7 Haziran 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

7 Haziran 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

to CUMHURÎYET 7 Haziran 1939 MEMIIR ALINACAK Türkiye Demir ve Çelik Fabrikaları Müessesesi Müdürlüğünden: KUVVET ŞURUBU Kansızlık, Dermansızlık, Iştahsızlık gibi vak'alarda kullanılan en tesirli şuruptur. Çocukların çabuk büyümelerini temin eder. V İ T A L İ N şurubu her eczanede bulunur. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu, îstanbul Taşra Tüccarlarının nazarı dikkatine Memleketimizde büyük rağbet gören Istanbula geldiğinizde fabrikamızı ziyaret temeyi unutmayınız. KARTAL sandalyaları K A R T A L çok sağlam, çok ucuz ve çok zariftir. sandalyelerini satmak isterseniz ı f VİTALİ N 'r\ Karabük Demir ve Çelik fabrikalarında istihdam edilmek üzere türkçeden ıngilızceye ve ingilizceden türkçeye tercüme yapabilecek kudrette imtihanla memur almacaktır. Seçme ımtihanı 12 haziran 939 pazartesi günü saat 10 da Ankarada Sümer Bank Umumî Müdürlüğünde ve Istanbulda Sümer Bank tstanbul şubesinde yapılacaktır. tmtihana girebilmek için isteklilerin birer dilekce ile Sümer Bank Umumî Müdürlüğüne veya îstanbul Şubesi Müdürlüğüne müracaatle alacaklan matbu iş talimatnamesini kendi el yazılarile cevablandırmalan ve icab eden vesaikin asıl veya musaddak suretlerini de ekliyerek 10/6/ 939 tarihine kadar Umumî Müdürlük veya îstanbul Şubesi Müdürlüğüne tevdi etmeîeri lâzımdır. Lise veya muadili mekteb mezunlarile askerlik ödevini ikmal edenler, büro işlerine vâkıf bulunanlar ve daktilo bilenler tercih edilecektir Verilecek ücret imtihan neticesinde alınacak neticeye göre tayin edilecektir. Siparişlerinizi Mahmutpaşa Kürkçü iç han No. 12 ye vermeniz Zonguldak Valiliğinden: Zonguldak vilâveti içinde Bartm Safranbolu yolunda yapılacak «21881» lira keşif bedelli şose esaslı tamiri işi kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 15/6/939 günü saat 11 de Zonguldak Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak Zonguldak Nafıa Müdürlüğünde ve Daimî Encümen kaleminde görülebilir. Muvakkat teminat « 1641 » liradır. Eksiltmiye girmek istiyenlerin ihale gününden sejriz gün evvel Zonguldak Vilâyetine müracaat ederek Vüâvet makammdan alınmış müteahhidJik ehliyet vesikasile Ticaret Odasmdan bu yıl içinde alınmıs vesika ve muvakkat teminatlarile birlikte teklif mektublarını vukandaki günde ihale saatinde.î bir saat evveline kadar Vilâyet Daimî Encümen Reisliğine ver. meleri ilân o'unur. / 3335 \ J îstanbul Defterda rlığmdan: Muhammen kıymeti Lira Üsküdar Balaban Gümrük Muhafaza kulübesi ankazı, 20 Çengelköyü » » > » » 30 Kanlıca » » » » » 20 Çubuklu » » » » » 15 Büyükdere » > » » » 30 Hasköy » » » ^ » 45 Hahcıoğlu > » » » » 35 Galata Kürkçükapısı 45 Galata Kalafatyeri 45 Galata Azapkapı nokta 2 İstanbul Tütüngümrüğü iskelesi Yağcılar muhafaza kulübesi ankazı 20 İstanbul RaP iskelesi Yağcılar nokta kulübesi ankazı 2 İstanbul Ayazma yeni sebze hali arkası kulübesi ankazı 8 Haliçfeneri gümrüJt kulübesi ankazı 45 Balat gümrük kulübesi ankazı 50 Ayvansaray gümrük kulübesi ankazı 40 452 Yukarıda mevkileri vazılı on altı gümrük muhafaza nokta ve kulübesinin ankazlarınm satışı 19/6/939 pazartesi günü saat 14 te yapılacaktır. İsteklilerin % 7,5 nispetinde teminat makbuzlarile mezkur saatte Defterdarlık Millî Emlâk Müdürlüğünde toplanan Komisyona müracaatleri. Ankara Belediye Reisliğinden: Belediye Su İşleri Idaresi için bir muhasibi mes'ul ve bir ayniyat muhasibi almacaktır. Muhasibi mes'ule 175 ve ayniyat muhasibine 150 lira aylık ücret verilecektir. İsteklilerin bu işlerde çalışmış olmaları ve 45 yaşından yukan olma. maları ve aşağıda yazılı mevzulardan imtihan vermeleri şarttır. 