18 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

18 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

TAN İstanbul, A. TAN. İSTANBUL 24310. 24318, 24319 YIL — Ne, 1393 Mei ara Caddesi 102 PAZAR | 18 HAZİRAN 1739 Muallimler Neden Çekiliyorlar? Muallimlerin meslekten ayrılmalarını o önlemek, ancak onların mesleki | mesailerini teshil, terfi- lerini eski şekilde tesbit ve fazla yük altında ezil- memelerini temin etmek- lemümkün olur.Bunun te- davisi yollarını aramak, ihmali irfanımız için va- hamet doğurabilecek bir zarurettir. js kati vesika, bize mual- lim sınıfının tedirgin ol- muş vaziyette bulunduğunu ve| meslekleriyle rabıtalarını kes - mekte olduğunu gösterdi. Birisi, Maarif Vekilinin mesleği terketmek istiyen muallimlere kar- şı onları meslekten teşvik eden tamim şeklindeki güzel #özleri, diğeri eski maarif müsteşarı Mebus Rıdvan Nafizin Barem Ka- ununun müzakeresi münasebetiyle ayrılmamıya Dost ve kardeş Mısırın Hariciye Nazırı toprağımıza ayak bastığı anda Mısır Hariciye Nazırı Aramızda GÜNLÜK SİYASİ HALK GAZETESİ Mem- irken o &n ücra köşele- rinde onlar karşınıza bir ışık gibi çikarlar. Bu gençler inkılâbın ses- siz ve meçhul kahramanlarıdır. Muallimlerle muallim mektebine muadil tahsil veren diğer memur- lar arasında muallimler aleyhine olan bariz fark bu maarif unsur. larmın başka mesleklere akması- na sebep olmuştur, Yalnız beş 86-| ne içinde 5000 den fazla mual iwyiam azcak hica gey veya yüksek tahsil için veya yük- sek tahsil yapmak için meslekle- rinden ayrıldığını söylersem maa- rif hayatının bu âfetten ne derece müteessir olduğu anlaşılır.,, Vüsuku ve kuvveti hakkında söz edilemiyecek olan bu iki vesikanın bahsettiği muallim tenakusu, bir emrivâkidir. Memleketin irfan tı üzerinde pek esaslı tesirleri ve Kisleri olan bu hareket, mustlimlik!| mesleğinin merhum Necati za: daki imtiyaz ve haklarını ya vaş kaybetmesinden ve kendi zaman vaşdedilen nimetlerin yavaş yavaş eksilmesinden ileri gelmekte dir, ine o aktiyle on beğ saatten fazla ders verilmiyecek olan bir or- tamektep muallimine şimdi haftada 24 saat kadar ders verilmekte ve 18| (Sonu: Sa, 10, sü. 3) Misafirimiz, vapurdan iniyor Yapıyor A Antakya, 17 (A, A) — Ana vatan hududundaki tahdidatın ilgası hakkındaki kanunun B. M. Meclisinde kabulü ve Hatay anlaşmasının parafe edilmesi ha berleri bütün Hatayda en bü- | yük bayramın çılgınca sevincini yarattı. Ebedi kurtuluşun ve navatana kavuşmanın ilk müj. desi olan bu haber dün gecele « yin yıldırım süratiyle yayılınca şehirler baştan başa donatılmı - | ya başlandı. Halk © caddelerde meydanlarda, çarşılarda topla - | narak birbirlerini kucaklayarak kutluyor, şenlikler yaparak E - Atina, 17 (Hususi) — Rumeri Ha- iciye Nazırı Gafenko, burada gaze- Mısafirimiz Bu Sabah Yalovaya Gidiyor Gafenko Dedi ki: “Bulgaristanın Antanta Girmesi Evvelden Şarta Bağlanamaz,, Rumen Nazırı, Bu İştirakin Başkalarının Zararına Tahakkuk Edemiyeceğini Söylüyor Abdülfettah Yahya Paşa Tezahüratla Istikbal Edildi Misafirlerimiz, Mısırın Selâm ve Muhabbetini Türkiyeye Getirdiklerinden Dolayı Kendilerini Mesut ve Bahtiyar Saydıklarını Söylüyorlar Dost ve kardeş Mısırın kıymetli Hariciye Nazırı Abdül- fettah Yahya paşa ile refakat ve maiyetindeki zevat, dün saat 16.30 da Basarabya vapuru ile İskenderiyeden şehrimize gel- mişler ve Perpalas oteline misafir edilmişlerdir. Muhterem misafirimiz, Tophane rıhtımında Vali ve Bele- diye Reisi: İstanbul kumandanı, merkez kumandânı, Mısırın Türkiye sefiri Mehmet Müftü Cezayirli Bey, yakında Mısırın Türkiye sefirliğine tayini beklenen şimdiki Bağdat sefiri Ab- dürhman Azzam Bey, Mısırın İstanbul general konsolosu Ha- fız Âmir Bey, Misir konsolosluğu erkânı ve kalabalık bir — ği halk kitlesi tarafından hararetle kar şılanmıştır. Bir kita asker selâm res. ifa etmi; Musır ve Türkiye milli marşlarını çalmıştır. Vapurdaki istikbal Vapur rıhtıma yanaştıktan sonra, mihmandarlar, Misir rical ve gaze - teciler vapura girmişler, misafirleri Vapurda istikbal etmişlerdir. Bura - da, misafirlerin bayanlarına çok gü- İzel buketler takdim olunmuştur. . | Abdülfettah Yahya paşa, istikba. | le gölenlerin ellerini sıkmış ve du - daklarından