18 Haziran 1939 Tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

18 Haziran 1939 tarihli Cumhuriyet Gazetesi Sayfa 11

18 Haziran 1939 CUMflHIRÎYk,. II Sütçüler âleminde bir hâdise... SUT 1939 madelleri gelmi§tir. MAKİNELERi Paslanmaz, lekelenmez ve bozulmaz. Yedek aksamı daima mevcuddur. MİELE makinelerimize mahsus hususî yağımız gelmiştir. Fiatı diğer yağlardan daha ucuzdur. Anadoluda acenta aranmaktadır. Türkiye umum deposu: Jak Dekalo ve Şsi. îstanbul Tahtakale No. 51 SÜT MAKİNELERİDİR. MiELE Dünyamn en sağlam ve en ucuz FLIT OLDÜRÜNÜZ sineHleri âayısız Taşra satış yerlerl Her mevsimde, her havada, her saatta, her yerde "KOOAK VERIKROM" 28° filmine DAİMA EMNİYET EDEBİLİRSİNİZ Ankara acentamız: Adana » Konya > Ceyhan » Gazianteb » Erzurum > Polath > Eskisehir > Trabzon » Trabzon » Bolu > Sıvas > Bafra » Kastamonu » Yusuf Esendemir ve oğullan Ömer Başeğmez Mehmed, Şükrü, Necati Kaşıkçı Said Akman Mutatoğlu M. Şakir Özşeker Neşet Solakoğlu Süleyman Uzgeneci Alanyalı Abdurrahman Şeref Polathaneli kardeşler Kurumahmud oğlu Hafız Salih Mehmed Yönden Mustafa Gözüküçük Saim Çelebi. Mustafa Lutfi Nuhoğlu Itltnbui, Gıuıa, VoyvoOı Htn I 8 pozdan DAH A daima 8 Güzel, net ve detaylı resim Kapalı zarf usulile Motorin ahnacaktır Hava îstanbul Mmtakası Sıtma Mücadele Riyaseti Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan: Okulu Komutanlığmdan: I D A R E L I Di R Kopyalarınız için: Daima güzet, canlı, detaylı resim veren ve zamanla sararmayan V E L O K S kâğıdına ısrar ediniz. Bütün K O D A K satıcılardan arayınız veya şu adrese müracaat ediniz : KODAK Şlrketl Beyoğlu, İstanb"' ICaracabey C İ N S İ Merin os Yetiştirme Çiftliği Müdürlüğünden: Kilo 17.396 9.111 4.068 1.355 3.052 Kilo muhammen fiatı Safknn Merir.os yapağı Yarımkan Mennos vapağı Kıvırcık koyun yapağı Bacak, karm altı kirli yapağı Merınos kazu ve koç yünü Kuruş 120 110 65 30 100 Çiftlik koyun ve kuzularından istihsal edilen vukarıda cinsi. miktarı ve muhammen fiatları yazılı yün ve yapağüar kapalı zarf usulile arttırmıya konmuştur. İhale 27 haziran 939 tarihine musadif salı günü saat on beşte Çiftlik Merkezindo Müdiriyet odasmda toplanacak Çiftlik Komisyonunca yapılacaktır. Muvakkat teminat miktarı « 2775» liradır. İstıyenler şartnamesini; tatil günlerinden rnaada hergün Çiftlik Muhasebesinde ve Bursa Merinos Müfettişliğinde; yün ve yapağılar da Çiftlik ambannda görebilirler. İsteklılerin ihale gününde 2490 sayılı kanun hükümleri dahilinde ihale sa?tmden bir saat evvel teminatlarını ve teklif mektublarını Komisvona tevdi etmeler. ( 4064 ) Hava Okulları talimatının 86. maddesinde yazılı şartlan haiz istekliler Dilek kâğıdı ve vesikalarile temmuz başlanğıcından ağustos sonuna kadar okula baş vururlar. Okulun bulunduğu yerin dışında bulunanlar dilek kâğıdlarile vesikalarını posta ile okula gönderirler. ve alacakları karşılığa göre hareket ederler. 1 Mmtaka ihtivacı için (80) ton motorin almacaktır. Madde 86 Hava Okulu gedikli kısmma girme şartları şunlardır : 2 Eksiltme 29/6/939 persembe günü saat (14) te Kadıköyünde A » Türk olacak. Moda caddesindeki 91 numaralı Sıtma Mücadele Riyaset binasmdaki KomisB » Ortamekteb «lise sekizinci sınıf «tahsilini bitirmiş en az yonda yapılacaktır. 