1 Muhasebei umumiye, arttırma ve eksiltme, bütçe, harcirah, maaş kanunları, 2 Kazanc, buhran, muvazene, nakliye ve hava vergileri kanunlan, 3 Hesab (faiz), 4 Yazı usulü, 5 Usulü defterî ( malî ve ticarî) İmtihan 9/6/939 tarihine raslıyan cuma günü saat 18 de Beledîyede içtima salonunda yapılacaktır. İmtihana girecekler şu vesikalan getireceklerdir: 1 Nüfus tezkeresi, 2 Sağlı raporu, 3 Hüsnühal şehadetnamesi, 4 6 X 9 eb'adında dört fotoğrafı, « 2029 > ( 3762 ) İnhisarlar Cinsi Mıktarı Umum Muh. B. LiraK. 1137,50 840, Müdiirlüğünden: % 7,5 teminatı Eksiltmenin Lira K. Şekli Ssati 85,31 Açık eksiltme 15 63, » > 16 Olgunluk imtihanlarına gireceklere yardımcı kitablar : Türkiye Büyük Millet Meclisi İnşaat Komisyonundan: 1 Ankarada Yenişehirde Devlet mahallesinde veni yapılacak olan Büyük Millet Meclisi binasının 30 mavıs 1939 tarihinde mukarrer olan ihale gününde verilen teklif komisyonca lâvık hadde görülmemiş olduğundan eksiltmenin yeniden yapılması takarrür etmiştir. 2 İhale 26 haziran 1939 pazartesi günü saat on beşte kapalı zarf usul'le Büvük Millet Meclisi İnşaat Komisvonu odasında yapılacaktır. 3 İsteklilerin evvelce gazetelerle 14, 20 ve 27 nisan 1939, 4,11,19 mayıs 1939 tarihlerinde ilân edilen şartlara göre hareket etmeleri lâzımdır. 4 19 haziran 1939 pazartesi günü öğleve kadar malî ve fennî ehliyet vesikalarını İnşaat Komisyonuna bir arzuhalle tevdi ederek eksiltmiye girebilmek için lâzım olan vesaiki almalan şarttır. « 2093 » ( 3893 ) Mazhar 100 Filozofi el kitabı Cemil Sena 100 Kimya bakaloryası İzzet Kemal 200 Felsefe notları Cemil Sena 80 Kimya meseleleri Avni Refik 50 Felsefe bakaloryası M. Namık 100 Kimya tecrübeler: Avni Refik 60 Edebiyat bakaloryası Muvaffak 65 Kimya kılavuzu 60 Edebiyat özü Sad. Nüzhet 125 Riyaziye olgunluk hazırlama meselesi M. Doğan 30 Fizik kanun ve düsturlan Şevki Mithat Doğan 50 İnsan anatomi ve fizyoloji A. Nezihı 75 Kılavuz cebir 2. 75 Kılavuz cebir (tahlilî) M. Doğan 60 Tabiî bilgiler el kitabı > 75 Kimva bakaloryası Dr. A. R. B. 150 Tabiî ilimler » Sömikok 50 ton Maden kömürü 60 » Muh. Eb'adda yassı kayış 400 metre 890, 66,75 » » 3 6,30 I Idaremizin Çamaltı ve Yavşan tuzlalan için şartnameleri mucibınce yukarıda cins ve miktarı yazılı 3 kalem malzeme hizalarında göste. rilen usullerle satın almacaktır. II Muhammen bedelleri, muvakkat teminatları, eksitlme saatleri hizalarında güsterilmiştir. III Eksiltme 8/VI/939 perşembe günü Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindelci Alım Komisyonunda yapılacaktır. W Sartnameler hergün sözü geçen şubeden parasız alınabilsceği gibi kayış nümunesi de görülebilir. V İsteklilerin eksiltme için tayin olunan gün ve saatlerde % 7,5 güvenme paralarile mezkur Komisyona gelmeleri ilân olunur. (3586) I Şartname ve nümunesi mucibince 18,000 kg. baş ipi kapalı zarf usulile çksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli 9900. muvakkat teminatı 742,50 liradır. • III Eksiltme 13/VI/939 pazartesi günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisvonunda yapılacaktır. IV Şartname ve nümunesi hergün sözü geçen şubeden parasız alınabilir. V îsteklilerin mühürlü teklif mektubunu kanunî vesaikle % 7,5 güvenme pavft^ı makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek kapalı zarflarmı ihale günü eksiltme saatinden bir saat evveline kadar mezkur Komisyon Başkanlığma makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (3737) İstanbul : İNKILAB KİTABEVİ KuştUyü yorgan, şilte ve yastık fiatlarında mühim tenzilât yapıldı. (i) liraya alacağınız bir kuştüyU yastık bu ucuzluğu ispata kâfidir. ADRES : istanbul Çakmakçılarda Sandalyacılar sokak kuştüyü fabrikası SATIŞ YERLERİ : Ankara ve Beyoğlunda Sümer Bank Yerli Mallar ^^^^^^^^^^^^^^^^^H Pazarlarında satılır. ^^^^^^^^^^^^^B^^^H Yazın sıcek havalarda yorgun başınızın serin ve yumuşak kuştüyü yastık ile rahatını temin eder. Yastık, yatak ve yorganlarını mutlaka kullanınız. KUŞTU YU Deniz Gedikli Erbaş Orta Okul Müdürlüğünden: 1 Bu yıl Deniz Gedikli Erbas orta okulunun her üç smıfına da İstanbul ve diğer mahallerden talebe almacaktır. İstidava şunlar bağlanacaktır: A Fotoğrafh nüfus cüzdanı veya noterlikçe musaddak sureti. «Yaş düzeltenler veya tashih edilmiş nüfus cüzdanı kabul edilmez». *" ' B Bes slhıflı ilk okul şehadetnamesi veva orta okul tasdiknamesi « üzerlerinden bir sene gecmemiş olmak » . C Üzerinden bir sene gecmemiş çiçek aşısı kâğıdı. D Gerek kendisinin ve gerekse ailesinin kötü ahlâk ve fena şöhret sahibi olmadıkları ve mahkumiyetleri bulunmadıkları hakkında hüsnühal kâğıdı. 2 1 inci sımf için yaş 12 yi bitirmiş ve 16 v? bitirmemiş olmak. 3 2 nci ve 3 üncü smıflara vukarıda gösterilen yaşlardan birer farkla doğrudan doğruya sınıf geçmiş olarak tasdiknamesi bulunmak. 4 Gedikli er olarak da avrıca orta okul mezunları alınarak doğruca donanmaya gedikli erbaş yetiştirilmek üzere gönderilir. 5 Kavıdlara 1 haziran 939 dan 20 temmuz 939 a kadar devam oluna. cağından mürscaatlerin İstanbulda Kasımpasadaki Dz. Gedikli Okulu Müdürlüğüne ve diğer mahallerdeki müracaatlerin mensub oldukları askerlik şubelerirıe yapılması. ( 3793 ) Zonguldak Valiliğinden: Zonguldak vilâveti içinde Kozlu Ereğli limanı yolunda yapılacak « 54000 » lira keşif bedelli tesviyei türabiye ışi kapalı zarf usulıle eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 15/6/939 günü saat 11 de Zonguldak Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak Zonguldak Nafıa Müdürlüğünde ve Daimî Encümen kaleminde görülebilir. Muvakkat teminat c 4050 » liradır. Eksiltmiye girmek istivenlerin ihale gününden sekiz gün evvel Zonguldak Vilâvetine müracaat oderek Vilâyet makammdan alınmış müteahhidlik ehliyet vesikasile Ticaret Odasmdan bu vıl içinde aluımış vesika ve muvakkat teminatlarile birlikte teklif mektublarını vukarıdaki günde ihale saatirden bir saat evveline kadar Vilâvet Daimî Encümen Reislığine vermeleri ilân olunur. ( 3834 ) ASFALT YOL İNŞAA7I Nafıa Vekâîetinden: Askerî Okullara Talebe Alınıyor 1 939 . 