ayrılmıyan gülümseme ve bütün simasını kaplayan neşe ile seyahâtinden son derece rhemnun ol. duğunu ifade etmiştir. $ ve müzika Bundan sonra vapurdan inilmiş askeri kıtanın teftişini müteakip hal. kın alkışları arasında ötomobillere “ — Arkarada neşredilmiş binilmiştir. Misafirler, doğruca Pera. tebliğ ile burada neşredilmek üzere | palas otelinde ikametlerine tahsis e- olan deki büyük derinliği de nazarı dik- ÇOCUK ANSİKLOPEDİSİ Musllimlerin ve meklep tslebesinin en kuvveti yar. dımcısı, çocuğun en zengin kütüphaneridir. Çocuğunu me- ven her babanın yavrusuna verebileceği en güzel hediye. dir. Müessesemiz tarafından neşredilmiştir. Evinizde bir mdurumuz. 71 Kişi Oldü Mürettebatile Birlikte Batan Tahtelbahirin Yeri Hâlâ Bulunamadı Geminin Muvazenesini Kaybederek Battığı Anlaşıldı, Kurtarma Ümitleri Mahvoldu Paris, 17 (Hususi) — Saygon açıklarında batan ve bü- tün araştırmalara rağmen şimdiye kadar yeri bile tesbit edile- miyen (Feliks) ismindeki Fransız tahtelbahirinde 71 müret- tebat bulunduğu kati olarak Uzak Şarktaki Fransız deniz kuvvetlerinin başkumandanı, araştırmalardan sonra, henüz malüm olmıyan bazı sebeplerden (dolayı (Fe- liks)in bir dalış telimi sırasında mu- vâzenesini kaybederek battığı tine varmıştır (Feliks) Camaranh açıklarında “Esp. mindeki diğer bir tahtelbahirle talim htelbahi. anlaşılmıştır. —... haziranda yaparken kaybolmuştu rin kaybolduğu mıntaku derinliği 100 metredir. Hiçb mevcut olmadı; a denizin Faciaya ait tafsilât Diğer taraftan İndopasifik ajan - , Feliks denizaltı gemisinin kay: boluşu hakkında aşağıdaki | tafsilâtı vermektedir: Feliks denizaltı gem albay Bauchacourt idare etmekteydi. İkin. ci kaptan, yarbay Bahere idi. Gemi- de bunlardan başka daha üç subay ve altmış altı gedikli ve er vardi. Feliks, Espoir denizaltı gemisi ve > birlikte h da ekzersiz yaparken 15 ha. tarihinde — saat 1030 'dü dalmiş ve Espoir bilâhare deniz üstü ne çıktığı halde Phenix bir daha gö- Thetis denizaltı gemisinin battığı yerde neticesiz zükmemiştir. : kalan araştırmalar Bunun ü; bizzat nun nezaretinde aradan 24 malara başlanmış, fakat rdan ır saat geçtiği halde araştırma hiç bir netice hasıl olmamış Denizaltı gemisinin bütün müret- tebatile birlikte, mahvolduğuna ar - tık muhakkak nazarile bakılmakta» dır. Zira, gemideki hava ve oksijen ihtiyati, bu ana kadar bitmiş olacak- Bundan başka, denizin kaza yerin Memurlar Barem 1 ear eee eee rare Projeleri İçin j Ne Düşünüyorlar? Bu mevzu üzerinde açtığımız anketin İkinci kısmı, bugün yedinci sayfamızdadır. Okuyu- kate alınmak icap eder. Felâket, Camrah açıklarında hilden altı mil uzakta vukua gelmiş- tir. Hükümet namma millete hitaben (Sonu: Sa. 10, sü. 6) cularımızm, bu projeler üzerin- deki dilek ve temennilerini bize bildirmelerini rica ederiz. Ge len cevapları devam edeceğiz. sa- sırasiyle © neşre Ingiliz Takımı, 12,000 Seyirci Önünde Ankara Gücünü 4-1 Mağlüp Etti Beşiktaş: 5 - Doğanspor: 7 bedi Şefin aziz hatırasını anıp yüce Milli Şefe, kahraman ve şanlı orduya, büytik milletin ve onun büyük başlarma sonsuz ve hudutsuz minnet ve şükran - larını haykırıyor. İ İ lere mühim beyapatta bulunmuş, / olan tebliğden de anlaşılacağı üzere, bu beyanatı sırasında bilhâssa Bul- | Balkan antantının bu devresinin rel- garistanın vaziyeti üzerinde durmuş | si: sıfatile kolleglerimle birlikte || ve Balkan antantına iştirakin evyel-| kiki için geldiğim bugünkü mesele- den şartlara bağlanamıyacağını ve|lerin tetkikinden sonra Balkan an- bu bağlanmanın başkalarının zararı- | tantı politikesının aşağıdaki ana hi pa ( olamıyacağını - bilhassa ( te-İlert üzerinde bir kere daha mutabık üz ettirmiştir. Gafenko, bu be-| bulunduğumuzu söylemekle bahti- yanatında bilhassa demiştir kl: yarımı (Sonu, Sa: 10; Sü: 4) — İgüzelliğinden ve bu eşsiz manzarala- dilen dairelerine gitmişlerdir. “Ab - dülfettah Yahya paşa, otelde bir müddet istirahatten sonra, Boğazda bir gezinti yapmış ve Bentlere kadar gitmiştir. Misafirlerimiz, © tabiatın ri temaşadan en derin hazır duyduk. larmı söylemişlerdir. Akşam yemeği (Sonu, Sa: 10; Sü: 4) Beşiktaş - Doğanspor m (Dünkü spor hareketlerinin açından bir görünüş tafsilâtı spor sayfamızdadır)