jordana ile bir saat kâ- dar görüşmüştür. Bundan sonra na- Zir, Franco ve hükümet erkânile mü- lâkat için Barselona gitmiştir; B, Be- Tard ile gelen Fransız memurları, İş- panyol memurlarile müzakereye de- vam etmektedir. Dün bu müzakere ler allı saat kadar sürmüştür, İyi haber alan mahtillerde, öğleye doğru biraz tereddüd varken, akşam B. Be rard da oteline giderken yorgun, fakat memnundu. Müzakere edilen mesele- ler Fransız - İspanyol münasebetleri- nin istikbalde alacağı Şekle Dahili harbe temas edilmemiştir. İspanyol parası Londra 20 (A.A.) — Burada hasıl aittir... | olan kanaate göre, dahili harp bittik- ten sonra Frankist İspanyanın kabul edeceği para rejimi, İspanyanın müs- (Devam: 13 üncü sahifede) Tarihi bir vesika 734 sene evvel yazılmış bir hatırat defteri 1204 senesinde Fransadan gelip İs- tanbulu zapleden ehli salip arasın- daki bir mareşalin hatırat defterini okumak ister misiniz? Gayet cazib bir ifadeyle, o zaman- ki seyahat şeraitini ve Üsküdarda, Fındıklıda, Galatada ve şehrin zaptı esnasında yapılan muharebeleri an- Batiyor, Yürük Çelebinin tercüme ettiği bu yâzıyı 8 inci sahifemizde takib ediniz. Dilkisbimk ve külro?. — Böyle koysam «Gene göbeğe rağ- bet!» denecek!... — Böyle koysam ayaklar dışarda — En iyisi bu!.. Biraz sıkıntılı am- ma..