940 ders yılı için Kuleli, Maltepe, Bursa Askerî Liselerile Konya ve Erzincan Askerî Orta okullarmın bütün sınıflarına, Kınkkale San'at lisesinin birinci sınıfile Kayseri . Zencidere Gedikli Erbaş Hazırlama orta okulunun ( I . II. III.) sınıflarına talebe almacaktır. 2 Kabul şartları Askerlik şubelerile birinci maddede yazılı okullarda mevcuddur. Ne suretle müracaat edileceğini anlamak üzere isteklilerin Askerlik şubelerine baş vurmalan lâzımdır. 3 İstekliler aşağıdaki yazılı hususları da göz önünde bulundurmalıdırlar. A Askerî okullara girmek istiyenlerin müracaatleri 1 hazirardan 10 ağustosa kadar kabul edilir. Askerî liselerin yalnız IIL sınıflan için seçme sınvaı 15 ağustosta başlar. 20 ağustosa kadar devam eder. Liselerin diğer sınıflarile orta okulların bütün sınıflan ve san'at lisesi I. sınıfı için seçme sınavı 1 eylule kadar devam eder. Smav neticeleri bu tarihten bir iki gün sonra ilân ve kabul edilmiş olanlara tebligat yapılır. B Kayseri Zenciderede bulunan gedikli erbaş hazırlama orta okuluna alınacak okurların secme smavları 1 evlulde başlıyacaktır. C îsteklilerin kavdı kabul kâğıdlarını mümkün mertebe kısa za. manda tamamlamaya çalışmaları ve tamamlanan kâğıdlarmın Askerlik şubesinden girmek istedikleri okula vaktile gönderme işini takib etmeleri ve okuldan çağırılmac'ıkça hiç bir isteklinin okulun bulunduğu mahalle gitmemesi lâzımdır. Şarkî Anadolu ve Orta Anadolu halkı Erzincan orta okuluna, Garbî Anadolu ve Trakya halkınm da Konya orta okuluna almmalan esas olduğundan bu suretle müracaat edilmesi lâzımdır. D İsteklinin Askerî okula girinceye kadar yol, iaşe ve okulun bulunduğu sehirdeki otel sair her türlümasraflan kendisine aiddir. Okurun v?lisi tarafından bu masrafların temin edildiği Askerlik şubelerince tahkik olunacaktır. 4 îstekli okula kabul edilmediği takdirde hiç bir hak iddia edemez. Okullar yatılı ve parasızdır. Talebenin iaşesinden başka giydirilmesi, teçhizatı okula aid olduğu gibi aynca her ay bir miktar maaş da verilir. 5 Askerî liseleri muvaffakiyetle bitirenlerden arzu edenler müsabaka smavma girerek kazandıklan takdirde Askerî Yüksek Mühendis yetiştirilmek üzere Avrupava tahsile gönderilir. « 1004 » ( 3413 ) 1 istanbul Edirne yolunun Kuleli kövünden Edime şehri methaline kadar 37 + 860 kilometre uzunluğundaki kısmm asfalt kaplamalı yenı şose olarak inşası ( 1.709,792) lira (51) kuruş keşif bedeli üzerinden ve kapalı zarf usulile eksiltmiye çıkarılmıştır. 2 Eksiltme 26/6/939 tarihine musadif pazartesi günü ögleden evvel saat ( 11 ) de Nafıa Vekâletinde Şose ve Köprüler Reisliği odasında yapılacaktır. 3 Eksiitme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak ( 50) lira mukabilinde Sose ve Köprüler Reisliğinden almabilir. 4 İsteklilerin eksiltme tarihinden lâakal sekiz gün evvel bir istida ile Nafıa Vekâletine müracaat ederek bu gibi isleri vapabileceklerine dair ehliyet vesikası almaları lâzımdır. (İstekliler müracaat istidalarına bu işe benzer inşaatı iyi bir şekilde yaptıklarına dair vesikalarını da raptedeceklerdir.) 5 Eksiltmive gireceklerin dördüncü maddede bahsedilen vesika ile 939 senesine aid Ticaret Odası vesikasını ve (65.044) liralık muvakkat teminatlarmı havi olarak 2490 savılı kanunun tarifatı dairesinde hazırlıyacakları kapalı zarflarmı ikinci maddede yazılı vakitten bir ^saat evveline kadar makbuz mukabilinde Komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. «2117» (3938) Zonguldak Valiliğ inden: Zonguldak vilâveti içinde Bartın Amasra yolunda yapılacak «16723» lira keşif bedelli şose esaslı tamiri işi kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. Eksiltme 15/6/939 günü saat 11 de Zonguldak Vilâyet Daimî Encümeninde yapılacaktır. Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri diğer evrak Zonguldak Nafıa Müdürlüğünde ve Daimî Encümen kaleminde görülebilir. Muvakkat teminat « 1254 » liradır. Eksiltmiye girmek istivenlerin ihale gününden sekiz gün evvel Zonguldak Vilâyetine müracaat ederek Vilâvet makammdan alınmış müteahhidJik ehliyet vesikasile Ticaret Odasmdan bu yıl içinde alınmış vesika ve muvakkat teminatlarile birlikte teklif mektublarını vukarıdaki günde ihale saatirden bir saat evveline kadar Vilâyet Daimî Encümen Reisliğine vermeleri ilân olunur. ( 3837 ) Satılık Kök nar Tomruğu Devlet Orman Işletmesi Karabük Revir Amirliğinden: 1 Karabüke 24 kilometre mesafede bulunan büvük düz bölgesinin uzun güvec deposun&a istifte mevcud kamyonla naklivata müsaid « 2184» aded muadili « 1781 > metre mikâb « 624 » desimetre mikâb köknar tomruğu açık arttırma ile satılacaktır. 2 Tomrukların avrıca baş kesme pavları mevcud ve kabukları soyulmuş olup hacim orta kutur üzerinden hesablanmıstır. 3 Tomruklaıa aid şartname Ankarada Orman Umum Müdürlüğünde ve Ankarada îstanbul Orman Basmühendisf Muavinliklerinde ve Karabükte Devlet Orman İşletmesi Revir Âmirliğinde görülebilir. 4 Tomruklann muhammen bedeli « 9 » lira « 90 » kurustur. 5 İsteklilerin % 7.5 muvakkat pev akcesile 13/6/1939 günü saat ( 11) de Karabükteki Revir merkezine müracaatleri. ( 3740 ) Nafıa Vekâîetinden: Eksiltmiye konulan iş : 1 Adala regülâtörü inşaatı keşif bedeli «376,027» lira « 62» kuruştur. 2 Eksiltme 17/6/939 tarihine raslıvan cumartesi günü saat 11 de Nafıa Vekâleti Sular Umum Müdürlüğü Su Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 İstekliler eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bavmdırlık işleri genel şartnamesi, fennî şartname ve proieleri « 18 » lira « 80 » kuruş mukabilinde Sular Umum Müdürlüğünden alabilirler. 4 Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin « 18791 » lira « 10 » kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve eksiltmenin vapılacağı günden en az sekiz gün evvel ellerinde bulunan vesikalarla birlikte bir dilekce ile Nafıa Vekâletine müracaat ederek bu işe mahsus olmak üzere vesika almaları ve bu vesikayı ibraz etmeleri şarttır. Bu müddet içinde vesika talebinde bulunmıyanlar eksiltmeye iştirak edemezler. 5 îsteklilerin teklif mektublarını ikinci maddede vazılı saatten bir saat evveline kadar Sular Umum Müdürlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postacia olan gecikmeler kabul edilmez. « 1841» (34Q5 ) Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektörlüğünden: Şimdiye kadar Ziraat, Veteriner, Orman Fakültelerinden mezun olan talebenin cüplomaları tevzi edileceğinden alâkalılarm aşağıdaki esaslar dahilinde Rektörlüğe müracaatleri ilân olunur. « 1876 » ( 3511) 1 Fakülte kayıd numarası 2 Açık künye ve soy adı 3 Enstitüden aldığı vesikanm iadesi 4 Bir lıralık damga pulu 5 4 aded vesika fotoğrafı 6 Taahhüdlü mektub için iktiza eden 12 kuruşluk posta pulu 1 Açüi adresleri,