17 Haziran 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

17 Haziran 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 10

10 CUMHURİYET 17 Haziran 1939 RUS ZIS KAMYONVEOTOBUSLERINİN YEDEK PARÇALARim CADDE BOSTANOTEL ve GAZiNOSU Buglinden itibaren hergün : Mısır Radyosu ile Prag ve Karlspad Splanadası Orkestrası meşhur KÂRAKOYDE ARAYINIZ. 7e/. ISTAtiBUL GEBIELİ Teltf. 49194 jRIZAGEBZELİDEn Bayan A Y 1 E N idaresinde Gayrimenkul satış ilânı ' İstanbul 4 üncü Icra Memurluğundan: Bugün çıkan 15 inci sayısile Yenigün mecmuası matbuat âlâminde büyiik bir rekor kırmıştır. Bugüne kadar Türkiyede Şehbalden sonra bu kadar nefis bu kadar zengin, bu kadar kıymetli bir mecmua çıkmamıştır. ve çıkamazda ... ve 5 Swingboys Şayani hayret Şantöz MERY GEE DUO MYRON tarafından Modern ve Akrobatik danslar MARCO BABEN CAZI Inhisarlar Umum Müdürlüğünden: Matbuat âleminde büyük rekor Yetmiş iki yaşında bir Delikanlı Kan DemİPİn bu çok güzel roportajı sizi Filozofla, bu yetmiş iki yaşındaki delikanlı ile karşı karşıya getirecek onun ağzından dökülen kıymetli hatıraları zevkle okuyucaksınız. = SAFFETİ ZÎYA İÇİN = Reflk Halldln kendine mahsus zevkli, içli ve inc# ruhundan kopan bu yazı ile edebiyat alemimiz bir şaheser kazanmıştır. İ ZTI R A B Insanda en incelişi göze vuran duyguyu anlatan bu yazı gencliğin muhakkak okuması üzerinde durarak okuması lâzım bir mevzudur. NİZAMEDDİN NAZİF bu yazısile çok has duygulanm izah etmiştir. Bundan başka Nizameddin Nazifin tarihçiler ne yaptınız? sualine verdiği cevab: Çok şayani dikkattir. YENİ GÜN bu mevzuu ortaya atmakla Türk tarihine büyük hizmet etmiştir. Karadavud'un bu yazısı tetkike değer ve ibretle okunacak bir mevzudur Abdülhak Hamld babasının mezarını aramışmıdır ? Filornalının Tabudu Ardında ve m Fenerbahçenin Bayramı En eski spor münakkidi Eyüb Zadenin bu yazısı Fenerbahçenin spor tarihine yaptığı hizmetleri tebarüz ettirmesi hasebile bütün sporcuları alâkadar eden bir makale. Bu kadar güzel ve kıymetli yazılardan mada Tiyatro Hatıralar. MAHMUD YESARİ Enver Paşanın peşinde KANDEMİR Kocamı aldatacağım ESAD MAHMUD KARAKURD Tiyatro san'atı yıkılıyormu ? MÜNİR SÜLEYMAN İcabının icrası ( Hikâye ) İRFAN KUNUR Beşizler, Çiçek bayramı, Deniz ve Kadın en son kadm modelleri, sinema. karikatür ve pulculuk. Her hafta karilerine bu kadar zengin mevzuları veren Yenîgün bu hizmetile bihakkın iftihar eder. 15 inci sayıyı bugün müvezzilerden isteyiniz. Toprak Mahsulleri Ofisi İstanbul Şubesinden: İdaremizde £ 150 / (150 isterling) kıymetinde İsveç takası satılıktır. Taliblerin 19/6/939 tarih, saat 14 e kadar idaremize müracaatleri. (4354) I Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânları I İlk pey Cinsi Miktarı Lira K. Birinci nevi burma dağlıc 1800 2000 58 50 Sürpağop hastanesine almacak yukarıda vazılı etin mübayaası açık eksiltmeye konulmuştur. İhalesi 3/7/939 günü saat J4 te yapılacağından isteklilerin müdüriüğümüze müracaatleri. • (4275) Kiralık Emlâk Semti Pangaltı Caddesi Elmadağ No. 3 Cinsi 41 Ev > 49 Yukarıda yazılı emlâk 31/5/940 günü sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık .arthrmaya konmugtur. İsteklilerin 22/6/939 günü saat 14 te müracaatleri. (4200) Arkadaşlık Yurdu Cemiyetinden: ^m"^mm 26 şubat 1939 tarihinde toplanan umurm heyetin kararına binaen yeni idare heyetinin intihabı için 5 temmuz 1939 çarşamba günü saat tam 19.30 da üyelerin bir umumi heyeti toplanacaktır. Bilumum üyelerin bu içtimada hazır bulunmaları rica olunur. Heyeti idare Uzunköprü Iskân Memurluğundan: 1 939 malî senesi için kaza merkezinde 42, Hamidli köyünde 17 Kavacık köyünde 43 ve Kiremidci Salih köyünde de 23 ki cem'an 125 aded Tip IX muhacir evinin yalnız kerestesi haric inşaatı bütün malzemesile talibine ihale edılmek üzere eksiltmeye konulmuştur. 