17 ve en çok 20 yaşmda olmak, bekâr bulunmak C » Sıhhî vaziyeti uçuculukta ve uçuş işlerinde kullanılmağa 3 Tahmin edilen fiat (5600) lira olup, muvakkat teminat (420) elverisli olduğuna dair mütehassısları tamam olan bir hastaneliradır. den sıhhat heyeti raporu almak. Boy 1,65 ten aşağı olmıyacaktır. 4 Sartnameler hergün Kadıköyündeki Mücadele Riyaset kaleminde Dışarıda bulunanlar : görülebildiği gibi bedelsiz de alınabilir. Bulundukları yerin Askerlik şubesine mürscaatle muaveneye gönderi5 Eksiltmiye girebilmek şartlanna sahib olan isteklilerin teklif meklirler Tam teşkilâtlı sıhhî heyet bulunan yerde o yerin en büyük kumantublarile muvakkat teminatlarını eksiltme saatinden bir saat evveline kadanına müracaatle muayeneye gönderilirler. dar Kadıköyünde Sıtma Mücadele binasmdaki Komisyona vermiş olmalan D » Ahlâkı sağlam olduğuna ve hiç bir surette suçlu ve mahkum şarttır. (4227 ) olmadığına dair bulunduğu yerin Emniyet Müdürlüğünden veya Polis âmirliğinden tasdikli vesika göstermek. ACELE AHÇI ARANIYOR E» Okula alınacak okuvucular, gedikli erbaşlar hakkmdaki 2505 sayılı kanun mucibince muamele göreceklerini mektebi Divarbakır ve Havalisi için Türk tabiivetinde, alafranga yemekleri bitirdiklerinde 12 yıl müddetle Hava Gedikli erbaş olarak vapişirecek bir KADIN AHÇIYA ihtiyac vardır. Taliblerin ( A. ) rumuzile zife göreceklerini taahhüd etmek 176 posta kutusuna vazile müracaat. F » Okulca vapılacak secme imtihanda kazanmak. H » İstekli adedi cok veva imtihanmı kazananlar alınacak miktardan fazla olursa bunların içinden riyaziye bilgileri daha iyi ve yabancı dil bilenler yenlenir. Hava okulları okuvuculan as. 1 Malatyamn Sultansuvu harası merkezinde yeniden inşa edilecek kerî liseler okuvuculan gibi yedirilir ve giydirilin. Kitab ve ilgı ahırı 1/6/939 gününden itıbaren 20 gün müddetle ve kapalı zarfla ekdığer ders için lâzım olanlar parasız verilir. 5. .' siltmiye konulmuştur. • ' • • ,)„.» ,J, V » Hava okullarma kabul edilenlerden birinci smıfı muvaffa2 Kesif bedeli «37494» lira «39» kuruştur. kiyetle bitirenler arasından, kabiliyetlerine göre, uçucu, maki3 İlk teminatı « 2812 » lira « 12 > kuruştur. nıst, telsiz, fotoğrafçı, atış ve bombardımancılığa ayrılırlar. 4 thalesi 20/6/939 salı günü saat on beşte Hara merkezinde yapıla« 1039 » ( 4044 ) caktır. 5 Şartname ve projesi Hara ve Malatya Nafıa Müdürlügünde mev. cuddur. 6 Eksiltmiye gireceklerin kanunun iki ve üçüncü maddelerinde yazılı vesaikle birlikte ilk teminat ve teklif mektublarını ihale saatinden bir saat 1 Zile kazası merkezinde vapılacak elektrik tesisatı ve santral evveline kadar Hara Merkezindeki Komisyonu mahsusuna vermeleri ilân binası inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmiye konulmuştur. olunur. ( 3995 ) 2 Eksiltme Zile Beledive dairesinde 30 haziran 939 cuma günü saat 10 da teşekkül edecek İhale Komisyonu tarafından yapılacaktır. 3 Bu inşaatm keşif bedeli (47748 ) lira (60) kuruş olup muvakkat İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: teminatı ( 3582 ) liradır. 4 tstekliler birinci zarfm içerisinde Ticaret Odası vesikasma ve malî itibar mektubuna ve Nafıa Bakanlığından veya Tokad Nafıa MüdürŞartnamesi mucibince «1> aded sigara paket maklnesi kapalı zarf i lüğünde< müteşekkil Komisyondan en az sekiz gün önce alınmış müteahusulile eksiltmeve konmuştur. hidlik vesikasmı ve inşaatm fennî mes'uliyetini kabul etmiş bir elektrik Muhammen bedeli sif «10,000». muvakkat teminatı «750» liradır. II nıühendisinin noterlıkçe tasdikli bir taahhüdnamesini ihtiva edecektir. İkinci Eksiltme 3/7/939 pazartesi günü saat 10.30 da Kabataşta Levazım III zarfm içinde muvakkat teminat mektubu ile teklif mektubu bulunacaktır. ve Mubayaat şubesi müdiriyetindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. 