22 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

22 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

ATLETiZM (Ankaramuhteliti İstanbul bölgesinin 1939 yılı açık hava müsabaka programıdır 9 Nisan sant 10 da: © Kategori TL Gülle, disk, cirit, yüksek, uzun, sirik atlamalar. Kategori IV. Gülle, disk, yüksek ve uzun atlama. 18 Nisan saat 10 dan 14 e kadar: Alan çivili (oyulan, 110 Münla, 4x100. Kategori 11, 100, 200, 400, 800, 110 mâ- rda, 4X100, Kateg« Tv. 50, 100, 480. Nisan saat 10 da; CAtmalar ve ydarpaşa sahasında), 9 Nisan müsabakalarının aynıdır. 20 Nisan cumartesi; Mektepliler 1939 birişeliiği, (Beyoğlu Halkevi tertip eder). (Fenerbahçe saha- Bında.) 190, 200, 400, 800, 110, Münla, 46x100 ille, disk, cirit, yüksek atlama, usun ai , sırıkla yüksek atlama, üç adım aö- 7 Mayıs saat 10 dan 14 e kadarı Jikbahar müskbakaları (Koşulap » Pes merbahçe sahasında), Kstegori 1. 100, 200, 400, 5000, 4x300, 110 münlâ, Kategori 1. 100, 209, 408; 800, 4x300, 110 Münta, Kategori IV. 50, 100, 4X100, 14 Mayıs saat 930 da: İstanbul atletizm bayramı seçmeleri: (Rabert Kolej sahasında). 100, 200, 400, 800, 1500, 3000, gülle, disk, yüksek, uzun, üç adım, sırık, 19 Mayıs: Üç şehir birinciliği. A at 14 de bayramı, onuncu yeli, da, ran saat 10 de II üncü ve IV üne kâtegoriler Gül kupası seçmeleri, Pener stadında: 50, 1 L 1800, i, 290, 409, Münla, Saat 14 te finaller; *ezori TV. 50 metre, 100 metre, gili- 3e, disk, yüksek atlama, uzun atlama 4Xx90. Kategori IIL 100, 200, 400, 800, 110 mâ- pin, 4Xx109. Gülle, disk, cirit, yüksek atla Ma, uzun atlama, sırık atlama, 11 Haziran sant 10 da: Birinci kategori Gül kupası seçmeleri Saat 14 Finali 100, 200, 400, 800, 1500, 5090, 110 mânla 4100, Gülle, disk, cirit. sek, uzun, sırık, üç adım. an ıldan muhtelif tletizm takımla Fi Anadoluda temaslar yapacaklardır, 1 Temmuz cumartesi: (Fenerbahçe #tâdında) sant I5te uzun Btlama, ssat 16 da gülleatma, saat 17 de yüksek atlama, saat 18'de 400 metre, 2 Temuz pazar: Dekatlona devam (Pöherbahçe söndın- 8a) mat 10 da 114 atma, saat 13'de a, saat 71 de disk ile atlama, mat saat 14 de 1500 metre. hçe stadında) atlama, sant 11 de ci- dink atma, saat Wiel ça re - 100 met 10 mânin Ww - disk - 4x50 Kategori TL. Finalleri 400 - 800 - 110 iksek 50 - 109 - 200 - nis - 4x100 - gül atlama - uzun la, 10,000 metre ve umartesi saat 14 de İstanbul brinellikleri birinel kategori ri. S0 metre - 100 metre - 200 mef- - 400 metre - 110 ve 400 münla, 4 1730 da 1500 mefre final, birinet © - 100 metre - metre - 800 metre - 5000 metre - ve 400 metre mânla. 4x100. Gülle st- İ atma, cirit atma, yüksek atin- mma, uzun atlama, üç adim atlama, sırık İe atlama. 6 Ağustos saat 14 de; Fenerbahçede rekor denemeleri, suaananassanu seansa ABESE! NEVR kategori 00 met 110 Gelecek hafta seböimizde iki maç yapacak Ankara futbol ajanlığı şehrimiz Ajanlığına gönderdiği bir mektupla şehir muhtelitleri arasında iki müsa- baka yapmak arzusunda olduğunu bildirmiş ve bu husustaki şernitleri kabul eden futbol ajanlığı Ankara ile mali şeraitler üzerinde muhabere et mektedir. Uyuşulduğu takdirde önümüzdeki hafta şehrimizde iki mühim karşılaş- ma yapılacaktır, Müsabakalar cumartesi ve pazar günleri Taksim stadında olacaktır. Bu karşılaşmalar geçen sene Ankara da yapılan ve İstanbulun galebesile neticelenen mubhtelitler maçinim re vanşı mahiyetindedir. Yeni bir patinaj garapiyömu Burada resmini gördüğünüz bayan henüz on üç yaşında Hazel Franklin isminde bir İngiliz kızıdır. Artistik patinajdaki muvaffakiyeti ile Nev yorklu seyiröileri kendisine hayran bırakmıştır. En müşkül hareketleri büyük bir kolaylıkla yapabilen bu kı. zın