2 Kapı ve cerçeve imaliyesi dahil olmak üzere inşaatın muhammen bedeli 30068 lira 85 kuruştur. 3 İhale kapalı zarf usulile 1/7/939 günü saat 15 te Uzunköprü iskân dairesınde mütesekkil komisyon huzurunda vapılacaktır. 4 Taliblerin teklif mektublarile % 7,5 teminat akçelerini yatırdıklarına dair makbuz veya teminat mektublarını ve şimdiye kadar taahhüd ettiği işlere aid bonservislerini muayyen saatten bir saat evvel komisyona vermeleri "âzımdır. 5 Bu ışe aid şartname ve keşifnamelerin Uzunköprü iskân memurluğunda görülrrjesi kabildir. (4320) Hazineye birinci derecede ipotekli olup tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından 73978 lira kıymet takdir edilen Beyoğlunda Evliyaçelebi mahallesinin eski Yaşmaksıyıran, yeni Tozkoparan sokağmda eski 42. 44 ve 42 mükerrer, yeni 59, 61, 63. 65. 67, 69, 71 kapı numara altında 6 bab dükkânı müştemil Kırzade namile maruf apartımanm tamamı açık arttırma suretile satılığa çıkarılmıştır. Hudud: Bir tarafı Ümmügülsüm ve hissedaranının hane ve bahçesi, bir tarafı Madam Elbidanın hissesinin bahçesi, bir tarafı Kıble sokağile Madam Elbidanın hissesi. bir tarafı kezalik Kıble sokağı ve cephesi Yaşmaksıyıran caddesile mahduddur. Evsafı: Zemin kat cadde üzerine dükkânlar: 59 numaralı dükkân demir kepenklidir. 61 ve 63 numaralı dükkân: İki dükkân tevhidlidir. Arkasında iğreti merdivenle bir odax bir halâ vardır. 67 numaralı dükkân: Arkasında odası, halâsı vardır. 69 numaralı dükkân zemini çimento ve cephesi ıstor kepenklidir. 71 numaralı dükkân zemini çimento ve cephesi ıstor kepenklidir. 65 numaralı apartıman: Süveleri mermer kolenli kapıdan girildikte mermer antre, kapıcı odası, ikinci antre tamaînile kartonpiyerdir. Birinci daire: Bir antre üzerine zemini kırmızı çini, demir soba, ocak, mermer plâk tezgâh, dolablı mutfak, bir hol ve bir koridor üzerine ikisi içiçe yedi oda, zemini karesmen iki levha. zemini mermer, cidarı fayans musluk ve banyo ve termosifonlu banyo vardır. İkinci daire: Bir oda noksanile bir numaralı dairenin aynidir. Birinci kat: 3 ve 5 numaralı daireleri vardar. 2 numaralı dairenin aynidir. İkinci kat: Birinci katm aynidir. 6, 7, 8 numaralı daireleri vardır. Burada holde camekânla ayrılarak antre yapümıştır. 2 numaralı dairenin aynidir. Üçüncü kat: 9, 10, 11 numaralı üç daire vardır. Diğer katların aynidir. Dördüncü kat: 12, 13, 14 numaralı üç daire vardır. Diğer katların aynidir. Beşinci kat: 15, 16, 17 numaralı üç daire vardır. Diğer katlarm aynidir. Altıncı kat: Teras katı olup zemini kırmızı çini ve kısmen tahta döşemeli koridor üzerine her apartımana mahsus birer oda, çini zeminli ütü odası, sabit kazan, ikisinde ikişer ve birinde bir mermer tekneyi havi üç çamaşırlık, zeminleri asfalt döşeli üstü kapalı üç teras, üç halâ mevcud olup çamaşırlıklardan bir tanesi tahta bölme ile bölünerek iki oda, bir mutfak, bir halâdan ibaret dairedir. Bu katm üstünde zemini kırmızı çini teras mevcuddur. Terasta su tulumbası mevcuddur. Bodrum kat: Zemini çimento döşeli olup koridor üzerine her apartımana mahsus bir kömürlük, bir motör dairesi vardır. Umurnî evsafı: Bina tam kârgir, cephesi Triyeste taşı ve işlemelidir. Terkos, havagazi, elektrik vardır. Tahta kısımlar yağlıboya, merdivenler ve sahanlıkları mermerdir. Heyeti umumiyesi iyi bir haldedir. Balkon ve çıkmaları vardır. Cephe pencereleri pancurludur. Umumî mesahası: 481 metre murabbaıdır. Yirmi sekiz metre murabbaı aydmlık vardır. Yukarıda evsafı. hududu ve mesahası yazılı ve altı bab dükkânı müştemil Kırzade namile maruf apartımanın tamamı açık arttırmaya vazedilmiştir. 