5 İsteküler fazla malumat almak için ihaleden önce hergün Zile Şartnameler her gün sözü geçen şubeden parasız olarak alınabilir. IV Belediyesine ve Ankarada Belediyeler îmar Heyeti Fen Şefliğine ve İstanMünakasaya iştirak etmek istiyen firmalar fiatsız fennî tekliflerini V bulda Taksim Avvıldız Palas numara 3 te mühendis Hasan Halid Işıkpmara münakasadan «15» gün evvel tetkik edilmek üzere Tütün fabrikalar müracaatle proie ve plânlan (10) lira bedel mukabilinde alabilirler. (4181) şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabulünü mutazammm vesika almaları lâzımdır. Mühürlü teklif mektubunu kanunî vesaikle % 7,5 güvenme parası VI makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek kapalı zarf. ları münakasa günü ihale saatinden bir saat evveline kadar komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde verilmelidir. (3475) Sultansuyu Harası Müdürlüğünden: Zile Belediyesind en: ı Satılık Kökn ar Tomruğu Orman Işletmesi Karabük Revir Devlet ş Harareti keser Sıhhati korur. Meyva usarı ve şekerle mamuldür. OLiMPOS GAZOZUNU tercih ediniz. ••••••• ŞIŞELERE EL DEYMEDEN Asrî ve sıhhî şekilde doldurulur. Naklonunacak Sevk mmtakaları tuz miktarı Ton Karadeniz mmtakaları 18,000 Akdeniz » 12,000 10.000 Marmaradenizi «•«••«««««««««««a Ton başına nakliye ücreti Kuruş 350 300 150 Ankara Vilâyetin den: 1 Vjlâyetimiz çiftliklerine dağıtılmak üzere 475 aded sap arabası xapalı zarf usulile satm ahnacaktır. 2 Arabaların muhammen bedeli 34675 liradır. 3 ihale 29 haziran 939 persembe günü sart 15 te Vilâyet Daimî Encümeni tarafmdan yapılacaktır. 4 Sartnameleri Ankara, îstanbul. Eskisehir. Bursa, înegöl ve Ada. pazan Ziraat Müdür ve Muallimliklerirıde görülebilir. 5 Eksiltmive istirak edecek olan talibler muhammen bedelin % 7,5 tutan olan meblâğa aid banka mektubu veva Hususî Muhasebe veznesine vatırılan depozito akçesi makbuzile gösterilen günde saat 15 te Vilâyet Encümenine gelmeleri ilân olunur. € 2199 » ( 4089 ) Üniversite A. E. P. Komisyonundan: Üniverslte merkez binası ön cephesinin 4564,53 lira keşıfli badana \e tamir işi 29/6/1939 persembe günü saat 15 te Rektörlükte açık eksiltmiye konulmuştar. îsteklılerin, ihale günü 343 liralık muvakkat teminat ve ihaleden bir hafta evvel îstanbul Bayındırlık Direktörlüğünden almmış 3000 liralık bu gıbi islc vaptığma dair bir vesika ve 939 senesi Ticaret Odası kâğıdile gelmeleri. Şartname hergjin Rektörlükte görülür. ( 4225 ) 40,000 I 939 malî senesi zarfında Çamaltı ve Foça tuzlalanndan Karadeniz, Akdeniz ve Marmaradenizi limanlarına cem'an 40.000 ton tuzun nakli işi 5/VI/939 tarihinde ihale edilmediğinden yeniden pazarlık suretile eksiltmiye konmuştur. II Her mıntıkaya naklolunacak miktar ve muhammen bedellerıle teminatlan vukarıda yazılıdır. III Pazarlık 30/VI/939 günü saat 15 te Kabataşta Levazım ve Mubayaat Subesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV Şartrameler hergün Levazım şubesi veznesinden ve Izmir. Ankara Başmüdürlüklerinden 570 kuruş mukabilinde alınabilir. V Talibler gerek üç mıntıka için birden ve gerek 1 veya 2 rmntıka için teklifatta bulunabilirler. Bu