ileride meşhur Sonia Henleyi göl. gede bırakacağı söylenmektedir. Romanyanın Tamşvar takımı bu pazar Şişli ile bir maç yapacak Mısır federasyonu tarafından Ka- hireye davet edilen Romanyanm ” tbol takımı bu hafta şeh- rimizden geçerek İskenderiyeye gide» cektir. ini İskenderiyeye götüren vapurun limanımıza uğramasından istifade ederek bir maç mapmağı dü- şünen Şişli klübü Rumenlere müraca- at etmiştir. Bu teklifi kabul eden Tamşvar takımı pazar sabahı şehri- mizde bir maç yapabileceğini bildi. miştir, Karşılaşmaya müsaade edilmesi için beden terbiyesi İstanbul müdür lüğüne müracaat eden Şişli klübüne izim gelen müsaade verildiği takdir. de Rumenler pazar sabahı saat 11 de Taksim stadında Şişli ile bir müsg- baka yapacaklardır. İZMİR samanı: ve mülhakatı için AKŞAM gaze- tesinin tevzi yeri münhasıran İz- mirde İkinci Beyler sokak 52 nu- marada Hamdi Bekir Gürsoylar mağazasıdır. ey4l, Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma , ub wa hitün ağrılarınızı derhal keser. Mardin fıstığı 4 Butum Butumculuk az bir himmetle gelir kaynağı olabilir Mardin (Akşam) — Burada Butum bir nevi fıst; tişmekte- dir. Aslında Antep fıstığının aşılan» mamış olanıdır. Mardin dağlarını kap- Uyan binlerce a; himayesizlik yü- zünden bir servet kaynağı olamıyor: Bu ağaçlar aşılanacak ve timar edi. lecek olursa, kısa bir zaman sonra vi. lâyetin iktisadi vaziyetinde bariz bir inkişaf görülecektir. Bugün Gazlan- tep fıstık ihracatından senede vasati bir milyon Hira varidat temin eyle mektedir. Şimdi getirdiği para on bin lirayı geçmiyen Butumculuk, ciddi bir şekilde ele alınacak olursa niçin aynı varidat temin edilmesin. Mardin top- rakları fıstık yetiştirilmesine çok ek verişlidir, Mardin umumi harpten önce mü- him bir ticaret merkezi idi, Fevzipaşa | Diyarbakır hattının inşasına kadar da gene önemli bir transit santralı olmuş- tu. Sekiz'şark vilâyeti ihracat ve itha» lâtlarını Mardin yolu ile yaparlar ve tisadiyatı bundan fayda gö- Halbuki bugün iktisadi muva- es! azami derecede sarsılmıştır. Mardini iktisaden uğradığı müşki- lâttan kurtarmak için yeni mahreçler ve ihraç maddeleri bulmak lâzımdır. Bu arada Butumculuğun fistıkçılığa kalbinden çok fayda ve istifade görü- leceğinde şüphe yoktur. Bisiklet yarışı 1939 senesi bölge birinci "Teşvik yarışı 26 şubat 1939 pazar günü y&- pılacaktır. Yarış yolu Mecidiyeköy - İstinye, Tarabya - Mecidiyeköy olmak üzere 28 kilometredir. ah saat tam dokuz buçukta Meeldiyeköy Likör fab- rikası önünden hareket edilecektir. Yarışlara iştirak edecek idmancı- ların müseccel olmaları ve yarıştan evvel teşkilâttan verilmiş ve Bisiklet federasyonunun vizesini havi hüviyet cüzdanını ibraz etmesi lâzımdır. Eskrim antrenörlüğü Evveles eskrim federasyonu erarin- de antrenörlük yapan bay Nadolski. nin vazifesine Türk spor kurumu 2a- manında nihayet verilmişti. Haber aldığımıza göre beden terbiyesi umum, müdürlüğü tarafından eskrim #poru- | na verilen büyük ehemmiyet dolayı sile bay Nadolskinin tekrar teşkilat emrine alınması takarrür etmiştir. Esi antrenörü olarak istihdam edilecek olan Nadolski şehrimizde ya- pılacak eskrim çalışmalarına nezaret edecektir. İzmir mektupları Izmir Belediyesi havagazı fabrikasını ıslah ediyor İzmir 18 (Akşam) — İzmir belediyesinin mühim müesse- #elerinden biri gan fabrikası- dır. Vaktile imtiyazlı bir şirket tara- en ğinden uzun süren hesap ve tedkiklerden son- * ra İzmir belediyesine elli bin lira mu- kabilinde devredilmişti. O vakitlenbe- ri hava gazı fabrikasında birçok yeni te vücude getirilmiştir. Hava ga- zı fabrikası, yüz sene evvel kurulmuş olduğu için birçok tesisat ve makine- leri kullanılamıyacak hâldeidi. Bu