1 İşbu gayrimenkulün arttarma şartnamesi 27/6/939 tarihinden itibaren 934/3959 numara ile 4 üncü İcra Dairesinin muayyen numarasında herkesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malumat almak istiyenler, işbu şartnameye ve 934/3959 dosya numarasile memuriyetimize müracaat etmelidirler. 2 Arttırmaya iştirak için yukarıda yazılı kıymetin % 7,5 nispetinde pey akçesi veya millî bir bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124). 3 İpotek sahibi alacakhlarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiblerinin gayrimenkul üzerindeki haklarmı hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müspitelerile bırlikte memuriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasmdan haric kalırlar. 4 Gösterilen günde arttırmaya iştirak edenler arttırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malumatı almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad, ve itibar olunurlar. 5 Gayrimenkul 27/7/939 tarihinde perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü İcra Memurluğunda üç defa bağrıldıktan sonra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıvmetin % 75 ini bulmaz veya satış istiyenin alacağmı rüçhanı olan diğer alacaklılar bulunup da bedel bunların bu gayrimenkul ile temin edilmiş alacaklarmın mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çok arttıranm taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün temdid edilerek 11/8/939 tarihinde cuma günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul 4 üncü İcra Memurluğu odasında arttırma bedeli satış istiyenin alacağını rüçhanıolan diğer alacaklılarm bu gayri menkul ile temin edilmiş alacakları mecmuundan fazlaya çıkmak ve muhammen kıymetin ^c 75 ini tutmak şartile en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve satış 2280 numaralı kanuna tevfikan geri bırakılır. 6 Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimse arzetmiş oldiiğu bedelle almaya razı olursa ona razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılır, en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasmdaki farz ve geçen günler için % 5 ten hesab olunacak faiz ve diğer zararlar, hükme hacet kalmaksızın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133). 7 Ahcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcımn 20 senelik Vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermeye mecburdur. Müterakim vergiler, tenviraf ve tanzifat ve tellâlive resminden mütevellid Beledive rüsumu ve müterakim Vakıf icaresi ahcıya aid olmayıp arttırma bedelind.en tenzil olunur. İşbu gayrimenkul vukarıda gösterilen tarihte İstanbul 4 üncü İcra memurluğu odasında işbu il'ân ve arttırma şartnamesi dairesinde satılacağı ilân olunur. (4343) Cinsi Miktarı Süpürge 3000 aded A. Eksiltme 10 Muhtelif eb'adda yuvarlak başlı civata 9600 » 416, 31,20 11 I Nümune ve şartnameleri mucibince yukarıda cins ve miktarı yazılı iki kalem malzeme açık eksiltme usulile satm alınacaktır. II Muhammen bedelleri, muvakkat teminatlan, eksiltme saatleri hizalarında yazılıdır. III Eksiltme 23/VI/939 cuma günü Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Ahm Komisyonunda yapılacaktır. IV Süpürge nümunesi hergün sözü geçen şubede görülebileceği gibi şartnameleri de parasız