22 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

22 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

sahife Sene 21 — 7309 — Konseyin iati her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA 22 Şubat 1939 dünkü içtimaında Telefon: Başmuharrir: 20585 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 40497 Reisicümhurun kabul resmi — umumi vaziyet tedkik edildi| uygun olduğu müşahade edildi Resmi tebliğin bugün matbuata verilmesi muhtemeldir. Dün akşam Başvekâlet konağında bir ziyafet verildi Bükreş 21 (A.A) — Balkan antanta daimi konseyi bugün biri sabah saat 10,30, diğeri de 16,30 da olmak üzere iki toplantı yaparak müzakerelere devam etmiştir, Bükreş 21 (A.A.) — Rador ajansı bildiriyor. Dün ve bugün tor Balkan bütün enter. rer tedkik etmiştir. Konsey, dört heyeli murahhasa re- isi tarafından verilen izahat önünde, Balkanların mütesanid bir blok olmak İtibarile bütün Balkan menfaatlerinin biribirine uygun olduğunu müşahade eylemiştir. Konsey, Balkanların muslihane bir giyasi ve iktisadi teşriki mesaisi hu- susunda dört Balkan-devletinin &r- gusunu isbat eden Selânik anlaşma» sını da tedkik eylemiştir. Nihal tebliğin çarşamba sabahı matbuata verilmesi muhtemeldir, Bükreş 21 (A.A) — Dün öğleden Bükreşten bir manzara: Kral sarayi Hariciye Nazir general Metaksas, Türkiye Hariciye Vekili.B. Şükrü Sa- sonra Kral Carol, Elen Başvekili ve | racoğluyu ve Yugoslavya Hariciye İngiliz müsteşarlarından | Casusluk mu? biri Moskovaya gidiyor Müsteşar şimal memleketleri payıtahtlarına da uğrıyarak siyasi rical ile görüşecek Londra 21 Hudson M . m k ya gidecektir. Bi bütün hü rle münasebe vetlendirm sadlâ B, Hudsonun Mo: mal memleketleri payıtahtlarına gi- deceğini söylemiştir İyi malüâmat alan mahafile göre müsteşar, 20 martta hareket edecek, Varşova, Moskova, Leni: for yaret edecektir. Bir Alman gazetesinin makalesi Berlin 21 Alman gazeteleri İn- giltere ve Fransanın son zamanlar- daki faaliyeti ve Amerika Cümhurei- sinin beyanatı hakkında heşrine devam ediyorlar. Deutsche Allgemeine Zeitung diyor ki; Müsteşarlardan B. | İ Münih anlaşmasını takip grad, Helsink: | Stokholm, Oslo ve Kopenhagı zi- | dostlukların makaleler | «Büyük: demokrasi devleti eden bir semlik devresinden na bir tefa- ır devresi başlamıştır. Fransa Âyan Azasından Berard'ın Burgosa gönderilmesi, İngiliz amiralı Osborne'nin Balkanlarda bulunuşu, Hainan adasi işgalinin alâkadar memleketlerde yaplığı akisler, hep bu memleketlerdeki “psikolojik “değişikli. ğin alâmetleridir. Her ne olursa ol. bu patırdılar karşısında bizim z ancak kuvvet bulabi. lir ve müşterek hedeflerimiz daha sı- kı bir el birliğile İleri götürülür. Muarızlarımızın faaliyetini küçük görmediğimiz içindir ki, umumi sulh menfaati namına kendilerine fazla tefahüre okapılmamalarını . tavsiye sun | ederiz» Nazırı B, Cincar Markoviç'i kabul et- miştir. (Devamı 13 üncü sahifede) Tunusta 16 İtalyan tevkif edildi Londra 21 tevkif edil konsolosh i şefi de V hâm edilmişlerdir. ———— a ann Ebülkümtilerz İstikbal ve teşyi Tunusta 16 İtalyari » İçlerinde İtalyan muhaceret o bürosu ır. Bunlar casuslukla it- müdüri umum! karşılamalar olmuya- caktı? — Evet... Yine oluy insan sevdiği bir yole mek isterse nasıl mâni olunur? Doğr ona mâni olunamaz.. Amma, çalışma zamanında devairden yok olup ia istasyonlara koşanlara; «Sizin işiniz burada değildir, Ne arı- yörsunuz? Vazijelerinizin başından mesat saalinde ne diye ayrıldınız?» denebilir. Hattâ bu sert suali bizzat, istikbal edilen âmir sorabilir, Sorma» hdir da... Relslelimhur ve Bayan İnönü tarafından evvelki gün tertip olunan kabul resminden bir enstantane (diğer resimler dokuzuncu sahifemizdedir) Ankara 21 (Telefonla) Reisicümhur ve Bayan İnönü tarafından yarın (bugün) saat 17 de Çankayada Riyaseti Cümhur köşkünde beşinci derece me- murlar şerefine bir çây ziyafeti verilecektir. Ziyafeti bir resmi kabul takip edecektir, Diktatörlüklere şiddetli bir hücum Amerika Hariciye encümeni reisi B. Pittman mühim bir nutuk söyledi B. Pittman diyor ki: “Haklarımızı şiddetle müdafaa edelim. Zaaf göstermek hem faydasız, hem de gayri ahlâkidir,, “Alçak ve düşük olarak bir parça daha fazla yaşamaktansa hürriyet ve adalet için bir kaç gün evvel ölmek daha Iyidir,, 21 — Âyann etmek istemekle itham etmiş ve de- miştir ki: «Amerikalılar ri hürr için canlarını Amerikanın sürüklenmesine mâni olacak yegâne politika Ameri- kanın haklarını şiddetle müdafaa et- mekten ibarettir, Zunf göstermek yalnız faydasız ve tahripkâr olma- makla kalmayıp aj manda gayri ahlâkidir. Bir adam yalnız bir defa ölür ve hayatın devamı müddeti mahduddur, Alçak ve düşük olarak bir parça daha fazla yaşamaktansa adâlet ve hürriyet için bir kaç gün evvel Öl- mek her halde daha iyidir» B. Pittman doğrudan doğruya B. Hitlere hücum ederek demiştir ki: «Hitlerin Okraynaya tahakküm et- meği kurduğuna, Sibiryaya hâkim ol- canlar B. Pittman mağı tahayyül ettiğine kimsenin şüp- hesi var mi? Buna şüphesi olanların (Devamı 11 nci sahifede)