takdirde verecekleri teminat akçesi teklif edecekleri mmtıkava aid miktarlarda olmahdır. Fiatlar haddi layık goruldüğü takdirde 3 mıntıka icin birden vapılan teklif tercih edilir. VI îstekliler % 7.5 güvenme paralarile birlikte pazarlık için tavın edilen gün ve saatte % 7,5 güvenme paralarile birlikte yukanda adı gecen 4182 Komisyona gelmeleri. ( ' Muhammen «T7.5 Eksiltmenin teminatı Şekli Saati bedeli Miktarı Cinsi Lira K. Lira K. 82 X 114 eb'adında 1160, 87, A. Eksiltme 14 50 to. takri. molenz kâğıdı 4000 Kg. mücellid Perçin l"rufatı ve tefer15 445, 33,37 6 takım rüat I Nümune ve listesi mucibince vukarıda cins ve miktarı vazılı 2 kalem malzeme hızalarında gösterilen usullerle satm ahnacaktır. II Muhammen bedelleri, muvakkat teminatlan, eksiltme şekil ve saatleri hizalarında gösterılmistir. III Eksiltme 4/VII/939 salı günü Kabataşta Levazım ve Muvayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda vapılacaktır. IV Şartname ve listeler hergün sözü geçen şubeden parasız alınabilir V tstekliler eksiltme için tavin edilen gün ve saatlerde % 7,5 güvenme paralarile birlikte mezkur Komisyona gelmeleri ilân olunur. (4329) M. bedeli Lira 63.000 36.000 15,000 114,000 Teminatı Lira 4,725 2,700 1,125 Amirliğinden: 1 Büvük düz bölgesi kat'ivatmdan Karabükte istasyonda revir önünde istifte mevcud « 652 » aded muadili « 567 » metre mikâb « 543 » desimetre mikâb köknar tomruğu açık arttırma ile satılacaktır. 2 Tomrukların avrıca bas kesme pavları mevcud ve kabuklan soyulmuş olup hacim orta kutur üzerinden hpsablanmıştır. 3Tomruklara aid satış şartnamesi Ankara Orman Umum Müdürlügünde Ankara ve îstanbul Orman Cevirge Müdürlüklerinde ve Karabükte Devlet Orman İsletmesi Revir Âmirliçinde görülebilir. 4 Tomrukların muhammen bedeli « 13 » liradır. 5 İstekliierin T 7.5 muvakkat pey akcesile 3/7/939 günü saat « 11 » de Karabükteki Revir Merkezine müracaatleri. ( 4279) Erzurum Valiliğin den: 1 Erzurum Vilâvetinde yeniden yapılmakta olan ilk okul binasının ikmali insaatı kaDalı zarf usulile eksiltmive çıkarılmıştır. 2 Vahidi kıvasî fiat üzerinden muhammen bedeli 65000 liradır. 3 îhalesi 30 haziran 939 cuma günü saat 15 te Hükumet Konağı içinde Daimî Encümen Odasmda vapılacaktır. 4 Muvakkat teminatı « 4500 > liradır. 5 İsteküler eksiltmive girebilmek için ihale gününden sekiz gün evvel Vilâyete müracaatle bu işi yapabilecegine dair vesika alması mfcburıdir 6 İstekliler teklif mektublarını ihale günü olan 30 haziran 939 cuma günü saat 14 e kadar Eksiltme Komisvonuna makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada vuku bulacak gecikmeler kabul edilmez. (4249) II. Kolordu Komutanlığı Kurmayından: Haciz Kararı II. nci Kor Müstakil Topçu taburu erlerinden olup 20 şubat 938 tarihinde kıt'asmdan firar eden Bandırmalı Azız oğlu 331 doğumlu Muzaffer birçok araştırmalar? rağmen bugüne kadar ele geçirilemediğinden Askerî Muhakemeleri Usulü kanununun 2861 sayılı kanunla değıştirilen 216 ncı maddesinin ikinci fıkrası mucibince Türkıve dahılmdeki mallarmın haczedılmesine ve bu haciz kararınm gaib suçlunun mallarmın bulunduğu mahalli Cumhurivet Müddeiumumılıklerince infaz ettirılmosine ve ayni maddenin dördüncü fıkrası mucibince de bu haciz karymın Balıkesir, Bandırma. Söke mahallî gazetelerinde. İstanbulda Cumhurivet ve Son Posta gazetelerinde ve Ankarada Ulus gazetesinde ilânma karar verdim. (4283 )