almabilir. V İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde % 7,5 güvenme paralarile mezkur Komisyona gelrrjeleri. ( 4015 ) I Şartnameleri ve listeleri mucibince (3758) metre mikâbı müskirat, c 953 » metre mikâbı tütüne aid olmak üzere cem'an (4711) metre mikâbı sandıklık kesilmiş tahta pazarhkla satm almacaktır. II Tahtalar memîeket haricinden getirildiği takdirde metre mikâbınm muhammen bedeli sif İstanbul 30, memîeket dahilinde verildiği takdirde 36,30 liradır. Muvakkat teminatı haricden getirilecekler için (10.599,75) lira dahilden verilecekler için (12.825,75 ) liradır. III Pazarhk 26/VI/939 pazartesi günü saat 14 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Satım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnamelerle eb'ad listeleri hergün Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesi Müdürlüğü veznesinden ( 855 ) kuruş mukabilinde almabilir. V Tamamı veya bir kısmı, için pazarlığa iştirak etmek istiyenler muayyen gün ve saatte verecekleri miktarm % 7,5 kuruş hesabile teminat paraları veya banka mektublarile ve diğer kanunî vesaikle adı geçen Komisyona gelmeleri. (4084) İşin nev'i Keşif bedeli Lira K. 78.815,49 81.157,83 % 7,5 teminatı Eksiltme Lira K. Şekli Saati 5190, Kapalı zarf 10 5307,89 » » 11,30 Muhammen % 7,5 bedeli teminatı Lira K. Lira K. 600, 45, Eksiltmenin Şekli Saati J Gerze Bakımevi inşaatı Gümüşhacıköy Bakımevi inşaatı I Şartname. plân ve keşifnameleri mucibince yukarıda yazılı Gerze ve Gümüşhacıköy Bakımevlerinin inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konmuştur. II Keşif bedeli, muvakkat teminatlan, eksiltme saatleri hizalarında gösterilmiştir. III Eksiltme 27/VI/939 salı günü Kabataşta Levazım ve Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Keşif ve şartnameler hergün sözü geçen şubeden (394 ve 405 ) kuruş mukabilinde almabilir. V İsteklilerin yüksek mühendis veya mimar olmaları olmadıkları takdirde ayni evsafı haiz bir mütehass^ı inşaatın sonuna kadar daimî olarak iş başında bulunduracaklarını noterlikten musaddak bir taahhüd, kâğıdüe temin etmeleri ve (70,000) liralık bu gibi inşaatı muvaffakiyetle yapmış olduklarına aid vesika vermeleri lâzımdır. Münakasaya iştirak edecekler yukarıda yazılı vesaikin 8 gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü İnşaat şubesine ibraz etmeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammm vesika almaları lâzımdır. A VI Mühürlü teklif mektubunu ve beşinci maddede yazılı kanunı vesaikle ff 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek. olan kapalı zarflar eksiltme günü ihale saatlerinden birer saat evveline kadar yukarıda adı geçen Komisyon Başkanlığma makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (4033) I Şartnamesi mucibince Çamaltı tuzlası için satm alınacak 160,000 kg. ağır dizel yağına 25/V/939 tarihinde talib zuhur etmediğinden pazarlıkla yeniden eksiltmiye konmuştur. II Muhammen bedeli 11200 lira, muvakkat teminatı 840 lıradır. III Pazerhk 29./VI/939 perşembe günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartnameler hergün sözü geçen şubeden parasız almabilir. V İstekliler pazarlık için tayin edile» gün ve saatte % 7,5 guvenme paralarile mezkur Komisyona gelmeleri. (4202) BEBEK BAHÇESİ Bu sene Istanbulun en eğlenceli yerl olmuştur. Hergün yüksek Macar artisti Bayan TERİ idaresinde meşhur KAZASKİ CAZI ve gene Macar yüksek artistlerinden Bay MEZEI idaresinde sekız ecnebi bayan artist tarafından geceyarısma kadar çok zengm programla muhtelif VARYETE NUMARALARI ve EĞLENCELERI ve DANS. Fiatlar her yerden ucuzdur ı Günü neş'e ile geçirmek istiyenlere büyük fırsat. Antalya Valiliğinden: 1 Vilâyet emlâkinden Antalya iskelesinde günde otuz ton buğday öğüten un fabrikasmın mülkiyeti yüz yirmi bin lira muhammen bedelle 1 haziran 939 dan 31 temmuz 939 pazartesi günü saat 12 ye kadar kapalı zarf usulile arttırmıya konulmuştur. 