kısımlar, zamanla, yani !ki fiç sene zar fında belediye tarafından yenilenmiş, bilhassa son sene de gene belediye ta. rafından Almanyaya 130,000 lira kıy- metinde yeni makine ve modem tesi. sal malzemesi sipariş edilmiş ve getir- ve malzeme, hava gazı fabrikasının bir depo- sunda bulunmaktadır. Bunların ara- sında otomatik hi dır. Fabrikanın geniş arsası üzerinde yeni bir bina inşa edilmektedir. Bu bi- nanın arsası çürük arazi olduğundan bina, beton kazıklar üzerine inşa edil. mektedir. Şimdi inşaat faaliyeti, çü- rük arazi üzerinde beton kazıkların yere çakılması şeklinde devam etmek» tedir. | Türkiyedeki hava gazı fabrikalarının! bilerdir. İzmir müdürü ise bir isliği tarafından geç | me Almanyaya hava gâzı ihtisası tah-| siline gönderilm mdi de hava gamı fabrikası müdürlüğüne tayin edilmiş- tir. Fabrikada işler normal şekilde ürümektedir. anyadan 130,000 aya satın alınan ve yeni getirilen ma-| e ve malzeme, yakında monte edil. ur. Fabrika, bu ma- eme fle yepyeni şekilde 'a işçi ücretinden azami ta temin edilecektir. Çünkü gan ocakları, elektrikle müteharrik, otomatik makinelerdir. Bir düğmeye dokunmakla beş, on işçinin çalışarak yaptığını elektrik kuvvetile kendili- ginden caktır. Ocakların yanıba- şında 55 metre yükseklikte bir de fab. | rika bacası inşa edilecektir. Bu baca, hem civardaki müessese ve | evler halkının dumandan rahatsız ol. arruf gazı ocakları var» İzmir havagazı fabrikasıda gazometre mamalarını temin edecek, hem de hava gazının kalorisini yükseltecektir. Mo- dern hava gazı fabrikalarında bu 5$6- kilde bacalar vardır. Belediye, yeni, modem tesisatlı fabrikayı işletmeğe başlayınca masrafın fevkalâde azala- cağını nazarı dikkate alarak şimdiden kararını vermiş rinde üçte bir nisbetinde tenzilât ya- pacaktır. Şimdi metre kübü 7,5 kuruş olan hava gazı, o vakit beş kuruşa ve- rilecektir. Tesisat bedelinin taksitle ödenmesi şartile halka ve m Sn hiplerine bu medeniyet vasıtasından kolayca istifade imkânları da bahşe- dilecektir. Kültür parktaki paraşüt kulesi 48 metre yüksekliktedir. Hava gazı fab- rikasının bacası 55 metre yüksekliğin. gına göre İzmirin en yüksek, bir sivrisi olacak demektir. Pabrikm- si, kok, krozot, kate ye daireleri, işçile. çin bir de park var. kok kömürünü tonunu 25 lir: da si maktadır. Bu sur lerinin yü üükselmeemsini de ter min et mektedir, Eski ve yeni Atpazarı Son zamanlarda Fatih semti gittik- çe güzelleşmekte, burada bir çok ye- rd, asri binalar yapılmaktadır. Fatih günden güne İlerliyen bir semt hali. ne girmektedir, Ancak Fatihin sene lerdenberi sürüp giden bir derdi var dı: İstanbulun fethindenberi burada kurulan meşhur at pazarı... Fatih, İstanbulu fethettikten son» Ta bu civara serâçları yerleştirmiş, biraz ileriye da bu meşhur Atpazar nn kur ÖT Muş, O zamandanberi bir va letimat olmuş, Atpazarının burada bulunma- sının hiç bir manası kalmamıştı, Buna mukabil pazarın civarında bir çok yeni binalar yapılmıştır. Fatih halkı ahırlar ve yığın yığın gübreler- le dolu bu pazardan son derece bizar oluyordu. Hattâ pazarda satış gün- leri buraya getirilen hayvanlar bir çok evlerin apartımanların kapısına baj makta ve evlerinden dışarıya çıkmak istiyenler müşkül bir vaziyet- te kalmakta idiler. Halktan alnan yüzlerce şikâyet lığı bu pazarı şehir haricinde Topçu lara nakletmiştir. Şimdi Topçularda ahırlar ve sam, lıklar kurulmuş, pazara hayvan geti- recek köylüler için kıraathane, ya» tacak hanlar temin edilmiştir. Fatih kaymakamı Bay İhsan Sakızlı'nın bu himmeti halki cidden memnun etmiştir. Yakında £ Atpazarındaki ahırlar da kaldıracak burası bir k bahçesi haline konulacaktır, Resmimiz eski ve yeni Atpazarını