2 Muvakkat teminat yedi bin iki yüz elli liradır. 3 İhale bedeli peşin olduğu gibi senelik yüzde altı faize tabı olmak üzere sekiz senede ve sekiz müsavi taksitte de ödenebilır. 4 Taliblerin teklif mektublannı 2490 sayılı kanunun tarifatı dairesinde o gün saat 11 e kadar Antalva Vilâyet makamma vermeleri le^ımdır. 5 Taliblere kolaylık olmak üzere şartnamenin birer sureti Ankara, İstanbul. İzmir, Seyhan. Isparta, Burdur, Denizli. Muğla Vilâyetlerine de gönderilmiştir. ( 3553 ) TUZLA İÇMELERİ 15 Haziran Perşembe günü açılmıştır. Aydm Su Işleri Dördüncü Şube Müdürlüğünden: A Eksiltmeye konulan iş: Horsunlu Nazilli sulama kanalınm 23 4400 26 f 400 kilometreleri arasındaki sınaî imalât noksanlarmın itmamı olup bedeli keşfi (22039) lira 66 kuruştur. B Eksiltme kapalı zarf usuliledir. C Eksiltme günü 10 temmuz 939 tarihine tesadüf eden pazartesi saat 16,30 da Avdm su işleri dördüncü şube müdürlüğünde yapılacaktır. D İstekliler şratname, proje ve merbutatını Aydm su işleri müdiriyetinde görebilirler. E Eksiltmeve girebilmek için isteklilerin 2490 numaralı kanun hükümlerine göre (1652) lira 97 kuruşluk muvakkat teminat vermeleri ve ihaleden «8* gün evvel ehliyet vesikası almak üzere Aydın Vilâyetine mü. racaat etmeleri garttır. F Teklif maktublarmm eksiîtme gününde tespit edilen saatten bir saat evvel su işleri dördüncü şube müdürlüğünde teşekkül etmiş olan komisyona verilmiş olması lâzımdır. * (4302) İstanbul Defterdarhğından: KALORİFER VE SICAK SU TESİSATI V | Zonguldak Eregli Kömürleri İŞLETMESİ GENEL DİREKTÖRLÜĞÜNDEN: İşletmemiz tarafından Zonguldakta Karadon, Asma ve Çaydamarı mevkilerinde inşa edilmekte bulunan işçi yatakhane, yemekhane ve yıkanma verlerinin kalorifer ve sıcak su tesisatı için yapılan teklifler haddi lâyıkmda görülmediğinden işin ihalesi 21/6/939 tarihine talik edilmiştir. 1 Tesisatın muhammen bedeli : 97,045.50 liradır. 2 Fennî ve idarî şartnamelerle mukavele projesi, fiat cetveli. proje ve resimler 10 lira mukabilinde işletmemizden ahnabilir. 3 Teklıflerin 21/6/939 çarşamba günü saat 15 e kadar Zonguldakta İşletmemiz Gene] Direktörlüeüne tevdi edilmiş bulunması meşruttur. Muhammen senelik kirası kira Lira K. müddeti Boğaziçinde Baltalimanmda Pire suyu mevkiinde Dutluk namile maruf 4 hektar, 74 ar, 43 metre murabbaı tarla 82 50 3 sene Beyoğlunda Kurtuluşta eski Ayakiryaki yeni Teşrifatçı sokağında kâin 34 sayılı ev 65 00 1 » İstanbul Eminönü Balıkhane binasuım satış yerindeki şerbetçi dükkânı 120 00 3 » 3 » 150 00 Topkapı saravı içinde fener kulesi dibindeki bostan 3 » 180 00 Tophanede Necatibey caddesinde 351 sayılı dükkân 3 » , > ' > 43 2 » » 36 00 3 » 36 00 41 1 Erenköy Kozyatağı Halimpaşa sokağmda yeni 6 sayılı bahçeli köşk (senelik kirası peşindir) 180 00 1 » Yukarıda mevki ve numaraları yazılı gavrimenkuller hizalarında yazılı müddet ve muhammen kira bedelleri üzerînden icara verilecektir. İhale 3/7/939 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 tedir. Senelik kira bedelleri dört taksitte olup taksit bedelleri peşindir. Taliblerin T7,5 pey akçelerini yatırarak mezkur gün ve saatte Defterdarlık Millî Emlâk müdürlüğünde müteşekkil satış komisyonuna müracaatleri. (4356)